Wars for nothing (maanpuolustukselliset asiat)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista

Suomen maanpuolustus?

Olen käynyt tai aion käydä armeijan
19
34%
Olen sivari
9
16%
Olen vapautettu asepalveluksesta
17
30%
En ole asevelvollinen Suomessa
11
20%
 
Ääniä yhteensä: 56

Avatar
entropia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2783
Liittynyt: 12 Maalis 2010, 00:48

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja entropia »

Mä voisin periatteessa mennä edelleen armeijaan, jos haluaisin. Jos mä en ens keväänä pääse lääkikseen, niin mä varmaan meen sinne, koska mua varmaan sit v*tuttaa niin paljon... Mulla on kuitenkin hyvä kunto ja armeijassa ei tarvis ajatella raha-asioita. Vois vaan kuntoilla ja syödä. :ihana: Tosin siellä on kyllä myös paljon turhaa kuntoilua, tyyliin jumalattomasti kävelyä... Eikä siellä tarvis sitten ajatella mitään järkevää. En mä usko, että mä edes hirveesti hajoilisin siellä, koska mä koen, että mun elämässä on ollu tähän asti vähän suurempiakin vastoinkäymisiä kuin joku metsässä yön turhaan kykkiminen ym. Okei, mä oon ehkä ylpee ja armeijassa mä olisin varmaan tavallista vakavampi...

Avatar
JussiQ
Vielä yhdet
Vielä yhdet
Viestit: 664
Liittynyt: 25 Helmi 2006, 05:05
Paikkakunta: Eura

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja JussiQ »

^Kannattaa ehdottomasti mennä. Sellanen yhteenkuuluvuuden tunne ja kaverisuhteet armeijasta ovat taatusti sen arvoisia, vaikka ei muuten siitä menosta välittäisikään.

Hurricanille tsemppiä inttiajalle, hyvin se menee. (etenkin noiden sun taustatietojen pohjilta arvellen)

Hurrican
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4986
Liittynyt: 13 Tammi 2007, 14:01

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Hurrican »

Kiitti tsempityksistä, nyt se on sitten menoa! Koitetaan pärjätä ja päivittelen kuulumisia tänne aina lomilla. Se o moro!

Nimim. TJ "voi-v*ttu-en-edes-tiedä"... :uujee:

Avatar
Green-Beece
Vielä yhdet
Vielä yhdet
Viestit: 678
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 10:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Green-Beece »

On tasa-arvo-aatteen vastaista pakottaa kaikki alle 30v. miehet joko asepalvelukseen tai sivariin.
Oikeastaan voitaisiin siirtyä palkka-armeijaan, jossa varusaikana saisi korvauksen "panoksestaan isänmaan hyväksi". Tässä maassa on niin paljon näitä "Isänmaan nuoria toivoja", jotka ei malta pysyä nahoissaan päästessään armeijaan... Siis palkka-armeija ja mieluiten parin vuoden sisällä, kiitos.
If you have a dream, cherish it and pursue the ideals to make that dream a reality, and someday you will achieve all that you dreamed of.
~N

Hurrican
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4986
Liittynyt: 13 Tammi 2007, 14:01

Re: All kinds of everything

Viesti Kirjoittaja Hurrican »

Kännykkäpäivitys paratiisisaarelta: ensimmäiset hajoilee jo. :mrgreen: Muakin hajotti mut onneks just saatiin hyvää ruokaa. :heh: nyt jaksaa taas täällä kuumassa ja ahtaassa tupaelämässä.

Kyllä herra alikersantti!

