Ville Eetvartti - Lasikaupunki

Euroviisut 2012 Bakussa

Ville Eetvartti - Lasikaupunki

*****
30
27%
****
30
27%
***
25
23%
**
15
14%
*
10
9%
 
Ääniä yhteensä: 110

Avatar
Piggybank
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2213
Liittynyt: 14 Loka 2009, 18:30
Paikkakunta: Tampere

Re: Ville Eetvartti - Lasikaupunki

Viesti Kirjoittaja Piggybank »

Olen kasvanut UMK:n aikana tykkäämään tästä biisistä ja viimeistään livenä nähtynä ihastuin biisiin (ja esittäjään) kovin. :peukku: Hienosti suoriutui mikin pudottamisesta huolimatta. Tuli siinä kyllä aika dramaattisesti henkäistyä katsomossa tuon mokan jälkeen. :heh: Herrasta itsestään jäi kyllä vähän kalsa kuva myös minulle, mutta kyllä se kommii on.
"Että siellä sitten ne, ne ei oo viisubileet, mutta ne on viisubileet"
- N20

Avatar
Paper Gangsta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1372
Liittynyt: 21 Tammi 2011, 22:45

Re: Ville Eetvartti - Lasikaupunki

Viesti Kirjoittaja Paper Gangsta »

Tämä biisi ei auennut minulle yhtään. Energinen esitys ja hyvä ääni, mutta se jokin jäi puuttumaan. Kuului samaan sarjaan Kaisa Valan kanssa. :eiei: Mikäli Pernilla ei olisi superfinaalissa pärjännyt, niin ehdottomasti Eetvartti olisi ollut seuraava valintani.
Je t'adore, here's my heart, so take it
Je t'adore, only you can break it
You got me fallen to the floor.

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Ville Eetvartti - Lasikaupunki

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

Häiritsikö ketään toista se miten Ville finaalissa vetäytyi kauemmas mikistä vetäessään kerron U2-jollotuksia? Jollain ulkomaisella sivustolla joku oli tulkinnut niin, että hänen äänensä ei kestänyt siinä kohtaa. Mun mielestä oli kyse vain siitä, ettei se kuulunut kunnolla.
Like a monument to all the time we spent

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20474
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Ville Eetvartti - Lasikaupunki

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

^ Ei häirinnyt. Se ei varmasti johtunut siitä.

Olen pettynyt, että Ville ei päässyt edustamaan Suomea. Tämä meni jopa DCX'n ohi.. Hurja nousu. 2,9 - 5,0 ja number 1. Olen silti erittäin, ERITTÄIN tyytyväinen Pernillaan. Mahtavia molemmat, mutta valitettavasti tämä vie voiton. Lähes virheetön esitys finaalissa, lukuunottamatta sitä mikin tippumista. Uniikki esiintyjä.. Suurenmoinen!
Got a fire and a country heart 🔥

phale
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 591
Liittynyt: 23 Touko 2006, 06:39

Re: Ville Eetvartti - Lasikaupunki

Viesti Kirjoittaja phale »

JuliaS kirjoitti:Häiritsikö ketään toista se miten Ville finaalissa vetäytyi kauemmas mikistä vetäessään kerron U2-jollotuksia? Jollain ulkomaisella sivustolla joku oli tulkinnut niin, että hänen äänensä ei kestänyt siinä kohtaa. Mun mielestä oli kyse vain siitä, ettei se kuulunut kunnolla.
Johtuu siitä, että Ville lauloi kyseiset kohdat monta kertaa muuta kappaletta voimakkaammin. On ihan perusmikrofonitekniikkaa siirtää silloin mikrofonia kauemmaksi (ellei käytössä ole äänenvoimakkuutta tasaavaa kompressoria), tai tässä tapauksessa siirtyä itse kauemmaksi mikrofonista. Vastaavaa voi bongailla muidenkin artistien livevideoilta. Jotkut saattavat kauemmaksi viemisen sijaan siirtää mikrofonia hieman sivuun voimakkaiden äänten kohdalla. Toki jos laulun voimakkuus pysyy suunnilleen samana koko kappaleen tällaiseen ei ole tarvetta.

