Cinéma (Elokuvat)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista

Kuinka usein käyt elokuvissa?

Kerran kuussa tai useammin
20
11%
Kerran kahdessa kuussa
24
13%
Kolmen tai neljä kuukauden välein suunnilleen
42
23%
Ehkä pari kertaa vuodessa
58
31%
Kerran vuodessa tai harvemmin
41
22%
 
Ääniä yhteensä: 185

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: Cinéma (Elokuvat)

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Aancon kirjoitti:Vicki Christina Barcelona oli yllättäen todella hyvä :shock: En ole aikaisemmin katsonut sitä, sillä vihaan miespääosan esittäjää :yrjo: Mutta siis todella hienosti tehty leffa, ja mahtava idea oli käyttää kertojaa läpi leffan - kertoja olikin se hauskin "hahmo" :hihi: Toivoin että leffa olisi vain jatkunut ja jatkunut, mutta pitihän sen loppua :draamaa: Scarlet Johansson :ihana:
Se on ihan turha leffa.
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Ticoshay
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4911
Liittynyt: 11 Huhti 2008, 16:32

Re: Cinéma (Elokuvat)

Viesti Kirjoittaja Ticoshay »

Morsiusneidot :rofl2: :repeilee: :rofl: :heh: Miten joku leffa voi olla näin hauska ihan oikeesti. Paras leffa ikinä, point blank. Alku, lentokone, puvun sovitus, auto, pariisijuhlat, kaikki oli aivan sairaan hysteerisen hauskaa. Mä en ikinä nauranu näin paljon, en koskaan ennen. Kaikki näyttelijät ihan hullunhauskoja. Kaikista eniten mä nauroin tää on 90-luku jutulle. Pakko mennä katsomaan uudestaan, vaikka treffeille jonkun ihanan kaa. 5/5

Black Swan Waude vau, tää oli ihan katseenvangitsija. Natalie veti sellasen roolin, että oksat pois. Huomas kyllä että tää oli Wrestlerin ohjaajalta, samantyylinen realisten kuvaus. Ahdistava. 5/5
LOBODA

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Cinéma (Elokuvat)

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Ticoshay kirjoitti:Pakko mennä katsomaan uudestaan, vaikka treffeille jonkun ihanan kaa.
:kaunis:
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Re: Cinéma (Elokuvat)

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

Morsiusneidot tuli käytyä katsomassa ja olihan se sitten kaiken hehkutusten jälkeen pettymys. Pari hauskaa kohtaa tarjos, mutta muuten vaan muutaman hymähdyksen. Kyllä se kaks tuntia kuitenkin nopeesti kulu, joten plussaa siitä. Toiste en katsois enkä omaks ostais, mutta ihan tyytyväinen oon vapaalipun sijoituksesta :peukku:
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Vompeli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12745
Liittynyt: 26 Elo 2005, 15:50

Re: Cinéma (Elokuvat)

Viesti Kirjoittaja Vompeli »

Cowboys & Aliens

Mutta asiaan... Tämä oli ihan viihdyttävä leffa. Kuitenkin sortui sen verran pahasti kliseisiin, että putosi tähdet kolmeen. Kuitenkin nostan puolella tähdellä Harrison Fordin vuoksi. :ihana:

***½
Raipatirai

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11937
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Cinéma (Elokuvat)

Viesti Kirjoittaja sziget »

Woody Allenin komediahattara Midnight in Paris miellytti enemmän kuin Vicky Cristina Barcelona mutta vähemmän kuin piikikäs You Will Meet a Tall Dark Stranger tai vakava Match Point. Hyppelehdintä 1920-luvun ja nykypäivän välillä on tavallaan hauskaa vaikkei kovin luontevaa. Owen Wilson vara-Woodyna on ärsyttävä, ei silti huono. Sanoma on yllätyksetön. Lopetus välttää pahimmat latteudet.

