Norja 2010: Didrik Solli-Tangen - My heart is yours

Euroviisut 2010 Oslossa

Didrik Solli-Tangen - My heart is yours

*****
41
31%
****
23
18%
***
31
24%
**
20
15%
*
16
12%
 
Ääniä yhteensä: 131

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Norja 2010: Didrik Solli-Tangen - My heart is yours

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Keep of Kalessin :lohduton: :lohduton: :(

Ei tähän oikein muuta kommentoitavaa... Tyypillinen siirappinen mahtiballadi tämä, kun taas Keep of Kalessinin valinta olisi ollut Norjalta jotain todella upeaa ja rohkeaa. Toivoin niin metallia viisufinaaliin ;) Mutta minkäs teet.

Avatar
akuankka13
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8928
Liittynyt: 10 Touko 2008, 13:08
Paikkakunta: Vanajan taka

Re: Norja 2010: Didrik Solli-Tangen - My heart is yours

Viesti Kirjoittaja akuankka13 »

Ei tämä niin säväyttänyt, laulajalla on melko heikko ääni.
Qaj.

Avatar
daa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1483
Liittynyt: 11 Maalis 2005, 22:20
Paikkakunta: Kuopio/Jyväskylä

Re: Norja 2010: Didrik Solli-Tangen - My heart is yours

Viesti Kirjoittaja daa »

Harmittaa :roll: tämä on kuultu moneen kertaan. Överilälly.
A1 oli paras.
Life Looks Better in Spring

Avatar
totalhki
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1610
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Norja 2010: Didrik Solli-Tangen - My heart is yours

Viesti Kirjoittaja totalhki »

Pelottavan tehokas kappale. Voi voittaa.

Ei juuri minun makuni mukainen, mutta tyylilajissaan laadukas.

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Norja 2010: Didrik Solli-Tangen - My heart is yours

Viesti Kirjoittaja Margot »

Olen taas ollut huono viisufani enkä ole seurannut oikein mitään. Mutta täähän on ihana! :ihana: Iski heti ensikuulemalta.
What color is your life?

Avatar
Anna_M
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4716
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 22:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: Norja 2010: Didrik Solli-Tangen - My heart is yours

Viesti Kirjoittaja Anna_M »

mangolassi kirjoitti:Mä kuulen tässä myös jotain kelttiläisiä vaikutteita. Se on mulle tunnetusti plussaa. Onko jollekin muullekin? :tuuletus:
Ehdottomasti irlannimpaa kuin Irlanti itse vuosiin :peukku: Erityisesti kertosäkeen alussa mennään aivan irlantilaisin sävelkuluin, joista sitten sointuharmonia rikkomalla avataan melodia takaisin "tavanomaisimmille" eli meikäläisille linjoille. Mielenkiintoista, miten irkut tulevat tähän reagoimaan. Saattavat jopa ärsyyntyä, heille kun viisutaival on viime vuosina ollut aika tuskainen.

Tässä laulussa on jollain tavalla kansallishymnimäinen tunnelma - voisikohan tästä tulla viisuväen oma anthem, joka juhlapäivinä yhdessä ja hartaudella veisataan ? :mrgreen:

Avatar
Soppis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8811
Liittynyt: 18 Touko 2004, 23:03
Paikkakunta: Tampere

Re: Norja 2010: Didrik Solli-Tangen - My heart is yours

Viesti Kirjoittaja Soppis »

Nyt tuli ensimmäinen karvas tappio, kun KoK ei voittanut. vitun

Tämä on suorastaan absurdi esitys, valuu sokeria, siirappia ja rasvaa. En taida ihan olla oikeaa kohderyhmää tälle. :heh: Jaa-a, mutta Eurooppa sulaa ja kuolaa. Saattaapi olla tuplamatka Osloon lähellä.

You and me, can't you see, we're playing with fire?
Tell me now, do you feel this burning desire?

