Kirjasto

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista
Avatar
Nehaka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3689
Liittynyt: 03 Loka 2006, 20:41

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Nehaka »

Nyt on kaikki seitsemän potteria luettu. Hiukan sekavat tunteet. Tykkäsin kyllä ja luin hyvin nopeasti jokaisen kirjan heti, kun sain ne käsiini. Kolmonen oli mielestäni jännittävin ja selkeästi paras. Huonoin oli kakkonen, samoin Feeniksin kilta ei täyttänyt odotuksia. Olisin kaivannut myös mahtipontisempaa lopetusta. Viimeisen kirjan aikana tuli sellainen olo, että Rowling on ollut paniikissa yrittäessään epätoivoisesti haalia kaikkia heittelemiään lankoja kasaan. Ratkaisut löytyivät ongelmiin tyylillä "hei nyt mää tajusin" ilman sen suurempia selittelyjä.

Hahmot olivat suurimmaksi osaksi aivan ihania, joten Ginnyn paperinukkemaisuus tuntui oudolta. Miksi kaikki muut hahmot onnistuivat, mutta Ginny jäi täysin luonteettomaksi statistiksi? Spoileri: Oliko vain pakko saada Harrylle nainen?
Practically perfect people never permit sentiment to muddle their thinking.

Avatar
Alexander
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1120
Liittynyt: 19 Maalis 2006, 12:05

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Alexander »

Sain viime yönä luettua loppuun Remeksen teoksen Pahan perimän saksannoksen. Tänään alotin Ildefonso Falconesin Meren katedraalin, historiallinen romaani joka sijoittuu keskiajan Barcelonaan. Luen senkin saksaksi :joojoo: Menin myös online-kirjakauppaan ja tilauslistalle päätyivät Uwe Tellkampin Turm ja Jens Lapiduksen teokset Snabba cash ja Aldrig fucka upp. Sisko puolestaan raahasi Göteborgista mulle Stieg Larssonin Millennium-trilogian kaikki kolme osaa pokkareina.

Kauheat paineet pitää yllä saksaa ja ruotsia nyt kun lukio on ohi. :lohduton:

Mikkelsson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4724
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 15:15
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Mikkelsson »

Alexander kirjoitti:Sisko puolestaan raahasi Göteborgista mulle Stieg Larssonin Millennium-trilogian kaikki kolme osaa pokkareina.
Ihan loistavia kirjoja! Useamman yön tuossa vuoden vaihteen jälkeen niiden kanssa valvoin, kun en vaan malttanut lopettaa lukemista.

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Minä luen juuri paraikaa tuota Millenium-trilogian ensimmäistä osaa. Tykkään kyllä, pitäisi mennä katsomaan elokuvakin.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Mikkelsson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4724
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 15:15
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Mikkelsson »

Leffaan kyllä minäkin aion, mutta tökkii vaan se, että molemmat Mikael ja Lisbeth on ihan väärän näköisiä. Ehdin 3 x reilut 600 sivua kahlatessani kuvitella niille selkeät kasvot ja olemuksen, ja nyt tämä leffatodellisuus ei yhtään vastaa sitä.

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Eihän Lisbeth nyt niin huono valinta elokuvassa ole, ainakin kuvien perusteella osaan hänet hyvin kirjan hahmoon asettaa.
Mikaelista taas en kirjan perusteella ole luonutkaan mitään varsinaista ulkonäöllistä kuvaa.

No, täytyy miettiä uudestaan sitten, kun olen lukenut kirjaa vähän pidemmälle ja katsonut elokuvan :)
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Mikkelsson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4724
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 15:15
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Mikkelsson »

Juu, ei ne huonoja ole kumpainenkaan. Sinänsä täyttävät kyllä "kriteerit" mitä kirjoissa tyypeistä kerrotaan, oma mielikuvitus on vaan aina oma mielikuvitus.

