Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Euroviisut 2010 Oslossa
Lukittu

Eläkeläiset - Hulluna humpasta

*****
26
15%
****
20
11%
***
20
11%
**
14
8%
*
99
55%
 
Ääniä yhteensä: 179

Avatar
Darhen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4400
Liittynyt: 02 Maalis 2005, 14:29
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Viesti Kirjoittaja Darhen »

Jee, Naali, Jee! :tapu: :hali:
I am not that desperate and you are not that lucky.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57786
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Buu, Naali, buu! :eeek:
⚰️ R.I.P. Eurovision 🪦

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11678
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Viesti Kirjoittaja romualdo »

no kuuntelin tämän kokonaan tuossa päivällä, kukkien sidonnan lomassa... ja täytyy sanua että kyllähän täsä jotain ideaa on.... pääasia että laulethaan suomeksi ja ollaan aika rehellisesti sitä mitä ollahan eli tarpeeksi suorasukasia, hölmöjä ja no...ollahan hölmöjä sitten oikein kunnolla... jopa laskelmoitujakin... ihan luonnollistahan se, kun taistellaan (no tämä sanonta sopii nyt tämän merkittävän viikon sanomaan...) sadoista tuhansista äänistä... yhen pisteen annan kielelle, sanomalle, ja toisen pisteen jokseenkin tarttuvalle kertosäkeelle...yhteensä siis 2 pist. Kyl kai tää tästä lähtee... tulee mieleen Rehupiikles yhtye Jalasjärveltä... jotka parodioivat monia tunnettuja popklassikoita, Mä en haluuuuu maksalaaatikkkoooo/Wiking game ... jooh, saa mullekin vapaasti buuata, en ole porukan petturi, yritän vaan olla tavallista avarakatseisempi ja terveellä tavalla kiinnostunut ajan ja maailman ilmiöistä...

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7316
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

En tiedä mikä tässä oikein nyt on, mutta mä pidän tästä :eeek:.. Mulle ainakin kävisi, jos tää edustais Suomea Oslossa :surrur: :joojoo:.. Ihanat vipat tulee tästä biisistä.
I, I went to hell and back to find myself on track
I broke the code, oh ohh
Like ammonites, I just gave it some time

Avatar
JussiQ
Vielä yhdet
Vielä yhdet
Viestit: 681
Liittynyt: 25 Helmi 2006, 05:05
Paikkakunta: Eura

Re: Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Viesti Kirjoittaja JussiQ »

En osaa tästä kyllä sanoa paljoa mitään, mutta mieluiten kisoihin lähettäisin sentään tosissaan tehdyn biisin. Silti ihan lepposaa musaa, ei siinä mitään. ***

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Mä en kestä :jupinaa: Tää renksutus on soinut mun päässä tämän aamupäivän :jupinaa:
Tai siis se yksi kertosäkeen kohta... :roll:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

` JussiQ ´ kirjoitti:mieluiten kisoihin lähettäisin sentään tosissaan tehdyn biisin.
Mä kyllä luulen että tämä on tehty täysin tosissaan, siis nämähän on elätteäneet itsensä kaiketi tällä vuosikausia. Ja laskelmoidusti myös, mutta näillä on tyylitajua. Paitsi että tämä on sitä mitä nämä muutenkin tekee, niin minusta tämä on hyvinkin perinteinen etnopläjäys viisuissa, vokaaleita, sanoitusta ja muutamia pikkuhauskuuksia lukuunottamatta. Eri poljento ja rytmi, mutta periaatteessa esim. se Moldavia 2009 oli juuri tällainen - etekin jos kuvittelee laulamaan jotkut Värttinän tytöt korkeiden hei-iii hei hei huutojen kera.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

tonywerner kirjoitti:Mä en kestä :jupinaa: Tää renksutus on soinut mun päässä tämän aamupäivän :jupinaa:
Tai siis se yksi kertosäkeen kohta... :roll:
Viehän se mukanaan! :rofl: TARTTUVA ON!! :joojoo:
Eihän tää loppujen lopuksi muutenkaan pöllömpi ole. Aina hauskaa olla pittää! :heh:
Ja meitsi on jo henkisesti luovuttanut. Nää voittaa kuitenkin.

