Terminal 3 (Matkustaminen)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista

Kuinka monessa maassa olet vieraillut?

vain Suomessa
5
4%
1-5
33
24%
6-10
29
21%
11-15
22
16%
16-20
11
8%
21-30
20
15%
31-40
5
4%
41-50
4
3%
51-
6
4%
 
Ääniä yhteensä: 135

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33218
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Pete »

Voi hyvän tähden! Älytön uudistus

Voin vaan kuvitella räjähtävät matkustajat ja turvatarkastajien työturvallisuuden heikkenemisen. Voivoivoi! :eiei:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
.rïošhïn.
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 910
Liittynyt: 10 Maalis 2007, 19:04
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja .rïošhïn. »

Ylihuomenna matkaan kohti Filippiinejä!

Lupailen päivityksiä kohtuu tiuhaan blogiini... :mrgreen: Ja siis myös niihin muihin osioihin sitä kuin pelkkään matkapäiväkirjaan ;)
Tumumba, tumayo, gumulong dahil sa iyo
Tumawa, lumuha, nabaliw dahil sa iyo
Kinuha ang wala, nadapa dahil sa iyo
Sumulong, umurong, lumipad dahil sa iyo
Mahal ko
Hahanapin ko kahit saan pa man


Lyrics from Hahanapin Ko by AEGIS

Avatar
kwak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9547
Liittynyt: 06 Joulu 2004, 19:09
Paikkakunta: Helsinki

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja kwak »

Olen lähdössä ensi viikolla muutaman päivän matkalle Lissaboniin. :uujee: Olisiko kellään mitään vinkkejä, mitä siellä kannattaisi nähdä tai tehdä? En oikein tiedä ennakkoon mitään koko kaupungista... :miettii:
Keep your head high above the water

Hurrican
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4986
Liittynyt: 13 Tammi 2007, 14:01

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Hurrican »

JeSSSe kirjoitti:Sen sijaan Airberlinin ja Easyjetin lähdöt on myöhästyny jopa tunnilla..
Itse tulin Espanjasta Air Berlinillä, vaihtoaikaa Berliinissä oli 1 h 5 min ja hyvin kerettiin :joojoo: Aikaa jäi käydä vessassa (megapitkät jonot) ja tylsistyä kentällä istuen.

Epsanjassa oli mukavaa :joojoo: Ihanan lämpöset säät vielä.

Avatar
barbarossa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7772
Liittynyt: 18 Marras 2003, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja barbarossa »

kwak kirjoitti:Olen lähdössä ensi viikolla muutaman päivän matkalle Lissaboniin. :uujee: Olisiko kellään mitään vinkkejä, mitä siellä kannattaisi nähdä tai tehdä? En oikein tiedä ennakkoon mitään koko kaupungista... :miettii:

Ehanaa! Lempikaupunkejani Euroopassa Stockiksen ja Helsingin ohella. <3
Kannattaa käyskennellä ja syödä hyvin ja ajella ratikalla. Alfaman kaupunginosa on sen sydän, mutta Bairro Alto on sellainen boheemimpi ja nuorten suosima osio, jolla on vanhastaan "huono" maine, mutta josta on tullut tuollainen artsukaupunginosa, kuten niin usein vastaavista.
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj

Avatar
mpappa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4061
Liittynyt: 02 Syys 2005, 18:18

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja mpappa »

Kuun lopuupuolella käyn Helsingissä Picasso-näyttelyssä.Kun en tunne Helsinkiä hirmu hyvin, niin missä kannattaisi käydä viettämässä lauantai-iltaa?
Love shine a light

Avatar
kwak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9547
Liittynyt: 06 Joulu 2004, 19:09
Paikkakunta: Helsinki

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja kwak »

Kiitos barballe vinkeistä! :hali: Mieleen pistetty on! :portugali:
Keep your head high above the water

Cyrano
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4856
Liittynyt: 22 Marras 2005, 14:55

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Cyrano »

Pitäs varmaan käydä kääntymässä Berliinissä, kun siellä on isot bileet viikonloppuna
http://www.visitberlin.de/kultur/index. ... tikel=fest
Festival of Freedom
Kun rakkaus kerran voittaa, pois ihmisten kateus silloin jää.
Kun päivä tuo kerran koittaa, se kaikki kansat yhdistää.
Voi rakkaus tuskan poistaa, ei ihmiset sotiaan silloin käy.
Vain aurinko lämmin loistaa ja pelkoa ei missään näy.

Avatar
PikkuGwyneth
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2227
Liittynyt: 20 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Kuopio

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja PikkuGwyneth »

:hei:
Mää lähen aamulla Tansaniaan. Raportteja ehkä luvassa kuukauden päästä!
Kymmenen sientä.

