Wars for nothing (maanpuolustukselliset asiat)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista

Suomen maanpuolustus?

Olen käynyt tai aion käydä armeijan
19
34%
Olen sivari
9
16%
Olen vapautettu asepalveluksesta
17
30%
En ole asevelvollinen Suomessa
11
20%
 
Ääniä yhteensä: 56

Avatar
aksim
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3369
Liittynyt: 07 Syys 2005, 13:49
Paikkakunta: Mietoinen

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja aksim »

Timoteus vastasikin jo ;D
Sertab oli kulunut....-erään nimierkin mielipide 2003 Turkista-

Avatar
Speed
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2649
Liittynyt: 06 Elo 2007, 22:59

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Speed »

Speed lähtee armeijaan ensi maanantaina! :uujee: :hei: Koulun takia sain hieman lykkäystä, mutta nyt on tullut aika lähteä katsomaan, mitä tästäkin oikein tulee :heh: Jännittää kyllä, mutta ihan mielenkiinnolla odotan tulevia koitoksia.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33183
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Pete »

Mitenkäs Speedillä on intissä mennyt? :mitvit: Saako udella, missä tarkalleen ottaen olet?
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Speed
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2649
Liittynyt: 06 Elo 2007, 22:59

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Speed »

Niinisalossa olen viime viikkoni viettänyt :peukku: P-kausi on nyt puolivälissä ja kaikenlaista on jo kerinnyt sattuun ja tapahtuun ja tulevat kaksi viikkoa tuovat varmasti tullessaan kaikenlaista toimintaa! Tasan kolmen viikon päästä on valapäivä ja tulevat viikot ovat jatkon kannalta tärkeitä. Huoltojoukkoihin olisi tarkoitus päästä joten pitää pitää peukut pystyssä.

Edit: Onko kenelläkään kokemuksia spadena olosta? :mitvit:

Avatar
TOMItu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3100
Liittynyt: 11 Marras 2003, 17:08

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja TOMItu »

Mitäs haluaisit tietää spadetouhuista? Itse olin juuri Niinisalossa keittelemässä ruokaa sen loppuajan ja vuosi oli ennen mammutteja...2003 muistaakseni. Mukessa ja metsässä...mukavaa oli ja Rovan leiri melko antoisa :peukku: Suosittelen, jos haluaa antaa maanpuolustukselle jotain muutakin kuin passissa nököttämistä. Työtä se on, mutta saat jopa käyttää sitä muuten pois kitkettyä "omaa järkeä".

Avatar
Speed
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2649
Liittynyt: 06 Elo 2007, 22:59

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Speed »

Kiva, että täältä löytyy Niinisalon spade! :uujee: Lähinnä sitä oon miettinyt, millaista on spaden arki armeijassa E- ja J-kausina ja kuinka paljon spadeja ylipäätään valitaan? Odotan innolla P-kauden loppumista. Vala on kahden viikon päästä, mutta ennen sitä pitää muun muassa selvitä ensi viikon mosa-leiristä :shock:

Hurrican
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4986
Liittynyt: 13 Tammi 2007, 14:01

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Hurrican »

Nyt alkoi meikäläiselläkin tapahtua tällä rintamalla ja oikein urakalla. :mrgreen: Tänään oli kutsunnat, jotka oli harvinaisen pitkästyttävä tilaisuus. Ensin kuunneltiin kolme tuntia kaikenmaailman armeijaihmisten puheita ja löpinöitä, jonka jälkeen jonotettiin ensin sihteerin haastatteluun, sitten sairaanhoitajalle jonka jälkeen lääkärille ja lopuksi päästiin kutsuntalautakunnan eteen jossa sitten tehtiin päätöksiä. Tähän jonotusrumbaan meni mulla ehkä pari tuntia koska olin jonon alkupäässä onneksi.
Lähes kaikki meille kutsuntatilaisuudessa puhuneet kertoivat että -92 syntyneistä miehistä suurinosa pääsee/joutuu aloittamaan varusmiespalveluksensa tammikuussa 2012 tai jopa heinäkuussa 2012 ja vain muutamia paikkoja on heinäkuulle 2011 erikoistapauksia varten. Mietin sitten että mitä keksin että pääsisin aloittamaan heti lukion jälkeen eli ensi kesänä ja vielä haluamassani paikassa eli Kirkonmaan linnakkeella Kotkassa, jossa iskänikin suoritti aikoinaan asepalveluksen. Toinen suorituspaikka olisi ollut Hamina RUK jossa alokkaana vähimmäisaika on 9 kuukautta ja itse haluaisin selvitä 6 kuukaudella. :mrgreen:
Sitten VIHDOIN kaikkien jonottamisten jälkeen kun pääsin puhumaan sille pelottavalle kutsuntalautakunnalle kerroin että aion hammaslääketieteelliseen ja olen opinto-ohjaajani kanssa tehnyt tarkat tulevaisuuden suunnitelmat eikä mulla ole varaa lykkäillä opintoja armeijan takia koska aikomus on kuitenkin valmistua ennenkuin harmaannun. Ja sain kuin sainkin paikan ens heinäkuussa alkavaan varusmiespalvelukseen Kirkonmaalle! Eli ens heinäkuussa astun armeijan harmaisiin. :shock: Ihanaa kuitenkin että pääsin "erikoistapauksena" jo ens vuonna aloittamaan, en ois tienny mitä oisin ens syksynä tehnyt jos en ois päässyt. Nyt pääsen sit iskän jalanjäljille Kirkonmaalle niinkuin halusinkin, mitään sivaria, erikoisjoukkoja tms en edes harkinnut, ihan "perus" kuusi kuukautta riittäis hyvin. :uujee:

