UMK-finaali: la 25.2.

Euroviisut 2012 Bakussa

Suosikkisi finalisteista?

Pernilla Karlsson – När jag blundar
45
48%
Kaisa Vala – Habits of human beings
10
11%
Stig – Laululeija
7
7%
Iconcrash – We are the night
10
11%
Mica Ikonen – Antaa mennä
2
2%
Ville Eetvartti – Lasikaupunki
20
21%
 
Ääniä yhteensä: 94

Vilsku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1536
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 21:01

Re: UMK-finaali: la 25.2.

Viesti Kirjoittaja Vilsku »

MuzaMaza kirjoitti:
Vilsku kirjoitti: 1) Paikan päällä tunnelma todellakin oli katossa, enemmän kuin esim. viimevuoden karsintafinaalissa, kaikkia hurrattiin, ääntä riittii ym.
Pakko kysyä, että monessako Suomen karsinnassa olet ollut paikan päällä?

Sinun mielestäsi eilisiltana tunnelma oli katossa. Okei. Ainakaan ns. fanikatsomossa ei ole mielestäni koskaan ollut niin laimeaa meininkiä kuin eilen. Huvitti kun kisan alussa osa faneista alkoi hyräillä euroviisutunnaria. Minusta se oli hellyttävää. Kerrassaan. :heh:

Mun mielestäni fanikatsomo ei ollut "liekeissä" oikein missään vaiheessa iltaa. Vähinten varmaankin Anna Abreun esiintymisen aikana. Porukat istuivat kuin hautajaisissa. Jammasko kukaan? Ilmoittautukoon.

Mielipiteeni on toki vain oma, mutta mielestäni laimeaa oli.
En varmastikkaan yhtä monissa kuin sinä. Toisaalta se on ihan itsestä kiinni minkä asenteen ottaa. Nähdäkseni istuit toisessa katsomossa ja siellä oltiinkin hiljaa, kuin periaatteesta. "Ei me tästä voida pitää tyylillä", B puolella kuulin paljonkin kehuja Annan Abreun esiintymisestä, ei se ehkä mainostettu suuri spektaakkeli ollut, mutta viihdyttävää.
Kyllä siellä ihmiset jammaili, mutta niinkuin sanoin, ni kaiken voi nähdä negatiivisesti, kun ottaa kerran sen negatiivisen kannan, ni sitten se leimaa tulevia ajatuksia. Psykologinen fakta, että peilaat kaikkea saamaasi tai vaihtoehtoisesti ottamaasi ensivaikutelmaan, jos ensivaikutelma, jonka olet itselle sisäistänyt tai sisäistyttänyt on negatiivinen, niin silloin tulkitset tämän negatiivisuuden kautta kaiken. Eli käytännössä, et voi nähdä koko asiassa mitään positiivista. MIstä sitten kiikasti, jos ei kiinnostanut? Show oli ainakin (tietysti mielipidekysymys) suurempi ja omasta mielestäni parempi kuin viime vuonna.

En muuten näe pointtia kysyä sitä, kuinka monessa karsintafinaalissa olen ollut paikan päällä, aivan kuin se olisi jokin mielipiteeni arvoa nostattava meriitti, kuinka monessa karsinnassa olen käynyt. En ole väittänytkään käyneeni ja kiertäneeni ja tietäväni. Sanoin oman tuntemukseni pohjalta, että tunnelma ainakin katsomopuolella jossa itse istuin oli korkeammalla, kuin viime vuonna ja itseasiassa siellä oli jopa viime vuotta vähemmän tyhjiä penkkejä, jos saivarrella halutaan. Typerää silti yrittää aliarvioistaa ns. vastakkainastellijan kommentti tekemällä hänet "naurunalaiseksi", jollain piirteellä, jolla ei käytännössä ole merkitystä, suhteessa asiaan josta ollaan keskustelemassa.

En näe tuolla tunnari esimerkilläsi mitään tarkoitusta mihin viittasit tällä? Mitä halusit sillä ilmoittaa? Tottakai he saavat viisutunnaria hyräillä, mieluummin minä sitä kuuntelen kuin UMK:n pienieleistä, lyhyttä ja tylsää "tunnusmusiikkia", jos sitä edes tunnusmusiikiksi voidaan kutsua.

