Suomi 2011: Paradise Oskar – Da da dam

Euroviisut 2011 Düsseldorfissa
Lukittu

Paradise Oskar – Da da dam

*****
103
45%
****
53
23%
***
39
17%
**
21
9%
*
14
6%
 
Ääniä yhteensä: 230

Avatar
hotdogs
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 465
Liittynyt: 11 Touko 2006, 16:55

Re: Paradise Oskar - Da Da Dam

Viesti Kirjoittaja hotdogs »

Hanhis kirjoitti:
Daniela kirjoitti:Minä en tajua miksi tätä hehkutetaan...
1* edelleenkin, on vaan niin tylsä biisi ja esitys.
En minäkään. Kappale on tylsähkö ja esitys vielä tylsempi. En tosiaan tahdo tätä edustamaan Saksaan. :sorivaan:
Tähän täytyy yhtyä. Aivan helvetin yliarvostettu tekele. Tylsähköä unimusiikkia, ei mitään muuta.

Avatar
Cool And Bored
Happy Hour
Happy Hour
Viestit: 457
Liittynyt: 22 Tammi 2011, 10:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Paradise Oskar - Da Da Dam

Viesti Kirjoittaja Cool And Bored »

hotdogs kirjoitti:Tähän täytyy yhtyä. Aivan helvetin yliarvostettu tekele. Tylsähköä unimusiikkia, ei mitään muuta.
Älkää muuta sanoko :niinpa: .
Could it be, what you see, isn't it?
One goes, may not knows,
here they goes I can go,
it's not bad to know And you?
Are you not,
what they'll find?
All the time?

Mr Kite
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1799
Liittynyt: 25 Touko 2009, 23:19

Re: Paradise Oskar - Da Da Dam

Viesti Kirjoittaja Mr Kite »

Cool And Bored kirjoitti:
hotdogs kirjoitti:Tähän täytyy yhtyä. Aivan helvetin yliarvostettu tekele. Tylsähköä unimusiikkia, ei mitään muuta.
Älkää muuta sanoko :niinpa: .
Yhdyn samaan kuoroon. Tylsä mikä tylsä :joojoo:

Avatar
ESC_Hullu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7141
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Paradise Oskar - Da Da Dam

Viesti Kirjoittaja ESC_Hullu »

samat sanat TYlsä!

Avatar
Tontsa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4130
Liittynyt: 07 Tammi 2010, 18:01
Paikkakunta: Vaasa

Re: Paradise Oskar - Da Da Dam

Viesti Kirjoittaja Tontsa »

Onhan tää kiva kappale, mutta en haluais tätä edustamaan Saksaan. :roll:

infla
Oliskos jäävesi välillä?
Oliskos jäävesi välillä?
Viestit: 94
Liittynyt: 25 Touko 2005, 00:31
Paikkakunta: Helsinki

Re: Paradise Oskar - Da Da Dam

Viesti Kirjoittaja infla »

Ihan alkuun tää ei täysin avautunut mulle, mutta biisiä on kehitetty vahvemmaksi. Tällä hetkellä oman tilastoni kakkonen, ja oikein mielelläni lähettäisin Saksanmaalle damdammettelemaan! Erityisesti arvostan sitä, että tässä jätetään myös kuulijalle tilaa - ainoana tämän vuoden karsintakappaleista. Ainoastaan se silmien pyörittely oli turhan alleviivaavaa ja lipsahti naivin puolelle ja siten jollain tavalla rikkoi illuusion. Siltä osin esitystä voisi vielä stailata sille ominaiseen minimalistieen suuntaan.

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17127
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Paradise Oskar - Da Da Dam

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Mä ajauduin mielenkiintoiseen keskusteluun tän biisin sanoituksesta erään viisuja fanittavan ystäväni kanssa. Hän oli sitä mieltä, että tässä on kyyninen sanoma. :shock: Alussahan pikku-Peter haluaa pelastaa maailman, kun taas ystäväni mielestä kappaleen viimeisessä säkeistössä oleva minä-hahmo tavallaan vesittää kaiken, vaan laulaa yhä "da da dam". Itse sen sijaan ajattelen sen niin, että tuo minä-muodossa laulava henkilö puolestaan jatkaa siitä, mistä Peter lähti, mutta kääntää välinpitämättömän "da da dam" -rallattelun päinvastaiseksi. Meillä on ihan käänteiset näkemykset tän biisin sanomasta. :rofl: Onko kukaan teistä tulkinnut tätä kyynisenä? Olisi kiinnostavaa kuulla toisenlaisia mielipiteitä!
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
kais(t)a
VIP-emäntä
VIP-emäntä
Viestit: 17409
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 00:51
Paikkakunta: Tampere

