Suomi 2011: semifinalistit, yleinen keskustelu

Euroviisut 2011 Düsseldorfissa

Suosikkisi Suomen karsinnassa 2011?

Automatic Eye - I'm Not the One Who's Sorry
2
1%
Marko Maunuksela - Synkän maan tango
3
2%
Johanna Iivanainen - Luojani mun
6
4%
Jonna - Puppets
3
2%
Cardiant - Rapture in time
6
4%
Soma Manuchar - Strong
4
3%
Paradise Oskar - Da Da Dam
19
14%
Jimi Constantine - Party to Party
10
7%
Milana Misic - Sydämeni kaksi maata
9
7%
Father McKenzie - Good enough
8
6%
Saara Aalto - Blessed with love
26
19%
Sami Hintsanen - Täältä maailmaan
2
1%
Eveliina Määttä - Dancing in the Dark
3
2%
Tommi Soidinmäki - Seis!
13
10%
Stala & So. - Pamela
20
15%
 
Ääniä yhteensä: 134

Avatar
mariah
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6311
Liittynyt: 13 Helmi 2005, 15:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2011: semifinalistit, yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja mariah »

TomppaJr kirjoitti:Finaali on Pamelan ja Da Da Damin kaksinkamppailu. :joojoo: Tänään se varmistui.
:samaamielta: sinähä sen sanoit. kumpiki passaa mulle..tosin voihan saaraki yllättää ;)

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36889
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Suomi 2011: semifinalistit, yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Ei voi. :nohyi: Jos se voittaa, se tulee olemaan puntarini viimeinen, pistein 0,0, eli alimmilla pisteillä mitä voi saada. Missä miehet ratsastaa on sitten toisiksi viimeisenä 0,1:llä pisteellä. :heh:
Meow cat, please meow back.

Avatar
heimohilse
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 348
Liittynyt: 19 Helmi 2007, 15:23
Paikkakunta: pks

Re: Suomi 2011: semifinalistit, yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja heimohilse »

Mun mielestä Johanna Iivanainen, Saara Aalto ja Paradise Oskar, onnistuivat kaikki hyvin esityksessään. Stala & So ei onnistunut niin hyvin, joten se putos ainakin Suomen finaaliin asti mun kärkikolmikosta.

En mä Cardiantsiakaan täysin tyrmää, mutta niitten showlle täytyy tapahtua jotain. Ei rokkibändi voi tulla vaan seisomaan lavalle flanellipaidat päällä. Se on yleisön aliarvioimista.

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Suomi 2011: semifinalistit, yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

Ihanaa, nämä Tohlopin semifinaalit ovat nyt onnellisesti ohi. :tuuletus:
Johanna Iivanainen ja Saara Aalto onnistuivat esityksissään parhaiten. Johannan esiintyminen oli hyvin tasapainoista ja rentoutunutta. Hän loihti upean tunnelman lavalla. Saara yllätti säteilevällä olemuksellaan ja vahvalla laulamisellaan.

Father McKenziestä pidin myös, mutta solistilta toivoisin vähän rennompaa tulkintaa. Glamrock-ryhmä Stalan ja hevipumppu Cardiantin odotan parantavan finaaleihin. Solistien karisma ei säteillyt ihan tv-ruudusta läpi tänne kotikatsomon puolelle.

Paradise Oskar on varsinainen velikulta, mutta en ole vieläkään lämmennyt hänen dam-da-dammilleen. Markon kamalasta kappaleesta en pidä ollenkaan. Eveliinan biisi jää jotenkin varjoihin junnaavuudessaan.

Milana Misicin kappale on vähän turhan monimutkainen ja katkeileva ja Sami Hintsasen biisi ei kosketa millään lailla.

Tommi Soidinmäki olisi kuulunut finaaliin. Harmi, että hän tippui sieltä eikä raatikaan antanut arvoa hänen vauhdikkaalle esitykselleen. Mutta mitäpä sitä itkemään, on aika suunnata katseet finaaliin. :joojoo:
Viimeksi muokannut Juurovissön, 29 Tammi 2011, 01:47. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ekki líta undan það dagar alltaf – á ný. En aldrei þér ég gleymi einn í mínum heimi – er hjá þér sama hvernig fer. -Magni Ásgeirsson

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4905
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Suomi 2011: semifinalistit, yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja toivo »

Vaikka näitä tän vuoden ehdokkaita kuinka kuuntelee ja kattelee, niin totuus on kyllä se, että moneen vuoteen ei ole ollut näin huonoja ehdokkaita suomen karsinnoissa. :jupinaa: . Surullista että Suomessa tää euroviisuilu on lähtenyr taas menemään alamäkeä.