Ja täytyy sanoa, että ilmeisesti olen kuuro, tyhmä tai sitten niin kokematon, mutten huomannut nauhoitettuja aolodeja. // Muoks. Nyt kun sanoit, niin taisinpa kyllä huomatakin nauhoitettuja aplodeja :heh: . Mutta Kyllä siellä ihmisiä oikeesti huusi ja mekasti ainakin siellä B-puolella, varsinkin Pernillan ja Villen esitysten aikana, kiljumista, huutoja, riemua, ja kyllä niitä "Stig, Stig, Stig" huutoja tuli sieltä taustalta, että kyllä sitä tunnelmaa ja kannustusta oli. Varmasti niitä aplodeja voidaan nauhoitetuilla tehostaa, mutta turha väittää, ettei siellä oltaisi taputettu ja huudettu ja kannustettu.
Viimeksi muokannut Vilsku, 26 Helmi 2012, 22:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: UMK-finaali: la 25.2.

Viesti Kirjoittaja skidi »

ta1ja kirjoitti:
:shock:

Toihan on todella hirveää. Siis paha sanoa kun en ollut paikalla, mutta mitä järkeä tässä kaikessa mielenpahoituksessa ja pahan kiertoon laittamisessa puolin ja toisin niitä varsinaisia pääosanesittäjiä kohtaan, eli kisaajia? Miten voi vaatia että kukaan haluaa tulla osallistumaan ja esiintymään, jos pitää, niinkuin myös minun muistini mukaan tosiaan pitää, varautua kaikenlaiseen eri syistä johtuvaan dissailuun myös yleisön suunnalta? Miten voi edes vaatia että esiintyjät yrittävät parastaan?

Onko nämä viisut Suomessa iloinen asia ollenkaan, koskaan olleetkaan?
Ei ainakaan minun kohdassani katsomoa mitään dissausta esiintyjiä kohtaan ollut havaittavissa. Ja joo, olin A-katsomossa. Mun mielestä siellä oli ihan kiva fiilis. Siis ei mitään valtavan urheilujuhlan tuntua ja riekkumista mutta ei myöskään millään lailla epäkunnioittavaa tai -kannustavaa suhtautumista artisteja kohtaan.
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: UMK-finaali: la 25.2.

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Vilsku. Tarkoitukseni ei ole todellakaan mitenkään aliarvioistaa sinua saati kirjoituksiasi. :eiei:
Ihan mielenkiinnosta kysyin tuota, montako kertaa olet ollut mukana katsomossa. Sori siitä. Enkä suinkaan väitä, ettei eilen katsomossa hurrattu, huudettu tai kannustettu artisteja. Kannustinhan niitä minäkin. Ville Eetvartin aikana nousin jopa seisomaan kun poikaparka pudotti sen mikrofoninsa lattialle kesken esityksen. Mutta ihan vertailun vuoksi kiinnitin huomiota monta vuotta kisoja kiertäneiden fanien katsomokäyttäytymiseen. Aikaisempiin vuosiin verrattuna valtava viisuhurmos oli nyt tipotiessään. Surullista, minusta.

Vilsku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1536
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 21:01

Re: UMK-finaali: la 25.2.

Viesti Kirjoittaja Vilsku »

skidi kirjoitti:
ta1ja kirjoitti:
:shock:

Toihan on todella hirveää. Siis paha sanoa kun en ollut paikalla, mutta mitä järkeä tässä kaikessa mielenpahoituksessa ja pahan kiertoon laittamisessa puolin ja toisin niitä varsinaisia pääosanesittäjiä kohtaan, eli kisaajia? Miten voi vaatia että kukaan haluaa tulla osallistumaan ja esiintymään, jos pitää, niinkuin myös minun muistini mukaan tosiaan pitää, varautua kaikenlaiseen eri syistä johtuvaan dissailuun myös yleisön suunnalta? Miten voi edes vaatia että esiintyjät yrittävät parastaan?