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Ei tämä minunkaan mielestä rakenteellisesti eroa mitenkään ns. "normaalista euroviisusta". Onhan tässä ihan selvät säkeistöt ja kertosäkeet ja välisoittopimputukset. Jokainenhan saa olla sitä mieltä mitä on, mutta ei tää musta nyt niin kamalan nolo ole loppujen lopuksi... :roll: Luulen, että jos esittäjä olisi esim. joku Elli Mäkinen samalla laululla, niin ei tämä keräisi näin paljon p*skaa niskaan ja yhtä tähteä arvioissa.

Ja jos nyt mietitään, että Suomi ei pääse tänä vuonna finaaliin, niin mitäs sitten? Eihän sillä ole enää 2000-luvulla mitään väliä, koska ei jouduta vuodeksi pois viisuista huonon menestyksen takia. ;)
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Mäkin saattaisin tästä ihan tykätä, jos ei olisi niin puolivillaisesti toteutettu. Puolivillaisuushan on kyllä osa sitä Eläkeläisten juttua. Siis että soitetaan ja lauletaan kipale kerralla purkkiin. Mitäpä niitä saundeja miksailemaan. :roll:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

Vaikkei tämä nyt mikään mestariteos olekaan niin itselleni tuli ensikuulemalta mieleen, että tähän saa helposti väsättyä varsin lennokkaan ja hauskan lavashöyn. Ja biisi itsessään toi mieleen parinkymmenen vuoden takaisen suosikkiyhtyeeni Nypykät! Muistaako kukaan?

Ihminen rakastaa kaikkia lapsiaan. Paitsi niitä, joita ei. - Ville Myllyrinne

Avatar
aksim
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3369
Liittynyt: 07 Syys 2005, 13:49
Paikkakunta: Mietoinen

Re: Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Viesti Kirjoittaja aksim »

Minä en tule ikinä pitämään tästä kappaleesta :nohyi:
Sertab oli kulunut....-erään nimierkin mielipide 2003 Turkista-

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16735
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Weewa kirjoitti:Eihän sillä ole enää 2000-luvulla mitään väliä, koska ei jouduta vuodeksi pois viisuista huonon menestyksen takia. ;)
Viisuteknisesti olemme kyllä jo 10-luvulla :tosion: :heh:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42824
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Viesti Kirjoittaja Rousku »

tonywerner kirjoitti:Puolivillaisuushan on kyllä osa sitä Eläkeläisten juttua. Siis että soitetaan ja lauletaan kipale kerralla purkkiin. Mitäpä niitä saundeja miksailemaan. :roll:
Saundithan tässä juuri on ihan kondiksessa. Paitsi jos nyt ei tuosta "laulu"saundista satu tykkäämään, mutta siis instrumenttipuoli.
Rise, angel, shine, love!

Albatrossi

Re: Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Viesti Kirjoittaja Albatrossi »

Mulla ei jää tämä päähän vaikka aluksi luulin. Oli pakko kuunnella nyt uudestaan, kun en saanut millään mieleeni tätä.

Olen vähän kahden vaiheilla, tämä toimii ja ei toimi. Kuunnellessa saa mukaansa, mutta häipyy sen jälkeen heti jonnekin takaviistoon. Ihan omituista, Eläkeläisten piti olla helppoa kuunneltavaa :roll:

Edelleen olen silti sitä mieltä, että HH voi voittaa huumoriviisujen vitsauksen ja oikeasti saada porukan hyvälle tuulelle.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42824
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Alb.atrossi kirjoitti:Eläkeläisten piti olla helppoa kuunneltavaa.
Nostinpa eläkeläiset puntsakakkoseksi! Koska tätä kuitenkin kuuntelen oikeasti enkä vain periaatteessa diggaile.

Minusta tämä biisi on nimenomaan vaikea, ja siihen uskon menestyksen tyssäävän, sitten kun tämä on valittu Suomen edustajaksi. Mutta on kunniakkaampaa jäädä semin puoliväliin tämmöisellä omaperäisellä, myös kansallisia rillumarei-perinteitä kunnioittavalla biisillä, kuin esim. sijoittua finaalin puoliväliin ah niin kansainvälisellä ja teknisesti briljantilla mutta jotakuinkin tyhjällä biisillä kuin Heaven or Hell.

