Millainen on hyvä viisufani?

Ei-vuosikohtaisen viisukeskustelun arkisto.
Avatar
Riikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1213
Liittynyt: 03 Joulu 2004, 13:08
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Millainen on hyvä viisufani?

Viesti Kirjoittaja Riikka »

romualdo kirjoitti:Riikalle otti ja sano että ihmettelen määki ihan tosissani ettei Herra Tomi Putaansuun kotokaupungista ole ilmoittautunut ketään toista vania...! Ku täältäkin Kokkolan kokoisest kaupungista olen bongannut jo kolome uutta vania sitten v. 2006! ...
Joo, kyllä se vähän ihmetyttää, ettei asukasmäärältään Suomen 13. suurimmassa kaupungissa ole kuin yksi viisufani. :roll: Tai muut ei oo ainakaan pahemmin ilmoittaneet olemassaolostaan eivätkä kai ole tällä palstalla.

voda07
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 315
Liittynyt: 26 Heinä 2010, 14:18

Re: Millainen on hyvä viisufani?

Viesti Kirjoittaja voda07 »

No jos nyt pitää viisufaniutta määritellä, niin viisufani katsoo (tai ainakin pyrkii katsomaan) Suomen karsinnat ja kevään kansainvälisen kilpailun joka vuosi.
Tompan jako eri tasoille vaikutti mielenkiintoiselta, mutta liian tarkassa määrittelyssä on ongelmia, kun kaikki ei välttämättä oikein mahdu mihinkään niistä. Kolmostaso tosin kuvaisi eniten minua, mutta mitä tarkoitetaan "viisuhömpällä"? (Minulla on esim. viisu-cd) Ja olenhan itsekin tällä foorumilla, vaikka epäsäännöllisesti... :miettii: Sitten taas en katso Ruotsin finaalia :roll:
Minä melkein määrittelisin tasot näin:

ykköstason fani: Katsoo Euroviisut ja Suomen karsinnat joka vuosi. Mutta Euroviisut ei näy mitenkään muuten elämässä.

kakkostason fani: Katselee (ja ehkä arviokin) euroviisuja myös sesongin ulkopuolella, tietää niistä "jonkin verran" ja mahdollisesti hankkiikin euroviisutavaraa, kuten cd:t

kolmostason fani: (Lainaan törkeästi tekstin Tompalta) kyyläilevät eri maiden karsintoja (muidenkin kuin Suomi ja Ruotsi) ja tekevät innokkaasti puntareita eri maiden karsinnoista. Heidän intonsa viisuja kohtaan on loppumaton ja he vierailevat kaikenlaisissa miiteissä ja ovat valmiita jopa maksamaan harrastuksestaan.

Minä olin siis ykköstason fani viime vuoteen asti ja nyt kakkostasolla :joojoo:

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36877
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Millainen on hyvä viisufani?

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

^ Tuolla määritelmällä ykköstason fani ei ole minulle fani lainkaan. :draamaa: Esim. äitini olisi tuon perusteella ykköstason fani... Juu ei ehkä kumminkaan. :heh: Tuollainen ihminen on tavallinen, joka vain sattuu käyttämään yhden tai pari iltaa vuodessa viisuihin.
Viimeksi muokannut TomppaJr, 01 Touko 2011, 20:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Millainen on hyvä viisufani?

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Mä oon kakkosen ja kolmosen välissä. :heh:
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

voda07
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 315
Liittynyt: 26 Heinä 2010, 14:18

Re: Millainen on hyvä viisufani?

Viesti Kirjoittaja voda07 »

TomppaJr kirjoitti:^ Tuolla määritelmällä ykköstason fani ei ole minulle fani lainkaan. :draamaa: Esim. äitini olisi tuon perusteella ykköstason fani... Juu ei ehkä kumminkaan. :heh: Tuollainen ihminen on tavallinen, joka vain sattuu käyttämään yhden pari iltaa vuodessa viisuihin.
No joo, nyt kun mietin asiaa, niin enhän kyllä itseänikään viisufanina pitänyt ennen viime vuotta :roll:
Muutetaan nimitykset, samat sisällöt, mutta nimet on tavistaso, ykköstason fani ja kakkostason fani :heh:

Tietysti, jos haluamme alkaa viisufaniuden tasoja määrittelemään, niin yksi tapa on tehdä lista erilaisista viisufanin ominaisuuksista ja tekemisistä. Jokaisesta listan osumasta saa yhden pisteen ja sitä kovempi fani olet, mitä enemmän tulee pisteitä. :joojoo: Nyt vain listaa tekemään...
Esim. "katsoo Suomen karsinnat", "Katsoo muiden maiden viisut ennakkoon", "Seuraa 1-3 maan viisukarsinnat", "Käy viisutapaamisissa" jne.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36877
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Millainen on hyvä viisufani?