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Voi, hyvää matkaa sielunkumppani :hali: . Toivottavasti on taas antoisa reissu.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
PikkuGwyneth
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2227
Liittynyt: 20 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Kuopio

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja PikkuGwyneth »

Heippahei Moshista, Kilimanjaron juurelta. Taalla on kuuma, vaikka sita ei kylla mielellaan saa sanoa, koska kuma tarkoittaa taalla vaginaa. Meilla on matkatovereitten kanssa sellainen systeemi, etta joka kerrasta, kun kayttaa sanaa "kuuma", joutuu maksamaan dollarin yhteiseen kaljakassaan. Rahaa taitaa olla kasassa jo parikymmenta dollaria.

Safarilla nahtiin gepardi tosi lahelta, ja mm. egyptinhanhia, lienevatko niita kuuluisia niilin hanhia..? :uujee:

Huomenna lahdetaan 7 paivan vaellukselle kilimanjarolle, tarkoituksena tietenkin valloittaa huippu.
Kymmenen sientä.

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13262
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja AntSa »

Oih, ihana Gwyneth on vallan taas maailmalla? :hali: Hurmaahan taas kaikki siellä luonnollisuudellasi! :ihana: Mä pakkaan oman laukkuni seuraavan kerran sitten pikkujoulureissua varten. :uujee:
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Avatar
Soppis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8813
Liittynyt: 18 Touko 2004, 23:03
Paikkakunta: Tampere

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Soppis »

Ooh, PikkuG on lämpimässä paikassa! :cool:

Jos jollain on kokemusta junamatkailusta Malesiassa tai Thaimaassa, ottaisko ystävällisesti yhteyttä minuun? Lähisukulaiseni tarvitsisi kokemuksia/neuvoja jaettavaksi!

You and me, can't you see, we're playing with fire?
Tell me now, do you feel this burning desire?

Avatar
PikkuGwyneth
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2227
Liittynyt: 20 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Kuopio

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja PikkuGwyneth »

Kilimanjaron korkein huippu valloitettu! Reissu oli rankempi kuin mita me oletimme... Mutta perille paastiin kaikki. Nyt ollaan viela viikko rentoutumassa rantakohteessa, tanaan tosin menen katsastamaan kaks vuotta sitten aloittamani koulun rakennustyon, lieneeko jo valmiina.
Kymmenen sientä.

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Vau, sait sitten unelmasi toteutettua :hali: . Mukavaa loppulomaa ja tervetuloa kotiin sitten joskus.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Cyrano
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4856
Liittynyt: 22 Marras 2005, 14:55

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Cyrano »

Onhan se hyvä, että matkoilla sattuu kivojakin asioita.
Minulla paluumatkat on yleensä hammasten kiristelyä ja tälläkin kerralla onnisti.
Kirosin Saksan viranomaiset Berliinin turvatarkastuksessa.

Kun olin laittanut takin ja laukun läpivalaisuun, niin torvi virkailija halusi villatakinkin hihnalle.
Selitin, että eihän villatakissa ole metallia ja kaikki kolikot, avaimet ja muu metalli on laukussa.
Paitahihasillaan metallinpaljastimeen ja tietysti piippasi! vaikka mulla ei ollut mitään metallia päällä,
paitsi henkselit.
Kun senkin jälkeen piippasi, niin "Herra istuu tälle tuolille ja ottaa kengät pois."
Virkaintoiset tarkastajat pisti kenkäni röntgeniin. Tietenkin talvikengissä on vetoketju!

Löytyikö mitään? Ei löytynyt. Ei yhtään mitään. Niinpä puin kenkäni ja vaatteeni hitaasti päälle.
Jos olisin ollut huonolla tuulella, olisin tullut vihaiseksi.
Nyt vain tyydyin siihen, että turvatarkastuksen jälkeen otin olkalaukustani avatun vesipullon
ja kysyin "Tätäkö etsitte?"
Kun rakkaus kerran voittaa, pois ihmisten kateus silloin jää.
Kun päivä tuo kerran koittaa, se kaikki kansat yhdistää.
Voi rakkaus tuskan poistaa, ei ihmiset sotiaan silloin käy.
Vain aurinko lämmin loistaa ja pelkoa ei missään näy.