Vompeli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12745
Liittynyt: 26 Elo 2005, 15:50

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Vompeli »

Mutta kerro toki ensimmäinen asia: miten meni ensimmäinen tupayö? :) Saitko nukuttua? :D

Tsemppiä! :D
Raipatirai

Hurrican
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4986
Liittynyt: 13 Tammi 2007, 14:01

Re: All kinds of everything

Viesti Kirjoittaja Hurrican »

Ihan hirveä oli eka yö. Nukuin varmaan pari tuntia. Tuvassa on 13 miestä, kuuma, punkat on ahtaat ja alikessut kolisteli ovia käytävällä... Ja tää odottaminen ahtaassa tuvassa on turhauttavaa! Toivottavasti pääsen jo ens viikolla lomille, se riippuu miten lomakoe menee ja 100 parasta pääsee. Mun on pakko tai pää levii. :heh: Nyt tajuan miks joidenki pää ei kestä tätä, itse tosin en luovuta vaikka mikä olis. :mrgreen:

Vompeli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12745
Liittynyt: 26 Elo 2005, 15:50

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Vompeli »

Pari ekaa viikkoa ne kamalimmat on. :joojoo: Ja minä en edes kaikkeen osallistunut aseettoman palveluksen vuoksi. :draamaa:
Raipatirai

Hurrican
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4986
Liittynyt: 13 Tammi 2007, 14:01

Re: All kinds of everything

Viesti Kirjoittaja Hurrican »

Laitetaanpas päivitystä täältä Alcatrazista: tänään selkeästi parempi päivä, hajotti vähemmän kun eilen. Fyysisesti oli rankempaa kun vedettiin alikessujen mukaan 'lyhyet' kahden tunnin sulkeiset. Jalat oli aika puuduksissa kun vedettiin pari tuntia putkeen lepoa ja asentoa ja käännöksiä jne eikä saanut hetkeäkään seistä rennosti. Illalla päästiin tutustumaan ohjatusti sotkuun, ja se rentoutti mukavasti kun sai karkkia ja limpparia. :mrgreen:

Jotkut sanonnat ärsyttää ihan törkeesti, esim: 'ruoka syödään, ei nautita' ja 'lomilla saadaan, armeijassa voidaan'. :heh: lisäksi yks alikessu on täysin m*ulkku..

TJ 359 kunnes toisin määrätään..

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Tsemppiä kovasti Hurricanille! :peukku: Ja pidä ihmeessä meitä ajantasalla miten siellä armeijan leivissä menee. Ihan mielenkiintoisia juttuja. :joojoo: Tuollaista alikessujen harjoittamaa kiusaamista en ole ikinä tajunnut, mutta kai se sit kuuluu talon tavoille tuollainen idioottikäytös, kuten tuo yöllinen ovien kolistelu. :roll: Vaikka tuokin on tietysti vielä pientä ja ennen vanhaan oli tosi törkeitä temppuja, joita he tekivät alokkaiden päänmenoksi. :draamaa:

Olikohan tämä ensimmäinen viestini koskaan tähän ketjuun. :mrgreen:
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Violette »

^Aiotko Weewa mennä armeijaan? :uujee: Minusta voisi toisaalta olla mielenkiintoista mennä, mutta en mä tiedä jaksaisinko oikeasti viettää siellä vuoden, tai edes puolta vuotta. Ja olen varmaan jo liian vanhakin kohta, joten ei tarvitse sitä miettiä. :heh:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Hurrican
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4986
Liittynyt: 13 Tammi 2007, 14:01

Re: All kinds of everything

Viesti Kirjoittaja Hurrican »

Meidän linnakkeen yliluutnantti ja varapäällikkö (siirtyy ensi viikolla lomalle jäävän päällikkö herra komentajaluutnantin sijaiseksi) on nainen. Aika rankka eukko ja kova pitämään kuria. :mrgreen: Tuntuu vähän erikoiselta kutsua häntä ROUVA yliluutnantiksi.. Yhtään naisalokasta ei meidän saapumiserässä ole.

Tänään saatiin molempiin olkapäihin rokotecoctailit, nyt on kädet mukavan kipeät. Lisäksi vietin monta tuntia lääkärintarkastuksessa ja sain mm. astmalääkkeet ja ajan optikolle.