Onko nämä viisut Suomessa iloinen asia ollenkaan, koskaan olleetkaan?
Ei ainakaan minun kohdassani katsomoa mitään dissausta esiintyjiä kohtaan ollut havaittavissa. Ja joo, olin A-katsomossa. Mun mielestä siellä oli ihan kiva fiilis. Siis ei mitään valtavan urheilujuhlan tuntua ja riekkumista mutta ei myöskään millään lailla epäkunnioittavaa tai -kannustavaa suhtautumista artisteja kohtaan.
No kyllä niissä tietyissä ihmississä oli, kyllä sitä mainitsemaani "Ei me tästä voida pitää" henkeä.
Monet täälläkin ovat finaalia kehuneet, jopa ylistäneet, vaikkeivät UMK:sta olisikaan pitäneet.
Toiset vaan jaksavat etsiä kaikesta negatiivista ja ei en leimaa tätä kehenkään erityisesti vaan ylipäätään.
Kyllä mun mielestä (vaikka saatankin olla puolueellinen) niin B-puolella oli huomattavasti parempi tunnelma, jatkuvasti seistiin ja hypittiin ja huudettiin ja karjuttiin ja taputettiin. Välillä A-puolella tosiaan oli sitä hautajaistunnelmaa, ainakin nähdäkseni, kun ei voitu ede yrittää nauttia esityksestä, koska kaikki pitää nähdä negatiivisena.
Miksi sitten lähteä paikanpäälle jos ei edes yritä olla avoimin mielin, miksi mennä istumaan sinne kuin suolapatsas, minä olisin mielummin kotona, kuin protestoimassa paikassa, joka ei minua yhtään kiinnosta.

Yle järjesti eilen kovan shown, joka oli monipuolinen, selkeä, suurieleinen, kansainvälinen, toki myös parannuskelpoinen. Se ei poikennut rakenteeltaan tms. suuresti viime vuosina totuttuun viisufinaali-tyyliin, vaan eteni kutakuinkin saman kaavan mukaan, poikkeuksena:
1) lavarakennelman koko ja näyttävyys
2) Väliaikaesiintyjät
3) Ei viisukuppilan fanipalkintoa suorassa lähetyksessä :jupinaa: (vaikkei se toki mikään yllätys ollut, tiedettiinhän se jo aiemminkin)..
Kysympä nyt siis kaikilta, että miksi siellä istuttiin kuin suolapatsaat? Miksi tunnelma oli, jos mielestäsi oli, niin huono? Huonompi kuin viimevuosina? Sillä kukaan ei rehellisesti voi tulla väittämään, että tämän vuoden suomenkarsinnan finaali/UMK oli esim. viime tai edellis vuotta huonompi. (Ja nyt ei puhuta kappaleista, joka on mielipidekysymys, vaan puitteista, eli siitä Showsta.
Siellä oli tanssia, laulua, kaikki kappaleet kokonaisuudessaan, tulosten jännittämistä, äänestämistä, komediaa, juontoja, haastattelua... jne. Käytännössä samalla tavalla kuin Turussa viime vuonne, mutta paljon isommissa, näyttävemmissä ja hienommissa puitteissa.

Vilsku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1536
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 21:01

Re: UMK-finaali: la 25.2.

Viesti Kirjoittaja Vilsku »

MuzaMaza kirjoitti:Vilsku. Tarkoitukseni ei ole todellakaan mitenkään aliarvioistaa sinua saati kirjoituksiasi. :eiei:
Ihan mielenkiinnosta kysyin tuota, montako kertaa olet ollut mukana katsomossa. Sori siitä. Enkä suinkaan väitä, ettei eilen katsomossa hurrattu, huudettu tai kannustettu artisteja. Kannustinhan niitä minäkin. Ville Eetvartin aikana nousin jopa seisomaan kun poikaparka pudotti sen mikrofoninsa lattialle kesken esityksen. Mutta ihan vertailun vuoksi kiinnitin huomiota monta vuotta kisoja kiertäneiden fanien katsomokäyttäytymiseen. Aikaisempiin vuosiin verrattuna valtava viisuhurmos oli nyt tipotiessään. Surullista, minusta.
No oliko tämä viisuhurmos poissa jo viimevuonna, jolloin olin todellakin ensimmäistä kertaa Suomenkarsinnan finaalissa paikanpäällä. Sillä itse en suurempaa eroa huomannut. Tulitko kenties vilkaisseeksi b-katsomoon, sillä nyt kun kiinnitin huomiota, niin täytyy sanoa, että a-katsomossa tunnelma oli mielestäni jotenkin.. hmm.. kireämpi.

