Parturit ja kampaamot

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista
Avatar
Leena
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3601
Liittynyt: 18 Syys 2004, 22:38
Paikkakunta: Tampere

Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Leena »

Kiva GMW kun muistutit tosta lääkehoidosta. Ukkoni on kalju ja pelkään sen periytyvän 12 vee poikaani jolle hiukset on niin henki ja elämä. Meillä tuoksuu koko koti hiustenhoitosuihkeille,lakoille,geeleille kun mun leijonapoika pöllyttää. Pojalla on paksut hiukset mut eihän sitä tiedä miten on tulevaisuudessa. Itse minusta kalju on ok mut miten kokee sen nuorimies!?
Bra vibrationer!

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Kiitos, GiveMeWings. Popsin kyllä biotiinia aika tavalla (B-monivitamiinitabletit, C-piimaa). Voisitko kertoa ko. lääkkeistä ja niiden vaikutuksista? Vaikuttaako lääkitys parrankasvuun?
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
Katinka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1862
Liittynyt: 05 Joulu 2004, 18:03
Paikkakunta: Kuopio

Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Katinka »

Minulla on tällä hetkellä pitkät hiukset. Nyt alan olla jo kyllästynyt niihin ja hiuslaatu on pehmeä ja ohut, tuntuu, etteivät pysy oikein missään. Lähiaikoina suunnitelmissa on mennä kampaajalle ja olen suunnitellut lyhyttä kesätukkaa. Uskallankohan? :shock: Joku kiva väri olisi myös suunnitelmissa. Katotaan. Kunhan pääsen kampaajalle, sanon tietysti:"Otetaan tuosta latvasta nyt 5 cm pois." :puna:
Belgrad 2008!!

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Katinka, kokeilepa piimaata, se saattaa ehkä vahventaa hiuslaatua.
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
Katinka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1862
Liittynyt: 05 Joulu 2004, 18:03
Paikkakunta: Kuopio

Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Katinka »

Sitä en olekaan kokeillut, kiitos neuvosta, Jukka. :)
Belgrad 2008!!

Avatar
Soppis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8813
Liittynyt: 18 Touko 2004, 23:03
Paikkakunta: Tampere

Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Soppis »

Hiukseni ovat lähinnä katastrofi nyt. Ylipitkät ja latvoista huonokuntoiset. Haaveena olisi latvojen tasaus ja selkeitä raitoja. Sitten kun hiukset menevät luonnostaan kiharaan ja ovat maailman hankalinta jouhevaa laatua niin useimmiten peilin edessä näyttää tältä...

:tajutkaa:

You and me, can't you see, we're playing with fire?
Tell me now, do you feel this burning desire?

Avatar
Leena
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3601
Liittynyt: 18 Syys 2004, 22:38
Paikkakunta: Tampere

Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Leena »

Nyt Soppis mars kampaajalle jos tolta tuntuu, kyllä muori jelppaa. Peilistä täytyy nähdä kivaminä.... Ps. Visakuu vaihtuu kohta,tilaa aika sitten.......
Bra vibrationer!

Avatar
Soppis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8813
Liittynyt: 18 Touko 2004, 23:03
Paikkakunta: Tampere

Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Soppis »

Kiitos tarjouksesta, kieltämättä houkuttelee... ;) Pitkistä hiuksista ja yleisilmeeltään tummasta väristä en luovu, mutta siistiminen ja piristys on aina paikallaan!

You and me, can't you see, we're playing with fire?
Tell me now, do you feel this burning desire?

Avatar
GiveMeWings
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8830
Liittynyt: 15 Loka 2004, 21:50

Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja GiveMeWings »

