Israel 2010: Harel Skaat - Milim

Euroviisut 2010 Oslossa
Lukittu

Harel Skaat - Millim

*****
64
49%
****
32
24%
***
16
12%
**
8
6%
*
11
8%
 
Ääniä yhteensä: 131

Avatar
jv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1211
Liittynyt: 21 Marras 2005, 15:36
Paikkakunta: Helsinki, Suomi

Re: Israel 2010: Harel Skaat - Milim

Viesti Kirjoittaja jv »

Aintsu kirjoitti: Mä kyllä jaksan yhä ihmetellä, miten ihmisiä (ja varsinkaan asiantuntijaraateja) ei häiritse Harelin epäpuhtaus. Mä en oikeasti pysty katsomaan live-esitystä "Milimistä", kun se loppukiekaisu on niin epävireinen. Korvia oikein sattuu. :draamaa:
Skaat oli kovasti epätasainen esityksissään. Jotkut harjoituksvedot menivät hienosti, toiset huonosti. Raadithan antoivat arvionsa (muistaakseni) perjantai-illan kenraaliharjoitusnauhan perusteella. Kenties hänellä ei siinä esityksessä ollut vastaavanalaisia ongelmia.
Finaaliesitys alkoi käsittääkseni mennä vikaan jo aiemmassa kohdassa, kun Skaat lauloi tekstiä laulun väärästä kohdasta. Tällainen toki menee tietenkin monelta varsinkin hepreaa osaamattomalta katsojalta ihan ohi (minua valistivat vieressäni istuneet israelilaiset), mutta laulajalle varmaankin tuli hyvin epämiellyttävä tunne siitä, ettei homma ole hallussa. Kappaleen lopun ilmiselvä epäonnistuminen saattoi siis hyvinkin johtua aiemman mokan aiheuttamasta ihan poikkeuksellisesta hermoilusta.

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17127
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Israel 2010: Harel Skaat - Milim

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

jv kirjoitti:Skaat oli kovasti epätasainen esityksissään. Jotkut harjoituksvedot menivät hienosti, toiset huonosti. Raadithan antoivat arvionsa (muistaakseni) perjantai-illan kenraaliharjoitusnauhan perusteella. Kenties hänellä ei siinä esityksessä ollut vastaavanalaisia ongelmia.
Ai niin, mä unohdin tuon, että tosiaan pisteitä ei annettu finaali-illan esitysten perusteella! :puna: (Mitä myöskään en kyllä ymmärrä...) Mutta vaikka Harelin laulusuoritus olisi ollut täydellinen, ei Israel siltikään olisi nyt NOIN korkealle ansainnut mun mielestä sijoittua.
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
riksa[
Press
Press
Viestit: 4595
Liittynyt: 16 Touko 2010, 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Israel 2010: Harel Skaat - Milim

Viesti Kirjoittaja riksa[ »

<3
mä en kestä tota harelia... niin milim, le'an kuin varsinkin tällä hetkellä mun harel-puntarin ykköskappale le'hitkarev on niin upeita!
jokaisen laulun ekat noin kaks minuuttia on ihanaa, rauhallista ja niin kaunista.. ja sitten ne kaikki puhkee niin suureen kukkaan että mun sydän aina pakahtuu kun kuuntelen :D oikeesti, tällä hetkellä soi korvissa le'hitkarevin vika minsa ja on vaan pakko nyt sulkee silmät ja kunnella toi loppuveto kun se oikeesti ottaa mun koko kehon valtaansa.....

.... noniin nyt se loppu.. mut onneks se on repeatilla :mrgreen: en pitkään aikaan oo rakastanu näin paljon mitään kappaleita.. molitvaa viimeksi. ihana harel, ihana heprea, ihanat melodiat, ihana ääni!
:surrur:
I'm not as think as you drunk I am

Avatar
Behira
Maistelija
Maistelija
Viestit: 46
Liittynyt: 12 Kesä 2010, 01:18

Re: Israel 2010: Harel Skaat - Milim

Viesti Kirjoittaja Behira »

Harelin haparointi esityksissään sekä häiritsee että ei häiritse minua.

Häiritsee siinä mielessä, että tarkkaa nuottikorvaani kyllä särkee ihan kunnolla ne huonosti menneet kohdat. Surettaa Harelin puolesta, sillä hänen suht tavanomaisen äänensä valtteja ovat nimenomaan puhtaus, kuulaus ja hieno musikaalimainenkin sointi. Euroviisuissa, sinä tärkeimpänä hetkenä, nämä jäivät puuttumaan. Totta kai se harmittaa. (Huvittavaa, että eräät samat ihmiset [ei tällä foorumilla], jotka moittivat Harelia, eivät kuulleet mitään vikaa Irlannin mahtinuoteissa... Valikoiva sävelkorva se vasta hieno lahja on :) ).

Ei häiritse siinä mielessä, että esityksen epätäydellisyydestä huolimatta kyseessä oli kisojen paras sävellys. Tämähän on SONG competition, ei singing tai show competition, minkä vuoksi on harmi, että usein lavashow menee itse biisin edelle. Näin ei Israelin kappaleessa ollut vaan järisyttävän upea laulu sai arvoisensa esitystyylin ja kokonaisuuden mukaansa lavalla - sävellys oli pääosassa.

Siksi antaisin Israelille 12 pistettä, yhä edelleen.

