Kirahvi nimeltä Tuike - Sinisulkien viimeinen

Euroviisut 2012 Bakussa

Kirahvi nimeltä Tuike - Sinisulkien viimeinen

*****
11
12%
****
10
11%
***
19
21%
**
14
15%
*
38
41%
 
Ääniä yhteensä: 92

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20758
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Kirahvi nimeltä Tuike - Sinisulkien viimeinen

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Thank god this is now sharks food! Mulla alkoi jo tulla outo tunne vatsaani jos tämä pääsisi jatkoon. Onneksi niin ei käynyt. Vielä Stigi, Aili jne. ulos niin alkaa jo luistaa homma.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Diggari
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 750
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kirahvi nimeltä Tuike - Sinisulkien viimeinen

Viesti Kirjoittaja Diggari »

Thank you Jury, jaksoitte pitää tätä kannustavasti esillä edes tähän asti, vaikka klubikeikkakin olisi ollut mielenkiintoista kuulla huolimatta siitä, ettei tämä ole ykkössuosikkini kisassa. Minä katson ja kuuntelen tätä mieluummin kuin jotain Melodifestivalenin banaania. Lisää eläimiä karsintaan, kauan eläköön innokas monigenreinen suomalainen (harrastelija)musiikki! Oli mukava kokea edes pätkä tätä livetilanteessa, sopivasti terävöityneenä.

Avatar
Sagapo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4807
Liittynyt: 11 Marras 2003, 18:31
Viesti:

Re: Kirahvi nimeltä Tuike - Sinisulkien viimeinen

Viesti Kirjoittaja Sagapo »

Top 40 -vaiheessa pidin tätä kummallisena outoutena, mutta uuden sovituksen myötä kappaleesta tuli mielestäni aivan kelpo kappale. Hitaaksi diskoksi kuvailisin.

Bändin live-esitys ja lavapresenssi eivät olleet kummoisia (sen reilun minuutin perusteella, mitä saimme nähdä), joten pudotus on hyväksyttävissä.

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Kirahvi nimeltä Tuike - Sinisulkien viimeinen

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Sagapo kirjoitti:Top 40 -vaiheessa pidin tätä kummallisena outoutena, mutta uuden sovituksen myötä kappaleesta tuli mielestäni aivan kelpo kappale.
Samoin, tosin 'kummallinen outous' on lievä ilmaus sille mitä itse tästä ajattelin, ja minulle tämä kappale aukeni vasta sen live-esityksen myötä (vaikka itse esitys olikin lyhyt eikä kovin kummoinen)... Olisin joka tapauksessa ottanut tämän mieluummin jatkoon kuin Stigin tai Ailin. :/

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11626
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Kirahvi nimeltä Tuike - Sinisulkien viimeinen

Viesti Kirjoittaja romualdo »

no 100 kertaa ennemmin jatkoon kuin joku ... K. Vala... uhh, näinkö oikein mutta oliko se Kirahvi-yhtyeen pitkä viherpuseroinen kapeakasvoinen ja pitkätukkainen kamu sielä Pekka Haaviston riemujuhlassa eli tälläytyi toki televisiokameran eteen kera monen muun ilorinnan ... ?

"Vajaa puoli vuotta on kulunut maalisvaaleista ja puolue (PerSu) on Euroopassa leimautunut jo yhdeksi maanosan vastenmielisimmistä ääriliikkeistä... kolme kansanedustajaa julistaa mielipiteitä jotka ovat tuttuja lähinnä 1930-luvun ääriliikkeistä... vaikka lausuntojen antajien puolesta pitäisi tuntea myötä-häpeää,eniten häpeän itseäni ja antamaani ääntä." Petetty äänestäjä, Iltalehti 17.9.11

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kirahvi nimeltä Tuike - Sinisulkien viimeinen

