Mullan alla (Six Feet Under)

Just nu! - keskustelua tv-ohjelmista ja ajankohtaisista asioista
Avatar
HkiMiikku
Vielä yhdet
Vielä yhdet
Viestit: 649
Liittynyt: 04 Kesä 2005, 19:18
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Mullan alla (Six Feet Under)

Viesti Kirjoittaja HkiMiikku »

Löysin tämän Mazan laittamasta nettisivustolta (siis jossa ne kuolinilmoituksetkin ovat).

Claire leaves for New York. Everything Ends.
Song: Breathe Me - Available on Six Feet Under Volume 2 - Everything Ends
Artist: Sia

Avatar
barbarossa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7772
Liittynyt: 18 Marras 2003, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Mullan alla (Six Feet Under)

Viesti Kirjoittaja barbarossa »

Mä en raaskinut millään katsoa vikaa jaksoa, vaan viivytin tähän asti. Kun kyllähän se loppu oli kuitenkin vääjäämättä tullut. :'( Mutta hieno lopetus, vaikka oli tosiaan mennä imeläksi yhdessä vaiheessa, mutta oli siinä silti sitä raikasta potkua.

Yhdyn täällä moniin, yksi parhaista sarjoista ikinä. Ja sormi pyrkii klikkaamaan tuonne play.comiin, kai tuo on jossain vaiheessa hankittava, vaikken muuten tapaakaan tv-sarjoja ostella. :/
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj

Avatar
Lordi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1401
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 15:13

Vs: Mullan alla (Six Feet Under)

Viesti Kirjoittaja Lordi »

Hieno sarja, aivan uskomatonta et tämäkin loppui, ja loppu oli hienosti tehty et nähtiin, mitä päähenkilöille lopussa tapahtui.

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Mullan alla (Six Feet Under)

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Neuvostojenliitossa eletään taas Mullan Alla.  :heh:

Aloitin viikko sitten ensimmäisen tuotantokauden boxilla ja kohta pääsen seuraamaan jo toista. Pitää edelleen vahvasti otteessaan ja puhuttelee elämänmakuisilla tarinoillaan. Ei mitään helposti pureskeltavaa hattaraa, vaan laadukasta draamaa mustalla huumorilla maustettuna.

YKSI KAIKKIEN AIKOJEN PARHAISTA SARJOISTA!  :draamaa:

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11536
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Mullan alla (Six Feet Under)

Viesti Kirjoittaja romualdo »

on parhaita sarjoja mitä tiejän, jännittäviä juonenkäänteitä, ja mitä näyttelijöitä ja mitä silmänruokaa (varsinkin Keith) ja alussa saa aina jännätä että mikäs tuonkin ihmisen kohtalo (tai kenen noista) mahtaa olla... tämän kahtoisi uusintanakin ...

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: Mullan alla (Six Feet Under)

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Aloitin viimeyönä kolmannen tuotantokauden katsomisen. Kolme kalmantuoksuista jaksoa katsoin putkeen. Aivan ihania olivat. Laadukasta. Kovin kovin laadukasta, jokaista kuvakulmaa myöten. :ihana:
Pitänee loppuvuoden aikana saada katsottua loput kaksi viimeistäkin kautta. Toukokuussa tuli ne hankittua ja ovat edelleen kelmuissa, kuten suurin osa viime kuukausien aikana ostamistani dvd-hankinnoista. :heh:

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14187
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Mullan alla (Six Feet Under)

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

MuzaMaza kirjoitti:edelleen kelmuissa, kuten suurin osa viime kuukausien aikana ostamistani dvd-hankinnoista. :heh:
Ihanaa, että jollain muullakin :puna: :hali:

Usemman vuoden olen jo ostellut noita bokseja, kun on ollut hyviä tarjouksia, mutta katsomattahan niistä iso osa edelleen on :puna: Ja nyt kun mulla on uusi telkkari, en enää osta yhtäkään DVD:tä, vaan odotan Blu-Ray -aikaa ettei taas joudu ostamaan samoja juttuja uudelleen :niinpa: Nuo Mullan allat on tuossa minullakin odottamassa uusintakatselua, ihana sarja se kyllä oli ja hienoa, että tajusivat lopettaa kun olivat vielä ns. voitolla. Aika outoa katsoa nyt Michael C. Hallia Dexterinä, kun on niin erilainen rooli.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Mullan alla (Six Feet Under)

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Mä en voi ostaa tai tilata kirjastosta neljättä tuotantokautta sillä mä katsoisin sen heti putkeen ja maailma kaatuisi päälle :lohduton: . Aivan loistava sarja, joka toimii parhaiten juuri boksilta katsottuna. Liki täydellistä kaikin osin - ainoastaan Sopranos oli parempi samaan aikaan pyörineistä ja best ever listalla hyvin korkealla.

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: Mullan alla (Six Feet Under)

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Upeaa. Aivan Upeaa!! :tuuletus: Kylläpä Teema taas hemmottelee suomalaisia! :ihana:

http://yle.fi/teema/elokuvat/fiktiosarjat/id17596.html

Kaikki te jotka olette missanneet tämän laatusarjan niin nyt jos koskaan kannattaa tutustua! :joojoo:

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Mullan alla (Six Feet Under)

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Mää oon lainannut tän bokseissa kirjastosta ja kuuluu niihin harvinaisuuksiin, jotka on imeneet katselemaan putkeen koko päivän.

Aikoinaan sopranos tuli samaan aikaan. Se on edelleen hieman parempi, mutta Mullan alla on kyllä hieno sarja.

