Siren-kilpailun tulokset (Viro 2010)

Sanoituskilpailukausi 2010
Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11937
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Siren-kilpailun tulokset (Viro 2010)

Viesti Kirjoittaja sziget »

:viro:

Kuva

Älä rääkkää ruisrääkkää! Rääkkää mieluummin itseäsi yltääksesi vastaaviin tuloksiin kuin nkorppi, jonka Rääkki on Viro-kilpailun voittaja. Matin ja Tepon Mä näitä polanteita tallaan kai viimeiseen asti sijoittui lopulta toiseksi ja Odysseuksen Seireeni kolmanneksi.

:voitto: nkorppi - Rääkki - 81 p.
:hopea: Timoteus - Polanteet - 73 p.
:pronssi: sziget - Seireeni - 71 p.
4. TOMItu - Nuha - 66 p.
5. Rousku - Hätä - 57 p.
6. akuankka13 - Kello osaa puhua - 56 p.
7. -Statler- - Pimeää ja hämärää - 50 p.
8. ESC93 - Migreeni - 42 p.
9. Serduchka - Lue, maalaa ja elä - 33 p.
10. TomppaJr - Kauhein mahdollinen - 30 p.
11. Chardonnay - Musta jää - 15 p.

Aplodeja voittajalle. :tapu: Tutustu pistetaulukkoon ja kerro, jos näet virheitä. Ulppareita ei ollut, joten kiitokset vain kilpailijoille ja onnittelut kaikille tulokseensa tyytyväisille.

Rääkki

Rääkki täräyttää ja pyry pyryttää
Luokkakokoukseen
Eksyköön ken yrittää

Pää hölskyy utuinen
Se osui saappaaseen
Ja sydämeen löi kuninkaat
Nauroivat kierouttaan
Pää hölskyy utuinen
Se osui saappaaseen

Kurittaa hän, satuttaa
Satuttaa hän kamalaa
Hymyilee hän, huomaan, perkaa aistejain
Kurittaa hän, satuttaa
Satuttaa hän kamalaa
Hymyilee hän, huomaan, perkaa aistejain

Rääkki täräyttää ja ikitärinä jää
Joka tyrkkää on ylin, oon apina sen

Pää hölskyy utuinen
Se osui saappaaseen
Ja sydämeen löi kuninkaat
Nauroivat kierouttaan
Pää hölskyy utuinen
Se osui saappaaseen

Kurittaa hän, satuttaa
Satuttaa hän kamalaa
Hymyilee hän, huomaan, perkaa aistejain
Kurittaa hän, satuttaa
Satuttaa hän kamalaa
Hymyilee hän, huomaan, perkaa aistejain

Kurittaa hän, satuttaa
Satuttaa hän kamalaa
Hymyilee hän, huomaan, perkaa aistejain
Kurittaa hän, satuttaa
Satuttaa hän kamalaa
Hymyilee hän, huomaan, perkaa aistejain
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
nkorppi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2731
Liittynyt: 08 Marras 2006, 18:25
Paikkakunta: Derby, Iso-Britannia

Re: Siren-kilpailun tulokset (Viro 2010)

Viesti Kirjoittaja nkorppi »

Kiitos viihdyttävälle valvojalle!

Haluan vain mainita sen verran, että tämä Viro-sanoitukseni oli tähän mennessä vuoden helpoin käännettävä minulle: oikeastaan en edes kirjoittanut sanoja, mietin vain tunnetta (koulukiusatun kokemuksellani) ja sanat kirjoittivat itse itsensä. Joskus vain tietää heti, että nyt luistaa ihan itsestään. Sanoittaminen ei vienyt kuin 15-20 minuuttia. Toinen lähes samalla vaivattomuudella syntynyt sanoitus oli 'Sokean tuomarin sirkus'. Näissä kisoissa nopeus ei johtunut huolimattomuudesta tai viime tinkaan jättämisestä, vaan siitä, että tekeminen oli lähes automaattista -- silloin kirjoittaminen on myös suurin nautinto. Ja voitto vain lisää sitä iloa. Siinä on ero niiden voittotöiden ja kakkoseksi täpärästi jääneiden välillä: deterministisyyden tunne.