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

romualdo kirjoitti:uhh, näinkö oikein mutta oliko se Kirahvi-yhtyeen pitkä viherpuseroinen kapeakasvoinen ja pitkätukkainen kamu sielä Pekka Haaviston riemujuhlassa eli tälläytyi toki televisiokameran eteen kera monen muun ilorinnan ... ?
Olen mielestäni myöskin nähnyt hänet Haaviston tilaisuuksien yhteydessä teeveessä.
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Kirahvi nimeltä Tuike - Sinisulkien viimeinen

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

Pakko myöntää, melko aloitteleva bändi on kyseessä. Olin saanut aivan väärän kuvan netti-demoja kuullessani. Ei näin amatööriä poppoota voi laittaa Bakuun. Tunnustan tappioni. Minusta ois silti muikeeta nähä Kirahvit live-keikalla. Ja voihan olla, että bändi saa paremmin keikkaa, kun tällainen pieni julkisuus kohdalle lasetettiin. Tsemppiä treenaamiseen, Kirahvit! :peukku:

Saman panin minäkin merkille, että Kirahvi-solisti oli Haaviston vaalivalvojaisissa (se vihreäpuseroinen siis). :joojoo:
Ekki líta undan það dagar alltaf – á ný. En aldrei þér ég gleymi einn í mínum heimi – er hjá þér sama hvernig fer. -Magni Ásgeirsson

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: Kirahvi nimeltä Tuike - Sinisulkien viimeinen

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

Eihän se mikään ihme ole jos näitä tyyppejä on nähty Haaviston kemuissa. He olivat myös ihan esiintymässä Turussa järjestetyssä Pekan tukikonsertissa :joojoo: .
Ihminen rakastaa kaikkia lapsiaan. Paitsi niitä, joita ei. - Ville Myllyrinne

minimyssy
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 2
Liittynyt: 07 Helmi 2012, 21:01

Re: Kirahvi nimeltä Tuike - Sinisulkien viimeinen

Viesti Kirjoittaja minimyssy »

Olen tätä foorumia varmaan lokakuusta asti seurannut, mutta nyt piti oikein rekisteröityä. Eli Visa, se kapeakasvoinen pitkätukka kirahveista moi!

Täällä on tykätty ja oltu tykkäämättä biisistämme, eikä siinä mitään. Makuasioitahan nämä ovat. Mutta täällä tuntuu olevan aika yhteinen sävel sen suhteen, että esiintymisemme tuomariston edessä meni huonosti. Sitä en täysin ymmärrä.

Ensinnäkin, se meni minusta ihan hyvin (vaikkei täydellisesti). Toiseksi, olen kuullut esiintymisestä paljon positiivista palautetta -- jopa ventovierailta kadulla, joten kaverikorttiakaan ei voi tässä pelata. Kiinnostaisikin kuulla, että miksi teistä se esiintyminen meni niin huonosti, että meitä yhtäkkiä aletaan sanoa aloittelijoiksi? (Harrastelijoita toki olemme, mutta on tätä touhua tehty jo 8 vuotta, vaikka aloittaessamme olimmekin vielä myöhäisteinejä.) Saa sanoa ihan avoimesti; myös kritiikkiin on jo ehtinyt tottua. :)

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Kirahvi nimeltä Tuike - Sinisulkien viimeinen

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

:uujee: Moi. Olen ihan fani :)

