Norja 2009: Alexander Rybak - Fairytale

Евровидение 2009 пройдет в Москве! Добро пожаловать! Euroviisut 2009 Moskovassa - Eurovision Song Contest 2009 in Moscow [rss]

Alexander Rybak - Fairytale

*****
95
48%
****
36
18%
***
31
16%
**
14
7%
*
24
12%
 
Ääniä yhteensä: 200

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Norja 2009: Alexander Rybak - Fairytale

Viesti Kirjoittaja Margot »

Mä olin viime vuonna hyvin varma Venäjän voitosta. Ei se kai ainakaan yllätysvoittaja ollut. En tiiä, uskonko Norjan voittoon. Ensin se tuntui hyvin todennäköiseltä, mutta nyt olen alkanut pohtia muitakin vaihtoehtoja... Ihan kärjessä Norja varmasti ainakin on.
JukkaV kirjoitti:Norjaan tämä teoria ei päde, sillä Norjalla ei ole ymmärrettävän suurta diasporaa.
Vaan käsittämättömän suuri? :mitvit: :heh:
What color is your life?

piper
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 852
Liittynyt: 03 Maalis 2008, 15:56
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Norja 2009: Alexander Rybak - Fairytale

Viesti Kirjoittaja piper »

UFOPOLI kirjoitti:
Serduchka kirjoitti:Viimevuonna voittaja oli aika yllätys :shock:
Kenelle muka? :mitvit:
ei kyllä ollu yllätys. :heh:
"When you look into my eyes, world becomes a better place." <3

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: Norja 2009: Alexander Rybak - Fairytale

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

Joo kyllä viime vuonna Venäjän voitto oli selviö jo varhaisessa vaiheessa. Ja tänä vuonna uskon Norjan voittoon kuin vuoreen. Siitä tuli heti alussa vottajafiilis, ihan samalla tavalla kuin Sertabin ja Ruslanankin kohdalla. Raadit voi tietysti sotkea pakan pahastikin mutta uskon kuitenkin, että nekin lämpeävät tälle enemmän kuin Kreikalle, Turkille ja Azereille, joiden kuvittelisin olevan taviskatsojien mieleen.
Ihminen rakastaa kaikkia lapsiaan. Paitsi niitä, joita ei. - Ville Myllyrinne

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16663
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Norja 2009: Alexander Rybak - Fairytale

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Margot kirjoitti:Mä olin viime vuonna hyvin varma Venäjän voitosta.
Viimeisin yllätysvoittaja taitaa olla vuodelta 2002? Silloin sai hyvät rahat kertoimella 72,9 ihan Veikkauksen veikkauksesta :uujee:

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Norja 2009: Alexander Rybak - Fairytale

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

Vaikea näitä on enää puun takaa voittaa. Niin mieletön ennakkorumba käy eri foorumeissa, harjoituksia seurataan kuin hai laivaa, kaikki huomataan. Agentit istuvat kärppinä lavan lähellä, raportoivat joka sekunnin, vedonlyöntitoimistot haluavat oman pottinsa. Jokainen huhu noteerataan, kyllä siinä viimeistään ennen viimeisiä harjoituksia alkaa voittaja olla selvillä.

Avatar
TantePätsi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1538
Liittynyt: 08 Touko 2007, 19:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: Norja 2009: Alexander Rybak - Fairytale

Viesti Kirjoittaja TantePätsi »

Norja oli aluksi ihan ehdoton voittaja. Nyt lava näyttää pieneltä ja sekaiselta. Charmin aste varmaan nousee loppua kohdina. Tämän katelselu/kuuntelukokemuksen pitää olla tuore, niin kuin monella katsojalle on, mutta ne oudot juryt...

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Norja 2009: Alexander Rybak - Fairytale

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Ketä niissä Juryissa istuukaan? Samanalaisia asinatuntijoita kuin SVT:n esikatseluraadissa? - Nehän antoi Norjalle kaikki täydet pistett.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42033
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Norja 2009: Alexander Rybak - Fairytale

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Serduchka kirjoitti:En minä ainakaan olisi uskonut Diman voittavan :roll:
Tiesin kyllä, että se pärjää, mutta pisteiden alussakin ajattelin, että voittaja olisi Kreikka ja melkein kaikkihan pitivät Ruotsin puolta :surrur:
Ai ketkä melkein kaikki :mitvit: Sitä paitsi vaikka "melkein kaikki" olisivat pitäneet sen puolta, niin eihän se sitä tarkoita, että sen olisi uskottu voittavan! Sehän oli vaan Suomen (no, ehkä parin muunkin pohjoismaan) lehdistö, joka keskittyi miettimään, onko Charlotte vai Ani kuumempi kissa.

Kyllä Dimaa pidettiin erittäin varteenotettavana voittajasuosikkina jokseenkin kaikissä niissä keskusteluissa ja medioissa joita itse seurasin.