Villen kohdalla tämä etäisyys tosin saattoi kasvaa hieman liikaakin, sillä noiden huutojen kuuluvuus pieneni tosiaan selkeästi aina loppua kohti, kuten totesitkin. Tosin voihan tämäkin olla ollut ihan tarkoituksellista (en usko että se on liittynyt mitenkään äänen kestämiseen, en ainakaan itse havainnut mitään sellaiseen viittavaa).

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Ville Eetvartti - Lasikaupunki

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

phale kirjoitti: Johtuu siitä, että Ville lauloi kyseiset kohdat monta kertaa muuta kappaletta voimakkaammin. On ihan perusmikrofonitekniikkaa siirtää silloin mikrofonia kauemmaksi (ellei käytössä ole äänenvoimakkuutta tasaavaa kompressoria), tai tässä tapauksessa siirtyä itse kauemmaksi mikrofonista. Vastaavaa voi bongailla muidenkin artistien livevideoilta. Jotkut saattavat kauemmaksi viemisen sijaan siirtää mikrofonia hieman sivuun voimakkaiden äänten kohdalla. Toki jos laulun voimakkuus pysyy suunnilleen samana koko kappaleen tällaiseen ei ole tarvetta.

Villen kohdalla tämä etäisyys tosin saattoi kasvaa hieman liikaakin, sillä noiden huutojen kuuluvuus pieneni tosiaan selkeästi aina loppua kohti, kuten totesitkin. Tosin voihan tämäkin olla ollut ihan tarkoituksellista (en usko että se on liittynyt mitenkään äänen kestämiseen, en ainakaan itse havainnut mitään sellaiseen viittavaa).
Ymmärrän pointin. Itse olisin halunnut kuulla Villen äänen siinä kohtaa paremmin, lienee myös makuasia.
Like a monument to all the time we spent

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20474
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Ville Eetvartti - Lasikaupunki

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

JuliaS kirjoitti:lienee myös makuasia.
Tietenkin se on sinulle makuasia, olethan Maistelija :rofl:
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Ville Eetvartti - Lasikaupunki

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

Hazard kirjoitti:
JuliaS kirjoitti:lienee myös makuasia.
Tietenkin se on sinulle makuasia, olethan Maistelija :rofl:
Niinpä oon! :heh:
Like a monument to all the time we spent

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36868
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Ville Eetvartti - Lasikaupunki

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

^ Vitsi mulla ei avautunu tää juttu kun vasta nyt. :rofl: Olin aluksi silleen "Anteeksi mitää? :niinpa: " ja menin pois. :rofl:
Meow cat, please meow back.

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4003
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: Ville Eetvartti - Lasikaupunki

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

Jossain UMK-jaksossa musitaakseni sanottiin, että tämä Ville Eetvartin kappale on isojen lavojen biisi. Ja niinhän se todellakin on. Sen saattoi huomata UMK-finaalissa, jossa Ville Eetvartti lauloi todella hyvin tämän laulun ja mahtavalla esityksellä. Hän olikin finaalissa yksi kolmesta suosikeistani.
Paremman maailman puolesta.

Avatar
Daniela
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 574
Liittynyt: 21 Joulu 2005, 16:05
Paikkakunta: tre

Re: Ville Eetvartti - Lasikaupunki

Viesti Kirjoittaja Daniela »

Minusta tätä eetvartti ei vaan osannut laulaa. todella tönkön kuuloista haukkomista :shock:
Mica sentään lauloi ja eläytyi kappaleeseensa, mutta tämä ei semmoista osannut. Kuten joku tässä aiemmin sanoikin, ääni tuli kuin jostain putkesta tms.