En yritä nyt ketään syyllistää tai mitään, ihan mielenkiinnosta, sillä itse viihdyin eilen, ihan yhtälailla, kuin viimevuonnakin, itseasiassa jopa enemmän! Johtuiko tämä viisuhurmoksen poissaolo kenties siitä, että asennoituminen UMK:hon oli pessimististä? Oletko valmis myöntämään, että edes vähäsen iltaa varjosti se, ettei UMK:sta ole yleisesti pidetty? Siis kyllähän sen ymmärtää, Yle on tehnyt älyttömästi virheitä, niin tietyllä varauksella ehkä lähdetään finaaliin, ei kovin odottavaisena, en lähtenyt minäkään suurin toivein, kun kappaleetkaan eivät suuria suosikkejani (Pernillaa lukuunottamatta olleet) eivätä lähetyksetkään ole olleet mitään supertasokkaita, mutta nautin silti esityksistä.

Vilsku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1536
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 21:01

Re: UMK-finaali: la 25.2.

Viesti Kirjoittaja Vilsku »

MuzaMaza kirjoitti:Vilsku. Tarkoitukseni ei ole todellakaan mitenkään aliarvioistaa sinua saati kirjoituksiasi. :eiei:
Ihan mielenkiinnosta kysyin tuota, montako kertaa olet ollut mukana katsomossa. Sori siitä. Enkä suinkaan väitä, ettei eilen katsomossa hurrattu, huudettu tai kannustettu artisteja. Kannustinhan niitä minäkin. Ville Eetvartin aikana nousin jopa seisomaan kun poikaparka pudotti sen mikrofoninsa lattialle kesken esityksen. Mutta ihan vertailun vuoksi kiinnitin huomiota monta vuotta kisoja kiertäneiden fanien katsomokäyttäytymiseen. Aikaisempiin vuosiin verrattuna valtava viisuhurmos oli nyt tipotiessään. Surullista, minusta.
No oliko tämä viisuhurmos poissa jo viimevuonna, jolloin olin todellakin ensimmäistä kertaa Suomenkarsinnan finaalissa paikanpäällä. Sillä itse en suurempaa eroa huomannut. Tulitko kenties vilkaisseeksi b-katsomoon, sillä nyt kun kiinnitin huomiota, niin täytyy sanoa, että a-katsomossa tunnelma oli mielestäni jotenkin.. hmm.. kireämpi.

En yritä nyt ketään syyllistää tai mitään, ihan mielenkiinnosta, sillä itse viihdyin eilen, ihan yhtälailla, kuin viimevuonnakin, itseasiassa jopa enemmän! Johtuiko tämä viisuhurmoksen poissaolo kenties siitä, että asennoituminen UMK:hon oli pessimististä? Oletko valmis myöntämään, että edes vähäsen iltaa varjosti se, ettei UMK:sta ole yleisesti pidetty? Siis kyllähän sen ymmärtää, Yle on tehnyt älyttömästi virheitä, niin tietyllä varauksella ehkä lähdetään finaaliin, ei kovin odottavaisena, en lähtenyt minäkään suurin toivein, kun kappaleetkaan eivät suuria suosikkejani (Pernillaa lukuunottamatta olleet) eivätä lähetyksetkään ole olleet mitään supertasokkaita, mutta nautin silti esityksistä.

Avatar
Darhen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4400
Liittynyt: 02 Maalis 2005, 14:29
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK-finaali: la 25.2.

Viesti Kirjoittaja Darhen »

Oli ihan loistava lähetys! :uujee: Valan olisi pitänyt voittaa loisteliaan biisin ja virheettömän esityksen ja laulamisen ansiosta, mutta ei Pernilla mikään huono voittaja ole. :uujee: Loistava meni! :tapu: :heh:
I am not that desperate and you are not that lucky.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30535
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: UMK-finaali: la 25.2.

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Timoteus kirjoitti:Jäin vielä miettimään ensimmäisen kierroksen tulosta. YLE:n uutisen mukaan Ville Eetvartti nosti ääniosuuttaan toisella kierroksella "selvästi" ja Stig "vain niukasti". Jos Pernilla sai ensimmäisellä kierroksella 30 %, Ville 20 % ja Stig 15 % äänistä, muille kolmelle jäi jaettavaksi 35 % (à 12 %).
Pernilla 30 %, Ville 18 % ja Stig 17 %, kertoo YLE. Kolmos- ja nelossijan välistä eroa on ollut korkeintaan noin viisi prosenttiyksikköä mutta todennäköisesti selvästi vähemmän.