Avatar
The_Sipi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8768
Liittynyt: 24 Touko 2006, 22:28
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja The_Sipi »

Itse sain juuri Stephen Kingin Tukikohdan päätökseen ja seuraavana lukuvuorossa on Joe Hillin Sydämen muotoinen rasia. Kuulemma on kapuamassa "Kingiksi Kingin paikalle".
Mahatma Gandhi walked barefoot most of the time, causing lots of calluses on his feet. He also ate very little, which made him frail and with his odd diet, he suffered from bad breath. This made him... A super calloused fragile mystic hexed by halitosis.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33289
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Pete »

Vihdoin sain luettua loppuun Jan Guilloun Arvet efter Arnin. Hyvä oli. :joojoo: Nyt pitää varmaan sitten hankkia se Bilbo, kun kaveri sitä koko ajan mainostaa ja sanoo sen olevan huomattavasti parempi kuin Taru Sormusten Herrasta.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
--evg
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1832
Liittynyt: 24 Marras 2008, 18:53
Paikkakunta: Tampere

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja --evg »

Minun suosikki kirjani on Lucy Ching:in "kultaiset pisteet" ja sitten tietenkin kirjahyllyssä on myös viisukirjoja ainakin kaksi tai kolme! :)
IB- International Bullshit

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

^ Viisukirjat :ihana: . Lainasin tänään Askon ja Anna M:n viisukirjat, vaikka olenkin ne jo aiemmin lukenut.
Ihminen rakastaa kaikkia lapsiaan. Paitsi niitä, joita ei. - Ville Myllyrinne

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Mä luen parhaillaan Iivana Julman elämänkertaa (en tiedä jos olen aikaisemmin jo sanonut sen täällä..) Yli puolessa välissä mennään, ja kirja on kyllä hyvä ja pitää koukussa, vaikkakin kirjoitustyyli on hieman sekavaa. Tapahtumien kuvaukset ovat myös hieman pätkiviä ja sekavia, mutta tämä johtuu siitä, että kirjoittaja haluaa käyttää vain oikeita lähteitä, ei sepittää taruja, ja oikeat lähteet ovat vähäisiä ja sekavia. Anyway, nautin täysin siemauksen kirjan lukemisesta (vaikkakin välillä hirvittää ihmisen julmuus). Seuraavaksi aloitan lukemaan kirjaa buddhalaisuudeksta - latasin muutaman kirjan koneelle. Olen täällä ollessani alkanut kiinnostua valtavasti eri uskonnoista ja en jaksa odottaa ettää pääsen lukemaan niistä!
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Jonnuli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1841
Liittynyt: 14 Helmi 2007, 14:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Jonnuli »

Luen nyt twilight kirjasarjan eclipse kirjaa, ja voi huokaus etta se on ihana tuo Edwardin ja Isabellan rakkaustarina :ihana: Suosittelen!

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17145
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Olinkin juuri tulossa tänne kyselemään, onko kukaan muu lukenut Twilight -kirjoja. :uujee: Mä luin vastikään ensimmäisen osan, eli suomeksi "Houkutus". Halusin vähän sivistää itseäni, kun tuntui että kaikki aina puhui Twilightista, enkä mä tiennyt ollenkaan mistä oli kysymys. "Houkutus" oli kyllä melkoisen koukuttava kirja, vaikkakin ennalta-arvattava. Osan juonenkäänteistä pystyin päättelemään, eikä se ole hyvä asia. Mun mielestä kielikään ei ollut mitenkään ihmeellistä, kirjan vahvuus on selvästikin tarinassa ja henkilöhahmoissa. En ehkä kuulu ihan kohderyhmään, mutta kyllä mua kiinnostaa tietää, miten Isabellan ja Edwardin tarina jatkuu. :mrgreen: Sen Twilight -leffankin voisin katsastaa.
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Naali »

Mää luen toista kirjaa (New Moon), mutta etenen hitaasti, koska mua ei kiinnosta tarpeeksi ja olen huono lukemaan englanniksi. Mun mielestä parasta noissa kirjoissa on se maailma, jossa on vampyyreja ja muuta jännää. Tykkään myös siitä, että kirjat ovat helppolukuista hömppää, en minä niitä muuten jaksaisi tämänkään vertaa lukea. Oma vähän nihkeä suhtautumiseni johtuu suureksi osaksi siitä, että lähipiirissäni on useampi henkilö, joka hehkuttaa kirjoja ja niiden henkilöitä. :rullaati: Mun mielestä Meyerin kirjat on vain ihan hauskaa viihdettä. Twilight oli välillä jopa raivostuttavan osoitteleva ja itseään toistava, tuo toinen kirja on siinä mielessä parempi. Etjoo. Luultavasti luen kaikki, mutta mitään lempparikirjojani ne eivät ole.
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17145
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Joo, kieli oli kyllä kaiken lisäksi oikein helppolukuista, sen unohdinkin mainita. :joojoo:
Onko "Houkutus" vasta ensimmäinen kirja, joka on suomennettu?
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Naali »