Minusta se ei kyllä mennyt huonosti! Erityisesti rumpalista tykkäsin, tätä en olekaan sanonut, minusta yllättävästikin groovasi - siis minun korviini ja mitä nyt ymmärrän. Minun korviini myös YLEN soundit ovat usein latteat ja siltä kuulosti läpi kisan myös nyt, mikä saattoi värittää kaikkia esityksiä. Sen voin sanoa kyllä, kun suoraa puhetta kerran pyydetään, että lauluun kaipaisin enemmän sävykkyyttä. Ne kohdat jotka laulat falsetissa ovat parempia, mutta peruslaulu siis. Tässä maassa on usein, suomirockin perintönä tai jotain, tapana alilaulaa tai alivaatia laululta ja suosia puhelaulua, oli kyse sitten hynysistä, yrjänistä tai kaukoröyhkistä, vaikka kuinka karismaattisia hahmoja ja taiteilijoita ovatkin, mutta aina ilmaisu hyötyy kun siinä on taitoa takana, tai on tunne, että yksikertaisuuden takana on syvyyksiä eikä niin että yksikertainen on vaan yksinkertaista. Vaikka siis pitäytyisi minimalismissakin - en tarkoita että tangolaulajaksi pitäisi ryhtyä, tajuan sentään sen :heh:

Mutta ihanaa musiikkia teillä. Kiitos! - moraalisia voittajia, koska mielestäni biisinne on juuri sitä mihin kaikki UMKssa on näyttänyt tähtäävän :peukku:
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Kirahvi nimeltä Tuike - Sinisulkien viimeinen

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Kappalehan parani huomattavasti uudelleen tuotettuna! Nousu on kahdesta tähdestä neljään tähteen. :peukku: Nyt kaikuja kuulin PMMP:n ja Ultra Bran lisäksi myös suursuosikkiini Reginaan, varsinkin heidän varhaisimpaan tuotantoonsa. :joojoo:

Omasta mielestäni esiintyminen ei mennyt huonosti, mutta ehkä puheet kirahvimaasta olivat joillekin liikaa? :heh: Mielelläni voisin joskus tulla kuuntelemaan Kirahvia nimeltä Tuike livenä. :tapu:
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Re: Kirahvi nimeltä Tuike - Sinisulkien viimeinen

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Kerronpa suoraan. Vihreään paitaan sonnustautunut Visa oli Turussa Vihreiden kunnallisvaaliehdokas 2008. Samoin hän piti Vihreiden Nuorten ja Opiskelijoiden syysliittokokouksessa 2010 kannatuspuheenvuoron minulle, kun olin ehdolla järjestön puheenjohtajaksi.
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Kirahvi nimeltä Tuike - Sinisulkien viimeinen

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

Vaikea sanoa puolitoistaminuuttisen perusteella ihan tarkkaa analyysiä ja mielipidettä... mutta kyllä minusta laulaminen oli ohutta, laulaja tarvitsee hurjan paljon syvyyttä ja varmuutta, joka tulee keikkojen kautta. Minusta laulajaa piti jopa jännittää, selviääkö hommastaan. Bakussa lava on iso, en usko että tämä toimisi niin isolla areenalla. Muttamutta, hirmu vaikee sanoo kun ei nähnyt itse,vain telkkarista. Harmi. :lohduton:

Siitä huolimatta: Ilman muuta aion hankkia levynne ja tahdon nähdä teidät livenä. Olisin toivonut näkeväni teidät klubikeikalla, jossa ilmapiiri olisi varmasti ollut suotuisampi kuin tuo älytön tuomioraati. :peukku:
Ekki líta undan það dagar alltaf – á ný. En aldrei þér ég gleymi einn í mínum heimi – er hjá þér sama hvernig fer. -Magni Ásgeirsson

minimyssy
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 2
Liittynyt: 07 Helmi 2012, 21:01

Re: Kirahvi nimeltä Tuike - Sinisulkien viimeinen

Viesti Kirjoittaja minimyssy »

Kiitoksia kommenteista ja rohkaisusta! Useampi täällä ilmaisi kiinnostustaan keikkoihin. Mainostankin nyt vielä, että olemme luultavasti tulossa maaliskuun loppupuolella Helsinkiin soittamaan. Asiat ovat vielä hieman epävarmoja, mutta pian paljastuu lisää. :)

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kirahvi nimeltä Tuike - Sinisulkien viimeinen

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

Kirahvit paikalla Jäähallissa ja jopa fanikatsomossa. Kirahvi-flyereitä jaettu pitkin tuoleja, tyypit hyväntuulisina ja ilmoittivat olevansa kisan musta hevonen. Hieno asenne :peukku:
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Avatar
akuankka13
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8987
Liittynyt: 10 Touko 2008, 13:08
Paikkakunta: Vanajan taka

Re: Kirahvi nimeltä Tuike - Sinisulkien viimeinen

Viesti Kirjoittaja akuankka13 »

Minäkin bongasin Kirahvit! :tapu: Ja sympaattisilta vaikuttivat. :joojoo:
Qaj.

