Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista

Miksi olet nykyisen pankkisi (pääasiallinen) asiakas?

olen alle 18v, enkä voi vaikuttaa pankkini valintaan
6
12%
olen yli 18v, mutta pankkini on edelleen vanhempien valinta
30
61%
olen vaihtanut pankkia asuntolainan kilpailutuksen yhteydessä
3
6%
olen vaihtanut pankkia muiden etujen/syiden takia
7
14%
EOS
3
6%
 
Ääniä yhteensä: 49

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja skidi »

Minulle tarjottiin tänään pankissa sellaista eläkesijoitusjuttua (kuten huomaatte, nyt puhuu tämän alan sanaston asiantuntija :heh: ). Pankkitäti oli ehdottomasti sitä mieltä, että minun tulisi jo nyt aloittaa eläkesäästäminen. Totta kai oli, hänhän myi tuotettaan. Mutta tavallaan hän kyllä oli oikeassa. En odota saavani mitään hurjan vakaita tai suuria tuloja ehkä ikinä, joten luultavasti myös eläkkeeni, jos sinne asti elän ja jos semmoinen on silloin vielä olemassa, tulee olemaan minimaalinen. Mielelläni miettisin asiaa jo nyt. Mutta jotenkin tuo eläkesijoittaminen arveluttaa. Onko kellään mitään näkemyksiä, kokemuksiä, mielipiteitä tai viisaita sanoja aiheesta?
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

Avatar
entropia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2783
Liittynyt: 12 Maalis 2010, 00:48

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja entropia »

skidi kirjoitti:Minulle tarjottiin tänään pankissa sellaista eläkesijoitusjuttua (kuten huomaatte, nyt puhuu tämän alan sanaston asiantuntija :heh: ). Pankkitäti oli ehdottomasti sitä mieltä, että minun tulisi jo nyt aloittaa eläkesäästäminen. Totta kai oli, hänhän myi tuotettaan. Mutta tavallaan hän kyllä oli oikeassa. En odota saavani mitään hurjan vakaita tai suuria tuloja ehkä ikinä, joten luultavasti myös eläkkeeni, jos sinne asti elän ja jos semmoinen on silloin vielä olemassa, tulee olemaan minimaalinen. Mielelläni miettisin asiaa jo nyt. Mutta jotenkin tuo eläkesijoittaminen arveluttaa. Onko kellään mitään näkemyksiä, kokemuksiä, mielipiteitä tai viisaita sanoja aiheesta?
Ei kannata. Monet ovat menettäneet rahojaan tuossa hommassa. Lisäksi et saa noin vain rahojasi pois, jos haluat lopettaa sen. Käsittääkseni vain tietyissä poikkeustapauksissa esim. työttömyys voit saada rahasi takaisin ennen eläkeikää. Paras tapa säästää on avata uusi tili ja laittaa sinne vain rahaa korkoa kasvamaan. Saat ne sitten sieltä pois milloin haluat, etkä jää tappiollekaan. Eli kaikki pankkien ja varsinkin Alexanderin eläkesäästämiset sun muut sijoittamiset on mun mielestä ihan huuhaata.

Avatar
MrMemory
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7499
Liittynyt: 25 Maalis 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja MrMemory »

Jee, täällähän on kysytty jotain. :uujee:

Eläkesäästämisellä on puolensa. Itse en kyseistä tuotetta ole ottanut, kun luulen, että osaan sijoittaa rahat itse paremmin. No katsotaan sitten joskus 65 vuotiaana miten on käynyt. :heh:

Nykyisin eläkesäästämiseen on siis kaksi tuotetta Eläkevakuutus ja PS-sopimus (pitkäaikaissäästämissopimus). Eläkevakuutuksessa voi sijoituskohteeksi valita takuutuottoisen osan ja / tai sijoitusrahastoja. PS-sopimuksessa voi säästää vaikka tilille, rahastoon tai vaikka suoraan pörssiosakkeisiin. Kummassakin tuotteessa on sama verohyöty eli säästöön laitettavasta summasta saa veronpalautuksena takaisin 28 prosenttia. Toki vastaava vero maksetaan sitten takaisin kun säästöt saadaan takaisin eläkkeenä.

