UMK 2012: Yleinen keskustelu

Euroviisut 2012 Bakussa

Suosikkisi TOP12:sta?

Aili - Mun taivas
7
4%
Aura Pineda - Kunpa vois
6
4%
Freeman & Uusi Fantasia - Noitanainen
10
6%
Iconcrash - We are the night
28
17%
Jari & Taika - Aamuyön ikuisuus
2
1%
Kaisa Vala - Habits of human being
28
17%
Kirahvi nimeltä Tuike - Sinisulkien viimeinen
3
2%
Leola - Rytmit rikkoutuu
8
5%
Mica Ikonen - Antaa mennä
2
1%
Pernilla Karlsson - När jag blundar
43
25%
Stig - Laululeija
8
5%
Ville Eetvartti - Lasikaupunki
24
14%
 
Ääniä yhteensä: 169

Avatar
Wilson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6663
Liittynyt: 17 Syys 2005, 16:12
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Wilson »

Eka kerta kun en katso meidän ”Musiikkikilpailun” finaalia.

Nautin Melodifestivalenista samana iltana. :ihana:

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37003
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Wadde kirjoitti:
Mansikka kirjoitti:mutta en näe mitään syytä rangaista artisteja asiasta, johon he ovat syyttömiä.
Hieno asenne. Ja kun ne biisitkin on oikeasti ihan hyviä.
:joojoo: Minä olen innolla mukana myös. :tapu: Näkee tuttuja ja valmentaa muoria ensi vuonna koittavaan kansainväliseen finaaliin. :heh:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Euro2009
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 551
Liittynyt: 10 Helmi 2009, 18:53

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Euro2009 »

Sarppa kirjoitti:Minulla ja siipalla on jo lokakuussa hankitut finaaliliput, mutta olemme nyt aika vahvasti sillä kannalla, että ilmaisemme mielipiteemme Ylen viisunegatiivisuutta kohtaan jättämällä saapumatta paikalle. Ainakin kaksi suht eturivin fanipaikkaa jäisi tyhjäksi muistuttamaan siitä, ettei kaikki lippunsa ennakkoon hankkineet edes vaivaudu paikalle. Tällä hetkellä tuntuu, että katselen paljon mieluummin kotisohvalla Melodeja ja Viron tokaa semiä kuin että istun yömyöhään tyhjässä Jäähallissa katsomassa showta, joka ei jaksa kiinnostaa edes alustavasti. Vaikka lippurahat menevät sinänsä hukkaan, sijoitan summan ilomielin yhden naisen Yle-protestiin :joojoo:
:peukku:
euro2009

Avatar
ESC_Hullu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7182
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja ESC_Hullu »

Mä oon tuolloin liettuan karsinnoissa :D ei tarvii tota hirveyttä nähä

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33243
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Pete »

Minä ymmärrän, mitä YLE yrittää tarkoittaa tuolla, ettei UMK:ssa etsitä viisua (= viisuperinteitä kunnioittavaa laulua). Samalla metodillahan Saksa sai viisuvoiton. Minun musiikkimakuni kannalta tuo on harmillinen päätös, mutta pystyn sen nielemään, jos tuloksena on paremmat sijoitukset kansainvälisellä areenalla.

Suurimmaksi ongelmaksi nousee kuitenkin äärettömän surkeat viestintätaidot. Eihän noin kielteisesti voi julkisesti kirjoittaa/puhua! :eiei: Onko tuolla Ylen some-vastaavalla mitään koulutusta? :roll:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
TantePätsi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1538
Liittynyt: 08 Touko 2007, 19:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja TantePätsi »

Mansikka kirjoitti:Minä en boikotoi vaan istun 25. päivä jäähallissa rivillä 7. Ylen touhu kyllä ansaitsisi kaiken mahdollisen boikotoinnin, mutta en näe mitään syytä rangaista artisteja asiasta, johon he ovat syyttömiä. Sitä paitsi omat suosikkini ovat jatkossa ja väliaikaesiintyjätkin haluan nähdä.
Täti voisi kyllä sitä Villeä vähän rankaista. Se on ollut varmaan hirrweeen tuhma!

