Esiintymisjärjestyksen arvonta 15.3 / semijaon arvonta 17.1.

Euroviisut 2011 Düsseldorfissa
Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Esiintymisjärjestyksen arvonta 15.3 / semijaon arvonta 17.1.

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

:uujee: Eikös tuo ollut paras mahdollinen arpa Suomelle vaihtoehdoista joita oli tarjolla. Rockin ja jumputuksen välissä vielä. :peukku:
Tuscan- kirjoitti:
Rousku kirjoitti:Ettei sulla mene Slovenia ja Slovakia sekaisin?
Pyhäinhäväistys sentään! :eeek: :eeek:
:offtopic: :supati: sori sori sekaannun - mä luulen, että Rousku viittaa siihen, että Slovakia ei ole varsinaisesti balladi vaan esim. slovari (uteliaisuuttani kurkin Rouskun puntaria ja sillä on Slovenia top10:ssä ja Slovakia aika hännillä niin että parempana se ei Slovakiaa pidä, korjatkoon jos on tehnyt virheen).

Tästä kyllä on puhuttu aiemminkin, mutta miten se balladi määritelläänkään :mitvit: . Wikipediakin on ristiriitainen, balladin pitäisi olla surumielisempi ja dramaattisempi kuin romanssin, mutta sanoo kuitenkin, että popissa mikä tahansa hidas on balladi. Ja vähän siihenhän viittaa myös niiden dramaattisempien nimeäminen power- tai siis voimaballadeiksi. Sloveniahan on ihan selvä, etenkin nyt uutena, powerballadi.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Tuscan-
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 98
Liittynyt: 31 Tammi 2011, 21:53

Re: Esiintymisjärjestyksen arvonta 15.3 / semijaon arvonta 17.1.

Viesti Kirjoittaja Tuscan- »

Slovakia on mun mielestä sellainen puolitempopoppi, balladi, hidas junnaava plässynplässyn. :jupinaa:

Slovenia on kaunis, herkkä ja voimakas, joka paranee loppua kohden kuin kuiva punaviini :rakkaus:

Avatar
JokuESC
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1594
Liittynyt: 24 Helmi 2010, 17:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Esiintymisjärjestyksen arvonta 15.3 / semijaon arvonta 17.1.

Viesti Kirjoittaja JokuESC »

Oon kyllä tyytyväinen tohon esiintymis järjestykseen. Kymppi on aika loppu päässä sillee, ja ympärillä on erilaiset biisit ku Da Da dam. Hienoa :tapu:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42020
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Esiintymisjärjestyksen arvonta 15.3 / semijaon arvonta 17.1.

Viesti Kirjoittaja Rousku »

ta1ja kirjoitti:mä luulen, että Rousku viittaa siihen, että Slovakia ei ole varsinaisesti balladi vaan esim. slovari
No juu, tästä on kysymys. Tai en minä näistä nimityksistä niin varma ole, mutta minulle ei vain tullut mieleenkään että Slovakian biisiä pitäisi joku balladina. Sen sijaan kerrankos sitä Slovenia ja Slovakia ihmiseltä epähuomiossa sekaisin menee.

Ja itsehän tosiaan pidän Slovenian (kiistatta) balladista paljon enemmän kuin Slovakian jurnutuksesta, mutta ihan mahdollistahan se on että joku ne toisin päin arvottaa.
Rise, angel, shine, love!

Tuscan-
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 98
Liittynyt: 31 Tammi 2011, 21:53

Re: Esiintymisjärjestyksen arvonta 15.3 / semijaon arvonta 17.1.

Viesti Kirjoittaja Tuscan- »

:repeilee: :repeilee: :rofl2: :rofl2:

naureskelen mielessäni, kun mietin että 2009 vuosihan olisi pitänyt olla esiintymisjärjestyksen perusteella jymypaukku suomelle, mutta ei vain waldon. 24. esiintymisjärjestys finaalissa paljoa auttanut pisteidenjaossa.. tuloksena jumbosija! :heh: :heh:

Jooh.. vanhoja muistelen. :roll:

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30534
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Esiintymisjärjestyksen arvonta 15.3 / semijaon arvonta 17.1.