Re: Paradise Oskar - Da Da Dam

Viesti Kirjoittaja kais(t)a »

*MAINOS*

Ei ehkä kyynisenä mutta kertoo laulaja itsekin mm. viisukuppilan etusivun haastattelussa, että mukana on myös vähän ironiaa.
- Melodia kuulosti todella “popilta”, mutta tekstillisesti halusin kappaleen olevan tarinankertojatyylinen folklaulu. Päätin, että se saa kertoa ihmisten välinpitämättömyydestä. Kappale vaikuttaa ehkä söpöltä “maailmanpelastus”-kappaleelta, mutta jos kuuntelee tarkemmin, niin rivien välistä voi löytyä jonkin verran ironiaa.
Koko haastattelu: http://www.viisukuppila.fi/nollabudjeti ... rtistiksi/

*MAINOS*
Послушай - у сердца голос мой.

Avatar
Cool And Bored
Happy Hour
Happy Hour
Viestit: 457
Liittynyt: 22 Tammi 2011, 10:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Paradise Oskar - Da Da Dam

Viesti Kirjoittaja Cool And Bored »

Aintsu kirjoitti:Mä ajauduin mielenkiintoiseen keskusteluun tän biisin sanoituksesta erään viisuja fanittavan ystäväni kanssa. Hän oli sitä mieltä, että tässä on kyyninen sanoma. :shock: Alussahan pikku-Peter haluaa pelastaa maailman, kun taas ystäväni mielestä kappaleen viimeisessä säkeistössä oleva minä-hahmo tavallaan vesittää kaiken, vaan laulaa yhä "da da dam". Itse sen sijaan ajattelen sen niin, että tuo minä-muodossa laulava henkilö puolestaan jatkaa siitä, mistä Peter lähti, mutta kääntää välinpitämättömän "da da dam" -rallattelun päinvastaiseksi. Meillä on ihan käänteiset näkemykset tän biisin sanomasta. :rofl: Onko kukaan teistä tulkinnut tätä kyynisenä? Olisi kiinnostavaa kuulla toisenlaisia mielipiteitä!
Minä olen. Kyynisyys ja ironia alkaa näkyä (ja oikeastaan kuulua) jo parin kuuntelun jälkeen. Ehkä mulla on joku ironia/kyynisyystutka tai jotain sellaista. Jotenkin alkoi tuntua että lauluntekijän mielestä ajatukset maailman pelastamisen yrittämisestä on hölmöjä...
Viimeksi muokannut Cool And Bored, 30 Tammi 2011, 18:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Could it be, what you see, isn't it?
One goes, may not knows,
here they goes I can go,
it's not bad to know And you?
Are you not,
what they'll find?
All the time?

infla
Oliskos jäävesi välillä?
Oliskos jäävesi välillä?
Viestit: 94
Liittynyt: 25 Touko 2005, 00:31
Paikkakunta: Helsinki

Re: Paradise Oskar - Da Da Dam

Viesti Kirjoittaja infla »

Aika mielenkiintoinen tulkinta sun ystävällä. Hieman ristiriitainen se kyllä olisi, jos lopussa minähahmo ensin kertoo seuraavansa Peterin jälkiä ja sitten olisikin vain välinpitämätön. Mutta kieltämättä tuo avaa ihan uuden näkökulman tekstiin.

Itse tulkitsin hyvin samalla tavalla kuin sä, mutta mulle tuo lopun da da dam tarkoittaa pidemminkin, että minähahmo tekee asiansa ilolla kun taas Peter teki sitä tuskalla ja turhautuen. Mielestäni laulun artikulointikin tukee sitä ajatusta: alussa biisi on vakava mutta kasvaa lopussa iloisemmaksi ja reippaammaksi. Eli lopussa tuo da da dam saa uuden merkityksen, mikä olisi sitten koko tekstin perimmäinen ideakin: ainoa tapa pelastaa maailma on tehdä se riemulla.

Sen enempää ottamatta kantaa eri tulkintoihin on vielä pakko sanoa, että mun mielestä on hieno asia, että näinkin tärkeä asia tuodaan esiin viisukontekstissa.