Kai niistä kaikista on jo versiot suomeksi. En ole ihan varma, mutta Uusikuu on ainakin suomennettu. :joojoo:
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17145
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Okei, hyvä tietää! :D Mäkään en nimittäin ole mikään kovin hyvä lukemaan englantia. Toisaalta kun kieli nyt on mitä on, se tuskin olisi kovin haasteellista. :mitvit: Pitää katsella, jos noita tulee vastaan. Omaksi en välttämättä ostaisi, mutta kirjastosta varmaan löytyy. (Jolleivat sitten ole koko ajan lainassa, mikä myös on mahdollista.)
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Naali »

Luulen, että ovat lainassa. Siksi minäkin lainasin nuo englanninkieliset ööö avokälyltäni. :mrgreen: Nyt ku oon ton New Moonin loppupuolella, ei oo mitään ongelmaa enää kielen kanssa. Hitaampaa se kahlaaminen silti on kuin suomeksi lukeminen. Parasta on, että opin monien sanojen kirjoitusasuja, esim. eavesdrop 'salakuunnella'. On oikeesti tosi koomista, että tunnistaa sanan ja tietää sen merkityksen, mutta ei ole koskaan nähnyt sitä kirjoitettuna aikaisemmin. :rofl:
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17145
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Tuo ilmaisu oli ihan uusi mulle. :puna: Tekisi varmaan vain hyvää mullekin joskus edes yrittää parantaa kielitaitoa.
Hitsi kun en oikein tunne ketään, jotka omistaisi noita kirjoja, tuon ykkösosankin sain lainaan Nightingalelta, joka oli ostanut sen erään 14-vuotiaan kehoituksesta. :mrgreen: Se on tosin pokkari ja ei ollut edes kovin kallis, joten ehkä mun on pakko sijoittaa niihin jatko-osiin. Haluan nimittäin OIKEASTI tietää, miten se tarina jatkuu! :surrur:

Onko kukaan muuten nähnyt sitä leffaa? Mä haluaisin kovasti päästä vertailemaan sitä kirjaan.
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Margot »

Mä luen tällä hetkellä Uusikuuta, suomeksi siis. Sain sen ihan kohtuullisen nopeasti kirjastosta varaamalla, ja ainakaan täällä lastenkirjoista ei edes peritä varausmaksua. Kauhean mukavaa tämmöiselle höpsölle aikuiselle, joka tykkää lukea lasten- ja nuortenkirjoja ihan tosissaan. :uujee:

Mulla on kai joku viha-rakkaussuhde näihin, koska oikeesti olin ihan raivoissani ykkösosaa lukiessani, mutta silti aloin lukea tuota kakkosta. :heh: Näiden kirjoittajahan on vissiin joku himouskovainen, minkä kyllä todella huomaa. En ole koskaan ikinä missään nähnyt niin paljon tukahdetuttua seksuaalisuutta kuin näissä kirjoissa. :rofl:
What color is your life?

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17145
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Margot kirjoitti: Näiden kirjoittajahan on vissiin joku himouskovainen, minkä kyllä todella huomaa. En ole koskaan ikinä missään nähnyt niin paljon tukahdetuttua seksuaalisuutta kuin näissä kirjoissa. :rofl:
Tää on niin totta! :rofl: Niinku nyt 17-vuotias lukiolainen ei ole koskaan seurustellut. (Okei, en mäkään sen ikäisenä kyllä ja tiedän monia jotka eivät, mutta silti aika tavatonta näin teinikirjallisuudessa. :mrgreen:)
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Alexander
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1120
Liittynyt: 19 Maalis 2006, 12:05

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Alexander »

Menin kirjastoon ja näin kesän kynnyksellä päätin etsiä jonkun saaristoon sijoittuvan dekkarin. Mukaani tarttui Viveca Stenin I den innersta kretsen. :joojoo:

Avatar
Nysa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1559
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 13:23
Paikkakunta: Pielavesi

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Nysa »

Sain juuri loppuun luetuksi Stephanie Meyerin ensimmäisen aikuisille suunnatun kirjan "Vieras".. alussa tuntui, että eihän tästä tarinasta saa mitään otetta, mutta n.200 sivua luettuani aloin tykätä kirjasta aikalailla (niin, kyseinen kirjanen on reilut 700 sivua pitkä). Loppuratkaisu tosin oli vähän turhan ennalta-arvattava, ja vähän pitkään meni, ennenkuin päästiin itse asiaan..