JukkaV kirjoitti:Popsin kyllä biotiinia aika tavalla... Voisitko kertoa ko. lääkkeistä ja niiden vaikutuksista? Vaikuttaako lääkitys parrankasvuun?
Miksi syöt biotiinia niin paljon? Vaikea uskoa että sinulla olisi biotiinin puute (vai onko sellainen todettu esim. labroissa?) mutta ei biotiinista kyllä mitään haittaakaan pitäisi olla. Yleislääkkeeksi hiustenlähtöön se ei tosin sovellu. Biotiiniahan kutsuttiin aiemmin H-vitamiiniksi (kuuluu vesiliukoisiin vitamiineihin). Ihminen ei pysty varastoimaan sitä vaan tarvitsee biotiinia ruuasta. Biotiini on tärkeä ennenkaikkea solujen kehitykselle ja kasvulle (monimutkaiset vaikutukset aineenvaihdunnassa, mm. glukoosin sekä rasvahappojen tuotannossa). Puute vaikuttaakin haitallisesti mm. ihon, kynsien ja hiusten toimintaan (hiustenlähtö, ihottuma). Puutostilaan on usein syynä vääränlainen ravitsemus, puutteellinen imeytymien (esim. jos ohutsuoli on poistettu tai runsas raa'an kanamunan valkuaisen nauttiminen) tai dialyysihoito. Perusterveellä sekaravintoa syövällä ihmisellä puutostila on erittäin epätodennäköinen, hiustenlähdön taustalla on käytännössä usein monia muita, huomattavasti yleisempiä syitä (perintötekijät, hormonit, kilpirauhassairaus tms).
Terveisiä kotiin. Joka kotiin.

Avatar
GiveMeWings
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8830
Liittynyt: 15 Loka 2004, 21:50

Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja GiveMeWings »

KÄÄK! Mä halusin laittaa raitoja nuppiin ja meni vähän överiksi ja musta tuli TÄYSBLONDI! Niinkuin Kutri tossa kuvassa. Voihan halvatun kuustoista! Mitä nyt pitäis tehdä!??? Kai nää pitää värjätä takaisin, huomenna tulee työkavereille hilpeä päivä....
:huono:
Terveisiä kotiin. Joka kotiin.

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14190
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

lol Heh! Mun nuori lääkärini oli kerran vastaanotolla tukka kokonaan ajeltuna, syytti jotain vedonlyöntiä :mrgreen: Ei se kyllä sitä siitä koskaan enää pitkäksi kasvattanut, että taisi olla ihan eri syyt :mrgreen:
Hello Hi!

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Jostakin kumman syystä hiustenlähtöni alkoi tyrehtyä, kun aloin syödä C-piimaata. Ja yllättäen hiuksia alkoi kasvaa ihan niille paikoille, josta niitä ei vähään aikaan ollut löytynyt. Sama juttu ollut, kun olen ollut ilman C-piimaata: hiusten määrä ja paksuus on muuttunut huomattavasti.

Se, miksi käytän C-piimaata ja B-monivitamiinitabletteja, johtuu myös siitä, että olen lakto-ovovegetaristisella ruokavaliolla. Jostakin syystä ilman b-vitamiinia olen muuten ärtyisämpi.
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
GiveMeWings
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8830
Liittynyt: 15 Loka 2004, 21:50

Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja GiveMeWings »

Mun täytyy varmaan laittaa huomenna teinilippis päähän kun meen töihin. Prisma meni jo kiinni joten tummaa väriä ei enää taida saada mistään ennen huomenaamua... Täytyy vielä myöntää yks juttu. Olin kuppilassa kun toi tökötti oli päässä ja unohdin koko jutun ja sen takia meni överiksi. Tää on nyt ihan :evil: !!
Terveisiä kotiin. Joka kotiin.

Avatar
Roope
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18474
Liittynyt: 02 Joulu 2003, 19:08
Paikkakunta: Tampere

Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Roope »

Kampaa otsatukka huomiseksi, laita sininen paita sinne lääkärintakin alle ja huuda potilaille tule luo :mrgreen:
Viimeksi muokannut Roope, 26 Touko 2005, 21:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Leena
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3601
Liittynyt: 18 Syys 2004, 22:38
Paikkakunta: Tampere

Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Leena »

GMW, blondina on kiva olla edes vähän aikaa!!
Bra vibrationer!

Avatar
GiveMeWings
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8830
Liittynyt: 15 Loka 2004, 21:50

Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja GiveMeWings »

Toi Roopen idea oli muuten aika makea... Mutta seriously: huonosti onnistunut hiusten värjäys aiheuttaa kauhunsekaisia tunteita kun katsoo peiliin ja ihmettelee että kuka toi riikinkukko oikein on!
:jumankauta:
Ei tässä nyt auta muu kuin olla niinkuin on. Jos vaan oiskin esim. aivan täysblondi mutta kun ylhäältä on kaikki blondatut ja samalla sivuilta alhaalta ja takaa niskasta taas tumma tukka. Eli niin tekoblondi kuin vain olla ja voi :twisted:. Ainoa tapa selvitä huomisesta on ajatella viisuja ja hakea heti töiden jälkeen Prismasta uusi väripaketti!!
:eeek:
Terveisiä kotiin. Joka kotiin.