Harmittaa, että 2000-luvulla suomella on monena vuotena ollut tosi hyviä ehdokkaita, jotka ei oo päässyt edustamaan suomea, koska sinä vuonna on ollut muitakin hyviä kappaleita. Monenakin vuonna suosikkeja on löytynyt useita.

Tänä vuonna mulla ei oo ainakaan yhtään selvää suosikkia. Paradise Oskar ja Saara Aalto on ainoita, jotka kelpuutaisin Saksaan. :peukku:

Toista on varmaan taas Ruotsissa. Varmaan ruotsin karsinnan viimeiseksikin jäännyt kappale on parempi kuin mikään näistä suomen virityksistä. :niinpa:

Avatar
heimohilse
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 348
Liittynyt: 19 Helmi 2007, 15:23
Paikkakunta: pks

Re: Suomi 2011: semifinalistit, yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja heimohilse »

toivo kirjoitti:Toista on varmaan taas Ruotsissa. Varmaan ruotsin karsinnan viimeiseksikin jäännyt kappale on parempi kuin mikään näistä suomen virityksistä. :niinpa:
Minä olen tästä vahvasti eri mieltä. Mielestäni Ruotsalaiset ovat olleet täysin eksyksissä nyt jo usemman vuoden ajan. Viime vuonnakin lähettivät sen todella kammottavan Anna Bergendahlin esittämän This is my Life kappaleen.

Avatar
mariah
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6311
Liittynyt: 13 Helmi 2005, 15:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2011: semifinalistit, yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja mariah »

heimohilse kirjoitti:Mielestäni Ruotsalaiset ovat olleet täysin eksyksissä nyt jo usemman vuoden ajan. Viime vuonnakin lähettivät sen todella kammottavan Anna Bergendahlin esittämän This is my Life kappaleen.
jos noin ni kyllä siinä on jokku muut exyneitä ku ruotsalaiset :draamaa: anna oli virhe valinta ruotsilta viime vuonna mut yleisesti ruotsista tulee parhaimpii biisejä aina! :draamaa: eri tosin valitteeko ne oikein! eipä sitä voi kukaa ennustaa kuka menestyy tai ei. tai voi mut monesti se menee sytee tai savee..

Nellie
Vessajonossa
Vessajonossa
Viestit: 61
Liittynyt: 18 Maalis 2010, 23:42

Re: Suomi 2011: semifinalistit, yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Nellie »

^Samaa mieltä siinä, että viime vuonna ruotsalaiset valitsi väärän biisin viisuihin. Siellä oli loistavia kipaleita tyrkyllä heillä, mutta aina ei voi voittaa ;).

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7182
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Suomi 2011: semifinalistit, yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Luulen, että superfinaalissa nähdään Saara Aalto, Johanna Iivanainen & Paradise Oskar! Noilta kolmelta odotan finaalissa erittäin hyvää esiintymistä. Finaalin mustia hevosia voisivat olla Father McKenzie, Eveliina Määttä & Milana Misic. Lopuilta en sit odota yhtikäs mitään.
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Avatar
TantePätsi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1538
Liittynyt: 08 Touko 2007, 19:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2011: semifinalistit, yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja TantePätsi »

Täti on niin pettynyt koko vuoteen. Keskinkertaisuuksia lavan täydeltä, paitsi ne, jotka on vielä huonompia.

Saara Aalto on kai sitten tädin suosikki, vaikkei yhtään sytytäkään. On edes kaunis ja edustava ja osaa laulaa.
Father Mckenzie hiukan tarttuva, mutta täti kaipaa munaa.
Oskar on soma ja aito, mutta riittääkö se. Sitä paitsi aitous on yliarvostettua, eikä pikkuaitous riitä viisuissa.

