Syksyn Sävel

Just nu! - keskustelua tv-ohjelmista ja ajankohtaisista asioista

Syksyn sävel 2013 suosikkisi?

Markku Aro: Anna tulta
2
4%
Antti Railio: Ruostunut ankkuri
0
Ei ääniä
Muska: Nämä kyyneleet
1
2%
Ressu ja Jussi: Sydän särkyy
4
8%
Kake Randelin: Suomalainen sisu
2
4%
Virve Rosti: Ystävälle
4
8%
Pate Mustajärvi: Pirunpolkka
0
Ei ääniä
Milana Misic: Tiedäthän mistä mut löytää
6
12%
Freeman: Kavereita vaan
3
6%
Suvi Teräsniska: Täydellinen elämä
18
36%
Stig: Niks ja naks
8
16%
Neljänsuora: Aurinko
2
4%
 
Ääniä yhteensä: 50

Oopperan kummitus
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 387
Liittynyt: 06 Touko 2006, 20:35

Re: Syksyn Sävel

Viesti Kirjoittaja Oopperan kummitus »

.
Viimeksi muokannut Oopperan kummitus, 16 Helmi 2015, 21:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Vompeli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12745
Liittynyt: 26 Elo 2005, 15:50

Re: Syksyn Sävel

Viesti Kirjoittaja Vompeli »

Ajastettu boksiin tämä ihanainen kesäinen makupala. :tuuletus:
Raipatirai

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: Syksyn Sävel

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Kesän paras ohjelma, ilman muuta! :tuuletus: Odotan innolla iltaa ja oman syntymävuoteni skaban näkemistä kokonaisuudessaan. Jännää! Boksi hurisee tyytyväisenä samoin kuin tallentava DVD-vehjekin. Onhan nämä saatava talteen, oman aikakauden mainoksineen! :peukku:

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Syksyn Sävel

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

En ole vielä varma onko tämä leikelty ja liimailtu formaatti hyvä vai huono. Toisaalta olisi ehkä ollut kiva nähdä vain kokonainen lähetys sellaisenaan, toisaalta kaikki mielenkiintoiset anekdootit, nippelitiedot ja henkilökuvat ovat äärimmäisen sopivia mausteita. Joka tapauksessa on todella suurenmoista nähdä näin huolella ja kivasti tehty ohjelma kesäaikaan televisiosta, erikoiskiitos vanhoista mainoksista. :peukku:

(Aika niukat leikkaukset kappaleiden ja haastattelujen välillä, Paljon sanomatta jäästä taidettiin feidata pois aika pitkä pätkä? :( )
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Avatar
Hapa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2031
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 23:17
Paikkakunta: Pori

Re: Syksyn Sävel

Viesti Kirjoittaja Hapa »

Mä olen hirveän pettynyt. :lohduton: Miksei MTV voinut esittää ohjelmia kokonaisuudessaan, kuten YLE:kin viisukarsintoja? Muisteluista olisi sitten voinut tehdä oman ohjelmansa. Nyt ei päässyt vuoden 1971 tunnelmaan juuri ollenkaan, kun aina tuli keskeytyksiä ja lisäksi ohjelmista puuttui vähintään puolet. Tanjankin oli pakko vähän väliä käydä itseään esittelemässä. :roll: No, kunhan pettymyksestä toivun, niin onhan näitä silti erittäin mielenkiintoista katsella, parempi tämä kuin ei mitään.
"Olen huomannut nuorten naislaulajien laulavan pikkutytön äänellä. Heitä ei erota toisistaan eikä lauluista jää mitään mieleen. Minun nuoruudessani artisti ei päässyt levyttämään, jos hän ei osannut tulkita." -Anneli Sari-

Oopperan kummitus
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 387
Liittynyt: 06 Touko 2006, 20:35

Re: Syksyn Sävel

Viesti Kirjoittaja Oopperan kummitus »

.
Viimeksi muokannut Oopperan kummitus, 16 Helmi 2015, 21:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Nata
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2682
Liittynyt: 24 Huhti 2004, 17:04

Re: Syksyn Sävel

Viesti Kirjoittaja Nata »

Minä tykkäsin, ei tosin ollut ennakko-odotuksiakaan. Varsinkin upea Tuli mies jyräsi 10-0 :-) Harmittamaan jäi että vaikka kuinka oli tarkoitus ottaa koko komeus digiboksille, torkahdin ja heräsin kun lähetys oli jo ehtinyt alkaa...
Svet je naš
i nova deca s nama stvaraju bolji svet.