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Kutsunnat :apuva: Siihenkin piti tuhlata elämästä tunteja. :niinpa: Ja Espoossa ne vielä järjestettiin Espoon keskuksessa! :draamaa: Keskus hyvinnii :niinpa: niinku sielä kukaan asuis. Sinne oli niin työlästä mennä.

Toivottavasti kaikki selvis hengissä tuosta ihanasta tilaisuudesta! :peukku:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
entropia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2783
Liittynyt: 12 Maalis 2010, 00:48

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja entropia »

Mä lykkäsin mun asevelvollisuutta opiskelujen vuoksi ja osin myös terveydellisistä syistä. Ärsyttää, että pitäis mennä tonne puoleksi vuodeksi. Kaikki älykkyyskin (niin mikä oli...) katoaa tossa ajassa. Mä menin viel kutsuntoihin myöhässä, mutta lähdin ekana. :heh:

Sitä paitsi mun mielestä koko suomalainen asevelvollisuus on aikansa elänyt. Tosin suomalainen yhteiskunta on muutenkin aika sammunut kaikissa vähänkin suuremmissa arvokysymyksissä esim. asevelvollisuuden lisäksi, homohäät, pakkoruotsi... On naurettavaa, että eräät fossiilit ylläpitää asioita vain perinteen vuoksi, kyseenalaistamatta niitä rationaalisesta näkökulmasta.

Suomen kaltaista järjestelmää ei nyky-Euroopassa ole kuin Kreikassa. Ja jos mietitään nykypäivän uhkia, niin ei Suomella paljon mahdollisuuksia ole Venäjää vastaan, jos vertaa esim. varustekapasiteettia. Mutta kyllähän asepalvelusta pitää ylläpitää ihan vaan suomalaisten pikkuegoisten "äijien" puheiden vuoksi...

Avatar
Leena
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3601
Liittynyt: 18 Syys 2004, 22:38
Paikkakunta: Tampere

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Leena »

Olen tulevaisuudessa seuraamassa hyvin aktiivisesti tätä ketjua: Rakas poikani suorittaa intin Pirkkalassa,Satakunnan lennostossa.

Avatar
riksa[
Press
Press
Viestit: 4595
Liittynyt: 16 Touko 2010, 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja riksa[ »

^ Mä asun Pirkkalassa :uujee:

OT....
I'm not as think as you drunk I am

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja blackburn »

HEI VOMPELI!

Etkös sie joskus kirjoittanut tänne, että kun sie olit intissä, niin sie leikkasit iltapäivälehditä iltatyttöjen kuvia ja kiinnitit niitä oman kaappisi oveen?

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Violette »

^Tuon viestin muuten löytää haulla... :joojoo:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Ei kai se ole intissä sallittua liimailla kaappeihin mitään tyttöjen/poikien kuvia? :miettii:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Halla
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3564
Liittynyt: 21 Elo 2005, 22:10
Paikkakunta: Turku

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Halla »

Leena kirjoitti:Olen tulevaisuudessa seuraamassa hyvin aktiivisesti tätä ketjua: Rakas poikani suorittaa intin Pirkkalassa,Satakunnan lennostossa.
Lentäjä.... :kuolaus:

Eiku... öh... menenpä tästä taas. :hiips:
Se on paljon parempi.... ettei ala ittellensä mitään rimoja duunailemaan minnekään tai kurottaa minnekään... -Remu-

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

^^Äkkiäkös ne tupa-, kaappi- ja siivoustarkastuksessa ottaa kaapin oven sisäseinästä pois.

Itselläni ei ollut kuvia siellä, mutta kuljetuskeskuksen bensiinipäivystäjän kopin kaapin oveen porukalla (minä) keräsimme nättien ihmisten kuvia.
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja blackburn »

blackburn kirjoitti:HEI VOMPELI!

Etkös sie joskus kirjoittanut tänne, että kun sie olit intissä, niin sie leikkasit iltapäivälehditä iltatyttöjen kuvia ja kiinnitit niitä oman kaappisi oveen?
PUHU MINULLE, VOMPELI!