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Violette kirjoitti:^Aiotko Weewa mennä armeijaan? :uujee:
Enpä taida mennä. Mutta jos Suomessa olis kaikille sukupuolesta riippumatta kutsunnat, niin voisin vaikka mennäkin armeijaan. :joojoo: Armeijasta ja sivaristahan saa lisäpisteitä, kun hakee kouluun ja sivarista vielä ihan hyvää työkokemusta. Mulla oli nuorena (18-20-vuotiaana) tosi vähän työkokemusta, niin jos olisi kaikille pakolliset kutsunnat, niin olisin varmaan käyttänyt tilaisuuden hyväkseni. :joojoo:

Mutta nyt on elämäntilanne aika hyvä niin en näe tuota armeijapuolta tarpeelliseksi. :heh:
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Weewa kirjoitti:mutta kai se sit kuuluu talon tavoille tuollainen idioottikäytös, kuten tuo yöllinen ovien kolistelu. :roll:
Jos siellä kerta oikeasti on tuollaista, niin mun mielestä se kertoo aika paljon ko. laitoksen johtajakoulutuksen hyödyllisyydestä. :heh:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Weewa »

^ Aivan, tuo oli hyvä pointti. :hihi: Joku muu voi kertoa lisää näitä alikessujen idioottitemppuja. :uujee: Kuten, että pedataan pedit ja alikessu tulee ja heittä lakanat lattialle, kun lakanan viivat eivät olleet suorassa. :uujee:
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
Magnum
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3126
Liittynyt: 17 Loka 2005, 16:22
Paikkakunta: Miami

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Magnum »

Samantyyppinen rumba tapahtuu myös sänkyä nukkumiskäyttöön valmisteltaessa. Päiväpeitto pitää viikata määrätyllä tavalla pallin päälle. Jos viikatun päiväpeiton raidat eivät ole suorassa tai viikattu päiväpeitto ei ole muuten asiallisen näköinen, niin se heitetään lattialle. Myös nukkumista varten valmisteltu sänky pitää olla sotilaallinen. Lakanoiden pitää olla oikeassa asennossa ja rypyttöminä.

Onhan noita erilaisia juttuja intissä vaikka kuinka paljon, mutta kummallisia tapoja on varmaan joka ikisessä yhteisössä. Mitä enemmän muusta maailmasta eristetty yhteisö on kyseessä, sitä oudompia tapoja varmasti löytyy.

Puolustusvoimissa näitä perustellaan pääosin sotilaallisen kurin ylläpitämisellä. Nykyisin kiusaamiseen eli niin kutsuttuun simputtamiseen puututaan rajulla kädellä. Jo reilu 10 vuotta sitten sitä ei suurissa määrin tapahtunut ja sen jälkeenkin Puolustusvoimat on pannut paljon paukkuja simputuksen kitkemiseen.
"Nakuilu on ihan jees"
-Naali

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17127
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Mäkin kirjoitan ensimmäisen viestini ikinä tähän ketjuun, varmaan jää myös viimeiseksi. :mrgreen: Eli en todellakaan menisi armeijaan, jos olisin mies, varmasti olisin hankkinut vapautuksen tai mennyt sivariin. Kukaan mun perheestäkään ei ole käynyt armeijaa, iskä suoritti siviilipalveluksen ja veli on onnistunut lykkäämään hyvin kaikkea opintojensa vuoksi (ja tuskin koskaan menee armeijaan) Mun mielestä Suomen maanpuolustus on nykyään melko hyödytön laitos... :puna: Jos joku sota tulisi, sitä tuskin enää käytäisiin panssarivaunuin tai pommein. Ydinaseista silloin olisi varmasti kyse. Palkka-armeija voisi olla ratkaisu, jos joidenkin on pakko päästä räiskimään ja leikkimään sotaa. :joojoo:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Hurrican
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4986
Liittynyt: 13 Tammi 2007, 14:01

Re: All kinds of everything

Viesti Kirjoittaja Hurrican »

Magnumin mainitsemat jutut ovat asiaa. Toi pinkan tekeminen on ärsyttävintä ikinä! Valkoinen viiva pitää kiertää siellä ja sininen täällä.. Mun mielestä päälliköt saa olla v-mäisiä koska kova kuritus kuuluu inttiin mutta alikessut vois olla vähän ymmärtäväisempiä. Mulla tosin sattu hyvä tuuri kun mun joukkueen alikit on mukavia, sääliks käy tota vastapäistä tupaa jossa on se m*ulkku.. Ja yks sanonta lisää joka ärsyttää: 'valtio tarjoaa viivat'. :heh:

Mun mielestä jokaisen miehen tulisi suorittaa pakollisena armeija, vähintään se puoli vuotta niin tietäis miten kivaa täällä on. :joojoo:

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: All kinds of everything

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Hurrican kirjoitti:Mun mielestä jokaisen miehen tulisi suorittaa pakollisena armeija, vähintään se puoli vuotta niin tietäis miten kivaa täällä on. :joojoo:
Mun mielestä jokaisen miehen tulisi suorittaa pakollisena siviilipalvelus ja olla oikeasti hyödyksi yhteisölleen. :joojoo: Tietty parempi vaihtoehto olisi se, että kukaan ei joutuisi suorittamaan mitään ja ihmiset voisivat tuonkin vuoden olla sanotaan nyt vaikka ansiotyössä tuomassa verorahoja valtiolle ja kunnille tai opiskelemassa ja tuomassa myöhemmin niitä verorahoja niiden pelkän kuluttamisen sijaan. :joojoo:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Hurrican
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4986
Liittynyt: 13 Tammi 2007, 14:01

Re: All kinds of everything

Viesti Kirjoittaja Hurrican »

Olen täysin eri mieltä. :) Sivarin ei pitäisi olla edes mahdollisuus vaan paikka, johon oikeasti inttiin esim. terveydellisistä syistä kykenemättömät joutuisivat. Vapautus taas pitäisi antaa selkeästi vakavammista syistä kuin nykyään. Tekisi ihan hyvää kaikille pojille tulla kasvamaan miehiksi armeijan harm.. vihreisiin.

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: All kinds of everything

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

No ei kyllä tee. Aivojen kytkeminen off-asentoon ei ole mieheksi kasvamista.
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16197
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: All kinds of everything

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

Jónsì kirjoitti:
Hurrican kirjoitti:Mun mielestä jokaisen miehen tulisi suorittaa pakollisena armeija, vähintään se puoli vuotta niin tietäis miten kivaa täällä on. :joojoo:
Mun mielestä jokaisen miehen tulisi suorittaa pakollisena siviilipalvelus ja olla oikeasti hyödyksi yhteisölleen. :joojoo:
Mun mielestä pakko ei ole kummassakaan tapauksessa (aina) hyväksi. :joojoo:

Epäilen vähän, että sitten kun itse olen intissä (mahd. I/13), lähden maitojunalla kesken kaiken pois. :miettii: :heh: No, vielä tässä on noin vuosi aikaa ennen kun on tosi kyseessä.
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Hurrican
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4986
Liittynyt: 13 Tammi 2007, 14:01

Re: All kinds of everything

Viesti Kirjoittaja Hurrican »

Jos pää ei kestä tätä niin äkkiä joutuu maitojunalla kotiin. Tänään lähti jo viisi ensimmäistä morttia kotiin.

Päivän HY: huomenna pääsee vapaa-ajalla liikkumaan esim puntille tai 9,5 km rantahölkälle ja loppuu tää virikkeetön tylsistyminen. :uujee:

Avatar
entropia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2783
Liittynyt: 12 Maalis 2010, 00:48

Re: All kinds of everything

Viesti Kirjoittaja entropia »

Hurrican kirjoitti: Päivän HY: huomenna pääsee vapaa-ajalla liikkumaan esim puntille tai 9,5 km rantahölkälle ja loppuu tää virikkeetön tylsistyminen. :uujee:
:uujee: Mäkin oon menossa, siis lenkille pitkästä aikaa salikauden jälkeen. :surrur: Täällä just venyttelen koipiani. :heh: Mut muuten oon kyl Jonsin kanssa harvinaisen samaa mieltä armeijasta. :shock:

Avatar
Ticoshay
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4911
Liittynyt: 11 Huhti 2008, 16:32

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Ticoshay »

Mä en halua ehkä armeniaan :lohduton: Mä vahingossa loukkaan jalkani vaikka juuri ennen armeijaa.
LOBODA

Avatar
entropia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2783
Liittynyt: 12 Maalis 2010, 00:48

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja entropia »

Ticoshay kirjoitti:Mä en halua ehkä armeniaan :lohduton: Mä vahingossa loukkaan jalkani vaikka juuri ennen armeijaa.
Mut etkö sä oo homoseksuaali? Sanot vaan kutsunnoissa, että mä varmaan kiihotun suihkuhuoneessa, että mä en kestä olla niiden "hyvännäköisten" nuorten miesten ympäröimänä. Todennäköisesti saat vapautuksen...