Ai niin Fairytalesta pitäisi puhua... Kyllä minä sitä edelleen todennäköisimpänä voittajana pidän, mutta ei se enää niin ylivoimaiselta vaikuta. Melkeinpä luulen, että se voisi pärjätä paremmin pelkässä puhelinäänestyksessä kuin asiansotkijoiden kera. No, ehkä saamme jotakin osviittaa raatien käytöksestä vertaamalla semien ja finaalin tuloksia.

Avatar
heimohilse
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 348
Liittynyt: 19 Helmi 2007, 15:23
Paikkakunta: pks

Re: Norja 2009: Alexander Rybak - Fairytale

Viesti Kirjoittaja heimohilse »

Turhauttavaa jos Norjan kaltainen kappale voittaa. Ennen muinoin voittavat kappaleet olivat niin hyviä, että niitä saattoi kuunnella kilpailun jälkeenkin ja saattaa yhä. Kuka haluaa kuulla vapaaehtoisesti Fairytale kappaleen tämän kilpailun jälkeen, en ainakaan minä. Sama pätee Dima Bilanin viimevuoden kappaleeseen Believe. Waldon kappaletta olen kuunnellut ja muutamaa muutakin kilpailussa mukana olevaa voisin kuunnella.

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4905
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Norja 2009: Alexander Rybak - Fairytale

Viesti Kirjoittaja toivo »

Olenko ainut täällä viisukuppilassa, jonka mielestä tää "fairytale" on imelä lastenlaulu, joka kuuluisi ennemmin Junior euroviisuihin. Mua ärsyttää kun kaikki hehkuttaa tätä kaikkialla ja tää on vielä kaikkien vedonlyöntilistojenkin kärjessä. :eiei:

Avatar
The_Sipi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8766
Liittynyt: 24 Touko 2006, 22:28
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Norja 2009: Alexander Rybak - Fairytale

Viesti Kirjoittaja The_Sipi »

Sori Norjan fanit, Norja menetti juuri mahdollisuutensa: Kas näin! :rofl:
Mahatma Gandhi walked barefoot most of the time, causing lots of calluses on his feet. He also ate very little, which made him frail and with his odd diet, he suffered from bad breath. This made him... A super calloused fragile mystic hexed by halitosis.

Avatar
Sandra-
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 17
Liittynyt: 11 Touko 2009, 15:26

Re: Norja 2009: Alexander Rybak - Fairytale

Viesti Kirjoittaja Sandra- »

toivo kirjoitti:Olenko ainut täällä viisukuppilassa, jonka mielestä tää "fairytale" on imelä lastenlaulu, joka kuuluisi ennemmin Junior euroviisuihin. Mua ärsyttää kun kaikki hehkuttaa tätä kaikkialla ja tää on vielä kaikkien vedonlyöntilistojenkin kärjessä. :eiei:
Minäkään en ymmärrä tämän suosiota. Mielestäni laulajalla ei ole hyvää ääntä ja teksti on aika .. no huono. :roll:
Alkaa ihan kyllä pelottaa että tämä voittaa ! :shock:

Rosalyn
Maistelija
Maistelija
Viestit: 39
Liittynyt: 22 Huhti 2009, 19:21

Re: Norja 2009: Alexander Rybak - Fairytale

Viesti Kirjoittaja Rosalyn »

Sandra- kirjoitti:
toivo kirjoitti:Olenko ainut täällä viisukuppilassa, jonka mielestä tää "fairytale" on imelä lastenlaulu, joka kuuluisi ennemmin Junior euroviisuihin. Mua ärsyttää kun kaikki hehkuttaa tätä kaikkialla ja tää on vielä kaikkien vedonlyöntilistojenkin kärjessä. :eiei:
Minäkään en ymmärrä tämän suosiota. Mielestäni laulajalla ei ole hyvää ääntä ja teksti on aika .. no huono. :roll:
Alkaa ihan kyllä pelottaa että tämä voittaa ! :shock:
Samaa mieltä! Paras kohta tässä kappaleessa on ne viulusoolot, jotka kuulostivat hyvältä vain ekoilla kuuntelukerroilla. *** laski **. Ei tälläisellä kappaleella saa voittaa, eihän :niinpa: ??