Ja sanottakoon vielä että tykkään siitä, kuinka painolliset tavut sattuvat iskuttomalle nuotille.
Rise, angel, shine, love!

mangolassi

Re: Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Viesti Kirjoittaja mangolassi »

Mä en tiedä, mitä tästä pitäis ajatella. Kadonnutta kahjoperinnettä etsimässä? Onko tää tarpeeks hullu kuitenkaan? Jos Eläkeläiset Osloon asti menee (hope not), niin live-esitykseen pitäis saada joku hulvaton eukonkantopläjäys. Tyylilajina ei oikein iske meikäläiseen. terv. nimimerkki Hämmentynyt Tampereelta.

Mr Kite
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1799
Liittynyt: 25 Touko 2009, 23:19

Re: Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Viesti Kirjoittaja Mr Kite »

lharju kirjoitti:Silti en usko menestykseen kansainvälisessä viisukisassa, etenkin, kun tiedetään, että asiantuntijaraadit vaikuttavat äänestykseen jo semifinaalissa. Siksi toivoisin, että Suomea pääsisi edustamaan potentiaalisempi viisumenestyjä.
Vaikka Eläkeläiset pääsisivät Osloon niin suurella todennäköisyydella he eivät selviäisi siellä semifinaaleja pitemmälle, koska asiantuntijaraadit ovat mukana siellä jo semifinaaleissa.

Ja eikös näiden huumorijuttujen aika ole jo muutenkin ohi Euroviisuissa........?

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Riippuu nyt tietenkin vähän niistä asiantuntijaraadeista, mutta viime vuonnahan ne taisivat ohjata makuvalintaa konservatiiviseen keskiluokkaiseen suuntaan. Musiikilliset arvot eivät minusta tätä kuitenkaan lähtökohtaisesti ainakaan tiputa. Minusta, mitä enemmän tätä kuuntelee, sen selvemmäksi käy, että tämän taustat ts. instrumenttiosiot ovat tiukasti soitetut ja koko homma groovaa ... humppaa kuin höyryjuna. Sitäpaitsi tässä on monta hauskaa musiikillista jippoa, en nyt osaa sanoa voiko tätä verrata tasoltaan johonkin Iiro Rantalan ilotteluun, ehkä ei, mutta anyway lähestymistapa on sama, huumoria ei tehdä (pelkästään) hölmöillä asuilla ja vokaaleilla, vaan musikaalisesti. Ero on aivan ilmeinen kun kuuntelee esim. Leto Svetin kököt synajumpsut (joissa niissäkin yritettiin kyllä, mutta siinä tulos oli puolivillainen). Lähempänä tämä on jotain Lakaa kuin sitä.

Ylipäänsä eihän se jaottelu mene niin että halpa vitsi - vakava taide/viihde, vaan komiikkaa on hyvää ja huonoa ja hyvälle taidokkaalle komiikalle on aina tilausta ja se on aivan saman arvoista laadultaan kuin joku "vakava" julistuskin. Tässä joukossa minullakin tämä on ollut heti kakkosena, neljällä tähdellä. Viiden edestä ei ole kolissut vielä mikään.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30897
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Mr Kite kirjoitti:Ja eikös näiden huumorijuttujen aika ole jo muutenkin ohi Euroviisuissa........?
Rohkeaa olisi väittää niin olevan. LT Unitedista ja Verkasta on vierähtänyt vasta pari vuotta eikä tarvita kuin yksi menestyvä vitsiviisu vaikka vuonna 2017 ja tulee todistetuksi, ettei huumorijuttujen aika ollut ohi.

Raatien paluu ei tarkoita sitä, että kaikki huumoriviisut automaattisesti floppaisivat ja lopulta katoaisivat kisasta. Vitsiviisuja, menestyneitäkin sellaisia, oli kisassa jo paljon ennen puhelinäänestystä. Varmasti niitä saadaan jatkossakin.

Eläkeläisten menestykseen Oslossa en usko minäkään mutta vaikka Eläkeläiset saisi semifinaalissa negatiivisen pistemäärän, siitäkään ei voi tehdä niin pitkälle menevää johtopäätöstä, että huumoriviisujen aika olisi ohi. Eläkeläiset ei ole yhtä kuin kaikki huumoriviisut.
ta1ja kirjoitti:Ylipäänsä eihän se jaottelu mene niin että halpa vitsi - vakava taide/viihde, vaan komiikkaa on hyvää ja huonoa ja hyvälle taidokkaalle komiikalle on aina tilausta ja se on aivan saman arvoista laadultaan kuin joku "vakava" julistuskin.
:joojoo: Eikä edes jaottelu huumoriviisuihin ja muihin ole mikään itsestäänselvä. Ei tarvitse tämän vuoden Ukrainaa kauempaa hakea esitystä, jonka yksi voi luokitella vitsiksi, toinen taiteeksi ja kolmas viihteeksi eikä kenenkään edes tarvitse olla luokittelussaan väärässä. Raadit eivät dissanneet Ukrainaa, vaan Svetlana sai käytännössä samat pisteet sekä puhelinäänestäjiltä että raadeilta.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Albatrossi

