Parturit ja kampaamot

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista
Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33355
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Pete »

Aancon kirjoitti:Pete: mikset uskalla mennä Ruotsissa parturiin?! :rofl: Mä oon menny Filippiineilläki ja ihan hyvä tuli :heh:
Wou! :shock: Ajattelin vaan, etten kuitenkaan osaa selittää, että millaisen tukan haluan. :heh:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

Pete, entäs jos sanot leikkaajalle, että "du kan klippa såsom du vill" :shock: Mä oon ihan oikeesti sanonu joskus, ja tukanleikkelijä (tai siis parturi-kampaaja) on ollut mielissään, kun saa aprikoida, millainen sopisi. :heh: Lopputulos on ollut ´ihan ookoo´(uskoo ken voi :nohyi: )

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16734
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Pete kirjoitti:Wou! :shock: Ajattelin vaan, etten kuitenkaan osaa selittää, että millaisen tukan haluan. :heh:
Printtaa mukaan kuva siitä mitä haluat? Toimii aina. Niin mäkin tein ennen. Nykyään etukäteen juttelen teknologini kanssa Fakeboobissa :heh:
Juurovissön kirjoitti:Mä oon ihan oikeesti sanonu joskus, ja tukanleikkelijä (tai siis parturi-kampaaja) on ollut mielissään, kun saa aprikoida, millainen sopisi. :heh: Lopputulos on ollut ´ihan ookoo´(uskoo ken voi :nohyi: )
Todellakin uskon :joojoo: Parturit ovat ammattilaisia, jotka (usein) tietävät, mitä tekevät. Ongelma ovat asiakkaat, jotka luulevat tietävänsä, mikä heille sopii, ja vaatimalla vaativat saada porkkanansiniset mehiläispesänsä. Asiakas on jne. :roll:

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Violette »

Nehaka kirjoitti:Olen muuten aina kuvitellut, että nimenomaan hyväkuntoisessa hiuksessa väri pysyy, koska hius on ehjä. :raaps: No, en tiiä näistä asioista mitään, joten en lähde väittämään vastaan.
No värin pysyvyyshän riippuu monista asioista, mutta käsittääkseni on niin, että jos hius on hyväkuntoinen sen "suomut" ovat kiinni, ja väri ei sitten aina kovin helposti imeydy. Jos taas hiukset ovat huonossa kunnossa ja "rispaantuneet", ne imevät helpommin kaiken värin itseensä. Ja vaikuttaahan tähän sekin, että onko käyttänyt silikonia sisältäviä hiustenhoitotuotteita, ne käsittääkseni tekevät hiuksen pinnalle sellaisen "kalvon" joka estää aineita vaikuttamasta täydellä teholla. Tosin aika paljon on varmaan ihan hiustyypistäkin kiinni.

Joskus mulle on joku sanonut, että usein toistuva värjääminen kevytvärillä voi aiheuttaa sen, että väri ei lähdekään kokonaan pois, eli että se jotenkin jämähtää hiukseen kiinni. Todenperäisyydestä en tiedä.

No, en tiedä. Mulla on varmaan joka tapauksessa hiukset oikeasti ihan paskassa kunnossa, kuten varmaan ihokin. :niinpa:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Margot »

Mun mielestä Violeten hiukset ei ole huonokuntoiset. Ja väitän viettäväni aika paljon aikaa ajatellen hiuksia. :mrgreen:

Mun mielestä nuo hiusvärien tarttumiset, pysymiset, tummuudet jne. on ihan jotain salatiedettä. Sama väri saattaa eri ihmisten päässä olla ihan erivärinen, jollain menee kestoväritkin suoraan viemäriin, jollain tarttuu suoraväri ikuisiksi ajoiksi tukkaan jne. En ole ainakaan itse huomannut näissä juuri mitään kaavaa. Hämmästellen vaan luen muiden kokemuksia, kun ne on niin erilaisia kaikki.
What color is your life?