Huono puoli on siis se ettei tuota rahaa saa nostettua pois muuten kuin sitten vasta eläkkeenä pl. puolison kuolema, avioero ja yli vuoden kestänyt työttömyys. Toisaalta se on myös hyvä asia että ne säästöön saadut rahat todellakin saa pois vasta eläkkeenä, muuten ne tulisi kuitenkin kulutettua aiemmin johonkin parempaan käyttötarkoitukseen... :mrgreen:

Kulut ovat tulleet alas tuon uuden PS-lain takia. Esim. Sampo Pankki ja Tapiola Pankki eivät peri PS-tileistä lainkaan kuluja vain esim. mahd. normaalit rahastojen merkintä-, lunastus- ja säilytyskulut.

Kun säästöön laittaa kuukausittain sellaisen summan mikä ei tunnu missään, niin nuo eläkesäästämistuotteet ovat ihan hyvät. Normaalieläkehän tulee olemaan vain n. puolet viimeisimmästä palkasta. Johonkin sitä pitäisi rahaa saada jemmaan, jos meinaa samanlaisen elintason pitää yllä myös eläkkeellä. :joojoo:

Ja muistakaa kilpailuttaa mahdolliset tarjoukset! Kuluissa on suht isoja eroja...
"Kun myrskyt riehuu ja kaataa heikkoja
pää nosta pystyyn ja pysy vahvana"

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33178
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Pete »

Pankit: Visa Electronien määrä pienemmäksi

Minulla ei kyllä ole tullut mieleenkään hakea jotakin muuta korttia Electronin tilalle. Pitäisiköhän yrittää saada tuollainen uusi Debit-kortti? :miettii:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Olen vakuutettu. Otin OP-Pohjolan Easy-paketin, johon sisältyy kaikki tarpeellinen. Kyllä nyt on turvallinen olo. :heh:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Naali »

Mullakin on se. Nauratin äitiäni kertomalla, että mulla on tapaturmavakuutus, koska olen hieman tapaturma-altis. :heh: Sinänsä olen kyllä vakuutuksista jokseenkin tätä mieltä: :rullaati:.
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Violette »

Minusta vakuutukset ovat tosi jees juttu ja olen aina järkyttynyt, kun kuulen ettei jollain sellaista ole. Esim. joku kotivakuutus nyt on varmasti jokaiselle tarpeellinen eikä se edes ole kallis. Nuorille niitä myydään vielä alennettuun hintaan. Samaten matkavakuutus on ihan ehdoton edellytys jos vähänkään matkustelee. Voin uskoa että saattaa pienesti ketuttaa jos lomalla kaikki kamat pöllitään tai tarvitsee pikaista lääkäriapua. :eiei:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
MrMemory
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7499
Liittynyt: 25 Maalis 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja MrMemory »

Pohjantähti ja Pohjola Vakuutus Oy ovat allekirjoittaneet sulautumissuunnitelman. :draamaa:
Pohjola Vakuutus maksaa Pohjantähden vakuutuksenottajaosakkaille ja takuuosuuden omistajille sulautumisvastikkeena yhteensä kahdeksankymmentämiljoonaa (80.000.000,00) euroa käteisellä tämän sulautumissuunnitelman mukaisesti.