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Suomi 2011: semifinalistit, yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Kun Suomen karsintojen biisit selvisi, olin varma, että Suomi tulee olemaan puntarillani aika korkealla ja että Suomen finaali tulisi olemaan mahtava.

Tuli ensimmäisen semifinaalin aika. Automatic Eyen livelaulu petti ja bändi ei päässyt jatkoon. Jonnakin karsiutui, vaikka biisissä ja lavaesiintymisessä oli kaikki kohdallaan. Marko Maunuksela yllätti ja pääsi toivotusti jatkoon, mutta tylsimyksen tylsimys Johanna Iivanainen sekä tusinarockbändi Cardiant pääsivät jatkoon surkeilla kappaleillaan. No, toivuin pettymyksestä ja odotin seuraavaa semifinaalia, koska siellä olisi neljä suosikkiani.

Toinen semifinaali-ilta käynnistyi Soman pahalla flopilla, hirveä asu, todella surkea livelaulu ja kaikki muukin oli pielessä. Jatkoon ei siis päästy, vaikka mitä olisi tapahtunut. Toisena esiintynyt Paradise Oskar antoi minulle Suomen karsintojen ensimmäiset kylmät väreet ja kuvitelkaa sitä onnen määrää kun hän pääsi ansaitusti finaaliin. Jimi Constantine, silloinen puntariykkönen, ampui showllaan niin yli kuin olla ja voi ja tietenkään Suomi ei sitä itsevarmuutta arvostanut ja suursuosikki tippui jatkosta. Neljäntenä esiintyi Johanna Iivanaisen lisäksi toinen oksetus, Milana Misic hirveällä kappaleellaan ja kuten Iivanaisenkin kohdalla, tämä täysin hirveä viritelmä pääsi jatkoon. Viimeisenä esiintynyt Father McKenzie pääsi sentään jatkoon, mutta silti tästäkin semifinaalista jäi todella paha maku suuhun, vaikkakin Oskarin jatkoonpääsy ja mahtava esitys toi hymyn huulilleni. Ensi viikolla olisi kolmannen ja viimeisen semifinaalin aika.

Kolmannen semifinaalin päivänä pyöräilin koulusta kotiin ja kuuntelin Tommi Soidinmäen kappaletta Seis! lähes täysillä puhelimestani. Olin varma, että tässä on yksi finaalin superfinalisteista ja yksi vahva voittajasuosikki. Ilta tuli ja ensimmäiseksi esiintynyt Eveliina Määttä lauloi ja esiintyi hyvin. Kuitenkin Suomen kansa ei taaskaan lämmennyt, mutta onneksi raati osasi arvostaa ja täten Eveliina nähdään Suomen finaalissa. Toisena esiintyi Sami, jonka esitys oli niin ala-arvoinen kuin Suomen karsinnoissa voi olla. Karaokelaulantaa, huonolla biisillä ja sanoilla. Anteeksi Antti Kleemola, vaikka itsellesi olet tehnyt loistavia kappaleita, tämä ei iskenyt. Kolmantena esiintyi Tommi. Kylmät väreet kulki läpi vartaloni, kun Tommi lauloi vahvasti tämän mahtavan kappaleen. Meinasin heittää television oikeasti seinään, kun selvisi, että Tommi ei päässytkään jatkoon. En ole koskaan tuntenut niin suurta pettymystä Suomen kansaa kohtaan. Neljäntenä esiintynyt Saara Aalto pääsi tietenkin jatkoon disneyballadillaan, joka on lähes plagiaatti viime vuoden Portugalin edustusbiisistä ja lähes miljoonasta muusta balladista, niin euroviisuissa kuin muussakin musiikkimaailmassa. Viimeisenä esiintynyt Stala & So. ratsasti "entinen Lordi-rumpali" Sampsa A. Stalan maineella ja jatkopaikka tuli, aivan turhaan. Pamela-kappale on todella huono ja lavaesiintyminen oli aika nolon näköistä.