Avatar
aksim
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3369
Liittynyt: 07 Syys 2005, 13:49
Paikkakunta: Mietoinen

Re: Norja 2010: Didrik Solli-Tangen - My heart is yours

Viesti Kirjoittaja aksim »

Apua, Didrik on vallannut mun päänsisäisen soittolistan :niinpa: se alkoi aamulla kun heräsin, jatkui kun olin toimitsijana pojan jääkiekkopelissä, näin unta päikkäreillä Didrikistä ja nyt taas vaikka tehosoitin Espanjan Daniel Digesiä. Whatta f is going on???
Sertab oli kulunut....-erään nimierkin mielipide 2003 Turkista-

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Norja 2010: Didrik Solli-Tangen - My heart is yours

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

aksim kirjoitti:Apua, Didrik on vallannut mun päänsisäisen soittolistan :niinpa: se alkoi aamulla kun heräsin, jatkui kun olin toimitsijana pojan jääkiekkopelissä, näin unta päikkäreillä Didrikistä ja nyt taas vaikka tehosoitin Espanjan Daniel Digesiä. Whatta f is going on???
:eeek: Miksi mä en nää unta Didrikistä :parku: Olet onnekas :kups: :heh: Anna biisille mahdollisuus, tykästyt siihen varmasti ;) Annoinhan minäkin Mamolle mahdollisuuden ja kun olin sitä muutaman kerran kuunnellut, siitähän tuli viimevuoden viisuparhaimmistoa :mrgreen:

Joten miten on aksim? :vonkaus: Anna Didrikille mahdollisuus :kuolaus: :ihana: :joojoo:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: Norja 2010: Didrik Solli-Tangen - My heart is yours

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Vaikka en Didrikistä erityisemmin välitäkään, niin olen kuitenkin tyytyväinen siihen, ettei Maria Haukaas Større Brøst voittanut. Ja sain tästä finaalista muutaman aivan ihanan biisin elämääni. :ihana:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Sahara
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 425
Liittynyt: 23 Touko 2006, 09:57
Paikkakunta: Kreikka

Re: Norja 2010: Didrik Solli-Tangen - My heart is yours

Viesti Kirjoittaja Sahara »

Hieno on. Komea irkkuballadi.
Komea poika (miinusta siitä, että näyttää siltä, että tietää sen itsekin...).

Mutta en tiedä, mikä tässä vähän tökkii.
Laskelmointi ehkä?

Avatar
Leo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2632
Liittynyt: 08 Touko 2006, 20:46

Re: Norja 2010: Didrik Solli-Tangen - My heart is yours

Viesti Kirjoittaja Leo »

Sahara kirjoitti:Hieno on.

Mutta en tiedä, mikä tässä vähän tökkii.
Laskelmointi ehkä?
Minulle tulee mieleen You raise me up / Kuin taivaisiin kaksine modulaatioineen ja irkkuvivahteineen.( Tosin tämä on siihen kappaleeseen verraten laihempi versio.)
Hyvä euroviisubiisi, Didrikillä upea ääni - ja ääntä löytyy myös Fornebu-areenasta tämän laulun kajahtaessa :joojoo:
Ruotsalaistekijöiden ulkomaille tehtailemat edustusviisut eivät minua yleensä säväytä, mutta tällä voi olla mahiksia. Pitää kuunnella useampaan kertaan, mutta nyt jo kolmonen.
Veikkaisin finaalikymmenikköön loppukilpailussa, ei kuitenkaan voittoon asti.

Avatar
Sagapo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4807
Liittynyt: 11 Marras 2003, 18:31
Viesti:

Re: Norja 2010: Didrik Solli-Tangen - My heart is yours

Viesti Kirjoittaja Sagapo »

Anna_M kirjoitti:Tässä laulussa on jollain tavalla kansallishymnimäinen tunnelma
Niin muuten onkin! Jos en tietäisi, mikä tämä kappale on ja mitä sen sanat tarkoittavat, voisin uskoa, että tämän on jonkin maan kansallislaulu. :uujee:

Kollega
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 07 Tammi 2007, 10:49

Re: Norja 2010: Didrik Solli-Tangen - My heart is yours

Viesti Kirjoittaja Kollega »

Tässä ollut kommenttini siirretty asianmukaiseen ketjuunsa
t: Kollega
Viimeksi muokannut Kollega, 08 Helmi 2010, 06:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: Norja 2010: Didrik Solli-Tangen - My heart is yours

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

Leo kirjoitti: Minulle tulee mieleen You raise me up
Sama. Just äsken pähkäilin, et mitä tää muistuttaa niin tuohan se oli.
Ihminen rakastaa kaikkia lapsiaan. Paitsi niitä, joita ei. - Ville Myllyrinne

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: Norja 2010: Didrik Solli-Tangen - My heart is yours

Viesti Kirjoittaja skidi »

Aika kiva.
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

Mr Kite
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1799
Liittynyt: 25 Touko 2009, 23:19