Kraikke
Siemailija
Siemailija
Viestit: 101
Liittynyt: 11 Loka 2010, 17:56

Re: Syksyn Sävel

Viesti Kirjoittaja Kraikke »

-
Viimeksi muokannut Kraikke, 28 Syys 2011, 15:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Mohno
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1773
Liittynyt: 03 Elo 2005, 11:47
Paikkakunta: Stockholm, Sweden

Re: Syksyn Sävel

Viesti Kirjoittaja Mohno »

Hyvä vuosi 1971 :peukku:

Löytyyköhän näistä chartti jostakin jossa vois äänestää helposti.. ? :puna:

Avatar
Mohno
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1773
Liittynyt: 03 Elo 2005, 11:47
Paikkakunta: Stockholm, Sweden

Re: Syksyn Sävel

Viesti Kirjoittaja Mohno »

Kraikke kirjoitti:Ajattelin samalla yrittää laittaa viikottain vuosien 1971-1981 -kisojen omat arvosteluni tänne katseltavaksi.
Pitäisköhän lähteä mukaan kelkkaan.. ? :heh:
Kraikke kirjoitti:3. Ritva Oksanen - Tuli mies (****)
Ja se lattialta nousu!
Jeps, mikä eläytyminen ja esitys! Aikaansa edellä! :tapu:
Kraikke kirjoitti:4. Jarno Sarjanen - Pienen pojan haaveet (****-)
Ja kun tämä on vielä yksi Suomi-Kantrin parhaimpia, ...
Ikivihreä melodia, sanoitus ja sympaattinen ääni! :uujee:
Kraikke kirjoitti:6. Raimo Inkinen - Hei vaan, nyt mennään (***)
Inkisen äänestä tulee aluksi mieleen ihan täysin Marrku Aron ääni. :D
Miellyttävä ääni.
Mulle tulee enemmänkin mieleen toinen Inkinen, eli edesmennyt Maskun Matti eli Matti 'Inksu* Inkinen :vonkaus:
Kraikke kirjoitti:8. Jukka Kuoppamäki - Paljon sanomatta jää (***-)
Engelsmannin sanoin kuitenkin "Not my cup of tea"
Euroviisuissa tuo aika oli ranskalaisten chansonien kulta-aikaa ja tämä oli ihan oiva suomalaisversio niistä.
Hyvä esitys, vaikka se tulitikkuleikki vähän naurattikin :hihi:

Avatar
Hapa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2031
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 23:17
Paikkakunta: Pori

Re: Syksyn Sävel

Viesti Kirjoittaja Hapa »

Mäkin haluun:

1971

1. JARNO SARJANEN - Loistava kokonaisuus. Sävellys ja sanoitus napakymppi ja Jarnolla on todella hyvä ääni. Harmi, että miehen ura jäi niin lyhyeksi. Jarno on jo poistunut keskuudestamme, minkä ohjelman tekijät unohtivat mainita. Ei välttämättä ihan mun tyylistä musaa, mutta tämä on helmi alallaan. *****

2. LASASET - Upea kokoonpano, Monica ja kumppanit. Tyylikäs sävellys. Sanat kisan koskettavimmat, hengellisyys puree. Tämä on nyt soinut päässäni pari päivää. Aivan törkeän alhainen sijoitus itse kisassa. ****

3. IRWIN - Tarttuvuus huippuluokkaa, hauskat sanat ja Irwinin hyvä esitys. Ei silti oikein enää tunnu missään, kun tämän on niin monta kertaa vuosien varrella kuullut. Ne tanssijat aika surkeita, mutta Koivistolaisethan olivatkin nyt varattuja juontotehtäviin. ****

4. RITVA OKSANEN - Persoonallisuudesta täydet pisteet. Tällaisiä lauluja ei oltu ennen kuultu, eikä paljon kisan jälkeenkään. Olen hillitön Ritva-fani (huikea esitys tässäkin, kuten kaikki näkivät), mutta silti olen sitä mieltä, että tämä on biisinä vähän yliarvostettu. Sanat varsin hämärät. ****

5. MARKKU ARO - Tätä biisiä en ennestään muistanutkaan, vaikka oikein toiseksi tuli. Kylläpä muistutti paljon Markun superhittiä Hyvännäköinen (etenkin sovitukseltaan), joka taisi ollakin edellisen vuoden hittejä. Kertsi ei kyllä ole tässä läheskään niin tarttuva. Ihan ok perusiskelmä. ***

6. JUKKA KUOPPAMÄKI (Paljon sanomatta jää) - Kaunis kappale, mutta ei oikein kosketa minua. Ehkä paranee useamman kuuntelukerran jälkeen. ***

7. JUKKA KUOPPAMÄKI (Nouseva aurinko) - Sävellyksenä Jukan vaatimattompaa tuotantoa. Ihan kuunneltava popiskelmä ja Jukan äänestä olen aina tykännyt. Jää silti valovuoden päähän esim. Jukan 1973 voittajasta. ***

8. CUMULUS - Olipas vaisu aloitus kisalle. Tämä on kyllä biisi Cumuluksen huonoimmasta päästä. Loppui ennen kuin ehti alkaakaan. Sanat kyllä ihan mielenkiintoiset.**

9. RAIMO INKINEN - Tämä nyt oli aika tylsää humppaa. Kovin iloiselta Raimo vaikutti, mutta en muista häntä muista yhteyksistä ollenkaan. Melkoisen naiivit sanat. Varsin turha tekele ja hukkaan heitetty loppukisapaikka.**