Rakkautta ja anarkiaa -viikko alkoi Helsingissä. Ostin ensin viisi lippua, mm. dokumenttiin Grant Morrison: Talking with Gods. Monet jenkkisarjakuvan tähdet ovat eurooppalaisia, niin Morrisonkin. Olen lukenut paljon varsinkin DC:n tuotantoa viime vuosina ja janoan lisää. :p

Lisäksi karua eurooppalaista arkidraamaa, mm. norjalainen Oslo, August 31st. Se perustuu samaan aiheeseen kuin Louis Mallen Virvatuli (1963), joka on yksi kaikkien aikojen suosikkileffoistani. <3
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
Ticoshay
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4911
Liittynyt: 11 Huhti 2008, 16:32

Re: Cinéma (Elokuvat)

Viesti Kirjoittaja Ticoshay »

Herri Pötter seiska deux thrii dii

3d lasit sattu ekaa kertaa ihan sairaasti. Okei no se johtu siitä kun silmiini joutui roska aika pitkäksi aikaa. Ei ollut kauhean hyvä. Plääh. Tylsä 3/5
LOBODA

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17127
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Cinéma (Elokuvat)

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Katsoin eilen iltani ratoksi Woody Allenin ohjaaman leffan Whatever Works. Tarina sijoittuu Allenille tyypilliseen tapaan New Yorkiin, jossa vanha ja katkeroitunut, nerona itseään pitävä Boris tapaa nuoren kotoa karanneen tytönhupakon Melodyn, ja menee tämän kanssa naimisiin. Leffassa kuvataan heidän suhdettaan, johon tuovat oman ripauksensa Melodyn vanhempien ilmestyminen paikalle, sekä kaikkien ihmisten henkinen kasvu. Melodya näyttelevä Evan Rachel Wood on roolissaan loistava, samoin Borista esittävä Larry David. :peukku: Elokuva yllätti minut positiivisesti, se jätti hyvän fiiliksen ja paljon ajateltavaa. Suosittelen! :joojoo:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Vompeli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12745
Liittynyt: 26 Elo 2005, 15:50

Re: Cinéma (Elokuvat)

Viesti Kirjoittaja Vompeli »

Nalle Puh (2011) ***½

Ihan mukavan hauska leffa, jossa sekä lapsi että aikuinen viihtyy. Juonena yhtenäisempi kuin vuoden 1977 Nalle Puh (vertasin siihen jatkuvasti). Silti pidin enemmän vuoden 1977 Nalle Puhista, joten tämä saa vain 3½ tähteä.
Raipatirai

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33182
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Cinéma (Elokuvat)

Viesti Kirjoittaja Pete »

Musta jää -elokuvasta on tehty eteläkorealainen versio. Katsojia se on kerännyt 100 000.

http://www.hs.fi/kulttuuri/Suomalaiselo ... 5546318674

Stockmannin Hullut viikot taitavat olla jo ensi viikolla, joten pitääpä varautua mennä ostamaan taas leffalippuja. :joojoo:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Cinéma (Elokuvat)

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Kävin katsomassa Pussikaljaelokuvan. Elokuvassa ei juuri ole juonta ja pääosanäyttelijät ovat koko ajan pikku kaljapöhnässä. Kuitenkin "ihan hyvä" leffa, mutta ei kannata odottaa tosiaan mitään kovin erikoista elokuvaelämystä. Parasta leffassa oli kyllä tutut Kallion seudut. :peukku: Voishan ton joskus vaikka tv:stä tsekata. :joojoo:
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33182
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Cinéma (Elokuvat)

Viesti Kirjoittaja Pete »

Sovinto, joka pohjautuu Sikalat-kirjaan, oli kyllä harvinaisen ahdistava. :/ Olisin toivonut vähän syvällisempää otetta aiheeseen.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
inomu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2681
Liittynyt: 31 Joulu 2010, 01:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Cinéma (Elokuvat)

Viesti Kirjoittaja inomu »