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

^ Oliko tuon tarkoitus olla todiste sille, ettei esiintymisjärjestyksellä ole vaikutusta? Kukaan ei ole väittänyt, että hyvä esiintymisnumero takaisi hyvän tuloksen.

Usko esiintymisjärjestyksen vaikutukseen ei perustu yksittäistapauksiin, vaan tilastoihin. Viimeisten kymmenen vuoden finaaleissa ja semifinaaleissa on jaettu yhteensä 36 424 pistettä. Esiintymisjärjestyksen neljänneksiin ne ovat jakautuneet seuraavasti.

1. neljännes: 6741,25 (18,5 %)
2. neljännes: 8243,25 (22,6 %)
3. neljännes: 9905,00 (27,2 %)
4. neljännes: 11534,50 (31,7 %)

Erittely osoitteessa http://timoteus.kapsi.fi/esjarj.html (vihreällä taustalla kunkin viisuillan paras neljännes, keltaisella toiseksi paras, oranssilla kolmanneksi paras ja punaisella heikoin)

Pisteiden murto-osat syntyvät siitä, ettei kappaleiden määrä usein ole neljällä jaollinen. Esimerkiksi viime vuoden finaalissa oli 25 kappaletta, josta neljäsosa on 6,25 kappaletta. Ensimmäiseen neljännekseen olen tällöin ynnänyt kuuden ensimmäisen kappaleen yhteispisteet + 25 % seitsemännen kappaleen pisteistä.

Mitäkö tämä sitten yksittäisen kappaleen tasolla tarkoittaa? Ensimmäisessä ja viimeisessä neljänneksessä esiintymisen välinen ero on keskimääräiselle kappaleelle finaalissa n. 50 pistettä ja (nykymuotoisessa) semissä n. 30 pistettä. Paino sanalla "keskimääräiselle".
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Tuscan-
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 98
Liittynyt: 31 Tammi 2011, 21:53

Re: Esiintymisjärjestyksen arvonta 15.3 / semijaon arvonta 17.1.

Viesti Kirjoittaja Tuscan- »

Niin, kuten sanottua, vanhoja muistelin. :peukku:

Peace änd lööv.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33177
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Esiintymisjärjestyksen arvonta 15.3 / semijaon arvonta 17.1.

Viesti Kirjoittaja Pete »

Äänienantamisjärjestystä kai ei ole vieläkään kerrottu virallisesti missään? :mitvit: Huhujen mukaan kuulemma järjestys päätetään vasta sen jälkeen, kun maiden tuomaristot ovat antaneet äänensä finalisteille (eli ilmeisesti siis finaalia edeltävänä perjantaina). Näin saadaan mahdollisimman jännittävä loppu ohjelmalle, jos voittaja ei ole ylivoimainen.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Esiintymisjärjestyksen arvonta 15.3 / semijaon arvonta 17.1.

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ No siihen tuomaristojen äänien päällehän tulevat vielä yleisön äänet, niin mistä siitä sitten tietää, missä järjestyksessä tulokset olisi kaikista jännittävintä näyttää katsojille? :mitvit: Sinänsä kyllä ihan hyvä idea... Ainoa järkevä idea, joka on Christer Björkmanin suusta tullut (luin jostain, olisiko ollut escnation-sivustolta, että tämä oli hänen ideansa). :rofl:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33177
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Esiintymisjärjestyksen arvonta 15.3 / semijaon arvonta 17.1.

Viesti Kirjoittaja Pete »

^ Ei sitä täysin tiedäkään, mutta he ottavat viime vuosina annetut pisteet huomioon.

AKOE:n tyyppi oli ilmeisesti asiasta kuullut Amsterdamissa eri maiden delegaatioiden johtajilta.
Riskinä seniorilaumat

Lukittu