10. TAPIO HEINONEN - Melkoinen tylsäke. Melodiasta ei jää mitään mieleen ja sanoista en tykkää. Eikä Tapiokaan kuulu suosikkeihini. Masentava biisi. *
Viimeksi muokannut Hapa, 21 Kesä 2011, 00:57. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"Olen huomannut nuorten naislaulajien laulavan pikkutytön äänellä. Heitä ei erota toisistaan eikä lauluista jää mitään mieleen. Minun nuoruudessani artisti ei päässyt levyttämään, jos hän ei osannut tulkita." -Anneli Sari-

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Syksyn Sävel

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

No kai minäkin sit :heh:

1. TAPIO HEINONEN - EN KADU MITÄÄN *****
Aivan upea klassikko, joka ei kalpene kansainvälisessäkään vertailussa. Kuten Kari Tapiokin totesi omaa versiota tehdessään, että luuli sävelmää amerikkalaiseksi. Tapion ääni on yksi suomalaisen iskelmähistorian upeimpia ja sanat vetävät ihon kananlihalle... JUURI sellainen biisi, joita rakastan :ihana:

2. JUKKA KUOPPAMÄKI - PALJON SANOMATTA JÄÄ *****
Toinen ajaton klassikko ja yksi kauneimpia suomalaisia rakkauslauluja ikinä. Sijoitus itse kisassa oli suorastaan häpeällisen huono ja etenkin, kun Jukan toinen tusinahumppa ohitti tämän :draamaa: Yksi kappale/artisti sääntö olisi ollut paikallaan.

3. RITVA OKSANEN - TULI MIES *****
Upea harkittu esitys nostaa tämän kappaleen pronssisijalle. Muuten en niin kovasti levyversiosta välitä, mutta Ritva karisma ja valloittava persoona suorastaan tihkuu ruudun läpi - vielä 40 vuotta myöhemminkin. Mitä klassikkoesityksiä hän onkaan viljellyt Syksäreissä ja Euroviisukarsinnoissa :surrur:

4. JARNO SARJANEN - PIENEN POJAN HAAVEET ****½
Normaalisti en pidä tämän tapaisista kappaleista, mutta otin tämän aikoinaan karaokeohjelmistooni kappaleen helppouden ja sävellajin takia ja olen laulanut tätä kymmeniä kertoja. Laulaessani olen oppinut rakastamaan tätä kappaletta, vaikka playbackesitys ei ollutkaan mistään kotoisin. Onhan tuolla harmaavarpus-Sarjasella toki miellyttävä lauluääni.

5. IRWIN GOODMAN - POING POING POING ****
Ihan ansaittu voittaja (ainoa Irwin joka ansaitsi voiton) ja klassikkorenkutus, joka ei ole ihan loppuunkulunut vuosienkaan saatossa. Tää olis ollu kiva nähdä Suomen euroviisuedustajana vuonna 1972 :mrgreen: Ei tietenkään Irwinin esittämänä, mutta vähänkö olis mullistanut koko kisan :heh: Tämän syksärikisan kovasta tasosta kielii se, että kappale on listallani vasta vitonen, vaikka loput viisi ovatkin sitten ihan roskaa...

6. JUKKA KUOPPAMÄKI - NOUSEVA AURINKO ***
Ja tämä sitten äänestettiin pronssille. No onhan Kuoppis keskiverroimmillaankin ihan ok ja tässä on ihan kiva poljento.

7. MARKKU ARO - VAIN ETEENPÄIN ***
Söpöt kasvot ja kiharat riittivät sitten hopeasijaan. Kuka edes muistaa tätä biisiä? Eihän tää mikään paha ole, mutta ei tästä mulla mitään sanottavaakaan jää.

8. RAIMO INKINEN - HEI VAAN NYT MENNÄÄN **
9. LASASET - KUMPAA TIETÄ KULJET **
10. CUMULUS - RAKKAUS KYSYY *
Lopuista kolmesta en keksi enkä viitsi väkisin vääntää mitään omia kommentteja, mutta kysynpä vaan että kuka Raimo Inkinen? Ja sanonpa vaan että pah "Lasasten" typerälle gospelköörimeiningille! Sekä toteanpa vaan että olen aina inhonnut Cumulusta ja inhoan edelleen.
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11627
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Syksyn Sävel

Viesti Kirjoittaja romualdo »