Olin ihan ihmeissään kun pääsi jatkoon!
Ehkä en vaan tajua tätä biisiä tai koko miestä =)

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20474
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Ville Eetvartti - Lasikaupunki

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

IHANAA! Viisutyrkyistä 2012 kolmonen pääsi SCC! Aivan mahtavaa. Toivotaan Villelle hyvää sijoitusta. Kiitos OGAE!
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Tekoripset
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1495
Liittynyt: 26 Helmi 2011, 19:05
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ville Eetvartti - Lasikaupunki

Viesti Kirjoittaja Tekoripset »

Hazard kirjoitti:IHANAA! Viisutyrkyistä 2012 kolmonen pääsi SCC! Aivan mahtavaa. Toivotaan Villelle hyvää sijoitusta. Kiitos OGAE!
Jeii :ihana:
<3

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36868
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Ville Eetvartti - Lasikaupunki

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Onko tuota levyarvostelua pakko kestää? :rofl:
Meow cat, please meow back.

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16197
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: Ville Eetvartti - Lasikaupunki

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

TomppaJr kirjoitti:Onko tuota levyarvostelua pakko kestää? :rofl:
Katkeramppoo tekstiä, tosiaan. :rofl:
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11536
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Ville Eetvartti - Lasikaupunki

Viesti Kirjoittaja romualdo »

buahhaaa, siitäs saitte kun menitte valitsemaan tämän vielä SCC-kilpailuun, kun niin paljon parempia, melodisempiakin olisi ollut tarjolla... kuvitelkaa nyt tilannetta ett artisti kiertämässä suomea kesälavoilla eikä yhdessäkään paikassa kukaan kuulis Bakun piisiä, (paitsi täälä Pohojanmaalla missä voitais puukolla uhata että nyt jätkä veät sen euroviisun notta...) siis jos tämä jokseenkin symppis? komistus nyt olisi jostain kumman syystä valittu meitä sinne edustamaan... melko vähällä hänellä sitte tuntui nousseen urea päähän... ?
jk.tähän en silti oikein jaksa uskoa, niin reilun symppikseltä hän vaikutti noissa UMK-juryn hiillostuksissakin... ehkä hän vain ajatteli että tuo Lasikaupunki on jengille jo sen verran tuttu styge että esitetäämpä nyt näitä ennenkuulumattomii...
Viimeksi muokannut romualdo, 04 Touko 2012, 09:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Ville Eetvartti - Lasikaupunki

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Luin tonywenerin tekstin etusivulta ja häpeän sitä että itse kirjoittelen palstalle, jossa musiikkia ei selvästikään arvostella musiikillisista lähtökohdista vaan annetaan sellaisten pikkumaisuuksien, kuten millainen artistin henkilökohtainen suhde euroviisuihin on, tai mikä kirjoittajan UMK-pettymyksen taso on, ratkaista.

Kritiikki on noin kritiikin näkökulmasta eräs ikävimpiä esityksiä, mitä olen koskaan lukenut. Ja olen lukenut niitä paljon. Alku kertoo mistä on kyse, henkilökohtaisuuksista kumpuavasta kaunasta. Mikäli tämä ei ole totta, vaan vahngossa lukijaa harhaan johtava asiantila teksitissä, niin kritiikki on noin sisältöteknisesti niin kömpelösti laadittu, että se on erittäin huono joka tapauksessa. Alun jälkeen on aivan sama, mitä kriitikko sanoo, uskottavuus on menetetty. Tilannetta ei helpota se, että sama asenteellisuus, katkeruutta henkivät piikit sekä tahallinen naurunalaistaminen värittävät tekstiä joka kappaleessa. Näistä asetelmista kritiikin on mahdotonta antaa yhtään mitään kenellekään, sillä se on menettänyt sen kaikkein tärkeimmän, uskottavan perustelun ja siten oman oikeutuksensa.

Lyttääminen on maailman helpoin asia. Ilkeily myös. Sen, joka sitä harrastaa, pitää osata tehdä se taidolla - sitä ei tehdä niihin henkilökohtiasuuksiin sortumalla eikä, kuten tästä kritiikistä nousee esiin, omaa egoa kohdettaan naurunalaistamalla nostamalla. Ville Eetvartti on tosiaan saanut levynsä kokoon ilman suurten levy-yhtiöiden tukea, todennäköisesti hyvin pitkälti omin ja talkoovoimin. Sellainen työteliäisyys, uskallaus ja rohkeus ansaitsee näinä päivinä, jolloin jokainen musiikintekijä on ahtaalla, paljon parempaa ja tällä tarkoitan asiallista kritiikkiä. Myös kritiikki ansaitsee parempaa, tällainen ensilevyn tekijöiden lyttääminen isojen levy-yhtiöiden ulkopuolelle jäämistä ilkkumalla, resurssien puutteelle nauramalla on hävettävää. Tämä ei tarkoita, etteikö kriittinen saisi olla, tai että levystä pitäisi pitää, mutta kriitikolla on vastuunsa, jonka piiriin kuuluu aivan ensimmäisenä ja lähtökohtaisesti se, että kritisoitavaa kohdetta ei käytetä lyömäaseena tai iskusäkkinä omien missioiden ajamisessa.