Avatar
Tekoripset
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1500
Liittynyt: 26 Helmi 2011, 19:05
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kirahvi nimeltä Tuike - Sinisulkien viimeinen

Viesti Kirjoittaja Tekoripset »

Kirhavit oli kyl hauskoja ja ku ne meni soittaa freemanille sitä noitanaista :D
<3

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19857
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Kirahvi nimeltä Tuike - Sinisulkien viimeinen

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

Minäkin bongasin nämä eilen Jäähallilla. Ja näin ihan läheltä, kun juuri ennen lähetyksen alkua soittivat omaa versiotaan Noitanaisesta.

En käynyt näitä moikkaamassa, koska en yhtään heidän biisistään tykkää.

Avatar
Jonnuli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1841
Liittynyt: 14 Helmi 2007, 14:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kirahvi nimeltä Tuike - Sinisulkien viimeinen

Viesti Kirjoittaja Jonnuli »

jee euroviisut kirjoitti:En käynyt näitä moikkaamassa, koska en yhtään heidän biisistään tykkää.
No hyvänen aika! kyllähän niitä nyt voi käydä moikkaamassa muutenkin! Mä oisin ainakin pyytänyt yhteiskuvaan. Kuvatekstiksi olisi tullut "Kirahvi nimeltä Tuike feat. Nainen nimeltä Jonna". :heh:
Yllättäviä viisubongauksia:
"Kirkkobändi soitti luojani munia" -akuankka13

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kirahvi nimeltä Tuike - Sinisulkien viimeinen

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

Musta oli varsin hauskaa, kun Kiraffit olivat mukana finaalimestoilla iloisella meiningillä, eivätkä jääneet mutisemaan jatkosta pudotustaan. Jäi maku, että kenties olivat aidosti iloisia, kun tuli oltua mukana tämmöisessäkin reissussa.
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: Kirahvi nimeltä Tuike - Sinisulkien viimeinen

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Jäähallista lähtiessäni joku kirahveista (?) kävi sujauttamassa käteeni bändin sinkun tms. Tilanne tuli yllättäen, taisin kuitenkin kiittää kohteliaasti, mutta jos unohdin, niin kiitän vielä toistamiseen näin julkisesti. :peukku:

Avatar
Piggybank
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2213
Liittynyt: 14 Loka 2009, 18:30
Paikkakunta: Tampere

Re: Kirahvi nimeltä Tuike - Sinisulkien viimeinen

Viesti Kirjoittaja Piggybank »

Minä näin yhden kirahveista nopeasti miestenvessassa. :heh:
"Että siellä sitten ne, ne ei oo viisubileet, mutta ne on viisubileet"
- N20

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14532
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Kirahvi nimeltä Tuike - Sinisulkien viimeinen

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Piggybank kirjoitti:Minä näin yhden kirahveista nopeasti miestenvessassa. :heh:
Mitä sä teit miestenvessassa?
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
Piggybank
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2213
Liittynyt: 14 Loka 2009, 18:30
Paikkakunta: Tampere

Re: Kirahvi nimeltä Tuike - Sinisulkien viimeinen

Viesti Kirjoittaja Piggybank »

^Välttelin naistenvessan jonoja luonnollisesti. :joojoo:
"Että siellä sitten ne, ne ei oo viisubileet, mutta ne on viisubileet"
- N20

Lukittu