Pohjantähden vakuutuksenottajista sulautumisvastikkeeseen ovat oikeutettuja ne vakuutuksenottajat,
i) joilla on ollut yhtiöstä otettu kalenterivuoden 2009 lopussa voimassa ollut vakuutus, ja
ii) joilla on Pohjantähdessä voimassa oleva vakuutus Pohjantähden sulautumista käsittelevän ylimääräisen yhtiökokouksen aikaan (arviolta joulukuussa 2010), ja
iii) jotka sulautumisen täytäntöönpanon rekisteröintihetkellä (arviolta huhtikuussa 2011) ovat Pohjantähden yhtiöjärjestyksen 8 §:n mukaan yhtiön osakkaita.
Ainakaan tämän ketjun äänestyksen perusteella kukaan ei pääse nauttimaan tuosta potista... :heh:
"Kun myrskyt riehuu ja kaataa heikkoja
pää nosta pystyyn ja pysy vahvana"

oxox
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 366
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 21:03

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja oxox »

Pakko kertoa, tämä tänne.

Pankki myönsi minulle oman luottokortin :eeek: Vaikka virkailijat epäilivät, että tuskin sellaista saan kun ei työhistoria näytä kovin kummoiselta (aka. tyhjä!), mutta kiitos hienon uuden työni, jossa olen vakituisena, sain sen. Ja ikäähän ei ole edes 20vuotta.

Mutta lupaan ja vannon, etten luottopuolta tule käyttämään, sillä en halua velkahelvettiin!

Avatar
MrMemory
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7499
Liittynyt: 25 Maalis 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja MrMemory »

Sampo Pankilla taas onkelmia. Viime viikolla oli eläkkeet myöhässä ja nyt paljastui myös korttien tuplaveloitukset. :draamaa:

http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... 0101025283
"Kun myrskyt riehuu ja kaataa heikkoja
pää nosta pystyyn ja pysy vahvana"

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Margot »

Jos on tarkoituksena säästää joitakin satasia kuussa (ei siis mitään isoja summia), onko viisainta pitää vaan kaikkia rahoja yhdellä ja samalla tilillä? Vai onko erillisessä säästötilissä jotain etuja, joita en osaa ajatella? Se ei ole ongelma, että käyttäisin kaikki rahat holtittomasti, jos ne ovat käyttötilillä. Mulla on asumista lukuunottamatta aika vaatimaton elämäntyyli ja rahaa jää automaattisesti jonkin verran säästöön pienestäkin palkasta.

En ymmärrä näistä asioista mitään, koska ei mulla ole elämässä ollut juuri tilaisuuksia säästää. :heh:
What color is your life?

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Margot onkin kysellyt täällä vähän samansuuntaisia asioita, joita minäkin olen nyt hieman miettinyt. Minulla on tällä hetkellä kaksi tiliä, käyttötili ja säästötili. Käytännössä nyt tuo säästötili on mulla sellainen, josta otan rahaa isompiin hankintoihin ja "pahan päivän" tarpeisiin. Olen ajatellut avata toisen säästötilin, jos onnistuisin paremmin säästämään pitkällä aikavälillä. Nuo tilit ovat olleet mulla käytännössä aina enkä ole koskaan itse avannut tiliä, niin en tiedä näistä käytännön jutuista mitään. Onnistuuko uuden säästötilin avaaminen verkkopankissa vai pitääkö mennä käymään konttorissa? Ja onko säästötileissä jonkinlaisia etuja?
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Violette »

^Riippuu varmaan pankista, mutta kyllä mun pankissa (Tapiola) pystyy avaamaan uusia tilejä ihan verkkopankkitunnuksilla. Sitten kun kirjautuu omaan verkkopankkiin, siellä pääsee samalta sivulta selaamaan kaikkia tilejä. Mulla on siellä siis käyttötili ja kaksi säästötiliä, ja säästötililtä voi kätevästi parilla klikkauksella siirtää rahaa käyttötilille, tai päinvastoin. Uskoisin, että kaikissa pankeissa tällainen onnistuu, koska konttoripalveluja vähennetään melkein joka paikassa ja toivotaan, että asiakkaat itse hoitaisivat tällaiset asiat.