Katsojaluvusta sanotaan nyt, että "katsojia oli parhaimmillaan lähes 550 000". Siis keskikatsojaluku, joka yleensä raportoidaan, on ehkä paljonkin pienempi? :apuva:
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Anna_M
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4716
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 22:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK-finaali: la 25.2.

Viesti Kirjoittaja Anna_M »

Timoteus kirjoitti:Jäin vielä miettimään ensimmäisen kierroksen tulosta. YLE:n uutisen mukaan Ville Eetvartti nosti ääniosuuttaan toisella kierroksella "selvästi" ja Stig "vain niukasti". Jos Pernilla sai ensimmäisellä kierroksella 30 %, Ville 20 % ja Stig 15 % äänistä, muille kolmelle jäi jaettavaksi 35 % (à 12 %). Stigin on täytynyt olla aika lähellä putoamista superfinaalista. :shock:
Äänten lukumäärä olisi todella kiinnostava tietää! En usko, että niitä on ollut kovinkaan paljon, sillä esimerkiksi mulla ei ollut tällä kertaa ketään äänestettävää :lohduton: (40 ääntä jäi siis joltakulta saamatta :heh: )

Finaalin artisteja sai siis äänestää pitkin viikkoa? Eli superfinalisteista oli joku haju jo la-päivällä? Olikohan siis vain sattumaa, että harjoituksissa harjoiteltiin Pernillan, Ville Eetvartin ja Mica Ikosen taustajoukkojen haastatteluja? Eli Stig ja Mica kävivät taiston superfinaalipaikasta? Superfinaalissa kakkosen ja kolmosen äänimäärien erot ovat varmasti olleet todella pienet.
Et langeb pilk,
kuu kaob ja kaugel kaigub kell.
Sind keegi öösse kannab valgel hobusel.

Avatar
Anna_M
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4716
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 22:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK-finaali: la 25.2.

Viesti Kirjoittaja Anna_M »

Vilsku kirjoitti: No oliko tämä viisuhurmos poissa jo viimevuonna, jolloin olin todellakin ensimmäistä kertaa Suomenkarsinnan finaalissa paikanpäällä. Sillä itse en suurempaa eroa huomannut. Tulitko kenties vilkaisseeksi b-katsomoon, sillä nyt kun kiinnitin huomiota, niin täytyy sanoa, että a-katsomossa tunnelma oli mielestäni jotenkin.. hmm.. kireämpi.

En yritä nyt ketään syyllistää tai mitään, ihan mielenkiinnosta, sillä itse viihdyin eilen, ihan yhtälailla, kuin viimevuonnakin, itseasiassa jopa enemmän! Johtuiko tämä viisuhurmoksen poissaolo kenties siitä, että asennoituminen UMK:hon oli pessimististä? Oletko valmis myöntämään, että edes vähäsen iltaa varjosti se, ettei UMK:sta ole yleisesti pidetty? Siis kyllähän sen ymmärtää, Yle on tehnyt älyttömästi virheitä, niin tietyllä varauksella ehkä lähdetään finaaliin, ei kovin odottavaisena, en lähtenyt minäkään suurin toivein, kun kappaleetkaan eivät suuria suosikkejani (Pernillaa lukuunottamatta olleet) eivätä lähetyksetkään ole olleet mitään supertasokkaita, mutta nautin silti esityksistä.
Kyllä voi ihan puolueettomasti sanoa (Suomen karsinnoissa vuodesta 1996 lähtien olleena), että tunnelma oli yllättävän laimeaa. Tottakai viisufanin sisällä kupli jännitys Suomen euroviisuartistin valinnasta, mutta toisaalta suuri draama oli poissa, kun varsinaisia omia sydämensuosikkeja ei mukana ollut. Eikä myöskään inhokkeja, mikä olennaista yleensä tässä kisassa :heh: Katselin ennen finaaliin lähtöä tunnelmankohottajaisiksi vuoden 2006 karsinnat ja palautui elävästi mieleen siellä koettu yleisön villiintyminen, jonka Johanna Pakosen, Annika Eklundin ja Jennien iloiset ja kohottavat poppibiisit saivat aikaan :ihana: Sellaisia olisi tämäkin kisa kaivannut. (Mutta sellainen musiikki ei mahdu muutoinkaan Radio Helsingin soittolistalle, joten mites se olisi tuonne Jäähalliinkaan päätynyt :sorivaan: )