Re: Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Viesti Kirjoittaja Albatrossi »

Rousku kirjoitti: tämmöisellä omaperäisellä, myös kansallisia rillumarei-perinteitä kunnioittavalla biisillä, kuin esim. sijoittua finaalin puoliväliin ah niin kansainvälisellä ja teknisesti briljantilla mutta jotakuinkin tyhjällä biisillä kuin Heaven or Hell.
Minulle ei edes tullut mieleen rillumarei-perinne, aika köykäinen sen perinteen jatkajaksi sanoituksen osalta. Henk.koht. Heaven or Hell liikuuttaa sieluani huomattavasti enemmän kuin HH, joka on yksi variaatio Eläkeläisten humppaidean pyörittämisestä. Hetken pinnallinen ralli, jonka seurassa voi 3 minuuttia viihtyä. Sellaiseksi se mielestäni on tarkoitettukin ja sellaisena toimiikin.

Itse olen arvionut tätä viisuviitekehyksessä, miten tämä siinä toimisi. Ennen tätä en ollut mitenkään tutustunut Éläkeläisten tuotantoon, jutuubilta olen vähän katsellut heidän tekemisiään. Kiinnostukseni ei mitenkään siitä kasvanut, näiden viisujen jälkeen tuskin tulee mulla paljoakaan soimaan.

Kiva lisä ja piristys, mut ei silti vielä mulla top vitosessa.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Euroviisu-Eläkeläiset päivittää kokoelmansa

Jee etuliitteet :heh: :peukku: :peukku: :peukku: , Euroviisu-Eläkeläiset!
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Subculture
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3680
Liittynyt: 30 Huhti 2004, 12:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Viesti Kirjoittaja Subculture »

MuzaMaza kirjoitti:
tonywerner kirjoitti:Mä en kestä :jupinaa: Tää renksutus on soinut mun päässä tämän aamupäivän :jupinaa:
Tai siis se yksi kertosäkeen kohta... :roll:
Viehän se mukanaan! :rofl: TARTTUVA ON!! :joojoo:
Eihän sille mitään voi, että tämä on yksi vuoden tarttuvimmista kertseistä, halusi sitä eli ei.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57786
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Täähän nousee pelottavasti, seuraavassakin päivityksessä taitaa nousta yhden sijan :shock: :eeek: :eiei:
⚰️ R.I.P. Eurovision 🪦

Avatar
Mohno
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1775
Liittynyt: 03 Elo 2005, 11:47
Paikkakunta: Stockholm, Sweden

Re: Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Viesti Kirjoittaja Mohno »

Kerran kuunneltu
kerran naurettu
kerran oksennettu
ja kerran murehdittu?

Mr Kite
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1799
Liittynyt: 25 Touko 2009, 23:19

Re: Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Viesti Kirjoittaja Mr Kite »

ta1ja kirjoitti:Riippuu nyt tietenkin vähän niistä asiantuntijaraadeista, mutta viime vuonnahan ne taisivat ohjata makuvalintaa konservatiiviseen keskiluokkaiseen suuntaan.
Näinhän tämän vuoden euroviisuissa kävi, että asiantuntijaraatien mukaantulo / paluu johti siihen, että pelleily- , huumori- ja komiikkaesitykset eivät menestyneet vaan musiikki ja musiikilliset seikat, näkökulmat, arvot nousivat enemmän esiin. Tämä on minun mielestäni hyvä, myönteinen suuntaus. (Joidenkin toisten mielestä tämä voi olla huono, kielteinen suuntaus.)