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17127
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Paradise Oskar - Da Da Dam

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Mä mietin tätä asiaa lisää ja mieleen tuli sellainen näkökulma, että ehkä myös se minä-hahmo haluaa tuoda esille, ettei maailmaa pelasteta pelkällä rallattelulla. Lapsi saattaa luullakin niin, mutta oikeasti tarvitaan tekoja. Tuo sun huomio sävelen muuttumisesta riemukkaammaksi oli hyvä! :peukku: Kyllä tämä vaan on loistava biisi, kun sanoitusta tekee mieli pohdiskella ja maistella oikein kunnolla.
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Salka Valka
Siemailija
Siemailija
Viestit: 125
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 23:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: Paradise Oskar - Da Da Dam

Viesti Kirjoittaja Salka Valka »

Mielenkiintoista pohdintaa sanoituksesta! Olen samaa mieltä, että lopun minä-muotoinen kertoja laulaa dadadamia juuri riemulla, johon kaikki saavat osallistua.

Itse tulkitsen alun dadadam-kertsin monimerkityksisenä lapsen näkökulmana:

Peter laulaa: "en halua olla tyhmä" (engl. dum, lausutaan [dam])

"If they don't help
I'll do it by myself.
I don't wanna be
Da da dam.."

Tai aikuiset eivät ole kuulevinaankaan:

"But they all turned their heads
and walked away
singin'
Da da dam"

Vai latelenko tässä nyt ihan itsestäänselvyyyksiä..? :puna: :D

Avatar
Mattokauppias
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2834
Liittynyt: 11 Huhti 2010, 10:14
Paikkakunta: Kajaani

Re: Paradise Oskar - Da Da Dam

Viesti Kirjoittaja Mattokauppias »

^ Mutta eikös se olekaan 'dull'?

Avatar
Cool And Bored
Happy Hour
Happy Hour
Viestit: 457
Liittynyt: 22 Tammi 2011, 10:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Paradise Oskar - Da Da Dam

Viesti Kirjoittaja Cool And Bored »

Mattokauppias kirjoitti:^ Mutta eikös se olekaan 'dull'?
Enkussa sanalle "tyhmä" on monia vastineita: Stupid, dumm, dull, foolish, silly, moron, tosin hieman eri... paras sana kuvaamaan on varmaan vahvuisia (silly < moron, stupid > foolish).
Viimeksi muokannut Cool And Bored, 31 Tammi 2011, 19:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Could it be, what you see, isn't it?
One goes, may not knows,
here they goes I can go,
it's not bad to know And you?
Are you not,
what they'll find?
All the time?

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1871
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: Paradise Oskar - Da Da Dam

Viesti Kirjoittaja Possu »

Itse olen ymmärtänyt tämän kappaleen siten, että se on ikään kuin näpäytys kaikille ihmisille koskien tätä nykyistä ympäristöongelmaa; niin normaaleille välinpitämättömille ihmisille kuin agressiivisille "ympäristöaktivisteillekin". Kappale yrittää todeta, että kaikkia tarvitaan tämän vakavan ongelman ratkaisemiseksi, kukaan ei yksin, vastakkain asettelemalla tai välinpitämättömästi asiaa ratkaise. Ongelmaa ei kuitenkaan tule lähestyä agressiivisesti, vaan asia pitää hoitaa kuntoon tietynlaisella huumorilla, vilpittömyydellä ja avoimesti yhteen hiileen puhaltamisella.

Ensimmäinen silmään pistävä kohta on, kun opettaja toteaa että "jonkun (=yksittäisen henkilön) pitää tehdä asialle loppu".
his teacher tells him that this planet is dying,
that someone needs to put an end to it all
Tästähän Peter lähtee parantamaan maailmaa hätääntyneenä, agressiivisesti ja täysin yksin. Faktahan on se, että yksin kukaan ei pysty maailmaa muuttamaan. Tässä kohtaa tekstiä näpäytys saattaakin olla niille, jotka väkisin yrittävät muuttaa asioita unohtaen sen, että kaikkien pitää lopulta vetää yhtä köyttä. Tuskastuminen tai väkisin yrittäminen ei taas ainakaan paranna tilannetta.
he tells his mom:

"I'm going out in the world
to save our planet.
And I ain't coming back
until she's saved.
I'll walk my way to see
the King and parliament.
If they don't help
I'll do it by myself.
"
Lopulta Peter poistuu tekstistä kun on yrittänyt tuskaisesti kääntää ihmisten päitä. Näin laulaja/kirjoittaja pääsee ottamaan ohjat.
And now I'm going out in the world
to save our planet.
And I ain't coming back
until she's saved.
I'm walking in the footsteps
that young Peter made.
And everybody is welcome to join,
and sing with me:
Da da dam
Laulun kertoja jatkaa täysin samalla polulla minkä Peter on luonut, mutta vain pienellä ja ratkaisevalla erolla. Laulajan erottaa Peteristä se, että hän kutsuu kaikki talkoisiin eikä yritä väkisin saada muutosta aikaiseksi lähtökohdalla "ihan sama mitä he sanovat, teen sen vaikka yksin". Laulajan asenne on myös jännä, kun hän ei välitäkään Peterin tavalla ihmisten da da dammatteluista (=välinpitämättömyydestä) ja tuskastu, vaan käyttääkin tätä ironisesti tietynlaisena voimavarana. Samalla hän tulee näpäyttäneeksi välinpitämättömiä ihmisiä aiemmista virheistä (lähinnä da da dammattelusta eli välinpitämöttämyydestä, jotka tuhosivat(?) viattoman Peterin).

Laulajan ymmärtäväisemmän ja kärsivällisemmän asenteen ansiosta alun epätoivo ja tuska muuttuu vapautuneemmaksi "riemuksi", kun asia käännetäänki ironisesti päälaelleen, voitoksi ja voimavaraksi. Luonnon pelastaminen ja ympäristön kunnioittaminen ei olekaan siis vakava asia, vaan kaikkien etu ja oikeus.

Toisaalta voihan tämän tekstin ymmärtää sitenkin, että lopussa laulaja lyö läskiksi ja ironisesti haistattelee kaikille Peterin tyrmänneille. "No, vedetään sitten teidän tavalla perse edellä puuhun, da da dam" :heh:

Avatar
Euro2009
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 551
Liittynyt: 10 Helmi 2009, 18:53

Re: Paradise Oskar - Da Da Dam

Viesti Kirjoittaja Euro2009 »

:peukku:

Elämä on... valintoja! Mikään ei ole itsestään selvää...

Ei edes viisuissa :draamaa:
euro2009

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36876
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Paradise Oskar - Da Da Dam

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Tässä tämä on, Suomen edustaja 2011. :ihana:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Cool And Bored
Happy Hour
Happy Hour
Viestit: 457
Liittynyt: 22 Tammi 2011, 10:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Paradise Oskar - Da Da Dam

Viesti Kirjoittaja Cool And Bored »

Laski muuten minulla kolmesta juuri kahteen. Vielä ärsyttävämpi (Da Da Dam... AAAAARGHH!!!) ja tylsempi kuin muistin.
Could it be, what you see, isn't it?
One goes, may not knows,
here they goes I can go,
it's not bad to know And you?
Are you not,
what they'll find?
All the time?

Avatar
Salka Valka
Siemailija
Siemailija
Viestit: 125
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 23:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: Paradise Oskar - Da Da Dam

Viesti Kirjoittaja Salka Valka »

Cool And Bored kirjoitti:
Mattokauppias kirjoitti:^ Mutta eikös se olekaan 'dull'?
Enkussa sanalle "tyhmä" on monia vastineita: Stupid, dumm, dull, foolish, silly, moron, tosin hieman eri... paras sana kuvaamaan on varmaan vahvuisia (silly < moron, stupid > foolish).
Huomasin kirjoitusvirheen omassa tekstissäni, piti siis lukea englannin dumb ~ "tyhmä". Dum on ruotsia.. :)

Itken jos Paradise Oskaria ei valita Suomen edustajaksi... Mun mielestä meillä on nyt varsinainen helmi käsissämme! :rakkaus:

Tuscan-
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 98
Liittynyt: 31 Tammi 2011, 21:53

Re: Paradise Oskar - Da Da Dam

Viesti Kirjoittaja Tuscan- »

Liityn niiden ihmisten joukkoon, jotka eivät ymmärrä miksi tätä biisiä hehkutetaan. Tämä on tylsääkin tylsempi ja ajatus siitä että tämä edustaisi Suomea olisi aika nolo kopio viime vuoden belgialaisen kitarapojun lällätyksestä.. Lisäksi tämä olisi huonompi lälläri-kopio. Paradise Oskar tai mikä ikinä pojun nimi on näyttää siltä kuin joku olisi liimannut hänen kasvonsa muottiin. Ilmekään ei värähdä laulaessa, ainoastaan muljauttelee silmiänsä jotenkin hooposti. Ei mitään lavakarismaa, ei mitään mistä näkisi että tyypillä on edes hauskaa esittäessään biisiä. Tyyppi on yhtä mielenkiintoinen kuin lauta-aita.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Paradise Oskar - Da Da Dam