yleensä melko mahtavaa kundit mahtavaa, laittakaas vaan lisää arviointeja tänne, kylä tänne mahtuu! Olen tietysti erityisen iloinen Jarno Sarjaseen sekä Tapio Heinoseen kohdistuneista varsin odotetunlaisista megalomaanisista ylistyksistä ja hehkutuksista, miten hänelläkin (siis Jarnolla, tai siis Tapsaa tarkoitin...) voi olla nuin käsittämättömän hieno ääni! Ja muutenkin näisä kisoisa oli erityisen ( SELVÄSTI ennätyksellisen!???) PALJON komeita miesääniä, Heinosta, Inkistä, Aroa jne... !!! Jotain tai paljonkin tuon vuoden timantin ja graniitin kovasta tasosta kertoo sekin että mulla on/oli Ritvan esitys vasta noin sijalla 8. tarttis varmaan vähän yrittää tehä päivitystä sitten noista pari vuotta sitten tekemistäni listoista... käsittämättömän alas sijoittuivat todellakin myös mm. Jukan ikivihreä klassikko Paljon sanomatta jää sekä Tapio Heinosen sanoinkuvaamattoman upea En kadu mitään... Heinosen kappaleestahan on tehty jälkeenpäin useitakin uusia versioita! yllätyin hieman miten mahtaviin sfääreihin voi päästä myöskin laulun sanoittanut Chrisse Johansson! (ehkä sitä toista puolta ovat hallinneet liiankin pitkälle noi sinänsä ihan näppärät devakukkudemaiset sanoitukset) Ihan kelpo kooste koska odotukset eivät olleet isoja kun kyseesä on kuitenkin "vaan" MTV, eiköhän siinä kuitenkin tullut kaikki oleellinen... Jukan ikimuistoisemman ja rakastetumman esityksen feidaaminen oli toki anteeksiantamatonta... Ja tuo Toivo Kärjen Vain eteenpäin on todella nerokas ja mieleenjäävä iskusävelmä... olisin suonut sillekin voiton n. 10 kertaa ennemmin kuin Irwinille jolle olisi kyllä riittänyt ihan vain se yksikin voitto Reebenbahnillaan... erityisen ihailtavaa oli seurata Lasasten stemmalaulantaa, yllättävänkin hengellinen veto...sanoittajalta... pidän kappaletta yhdessä Nouseva Aurinko -piisin ohella joukon euroviisumaisimpina vetoina! Norjan ev-karsinnoissa -71 oli mukana eräs aikaslailla samantapainen kappale erään lauluyhtyeen (2M + 2 N) esittämänä kuin mitä oli tuo Kumpaa tietä kuljet. HC-fanit varmaankin jo hoksaavat mitä tarkoitan...
Viimeksi muokannut romualdo, 06 Elo 2014, 09:04. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Syksyn Sävel

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Jos minäkin :heh:

1. Tapio Heinonen - En kadu mitään ***** :ihana:
Tämä on niin ihana. Tykkään kaikesta tässä, sanoista, sävelestä, sovituksesta, solistista, ihan kaikesta. Vähän falski se loppupuolen "niin", mutta mitäs siitä, kun kaikki muu on niin hienoa.

2. Jukka Kuoppamäki - Paljon sanomatta jää ***** <3
Tässä toinen ihana. Tämä on ehkä mun lemppari kaikista Jukan itse laulamista biiseistä, koska rakastan surumielisiä mahtiballadeja ja Jukan ääni sopii tähän kuin piste iin päälle.

3. Irwin Goodman - Poing Poing Poing ****
Kiva renkutus, ei ollenkaan Irwinin parhaita, mutta sujuvaa kuunneltavaa.

4. Jarno Sarjanen - Pienen pojan haaveet ***
Joo, kyllähän suomi-kantriakin kuuntelee, vaikka siitä puuttuu se amerikkalainen kantrin sielu. Itse biisi on aika kiva ja solisti selviää hyvin.

5. Markku Aro - Vain eteenpäin ***
Aika tyhjänpäiväinen renkutus, mutta tanssijalka alkaa kummasti vipattamaan. Taattua Markkua, ei siinä mitään.

6. Jukka Kuoppamäki - Nouseva aurinko ***
Tästä en niinkään tykkää, jotenkin koominen koko esitys ja biisi keskikastia. Kyllä tämänkin silti pystyy kuuntelemaan ilman sen suurempia tunteita.

7. Ritva Oksanen - Tuli mies **
Olen aina inhonnut tätä koko sydämestäni :heh: Ihan kamalaa ylidramatisointia, kuten Oksaskalla on tapana ja itse biisi on aivan hirveää tekotaiteellista kuraa. Sori vaan, mutta näyttelijän pitäisi tietää, milloin menee ihan överiksi. Viimeiseltä paikalta tämän pelastaa vaan se, että tämä sentään nostattaa minussa raivokkaita tunteita :mrgreen:

8. Cumulus - Rakkaus kysyy **
Pikkusievää, turvallista ja tylsää.

9. Raimo Inkinen - Hei vaan, nyt mennään *
No heippa hei, en jää kaipaamaan.

10. Lasaset - Kumpaa tietä kuljet *
Juu ei. Jos tällasta tekee, niin tekisivät sitten edes hyvin. Tämä on siis ihan hirveän huono.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Syksyn Sävel

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

^ Mielenkiintoiset arviot :peukku:
...Ja ihana kärkikaksikko :hali:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Kraikke
Siemailija
Siemailija
Viestit: 101
Liittynyt: 11 Loka 2010, 17:56

Re: Syksyn Sävel

Viesti Kirjoittaja Kraikke »

-
Viimeksi muokannut Kraikke, 28 Syys 2011, 15:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Syksyn Sävel