Sitten jos haluaa säästää isompia summia ja/tai pidemmäksi aikaa, kannattaa harkita jotakin rahastosäästösopimusta. Korko on nimittäin parempi. :joojoo: Näitä vaihtoehtoja kannattaa varmaan kartoittaa ihan pankissa asiakaspalvelijan kanssa, jos ei ole tuttua asiaa. Ja onhan noissa tileissäkin varmaan eroja, mulla on kaikki tilit toistaiseksi ihan samanlaisia, kun rahaa on vähän ja se kuluu saman tien - plus en jaksa selvittää eri vaihtoehtoja, koska olen laiska. :rofl:

Auttoikohan tää yhtään? :miettii:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Kyllä auttoi. Kiitos paljon. :mrgreen: Hyvä tietää, että yleensä tilin avaaminen onnistuu verkkopankissa. Täytyy ehkä kartoittaa noita muitakin vaihtoehtoja, jos vain jaksaa ja on aikaa. :heh:
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Vompeli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12745
Liittynyt: 26 Elo 2005, 15:50

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Vompeli »

Joo kyllä tilin avaaminen onnistuu nettipankissakin. Minulla on kanssa kaksi tiliä, joista toinen toimii säästötilinä. Korko taitaa tosin olla se sama kuin käyttötililläni, joten pitäisi kaiketi harkita korkeakorkoisempaa säästötapaa. :miettii:

Olen itse Nordean asiakas ja minulla on näemmä yhä nuorille suunnattu check-in -asiakasohjelma. Olen nyt kuitenkin alkanut kartoittaa uusia maksukortteja. Visa electronista en oikein enää välitä, joten kaiketi pitäisi tilata debit -kortti. Sitä mietin vain, että jos ottaa debit-credit -kortin, niin nostaako credit kortin kuukausimaksua? :miettii: Luottokortilla nyt ei periaatteessa ole minulla mitään tarvetta, mutta ilmeisesti opiskelijana saisin sen helpommin kuin valmistuttua. :miettii: Tässä alkaa hiljalleen olla kiire, jos meinaa anoa luottokorttia.
Raipatirai

Avatar
MrMemory
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7499
Liittynyt: 25 Maalis 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja MrMemory »

Tässä ainakin erään pankin ehdot luottokortin myönnölle:
•olet vähintään 20-vuotias
•olet hoitanut raha-asiasi moitteetta
•sinulla ei ole rekisteröityjä maksuhäiriöitä
•saat säännöllisiä tuloja tai jos olet opiskelija, olet suorittanut 60 opintoviikkoa tai 90 opintopistettä.
Vuosimaksu riippuu ihan kyseisen pankin etuohjelmasta. Hintahaitari on n. 0-70eur/v. :joojoo:
"Kun myrskyt riehuu ja kaataa heikkoja
pää nosta pystyyn ja pysy vahvana"

Avatar
MrMemory
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7499
Liittynyt: 25 Maalis 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja MrMemory »

Ja tässä Kauppalehden vertailua koroista:
Käyttelytilit
Pankki Pvm %
Aktia 07.07. 0.00-0.75
Evli Pankki* 07.07. 1.25
FIM* 07.07. 0.00-1.15
Handelsbanken 07.07. 0.00
Helsingin OP 07.07. 0.25-0.25
Nooa Säästöpankki 07.07. 0.50
Nordea 07.07. 0.15-0.50
S-Pankki* 07.07. 0.10
Sampo Pankki 07.07. 0.10
Suupohjan Op, Hki 07.07. 0.25
Tapiola Pankki* 07.07. 0.50
Korot lasketaan kuukauden alimmalle saldolle, paitsi *-merkityt päiväsaldolle.