Näin ollen kaikki Suomen karsintojen finalistit ovat selvillä, ja olen todella pettynyt. Jatkossa on vain kolme kappaletta, jotka voisin nähdä Saksassa, Paradise Oskarin Da Da Dam, Father McKenzien Good Enough ja Eveliina Määtän Dancing in the Dark. Koska viimeiseksi mainittu pääsi jatkoon raatiäänillä, sillä ei kai ole mitään mahdollisuuksia edes superfinaaliin, joten pakko luottaa ihanan Da Da Damin viehätysvoimaan sekä Father McKenzien toimivan kappaleen ja energisen lavaesiintymisen purevan suomalaisiin. Jatkossa on kaikki oman puntarini alle kahden tähden kappaleet. Tusinarokkarit Stala & So. ja Cardiant, vinkumisen maailmanennätyksen tekevä Saara Aalto, virsikirjasta biisinsä varastanut Johanna Iivanainen, unettavan, sanomattoman kappaleen esittävä Tartu Mikkiin-Sami Hintsanen sekä Milana Misic, jonka kappaleesta en saa minkäänlaista otetta. Mukana on myös Marko Maunuksela, jonka kappale on kiva, mutta ei edustuskelpoinen.

Jos Paradise Oskar tai Father McKenzie eivät ole finaalissa superfinaalissa, laitan television ja tietokoneen kiinni, enkä aukaise niitä kuin maanantaipäivänä.

Olen puhunut.
Viimeksi muokannut Samiasd, 29 Tammi 2011, 12:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17127
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Suomi 2011: semifinalistit, yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Samiasd kirjoitti:vinkumisen maailmanennätyksen tekevä Saara Aalto, virsikirjasta biisinsä varastanut Johanna Iivanainen, unettavan, sanomattoman kappaleen esittävä Tartu Mikkiin-Sami Hintsanen
:rofl: Todella osuvasti kuvailtu! Muutenkin olen aika lailla samoilla linjoilla sun kanssa, kyllä finaali on hieman pettymys. :eiei: Mulle ainoat mahdolliset Suomen edustajat olisi Stala & SO, Paradise Oskar, Eveliina Määttä ja Father McKenzie, minkä tahansa muun valinnasta olisin TODELLA pettynyt ja harmistunut. Mullakin on ikävä Automatic Eyeta, Tommia ja JOPA itse asiassa Jimiä. :shock: Vaikka silloin viime viikolla olin iloinen, ettei Jimin kukkoilu päässyt jatkoon, se olisi kyllä tuonut finaaliin kivasti meininkiä. Mutta eipä sitä enää voi jossitella, olen kuitenkin iloinen että Eveliina pääsi finaaliin.

Lyhyestä virsi kaunis, toivon parasta ja pelkään pahinta. Suomen kansa on joskus todella arvaamaton. :draamaa:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Suomi 2011: semifinalistit, yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

Samiasd kirjoitti:
---Saara Aalto pääsi tietenkin jatkoon disneyballadillaan, joka on lähes plagiaatti viime vuoden Portugalin edustusbiisistä ja lähes miljoonasta muusta balladista, niin euroviisuissa kuin muussakin musiikkimaailmassa.---
--vinkumisen maailmanennätyksen tekevä Saara Aalto,
Jännä että toiset kuulevat ammattitaitoisen laulamisen vinkumisena, mutta meillähän on toki erilaiset korvat. Ja minulle tämä Saara Aallon tuhanteen kertaan kopioitu lähes plagiaatti aiheutti lähes innostuksen Suomen finaalia kohtaan. Siellä on sittenkin edes yksi esitys, jonka puolesta jännitän varpaat kattoa kohti käppyrällään... Voi Saara, kiitän ihanasta musiikkielämyksestä. Siunattua rakkautta kaikille! :ihana: :hali:
Ekki líta undan það dagar alltaf – á ný. En aldrei þér ég gleymi einn í mínum heimi – er hjá þér sama hvernig fer. -Magni Ásgeirsson

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17127
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Suomi 2011: semifinalistit, yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Kyllähän Saara on taitava laulaja, MUTTA ainakaan mä en vaan pysty kuuntelemaan tuollaista korkealta ja kovaa -tyyliä. Mun korville se on yksinkertaisesti vinkumista. Lisäksi kertosäe oli rakennettu pelkälle vinkumiselle, joten ei tätä biisiä kestä vaan kuunnella. Tungen kyllä korvatulpat mahdollisimman syvälle tämän esityksen aikana Turussa. :draamaa: :heh:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42034
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Suomi 2011: semifinalistit, yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Rousku »