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

^ ...ja loppujen lopuksi Syksärit kiinnostaa niin pientä piiriä (kuten tästäkin keskustelusta voimme päätellä), ettei maksa vaivaa :eiei:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Kraikke
Siemailija
Siemailija
Viestit: 101
Liittynyt: 11 Loka 2010, 17:56

Re: Syksyn Sävel

Viesti Kirjoittaja Kraikke »

-
Viimeksi muokannut Kraikke, 28 Syys 2011, 15:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13262
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Re: Syksyn Sävel

Viesti Kirjoittaja AntSa »

Ihanaa kun laitatte näitä listojanne, ahmin ne innolla. :ihana: Ajattelin että voisin itse laatia vastaavat listaukset syksymmällä, sitten. Haluan kuunnella ja katsella tuntemattomampia ehdokkaita useamman kerran ennen kuin vertaan niitä tutuiksi tulleisiin hitteihin. :uujee: Mahtava panostus Maikkarilta tämä ohjelmasarja, kyllä. :ihana:

Tanja Huutonen :kaunis: :ihana:
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Avatar
Mohno
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1773
Liittynyt: 03 Elo 2005, 11:47
Paikkakunta: Stockholm, Sweden

Re: Syksyn Sävel

Viesti Kirjoittaja Mohno »

Syksyn Sävel Retro:

Kiitos kenelle se sitten kuuluukin, tää on aivan mahtava idea! Collage toimii myös ihan hyvin: antaa enemmän syvyyttä koko hommalle. Todella hienosti toteutettu! Rakastan, rakastan, rakastan! (Marita Taavitsaisen äänellä)


Syksyn Sävel 1971:
keskiarvo: 5 1

Voi Mamma Mia Mia Maa mitä kappaleita! "Näähän toimii milloin vain!".. (Marionin äänellä)

Ja miten nuoria ja nättejä kaikki oli silloin (Viktor Klimenkon äänellä)!

Ja kaikki osaa laulaa, esiintyä, ottaa yleisönsä mennen tullen!

(Mitä me ollaankaan menetetty?)

Siis tämä on selvää: minun mielipiteisiini vaikuttaa se, että näin aikoinani tämän lähetyksen livenä ja siksi olen enemmän tai vähemmän kantanut näitä "repussani" pitkin polkua (kiitos updeittauksesta 15 vuotta sitten tonywerner!).

Mutta silti: Yksikään Euroviisufinaali (en ota kantaa vuoteen -78 vielä) tai toistainen Syksyn Sävel ei ole tällaista keskiarvoa saanut sitten nykyisen systeemin (Japo -96). Nää on siis yksinkertaisesti ihanan hyviä kaikki - jokikinen! Todella vaikea asettaa järjestykseen..

Kurkatkaahan tänne! (Mikko Kuustosen äänellä)



***** :trio: *****


5 5 3 Jarno Sarjanen - Pienen pojan haaveet

Tää kappale tulee toimimaan ikuisesti. Siinä yksinkertaisesti kaikki menee niin täydellisesti yhteen: melodia, tyyli, mies, ääni ja tunnelma. Duetto Kari Tapion kanssa taivaassa.. ? :kups:


5 5 2 Ritva Oksanen - Tuli mies

32-vuotias Roksanen esittää marionmaisen kauniisti ja viehkeästi illan parhaimman show-numeron! Tästähän tulee mieleen Páll Oscar ja Islanti -97. Sanat sopivat tähän "Kulhia-kappaleeseen" ja melodia ei vie huomiota itse asiasta. Tällä naisella on nahkaa nenän päällä ja mikä sorti..! :tapu:


5 5 1 Markku Aro - Vain eteenpäin

Markun ihana flörtti on tässä parhaimmillaan: flegmaattinen, androgyyni ja ehkä vähän feminiininenkin. Itse kipale on hänen parhaimmistoansa vieläkin, siitä löytyy potkua, ja Vesimiehenä Make oli tietysti futuristisen edellä kaikkea. :tuuletus:




**** :p ****


5 4 Jukka Kuoppamäki - Paljon sanomatta jää

Tyylikäs, loppuunhiottu kokonaisuus, johon herkän liikuttava melodia ja Kuoppiksen värähtelevä ääni sopivat mainiosti kynttilän ja juhla-asun kera.