Olen pahoillani että tällaista on täällä kirjoitettava.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Ville Eetvartti - Lasikaupunki

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

No ne Kiasmassa kuullut Villen biisit oli kyl aika shaibaa. :roll:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Ville Eetvartti - Lasikaupunki

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

^ täysin mahdollista, mutta aivan sama, sillä siitä minkätasoisia ne Ville biisit ovat, on mahdotonta tuon kirjoituksen perusteella saada mitään käsitystä. Siitä huokuu ainoastaan pahansuopuus artistia kohtaan.

Kritiikillä kostaminen on todella alhaista.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Ville Eetvartti - Lasikaupunki

Viesti Kirjoittaja Naali »

Jokainen kritiikin lukija voi tehdä itse samat johtopäätökset kuin talja ja suhteuttaa lukemansa sen mukaan. Jos lukijan mielestä kriitikolla on selvästi jotain hampaankolossa eikä hän siksi kykene objektiiviseen kritiikkiin, onko tekstistä harmia muulle kuin kriitikon maineelle?

Ymmärrän siis taljan pointit, mutta olen silti Eetvartin kappaleista samaa mieltä kriitikko Latvan kanssa. Mielipiteeni perustuvat vain Kiasman keikalla kuultuihin viiteen kappaleeseen, mutta ne olivat puuduttavinta musiikkia, jota olen kuunaan joutunut kuulemaan. VIka ei mielestäni ollut sovituksessa, vaan itse biisien teksteissä ja melodioissa, jotka tuntuivat minusta masentavilta. Kuulin keikan jälkeen myös vastakkaisia mielipiteitä tutuiltani, jotka olivat pitäneet kappaleista.
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Ville Eetvartti - Lasikaupunki

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

^En ole tässä epäilemässä lukijoiden ymmärrys- ja suhteutuskykyä, vaan ilmaisemassa mielipidettäni tuollaisesta kritisoinnista ja sen tasosta ja siitä millaista ilmapiiriä ulkomusiikillisten insidenttien ja niistä seuraavan loanheiton sotkeminen kritiikkiin aiheuttaa.

Kritiikki tietenkin on lähtökohtaisesti subjektiivista, ja sen tulee olla kriittistä silloin kun siihen on aihetta, mutta kuten sanoin, kritiikin tulee perusteluidensa tasolla oikeuttaa itsensä, perustella, miksi juuri tämä mielipide voidaan nostaa muiden luettavaksi.

Lisäksi, vaikka tämä onkin jo makukysymys, pidän ja luen huomattvasti mieluummin rakentavaa kritiikkiä kuin sitä helpompaa ylikriittistä lajia. Mutta tästähän ei voi tämän kritiikin yhteydessä edes keskustella, sillä tämä antaa ulospäin vaikutelman, että kritiikin lähtökohta ei ole itse asiassa.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11935
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ville Eetvartti - Lasikaupunki

Viesti Kirjoittaja sziget »

Kiitos ta1jalle, luulin jo ettei kukaan uskalla reagoida. Vaikka herra Latvan subjektiivinen oksennusryöppy on julkaistu levyarvostelun nimellä, kritiikin kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.
Naali kirjoitti:Jos lukijan mielestä kriitikolla on selvästi jotain hampaankolossa eikä hän siksi kykene objektiiviseen kritiikkiin, onko tekstistä harmia muulle kuin kriitikon maineelle?
On. Siitä on haittaa koko Viisukuppilan maineelle, koska oksentelija ei ole kuka tahansa foorumin rivijäsen vaan Kuppilan tehtävään hyväksymä henkilö. Missä tahansa asiallisessa mediassa tuollaisen "arvostelun" tekijä olisi äkkiä entinen kriitikko. Ilmeisesti nettisivustoilla toimitaan puhtaasti kaveripohjalta. Foorumin keskustelua valvotaan, mutta uutispuolella yksi kirjoittaja saa örveltää vapaasti ja tuhota koko sivuston uskottavuuden.