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8252
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Pete kirjoitti:Minä ymmärrän, mitä YLE yrittää tarkoittaa tuolla, ettei UMK:ssa etsitä viisua (= viisuperinteitä kunnioittavaa laulua). Samalla metodillahan Saksa sai viisuvoiton. Minun musiikkimakuni kannalta tuo on harmillinen päätös, mutta pystyn sen nielemään, jos tuloksena on paremmat sijoitukset kansainvälisellä areenalla.

Suurimmaksi ongelmaksi nousee kuitenkin äärettömän surkeat viestintätaidot. Eihän noin kielteisesti voi julkisesti kirjoittaa/puhua! :eiei: Onko tuolla Ylen some-vastaavalla mitään koulutusta? :roll:
Noin minäkin olen asiaa ajatellut...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Unna
Vielä yhdet
Vielä yhdet
Viestit: 677
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 19:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Unna »

UMK:han nyt on kaikkine käänteinensä käsittämätön, mutta menen mielelläni katsomaan finaalia, kun biisien taso on näinkin hyvä, paljon parempi kui esim. kahtena edellisvuotena. :)

tassukka
Oliskos jäävesi välillä?
Oliskos jäävesi välillä?
Viestit: 88
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 22:30

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja tassukka »

KÄSITTÄMÄTÖN. Se sana kuvaa koko touhua. WALPIO on myös sana, joka on käsittämätön. Aivan umpipäinen täytyy tuon tyypin olla. Mistä lähtee tuo kekkevyys. Mitä tuo j...ä on saanut aikaiseksi muuta kuin itsetehostusta ja synkkyyttä. Missä euroviisut? Odotan kuulevani koko ajan JAni-PEtterin äänen, joka sanoo, että VITSI VITSI. JA että oikea kilpailu järjestetäänkin yllätyksenä ja koko UMK osoittautuu ennenaikaiseksi aprillipilaksi.

harmus
Oliskos jäävesi välillä?
Oliskos jäävesi välillä?
Viestit: 93
Liittynyt: 28 Touko 2010, 21:18

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja harmus »

Oliko tästä nyt alkaneesta äänestyksestä kerrottu jossain aikaisemmin? Siis siitä, että nyt yhtäkkiä 5 meneekin suoraan ja kahta vielä kovistellaan?

Idea tässä varmaan on se, että joka viikolle pitää saada äänestettävää, jotta homma ei unohtuisi ja finaali lähetyksessä oleva äänestys on sitten ihan erillinen äänestys.

Tässä on hyvät puolensa jos tarkemmin miettii. Suurin osa potentiaalisista katsojista katsoo luultavasti vain ensi lauantain finaalilähetyksen, ja he eivät äänestä vielä tulevalla viikolla. Tulevalla viikolla näitä äänestää ja näistä viisuista ylipäätänsä tietää jotain vain pieni ihailijajoukko. Jos nyt olisi alkanut suoraan finaalin lopullinen äänestys (tai superfinaalia edeltävä äänestys), niin tuo pieni fanijoukko olisi saanut koko viikon kerryttää ääniä lopulliseen äänisaaliiseen ja loput potentiaalisista katsojista vain parin viimeisen tunnin ajan ensi viikon lauantaina. Tulos olisi ehkä erilainen.

Sanokaa mitä sanotte, mutta kyllä tämä äänestystapa nostaa lopussa jonkin yllättävän voittajan, jota täällä ei osata arvata. Stig tai Ville esimerkiksi.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30673
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

harmus kirjoitti:Oliko tästä nyt alkaneesta äänestyksestä kerrottu jossain aikaisemmin? Siis siitä, että nyt yhtäkkiä 5 meneekin suoraan ja kahta vielä kovistellaan?
On tämä kaksi viikkoa ollut tiedossa.

Ja joo, esittäjien omien fani- ja viiteryhmien kisaksi tämän vaiheen äänestys toki menee. Alhaisten katsojalukujen vuoksi liikkuvia äänestäjiä on vähän ja pitkä äänestysaika vähentää heidän painoarvoaan entisestään. Läpi menee kuitenkin viisi seitsemästä, joten ei tässä mitään kohtuutonta seulaa ole.

