Mannerheimintielle ei kyllä kannata mennä muutenkaan, kun katutyöt hidastavat liikennettä melkoisesti.HSL kirjoitti:Torstaina 13.7. on poikkeusreittejä, katkoja ja viivästyksiä liikenteessä Helsingissä järjestettävän huippukokouksen takia. Matkustamiseen kannattaa varata tavallista enemmän aikaa. Poikkeuksia ja häiriöitä on erityisesti Helsingin keskustan bussi- ja ratikkaliikenteessä sekä sisääntuloväylien busseilla. Suomenlinnan lautta liikennöi Katajanokan huoltolaiturista, koska Kauppatori on suljettu. Metrot ja lähijunat kulkevat normaalisti, joten niitä kannattaa käyttää huippukokouspäivänä.
Katso lisätiedot hsl.fi:stä https://www.hsl.fi/huippukokous23
Probka (keskustelua ajoneuvoista ja liikenteestä)
Re: Probka (keskustelua ajoneuvoista ja liikenteestä)
Huomenna ei sitten ilmeisesti kannata mennä Helsingissä mihinkään busseilla tai ratikoilla.
Riskinä seniorilaumat
- jee euroviisut
- Press
- Viestit: 19852
- Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Probka (keskustelua ajoneuvoista ja liikenteestä)
Kävin (vasta ) tänään koeajamassa Helsingin seudun uuden pikaratikan. Rehellisesti sanottuna ei tehnyt läheskään yhtä hyvää vaikutusta kuin Länsimetro aikanaan. Matkanteko ainakaan ei tuntunut juuri nopeammalta kuin runkolinja 550:llä, jonka pikaratikka korvaa. No, ehkä ruuhka-aikaan omia väyliä kulkeva ja kaikkialla etuajo-oikeutettu pikaratikka on jo kätevämpi kulkupeli.
Re: Probka (keskustelua ajoneuvoista ja liikenteestä)
^ Odotinkin, milloin raportoit testistä. Itselläni on vielä testaamatta. Asun reitin varrella, joten pitää mennä itään jokin päivä sillä.
Riskinä seniorilaumat
Re: Probka (keskustelua ajoneuvoista ja liikenteestä)
Minua on vähän ihmetyttänyt, miksi kaupunkeihin halutaan kiskoilla kulkevaa liikennettä. Kyllähän pyörilläkin kulkeva sähköinen liikenne olisi mahdollinen, eli johdinautot. Se kiskogiljotiini kun yhteen kohtaan jymähtää, niin sitten on koko liikenne linjalla poikki. Raiteista riippumaton hybridikulkuneuvo pääsisi ohittamaan ongelmapaikan.
(Tämä ei ole vakaumuksellinen mielipide, vaan, kuten sanoin, ihmettelyä.)
(Tämä ei ole vakaumuksellinen mielipide, vaan, kuten sanoin, ihmettelyä.)
Rise, angel, shine, love!
Re: Probka (keskustelua ajoneuvoista ja liikenteestä)
^ koska ne näyttää paljo hienommilt katukuvas ku loskassa ja paskassa pyörineet bussit
Never miss a good chance to shut up.
- DenEurovise
- Kanta-asiakas
- Viestit: 1727
- Liittynyt: 22 Touko 2019, 19:15
- Paikkakunta: Kuopio/Joensuu
Re: Probka (keskustelua ajoneuvoista ja liikenteestä)
Miksi käyttää johdinautoja, kun voi käyttää sähköbusseja? Monissa kaupungeissa suurin osa bussiliikenteestä hoituu jo sellaisilla. Johdinautot yhdistävät ratikoiden ja bussien huonot puolet eli muun liikenteen seassa liikkumisen ja joustamattomuuden reitittämisessä ajolankojen vuoksi.
Ratikan etu on se, että se ei liiku muun liikenteen seassa. Se ei siis juutu ruuhkaan tai aiheuta sitä - ainakaan siis nämä uudet ratikat. Helsingin keskustan ratikathan liikkuvat osittain muun liikenteen seassa. Lisäksi liikennevalot voidaan säätää suosimaan ratikoita. Muun liikenteen joukossa kulkeville busseille sekin on haastavampaa ainakin ilman erillisiä bussikaistoja.