Mun lempparikappale Harelilta muuten on Hazmano Orchim... http://www.youtube.com/watch?v=XVBlUBeCE8M

יכולנו לקחת סרט הביתה
יכולנו לשכב קצת בתוך השבלול
יכולנו לצאת לנשימה במרפסת
להמציא תוכניות לטיול
להגיד משפטים שמדי שוכחים

T ä y d e l l i n e n kesäillan biisi, kun aurinko laskee, ystävät nauraa ja on mansikoita ja on viiniä ja on onnea :D.
Viimeksi muokannut Behira, 02 Heinä 2010, 16:57. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
זה קשה זה קשה כשגעגוע מול ירח כאן לרגע ובורח אחריו רודף הבכי

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33178
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Israel 2010: Harel Skaat - Milim

Viesti Kirjoittaja Pete »

Kun en Israelin viisusta niin kamalasti välittänyt, niin olen lähes kokonaan unohtanut ihmetellä, miksi Harel lauloi niin huonosti. ??? Häntä kuitenkin pidetään Israelissa erittäin varmana livelaulajana. Noh, huonona päivänä kai kaikki voi mennä pieleen. :mitvit: Mistään flunssista ei ole tainnut olla puhetta...
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Behira
Maistelija
Maistelija
Viestit: 46
Liittynyt: 12 Kesä 2010, 01:18

Re: Israel 2010: Harel Skaat - Milim

Viesti Kirjoittaja Behira »

Juu sitä moni muukin ihmettelee. Hän kyllä jännittää todella paljon, siis ei saa nukuttua ja polvet lyö loukkua ja sitä rataa. Mutta yleensä hän voittaa tuon hermostuneisuuden ja kääntää sen voitoksi.

Mä oonkin vähän ajatellut että ehkä sen ääni yksinkertaisesti loppui kesken. Koko kuukauden kiertänyt ties missä bileissä loilottamassa yökaudet samaa biisiä, puhumattakaan itse viisuviikosta... Ei se aikanaan soinut yhtä hyvin kuin yleensä.

Ehkä siinä oli vähän molempia.
זה קשה זה קשה כשגעגוע מול ירח כאן לרגע ובורח אחריו רודף הבכי

Avatar
riksa[
Press
Press
Viestit: 4595
Liittynyt: 16 Touko 2010, 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Israel 2010: Harel Skaat - Milim

Viesti Kirjoittaja riksa[ »

samaa mietin itsekin, eli siis äänen "kesken loppumista"

pidin itse asiassa finaalivedosta tasan kuukauden tauon ja tänään ja eilen katsoin finaalikappaleita telkusta uudestaan ja tulin siihen lopputulokseen että se epävireisyys ei todellakaan oo yhtä pahaa mitä mä muistelin. mutta silti se yks äänen murtuminen harmittaa, mutta enää en kiinnitä siihen huomioo, koska se on muuttunu osaks biisiä :rofl:

12 pojoo täältäkin.... se israelin karsinta (kaikki biisit) oli niin varmaa laulantaa, että se asetti odotukset järkyn korkeelle ja sit ne ei oikeen ylittyny kuitenkaan...

yks juttu joka mua ärsyttää on se, kuinka ihmiset sanoo, että harelilla on normaali hyvä pojan lauluääni.... ne nuotit, joihin harel pystyy, on TODELLA korkeita. siis IHAN TAJUTTOMAN korkeita. lähes adam lambert -nuotteja. harelilla on todellinen lahja päästä noinkin korkealle. en tiedä yhtään suomalaista (ei-oopperalaulajaa), jolla olis minkäänlaisia mahdollisuuksia päästä esim. Le'anin viimeiseen nuottiin. siis ilman falsettia tietenkin. ja siten, että se kuulostaa niinkin hyvältä kuin harelin laulamana
I'm not as think as you drunk I am

Avatar
Behira
Maistelija
Maistelija
Viestit: 46
Liittynyt: 12 Kesä 2010, 01:18

Re: Israel 2010: Harel Skaat - Milim

Viesti Kirjoittaja Behira »

Juu ehdottomasti on taitoa enemmän kuin laulaa loilottavalla keskivertopojanklopilla! Mitä itse tarkoitan tuolla "tavallisella" äänellä on, että ääni itsessään ei ole niiiiiin erikoinen kuin nyt esimerkiksi vaikka Chris Martinilla tai vastaavalla, mutta se ei ole yhtä kuin tylsä tai tavis ääni. Päinvastoin, järkyttävän kauniisti välillä soi, niin että voi vain huokailla :joojoo:... Esim. tässä kappaleessa: http://www.youtube.com/watch?v=8HhlkBXyBB4
זה קשה זה קשה כשגעגוע מול ירח כאן לרגע ובורח אחריו רודף הבכי

Avatar
riksa[
Press
Press
Viestit: 4595
Liittynyt: 16 Touko 2010, 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Israel 2010: Harel Skaat - Milim

Viesti Kirjoittaja riksa[ »

uiiiii kiitos tuosta!! ihana kappa! :hali:

ja kyl mä tiesin että harelin ääni ei sun mielestä oo tavallinen :D tarkotin lähinnä reaktioita, joihin olen törmännyt muilla foorumeilla ja IRL(in real life) :) ja täällä olen nähnyt myös pari sellaista kommenttia jossain vaiheessa tätä ketjua :(
I'm not as think as you drunk I am

Lukittu