Itse säästän äänestysbudjetistani suurimman osan finaaliin. Suosikin kosahtaminen tähän äänestykseen on kuitenkin sen verran epätodennäköistä.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Haukkanen kirjoitti:Minua pelottaa myös se skenaario,että YLE ottaa itse kv-kisaan selostajiksi ties ketä,
jättäen Askon pois, jottei vain viisutuntemus olisi millään tavalla edustettuna. :lohduton:
Pelkosi osoittautuu valitettavasti todeksi, sillä Asko ei ole enää mukana tässä UMK-tuotannossa, eikä näin ollen selosta viisuja Bakusta.
Sarppa kirjoitti:Minulla ja siipalla on jo lokakuussa hankitut finaaliliput, mutta olemme nyt aika vahvasti sillä kannalla, että ilmaisemme mielipiteemme Ylen viisunegatiivisuutta kohtaan jättämällä saapumatta paikalle. Ainakin kaksi suht eturivin fanipaikkaa jäisi tyhjäksi muistuttamaan siitä, ettei kaikki lippunsa ennakkoon hankkineet edes vaivaudu paikalle. Tällä hetkellä tuntuu, että katselen paljon mieluummin kotisohvalla Melodeja ja Viron tokaa semiä kuin että istun yömyöhään tyhjässä Jäähallissa katsomassa showta, joka ei jaksa kiinnostaa edes alustavasti. Vaikka lippurahat menevät sinänsä hukkaan, sijoitan summan ilomielin yhden naisen Yle-protestiin :joojoo:
Surullista että tähän on tultu, mutta arvostan päästöstänne. :hali: :hali:
Ymmärrän miten pahalta tämä monista, pitkänlinjan viisufaneista tuntuu. Ei tämä ole enää se sama kilpailu, johon itse pikkupoikana ihastuin ja hullaannuin vuosikymmenten aikana. Kipinä on hiipunut. Melkein jo sammunut.
Todennäköisesti puhallan sen lopullisesti sammuksiin UMK-finaalin ratkettua. Kuinka ihanan dramaattista! :draamaa:

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13799
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Pete kirjoitti:Minä ymmärrän, mitä YLE yrittää tarkoittaa tuolla, ettei UMK:ssa etsitä viisua (= viisuperinteitä kunnioittavaa laulua). Samalla metodillahan Saksa sai viisuvoiton. Minun musiikkimakuni kannalta tuo on harmillinen päätös, mutta pystyn sen nielemään, jos tuloksena on paremmat sijoitukset kansainvälisellä areenalla.

Suurimmaksi ongelmaksi nousee kuitenkin äärettömän surkeat viestintätaidot. Eihän noin kielteisesti voi julkisesti kirjoittaa/puhua! :eiei: Onko tuolla Ylen some-vastaavalla mitään koulutusta? :roll:
:peukku: Hyvin muotoiltu. Tästä kaikesta miltei täysin samaa mieltä. Ymmärrän UMK logiikan, joka minun ymmärrykseni mukaan tähtää myös viisujen statuksen nostoon. En välttämättä usko menestykseen vielä, mutta uskon että teoreettisella tasolla näin olisi mahdollista luoda houkuttelva kisa.

Toinen juttu sitten on, että en tajua miten ne tuon päämäärän ylimielisyydellä kuvittelevat saavuttavansa. Tämän päivän ohjelmassahan ne kääntyivät dissailemaan aika ilkeästi jo omia valintojaankin. Eikö ne ollenkaan tajua miten egopönäkän kuva tuollainen antaa ja miten kaikki kokoajan kääntyy itseään vastaan?
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57785
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Ei oo totta, ettei Asko selosta Bakun viisuja! :eeek:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

ta1ja kirjoitti: Eikö ne ollenkaan tajua miten egopönäkän kuva tuollainen antaa ja miten kaikki kokoajan kääntyy itseään vastaan?
Ei. Jos on lusikalla annettu niin eihän sitä voi kauhalla vaatia :roll: .
Ihminen rakastaa kaikkia lapsiaan. Paitsi niitä, joita ei. - Ville Myllyrinne

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20685
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Tarkotus oli mennä mutta jäi menemättä. Vaikka euroviisut kokonaisuudessaan on tärkein asia elämässäni, niin jätän silti menemättä. Amatöörimäistä..