Säästötilit
Pankki % Pvm Huom
Aktia* 1.00 07.07.
FIM* 1.50 07.07. Nostorajoitus
Handelsbanken* 1.00 07.07. Nostorajoitus
Helsingin OP* 0.00-0.55 07.07.
Hypo* 1.50 23.06.
Nooa Säästöpankki* 0.50-1.50 07.07.
Nordax Finans* 3.50 07.07. Nostorajoitus
Nordea* 0.15-0.55 07.07.
S-Pankki* 0.10-1.00 07.07.
Sampo Pankki* 1.39 07.07. Nostorajoitus
Suupohjan Op, Hki 0.75-0.75 07.07.
Tapiola Pankki* 0.20-1.20 07.07.
Korot lasketaan kuukauden alimmalle saldolle, paitsi *-merkityt päiväsaldolle.
"Kun myrskyt riehuu ja kaataa heikkoja
pää nosta pystyyn ja pysy vahvana"

Avatar
Nehaka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3689
Liittynyt: 03 Loka 2006, 20:41

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Nehaka »

Vompeli kirjoitti:Luottokortilla nyt ei periaatteessa ole minulla mitään tarvetta, mutta ilmeisesti opiskelijana saisin sen helpommin kuin valmistuttua. :miettii: Tässä alkaa hiljalleen olla kiire, jos meinaa anoa luottokorttia.
Opiskelijana saat luottokortin automaattisesti (olettaen, ettei ole maksuhäiriöitä yms.), mutta valmistuneena se voi olla todella vaikeaa. Suosittelen hankkimaan luottokortin. Se on monessa tilanteessa kätevä eivätkä sen kulut ole merkittävästi suuremmat kuin muidenkaan korttien.

On aika järjetöntä, että tuloton opiskelija saa luottokortin, mutta monelta nuorelta töissä olevalta se evätään. :raaps:
Practically perfect people never permit sentiment to muddle their thinking.

Avatar
MrMemory
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7499
Liittynyt: 25 Maalis 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja MrMemory »

Piti ihan tsekata tuo Nordax Finansin 3,50% korko säästötilille, kun kuulostaa ihan muinaiselta Sofia pankilta. :heh: Tilin sinne näköjään voi avata mutta jos haluaisi lainaa niin: "Tällä hetkellä emme ota vastaan uusia lainahakemuksia tai lisälainahakemuksia. Pahoittelemme tästä teille mahdollisesti aiheutuvaa haittaa." :rofl:

Kannattaa valita raha-asioissa siis luotettava kumppani, vaikkei aina ihan viimeisimpiä korkoja tarjoaisikaan. Parempi pienikin korko kuin se, ettei tarvitse ihmetellä mihin ne rahat oikein hävis. :mrgreen:
"Kun myrskyt riehuu ja kaataa heikkoja
pää nosta pystyyn ja pysy vahvana"

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Onneksi minulla ei ole rahaa, niin minun ei tarvitse kommentoida tähän keskusteluun muuta, kuin todeta nimiÄveriäs Vompelille, että kannattaa hakea debit/credit-kortti vaikka ei luottopuolta tarvitsisikaan. Se on kätevä esim. ulkomailla ja nettiostoksissa (play.com ja aussiebum.com :heh: ) ja "velanhan" voi maksaa seuraavassa kuussa kokonaan aina pois korottomana. Korkoa velalle alkaa tulla vasta kun ei maksa koko velkaa pois kerralla...
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Weewa »

^ Nimenomaan. Tismalleen samaa mieltä! Mulla luottokortti on helpottanut vain elämää mm. lentojen ja hotellien varauksissa ja kun olen tilannut verkkokaupoista tuotteita. Onhan se kieltämättä vähän typerää, että varauksissa nykyään vaaditaan tuota luottokorttia tai joutuu maksamaan ns. takuumaksun, mutta ei mulle luottokortista koskaan mitään ongelmaa ole tullut. :joojoo: Ja korkoa ei tule, kun maksaa kaiken heti pois. :joojoo:
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Totta :peukku: Unohdin matkatilaukset... ja muutenkin vaikka tilaisi jotain ihan kotoisasta Verkkokauppa.comista kannattaa maksaa Visalla, sillä jos tilauksessa ilmenee jotain ongelmia on riita-asioiden selvittely Luottokunnan ja kauppiaan välinen asia. Sama juttu, jos vaikka Visalla maksettu lento peruuntuu.
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17127
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Kiitos teidän kommenteista! Niiden rohkaisemana mä taidan tehdä kauan harkitsemani päätöksen ja hankkia luottokortin. :peukku: Mulla kuitenkin on edessä nimenomaan noita varauksia, sitä paitsi voisin VIHDOINKIN tilata ulkomaisista nettikaupoista. Vähän ahdistaa se, että luottoraja saattaa hämärtyä, mutta onneksi olen suht fiksu raha-asioissani nykyään.
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Margot »

