Suomi 2002 & 2004

ESC 2004 -arkisto.

Kumpi on parempi?

Äänestys on voimassa 20 Kesä 2038, 14:39 asti

Addicted to you
15
54%
Takes 2 to tango
13
46%
 
Ääniä yhteensä: 28

Avatar
lharju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6199
Liittynyt: 27 Marras 2003, 22:46
Paikkakunta: Helsinki

Suomi 2002 & 2004

Viesti Kirjoittaja lharju »

BronZe:n perustaman ketjun inspiroimana päätin tehdä tällaisen gallupin.
Kysymys on hyvin yksinkertainen:
Kumpi on parempi

2002 - Laura: Addicted to you
vai
2004 - Jari Sillanpää: Takes 2 to tango

Saa perustella!
Jos joskus elämänsä voisi vaihtaa unelmaan.
E troco a minha vida por um dia de ilusão.

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17132
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Suomi 2002 & 2004

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Mä saankin kunnian kommentoida ensimmäisenä :) (On muuten ihanaa olla taas täällä, näin asian vierestä poiketen!)
Eli mun mielestä "Addicted to you" hakkaa Jarin tangoilun mennen tullen. En tosin tiedä miksi, ATY kai on jotenkin omaperäisempi ja "vaikeammin avautuva" kuin T2TT (sori nuo typerät lyhenteet!), joka taas jää lähes ensi kuulemalta päähän, mutta johon kyllästyy nopeasti. Sekavastiko ilmaistu?!? :oops:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33243
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Suomi 2002 & 2004

Viesti Kirjoittaja Pete »

Takes two to tango iskee jo ensi kuulemalta. Addicted to you:sta puuttuu se koukku, joka jää päähän soimaan.
Riskinä seniorilaumat

Unna
Vielä yhdet
Vielä yhdet
Viestit: 677
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 19:03
Paikkakunta: Helsinki

Suomi 2002 & 2004

Viesti Kirjoittaja Unna »

Addicted to You on tyylikkäämpi ja kaikin puolin muutenkin parempi kappale, kuin Takes 2 to Tango.

Avatar
lharju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6199
Liittynyt: 27 Marras 2003, 22:46
Paikkakunta: Helsinki

Suomi 2002 & 2004

Viesti Kirjoittaja lharju »

Addicted to you - Ihan mukava rallatus, jossa ei ole mitään melodista koukkua tai mitään omaperäistä. Hukkui massaan ja vielä surkean esityksen avulla pidimme huolen siitä, että jäimme taas vaihteeksi hännille. Aluksi ajattelin, että tänähän vuonna Suomi tulee menestymään hyvin - kerrankin oli laulu, joka jopa kuulostaa eurooppalaiselta eikä ole mikään A little bit, Yamma Yamma tai Nuku Pommiin. Muiden maiden biisejä en ollut kuullut, enkä edes esikarsintoja nähnyt - syynä oli ulkomaan matka toukokuussa, tosin tiedä sitten olisinko niitä muutenkaan katsonut.
Kuulin siis ESC2002 biisit ensimmäistä kertaa Tallinnassa ja koin aikamoisen "ahaa"-elämyksen, kun lähes kaikki laulut tuntuivat olevan parempia ja kansainvälisempiä ja tuoreampia kuin Addicted to You. Tietysti olin pettynyt huonoon sijoitukseen, ajattelin, että kyllä Suomi nyt 16 parhaan joukkoon pääsee, mutta TOP-10 en laulua sijoita ikinä!
***½ -> ****

Takes 2 to tango: Tämä nyt ei tarkoita sitä, että laulu menestyisi euroviisuissa, mutta jos vaihtoehdot ovat keskinkertainen ulina-älinä Addicted To You ja mahtipontinen TEOS isolla t:llä (Addicted to you:ta en sanoisi välttämättä teokseksi, sellaisia on kymmenen tusinassa), niin todellakin valitsen ennemmin tämän. Biisissä on jonkin sortin itua, siinä on hyvä melodia ja jää soimaan päähän. "Halleluja"-huudot ovat erittäin tarpeelliset, sillä ne tuovat campia viisuun. Sanon sen ihan suoraan, että jos tämä olisi tehty suurten hittien aikaan eli 70- tai 80-luvulla tässä olisi kaikki mahdolliset ainekset klassikkoviisuun (Dschingis Khan, Disco Tango...). Addicted to You hukkuu massaan. Vaikka biisi ei menestyisikään tämä ainakin herättää tunteita, eikä jätä kylmäksi.
En voi ymmärtää miksi kaikki ovat hehkuttamassa Anna Stenlundia viisuihin - silloin Suomen laulu olisi niin persoonaton, eikä varmasti herättäisi mitään tunteita, niin että pisteitä nyt tuskin tulisi (paitsi Ruotsilta 12).
****½ -> *****

Vastakkain ovat siis biisi, jossa on ainesta klassikoksi ja keskivertobiisi. Kummankohan valitsen?
Nuoriso-osastoa taitaa hävettää camp ja kalkkis tangokuningas :roll:
No, mitäs minä itse olen sanomaan :wink:
Jos joskus elämänsä voisi vaihtaa unelmaan.
E troco a minha vida por um dia de ilusão.