Sivistin itseäni tänä viikonloppuna katsomalla sellaiset arvostetut elokuvat kuin "Rita Hayworth - avain pakoon" ja "Schindlerin lista". Kummankaan juonesta en tiennyt mitään etukäteen. Molemmat olivat erinomaisia elokuvia ja nyt on yleissivistynyt olo.
Dancing to electropop like a robot from 1984

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Cinéma (Elokuvat)

Viesti Kirjoittaja Margot »

Katsoin vuosien tauon jälkeen Kauniin mielen. Se on kyllä vaikuttava elokuva. Harmittaa vaan, kun sitä ei voi enää ikinä katsoa ensimmäistä kertaa, koska leffassa on tiettyjä koukkuja, jotka katoavat, kun juonen tietää. Toisaalta on aika kiehtovaakin katsoa leffaa sellaisin silmin, että tietää jo, mitä tulee tapahtumaan. Tää leffa on aivan loistava esimerkki siitä, miten ihminen ei näe merkkejä, joita ei osaa etsiä.

Ja Christopher Plummer. <3
What color is your life?

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33182
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Cinéma (Elokuvat)

Viesti Kirjoittaja Pete »

Likainen Pommi oli aivan yhtä surkea kuin kaikki arvostelut ovat kertoneet. :joojoo:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Ticoshay
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4911
Liittynyt: 11 Huhti 2008, 16:32

Re: Cinéma (Elokuvat)

Viesti Kirjoittaja Ticoshay »

Drive oli aivan loistava kuin kaikki arvostelut ovat kertoneet sen :joojoo: Ryan Goslinki :kuolaus:
LOBODA

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: Cinéma (Elokuvat)

Viesti Kirjoittaja skidi »

Pina. Jotenkin odotin, että jossain vaiheessa kyllästyisin katsomaan tanssielokuvaa/dokumenttia, sillä minulla on vähän sellaista taipumusta, että tanssiesitykset jaksavat kiehtoa minua sellaiset kymmenen minuuttia, minkä jälkeen alan vääntelehtiä hermostuneena. Kuitenkin yllätyin positiivisesti. Pina jaksoi pitää otteessaan koko ajan, se oli visuaalisesti kaunis ja intensiivinen. Minua viehättää myös kaikenlaiset genresekoitukset, ja tanssielokuvan ja dokumentin yhdistäminen todella toimi.
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33182
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Cinéma (Elokuvat)

Viesti Kirjoittaja Pete »

En keksi mitään negatiivista sanottavaa Piiat-elokuvasta. :peukku:
Riskinä seniorilaumat

Vompeli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12745
Liittynyt: 26 Elo 2005, 15:50

Re: Cinéma (Elokuvat)

Viesti Kirjoittaja Vompeli »

Minä olin hieman pettynyt Johnny Englishiin. :shock: Verrattuna siihen ensimmäiseen leffaan tämä oli niin kamalan vakava ja synkkä. Olihan tuossa hauskat hetkensä, mutta silti... Hauskat pätkät oli niin nähty jo trailerissa... :eiei:
Raipatirai

Avatar
riksa[
Press
Press
Viestit: 4595
Liittynyt: 16 Touko 2010, 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Cinéma (Elokuvat)

Viesti Kirjoittaja riksa[ »

Olen tässä viikonloppuna katsonut viisi elokuvaa. Lyhyttä kommentointia tässä:

Yossi & Jagger (Israel 2002)
Tunnin pituinen tarina kahdesta toisiinsa rakastuneesta armeijamiehestä. Oli hätkähdyttävän hyvä ja elokuva ei missään vaiheessa ollut tavallaan liian "elokuvamainen", eli kaikki tuntui jotenkin siltä, että se voisi oikeasti tapahtua tai vaikka perustua tositapahtumiin. Oli todellakin jännä nähdä itsensä elokuvan hahmoissa. Kyyneliltä en välttynyt, mutta ei se nyt ihmekään ole, sillä sen verran surullinen tarina loppujen lopuksi oli. Jos nyt tähdillä lähdetään leikkimään, niin annan ehdottomasti täydet viisi. Rakastuin tähän tarinaan.