Avatar
kwak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9562
Liittynyt: 06 Joulu 2004, 19:09
Paikkakunta: Helsinki

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja kwak »

UFOPOLI kirjoitti:Platina on mennyttä, mutta tilalla on järjettömän hieno harmaa
Oi! Harmaa on varmasti hieno! :kuolaus:

Jatkoin hiusten kanssa räpläämistä tänään ja kävin vähän leikkuuttamassa latvoja siistimmiksi. Kukaan ei varmaan huomaa mitään muutosta, mutta mun mielestä edestä meni vähän liian lyhyeksi. :'( No onneksi mulla hiustenkasvukin on järjettömän nopeata. Kesällä varmaan saan jo kivan ponnaritukan! :uujee:
Keep your head high above the water

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16734
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

kwak kirjoitti:Oi! Harmaa on varmasti hieno! :kuolaus:
Huomenna/ylihuomenna näet, jollei se ehdi haalistua siihen mennessä :uujee: Jos päätät haluta oman, saat lainata teknologiani. Muistat vaan sitten pyytää sitä väriä, jota on käytetty vain kerran :heh:
kwak kirjoitti:kivan ponnaritukan
En käyttäisi noita kahta sanaa samassa lauseessa :shock: Olen luvannut monessa yhteydessä, että sinä päivänä, kun minulla on sellainen, sen saa vapaasti tulla leikkaamaan irti :draamaa:

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Margot »

Mun mielestä kwakin pitkä tukka on aivan sairaan hot. :kuolaus: Noni, nyt se menee varmasti leikkaamaan sen pois, etten kuolaisi sen päälle. :apuva:

Mulla meni hermo ja ostin hiusväriä. Ehkä jaksan laittaa sen vielä tänään päähäni. Vitostason ruskeaa kultataitolla onpi se.
What color is your life?

Avatar
BronZe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1371
Liittynyt: 27 Marras 2003, 23:12
Paikkakunta: Turku

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja BronZe »

Mä olen päättänyt leikkauttaa mun pitkät hiukset takaisin lyhyiksi ennen kesää. :kups: En muista milloin viimeksi kävin parturissa, mutta tuskin ainakaan viimeisen vuoden sisällä. :miettii: Nyt on kuitenkin aika palata vanhaan tuttuun malliina ja mahdollisesti lähteä siitä taas sit kasvattamaan pidemmäksi, jos siltä tuntuu. :joojoo: Oon varmaan viimeiset viisi vuotta käynyt vanhempien naapurissa olevassa parturissa, joten nyt siis täytyy pakon edessä mennä johonkin muualle. Harmi, sillä vanhassa paikassa olin aina erittäin tyytyväinen halpoihin (naapuri?)hintoihin sekä myös tuloksiin. :heh:

Avatar
Leena
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3601
Liittynyt: 18 Syys 2004, 22:38
Paikkakunta: Tampere

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Leena »

Tyrkkään tän tähän ketjuun. Rakas naisystävättäreni ( ei kuppilalainen) tuli tänään itkien luokseni. Häneltä lähtee hirveesti hiuksia päästä.Koenyppäyksen tein ja uskottava se on että tilanne on vakava.Ystäväni on terve,ei lääkityksiä yms.Olisko kellään mitään vinkkiä mikä auttais naista hiustenlähdössä?

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6883
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Tuun tännekin sitten tätä julistamaan, mutta onko häneltä otettu kilpirauhasarvot? :mitvit: Multa lähti tukka päästä kilpirauhasen vajaatoiminnan aikana, kun sitä ei lääkitty. Samoin ripset lähti tupottain. Se ei ollut kivaa. :lohduton:

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33355
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Pete »

Pääsiäisenä on kyllä pakko mennä parturiin. En enää jaksa tätä pehkoa. :niinpa:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33355
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Pete »

Kävin sitten Kampissa parturissa. Maksoi 34 €! :shock: Olisin käynyt kotiseudulla, mutta en muistanut, että se perjantai oli pitkäperjantai eikä silloin tukkia leikellä. :puna: Hiukset lyhenivät ehkä vähän liiankin lyhyeiksi, mutta näytänpähän pelottavammalta täällä slummissa, joten ei teinit hypi silmille. :heh:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Vetoapu
Happy Hour
Happy Hour
Viestit: 453
Liittynyt: 16 Maalis 2008, 17:14
Paikkakunta: Kankaanpää

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Vetoapu »

Yritin myös tänään päästä "puliukosi", eli käydä parturissa täällä meillä päin ihan vaan ilman ajanvarausta.

Vaan kovin oli heillä töitä, kävin viidessä eri paikassa ja kaikilla oli päivä varattu täyteen. Että semmosta.