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Salka Valka kirjoitti:Itken jos Paradise Oskaria ei valita Suomen edustajaksi... Mun mielestä meillä on nyt varsinainen helmi käsissämme! :rakkaus:
Salka Valka, olen kanssasi aivan samaa mieltä. Todennäköisesti itkenkin, jos tätä ei valita Suomen edustajaksi. :draamaa:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Paradise Oskar - Da Da Dam

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Aintsu kirjoitti:Mä ajauduin mielenkiintoiseen keskusteluun tän biisin sanoituksesta erään viisuja fanittavan ystäväni kanssa. Hän oli sitä mieltä, että tässä on kyyninen sanoma. :shock: Alussahan pikku-Peter haluaa pelastaa maailman, kun taas ystäväni mielestä kappaleen viimeisessä säkeistössä oleva minä-hahmo tavallaan vesittää kaiken, vaan laulaa yhä "da da dam". Itse sen sijaan ajattelen sen niin, että tuo minä-muodossa laulava henkilö puolestaan jatkaa siitä, mistä Peter lähti, mutta kääntää välinpitämättömän "da da dam" -rallattelun päinvastaiseksi. Meillä on ihan käänteiset näkemykset tän biisin sanomasta. :rofl: Onko kukaan teistä tulkinnut tätä kyynisenä? Olisi kiinnostavaa kuulla toisenlaisia mielipiteitä!
Paradise Oskar itse toteaa etusivun haastattelussa:
- Melodia kuulosti todella “popilta”, mutta tekstillisesti halusin kappaleen olevan tarinankertojatyylinen folklaulu. Päätin, että se saa kertoa ihmisten välinpitämättömyydestä. Kappale vaikuttaa ehkä söpöltä “maailmanpelastus”-kappaleelta, mutta jos kuuntelee tarkemmin, niin rivien välistä voi löytyä jonkin verran ironiaa.
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17127
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Paradise Oskar - Da Da Dam

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Ohhoh, jos olisin ottanut silmän käteen ja katsonut itse, ei olisi tarvinnut tätäkään pohtia. :mrgreen:

Tosin mun mielestä on silti vähän tyhmää, että mainitsemani kaveri ei enää pidä Oskarista tuon sanoman takia. Eihän Axel itse varmastikaan ole sitä mieltä, mitä laulaa. :draamaa:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
heimohilse
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 348
Liittynyt: 19 Helmi 2007, 15:23
Paikkakunta: pks

Re: Paradise Oskar - Da Da Dam

Viesti Kirjoittaja heimohilse »

Ehkä superfinaalissa on Paradise Oskar, Saara Aalto ja Stala & So.

Avatar
Cool And Bored
Happy Hour
Happy Hour
Viestit: 457
Liittynyt: 22 Tammi 2011, 10:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Paradise Oskar - Da Da Dam

Viesti Kirjoittaja Cool And Bored »

Tuscan- kirjoitti:Liityn niiden ihmisten joukkoon, jotka eivät ymmärrä miksi tätä biisiä hehkutetaan. Tämä on tylsääkin tylsempi ja ajatus siitä että tämä edustaisi Suomea olisi aika nolo kopio viime vuoden belgialaisen kitarapojun lällätyksestä.. Lisäksi tämä olisi huonompi lälläri-kopio. Paradise Oskar tai mikä ikinä pojun nimi on näyttää siltä kuin joku olisi liimannut hänen kasvonsa muottiin. Ilmekään ei värähdä laulaessa, ainoastaan muljauttelee silmiänsä jotenkin hooposti. Ei mitään lavakarismaa, ei mitään mistä näkisi että tyypillä on edes hauskaa esittäessään biisiä. Tyyppi on yhtä mielenkiintoinen kuin lauta-aita.
En voi muuta kuin yhtyä tähän kommenttiin.
Could it be, what you see, isn't it?
One goes, may not knows,
here they goes I can go,
it's not bad to know And you?
Are you not,
what they'll find?
All the time?