Avatar
entropia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2783
Liittynyt: 12 Maalis 2010, 00:48

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja entropia »

Niin ja tuli vaan tästä http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011071 ... 2_uu.shtml uutisesta mieleen, että voinko mä vuokrata jonkun luksuslukaalin just vähän ennen kuin meen asepalvelukseen, niin ne sit maksaa sen ylläpidon ja voin aina lomilla mennä sinne? :uujee:

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

entropia kirjoitti:Niin ja tuli vaan tästä http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011071 ... 2_uu.shtml uutisesta mieleen, että voinko mä vuokrata jonkun luksuslukaalin just vähän ennen kuin meen asepalvelukseen, niin ne sit maksaa sen ylläpidon ja voin aina lomilla mennä sinne? :uujee:
Asunnossa pitää olla asunut tietty aika ennen palvelukseen astumista. Muistaakseni raja oli puoli vuotta, mutta en kyllä sano varmaksi mitään. Esimerkiksi jos intin aikana muuttaa, niin vuokraa ei makseta (ellei perusta perhettä, ts. muuta naisen kanssa yhteiseen asuntoon).
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Callahan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1020
Liittynyt: 02 Huhti 2007, 20:35
Paikkakunta: Turku

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Callahan »

entropia kirjoitti:Mut etkö sä oo homoseksuaali? Sanot vaan kutsunnoissa, että mä varmaan kiihotun suihkuhuoneessa, että mä en kestä olla niiden "hyvännäköisten" nuorten miesten ympäröimänä. Todennäköisesti saat vapautuksen...
Jos tuosta saisi vapautuksen, niin mitä väliä sillä on, onko oikeasti homo vai ei? Kyllähän heterokin voi valehdella olevansa homo. Ei kyllä tipu vapautusta tuosta, muutenhan kaikki, jotka haluaisivat vapautuksen, voisivat sanoa noin. Olen varmaan täällä aiemminkin muistellut tupakaveriani, joka aidosti luuli, että homot eivät pääse armeijaan. Tyyppi oli ihan kauhuissaan sitten loppuajan, kun muistutimme häntä, että kukaan ei missään vaiheessa kysy seksuaalisesta suuntautumisesta kutsunnoissa tai muutenkaan ja että suihkussa ja saunassa on todennäköisesti aina joku homokin. :heh:

Minäkin olen kyllä sitä mieltä, että yleiselle asevelvollisuudelle ei ole mitään tarvetta. Siellä ei todellakaan opi mitään hyödyllistä. Hetkellisestä kuntokoulusta se käy, mutta kaikki taitavat "rapistua" pian entiselleen. Itsenäiseksikään ei opi, koska kaikki ajattelu ja omien aivojen käyttö on kielletty. En sitten tiedä, mitä se pojasta mieheksi kasvaminen tarkoittaa. Tietääkö joku muu? Mun mielestä pojasta mieheksi kasvaminen voisi olla vaikkapa sitä, kun siirtyy omilleen ja itsenäiseen elämään. Ei sillä ole armeijan kanssa mitään tekemistä. Armeija taitaa olla muuten sellainen elämänvaihe, jossa suurin osa tupakoivista miehistä opettelee tupakoimaan. Mielenkiintonen kokemus armeija varmasti on esim. erähenkisille ihmisille, mutta suurimmalle osallehan se on ihan täyttä ajanhukkaa.

Avatar
entropia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2783
Liittynyt: 12 Maalis 2010, 00:48

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja entropia »

^Ei seksuaalista suuntautumista nykyään kysytäkään, mutta psyykkisistä syistä voi saada vapautuksen ja tuollaisella tarinalla luokkalaiseni lukiossa sen ainakin kertoi saaneen. En näe mitään syytä, miksi hän olisi valehdellut.

Vastaa Viestiin