Re: Norja 2010: Didrik Solli-Tangen - My heart is yours

Viesti Kirjoittaja Mr Kite »

Sagapo kirjoitti:
Anna_M kirjoitti:Tässä laulussa on jollain tavalla kansallishymnimäinen tunnelma
Niin muuten onkin! Jos en tietäisi, mikä tämä kappale on ja mitä sen sanat tarkoittavat, voisin uskoa, että tämän on jonkin maan kansallislaulu. :uujee:
Minusta tämä laulu muistuttaa paikoin jotain joululaulua :) ................en vaan muista tarkalleen mitä joululaulua :miettii:

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Norja 2010: Didrik Solli-Tangen - My heart is yours

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Tietenkin :heh: myös mun mielestäni Kalessinin karsiutuminen oli sääli. Musiikillisten syiden takia.

Didrik, tuo Norjan Helmut Lotiksi pyrkivä, on noista finaaliliven ongelmistaan huolimatta ihan kiva laulaja ja saa jotenkin tuon sokerihunnutetun siirapin pidettyä vähän pinnalla. Pahempi juttu on kuitenkin, että itse biisi kuulostaa niin leikkaa liimaa biisiltä. Tutun You are my sunshine viitteen lisäksi siinä on taatusti mukana pätkiä monesta Amerikan etelävaltioiden tai sisällissotaan liittyvistä kansallis- ja sotilasaihetta korostavista filmi- tai muista sävellyksistä – mulle ei siis tullut Irlanti suoraan mieleen, mutta tän mutkan kautta, vaikka samoja O’Harojahan :heh: nekin on.

Biisissä ei kuitenkaan ole kohtaa joka ei kuulostaisi älyttömän tutulta. Se ei myöskään luo mitään uutta, mielenkiintoista pätkien yhdistelyllä, mitään uutta kulmaa vaan kokonaisuuskin on täysin aiemmin kuultu.

Anne Murray-you are my sunshine

Samuel Hazo- Southern Hymn
Viimeksi muokannut ta1ja, 07 Helmi 2010, 21:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Re: Norja 2010: Didrik Solli-Tangen - My heart is yours

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

MAHTAVAA ettei Keep of Kalessin (tai mikä olikaan) voittanut! :tuuletus: Ei se nyt huono ollut (Suomen karsinnassa oli monta huonompaa), mutta en sitä missään nimessä olisi halunnut Norjaan edustamaan..
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Avatar
Roope
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18474
Liittynyt: 02 Joulu 2003, 19:08
Paikkakunta: Tampere

Re: Norja 2010: Didrik Solli-Tangen - My heart is yours

Viesti Kirjoittaja Roope »

Katsoin juuri Norjan finaalin :telkku: Ihana toteutus :tapu: Didrikin asema vahvistui :vonkaus: :voitto:

Avatar
Haksis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1925
Liittynyt: 27 Joulu 2007, 18:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Norja 2010: Didrik Solli-Tangen - My heart is yours

Viesti Kirjoittaja Haksis »

YES MAN oli paras :lohduton: mut on tää Didrik hyvä :uujee:

Avatar
Jaalo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2068
Liittynyt: 18 Joulu 2004, 15:29

Re: Norja 2010: Didrik Solli-Tangen - My heart is yours

Viesti Kirjoittaja Jaalo »

Onhan tuo Didrik kyllä hyvän näköinen, mutta biisi nyt on hieman laimea esitys. Muistuttaa Westlifen You raise me up-kappaletta jonkin verran.

viola
Siemailija
Siemailija
Viestit: 168
Liittynyt: 25 Touko 2006, 18:34

Re: Norja 2010: Didrik Solli-Tangen - My heart is yours

Viesti Kirjoittaja viola »

Uh, mikä ääni! :uujee: Ja onhan poikakin aika komian näkönen. Kappale on aika mahtipontinen ja juhlava, mutta jotenkin se sopiikin kotikisoihin. On muuten sen verran sykähdyttävä kokonaisuus, että taitaa olla tässä vaiheessa mun suosikki heti Kuunkuiskaajien jälkeen. :ihana:

Avatar
kaivanto
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1623
Liittynyt: 12 Helmi 2004, 03:40
Paikkakunta: Villa Gesell, Argentiina
Viesti:

Re: Norja 2010: Didrik Solli-Tangen - My heart is yours

Viesti Kirjoittaja kaivanto »