Beautiful Thing (Iso-Britannia 1996)
Tarina kahdesta teinipojasta, jotka rakastuu. Voi hellanlettas kuinka söpöä ja ihanaa ja kaunista ja---. No ei ollut. Oli koskettava ja välillä melko kipeä tarina, jonka en halunnut koskaan päättyvän. Kyyneliä vuodatin tämänkin elokuvan aikana, varmasti siksi, koska olen itsekin elänyt teini-iän homona, ensin kaapissa ja sitten sieltä ulkona, ja tiesin tasan tarkkaan, mitä tunteita ja vaikeuksia siihen liittyi. Hienosti tehty ja eritoten hienosti näytelty. Viisi tähteä tällekin. Haluan nähdä uudestaan. Ja oli se myös vähän söpöä.

P.S. Jamien äiti. <3

Leijonakuningas 2 (Yhdysvallat 1998)
No oli kyllä aika tylsä ja huono ekaan verrattuna. Ainoat loistavat kohdat olivat He Lives In You -biisi sekä Timonin ja Pumban toilailut ja kielihuumorin viljely. Kolme tähteä kuitenkin.

P.S. Kovun äiti. :jupinaa:

Make The Yuletide Gay (Yhdysvallat 2009)
No tässä olikin sitten se oikein söpö ja nätti tarina kahdesta nuoresta ja komeasta homosta, joista toinen ei ole kaapista ulkona perheelleen, ja sitä sitten vatvotaan koko elokuvan ajan. Tykkäsin kyllä ihan hirveesti, vaikkei toinen homoista oikein vakuuttanut näyttelijänä. Aivan loistavaa rivoa kielihuumoria, joka sai ihan ääneenkin nauramaan. Viisi tähteä, koska nautin elokuvasta alusta loppuun.

P.S. Olafin äiti. <3

Children of God (Bahama 2010)
Olipa hyvä. Hahmot ihan loistavia, ja näyttelijät ehkä vielä parempia. Tyylikästä. Loppu tuli ihan puun takaa. Viisi tähteä tällekin. Aancon on kirjoittanut tästä hyvin muutama sivu takaperin. Eipä oikeastaan mitään lisättävää.
P.S. Romeon äiti. :yrjo:

---

Olipa oikeasti mukava nähdä erilaisia "homoelokuvia". :miettii: En ollut ennen nähnyt kuin Brokeback Mountainin, joka on kyllä todella hyvä. Noissa leffoissa oli monia asioita (pienen pieniä ja suuren suuria), jotka tunnisti heti itsessä. Kaikki elokuvat olivat lisäksi erilaisia. Hienoja. :peukku:
I'm not as think as you drunk I am

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19808
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Cinéma (Elokuvat)

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

Olen menossa tänään katsomaan Tintin seikkailujen "Yksisarvisen salaisuus"-elokuvaa 3D-muodossa. Vähän mietityttää etukäteen, koska en ole ennen katsonut kokopitkää 3D-elokuvaa. :surrur:

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Cinéma (Elokuvat)

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Mä en ole nähnyt homoelokuvista kuin Brokeback Mountainin, Fucking Åmålin ja Reinas'in, mutta tuo Reinas oli kyllä ehdottomasti paras ja hauskin. :tapu: Sehän onkin komedia. Tarina kertoo muistaakseni kolmesta homoparista, jotka ovat menossa naimisiin jossain joukkovihkimisseremoniassa ja homojen äidit tulevat tietysti paikalle sekoittamaan paikkaa. :hihi: Tässä elokuvan traileri:

http://www.youtube.com/watch?v=Vc68Mznul2I
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
Jonnuli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1841
Liittynyt: 14 Helmi 2007, 14:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Cinéma (Elokuvat)

Viesti Kirjoittaja Jonnuli »

Homoelokuvilla jatketaan!