No nyt kun on näin pitkä tukka, pitää varmaan ostaa kitara!! :heh:
"Elämä on aina kuolemisen arvoista"

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

Leena kirjoitti:Tyrkkään tän tähän ketjuun. Rakas naisystävättäreni ( ei kuppilalainen) tuli tänään itkien luokseni. Häneltä lähtee hirveesti hiuksia päästä.Koenyppäyksen tein ja uskottava se on että tilanne on vakava.Ystäväni on terve,ei lääkityksiä yms.Olisko kellään mitään vinkkiä mikä auttais naista hiustenlähdössä?
mun kummitädillä oli sama homma muutama vuosi takaperin. Hänellä oli silloin kauheesti stressiä monista asioista (äidin kuolema, rahaongelmat, pojan sairaus). Monia kikkoja yritettiin, mutta tilanne rauhotti sitten aikaa myöden. Tohonkin voi olla varmasti tosi monia syitä ja asian stressaus ei ainakaan asiassa auta.. :(
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Kävin Pekingissä parturissa - maksoin neljä euroa.
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Nyt on mulla uusi tukka! :ihana: Värjyytin taas alaalta tummaksi ja yläältä blondiksi. :hihi: Ja vähän siistin. Oon nättinä sit Tampereella. :hihi: Tykkään tykkään. <3
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Violette »

Kävin eilen kampaajalla ensimmäistä kertaa viiteen vuoteen! :shock: Ihan vaan latvoja tasoitettiin. Kampaaja sanoi, että hiukseni ovat erittäin hyvässä kunnossa. :violette:

Seuraavaksi voisikin sitten harkita värjäystä ja ehkä joskus jotain kampauksenkin teettämistä. Kun vaan olisi enemmän rahaa. :niinpa:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Ticoshay
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4911
Liittynyt: 11 Huhti 2008, 16:32

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Ticoshay »

Vois mennä värjäyttämään hiukset bruneiksi Kamppiin yhteen liikkeeseen :surrur:
LOBODA

Avatar
Nysa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1559
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 13:23
Paikkakunta: Pielavesi

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Nysa »

No niin... tämä nainen menee ylihuomenna kampaajalle hiusten pidennykseen/paksunnokseen... maksaa maltaita, vaan kerranhan se kirpaisee. Varausmaksu on jo maksettu ja jännityksellä odotan tuloksia.. pitäsköhän hankkia pari päähän sopivaa paperipussia valmiiksi kaiken varalta?

Avatar
mariah
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6375
Liittynyt: 13 Helmi 2005, 15:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja mariah »

Nysa kirjoitti:No niin... tämä nainen menee ylihuomenna kampaajalle hiusten pidennykseen/paksunnokseen... maksaa maltaita, vaan kerranhan se kirpaisee. Varausmaksu on jo maksettu ja jännityksellä odotan tuloksia.. pitäsköhän hankkia pari päähän sopivaa paperipussia valmiiksi kaiken varalta?
hienot niistä tulee :peukku: vaikka maksaakin ni kyl ne on sen arvoset ;) kuhan muistaa hoitaa kunnolla,vielä tarkemmin kun ns. omaa tukkaa hoidetaan :joojoo: itellä ollu pidennyxet myös muutaman kerran ja oon tykänny kyllä. tosin nyt ei oo ollu vähään aikaan vaik omaa tukkaakin on päässä ihan riittävästi ni ois se kiva ku ois omasta takaa pitkä ja paksu tukka :mrgreen:

Avatar
ZetZet
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7878
Liittynyt: 02 Huhti 2004, 14:06

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja ZetZet »

Minä kokeilin uutta kampaamoa lähinnä siksi että sen nimi oli kiva (suomalainen), se näytti ulkoapäin tyylikkäältä ja nuorekkaalta, ja hiustenleikkuusta oli hyvä tarjous. Jälki oli tosi hyvää, ja kampaaja pisti mun shampooajattelun uusiksi: ostin sen suosittelemia tuuhentavia tuotteita ja hiukset ovat paljon paremmin hallittavissa kuin ennen.

Kokeilu kannatti, taisivat saada kanta-asiakkaan.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42821
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Keritytinpä pääni tänään, uutta kivaa mallia tosin ei tullut, kun vain vähän siistitytän välillä ja koetan kasvattaa pituutta sen verran että saisin yläosaan tyvikohotuksen. (Ohimohiukset kaipaisivat tyvilytistystä.)

Leikkaajan olen valinnut lähinnä sillä perusteella, että sen jutut on siedettävämpiä kuin ammatinharjoittajilla yleensä. Jälki on siedettävä mutta ehkä vähän turhan konservatiivinen ollut viime aikoina, ehkä voisin kysyä jotain räväkämpää. Toisaalta helppohoitoinen saisi olla, en jaksa aamulla puolta tuntia peilin edessä tukkaa asetella.