Yksikään suosikeistani ei tippunut, luojan kiitos. Vielä on mahdollisuus tällä tyylillä saada edes hyvä edustaja Suomelle.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
terorero
Siemailija
Siemailija
Viestit: 108
Liittynyt: 16 Touko 2007, 00:57
Paikkakunta: Manse
Viesti:

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja terorero »

Ihan rehellisesti sanottuna on tämä UMK vetänyt aika sanattomaksi enkä ole juuri tuota jaksanut seurata. Ei vaan toimi... Jotenkin sellainen muka cool väsäelmä. Ja toinen juontajista, no just joo. Olen varmaan tulossa vanhaksi tai jotain :mrgreen:
Ja tällä hetkellä soi Ive - Sunlight
http://www.youtube.com/watch?v=ddYWdN-iQMU

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Taidan tehdä ensi vuodeksi Uutta Musiikkia. Ajattelin kiljua nuotin vierestä itkuvirsioopperan. Kappaleen nimi on "Fanin tuska".
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
atzhki
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 471
Liittynyt: 13 Touko 2007, 04:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja atzhki »

Nyt on enää pernilla jonka biisi on edes vähän edustuskelpoinen.....
Nyt pitää sit toivoo et MOVETRON voittaisi LIETTUAN karsinnat niin ois ees jotain hyvää suomalaisväriä kisoissa.... kuvitellaan tälläinen hassunhauska tilanne: movetron edustaa liettuaa ja pääsee finaaliin ja vielä voittaisi kisat bakussa, mitähän UMK tuomarit sitten ajattelisivat... ei päästänyt edes MOVETRONia TOP40 suomen karsinnoissa.....

Avatar
Andyliini
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 247
Liittynyt: 17 Tammi 2010, 18:11
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Andyliini »

Musta tuntuu vähän siltä, että kovin moni on ymmärtänyt väärin sen, mitä Uudella Musiikilla haetaan. Enkä nyt tarkoita tämän foorumin kannattajia, vaan ihan yleisesti nettikirjoittajia.

Minä näen asian niin, että uusi musiikki ei tarkoita mitään uudenaikaista musiikkia. Monet ovat sanoneet, että jos esittäjä on konkari, se ei voi olla uutta musiikkia. Minä taas näen asian niin, että uusi musiikki on juuri sitä uutta, ei sitä vanhaa, jo tehtyjä kappaleita, mitä muissa musiikkikilpailuissa esitetään vuodesta toiseen.

Kaikki musiikkihan on jo tehty. Otat sitten tarkasteluun kappaleen kuin kappaleen, kyllä joku löytää siitä todistettavan paljon yhtäläisyyksiä johonkin jo tehtyyn kappaleeseen. Siihen tilanteeseen olen jo tottunut, ja plagiaattisormea en enää viitsi heristää kovinkaan usein. Itse asiassa olen enemmänkin sitä heristänyt vain kerran: Taikakuun Hiljainen on laulu rakkauden on melko lailla selkeä kopio Yön Rakkaus on lumivalkoinen -kappaleesta.

Ja onhan UMK:n päämäärä jo sanottu, ensimmäisenä eilisessäkin ohjelmassa. Haetaan vuoden parasta biisiä. Minusta se on juuri oikea tapa valita kappale: ei sitä mistä muut ehkä pitäisivät, vaan se, mistä pidetään itse. Tällä perusteella olen äänestänyt aina niin Suomen karsinnoissa, kuin itse ESC:ssäkin.