Avatar
Treno
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2165
Liittynyt: 26 Huhti 2004, 17:20

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Treno »

^Saksan lentokentiltä tosiaankin löytyy se sääntöjä pikkutarkasti noudattava, joustamaton ja tilanteentajuton turvatarkastushenkilökunta :uujee: Münchenissäkin eräs pahvi pakotti ostamaan kylppärikamalle ylihinnoitellun muovipussukan sen jälkeen, kun oli käynyt ne läpi ja nähnyt ettei seassa ollut mitään asiaankuulumatonta :niinpa:

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Turvatarkastajien on noudatettava sääntöjä ja mun mielestä on hyvä että ollaan tarkkoja. Tulen lähinnä vihaiseksi silloin kun tarkastus on laiskaa ja huolimatonta. Turvajärjestelyt on just jees. Ei mua ainakaan yhtään haittaa nuo kaiken maailman sähellykset, kun sen tietää kun sinne menee. Ehkä asiaan vaikuttaa se että olen itsekin toiminut turvarina Helsinki-Vantaalla.
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Oli hauska reissu Arabiemiraatteihin! :uujee: Olimme viikon Ras al Khaimahissa, joka on pohjoisin emiraatti. Sieltä tehtiin taksin avulla kaksi päiväreissua Dubaihin. Oli todella upea se maailman korkein rakennus, todella vakuuttava! Dubai oli muutenkin hieno, joskin joka toinen talo oli rakenteilla.

Kiinnostuin arabikulttuurista. Aikaisemmin olen vieroksunut sitä. Täytyy varmaan lähteä ählämimaihin enemmänkin matkustelemaan! :uujee: Minareettihuudot :ihana:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57783
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Taas se Aancon on matkannut jossain :draamaa: :ihana: Ihana lukea näitä, missä sä oot matkustellu :hali:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Laitetaan nyt tähänkin ketjuun että Hainanille olen lähdössä nyt puoleksi vuodeksi, jo kahden viikon päästä. Hui! :uujee: Tänään matkailulääkärille... Rokota nopeesti! :megafoni:

Onko Hainanista, erityisesti Sanyasta kellään kokemuksia?
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Noniin, viisumi tulossa ja lentoliput ostettu! Lennän Sanyaan 4.2. eli ensi viikon torstaina, ja paluu on sitten 3.8. Mitä sitä lyhyemmäks aikaa. :heh: TÄÄLTÄ TULLAAN, VAROKAA KINKIT!! :tuuletus:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
.rïošhïn.
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 910
Liittynyt: 10 Maalis 2007, 19:04
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja .rïošhïn. »

Näillä näkymin olen lähdössä vajaan kahden kuukauden päästä takaisin Filippiineille. :mrgreen: Jotkut saattavat jo ollakin tietoisia tuosta "uutisesta". :uujee:

Tietenkin matka riippuu parista seikasta: saavatko he Schengen-alueen viisumit Suomeen ja riittääkö rahat loppujen lopuksi siihen, että käyn hakemassa heidät sieltä. Mutta kaikki on edistynyt niin kiitettävästi viime aikoina, että vaikka hieman pelottaa tuo viisuminsaanti, niin enemmän stressaan matkakassaa, kun on niitä yhteisiä ostoksiakin jonkin verran edessä. ;)
Tumumba, tumayo, gumulong dahil sa iyo
Tumawa, lumuha, nabaliw dahil sa iyo
Kinuha ang wala, nadapa dahil sa iyo
Sumulong, umurong, lumipad dahil sa iyo
Mahal ko
Hahanapin ko kahit saan pa man


Lyrics from Hahanapin Ko by AEGIS

Kollega
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 07 Tammi 2007, 10:49

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Kollega »

Olis kysymys erityisesti SAS:lla matkustaneille, mutta toki :peukku: mielellään vastauksia keneltä tahansa tietävästä.

Saavun Arlandan kentälle siten, että seuraava lento lähtee 2h 20 min päästä. Kotiinpaluureissulla saavun Arlandaan siten, että seuraava lento lähtee 1h 10 min päästä.Kysymys kuuluu,

onko noi molemmat odotusajat sellasia, että uskaltaa ottaa ruumamatkalaukun mukaan? Kauanko siinä n. suurinpiirtein menee, että saa ruumakuljetuksessa olevan laukkunsa? Olen ajatellut ottaa varman päälle, koska varsinkin lähtiessä ei ole kyllä yhtään ylimääräisesti aikaa mihinkään kadonneen matkalaukun tms. selvityksiin. Olenkin harkinnut, että viisureissaisin pelkän käsimatkalaukun kanssa, ihan varman päälle peläämisen nimissä...

Entäs sitten toi käsite käsimatkatavara. Yks laukkuhan on luvallinen, sen tiedän. Tarkoittaako tämä sitten että esim. lento+ olkalaukku-yhdistelmä on kielletty? Mahtaisiko tämänlaisen systeemin kanssa päästä koneeseen, siis että molemmat mukaan, ei ruumaan? :

http://www.novita.fi/public/users/8137/ ... _thumb.jpg Kuva jonkun yksityishenkilön blogista

Vai lasketaanko toi jo kahdeksi siten, että isompi on pantava ruumaan?