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Norja 2009: Alexander Rybak - Fairytale

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

Se on kuulkaas ystävät sillai, että mun Ryybakki-pakki on nyt sitte kurkkua myöten täynnä. En enää pysty (ehkä yhteen päivään :mitvit: ) seuraamaan koko aihetta. Ei pysty enää, ei kykene, ei voi, ei jaksa yhtään. Kaikel rakkauvel. :puspus:

Avatar
aksim
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3369
Liittynyt: 07 Syys 2005, 13:49
Paikkakunta: Mietoinen

Re: Norja 2009: Alexander Rybak - Fairytale

Viesti Kirjoittaja aksim »

Pah, jos tämä sattuisi voittamaan, niin loistava kappale voiton vie :uujee: Kyllähän tätä jaksaa kuunnella kun pitää aina taukoa välillä. :tapu:
Sertab oli kulunut....-erään nimierkin mielipide 2003 Turkista-

Avatar
Euro2009
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 551
Liittynyt: 10 Helmi 2009, 18:53

Re: Norja 2009: Alexander Rybak - Fairytale

Viesti Kirjoittaja Euro2009 »

aksim kirjoitti:Pah, jos tämä sattuisi voittamaan, niin loistava kappale voiton vie :uujee: Kyllähän tätä jaksaa kuunnella kun pitää aina taukoa välillä. :tapu:
Jos tämä voiton vie niin on kaikkea muuta on kuin loistava euroviisu :jupinaa: Norjalle haluan menestystä, mutta en tälle itämaiselle sekotukselle :nohyi:
Tämä on jostain Kazaksanista... (okey väärin kirjoitettu)..Kiinasta sitten.. etnoa ihan tarpeeksi :hak: :humppa: :viulu: :viulu: :viulu:
euro2009

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: Norja 2009: Alexander Rybak - Fairytale

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

Oho! Alexander esiintyy tänään Oprahissa! http://www.esctoday.com/news/read/13995
Ihminen rakastaa kaikkia lapsiaan. Paitsi niitä, joita ei. - Ville Myllyrinne

TOTUUDENPUHUJA

Re: Norja 2009: Alexander Rybak - Fairytale

Viesti Kirjoittaja TOTUUDENPUHUJA »

|
En mäkään tästä oikeasti pidä ja olen muuttanut voittajan vaikkaukseeni Ranskan.
|
Tuo viulunrämpytys on aika rumaa oikeastaan ja se melodiakohta on mollimaisen hapan.
|
Länsi varmaan menee tämän puolelle, mutta itä ei todennäköisesti. He äänestävät mieluummin omia kansantanssejaan, esim. Moldovaa.
|
Hyvä ja muistettava konsepti, mutta keskinkertainen biisi. Mutta ei voita. Ei voitto heltiä näin helpolla. Tää tulee olemaan 7:s.
|

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Norja 2009: Alexander Rybak - Fairytale

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

TOTUUDENPUHUJA kirjoitti:|
En mäkään tästä oikeasti pidä ja olen muuttanut voittajan vaikkaukseeni Ranskan.
|
Tuo viulunrämpytys on aika rumaa oikeastaan ja se melodiakohta on mollimaisen hapan.
|
Länsi varmaan menee tämän puolelle, mutta itä ei todennäköisesti. He äänestävät mieluummin omia kansantanssejaan, esim. Moldovaa.
|
Hyvä ja muistettava konsepti, mutta keskinkertainen biisi.
|
:roll: Mitä mä näen
Taas tänne on välillä tultu haukkumaan jo täydellistä biisiä :jupinaa:

Viulu on just romanttinen elementti tässä biisissä :viulu: :rakkaus:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
+ Viisut +
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5053
Liittynyt: 15 Maalis 2008, 09:46

Re: Norja 2009: Alexander Rybak - Fairytale

Viesti Kirjoittaja + Viisut + »

Kuva

Rybak sai mitä halusi - nähdä Kirkorovin uudestaan. Tarkempaa tietoa : http://www.iltasanomat.fi/viihde/uutinen.asp?id=1684713
Who's the one that has the right?
Treat us wrong and tell us what is right?
Bringing crowd against the squad

ollipoo
Vessajonossa
Vessajonossa
Viestit: 60
Liittynyt: 21 Huhti 2009, 07:24

Re: Norja 2009: Alexander Rybak - Fairytale

Viesti Kirjoittaja ollipoo »

Ei kai tolla Aleksanterilla vaan ole alkomahoolia lasissaan. Poikahan on alaikänen...

Avatar
aksim
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3369
Liittynyt: 07 Syys 2005, 13:49
Paikkakunta: Mietoinen

Re: Norja 2009: Alexander Rybak - Fairytale

Viesti Kirjoittaja aksim »

Iltalehdestä "- Olisin halunnut todella paljon laulaa Kirkorovin kanssa. Venäläisistä artisteista juuri hän miellyttää minua eniten. Rybak sanoi Life.ru-lehden mukaan.