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja blackburn »

HEI TE KAIKKI INTTIMIEHET!

Kuinka moni teistä on ollut inttiaikana Itsenäisyyspäivän paraatissa? Millainen kokemus se oli?

Avatar
Magnum
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3126
Liittynyt: 17 Loka 2005, 16:22
Paikkakunta: Miami

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Magnum »

Oli muistaakseni harmaata. Perinteitä kunnioittaen käveltiin märkää katua maastokuvioiduissa asuissa. Väsytti, turhautti, nälätti ja räkä valui nenästä.
"Nakuilu on ihan jees"
-Naali

Vompeli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12745
Liittynyt: 26 Elo 2005, 15:50

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Vompeli »

Voi se oli sitä aikaa se. :puna:

Minä olen vain seurannut itsenäisyyspäivän paraatia vierestä. Joulukuun 6. päivä 2004 pääsin nimittäin pois Parolannummelta.

Jostain syystä näen yhä unia, että palaan suorittamaan varusmiespalvelusta sen vuoksi, että mulla olis vielä muka puoli vuotta palvelusaikaa jäljellä. En tiedä mistä tuo johtuu... :shock:
Raipatirai

Vompeli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12745
Liittynyt: 26 Elo 2005, 15:50

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Vompeli »

Voi se oli sitä aikaa se. :puna:

Minä olen vain seurannut itsenäisyyspäivän paraatia vierestä. Joulukuun 6. päivä 2004 pääsin nimittäin pois Parolannummelta.

Jostain syystä näen yhä unia, että palaan suorittamaan varusmiespalvelusta sen vuoksi, että mulla olis vielä muka puoli vuotta palvelusaikaa jäljellä. En tiedä mistä tuo johtuu... :shock:
Raipatirai

Avatar
Speed
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2649
Liittynyt: 06 Elo 2007, 22:59

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Speed »

Inttiä jäljellä 8 päivää!!!

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33183
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Pete »

^ TJ 8 on oikeasti vähän! :peukku: Millaiset on fiilikset? :uujee:
Riskinä seniorilaumat

Hurrican
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4986
Liittynyt: 13 Tammi 2007, 14:01

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Hurrican »

Nostetaanpas tätä ketjua, kun alkaa kohta allekirjoittaneelle tulemaan ajankohtaiseksi.

Tasan kolmen viikon ja kahdenkymmenenyhden vuorokauden päästä kuppila-alokas Hurrican astuu asepalvelukseen Kotkan Kirkonmaalle. :uujee: Koska olen outo, odotan sitä innolla. :uujee:

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Hurrican kirjoitti:Tasan kolmen viikon ja kahdenkymmenenyhden vuorokauden päästä kuppila-alokas Hurrican astuu asepalvelukseen Kotkan Kirkonmaalle. :uujee:
Siis kuuden viikon päästä? :mitvit:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Hurrican
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4986
Liittynyt: 13 Tammi 2007, 14:01

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Hurrican »

Jónsì kirjoitti:Siis kuuden viikon päästä? :mitvit:
Kolmen viikon päästä. :joojoo:

Lueskelin muuten huvikseni melko monta sivua tästä melko pitkästä ketjusta, ja olipa monia mielenkiintoisia tarinoita ja juttuja. :surrur:

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

^ Siinä on sitten varmaan joku juttu, jota ei lyhyella matikalla ymmärrä. :joojoo:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Hurrican
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4986
Liittynyt: 13 Tammi 2007, 14:01

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Hurrican »

^ Se on katsos sitä kuuluisaa pitkää matikkaa. :)

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33183
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Pete »

Tsemppiä Hurricanille inttiin! :peukku: Serkku pääsee päinvastoin Kainuun Prikaatista pois, tj on jo aika vähissä. :mrgreen:
Riskinä seniorilaumat

Hurrican
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4986
Liittynyt: 13 Tammi 2007, 14:01

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Hurrican »

Oi mikä ihana paratiisisaari mua odottaakaan huomenna. :ihana:

Kuva

Meillä on mummot ja porukat ja kaikki hurjassa stressissä mun inttiin menemisestä ja hermoilee mun puolesta ja ite otan ihan rennosti enkä myönnä juurikaan jännittäväni vaikken mistään mitään tiedäkkään. Kuntoni on kuitenkin ihan okei, jaksan juosta pitkiäkin matkoja ja punnertaa (luotan että se riittää :heh: ) ja kestän myös kovaakin käskytystä vaikka perusluonteeltani ylpeä olenkin, joten miksen pärjäisi kun asenne on kunnossa. Huomenna se on sitten menoa ja viikon päästä varmaan jo perun kaikki sanani ja sanon inhoavani koko systeemiä. :draamaa: Ps. en ehkä ikinä totu kaljuun päähän.

Vastaa Viestiin