Avatar
aksim
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3369
Liittynyt: 07 Syys 2005, 13:49
Paikkakunta: Mietoinen

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja aksim »

Ihanaa, vihdoin ja viimein pääsen lukemaan Ken Folletin "Taivaan Pilarit" sekä sen jatko-osaa :ihana:
Sertab oli kulunut....-erään nimierkin mielipide 2003 Turkista-

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Olen alkanut lukemaan Villijoutsenia.. Siitä onkin aikaa kun olen viimeksi lukenut varsinaisen romaanin. Mutta käypähän tuokin historiallisesta tiedekirjasta, ainakin melkein! :joojoo:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Tulilintu
Maistelija
Maistelija
Viestit: 33
Liittynyt: 17 Touko 2009, 10:22
Paikkakunta: Turku

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Tulilintu »

Aintsu kirjoitti:
Margot kirjoitti: Näiden kirjoittajahan on vissiin joku himouskovainen, minkä kyllä todella huomaa. En ole koskaan ikinä missään nähnyt niin paljon tukahdetuttua seksuaalisuutta kuin näissä kirjoissa. :rofl:
Tää on niin totta! :rofl: Niinku nyt 17-vuotias lukiolainen ei ole koskaan seurustellut. (Okei, en mäkään sen ikäisenä kyllä ja tiedän monia jotka eivät, mutta silti aika tavatonta näin teinikirjallisuudessa. :mrgreen:)
Tuo oli yksi syy siihen miksi lopetin lukemisen ensimmäiseen kirjaan.

Suosittelen lukemaan Tuija Lehtisen(ehkä paras suomalainen nuorten kirjailija) Sara sarjan.

Asvalttisoturi, Otava 1997 (ei liity sarjaan muuten, mutta Sara esiintyy ensimmäisen kerran tässä kirjassa)

Sara@ crazymail.com, Otava 1998

Nottingham kesällä kello 6, Otava 1999

Sara ja levottomat jalat, Otava 2001

Voin luvata että näissä kirjoissa ei sitä tukahdetettua seksuaalisutta ole :heh:

Avatar
aksim
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3369
Liittynyt: 07 Syys 2005, 13:49
Paikkakunta: Mietoinen

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja aksim »

Aancon kirjoitti:Olen alkanut lukemaan Villijoutsenia.. Siitä onkin aikaa kun olen viimeksi lukenut varsinaisen romaanin. Mutta käypähän tuokin historiallisesta tiedekirjasta, ainakin melkein! :joojoo:
Pidän siitä kirjasta kovasti :ihana:
Sertab oli kulunut....-erään nimierkin mielipide 2003 Turkista-

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17145
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Tulilintu kirjoitti:Suosittelen lukemaan Tuija Lehtisen(ehkä paras suomalainen nuorten kirjailija) Sara sarjan. Voin luvata että näissä kirjoissa ei sitä tukahdetettua seksuaalisutta ole :heh:
Itse asiassa mä oon lukenut kaikki tuon sarjan kirjat! :uujee: Siitä tosin on jo monta vuotta aikaa, mutta Sara hahmona jäi kyllä hyvin mieleeni. Sarassa oli sentään luonnetta. :joojoo:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Hurrican
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4986
Liittynyt: 13 Tammi 2007, 14:01

Re: Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Hurrican »

Kolme kuukautta sain odotella kirjastosta Sofi Oksasen Puhdistusta, sain sen perjantaina ja tänä aamuna se oli luettu. Kannatti odottaa, pidin paljon Sofin koruttomasta kirjoitustyylistä ja kyllähän juoni oli hyvä, lunasti kovat odotukset.

Lainasin perjantaina hurjan läjän kirjoja koska tämä paikalliskirjasto menee heinäkuun ajaksi sulkuun. Torey Haydenia luin joululomalla ja nyt jatkan, lisäksi Laila Hirviniemen uusimman, Imatra-sarjan, kaksi ensimmäistä osaa lähti mukaan. Lisäksi jotain ulkomaisia romaaneja otin ihan vaan mielenkiintoisen takakannen perusteella.

Jee loma ja aikaa lukea muutakin kun tylsiä koulukirjoja :uujee:
Viimeksi muokannut Hurrican, 28 Kesä 2009, 20:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Vastaa Viestiin