Avatar
Magnum
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3126
Liittynyt: 17 Loka 2005, 16:22
Paikkakunta: Miami

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Magnum »

SASilla lentolaukku+läppärilaukku -yhdistelmän saa ottaa matkustamoon. 2h 20min on ainakin riittävä aika, 1h 10min kuulostaa minusta ihan riittävältä, mutta en kuulu niihin henkilöihin, jotka aina pelaavat kaiken varman päälle lentomatkustamiseen liittyvissä asioissa.
"Nakuilu on ihan jees"
-Naali

Kollega
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 07 Tammi 2007, 10:49

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Kollega »

Kiitos :hali: vastauksestasi.

Suurin stressi on just ton Osloon menemisen suhteen, kun siinä ei ole kyllä yhtään aikaa ylimääräisiin systeemeihin. Takaisin tullessa se ei nyt niinkään, kun se on "vaan" kotimatka, mutta olis se ihan kauheeta, jos en jonku laukkuhärdellin takia ehtiskään tiistain semiin paikan päälle.

PItääpä miettiä vaihtoehtoja...

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Violette »

Siis saako SASilla ottaa kaksi käsimatkatavaraa? Yleensähän läppärilaukku lasketaan sellaisenaan yhdeksi laukuksi, ja turistiluokassa ei juuri millään lentoyhtiöllä saa viedä useampaa laukkua. Naisten käsilaukun sen sijaan saa yleensä viedä sen normaalin käsimatkatavaran lisäksi.

EDIT: Siis mulle jäi nyt epäselväksi, että lentääkö Kollega siten, että koko matka on kokonaisuudessaan otettu SAS:ilta vai oletko ostanut liput erikseen? Jos olet ostanut matkan "kokonaisena", laukut siirretään yleensä automaattisesti jatkolennolle, eikä tarvitse odotella laukkuja ja tsekata niitä uudelleen lennolle. Jos taas olet ostanut kaksi eri lippua, joudut tekemään uuden lähtöselvityksen. Silloin tuo yhden tunnin aika kuulostaisi minulta aika riskaabelilta.
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Magnum
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3126
Liittynyt: 17 Loka 2005, 16:22
Paikkakunta: Miami

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Magnum »

SAS, Finnair, Lufthansa, Blue1 ja Aeroflot ainakin antavat ottaa läppärilaukun turistiluokkaan. Se vaan pitää survoa jalkatilaan, jos ei ylähyllyillä satu olemaan ylimääräistä tilaa.

Esimerkiksi tällä Finnairin sivulla sanotaan, että saa olla yksi laukku ja yksi salkku. Läppärilaukku lasketaan salkuksi.

EDIT: Eipäs sanotakaan. No, ainakin minä olen yllä mainituilla lentoyhtiöillä sujuvasti matkustanut läppärilaukku + lentolaukku käsimatkatavaroissa.
Viimeksi muokannut Magnum, 28 Tammi 2010, 18:02. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"Nakuilu on ihan jees"
-Naali

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Violette »

No siinä tapauksessa systeemit ovat muuttuneet sitten sen kun viimeksi matkustin itse läppärin kanssa. Hyvä tietää :joojoo:

EDIT: Tutkailin SAS:in sivuja, ja siellä kyllä selvästi sanotaan, että vain yksi laukku/matkustaja. Tosin eihän ne siinä lähtöselvityksessä yleensä niitä käsimatkatavaroita tarkasta, ja tuskinpa niistä kukaan lähtöportillakaan huomauttaa. Itse olen "salakuljettanut" läppärin varsinaisen käsimatkatavaran kanssa koneeseen. :heh: Mutta läppärilaukkuhan siis sellaisenaan on yksi laukku. Tosin voihan sen sulloa käsimatkatavaralaukun sisään ja ottaa vaan pois turvatarkastuksessa.
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Joo kyllä ainakin aikaisemmin läppärilaukku on laskettu ehdottomasti yhdeksi laukuksi, joten olen ottanut isomman käsimatkalaukun jonne olen sitten survonut sen läppärilaukun tarpeen tullessa. Ja Finnairin sivuilla aikaisemmin oikein painotettiin että läppärilaukku lasketaan laukuksi. Mutta ainahan se on tuurista kiinni että jaksaako kukaan siihen kiinnittää mitään huomiota. Kiinaan mennessä mulla oli vain täyteen survottu läppärilaukku, takas tullessa myös reppu eikä kukaan sanonut mitään. Mutta samahan se koskee käsimatkatavaran painoa - se saa olla korkeintaa 8kg suurimmalla osalla lentoyhtiöistä, mutta aniharvoin sitä kukaan oikeasti tarkistaa/punnitsee. Paitsi Ryanairilla ja todennäköisesti muilla halpalentoyhtiöillä.
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Vastaa Viestiin