Albania 2012: Rona Nishliu – Suus

Euroviisut 2012 Bakussa
Lukittu

Rona Nishliu – Suus

*****
60
48%
****
17
14%
***
13
10%
**
19
15%
*
15
12%
 
Ääniä yhteensä: 124

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42822
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Albania 2012: Rona Nishliu – Suus

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Mielenkiintoinen video :miettii: Hyvin sopii minusta lauluun tuo, että acca seisoo laatikossa, sekä hillitynpiukka asu ja kampaus, semmoinen vangittuna olemisen tunnelma ja sen purkaminen äänenkäyttöön. Mutta mitä se kaikki muu kuvasto on? Jää askarruttamaan!

Toivottavasti Rona laulaa livenä yhtä vakuuttavasti, minulle tämä toimii nimenomaan äänestä löytyvien erilaisten vivahteiden kautta. Aiempaa versiota en välittänyt kuunnella kun tiesin että se kuitenkin muuttuu, joten en osaa kommentoida, onko tämä viisumittainen nyt parempi vai huonompi.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42822
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Albania 2012: Rona Nishliu – Suus

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Siis tuo video on ihan kuin jokin uni, minulla ainakin on jotain juuri tuontapaista hillityssä sekoudessaan.

Alkuun odottaa semmoista lällyä että ne lapsukaiset saa liituviivansa lopussa yhdistettyä, mutta eihän siinä onneksi niin käykään. Ulvooko Rona niille että älkää vaan rakastuko toisiinne, siinä joutuu tämmöiseen ahdistavaan laatikkoon ja joutuu pelleksi ja talo palaa, ja ne säikähtää ja jättää yhteenpiirtämisen sikseen?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Albania 2012: Rona Nishliu – Suus

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

Tämä on kyllä hieno kappale myös lyhyenä, näitä aidompia balladeja tänä vuonna. Ihan suurimpien suosikkieni joukkoon tämä ei kuitenkaan vielä ole noussut. Onneksi Ronan stailaus oli tässä ihan erilainen kuin kansallisessa finaalissa, todella tyylikäs! Visuaalisesti vahva kuva tuo laatikossa seisominen yksinkertaisuudessaan. Odotan kyllä erityisesti live-vetoa, tämä kappale kohdallani jotenkin vaatii live-version.

EDIT: Olen tullut siihen tulokseen, että tämä studioversio jättää mut kuitenkin melko kylmäksi. Melkein mennään tästä-mun-täytyy-nyt-tykätä-koska-tämä-on-laadukasta -osastolle. Rona vakuuttanee taas kuitenkin livenä.
Viimeksi muokannut JuliaS, 20 Maalis 2012, 20:57. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Like a monument to all the time we spent

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17365
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Albania 2012: Rona Nishliu – Suus

Viesti Kirjoittaja Happy »

Kaunista :) , Kappale nousee nyt neljään tähteen. Albanialla on viides peräkkäinen ihana biisi, tokaksi paras putki heti Kreikan jälkeen :)
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Hapa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2039
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 23:17
Paikkakunta: Pori

Re: Albania 2012: Rona Nishliu – Suus

Viesti Kirjoittaja Hapa »

Taitaa olla musiikillisesti tämän vuoden paras. Suorastaan upea! Jos Rona laulaa yhtä upeasti Bakussa, niin tästä tullee oma ykköseni. <3 Nyt vielä kakkosena Bosnian jälkeen.
"Olen huomannut nuorten naislaulajien laulavan pikkutytön äänellä. Heitä ei erota toisistaan eikä lauluista jää mitään mieleen. Minun nuoruudessani artisti ei päässyt levyttämään, jos hän ei osannut tulkita." -Anneli Sari-

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Albania 2012: Rona Nishliu – Suus

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

En ollutkaan kuunnellut tätä aikoihin, mutta täähän on aivan mahtava. Ihan parhaita biisejä ja laulusuorituksia koko kisassa. On tosiaan uskomatonta kuinka Rona saa vielä voimalaulussa niin mielenkiintoisia syviä sävyjä irti. Lisäksi mielenkiintoinen ja tyylikäs video, jossa oli kauhuklassikkomaisia lapsia (kuin kaksostytöt), tarkovskimaista liikettä puhtaassa tilassa, konstruktivismia.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Unna
Vielä yhdet
Vielä yhdet
Viestit: 677
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 19:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: Albania 2012: Rona Nishliu – Suus

Viesti Kirjoittaja Unna »

On kyllä vaikuttava elämys tuo video, todella tyylikäs. Kappalekin on kolmen minuutin paketiksi tiivistettynä varsin hieno, jopa liikuttava, vaikka tuo huuto hieman rasittaa vieläkin. Alkaa hipoa neljää tähteä.