Kiitos pisteyttäjille ja pahoittelut sanakkaista hehkutuksistani! :peukku: Kiitos osallistujille muista sanoituksista, hienoja oli paljon ja pisteytys oli vuoden vaikein. Mukavaa, että Rousku aloitti ja sitten jatkoi uraansa omien vakuuttelujensa vastaisesti -- ihmiset voisivat useamminkin tehdä Janne Ahoset. Se on henkistä kovuutta.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30537
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Siren-kilpailun tulokset (Viro 2010)

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Onnittelut kaikille onnitteluja kaipaaville, erityisesti voittaja nkorpille ja käännös- ja tulostasoaan nopeasti parantaneelle Rouskulle. :peukku:

:hopea: Hopea maistuu. En ollut ollenkaan varma, miten äänestäjät suhtautuisivat sanoitukseeni, vaikka olinkin siihen itse suhteellisen tyytyväinen. Mahdollinen gaalavalinta. :miettii:
nkorppi kirjoitti:Näissä kisoissa nopeus ei johtunut huolimattomuudesta tai viime tinkaan jättämisestä, vaan siitä, että tekeminen oli lähes automaattista -- silloin kirjoittaminen on myös suurin nautinto. Ja voitto vain lisää sitä iloa. Siinä on ero niiden voittotöiden ja kakkoseksi täpärästi jääneiden välillä: deterministisyyden tunne.
Olen samaa mieltä siitä, että kääntäminen on hauskaa, kun se on helppoa. En ole kuitenkaan huomannut merkittävää korrelaatiota kääntämisen helppouden ja menestyksen välillä. Jos riittävän kauan jaksaa piiskata puolikuollutta runoratsua, silläkin voi ratsastaa voittoon. Ja vastaavasti silloin kun muusat ovat suosiollisia, äänestäjät eivät välttämättä ole.

Pidän oikeastaan enemmän työvoitoista kuin "helposti tulleista". Onnistuminen tuottaa enemmän iloa, kun sen eteen tuntee jotakin tehneensäkin. Ei silti, toki "helppokin" menestys kelpaa, jos helpolla on syntynyt hyvä sanoitus. Vain silloin en pidä voittamisesta, jos kisassa on jokin omaani mielestäni paljon parempi sanoitus.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36919
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Siren-kilpailun tulokset (Viro 2010)

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Dodih :niinpa: Meni kyllä ihan hanurilleen tämä kisa :heh: Ja kun itse olin tuohon kummajaiseeni hyvin tyytyväinen. Näköjään muut eivät olleet. Onnea voittajalle ja muille menestyneille. erityisonnittelu akuankalle jonka sanoitus oli ihan huippua :peukku:
Meow cat, please meow back.

Avatar
akuankka13
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8929
Liittynyt: 10 Touko 2008, 13:08
Paikkakunta: Vanajan taka

Re: Siren-kilpailun tulokset (Viro 2010)

Viesti Kirjoittaja akuankka13 »

Onnittelut nkorpille. :tapu:
Näin ne omat sijoitukseni rupeavat pikkuhiljaa laskemaan voiton jälkeen... mutta tästä vielä noustaan! Tulipa sentään varjopojo.
Qaj.