Jos kriitikolla on tarve purkaa Ville Eetvartin Kiasma-vierailun tuottamaa mielipahaa, hän voisi tehdä sen täällä foorumilla. Näin hän osoittaisi ymmärtävänsä, mikä on levyarvostelun ja minäkeskeisen kiukuttelun ero. Julkaistu epäarvostelu jäi koulukiusaamisen tasolle. Kiusaajalla riittää aina selkääntaputtajia, koska ihmiset pelkäävät. Entä jos herra kriitikko kostaa? Jos minut savustetaan ulos Kuppilasta? Parempi vain kehua, että hyvä jätkä, kun näytit sille räkänokka-Parkkoselle, sai paskapää ansionsa mukaan. :rofl:

Käsittääkseni Ville Eetvartti esiintyi Kiasmassa kutsuttuna vieraana. Pitää varmaan lähettää tuo Viisukuppilan oksennusteksti seuraavalle artistille, joka kutsutaan euroviisuklubin esikatseluihin tai pikkujouluihin, jotta hän ymmärtää pysyä poissa.
Tony Latva kirjoitti:Jonkinlaista itsesuojeluvaistoa olisi ehkä osoittanut olla painamatta tekstejä levyn kansilehteen, vaikka kovin paljon palstatilaa ne eivät viekään. “Flemari” esimerkiksi sisältää 48 sanaa, jos kertosäkeen loputonta toistoa ei lasketa.
Mahtavaa oli nähdä, että kriitikkomme on myös sanoittamisen asiantuntija. Sanojen lukumäärä onkin äärettömän olennaista tietoa: Norjan Nocturne on umpisurkea viisu, koska siinä on vähän sanoja, ja Israelin Push the button on mestariteos, koska siinä on paljon sanoja. Sanoitusekspertti ruikuttaa myös, ettei Prinsessa-biisin sanoista saa selvää. Miksei hän ole tyytyväinen, jos sanoitukset ovat niin huonoja? Milloin ekspertti on viimeksi itse osallistunut Viisukuppilan sanoituskisoihin? Miten hän mahtoi silloin sijoittua?

Oksentamisiin. :yrjo:
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Kollega
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 07 Tammi 2007, 10:49

Re: Ville Eetvartti - Lasikaupunki

Viesti Kirjoittaja Kollega »

szigetillä ja ta1jalla samoin kanssaan ajattelija :hei: .

Sen perusteella, ettei käsittääkseni ihan kuka vaan meistä kuppilaisista voi etusivulla Viisukuppilan nimissä tekstiään julkaista hämmästelin sitä, että Viisukuppila vaikuttaa olevan foorumina yksittäisen artistin lyttäämisen takana. Olkoonkin, että artisti on viisuharrastajia mieltä pahoittavasti käyttäytynyt. Villen ( nolo!) käytös Kiasmassa kuulostaa pahoittaneen mieliä ihan aiheesta, tosin ei mitenkään yllättävältä, tietäen millaisessa dissausasemassa viisut ovat maamme artistien silmissä. Mutta silti ta1jaa lainaten:
Lyttääminen on maailman helpoin asia. Ilkeily myös. Sen, joka sitä harrastaa, pitää osata tehdä se taidolla - sitä ei tehdä niihin henkilökohtiasuuksiin sortumalla
Mielestäni Euroviisuklubin sivustolla julkaistu lausunto UMK:sta oli kritiikkiä/mielensä pahoittaneisuuden ilmaisua onnistuneesti. Klubin jäsenenä olin täysin tekstin takana. Villen levyarvostelu henkii asiatonta käytöstä, jota en allekirjoita keneltäkään. En läheisimpieni, enkä virtuaalistenkaan kanssaviisuharrastelijoiden kirjoittamana.