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Ja pisteitä saisi:

2=useasti
1=joskus
0=en

:heh:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Huilumies
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5351
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 15:20
Paikkakunta: Vantaa

Re: Millainen on hyvä viisufani?

Viesti Kirjoittaja Huilumies »

voda07 kirjoitti:Minä melkein määrittelisin tasot näin:

ykköstason fani: Katsoo Euroviisut ja Suomen karsinnat joka vuosi. Mutta Euroviisut ei näy mitenkään muuten elämässä.

kakkostason fani: Katselee (ja ehkä arviokin) euroviisuja myös sesongin ulkopuolella, tietää niistä "jonkin verran" ja mahdollisesti hankkiikin euroviisutavaraa, kuten cd:t

kolmostason fani: (Lainaan törkeästi tekstin Tompalta) kyyläilevät eri maiden karsintoja (muidenkin kuin Suomi ja Ruotsi) ja tekevät innokkaasti puntareita eri maiden karsinnoista. Heidän intonsa viisuja kohtaan on loppumaton ja he vierailevat kaikenlaisissa miiteissä ja ovat valmiita jopa maksamaan harrastuksestaan.
Aika hyvät määritelmät. Toisin sanoen miltei kaikki julkkikset, viisuartistit, jaanapelkoset sun muut, jotka väittävät olevansa "viisufaneja", ovatkin oikeastaan vasta ykköstason faneja :heh: Hyvä niin, kehittymisen varaa on vielä :joojoo:

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Re: Millainen on hyvä viisufani?

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Selkeästi olen väliinputoaja 2. ja 3. tason välille.
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19799
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Millainen on hyvä viisufani?

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

Muutenkin minusta tasojen 2. ja 3. välillä on aika iso kuilu. Minusta se, että muistaa joitakin vanhoja voittajia ja joskus hankkii CD:n on aika kaukana siitä, että kuuntelee kaikki nettiin tulevat 99 moldovatyrkkyä (Miten jotkut viitsivät? :draamaa: ) ja jopa puntaroi ne tai katsoo nettistreamien kautta kaikkien maiden karsintoja. Vai mitä?

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11536
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Millainen on hyvä viisufani?

Viesti Kirjoittaja romualdo »

eräs sujuva- ja sanavalmis fani on päässyt Viisuillan (ti. 10.5 18.oo-21.oo)studioon... terkkuja vaan Ämmälle! Piä mut lämpimänä... (:coracao:) toivottavasti myös Ronski-Riittakin pääsee lähetykseen jos ei lankoja pitkin nii ainakin levyn myötä... Markku Piispanen aloitti tavismaistemman toivelistan...

Avatar
Viisuboy
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 950
Liittynyt: 10 Heinä 2011, 14:14

Re: Millainen on hyvä viisufani?

Viesti Kirjoittaja Viisuboy »

"kakkostason fani: Katselee (ja ehkä arviokin) euroviisuja myös sesongin ulkopuolella, tietää niistä "jonkin verran" ja mahdollisesti hankkiikin euroviisutavaraa, kuten cd:t"

"kolmostason fani: (Lainaan törkeästi tekstin Tompalta) kyyläilevät eri maiden karsintoja (muidenkin kuin Suomi ja Ruotsi) ja tekevät innokkaasti puntareita eri maiden karsinnoista. Heidän intonsa viisuja kohtaan on loppumaton ja he vierailevat kaikenlaisissa miiteissä ja ovat valmiita jopa maksamaan harrastuksestaan."
Olen itse näiden kahden väliltä :joojoo:
"When the hopes keep on fading
All the pieces I'm saving
Remind me that I am strong enough to
Make my puzzle of dreams"

Lukittu