Ja niin, istuin C-katsomossa, josta näin sekä fanikatsomon molemmat osat, että Pernillan mahtavat kannustusjoukot (NIISSÄ oli fiilistä!) että Stigin tukijat. Kivoja pieniä ilon pilkahduksia siellä täällä, mutta jos vaikka vertaan UB:n paluukeikkaan samassa hallissa muutamaan viikkoa aiemmin... niin suorastaan vaisua.
Et langeb pilk,
kuu kaob ja kaugel kaigub kell.
Sind keegi öösse kannab valgel hobusel.

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: UMK-finaali: la 25.2.

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Anna_M kirjoitti: Finaalin artisteja sai siis äänestää pitkin viikkoa? Eli superfinalisteista oli joku haju jo la-päivällä?
Ei minun tietääkseni, siis itse finaaliäänestykset tapahtuivat normaalisti lähetyksen aikana.
Edeltäneellä viikolla äänestettiin kylläkin niistä, jotka pääsivät ns. suoraan finaalin (jossa Kaisa Vala ja Freeman saivat siis vähiten ääniä ja joutuivat kilpailemaan viimeisestä finaalipaikasta).

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Re: UMK-finaali: la 25.2.

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Timoteus kirjoitti:Katsojaluvusta sanotaan nyt, että "katsojia oli parhaimmillaan lähes 550 000". Siis keskikatsojaluku, joka yleensä raportoidaan, on ehkä paljonkin pienempi? :apuva:
http://www.uusisuomi.fi/viihde/120437-p ... a-floppasi

Keskimäärin 452 000 katsojaa.....
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19799
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: UMK-finaali: la 25.2.

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

Sain tänään myös konkreettisen todisteen sille, että katsojaluku oli tosiaan pieni. Tänään koululla kyselin, ja noin kymmenen koulukaverini, joilta kysyin, joukosta vain yksi oli katsonut tämän. Kaikki eivät edes tienneet, että Suomen edustaja oli valittu lauantaina.

Unna
Vielä yhdet
Vielä yhdet
Viestit: 677
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 19:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK-finaali: la 25.2.

Viesti Kirjoittaja Unna »

Oli kyllä oikein mukava finaali. Puitteisiin oli panostettu ja vaikka loppukilpailukappaleita olisi saanut olla enemmänkin, taso oli ainakin hyvä, kun mukana ei ollut yhtään tuskaisen kamalaa biisiä (paitsi ehkä Laululeija). Istuin B-puolen fanikatsomossa ja ainakin siellä oli hyvä tunnelma, kuten aiemminkin on mainittu. Illan kruunasi Pernillan voitto. :peukku:

Bandido
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 350
Liittynyt: 28 Tammi 2012, 03:12

Re: UMK-finaali: la 25.2.

Viesti Kirjoittaja Bandido »

Leonardo kirjoitti:Olipas yllätys, että Pernilla oli noin ylivoimainen voittaja ja Stig jäi kolmanneksi toisella kierroksella. Ihan turhaan siis pelkäsin. :kups: Mahtavaa!
"
Minua ei ylivoimaisuus oikeastaan yllättänyt.

Vaikka en alunperinkään pitänyt Laululeijasta, odotin sen kumminkin edes erottuvan ja jäävän mieleen
muusta. Esitys oli sen sijaan huonoin kaikista esityskerroista, laimea, levinnyt ja haahuileva. Oikeastaan pahinta,
että se hukkui koko muuhun porukkaan nähden ja suorastaan unohtui. Eli se ei täyttänyt edes sitä vähäisintäkään toivetta, että olisi erottunut muusta joukosta. Mitä jos Bakussa olisi käynyt samoin? Kaikki vitsit, koukut ja koko ironia, mikä biisissä on, olisivat menneet hukkaan ja unohtuneet!

Ei auttanut Stigin hehkutus.
Ei ole Suomen kansa tyhmää, kun äänesti selvästi live-esitysten perusteella, kuten Euroviisujen finaalissakin.

Avatar
Tontsa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4130
Liittynyt: 07 Tammi 2010, 18:01
Paikkakunta: Vaasa

Re: UMK-finaali: la 25.2.