Asunnollaan Kirkorov tarjosi Rybakille muun muassa voileipiä mustan kaviaarin kanssa, ja kohteliaan isännän tavoin hän teki voileivät Rybakille omin käsin." :tapu: Loistava maku Alexanderilla, kaksi loistavaa laulajaa, mä olen ekana jonossa hankkimassa levyä. Ainoastaan miksen mä oo mukana tuolla vierailulla :parku:
Sertab oli kulunut....-erään nimierkin mielipide 2003 Turkista-

Avatar
TantePätsi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1538
Liittynyt: 08 Touko 2007, 19:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: Norja 2009: Alexander Rybak - Fairytale

Viesti Kirjoittaja TantePätsi »

aksim kirjoitti:Iltalehdestä "- Olisin halunnut todella paljon laulaa Kirkorovin kanssa. Venäläisistä artisteista juuri hän miellyttää minua eniten. Rybak sanoi Life.ru-lehden mukaan.

Asunnollaan Kirkorov tarjosi Rybakille muun muassa voileipiä mustan kaviaarin kanssa, ja kohteliaan isännän tavoin hän teki voileivät Rybakille omin käsin." :tapu: Loistava maku Alexanderilla, kaksi loistavaa laulajaa, mä olen ekana jonossa hankkimassa levyä. Ainoastaan miksen mä oo mukana tuolla vierailulla :parku:
Tuo Kirkorovin rouva on niin pelottavan oloinen, että tätiä kyllä pelottaisi olla kotona kaksistaan sen kanssa. Sakis-teräsmiehen olisi pitänyt poikaraukka pelastaa mokomalta.
:rakkaus: Thomas G:son :rakkaus:

Cyrano
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4856
Liittynyt: 22 Marras 2005, 14:55

Re: Norja 2009: Alexander Rybak - Fairytale

Viesti Kirjoittaja Cyrano »

Mitenkäs sen Aleksanterin ääni voi? Kaikki hyvin?
Ettei vaan käy niinkuin Sveitsille tai Maltalle?
Kun rakkaus kerran voittaa, pois ihmisten kateus silloin jää.
Kun päivä tuo kerran koittaa, se kaikki kansat yhdistää.
Voi rakkaus tuskan poistaa, ei ihmiset sotiaan silloin käy.
Vain aurinko lämmin loistaa ja pelkoa ei missään näy.

Avatar
Zhenya Fan
Maistelija
Maistelija
Viestit: 45
Liittynyt: 25 Kesä 2008, 00:43
Viesti:

Re: Norja 2009: Alexander Rybak - Fairytale

Viesti Kirjoittaja Zhenya Fan »

Tää on hyvä ja ihana pikkupoika, suloinen! :tapu:
...and I believe!

Tiku
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 225
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 10:57

Re: Norja 2009: Alexander Rybak - Fairytale

Viesti Kirjoittaja Tiku »

Mä toivoisin, että Norja esiintyisi finaalissa numerolla 1. Olisi kiva nähdä, kantaisiko se lähtöpaikka silloin voittoon asti. :uujee:

ollipoo
Vessajonossa
Vessajonossa
Viestit: 60
Liittynyt: 21 Huhti 2009, 07:24

Re: Norja 2009: Alexander Rybak - Fairytale

Viesti Kirjoittaja ollipoo »

Kaavailin just tota samaa ekaa esiintymispaikkaa Norjalle! On niin helekatin tylsää, jos tää voittaa. Kaikkihan voittajan on sitten alusta asti tienneet. Olis voinut jättää koko kisat pitämättä. No ei vaiskaan. Ainahan voi jännittää, että kuka tulee toiseksi.

Avatar
jv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1211
Liittynyt: 21 Marras 2005, 15:36
Paikkakunta: Helsinki, Suomi

Re: Norja 2009: Alexander Rybak - Fairytale

Viesti Kirjoittaja jv »

Norjalaisissa skandaalilehdissä kehitellään kohua Rybakin vierailusta Kirkorovin luona, joka oli ilmeisesti oli Norjan TV:n järjestämä kuvaussessio. Sitä pidetään turhan henkilökohtaisena kanssakäymisenä tuomarin ja kilpailun osallistujan välillä. Delegaation väki puolustautuu sillä, että vierailua järjestettäessä (ja sen aikana?) ei vielä tiedetty Kirkorovin tuomariroolista. Mutta Kirkorov on tiennyt ja osoittaa hänen osaltaan huonoa harkintaa kaveerata näin yksityisesti kilpailijan kanssa.

"Vodka" kuulema oli kuvausrekvisiittana käytettyä vettä.

http://www.vg.no/musikk/grand-prix/arti ... tid=542811

http://www.vg.no/musikk/grand-prix/arti ... tid=542844

ollipoo
Vessajonossa
Vessajonossa
Viestit: 60
Liittynyt: 21 Huhti 2009, 07:24

Re: Norja 2009: Alexander Rybak - Fairytale

Viesti Kirjoittaja ollipoo »

Juu pentele!!!! Diskataan molemmat!!!!

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Norja 2009: Alexander Rybak - Fairytale

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Tänään on tän "viisuvoittajan" syntymäpäivä. Onneksi olkoon! :juhla:
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Lukittu