Katsoin eilen Milkin ja voi kun tää pääs taas porailemaan :puna: Jestas, miten ison vaikutuksen yksi ihminen pystyy tekemään muiden elämään! Sean Penn on nykyään yksi mun lempinäyttelijöitä :ihana: Täydet viisi tähteä!
Yllättäviä viisubongauksia:
"Kirkkobändi soitti luojani munia" -akuankka13

Avatar
riksa[
Press
Press
Viestit: 4595
Liittynyt: 16 Touko 2010, 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Cinéma (Elokuvat)

Viesti Kirjoittaja riksa[ »

^ :uujee: Kiva kuulla, että se on hyvä. Se odottaa mua kotona Pirkkalassa digiboxilla. :mrgreen:
I'm not as think as you drunk I am

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Cinéma (Elokuvat)

Viesti Kirjoittaja Naali »

Onko se tullut jo telkkarista? Oon missannut. :lohduton:

Joitakin viikkoja sitten katsoin Teemalta hyvän ruotsalaisen leffan Fyra år till (Vielä neljä vuotta), joka oli myös ihan mielenkiintoinen. Käsitteli aikuisen, naimisissa olevan poliitikon kaapista tulemista ja kaikkea siihen liittyvää. Suosittelen katsomaan, jos törmäätte. Itse ainakin pidin sen verran, että jätin boksille odottamaan toista katselukertaa.
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19808
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Cinéma (Elokuvat)

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

jee euroviisut kirjoitti:Olen menossa tänään katsomaan Tintin seikkailujen "Yksisarvisen salaisuus"-elokuvaa 3D-muodossa.
Pidin kyllä näkemästäni. :surrur: En spoilaa juonesta, mutta 3D-elokuva oli hieno kokemus. Sen verran voin silti sanoa, että juoni ei ollut mikään orjallinen kopio sarjakuvasta, joten jäi elokuvaan jänntystä, niin monet kerrat kuin olen alkuperäisen sarjakuvan lukenutkin.

Avatar
riksa[
Press
Press
Viestit: 4595
Liittynyt: 16 Touko 2010, 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Cinéma (Elokuvat)

Viesti Kirjoittaja riksa[ »

Naali kirjoitti:Onko se tullut jo telkkarista? Oon missannut. :lohduton:
Se tuli jo kauan sitten telkkarista, mutta Canal plussalta tms. Luulisi kyllä, että se pyörisi jo maksuttomillakin kanavilla, sillä onhan se nyt jo kolme vuotta vanha leffa. :miettii:
I'm not as think as you drunk I am

Avatar
Ticoshay
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4911
Liittynyt: 11 Huhti 2008, 16:32

Re: Cinéma (Elokuvat)

Viesti Kirjoittaja Ticoshay »

Milk on niiiin hyvä :ihana: Yks parhaimmista leffoista koskaan :joojoo:

paranormal activity 3 nyyh tää oli ihan huono. Okei kyllä mä vähän tärisin tän jälkeen ku se oli loppu. Pelottava ehkä, surkea kyllä.
LOBODA

Avatar
riksa[
Press
Press
Viestit: 4595
Liittynyt: 16 Touko 2010, 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Cinéma (Elokuvat)

Viesti Kirjoittaja riksa[ »

Katsoin uudestaan Yossi & Jaggerin, ja taas tuli itku. :puna: Olen kyllä sitä mieltä, että jos tuon elokuvan pystyy katsomaan liikuttumatta, on jo melkoinen mestari. :joojoo: Ajattelin vielä vähän ennen loppuratkaisuja, että no nyt
ei kyllä itketä pätkääkään, lähinnä vaan väsyttää, mutta niin vaan käänty päälaelleen kaikki. On se surullinen. :lohduton: Taidan eläytyä elokuviin ehkä vähän liikaa, koska aloin (taas) voida vähän pahoin sen surullisuuden takia. :puna:

Nyt äkkiä nukkumaan. :hiips:
I'm not as think as you drunk I am

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17127
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Cinéma (Elokuvat)

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Mä haluan nähdä tuon leffan! <3
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Vastaa Viestiin