Ja tuo saivartelu siitä, että sanaa Euroviisut, ei saisi mainita... Oikeasti, onhan se mainittu itse ohjelmassakin monta kertaa. Sen lisäksi, se on tässä vaiheessa jo wanhaa, ja lapsellista, niin kaiken lisäksi vielä valhettakin.

Tällainen rantti tällä kertaa.
Eurovision all year long!

Kollega
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 07 Tammi 2007, 10:49

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Kollega »

UMK ui omassa käsittämättömyyden katsojiensa ja viisufanien dissauspainoitteisessa suossaan. Idea, että otetaan pesäeroa tähän asti olleisiin Suomen karsintoihin on kannatettava, mutta ei todellakaan näin, jossa lyödään lyttyyn niin itse Euroviisu-instituutioa kuin ihmisiä, joille se edelleen on <3 harrastus. Se on ihan anatomian syvyyksistä YLEn taholta kommentoida "unohda Euroviisut" tms. jos kerran kuitenkin loppupeleissä ohjelmasta ollaan jotakuta Suomen edustajaksi passittamassa.

Ruotsissakin, Melodifestivalen on kuitenkin sen kaiken alla maansa viisukarsintaohjelma. Meillä se on jotain käsittämätöntä Euroviisu-instituution alasajoa.

Odotan kauhulla tulevaa toukokuuta, kun tavisihmiset, jotka eivät niin viisuilua ja karsintoja seuraa, mutta monivuotisen tapansa mukaan kuitenkin istahtavat katsomaan viisulähetystä telkkaristaan... ja sitten sieltä todennäköisesti pukkaakin UMK-produktionin lyttyyn lyövällä asenteella maustettua juontoa. Toivottavasti olen väärässä.

Avatar
mpappa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4061
Liittynyt: 02 Syys 2005, 18:18

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja mpappa »

Ainakin naamakirjan kuvauksessa sanotaan selevällä suomen kielellä näin:

Tällä FB-sivulla näet ja kuulet mitä UMK:n kulisseissa tapahtuu.

Uuden Musiikin Kilpailussa etsitään parasta suomalaista kappaletta ja esiintyjää. Tuomaristo valitsee kilpailijat lähetettyjen ehdokkaiden joukosta. Kilpailu huipentuu Helsingin jäähallin finaaliin 25.2.2012. Kilpailun voittaja edustaa Suomea vuoden 2012 Eurovision laulukilpailussa. UMK:n järjestää Yleisradio. TV2, Radio Suomi, YleX, Radio Vega, radio X3M ja yle.fi/umk seuraavat tapahtumaa.

Umk: voittaja edustaa Suomea Eurovision lauluikilpailussa ja sen perusteella seuraan innolla UMK:a. Vuosien kokemuksella voin todeta, että viisut aina aiheuttavat suuria tunteita ja polemiikkia. Tuntuu, että ihan vähäpätöiseltä tuntuvat asiat saavat välistä kamalat mittasuhteet ja keskustelu menee lapsellisuuksiin. Jokaisella on oikeus mielipiteeseensä, mutta tarvitseeko sitä mielipidettä käydä HUUTAMASSA joka mutkassa, pikkuhiljaa sellainen ärsyttää ja ainakin minulta huutajien mielipiteet jäävät lukematta.

Niin ja mieleeni tuli itse kilpailuun osallistujien tunteiteet, kun osa somen kirjoittajista ja tämänkin sivuston kirjoittajista lyttää koko kisan maanrakoon ja toteaa kuorossa paskaksi. Mahtava fiilis varmaan.
Viimeksi muokannut mpappa, 18 Helmi 2012, 11:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Love shine a light

juuso
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 383
Liittynyt: 15 Tammi 2007, 19:17

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja juuso »

JukkaV kirjoitti:Taidan tehdä ensi vuodeksi Uutta Musiikkia. Ajattelin kiljua nuotin vierestä itkuvirsioopperan. Kappaleen nimi on "Fanin tuska".