Mutta käsittääkseni alunperin viisut olivat tarkoitettu nimenomaan LAULUkilpailuksi. Toisaalta tietysti maailmassa kaikki enemmän tai vähemmän muuttuu eri tavoin - myös Euroviisut ovat muuttuneet eri tavoin vuosikymmenten aikana eri syistä johtuen. Miten nämä erilaiset muutokset sitten kukin kokee, "näkee" niin se tietysti vaihtelee yksilökohtaisesti. Joidenkin mielstä ne ovat enemmän myönteisiä - joidenkin mielestä puolestaan enemmän kielteisiä.

Mutta minusta sellainen muutossuunta, joka on viime vuosikymmenten aikana ja vielä enemmän viimeisen noin 5 - 15 aikana viisuissa tapahtunut eli, että ulkomusiikilliset seikat ovat korostuneet yhä enemmän ja mukaan on tullut yhä enemmän jopa aivan (osittain) mauttomia, ala-arvoisia pelleily-, huumori- ja show-esityksiä on ollut huono, kielteinen, ja surullinen suuntaus. Tämä on voinut tuoda viisuihin tietysti myös joitain myönteisiä asioita, mausteita, ynnä muuta vastaavaa - mutta samalla siinä on minusta myös menetetty jotain arvokasta, tärkeää, olennaista.

Eri asia on sitten hienot, hyvällä maulla ja tyylikkäästi toteutetut lavaesiintymiset ja -showt, joita on myös paljonkin nähty viisuissa vuosien aikana. Ne ovat eräs aivan keskeinen osa, elementti viisuissa - ja sellaiset ovat ihan upeita katsottavia.
ta1ja kirjoitti:Ylipäänsä eihän se jaottelu mene niin että halpa vitsi - vakava taide/viihde, vaan komiikkaa on hyvää ja huonoa ja hyvälle taidokkaalle komiikalle on aina tilausta ja se on aivan saman arvoista laadultaan kuin joku "vakava" julistuskin.
Näin on. Huumori ja komiikka voi olla joko hyvää tai huonoa. Ja hyvälle huumorille olisi aina annettava tilaisuus ja sijansa. Mikä sitten on kenenkin mielestä hyvää huumoria ja mikä huonoa huumoria on jo oma kysymyksensä.

Kaiken kaikkiaan huumori on vaikea laji. Esimerkiksi mikä / minkälainen huumori kolahtaa itse kuhunkin niin se vaihtelee. Ja minkälainen huumori kolahtaa vaikkapa Euroviisuissa äänestäjiin ja raateihin kunakin vuonna niin sitä on vaikea tietää ja ennakoida.

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11678
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Viesti Kirjoittaja romualdo »

tuosa kahtelin adressit.com sivustolta (josta mm. huomaa miten etäälle ihiminen on etääntyny luonnosta, pitkospuista ym. sen lainalaisuuksista... huh huh...ja yök vaan joillekin toella matalan älytason väläytyksille siellä.... ) että siellä on ollut yksi vetoomus näitten Eläkkeennostajien puolesta että "Eläkeläiset EUroviisuihin 2007" no just... siinäpä meillä olisikin ollut selittelemistä jos heijät olisi työnnetty ejustajiksemme jo tuona historiallisena tähtisaekeväänä... eihän niitä olis hevin pystyny erottaa toisesta huliviliporukasta eli siitä kohua herättäneestä Israelin <nonimiunohtu< sinänsä oikein mainiosti esiintyneestä äijäporukasta. No en mä haluu tästä tämän enempää keuhkota, sanompa vaan että tähän tottuu kovaa vauhtia, tuos eilen kun tämä yllättäen sulosoinnahteli Ratio Suomesta niin tuli siin tätä kuunnellessa mieleen eräs -70 luvun viehättävimmistä kappaleista Meiä Veera, jonka ikipirteä Erkki Liikanen esitti aikoinaan telkussakin, vanhemmat lukijat muistanevat myös Petra Freyn joka saparot heiluen danssahteli siinä SuomiNeitona, ja ettei vaan olis ollut ite Leo Lastumäkikin samaisella esiintymislavalla... siis olen valmis nostamaan tämän pistemäärän jo 2.5:een, ellei jopa 3:een, hah, täsä näkee taas, miten ennakkoluuloinen pieni ihimisen lapsi on.... kun ottaa asian pöyälle, kääntelee ja vääntelee sitä nii... eimmitttäään, kyl mää hyväksyn että tää sijoittuu vaikka meijän Big Finaaliin Top 3:een, kunhan herrarouvatransjumala ei vaan missään nimessä mene sitä pitemmällee..... !