Viesti Kirjoittaja Tontsa »

Onkos missään äänestysprosentteja, jotka jakautuivat Kaisan, Iconcrashin ja Mican välillä? :mitvit:

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: UMK-finaali: la 25.2.

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

jee euroviisut kirjoitti:Sain tänään myös konkreettisen todisteen sille, että katsojaluku oli tosiaan pieni. Tänään koululla kyselin, ja noin kymmenen koulukaverini, joilta kysyin, joukosta vain yksi oli katsonut tämän. Kaikki eivät edes tienneet, että Suomen edustaja oli valittu lauantaina.
:hihi:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: UMK-finaali: la 25.2.

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

Vielä arviointia finaalilähetyksestä:

Ihan kohtuu ok lähetys, melko viihdyttävä. Jotkut asiat kyllä häiritsivät.

Juontajat olivat periaatteessa ihan jees. Pidän siitä, että he välttävät perinteistä pönötystyyliä. Nyt tässä kävi kyllä niin, että juonnot taisivat olla jopa liian vähän käsikirjoitettuja. Homma meni lievästi sekavaksi, selkeys on tärkeä kuitenkin säilyttää. Yleisön haastattelut olivat turhan pitkiä sisältöönsä (lue: ei sisältöä) nähden. Stigin hehkutus meni överiksi, ja kyllä juontajatkin tuntuivat siinä olevan vähän mukana, en tiedä oliko vahinko. Kuvittelinko vain, vai oliko miesjuontaja Pernillan voitosta niin ällistynyt, että voittohehkutus kuulosti teennäiseltä? :draamaa:

The Rasmuksen ja Iconcrashin laulajien äänen kohdalla miksaus kuulosti jotenkin kummalliselta. Vai onko heillä vain sellaiset äänet? Iconcrash ei vakuuttanut livenä.

Pernilla <3 oli suosikkini ja lauloi kauniisti ensimmäisen vedon. Samanlaisiin vaatteisiin pukeutunut tanssija oli mielestäni ehkä rahtusen outo. Pernilla-paran ääni ei tuntunut olevan ihan kunnossa (ollut kipeänä?), mikä kuului toisessa ja kolmannessa vedossa, onneksi ei vaikuttanut voittoon.

Ville Eetvartti oli kakkossuosikkini. Hän tuntui olevan kotonaan lavalla ja esiintyi varmasti. Vähän kyllä harmitti se miten hän meni kauemmas mikistä laulaessaan Bono-jollotuksia. Olisin halunnut kuulla ne paremmin nääs. :joojoo:

Mica Ikonen oli selkeästi hyvä laulaja ja vahva esiintyjä. Vähän vain hypähtely yhdessä kohtaa vaikutti lauluun. Mutta kun se biisi oli niin kovin tylsä.

Kaisa Vala ei vakuuttanut minua. Äänenkäyttö tuntui aika ohuelta, jännitys toki saattoi vaikuttaa. Asu ei ollut mielestäni onnistunut. Kappaleestakaan en tykkää, enkä esiintymistyylistä.

The Stig, ei kun siis Stig, on artisti, josta en lähtökohtaisesti pidä härskistä taustasta johtuen. Finaalissa vasta aloin ensimmäisen kerran tajuta vähän, mikä tässä biisissä voi viehättää. Ja se mikä siinä saattoi viehättää oli minulle ulkostigillistä: melko tarttuvia koukkuja sävellyksessä sovituksessa. Stigin laulutaito oli jokamiesluokkaa.

Moni on jo sanonut, ettei nähnyt Abreun showssa sensaatiomaisuutta. Mitä ne nunnat muuten oli? :shock: Abreu lauloi erittäin varmasti, vähän sieluttomasti kyllä minusta. Robin vakuutti laulajana ja esiintyjänä, tästä pojasta tullee kestotähti.

Oho, tulipas valitettua aika monesta asiasta. :D Uskon, että UMK on Suomeen hyvä formaatti, vaikka toteutus kaipaakin hiomista. Toivon, että tämä parin viime vuoden trendi jatkuu ja lähetämme viisuihin aitoja, "luomuja" kappaleita ja edustajia! Pernillan voitto oli mahtava juttu, juuri näin Suomi!! :uujee:
Like a monument to all the time we spent

Lukittu