Jollei pääni olisi piskuinen nuppi, ajaisin tukan pois. Näin pienellä päällä on tukan tuoma koon lisäys tervetullut, vaikken oikeastaan pidä hiuksista.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Prinsessa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5602
Liittynyt: 02 Joulu 2007, 11:59
Paikkakunta: Vantaa

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Prinsessa »

Huomenna pääsee kampaamoon hankkimaan uutta ilmettä. Ajattelin jotain ihan uutta ja melkoisen lyhyttä juttua. Saa nähdä miten käy, toivottavasti ei huonosti. :mrgreen: Viikonloppuna voisin myös heittää päähän jonkinlaista punaista väriö ja katsoa mitä tapahtuu. Tää miun tukkahan on periaatteessa punainen nyt, mutta vain periaatteessa, ei käytännössä (paitsi joskus oikeassa valossa). :niinpa: Eniten värjäyksessä jänskättää tuo törkeän pieni kylppärini, joka tulee varmaan sävytettyä sekin kokonaan uusiksi. :heh:
"Jaa, niiden vehkeiden kuuluu hammaslääkärissä mennä suuhun."
-Jennibot

Taija
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 1
Liittynyt: 10 Syys 2009, 11:03

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Taija »

Jos asia vielä askarruttaa, näin kampaajana:
hiustenlähtöön on olemassa iso nippu syitä, esimerkiksi stressi, sairaudet, hormonit, mekaaninen rasitus (repiminen,liiallinen harjaaminen, pidennysten kiinnitykset tms.), liian vahvat ja usein toistuvat käsittelyt esim. värit tai permanentit, perinnöllisyys, raskaus ja/tai imetys.. Tilanne pitäisi tarkistaa kyseisen henkilön kohdalla ensin peruslääkärintutkimuksilla ja sitten keskustelulla esim. ruokavaliosta ja siitä, miten hiuksia käsittelee. Yleensä syy löytyy ennemmin tai myöhemmin. Useimmissa tapauksissa hiukset myös kasvavat jossakin vaiheessa takaisin, joskin aika ikävä juttu siihen saakka, varsinkin naiset ottavat tällaisen erittäin raskaasti.. Joka tapauksessa ensin lääkärille ja sitten kampaajan pakeille miettimään, miten hiukset leikattaisiin ja laitettaisiin siten, että vahinko olisi mahdollisimman pieni ja uudet hiukset saataisiin kasvamaan niin hyvin kuin mahdollista.
Kyllä se siitä, töissä noita näkee hyvinkin usein.

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

Tajusin just, että kun haluan kerityttää pääni parin kuukauden välein 5-8-milliseksi, miksi maksaa siitä Hgin keskustassa 20-25 euroo, kun pientä putiikin pitäjää voi kannattaa Alppilassa Viipurinkadulla, ja itse säästää kaiken lisäksi kympin! Lopputulos on yhtä hyvä.
Ekki líta undan það dagar alltaf – á ný. En aldrei þér ég gleymi einn í mínum heimi – er hjá þér sama hvernig fer. -Magni Ásgeirsson

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42821
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Mistä ammattilaiset ostavat fööninsä? Nimittäin on kismittänyt, kun oman tavisvärkin suuttimessa on niin leveä rako että ilmavirta puhaltuu minne sattuu ja kun yhteen kohtaan yrittää niin viereiset karvat pörröttyy samalla ihan väärään suuntaan. Juttelin tästä tänään keritsijäni kanssa, ja hän oli ihan samaa mieltä siitä että raon leveydellä on väliä. Miksei meille amatööreille ole kapeaa vaihtoehtoa tarjolla?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Vaikka olinkin vielä viikko sitten suht tyytyväinen tukkaani, niin nyt mulla on kamala tukkakriisi! :lohduton: Tajusin, että kampaaja leikkasi ihan liikaa sivuilta. No, onneksi tukka kasvaa nopeesti. Taidankin vihdoin ja viimein vaihtaa liikettä, jossa käyn. Paitsi käyn vielä yhden kerran tässä nykyisessä kampaamossa, koska saan seuraavasta leikkauksesta -50% alennusta. :draamaa: Täytyykin toivoa, ettei silloin mene mikään pieleen. Huh.
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Naali »

Mun äiti leikkas mun tukkaa (mikä oli pakollista), mutta se on vain entistä kauheampi. :nohyi: Vihaan talvitukkaa! Voisko talveks kehittää jonkun millisen siilin ja kesällä pitää semmosta mahtavaa hippipehkoa? Kiitos. :uujee:
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17145
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Otin vihdoinkin itseäni niskasta kiinni ja varasin kampaajalle ajan. En mä ollutkaan kuin pari kuukautta jo jahkaillut asiaa. :heh: Onneksi pääsen jo ensi maanantaina, tää kuontalo on kyllä muodonmuutoksen tarpeessa. :mrgreen:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Vastaa Viestiin