^ Hyvä päätös, luottokortti on kätevä. :peukku: Mä en edes koskaan käytä sitä luotto-ominaisuutta, vaan tilailen vaan nettikaupoista sillä.
What color is your life?

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17127
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

En mäkään varmaan muuten uskaltaisi maksaa luottokortilla, paitsi tuollaisissa erikoistilaisuuksissa. Pitääkin tänään jo perehtyä asiaan, miten kortin saan hommattua! :uujee:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Violette »

Luottokortti tuo kivasti joustoa raha-asioihin. Tuloni ovat vähän epäsäännölliset, ja tilillä ei aina ole rahaa, vaikka sitä olisikin tulossa. Makselen sitten Visalla ostokseni ja maksan laskut, kun rahaa tulee. En voisi ollakaan ilman luottokorttia, kun se on matkustaessakin lähes välttämätön tai ainakin helpottaa asioita huomattavasti.

Visa Electronia ei taida saada enää, käsittääkseni se ollaan korvaamassa debit-kortilla? Debit ajaa käytännössä ihan saman asian, paitsi käy vaan laajemmin ja toimii luotettavammin :peukku:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Violette kirjoitti:Visa Electronia ei taida saada enää, käsittääkseni se ollaan korvaamassa debit-kortilla? Debit ajaa käytännössä ihan saman asian, paitsi käy vaan laajemmin ja toimii luotettavammin :peukku:
Ja rahat lähtevät tililtä miten sattuu. :peukku:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Vompeli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12745
Liittynyt: 26 Elo 2005, 15:50

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Vompeli »

Joo eiköhän tuo luottokortti ole melko pakollinen hankinta. Hyviä pointteja tuli. Kiitos! :peukku:

Mun pitää vaan päästä eroon tästä pelosta, että luottokortin tiedot joku varastaisi ja käyttäisi väärin. :puna:
Raipatirai

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Violette »

^Ne tiedot voi varastaa ihan miltä kortilta vaan. Ja jos käy huono tuuri, vaikkapa automaattinoston yhteydessä joku kopioi tunnuslukusi ja korttisi ja tyhjentää tilisi.
Jónsì kirjoitti:
Violette kirjoitti:Visa Electronia ei taida saada enää, käsittääkseni se ollaan korvaamassa debit-kortilla? Debit ajaa käytännössä ihan saman asian, paitsi käy vaan laajemmin ja toimii luotettavammin :peukku:
Ja rahat lähtevät tililtä miten sattuu. :peukku:
Minulta ovat lähteneet ihan asianmukaisesti :peukku:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Magnum
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3126
Liittynyt: 17 Loka 2005, 16:22
Paikkakunta: Miami

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Magnum »

Vompeli kirjoitti:Mun pitää vaan päästä eroon tästä pelosta, että luottokortin tiedot joku varastaisi ja käyttäisi väärin. :puna:
Ei sitä kannata pelätä. Mulla on kopioitu luottokortti kaksi kertaa eikä kummallakaan kerralla ollut mitään hankaluuksia. Mitään ylimääräisiä maksuja en joutunut maksamaan. Ainoa haitta oli ylimääräinen visiitti pankkiin hakemaan uutta korttia.
"Nakuilu on ihan jees"
-Naali

Vastaa Viestiin