Jaalo kirjoitti:Westlifen You raise me up-kappaletta jonkin verran.
Kröhöm. You raise me up on norjalaisen tuplaeuroviisuvoittaja Rolf Løvlandin sävellys ja irlantilaisen euroviisusanoittaja Brendan Grahamin sanoitus, jonka ensiksi taisi levyttää Brian Kennedy ja sitten se breikkasi Josh Grobanin esityksenä Ally McBeal -sarjassa...

http://en.wikipedia.org/wiki/You_Raise_Me_Up

Kyllä olisivat esim. A1 tai Keep of Kalessian olleet isäntämaalle parempia ja persoonallisempia valintoja. Monesta muustakin karsinnan poppiksesta tykkään. Jos kv-raadeissa on ammattilaisia, niin heitäkin saattaa vanhahtava pateettisuus vain ärsyttää.

Espanjan karsinnan Coral Segovian kelttiballadi on tässä lajissa selvästi parempi ja siinä on oikein säkkipillikin! Ei ole muuten kaukaa haettu, sillä se kuuluu myös Espanjan pohjoisosien kulttuuriperintöön: http://www.hevia.es/

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Norja 2010: Didrik Solli-Tangen - My heart is yours

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Soppis kirjoitti:Tämä on suorastaan absurdi esitys, valuu sokeria, siirappia ja rasvaa.
Hyvin ilmaistu :peukku: ;)

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Norja 2010: Didrik Solli-Tangen - My heart is yours

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Tää kappale kuulostaa kyllä kovin laskelmoidulta. :miettii: Ihan kivahan tämä on, mutta väkisin tulee mieleen toi You raise me up. Tää kuitenkin voittaa. :niinpa: Mut ei tää mikään ihan älyttömän huono ole, annetaan nyt aluksi vaikka kolme tähteä.
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Norja 2010: Didrik Solli-Tangen - My heart is yours

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Soppis kirjoitti:Tämä on suorastaan absurdi esitys, valuu sokeria, siirappia ja rasvaa.
:tosion: Unohdit liman :joojoo:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Norja 2010: Didrik Solli-Tangen - My heart is yours

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Njaa aika tylsä ja siirappinen. Eip oikeen iske eip. :roll: KOK olis ollu paras. Mutta minkäs teet. Kai tuo ihan hyvin menestyy. Kolme tähteä varmaankin tulee täältä.
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Albatrossi

Re: Norja 2010: Didrik Solli-Tangen - My heart is yours

Viesti Kirjoittaja Albatrossi »

Häpeilemättomästi täytyy myöntää, tämä vie mukanaan vaikka monesti tän tyyliset ovat liian makeita. Mistä moinen tämän kohdalla?

Paljon tuttua, mutta missä populaarimusan biisissä ei nykyään olisi vaikka olisi mitä tyylilajia tahansa. Didrik tulkitsee just niinkuin pitääkin, ei sorru alkupuolella ylitulkintaan ja loppupuolella irroittelee yllättävän puhtaasti ja komeasti pitäen kappaleen yllättävän hyvin kasassa. Yksinkertaisesti tyylilajissaan onnistunut. Tietenkin parempiakin varmaan löytyy vuosien varrelta, mutta mun saa mukaansa kun annan viedä vaan. Toistaiseksi kevään viisujen parhaimmistoa ja tuskin montaa parempaa tulee.

Joskus näemmä leikkaa ja liimaa -tavalla tulee hyvää jälkeä. Halvoista ja yksinkertaisista aineksista saa joskus herkkuja aikaiseksi. Hyvä Norge :peukku: , hyvien viisujen putki jatkuu.

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Norja 2010: Didrik Solli-Tangen - My heart is yours

Viesti Kirjoittaja Hazel »

tonywerner kirjoitti:
Soppis kirjoitti:Tämä on suorastaan absurdi esitys, valuu sokeria, siirappia ja rasvaa.
:tosion: Unohdit liman :joojoo:
Ootte ihan kamalia :rofl: Mihin romantiikka ja kaikenvoittava rakkaus on tästä maailmasta kadonnut? Jos mulle joku tuolla lailla laulaisi, rakastaisin ikuisesti :ihana: Ainakin sillä hetkellä :heh:

Mutta joo, en näe tässä mitään ylimakeaa tai siirappista, rehellistä rakkautta vaan ja upean, loistavan, kauniin sävelmän.
Vielä kerran, tervetuloa sydämeeni kaunis Norjan viisuedustaja :)
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Lukittu