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11536
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Mullan alla (Six Feet Under)

Viesti Kirjoittaja romualdo »

uusinnat tämän huippusarjan osalta ovat nyt niin myöhään että viimeksikin kun arvelin olevani Mullan Alla niin olinkin Peiton Alla...

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11536
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Mullan alla (Six Feet Under)

Viesti Kirjoittaja romualdo »

no en toellakaan oo jaksanu (tai ehtinyt paremminki) juurikaan kahtella enää näitä uusintoja... paitti pätkän toissakerran osaa kun Keith kävi puolisonsa kanssa kotonaan ja sen sekopäinen isänsä alkoi haastamaan riitaa...
Tänä iltana tulee FST -kanavalta klo 22.00 Angels In America 5/6 uusinta, perjantailta, tulin kesken mukaan seuraamaan, voi hittto, ku vaikutti mielenkiintoselta sarjalta... mitä mä oon menettäny? Onko joku muu seurannu tätä sarjaa..vai elokuvako tää on ollu alunperin ....? Ainakin tuo jumalainen Meryll Streep on tässäkin..... tää sopii oikein hyvin tähän osiooon .....
Viimeksi muokannut romualdo, 07 Joulu 2009, 11:18. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: Mullan alla (Six Feet Under)

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Vaikka AIA ( :heh: ) -sarjan ruodinta ei tähän huippusarjan -ketjuun kuulukaan. Niin kyllä. AIA :heh: löytyy boksina. Maksaa nykyään jotain 5.95 euroa. Kantsii ostaa joka kotiin tämä homofantasia. :heh:

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11536
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Mullan alla (Six Feet Under)

Viesti Kirjoittaja romualdo »

no totta helkutissa kuuluu...varsinkin kun joistakin sarjoista on tällä vain muutama kommentti...(vrt. esmes Will&Grace) ... ja suomenkielinen tekstitys on tuossa AIA:ssa, onhan, (?) tietysti... hölmöjähän mie taas kyselen.... tää on kyl niin koukuttavan angstinen ja kiehtovan oivallisesti rakennettu kalmanhajuinen sarja... kiitti Muzis...
Viimeksi muokannut romualdo, 11 Kesä 2011, 11:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Mullan alla (Six Feet Under)

Viesti Kirjoittaja Naali »

Just katoin viimeksi tulleet pari jaksoa boksilta (siis Mullan allaa..), ja olin ihan fiiliksissä! :ihana: Ihanaa tuskaisaa eloa ja outoa menoa. Ihanan kummallisia ihmisiä, mutta kuitenkin jotenkin vielä uskottavia hahmoissaan. :surrur: En oo siis nähnyt näitä koskaan aikaisemmin, joten olen varmaan senkin takia niin innoissani. :uujee:
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6547
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Mullan alla (Six Feet Under)

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Mullan Alla on alkanut viime viikolla Yle Teemalta uusintana. Se tuleepi joka arkipäivä n. kello 23.00-01.00, vaihdellen (ja Yle Areenasta jaksot voi katsoa vielä 14:sta päivän ajan ensiesityksen jälkeen).

Itse olen seurannut näitä uusintoja nyt, koska pitemmän ajan on ollut tarkoitus tutustua tähän ohjelmaa. Ehdottomasti tutustuminen arvoinen sarja kyseessä, koska ainakin minä olen ihan koukussa ohjelmaan. Teemaltaan Mullan Alla on kiinostava ja henkilöhahmot ovat todella hyviä. Tällaisia laatusarjoja ei ole montaa! :peukku:

Avatar
entropia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2783
Liittynyt: 12 Maalis 2010, 00:48

Re: Mullan alla (Six Feet Under)

Viesti Kirjoittaja entropia »

^I agree. Minäkin bongasin tämän nyt YLE teemalta ja on ollu nyt mun kesäsarjana. Todellakin vaikuttaa laatusarjalta!

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6547
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Mullan alla (Six Feet Under)

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Nyt on koko sarja katsottu läpi ja onhan Mullan Alla ehkäpä paras katsomani tv-sarja ikinä, ihan mahtava. Otti minut kyllä täysin mukaansa ja monet kerrat kyllä kosketti. Loppu oli todella hieno. Upea sarja, ei voi muuta sanoa! Kaksi ekaa kautta bokseina jo hyllyssä, loput aidon hankkia myös. Mullan Allasta voi varmasti nauttia vielä monet kerrat!

Kiitos Yle Teema, kun näytitte tämän mahtavan sarjan jälleen uusintana. <3

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33177
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mullan alla (Six Feet Under)

Viesti Kirjoittaja Pete »

Tämä tuli Netflixiin! :tapu:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6547
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Mullan alla (Six Feet Under)

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Katsoin sarjan reilu vuosi sitten uudestaan (taisi olla kolmas kerta, kun katsoin sarjan kokonaisuudessaan läpi), ja edelleen Mullan allaa on helppo kehua. Tällä katselukerralla silmiini tarttui pientä käsikirjoituksen kömpelyyttä (en nyt muista missä ja miten se ilmeni: oiskohan ollut jossain nelos kauden tietämillä?), mutta onhan sarjan tunnelmassa paljon pidettävää ja Fisherin perheen dynamiikkaa seuraa tunteella. Erityisesti Ruth ja Claire ovat mitä mainioimpia hahmoja läpi sarjan. <3

Ja se loppu! :parku: :parku: :parku: Ihan jo sen takia sarja kannattaa katsoa.

(Ja katselusuositus myös jokaiselle, joka on katsonut The Officea (US) !!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:)

Vastaa Viestiin