5 3 Raimo Inkinen - Hei vaan, nyt mennään

Olen ihastunut sekä ääneen että iloisiin lautasenkokoisiin silmiin :puna:
Miten ihmiset olivatkaan ennen niin avoimia, estottomia ja aitoja! :peukku:


5 2 Tapio Heinonen - En kadu mitään

"Joe Dassin" esiitää samanfiiliksisen kappaleen suomeksi. Rauhallisen ihana fiilis, mutta kumpaa tää kaveri oikein enemmän muistuttaa: Smith tai Jones? :vonkaus:


5 1 Lasaset - Kumpaa tietä kuljet

Mahtavaa nähdä näin monta niin hienon oman uransa tehnyttä artistia yhdessä! :kups: Kaikki tunnetaan nykyään niin monesta muusta yhteydestä ja siis tuo Monica olis voinut mennä myös sen vuoden missikisoihin ja tullut Pirjo Laitilan jälkeen toiseksi! :heh:



*** :) ***


4 5 Cumulus - Rakkaus kysyy

Tykkään tästäkin! Mieleen tulee paitsi muistot lapsuudesta (Anki), myös tämän vuoden Sveitsin tsipale.
Sakari on hieno taustalla :ihana:


4 4 Irwin Goodman - Poing Poing Poing

Ai, eikö voittaja päässytkään pidemmälle!? Niin hyvä taso oli tänä vuonna! :tapu:
Tämä on sentään Irwinin parhainta aineistoa ja tietty siihen aikaan kaikkien huulilla. Kenties se juuri vei pisteitä vähän alemmas, kun näitä loppuunkuultuja rallatuksia ei voi verrata kunnon kappaleisiin.. :tapu:
Irwinin lapikkaat, koko ryhmän koreografia ja perusbaijerilaiset rytmit tekevät tästä kuitenkin ihan "huvia" :uujee:


4 3 Jukka Kuoppamäki - Nouseva aurinko

Kappale on vähän liian sen ajan hermoja "nuoleksiva" joten jäi viimeiseksi meikän "horisonttisyynissä".
Hieno asu, esitys ja koko habitus kuiteskin!
Ja Jukkis oli vapauttavaa katseltavaa (Sininen ja valkoinen) kuten aina! :vonkaus:
Viimeksi muokannut Mohno, 29 Kesä 2011, 21:42. Yhteensä muokattu 5 kertaa.

Avatar
Mohno
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1773
Liittynyt: 03 Elo 2005, 11:47
Paikkakunta: Stockholm, Sweden

Re: Syksyn Sävel

Viesti Kirjoittaja Mohno »

En malttanut... :ihana:

Kuva

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Syksyn Sävel

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Mohno kirjoitti:En malttanut... :ihana:
:hali:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Kraikke
Siemailija
Siemailija
Viestit: 101
Liittynyt: 11 Loka 2010, 17:56

Re: Syksyn Sävel

Viesti Kirjoittaja Kraikke »

-
Viimeksi muokannut Kraikke, 28 Syys 2011, 15:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Syksyn Sävel

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Kiitos Mohno :peukku:
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
Mohno
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1773
Liittynyt: 03 Elo 2005, 11:47
Paikkakunta: Stockholm, Sweden

Re: Syksyn Sävel

Viesti Kirjoittaja Mohno »

Kraikke kirjoitti:Aivan täydellistä mahtavuutta, suuri kiitos Mohno! :tapu: :kups: :surrur:

Kaikki tälläiset listat ja tulokset/pisteet innostavat ja kiinnostavat tälläistä friikkiä jatkamaan näiden arvostelujen tekemistä, joten ehdottomasti jos vaan millään jaksat, niin tulevaisuudessakin tälläiset jutut ovat ENEMMÄN kuin tervetulleita! :joojoo:

Ihana Kraikke (tekis mieli sanoa Kreikka!) :tuuletus: .. Kyllä meitä hurahtaneita riittää.. :hali:

Avatar
Mohno
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1773
Liittynyt: 03 Elo 2005, 11:47
Paikkakunta: Stockholm, Sweden

Re: Syksyn Sävel

Viesti Kirjoittaja Mohno »

Hazel kirjoitti:Kiitos Mohno :peukku:
Kiitos itsellesi Hazel :hali:

Avatar
Mohno
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1773
Liittynyt: 03 Elo 2005, 11:47
Paikkakunta: Stockholm, Sweden

Re: Syksyn Sävel

Viesti Kirjoittaja Mohno »

tonywerner kirjoitti:
Mohno kirjoitti:En malttanut... :ihana:
:hali:
:hali: myös sinne!
Mohno kirjoitti:(kiitos updeittauksesta 15 vuotta sitten tonywerner!)
Vanhuus ei tule yksin, nehän oli Suomen euroviisut jotka sinulta sain (eikä Syksyn Sävelet) :heh:

Vaikka yksi ihana SS oli joukossa (kaikkien aikojen paras): Tarja Ylitalo / Syys surumielinen :ihana: :kups:

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11627
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Syksyn Sävel

Viesti Kirjoittaja romualdo »

kiitos paljon Mohno (et taija muistaa mut olemme tavanneet aikaisemmin vain kerran lähtiessämme Semeistä 2007 pois sillä viisujunalla ja siinä trainia odotellessa taisin tokaista varovasti Sulle jotain sensuuntaista että Ei tainnnu käydä ihan niinku strömsööössä...) olit aika lyödyn ja vaisun oloinen...silloin... era. Kiitos siis Sullekin sanallisesta ilotulituksesta ja rakkauvestasi näihin Syksyisiin Enemmän kuin Iäti eli ikimuistettaviin Suuriin Melodioihin ...!

no joss määäki yrittäisin päivittää järjestystä :