-kaitsu87- kirjoitti:Luulen, että superfinaalissa nähdään Saara Aalto, Johanna Iivanainen & Paradise Oskar!
Ei nähdä, sillä syövät ääniä toisiltaan juuri nuo herkkislaulut. (Ihan hyvinhän ne laulaa kaikki, ei siinä mitään. Ja kyllä, Saara paikoin vinkuu, mutta ihan taitavasti.)
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Suomi 2011: semifinalistit, yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

Saara ei suinkaan vingu, vaan kujertaa kauniisti kuin laululintunen. :laulaa: Laittakaa mielestänne pahimpien kohtien kohdalla tulpat korviinne ja nauttikaa epäpahoista kohdista. :heh: Ja jos korvatulpat eivät ole ulottuvillasi, niin kyllähän tähänkin löytyy Niksi-Pirkan sukkahousuvinkkejä. Kun sukkahousunlahkeita on kaksi, ja korviakin on ihmisellä kaksi, niin... :korvana:

Anteeksi, minulla on ollut pitkä työviikko. :joojoo:
Ekki líta undan það dagar alltaf – á ný. En aldrei þér ég gleymi einn í mínum heimi – er hjá þér sama hvernig fer. -Magni Ásgeirsson

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Suomi 2011: semifinalistit, yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Onko mitään tietoa, milloin ilmestyy Suomen karsintojen kokoelmalevy? :mitvit:
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
Andyliini
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 247
Liittynyt: 17 Tammi 2010, 18:11
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Suomi 2011: semifinalistit, yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Andyliini »

Tuota minäkin olen miettinyt, kun ei ole mitään kuulunut. Viime vuonna levyn julkaisun hoiti Universal, ja julkaisu meni kokonaisuudessaan päin pyllyä, jos nyt voin sanoa. Siinä missä vuosien 07, 08 ja 09 levyjä on löytynyt jopa täälä pikkukaupinkien hyllyistä, ei viime vuoden albumia ole löytynyt edes isompien markettien valikoimista, eikö Universal viitsinyt vaivaa nähdä?

Saattaa hyvinkin olla niin, että viimevuotisen levyn huonon menestyksen pohjalta määritellään, ettei näitä kukaan osta, ja näin ollen jätetään julkaisematta. Tai sitten levy julkaistaan vasta finaalin jälkeen, ettei se vain millään tavalla suosi yhtäkään artistia. Ja julkaisijaksi jokin muu yhtiö kuin Universal, kiitos.
Eurovision all year long!

Aliced
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 85
Liittynyt: 29 Tammi 2011, 13:48
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2011: semifinalistit, yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Aliced »

Saara Aalto Saksaan! Sinne minäkin olen menossa! =)
http://www.viisukuppila.fi/phpBB3/esc-2017-kiova-f91/topic11376.html

Tuolta haastiksia meikältä Kiovasta. Nyt toista vuotta putkeen pressinä viisumatkalla. :)

Avatar
Tontsa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4130
Liittynyt: 07 Tammi 2010, 18:01
Paikkakunta: Vaasa

Re: Suomi 2011: semifinalistit, yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Tontsa »

Finaalista tulee todella tiukka ainakin näiden kilpailijoiden kohdalla:
Stala & So
Saara Aalto
Paradise Oskar
Luultavasti tuossa superfinalistit, mutta Father McKenzie voi yllättää.

Valkealalainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5198
Liittynyt: 09 Syys 2008, 16:19
Paikkakunta: ... (Kouvola)

Re: Suomi 2011: semifinalistit, yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Valkealalainen »

Samiasd kirjoitti:Onko mitään tietoa, milloin ilmestyy Suomen karsintojen kokoelmalevy? :mitvit:
Vihdoinkin tuota kokoelmaa kaipailee joku muukin kuin minä!

Jos ja kun tuota kokoelmaa ei kerran tule, niin täytynee sitten latailla kaikki ehdokasbiisit laittomasti netistä. Ei yhtään huvittaisi mokoma törkeys, mutta se on kyllä ainoa vaihtoehto ilman virallista kokoelmaa. :)
Bussi tytön aina ohi onnen vie
Kun toiset löytää sen


- Marion Rung: "Pikku rahastaja" (Suomen viisukarsinnat -62)

Lukittu