Avatar
Fabrizio
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10140
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 09:22
Paikkakunta: Vaasa

Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Fabrizio »

Pisteet rohkeudesta. Tuskin blondaus kuitenkaan on niin paha asia. Nyt vain kamera käteen ja otoksia näytille... vaikkapa Kuppilaan! :D
"Because I... I´m just a dreamer,
with no intention to change, UNTIL I FIND YOU.
Don´t ask me why, I´m just a singer,
singing my worries away, UNTIL I FIND YOU."

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

Roope kirjoitti:Kampaa otsatukka huomiseksi, laita sininen paita sinne lääkärintakin alle ja huuda potilaille tule luo :mrgreen:
Hei, kiva tapa saada vähän "lepolomaa" :sekava:
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Avatar
barbarossa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7772
Liittynyt: 18 Marras 2003, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja barbarossa »

Marjukka kirjoitti:
Roope kirjoitti:Kampaa otsatukka huomiseksi, laita sininen paita sinne lääkärintakin alle ja huuda potilaille tule luo :mrgreen:
Hei, kiva tapa saada vähän "lepolomaa" :sekava:
:rofl2:
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj

Avatar
Katinka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1862
Liittynyt: 05 Joulu 2004, 18:03
Paikkakunta: Kuopio

Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Katinka »

Nyt se kampaaja-aika on tilattu! Katsotaan nyt, mitä uskallan teettää. Raportoin sitten tänne. Leikkaus ja värjäys on aikeissa tehdä. :roll: 9.6. jälkeen tiedetään! :shock:
Belgrad 2008!!

Avatar
GiveMeWings
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8830
Liittynyt: 15 Loka 2004, 21:50

Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja GiveMeWings »

Päivästä selvitty... kyllä tähän alkaa (onneks) jo vähän tottua...
:jari:
Terveisiä kotiin. Joka kotiin.

Avatar
Kitty
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 884
Liittynyt: 24 Touko 2005, 17:51
Paikkakunta: Lappeenranta

Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Kitty »

Miulla ei ole oikeastaan koskaan ollut vakikampaajaa. Pienenä kävin kyllä aina samalla kampaajalla, jonne äiti vei. Myöhemmin oon vaihdellut noita tiuhempaan tahtiin. Tällä hetkellä käyn naapurissa kampaajalla, ah kuinka kätevää. Saa nähdä, tulisko tästä nyt se vakikampaaja sitten.

Häihin asti aion antaa hiusten kasvaa, mutta sen jälkeen saa hiukset lähteä. No ei nyt kokonaan lol Mie aina haaveilen, että pääsis jollekin tosi huippukampaajalle, joka loihtis todella coolin ilmeen miulle :cool:
Hur svårt kan de va?

Avatar
Aune
Siemailija
Siemailija
Viestit: 113
Liittynyt: 20 Touko 2005, 08:52
Paikkakunta: Kuopio

Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Aune »

Kerronko teille, mita EI pidä koskaan tehdä kampaajareissulla? Älkää hyvät ystävät ottako pehmennystä. Tarinani kertoo seuraavaa. Alkutalvesta, kun kaikki oli niin pimeää ja mörkömäistä, olokin niin apeaa, päätin aloittaa riemastuttavan muuttumisleikin. Menin kampaajalle, tutulle sellaiselle. Halusin jotain, mikä helpottaisi aamuista hiusten laittoa, lähinnä "viisipiikkisellä" veto ja silleen. Kampaaja ehdotti, että laitettaan pieni tukikäsittely hiustentyveen, niin se helpottaa laittamista. Minulla on paksu, mutta taipuisa letti. No, ajatus kuulosti hyvältä, eikun hommiin! Jo kampaajalla ajattelin, että minulle on varmasti varattu pääosa kauhuleffaan, kun katselin järkyttyneenä peilikuvaani! Oloin vanhentunut vuosia, tyyli oli kunin 50-luvun ladylike! Se oli kauheaa! Taipuisat hiukseni kun päättivätkin kihartua oikein kunnolla. Siinähän kävi sitten niin, että jouduin heräämään tuntia aikaisemmin vetämään pehkoa veden, erilaisten hiusaineiden kanssa suoraksi ja ihmismäiseksi. Kyllä töissä kollegat ovat nauraneet maha kippurassa minun kampaajalla käyntiäni, itselläni on ollut itkussa pitelemistä. Nyt tästä on jo aikaa lähes 3 kk ja letti on kasvanut ulos kaikista leikkausrajoista ja on niin raivostuttava että! Tiistaina menen taas kampaajalle ja tällä kertaa EN OTA KIHAROITA!