Avatar
esc2010
Vielä yhdet
Vielä yhdet
Viestit: 723
Liittynyt: 11 Loka 2009, 19:35
Paikkakunta: Vantaa

Re: Albania 2012: Rona Nishliu – Suus

Viesti Kirjoittaja esc2010 »

:kups:
Varsinkin alku on upea. Kylläpäs näitä viiden tähden viisuja on paljon tänä vuonna.

Avatar
JokuESC
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1594
Liittynyt: 24 Helmi 2010, 17:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Albania 2012: Rona Nishliu – Suus

Viesti Kirjoittaja JokuESC »

Tää viisuversio :kups: Siis herranjumala, meni kylmät väreet. Tajusin nyt kuin upea viisu tää on. :surrur:

Avatar
akuankka13
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8994
Liittynyt: 10 Touko 2008, 13:08
Paikkakunta: Vanajan taka

Re: Albania 2012: Rona Nishliu – Suus

Viesti Kirjoittaja akuankka13 »

Viisuversiokin on aivan mahtava. :tapu: Näin upeita balladeja näkee viisuissa vain harvoin.
Qaj.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42822
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Albania 2012: Rona Nishliu – Suus

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Nostaisinkohän tämän puntarikärkeen :mitvit:
Rise, angel, shine, love!

Avatar
mariah
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6375
Liittynyt: 13 Helmi 2005, 15:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: Albania 2012: Rona Nishliu – Suus

Viesti Kirjoittaja mariah »

^ nosta vaan :joojoo: mulla oli tää pitkään ykkösenä mut sit meni ruotsi,kreikka ja slovenia ohi..pitää miettiä nostasko takas seuraavan kerran ku jaxan puntaria päivitellä :surrur:

Avatar
Mattokauppias
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2837
Liittynyt: 11 Huhti 2010, 10:14
Paikkakunta: Kajaani

Re: Albania 2012: Rona Nishliu – Suus

Viesti Kirjoittaja Mattokauppias »

Tällaista näkee Euroviisuissa harvoin.

Ei herranjumala! :kups:

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Albania 2012: Rona Nishliu – Suus

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Minäkään en ollut kuunnellut tätä sen jälkeen kun se valittiin, mutta muistin paremmaksi... Siis laulusuorituksena on varmaankin hyvä (huutoa lukuunottamatta), mutta kappaleena keskinkertainen ja jollain lailla ahdistava (mitä videokin on)... Jotenkin hyytävä. Sellainenkin voisi vielä kohota sfääreihin, mutta tämä ei kohoa, ei ainakaan minulle. :eiei:

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Albania 2012: Rona Nishliu – Suus

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Tääkin on niin hyvä! :kups:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
celestes
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 526
Liittynyt: 11 Huhti 2007, 22:49
Paikkakunta: Turku

Re: Albania 2012: Rona Nishliu – Suus

Viesti Kirjoittaja celestes »

Vahva kappale Albanialta. Mua alkoi hengästyttää tuon laulajan puolesta :draamaa: :p

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37186
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Albania 2012: Rona Nishliu – Suus

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

No nytten sitten aletaan tykkäämään. ;) No parempi myöhään kuin ei ollenkaan.
And when I cry I cry for both of us.

Avatar
riksa[
Press
Press
Viestit: 4595
Liittynyt: 16 Touko 2010, 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Albania 2012: Rona Nishliu – Suus

Viesti Kirjoittaja riksa[ »

^Niin, tai sitten kukaan ei ole jaksanut meuhkata tästä, koska edellisestä versiosta on kolme kuukautta aikaa.

Itse olen ainakin koko ajan tykännyt, mutten ole sanonut mitään, koska odotin lopullista versiota. Nyt, kun sanomisen aihetta taas on, sanon että tykkään vielä enemmän.
I'm not as think as you drunk I am

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Albania 2012: Rona Nishliu – Suus

Viesti Kirjoittaja Aancon »

riksa[ kirjoitti:^Niin, tai sitten kukaan ei ole jaksanut meuhkata tästä, koska edellisestä versiosta on kolme kuukautta aikaa.

Itse olen ainakin koko ajan tykännyt, mutten ole sanonut mitään, koska odotin lopullista versiota. Nyt, kun sanomisen aihetta taas on, sanon että tykkään vielä enemmän.
Juurikin näin :joojoo:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37186
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Albania 2012: Rona Nishliu – Suus

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Tarkoitin pikemminkin tähtikeskiarvoa, joka muuttui melko radikaalisti. :joojoo: Ja ei tämä lopullinen versio niin hirveästi siitä edellisestä poikkea. :sorivaan:
And when I cry I cry for both of us.