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Suomi 2002 & 2004

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Ehken saisi sanoa tätä, mutta kumpikaan ei kolahda minuun positiivisesti! Minun vaihtoehdot olisivat: Taina Kokkonen: Silenzio vai Riikka: Toarie. Vastaan tietysti: Toarie! :)
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Suomi 2002 & 2004

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Kumpikohan nyt mahtas olla? :roll:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Jussi
Maistelija
Maistelija
Viestit: 40
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 15:52

Suomi 2002 & 2004

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Täytyy sanoa, että tämä _kokonaisuus_ (ainakin näin tässä vaiheessa arvioituna :P) pesee vuoden 2002 systeemin kuusnolla! Addicted to you oli vain kiva biisi, radioon, mutta nyt tässä on jotain enemmän ytyä.. :)
'Mission Completed'

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Suomi 2002 & 2004

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Jari on varmempi esiintyjä kuin Laura, se on varma se.
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
youkka
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 325
Liittynyt: 01 Helmi 2004, 21:38
Paikkakunta: Hollola

Suomi 2002 & 2004

Viesti Kirjoittaja youkka »

JukkaV kirjoitti:Jari on varmempi esiintyjä kuin Laura, se on varma se.
Hmm, kyllä Siltsukin taitaa tarpeen tullen nuotinvierilaulun, varsinkin kun oikein innostuu. Siinä mielessä Jari on parempi valinta, että hän on kuitenkin "takuusympaattinen" esiintyjä. Taitavia ovat silti molemmat omalla tavallaan.

Kappaleista kolahtaa radiosta kuultuna ATY, sillä T2TT:n camp ei oikein ilman lavashowta pure. Livenä tilanne onkin tasaisempi, mutta jos Jari ja Laura olisivat osallistuneet samaan karsintaan, olisin luultavasti äänestänyt tyylikkäämpää Lauraa.
Ilman viisuja ei tule kesää!

Avatar
male
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5449
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Suomi 2002 & 2004

Viesti Kirjoittaja male »

Ehdottomasti ATY. Se vain vie mukaansa ja laittaa lanteet keinumaan! Jarilla tosin on enemmän sitä lavakarismaa. Ei vähätellen Laurankaan esiintymistä tietenkään!
Viimeksi muokannut male, 28 Maalis 2004, 18:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Well, if you must know, I have written fourteen books and as I am the only one who has read them I can tell you that they have all been very well received."

Tommi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2962
Liittynyt: 12 Marras 2003, 21:21
Paikkakunta: Helsinki

Suomi 2002 & 2004

Viesti Kirjoittaja Tommi »

No ehdottomasti Addicted to you. Se oli mahtava viisu ja esiintyjä oli mitä parhain. Huikea ääni ja mahtava lavaesiintyjä.
I'm not a slut from Holland and I'm not fucking old bitch from Sweden.

Avatar
Katten-Gustaf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11843
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 17:29
Paikkakunta: Siellä sun täällä...

Suomi 2002 & 2004

Viesti Kirjoittaja Katten-Gustaf »

Tommi kirjoitti:No ehdottomasti Addicted to you. Se oli mahtava viisu ja esiintyjä oli mitä parhain. Huikea ääni ja mahtava lavaesiintyjä.
Hmmh, tähän voisi tietysti sanoa paljonkin, mutta antaa olla tällä kertaa. (Tämä on VAIN tilapäinen reaktio, sillä olen suht tyytävinen, kun sain yhden ison tekstinkäsittelyjutun vartti sitten loppuun, eikä jaksa kiukutella just nyt). T2TT kolisee enemmän. ATY saa mut lähinnä sulkemaan radion, kuten joka kerta muutenkin, kun Leena Vyötiäinen edes vingahtaa radiossa.
...kan inte säga nej,
jag måste släppa tag,
du vinner över mig...

Avatar
salla
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 943
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 21:11

Suomi 2002 & 2004

Viesti Kirjoittaja salla »

Molemmat loistavia esiintyjiä. Mielestäni Addicted to you kuulosti heti ensikuulemalta todella mukaansa tempaisevalta. Pelkäsin Lauran rajua lookia. Kappale vahvistui soittokertojen myötä ja mulla oli hurjat odotukset finaaliin. Itse h-hetki oli mulle pettymys. Huono stailaus, Laura oli liikaa "jätkän" näköinen ja jotenkin veti biisin hengästyneesti. Ylä-äänet tuottivat vaivaa eikä esitys mennyt mielestäni niin nappiin kuin Suomen karsinnoissa.

Jartsa on luottolaulajani nro 1. Kappale ensin vähän huvitti, sitten herätti mielenkiinnon ja nyt tietty täysillä oon mukana tässä. Sovitus paransi sävelen mahtipontisuutta ja luotan Jariin täysin. Jari on parhaimmillaan ison yleisön edessä ja onpahan jälleen edustaja joka on saanut ääneensä särmän nimenomaan kokemuksella ja tuhansilla keikkakilometreillä. Ja se karisma....eli tämän pienen pohjustuksen perusteella Jari and it takes two to tango.

Lukittu