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30897
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Mr Kite kirjoitti:Näinhän tämän vuoden euroviisuissa kävi, että asiantuntijaraatien mukaantulo / paluu johti siihen, että pelleily- , huumori- ja komiikkaesitykset eivät menestyneet
??? Jotta väitteessä olisi mieltä, olisi tämän vuoden kilpailussa pitänyt olla vähintään yksi pelleily-, huumori- tai komiikkaesitys, joka pärjäsi puhelinäänestyksessä olennaisesti paremmin kuin raatiäänissä. Minusta tällaista esitystä ei ollut. Mitä esitystä siis tarkoitat?

Huumoriesityksiksi voitaneen laveasti luokitella Belgia, Serbia, Tšekki ja Ukraina. Näistä vain Ukraina selvisi finaaliin ja sai siellä 70 pistettä puhelinäänestäjiltä ja 68 raadeilta – ei olennaista eroa. Belgia ja Tšekki saivat semissään puhelinäänestäjiltä yhteensä yhden pisteen; niiden raatimenestys ei voinut olla merkittävästi huonompaa.

Jäljelle jää Serbia, joka oli semissään puhelinäänestyspisteissä kymmenes mutta karsiutui, koska raadit nostivat puhelinäänissä kolmanneksitoista jääneen Kroatian finaaliin villillä kortilla. Serbia sai todennäköisesti vähemmän pisteitä raadeilta kuin puhelinäänestäjiltä mutta 1) emme tiedä sitä varmaksi, koska semifinaalien raatiäänestystuloksia ei ole julkistettu; 2) mahdollinen ero on näennäinen, koska Serbian puhelinäänetkin olivat lähinnä diasporaääniä.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42824
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Mr Kite kirjoitti:Huumori ja komiikka voi olla joko hyvää tai huonoa. Ja hyvälle huumorille olisi aina annettava tilaisuus ja sijansa. Mikä sitten on kenenkin mielestä hyvää huumoria ja mikä huonoa huumoria on jo oma kysymyksensä.
Minulle Hulluna humpasta on huonoa huumoria mutta hyvää musiikkia. Miksi se pitäisi arvioida yksinomaan huumorinsa mukaan? Kuunnelkaa musiikkikin!
Mr Kite kirjoitti:käsittääkseni alunperin viisut olivat tarkoitettu nimenomaan LAULUkilpailuksi.
Laulujakin on monenlaisia ja monella tapaa hyviä. On lauluja, jotka vaativat esittäjältään niin paljon taitoa, että meidän tavallisten pulliaisten on tyytyminen kuuntelijan rooliin. Sitten on lauluja, joita voi laulaa kuka tahansa ja joita rakastetaan juuri siksi, mutta jotka välttämättä eivät ole mitään musiikin helmiä. Kummankinlaiset laulut ovat arvokkaita. Kumpaa sorttia euroviisun pitäisi olla? Jälkimmäiseen kategoriaan Hulluna humpasta mahtuu ihan hyvin. Lauluja ne on renkutuksetkin. Toisaalta joku Nocturne ei oikein ollut kumpaakaan (kun siinä oli sitä laulua niin vähän), joten sen ei olisi kuulunut laulukilpailussa menestyä. Jonkun Fairytalen sijoittaisin puhtaasti lauluna arvioiden jälkimmäiseen kategoriaan Ja jos laulullisuutta pidetään kriteerinä, niin huumoriviisuja pikemmin kisasta joutaisivat pois tanssibiisit, joissa ole yleensä ole oikein kummmankaansorttisia lauluansioita.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

^ joo, joskin minä laajentaisin "laulun" käsitettä sen verran että mukaan mahtuu se kuuluisa "rytmimusiikki" :heh: - eivathän ne nuotiolaulut ole kaiketi alkujaan olleet pelkästään niitä hoilotuksia, vaan rytmisiä, kokonaisvaltaisesti ruumiillisia juttuja ja musiikki on koettu paitsi korvilla niin koko keholla. Esim. tanssibiisit kuuluvat tähän kategoriaan ja niissä tärkeintä on se alakautta iskevä groove, rytmi ja sen ilmentäminen, myös vokaalein.

Siitä ole kyllä samaa mieltä, että suurin osa viisujen tanssibiiseistä ei siltikään täytä minkään kategorian ehtoja.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Lukittu