1.Vain eteenpäin 2.En kadu mitään tai
2. Paljon Sanomatta Jää ... kaikki on jumalaista mitä Kuoppis on tehnyt...!
3.Pienen pojan...
4.Nouseva aurinko (jaa,edellisen listani 1.)
5.Kumpaa tietä kuljet (tai paremminkin ehkä 2. sija siis 2. - 5. jo lauluäänienkin takia, huom: tekstikin on mainio kun riisuu sen God-viittauksen pois) ... ähhhh ei perhana... mää luovutan tältä erää... nää on liian tasaväkisiä, eli hyviä ! mää en oikeen osaa laittaa näitä ns. muka arvojärjestykseen!! parhaita suomi-iskelmiä! vaviskaa euroviisut ! (tiedän, nää syksärit hakkaa hyvin monet ev-karsinnat !!!)

kiitti myös ikiviehkolle pikkujättiläiselle (kävelevälle tietosanakirjanimmarille) Hazelille että uskaltauduit tähän iskelmiä palvovaan DIESELIN ja kotikaljan tuoksuiseen äijäporukkaan!
Viimeksi muokannut romualdo, 27 Huhti 2017, 22:51. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13262
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Re: Syksyn Sävel

Viesti Kirjoittaja AntSa »

Ihanat taulukot! :tapu: Jänskäten seuraan täällä sivusta tätä viikottaista raatianne, sitten. Kuokin syksyllä sitten tähän topiciin omien listauksieni keinoin. Mulla kesäloma alkaa vasta heinäkuun puolivälistä ja duunissa on aika hektistä. Haluan antaa Syksäreille kaikkeni, joten syksyisinä viikonvaihteina ajattelin nämä sitten rakkaudella itsekin tuomaroida. :ihana:

Ihania olette! <3
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Avatar
lharju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6199
Liittynyt: 27 Marras 2003, 22:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Syksyn Sävel

Viesti Kirjoittaja lharju »

Jee, oon aina halunnut päästä puntaroimaan näitäkin. :tapu: Aika hyvätasoinen vuosi oli 1971, mutta vielä parempiakin on vielä 70-luvulla luvassa.

1. Ritva Oksanen - Tuli mies *****
Sanat eivät riitä kertomaan miten upeasta kokonaisuudesta on kyse. Jo levyversion kuullessani "minut oli vaikutettu", mutta sitten kun näin vielä Ritvan upean esityksen... :kups: Kaikki vaatteet pysyvät päällä, eikä paljasta pintaa näy, mutta eroottinen lataus on suomalaiseksi esitykseksi melko ainutlaatuista. Biisin sanoitusmaailma on nerokas kettuineen ja tuntureineen. Ja vaikka Ritva päätoimisesti näyttelikin, niin onhan hän nyt ihan ainutlaatuisen upea tulkitsija. Menee aina kylmät väreet, kun Ritva tulkitsee sensuellilla äänellään "paha Jouni Lappalainen"... :draamaa:

2. Jukka Kuoppamäki - Paljon sanomatta jää *****-
Yksi upeimpia suomalaisia rakkauslauluja, ja itse pidän juuri eniten tästä Kuoppiksen alkuperäisestä tulkinnasta. Tämän laulun kohdalla taas kylmät väreet menevät aina, kun Kuoppis tulkitsee "yhden koko elämän, tämän toivon kestävän..." Ihana ja hieno laulu. <3

3. Irwin Goodman - Poing poing poing ****½
Onko tämä nyt sitä kuuluisaa aikuistumista, kun entinen ehdoton puntariykkönen löytääkin itsensä nyt vasta kolmossijalta. No, joka tapauksessa tähtimäärä kertonee, että pidän tästä nerokkaasta purukumi-hitistä edelleen paljon. Taattua 70-luvun alun Irwiniä, joka on miltei parasta mahdollista suomalaista pop-iskelmää.
tonywerner kirjoitti:Tää olis ollu kiva nähdä Suomen euroviisuedustajana vuonna 1972 :mrgreen: Ei tietenkään Irwinin esittämänä, mutta vähänkö olis mullistanut koko kisan :heh:
Joo! :uujee: Suomi olisi tuonut kilpailuun ajanmukaisen purkkapopin. Mutta tosiaan, mielellään esittäjäksi joku muu kuin Irwin tai edes kukaan muu Irwinin sävellyksiä tulkinnut artisti, joita olivat ainakin Markku "Gulliver" Laamanen ja "Naulaan ja naputan" Wolde Valdemar Punnala. :heh: Mutta esim. tämä seuraava artisti olisi voinut esittää Poing poing poingin eurovisioestradeilla:

4. Markku Aro - Vain eteenpäin ****
Minun mielestäni Toivo Kärki sävelsi kuitenkin ihan "näppärän rallin" (Toivo Kärjen äänellä). :joojoo: Vaikka kieltämättä mikään unohtumaton renkutus tästä ei tullutkaan. Markku Aro oli pätevä nuorten naisten popidoli, ja varmasti osittain nimellään saavutti nämä korkeat sijoitukset 70-luvun Syksyn Sävelissä.