Avatar
kais(t)a
VIP-emäntä
VIP-emäntä
Viestit: 17409
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 00:51
Paikkakunta: Tampere

Re: Ville Eetvartti - Lasikaupunki

Viesti Kirjoittaja kais(t)a »

Minä olen Viisukuppilan puolestani pahoillani arvostelun aiheuttamasta mielipahasta. Muistuttaisin kuitenkin, että niin kuin arvostelut aina, tämäkin edustaa arvostelijan omaa mielipiettä eikä koko Kuppilan yleistä linjaa. Latvaa ei ole valittu tehtäväänsä kaveripohjalta vaan hänen kokemuksen ja tietojensa takia. Kirjoitusasusta huolimatta arvostelu varmasti vastaa Latvan yleistä näkemystä levystä ja on linjassa hänen musiikkimakunsa kanssa, mutta tätä pystyy loppukädessä avaamaan vain Latva itse. Ja tämä viesti ei ole tarkoitettu tyrmäämään ketään vastakritiikkia antavaa. Itse asiassa koen, että perustellut puheenvuorot aiheesta ovat luultavasti jopa hyväksi ja ne myös luetaan kyllä.
Послушай - у сердца голос мой.

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Ville Eetvartti - Lasikaupunki

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Viisukuppila on harrastelijafoorumi ja en yritäkään olla ammattimainen levykriitikko. Kerron siis yksinkertaisesti vain mitä mieltä minä yksin olen levyn sisältämästä musiikista. Mielestäni toin esille myös levyn hyvät puolet. Kiasma ei vaikuttanut mielipiteeseeni millään tavoin. Sain levyn kuunneltavakseni jo ennen sitä ja en pitänyt siitä ennen Kiasmaakaan. Halusin kuitenkin kytkeä siellä tekemäni havainnot tähän haastatteluun, koska olemme euroviisufoorumi ja se on tätä nykyä kyseisen artistin ainoa kytkös euroviisuihin. Jos olette huomanneet, arvostelemme vain euroviisuihin kytköksissä olevien artistien ja yhtyeiden tuotoksia. Omaa juttuaan ei Ville Eetvartin Kiasman vierailu mielestäni tarvinnut. Haluan myös levyarvioideni olevan linjassa aikaisemmin tekemieni arvioiden kanssa. Joku saattaa kritisoida vaikka sitä, että annan CatCatin Poptori-tuotokselle enemmän pisteitä, mutta sellainen musiikkimakuni on.
Samanlainen lynkkays/"oksennus"-mentaliteettihan täällä vallitsee, kun nämä muutamat arvon foorumilaiset hyökkäävät nimimerkkiensä takaa minua vastaan :rofl:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17127
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Ville Eetvartti - Lasikaupunki

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Mielestäni oli ihan asiaankuuluvaa kertoa Ville Eetvartin Kiasma-keikasta, koska kuitenkin kyse on EUROVIISUFOORUMISTA ja tuntuu tosi pöyristyttävältä, miten Eetvartti on halunnut katkaista kaikki siteensä tähän kilpailuun. Ilmainen mainostus levylle siis kelpasi, mutta mitäpä sitä hänen ainoaa "tunnettua" kappalettaan esittämään ja viisuista puhumaan. :roll: En siis yhtään ihmettele, että tonywerner halusi tuoda nämä asiat esille kritiikissään. Muutoin kritiikki oli mielestäni nasevasti kirjoitettu, eikä mitenkään asiaton. :peukku: Kärkkäämpää tekstiä olen saanut kyllä lukea joistakin ihan musiikkialan julkaisuista...
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Ville Eetvartti - Lasikaupunki

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

tonywerner kirjoitti:Samanlainen lynkkays/"oksennus"-mentaliteettihan täällä vallitsee, kun nämä muutamat arvon foorumilaiset hyökkäävät nimimerkkiensä takaa minua vastaan :rofl:
Kyse ei ole sinusta ollenkaan, vaan siitä mitä kirjoitit kritiikissäsi. Ei ole olemassa mitään hyökkäystä nimimerkin takaa sinua kohtaan, on olemassa kirjoituksesi aiheuttama reaktio, jossa keskityn ja arvioin kirjoitustasi puhtaasti lukemani perusteella. Henkilökohtainen ja asia-taso ovat kaksi eri asiaa, jotka on syytä osata erottaa toisistaan. Nimimerkkikortin heiluttelu on on asiakritiikin väistelyä.

