Omar Naberin Stop levytetään Suomeksi????

ESC 2005 -arkisto.
TeroTheRed
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 5
Liittynyt: 04 Helmi 2005, 16:03

Omar Naberin Stop levytetään Suomeksi????

Viesti Kirjoittaja TeroTheRed »

Tietääks kukaan mitään Omar Naberin Stop-biisin suomenkielisestä versioinnista? Omarin omilla nettisivuilla (http://www.omar.si) olevassa vastaavassa keskusteluforumissa eräs slovenialainen fani väitti että Stopista ollaan tekemässä suomenkielistä versiota.

Tuntuis vähän liian hyvältä ollakseen totta, että Omar sitä suomeks laulais, ja mieleen juolahti, etteihän näitten salarakkaitten levytyshumputuksen lomassa vaan joku oo ottanut todesta ja levitellyt Sloveniaan asti (siellä Omarin chatissa on paljon suomalaisia muuten!) Iltalehden ennakkoviisujuttua, jossa se yks naispuolinen toimittaja ruoti kappaleet ja kommentoi Omarin biisiä "tylsäksi kappaleeksi jonka Tauski voisi levyttää suomeksi". Että oisko toi uutisen alkulähde?

Tosin yks mun kaverini epäili, että käännösbiisiä olis tekemässä Jari Sillanpää. Sehän tuntui kovasti Sannan kanssa pitävän Stopista siinä esikatseluohjelmassa...

Että tietääks kukaan mitään?

Avatar
male
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5449
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Omar Naberin Stop levytetään Suomeksi????

Viesti Kirjoittaja male »

Ei oo hälkäsenpöläystäkään minulla tietoa, mutta olisihan se hauska saada tästäkin (miten niin tästäkin :roll: ) vuodesta useampi käännös"iskelmä". No, eikös Suomi sentään antanut ihan hyvät pisteet tälle. 7 taisi olla?
"Well, if you must know, I have written fourteen books and as I am the only one who has read them I can tell you that they have all been very well received."

Avatar
ava
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 201
Liittynyt: 02 Joulu 2004, 21:22

Re: Omar Naberin Stop levytetään Suomeksi????

Viesti Kirjoittaja ava »

Saman jutun huomasin ja olen aivan kauhuissani. Mielestäni biisi menee ihan pilalle jos joku elähtänyt iskelmätähti tulkitsee sen suomeksi.
Ennemminkin Omarin pitäisi itse alkaa yrittää hommata jonkinlaista kansainvälistä uraa englanninkielisellä mateiaalilla.

EDIT: Olen varmaan lukenut kaikki foorumin englanninkieliset viestit enkä ole huomannut, että kukaan suomalainen ainakaan siellä olisi "tietoa" tästä Tauski-versiosta levittänyt. Sloveeninkielisistä viesteistä en tietenkään osaa sanoa yhtikäs mitään!

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13262
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Omar Naberin Stop levytetään Suomeksi????

Viesti Kirjoittaja AntSa »

Ei mullakaan, OMAR-fanilla oo tietoo ainakaan vielä tommosesta. Hieno melodiahan se on, eli sikäli kyllä ihan jees, jos tehdään tunnetuksi täällä Suomessakin. Ihan vanhaa Janne Hurme-kamaa, mutt Hurme taitaa olla siirtyny vähä hurjempaan tuotantoon..?!
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Avatar
Huilumies
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5368
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 15:20
Paikkakunta: Vantaa

Re: Omar Naberin Stop levytetään Suomeksi????

Viesti Kirjoittaja Huilumies »

ava kirjoitti:Saman jutun huomasin ja olen aivan kauhuissani. Mielestäni biisi menee ihan pilalle jos joku elähtänyt iskelmätähti tulkitsee sen suomeksi.
Ennemminkin Omarin pitäisi itse alkaa yrittää hommata jonkinlaista kansainvälistä uraa englanninkielisellä mateiaalilla.
No mitäs vikaa nyt siinä olisi. Saattaahan käännöksestä tulla ihan hyvä! Mutta sopisi hyödyntää meidän käännöstekstejä;)

Käännöskulttuuri syntyköön uudestaan! Ja mieluummin kuulisin radiossa tämän kappaleen suomen- kuin englanninkielistä versiota, kaikkein mieluiten tosin sloveeninkielistä.
On siinä hiiltyvä ilta, auringon rusko
Parempien päivien sammumaton usko
On syksyn kuolevaa ruskaa, on elämä tuskaa
Sen huiluni soi...

Avatar
ava
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 201
Liittynyt: 02 Joulu 2004, 21:22

Re: Omar Naberin Stop levytetään Suomeksi????

Viesti Kirjoittaja ava »

Huilumies kirjoitti:
No mitäs vikaa nyt siinä olisi. Saattaahan käännöksestä tulla ihan hyvä! Mutta sopisi hyödyntää meidän käännöstekstejä;)

Käännöskulttuuri syntyköön uudestaan! Ja mieluummin kuulisin radiossa tämän kappaleen suomen- kuin englanninkielistä versiota, kaikkein mieluiten tosin sloveeninkielistä.

Mielestäni olisi kiva jos Stop pysyisi tavallaan nuorisokulttuuriin kuuluvana biisinä eli sen esittäisi nuorisomusiikkia tekevä ihminen eikä kukaan Janne Tulkki tms. (Kaikki kunnia vaan hänellekin, mutta...)

Toisaalta englanninkielinen versio on nykyään aika kökkö, sitä voisi jotenkin parantaa. En ole kyllä mikään alan asiantuntija, omakin englantini on surkeaa.

Avatar
ava
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 201
Liittynyt: 02 Joulu 2004, 21:22

Omar Naberin Stop levytetään Suomeksi????

Viesti Kirjoittaja ava »

Tyttönen, joka tästä asiasta puhui Omarin foorumissa, kirjoitti mulle näin:


i'm the one who told you that Omar will record a Finnish version of the song! I read it in the interview with SLO commentator who was commenting ESC! She said it in the i-net chat interview!

Eli ei ehkä kauhean varmaa tietoa ole...

Lukittu