Oiskohan mahdollista päästä taustakuoroon, vai onko jo kaikki paikat täynnä :heh:

Avatar
TantePätsi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1538
Liittynyt: 08 Touko 2007, 19:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja TantePätsi »

Päivää ennen finaalia jäähallissa varmistuu esiintyminen, Ruotsissa hiovat lavashowta varmaan kuukausikaupalla. Jotensakin kohtuutonta, että umkissa valitaan tuntemattomia, jopa vasta-alkajia, ja isketään ne lyhyellä varoitusajalla lavalle ja vaaditaan show, tai joiltakin se elämää suurempi Uusi Fantasia. Sitten tuomaristo arvostelee jotain kädennostoa tai askellusta klubin lavalla. Käsittämätöntä. Ja valinnan jälkeenkin se artisti jätetään varmaan yksin "kasvamaan" ja vaaditaan "kehitystä". Ai niin, eihän tässä etsitä televisioon kelpaavaa euroviisua vaan vuoden radiohittiä.

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Ai niin. Selostajaääni sanoo mun mielestä ihan selvästi että voittaja edustaa Suomea EUROVISIONIN laulukilpailussa. :uujee:

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Naali »

^Niin muuten sanoi! Piti oikein toistaa ääneen ennen kuin tajusin, missä vika. :heh:
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

^Sama. :mrgreen: Voittaja meneekin Bakussa johonkin varjokisaan? :mitvit:

Avatar
Sagapo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4807
Liittynyt: 11 Marras 2003, 18:31
Viesti:

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Sagapo »

Eurovisionin laulukilpailu on mainittu ainakin kahdessa jaksossa, ensimmäisellä kerralla juontaja-Joonan suulla. Huomaa, ettei Asko Murtomäki enää kirjoita juontoja.

Hometown
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 270
Liittynyt: 16 Tammi 2009, 22:47

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Hometown »

Saas nähdä saammeko finaalissakin nauttia rakastetun tuomariviisikon kommenteista. Kansahan odottaa malttamattomasti kunnollisia äänestysohjeita, sitä että sille kerrotaan, mikä sitä uutta ja hyvää musiikkia oikein on.

Onhan se kyllä jo tullut selväksi edellisissä ohjelmissa, että uutta musiikkia parhaimmillaan on Stigin Laululeija, onhan se niin kepeä, elegantti ja hyväntuulinen laulema. Solisi ei tosin ole mikään Caruso, mutta juuri hänen vaatimaton ja flegmaattinen laulunsa tuo tähän biisiin tarvittavan postmodernistisen ironian, jolla koko Eurooppa saadaan toukokuussa polvilleen.

No joo, mutta Suomessa näyttää olevan mahdotonta järjestää (ainakaan kovin monena vuonna peräkkäin) viisukarsintaa oikeana musiikkikilpailuna, jossa järjestejä huolehtisi vain siitä, että osalluistujat ovat parasta mahdollista tasoa, että ohjelmat toteutetaan mahdollisimman ammattitaitoisesti ja että kaikkia kilpailijoita kohdellaan tasapuolisesti (kuten urheilukilpailuissa). Kilpailun tasosta vastaisivat tällöin pelkästään musiikin tekijät ja kilapilun lopputuloksesta vastaisivat yksin valitsijat eli puhelinäänestäjät.

Vanha "kansanvalistuslinja" näyttää Suomessa tulevan aina jossain muodossa takaisin. Nyt sille saatiin esikuva lainaamalla Idolseista kaikkitietävien ja ylimielisten tuomarien malli. Tähän astiset ohjelmat ovat mielestäni osoittaneet, että kokeilun pitäisi jäädä ensimmäiseksi ja viimeiseki kerraksi.

Avatar
Kosti-71
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6834
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 01:48
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2012: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Kosti-71 »

Wadde kirjoitti:
Mansikka kirjoitti:mutta en näe mitään syytä rangaista artisteja asiasta, johon he ovat syyttömiä.
Hieno asenne. Ja kun ne biisitkin on oikeasti ihan hyviä.
Mä olen teidän kanssa aivan samaa mieltä. Tosin en varsinaiseti yhdestään kappaleesta pidä. Ei tämä siis ole artistien vika.
Onnistumiset nostavat itseluottamusta. T: ikuinen sinkku

Lukittu