Minun perusteluni nimimerkissäni pitäytymiselle ja sille, etten muutoinkaan tunne yhtäkään kuppilalaista henkilönä, on se, että olen täällä musiikin ja musiikista keskustelemisen takia.


E:
Aintsu kirjoitti: Kärkkäämpää tekstiä olen saanut kyllä lukea joistakin ihan musiikkialan julkaisuista...
musiikkikritiikin yleisestä tasosta on käyty jo pitkään keskustelua, julkisestikin, jossa ongelmat on tuotu esiin. Se että muualla räikeitä missejä myös tapahtuu on argumentti tasoa "mutku toikin ...". Vaikka olen seurannut musiikkikirjoittelua n. 20 vuotta asettuu tämä kärjen tuntumaan asiattomuutensa suhteen, teinilehdet mukaanlukien.

Mielenkiintoista on sekin, että kritiikkejä kirjoittavat olettavat, että heillä on tehtävänäsä vuoksi oikeus millaiseen ammuntaan hyvänsä, mutta omaan kritiikkiinsä kohdistuvaa kritiikkiä kestetään erittäin huonosti. Tämä yleisenä huomiona.
Viimeksi muokannut ta1ja, 04 Touko 2012, 09:46. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11536
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Ville Eetvartti - Lasikaupunki

Viesti Kirjoittaja romualdo »

minuakin on tietysti aina pöyristyttäneet artistit jotka ovat halunneet unohtaa omat esc-kytköksensä pönkittääkseensä maantie uskottavuuttaan musiikkialan ympyröissä... vrt. esim. Olivia Newton-John, Maarit Äijö/Hurmerinta, ...[quote][/quote]
Viimeksi muokannut romualdo, 04 Touko 2012, 10:24. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Ville Eetvartti - Lasikaupunki

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

romualdo kirjoitti:minuakin on tietysti aina pöyristyttäneet artistit jotka ovat halunneet unohtaa omat esc-kytköksensä pönkittääkseensä maantie uskottavuuttaa musiikkialan ympyröissä... vrt. esm. Olivia Newton-John, Maarit Äijö/Hurmerinta, ...
Minua ei, sillä musiikkibisnes on kova ala. Artistin tehtävä ei ole edistää minkään instituution asemaa, vaan omaa taiteellista näkemystään. Toki vahvuutta osoittaisi ettei piittaa mitä muut ajattelevat, mutta vaikka tätä ei saakaan sanoa, euroviisujen vaikutus artistien uraan on ollut kaikkea muuta kuin ongelmaton. Niinpä mielestäni on täysin inhimillistä, ettei viisukytköksiä pidetä esillä tai että niistä pyritään eroon.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Ville Eetvartti - Lasikaupunki

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Mun mielestä on silti aika kornia, että Ville Eetvartti kutsutaan Euroviisufanien tilaisuuteen, eikä hän voi laulaa omaa edustuskappalettaan. Hänellä ei luulisi olevan varaa tässä vaiheessa uraa tehdä tuollaisia linjavetoja. "Suuri yleisö" muistaa hänet nimenomaan UMK:sta. Viisufanit olivat paikanpäällä kuulemassa hänen UMK:n jälkeisiä kuulumisiaan ja toivoivat kuulevansa hänen Lasikaupunki kappaleensa, mutta tuo keikka oli viiden masentavan promobiisin esittelyä. Mulle jäi myös keikasta vähän huono maku suuhun. Hän taatusti tiesi mihin tilaisuuteen oli tulossa.

Eikä ne artistit omasta Euroviisuhistoriastaan pääse, vaikka kuinka peittelevät sitä. Missä lie olisi Marion Rung tai Anneli Saaristo ilman euroviisuja?
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Lukittu