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Albania 2012: Rona Nishliu – Suus

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Vaihdoin viiteen tähteen :joojoo:

Niin ja Tomppa, tuo on ihan jokavuotinen ilmiö Albanian kohdalla. Heitetään joku tähti ja odotellaan sitä viisuversiota, joka yleensä eroaa suuresti alkuperäisestä :joojoo:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Maarushka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3115
Liittynyt: 23 Tammi 2005, 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: Albania 2012: Rona Nishliu – Suus

Viesti Kirjoittaja Maarushka »

No niin, johan lähtee! Pahoittelut Albanialle siitä, että olin unohtanut heidän viisunsa näiden parin kuukauden aikana. :puna: Nyt voinkin sitten justeerata tämän paikkaa puntarissa, ja tietenkin ylöspäin! Komeaa on!
I don't want more choice, I just want nicer things!

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37186
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Albania 2012: Rona Nishliu – Suus

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Aancon kirjoitti:Niin ja Tomppa, tuo on ihan jokavuotinen ilmiö Albanian kohdalla. Heitetään joku tähti ja odotellaan sitä viisuversiota, joka yleensä eroaa suuresti alkuperäisestä :joojoo:
:joojoo: Mutta vieläkin känisen ( :heh: ), että kun tänä vuonna tämä lopullinen versio ei edes kauheasti muuttunut mihinkään suuntaan verrattaessa siihen livevetoon. No ehkä ihmiset ajattelivat sen muuttuvan ja lönttäsivät sen "kakspuolen" ja jättivät tämän vailla kuuntelua.
And when I cry I cry for both of us.

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11678
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Albania 2012: Rona Nishliu – Suus

Viesti Kirjoittaja romualdo »

on toellakin hieno esitys, Viron Kuula ei sitten jääny ainoaksi viiden pisteen lauluksi, kyllä tämä sekä Serbian esitys nousevat samaan joukkoon... Jotenkin Hohto-kauhufilmin mieleen tuova taidevideo on toki myös varsin vaikuttava!

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Albania 2012: Rona Nishliu – Suus

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Rousku kirjoitti:Nostaisinkohän tämän puntarikärkeen :mitvit:
Minä nostin :joojoo:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Zera
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3744
Liittynyt: 19 Heinä 2006, 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Albania 2012: Rona Nishliu – Suus

Viesti Kirjoittaja Zera »

Pakko nostaa neljään, tämä uusi versiohan on hieno, huutokohdat erittäinkin hienoja. Tämäpä on tehnyt nousua, ensimmäisen kerran kun kuulin Albanian semeissä niin oli mielestäni ihan hirveä :mrgreen:

Valkealalainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5198
Liittynyt: 09 Syys 2008, 16:19
Paikkakunta: ... (Kouvola)

Re: Albania 2012: Rona Nishliu – Suus

Viesti Kirjoittaja Valkealalainen »

Tämän kuuntelinkin ensimmäisen kerran jo silloin joulukuussa. Toinen kuuntelukerta tuli nyt.

Hienon ahdistava ja dramaattinen kappale! Tässä riittää tunnetta. Tuo Ronan huutaminen antaa biisiin mukavasti lisäpotkua, vaikka kyllä se hieman myös häiritsee... Mutta ei liikaa. :peukku:

***
Bussi tytön aina ohi onnen vie
Kun toiset löytää sen


- Marion Rung: "Pikku rahastaja" (Suomen viisukarsinnat -62)

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57786
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Albania 2012: Rona Nishliu – Suus

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Nythän tää on puntarillakin viidessä tähdessä. Upeaa paatosta. <3
⚰️ R.I.P. Eurovision 🪦

Avatar
shan_na
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 227
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 20:30

Re: Albania 2012: Rona Nishliu – Suus

Viesti Kirjoittaja shan_na »

Mun täytyy olla nyt vastarannan kiiski ja sanoa, että ihan kamala. Olen sivistymätön moukka enkä ymmärrä tämän hienoutta. Yksi tähti.

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14532
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Albania 2012: Rona Nishliu – Suus

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

shan_na kirjoitti:Mun täytyy olla nyt vastarannan kiiski ja sanoa, että ihan kamala. Olen sivistymätön moukka enkä ymmärrä tämän hienoutta. Yksi tähti.
Amen! Onneksi en ole ainoa, joka ei siedä tätä.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Lukittu