5. Jarno Sarjanen - Pienen pojan haaveet ****-
Yleensä en pidä tällaisesta musiikista, mutta lauluntekijänä Kari Kuuva oli näihin aikoihin melkoinen laadun tae. Edes Yölintu ei ole onnistunut pilaamaan tätä. :heh:

6. Tapio Heinonen - En kadu mitään ****-
Yllätin itseni pitämästä tästä näinkin "vähän". Tunnelma on harmoninen ja kaunis, ja myös ihan kansainvälistä tasoa, mutta jollakin tavalla ei vain kolahda ihan täysillä. Ja ehkä jopa vähän kliseesanoitus, tällä aiheella nyt on tehty aika paljon kaikenlaisia iskelmiä...

7. Jukka Kuoppamäki - Nouseva aurinko ***
Aika heppoisella tekeleellä päästiin kolmanneksi. Ei lähelläkään parasta mahdollista Kuoppista, vaikka menoa riittääkin. Mutta Syksyn Sävelissähän kävi usein niin, että korkeille sijoille nousivat sellaiset rallatukset, jotka saattoivat toimia juuri sen yhden kuuntelukerran ajan, ja sitten todelliset ikivihreät kuitenkin vaativat useamman kuuntelukerran ennen kuin ne tehoavat täysin.

8. Lasaset - Kumpaa tietä kuljet **½
Vähän turha ja jankkaava, mutta onhan tässä nyt kuitenkin menoa. :uujee: Ja Monica-jumalatar oli tosi kaunis. :rakkaus:

9. Cumulus - Rakkaus kysyy **½
Kuten Anki Lindqvist totesi Iskelmän tähtitaivaassa osuvasti, Cumulus jännitti lähes vuosittain Syksyn Sävelessä sitä, jääkö se viimeiseksi vai toiseksi viimeiseksi. Cumuluksen tuotanto nyt ei muuten ole minun kuppini teetä, mutta onhan tämä nätti tunnelmapala ihan kuunneltava, vaikka vapaaehtoisesti en menisi levyhyllylleni: "haluiaisinpas juuri nyt kuunnella Cumuluksen Rakkaus kysyy"

10. Raimo Inkinen - Hei vaan, nyt mennään **-
Tämä nyt oli aika rasittava, turha ja tekopirteä renkutus.

Mutta erityisen innolla odotan jo ensi perjantaita, sillä vuoden 1972 Syksyn Sävel on yksi kaikkien aikojen kovatasoisimpia. :tapu:
Jvvv kirjoitti:En ole vielä varma onko tämä leikelty ja liimailtu formaatti hyvä vai huono. Toisaalta olisi ehkä ollut kiva nähdä vain kokonainen lähetys sellaisenaan, toisaalta kaikki mielenkiintoiset anekdootit, nippelitiedot ja henkilökuvat ovat äärimmäisen sopivia mausteita.
Vähän sama fiilis. Aluksi olin vähän ärsyyntynyt tosta jatkuvasta pomppimisesta, mutta toisaalta tällä viikolla ei ole ollut päivääkään, jolloin en olisi katsonut ohjelmaa digiboksiltani, joten taisin lopulta kuitenkin tykätä. Täytyy kuitenkin muistaa, että suurin osa katselijoista ei kuitenkaan ole suomalaisen iskelmämusiikin asiantuntijoita, ja heidän mielenkiintonsa pysyy ehkä korkeammalla tällaisessa ohjelmassa, jossa "tapahtuu koko ajan jotain". Olin siis kyllä antanut itseni ymmärtää, että joka jaksossa käydään yksityiskohtaisesti läpi aina joitain vuosien tähtiä (joita siis nyt olivat Irwin ja Frederik), mutta ihan siihen en ollut varautunut, että jopa kesken kappaleidenkin pompitaan nykyaikaan.

Ja koska lähetykset kestävät puolitoista tuntia, niin tulemme ihan varmasti kuulemaan samoja juttuja tulevissakin ohjelmissa. Ihan varmasti nyt ensi perjantaina kuullaan taas juttuja, kuinka Daa-da daa-da oli alun perin tehty Frederikille, ja kuinka Irwin janosi kaksoisvoittoa 1973 jne...

Mutta nyt kun kaikki kisat on siirretty kovalevylle, niin voisikohan näitä kilpailuja levittää vaikka DVD:lle täysin editoimatta. DVD-ekstroihin sitten näitä Retro-ohjelmien haastatteluja.
Hapa kirjoitti:Tanjankin oli pakko vähän väliä käydä itseään esittelemässä. :roll:
Tää oli kieltämättä kaikkein ärsyttävintä, mutta sitten mulle kävi mielessä, että olikohan tää Maikkarin tapa varmistaa, ettei alkuperäisiä esityksiä päädy sellaisenaan YouTubeen tai jotain muuta vastavaa. :mitvit:
Jos joskus elämänsä voisi vaihtaa unelmaan.
E troco a minha vida por um dia de ilusão.

Vastaa Viestiin