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Mulla on tukan kanssa vähän sama ongelma. Munkin hius on paksua ja sitä on paljon, luonnonkiharaa tosin ei ole. Otin muutama vuosi sitten tähän ns. narukiharan, tai siis siitä piti varmasti tulla narukiharaa, kampaaja vannoi, että onnistuu. Juu, pysyihän se narumaisena niin kauan kuin oli kostea, mutta kuivuttuaan olin kuin sähköiskun saanut Kuva. Kampaaja oli kummissaan. Sanoi, että kun on niin pitkä ja paksu hius, niin pitäisi laskeutua oikein. Vaan kun ei :evil: . Ei auttanut muu kuin leikkauttaa yli puolen selän ollut tukka ihan lyhyeksi ja kasvattaa se uudestaan ilman kiharoita. Onneksi se kasvaa yli sentin kuukaudessa :D .

Tykkäisin niin kiharoista. Ikinä ei saa sitä, mitä haluaa :niinpa: .
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
Katinka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1862
Liittynyt: 05 Joulu 2004, 18:03
Paikkakunta: Kuopio

Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Katinka »

Hiuksia jos pääsee vertailemaan, ei uskoisi, että Aunen kanssa olemme sisaruksia. Aunella on paksut ja vaaleahkot(ehkä vanhemmiten hiukan tummuneet) hiukset, jotka ovat taipuisat. Minulla taasen on tummat, piikkisuorat ja ohuet (vanhemmiten tuntuvat ohenevan entisestään)kutrit. Veljemme puolestaan on saanut syntymälahjaksi vahvan ja pikimustan tukan , jota kampaajat kilvan kehuivat. :roll: Tasan ei käy onnenlahjat!! :roll: :/
Belgrad 2008!!

Avatar
Soppis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8813
Liittynyt: 18 Touko 2004, 23:03
Paikkakunta: Tampere

Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Soppis »

Hazel kirjoitti:Tykkäisin niin kiharoista. Ikinä ei saa sitä, mitä haluaa :niinpa: .
Niin ja ne, joilla kiharoita on luonnostaan, eivät välttämättä niitä tahtoisi. :niinpa:



lol

You and me, can't you see, we're playing with fire?
Tell me now, do you feel this burning desire?

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Juuri niin se menee :niinpa: :rofl: .
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
JVN
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1573
Liittynyt: 03 Helmi 2004, 15:54
Paikkakunta: Turku

Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja JVN »

Mäkin oon pari kertaa suoristanut kovilla aineilla kiharani suoriksi (varsinkin silloin kun malli on ollut vähän pidempi). Nykyään tykkään jo käkkäröistäni, niitä on kiva sekoitella ja lopputulos näyttää aina kivalta. Tosin aamulla ei ole kiva herätä ja kävellä vessaan, kun siellä peilistä mua tuijottaa mies jolla on aivan kamala kymmenen sentin afropörrö...

Avatar
male
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5449
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja male »

Tää on tuskaillut että millaisen hiustyylin ottaisin. Nykyiseen en ole täysin tyytyväinen ja sitä sitten miettii että kasvattaisiko vähäsen vai mitö tekisi. Olen netistäkin etsinyt vähän erilaisia tyylejä.
"Well, if you must know, I have written fourteen books and as I am the only one who has read them I can tell you that they have all been very well received."

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Male, miten olisi myrkynvihreä siili? :mrgreen:
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Vastaa Viestiin