Avatar
nkorppi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2731
Liittynyt: 08 Marras 2006, 18:25
Paikkakunta: Derby, Iso-Britannia

Re: Siren-kilpailun tulokset (Viro 2010)

Viesti Kirjoittaja nkorppi »

TomppaJr kirjoitti:Dodih :niinpa: Meni kyllä ihan hanurilleen tämä kisa :heh: Ja kun itse olin tuohon kummajaiseeni hyvin tyytyväinen.
Nyt saisit kertoa mikä olikaan sanoituksesi tausta-ajatus, jota et veikannut muiden hiffaavan? :mitvit: Mun mielestä sun sanoitukset on nyt siinä pisteessä, että tosi hyviä osuuksia löytyy, mutta se inspiraatio ei kanna ihan koko sanoituksen läpi -- tulee usein aiemmin sanotun toistoa eri sanoin. En tiedä, voitko päätellä kommenteistamme että nuo heikommat osuudet ovat joko ensiksi tai viimeiseksi kirjoittamiasi -- tai nopeasti vai hitaasti kirjoittamia. Auttanee, jos pyrit tekemään kaikki osuudet samalla tavalla: esim. jos sulla on taipumus väsähtää loppua kohden, pidä kunnon tauko jossain vaiheessa sanoittamista. Kyllä se lähtee toimimaan, jos jaksat uskoa, odottaa ja jatkaa.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36919
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Siren-kilpailun tulokset (Viro 2010)

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

nkorppi kirjoitti:
TomppaJr kirjoitti:Dodih :niinpa: Meni kyllä ihan hanurilleen tämä kisa :heh: Ja kun itse olin tuohon kummajaiseeni hyvin tyytyväinen.
Nyt saisit kertoa mikä olikaan sanoituksesi tausta-ajatus, jota et veikannut muiden hiffaavan? :mitvit: Mun mielestä sun sanoitukset on nyt siinä pisteessä, että tosi hyviä osuuksia löytyy, mutta se inspiraatio ei kanna ihan koko sanoituksen läpi -- tulee usein aiemmin sanotun toistoa eri sanoin. En tiedä, voitko päätellä kommenteistamme että nuo heikommat osuudet ovat joko ensiksi tai viimeiseksi kirjoittamiasi -- tai nopeasti vai hitaasti kirjoittamia. Auttanee, jos pyrit tekemään kaikki osuudet samalla tavalla: esim. jos sulla on taipumus väsähtää loppua kohden, pidä kunnon tauko jossain vaiheessa sanoittamista. Kyllä se lähtee toimimaan, jos jaksat uskoa, odottaa ja jatkaa.
Lihavoitu: Mies on kutsunut naisen kylään (treffit) ja sit se mieleensä kerää hyviä ja huonoja puolia siitä samalla kun se juttelee sen kaa ja "testailee" sitä :rofl: Tiedän että mielikuvitukseni on hyvin kummallinen :heh:

Kursivoitu: Ehdottomasti suurin ongelmani!

Alleviivattu: Huonoja ovat ei-toistuvat osat biisistä. Kertsi onnistuu useimmiten aika hyvin, ja se tulee melkein kuin itsestään, mutta sitten tappelen niiden säkeistöjen kanssa. Niissä minulla on vielä paljon harjoittelua :joojoo:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Mattokauppias
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2834
Liittynyt: 11 Huhti 2010, 10:14
Paikkakunta: Kajaani

Re: Siren-kilpailun tulokset (Viro 2010)

Viesti Kirjoittaja Mattokauppias »

Itse en paljoakaan edes vilkaissut sanoituksia, enkä pisteyttänyt näin ollen enkä edes osallistunut! :shock: :shock: :shock:

Rouskun sanoitus näytti mahtavalta. :hali:

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Siren-kilpailun tulokset (Viro 2010)

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

No jaa. Kai tuohon on tyydyttävä. Kuitenkin olen muistaakseni saanut pitkään jo yli 30 pistettä lähes joka kisasta, johon olen nyt lähiaikoina osallistunut. :mrgreen:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
TOMItu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3100
Liittynyt: 11 Marras 2003, 17:08

Re: Siren-kilpailun tulokset (Viro 2010)

Viesti Kirjoittaja TOMItu »

Onnittelut voittajalle. Sanoitus ja melodia kohtasivat osuvasti. Nuhani sai yllättävää kannatusta :kups:

Lukittu