GolliM
Maistelija
Maistelija
Viestit: 44
Liittynyt: 01 Maalis 2009, 21:01

Re: Paradise Oskar - Da Da Dam

Viesti Kirjoittaja GolliM »

Mies ja kitara on varmaan maailman vanhin systeemija viime vuoden Belgian surkea esitys ei todellakaan ollut millään muotoa erilainen. Se oli ehkä ensi keerta euroviisuissa, mutta so what. Surkea se oli silti ja pärjäsi naurettavan hyvin. Tässä on kyseessä jostain muusta, sävellys kappaleessa on aivan loistava jää mukavasti päähänkin soimaan... voisitteko perustella miksi sävellys on huono tai tylsä? Myös sanat ovat hyviä: ne pitää tosiaan sisäistää, että sieltä saa sen sanoman irti. Kyseessä ei todellakaan ole mikään super-klisee poika menee ja pelastaa maailman -tarina. Sana ja melodiat ovat molemmat tosi söpöjä, mutta ironia ihan pursuaa sanoista :p. Tätähän ei tietenkään suurin osa Eurooppalaisista tajua, mutta pärstäkerroin (minusta tyypin ulkonäössä tai lavapersoonassa ei ole mitään vikaa) korvaa sitäkin ww. Tätä äänestän, sillä tämä on kuudesta vaihtoehdoista vähiten feikki ja lisäksi musikaalisetsi hyvä laulu. Ja laulaja itse säveltänyt ja sanoittanut, ammatti-ihmiset ovat olleet mukana vasta sovitteluvaiheessa. Ellei tässä ole taas iso kusetus kyseessä....

Avatar
Sagapo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4807
Liittynyt: 11 Marras 2003, 18:31
Viesti:

Re: Paradise Oskar - Da Da Dam

Viesti Kirjoittaja Sagapo »

Onko teidän mielestänne monimutkaista, että Axel toivoo olevansa Oskar, joka toivoo olevansa Peter? :sekava:

Avatar
Tontsa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4130
Liittynyt: 07 Tammi 2010, 18:01
Paikkakunta: Vaasa

Re: Paradise Oskar - Da Da Dam

Viesti Kirjoittaja Tontsa »

heimohilse kirjoitti:Ehkä superfinaalissa on Paradise Oskar, Saara Aalto ja Stala & So.
Hyvinkin mahdollista. Mutta tämä Oskari voi olla pelkkä kuppilan fanittama. :roll: Saara on vedonnut muihinkin, sillä pääsi nettikarsinnasta eteenpäin ja Stala, nohh.. Mitäs tässä sanomaan, yleisö oli aivan haltioissaan (hyppivät ja huusivat) Stalan esiintyessä.

Avatar
Ansarin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1651
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 23:56

Re: Paradise Oskar - Da Da Dam

Viesti Kirjoittaja Ansarin »

voisitteko perustella miksi sävellys on huono tai tylsä?
Minulla taitaa olla kyse siitä että kyseessä todellakin on vain mies ja kitara. Vertaa esim Stalan & SO.:n esitykseen, laulaja, 2 kitaristia, basisti, rumpali, synisti; kaikki hyppii ja pomppii ja lavalla on kaikkea jännää. Toinen syy on toki se, että en ole varsinaisesti popballadien ystävä, iloinen nopeampi poppi kyllä menee (kuten lähes kaikki musiikki). Sit tuo "da da dam" -juttu on minusta typerä. Siis vaikka kaikki muut sanat onkin ihan hienoja, niin sit nimi on tollai tylsä diipadaapaeimeilläoikeestioomtnasiaa. Kyllä tääkin on ihan hyvä mutta on tarjolla parempiakin :)
Kuori mua pussikulli

Käsittääkseni pyramidi ei kuitenkaan ole selfie

Avatar
Cool And Bored
Happy Hour
Happy Hour
Viestit: 457
Liittynyt: 22 Tammi 2011, 10:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Paradise Oskar - Da Da Dam

Viesti Kirjoittaja Cool And Bored »

Sagapo kirjoitti:Onko teidän mielestänne monimutkaista, että Axel toivoo olevansa Oskar, joka toivoo olevansa Peter? :sekava:
On se kyllä aika... Tai no. Ehkä Axelilla on meneillään identiteettikriisi :mitvit: ??
Could it be, what you see, isn't it?
One goes, may not knows,
here they goes I can go,
it's not bad to know And you?
Are you not,
what they'll find?
All the time?

Lukittu