Jag fattar om du inte orkar med mig / Det är helt okej / Inom kort så vet jag att du kommer bli helt matt och irriterad / För jag är komplicerad
Miss Li: Komplicerad
Miss Li: Komplicerad
Re: Probka (keskustelua ajoneuvoista ja liikenteestä)
Minusta taas tuntuu, että ainakin tämä Tampereen ratikkamme kolaroi koko ajan muun liikenteen kanssa! Itse tosin en ole koskaan ollut tapausta todistamassa. Kyllä täällä ainakin Hämeenkadulla bussiliikennettä seassa kulkee. Ja muualla risteää henkilöautojen kanssa. Kaveri kertoi eksyneensä ratikkakiskoille moottoripyörälläänkin.DenEurovise kirjoitti: ↑28 Loka 2023, 18:48 Ratikan etu on se, että se ei liiku muun liikenteen seassa. Se ei siis juutu ruuhkaan tai aiheuta sitä - ainakaan siis nämä uudet ratikat.
Olen ehkä kalkkis, mutta kaipaan Hämeenkadulle henkilöautoliikennettä. Ja vähän muuallekin. Ja isoja lehmuksia, ja kiveystä, joka minua bussimatkustajaa niin kivasti hytkyttää, mutta kuulemma rikkoi bussikuskien selät. Ja muutamaa bussipysäkkiä takaisin entisille käteville paikoilleen.
Rise, angel, shine, love!
Re: Probka (keskustelua ajoneuvoista ja liikenteestä)
Junaintoilijoille varmaan tämä kertaluontoisesti järjestetty höyryjunamatka lienee kiinnostava:
Riskinä seniorilaumat
- DenEurovise
- Kanta-asiakas
- Viestit: 1727
- Liittynyt: 22 Touko 2019, 19:15
- Paikkakunta: Kuopio/Joensuu
Re: Probka (keskustelua ajoneuvoista ja liikenteestä)
^^ Minusta on ihanaa, kun kaupunkien keskustat osoitetaan nykyään enenevissä määrin vain kevyelle ja joukkoliikenteelle. Hämeenkatuakin ihastelin Tampereella tänä kevät-syksynä toistuvasti käydessäni. Yksityisautottomassa keskustassa on paljon mukavampi liikkua, kun kaikkea kevyttä liikennettä ei ole puskettu kapeille väylille talojen reunoille, katua ylittäessä ei tarvitse väistää kuin muutamaa bussia ja kadunvarret eivät ole täynnä autoja. Kaupunkien tulee olla suunniteltu ihmisille, ei autoille.
Taitaa usein noissa kolareissa olla ennemmin kyse yksityisautoilijoiden yms. tottumattomuudesta ratikkaan kuin ratikan suunnittelusta. Johan tämä uusi pikaratikkakin on kaksi kertaa törmännyt autoihin, mutta molemmilla kerroilla kyse on ollut kyse siitä, että autoilijat ovat kääntyneet kiellettyihin suuntiin ratikan eteen.Rousku kirjoitti: ↑28 Loka 2023, 19:03 Minusta taas tuntuu, että ainakin tämä Tampereen ratikkamme kolaroi koko ajan muun liikenteen kanssa! Itse tosin en ole koskaan ollut tapausta todistamassa. Kyllä täällä ainakin Hämeenkadulla bussiliikennettä seassa kulkee. Ja muualla risteää henkilöautojen kanssa. Kaveri kertoi eksyneensä ratikkakiskoille moottoripyörälläänkin.
Jag fattar om du inte orkar med mig / Det är helt okej / Inom kort så vet jag att du kommer bli helt matt och irriterad / För jag är komplicerad
Miss Li: Komplicerad
Miss Li: Komplicerad
Re: Probka (keskustelua ajoneuvoista ja liikenteestä)
Ihmettelin samaa vähän aikaa sitten toisessa ketjussa. Olikohan Päivän uutinen media-alueella. Itse näen kiskoliikenteessä ainoastaan huonoja puolia verrattuna kumipyöräliikenteeseen.Rousku kirjoitti: ↑28 Loka 2023, 18:27 Minua on vähän ihmetyttänyt, miksi kaupunkeihin halutaan kiskoilla kulkevaa liikennettä. Kyllähän pyörilläkin kulkeva sähköinen liikenne olisi mahdollinen, eli johdinautot. Se kiskogiljotiini kun yhteen kohtaan jymähtää, niin sitten on koko liikenne linjalla poikki. Raiteista riippumaton hybridikulkuneuvo pääsisi ohittamaan ongelmapaikan.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin
- Mä elän vieläkin
Re: Probka (keskustelua ajoneuvoista ja liikenteestä)
Tampereella oli viime talvena useita tapauksia, joissa autoilija ei ainoastaan ajanut ratikan eteen vaan ratikkakiskoja pitkin. Autoilija siis havainnoi väärin, mikä on ajorata ja mikä on raitiotie, kun molemmat olivat lumen peittämiä. Jotkin näistä harhautumisista tapahtuivat vieläpä sellaisissa paikoissa, joissa autoliikenne ei edes risteä ratikan kanssa, vaan kiskoille on ajettu suojatien ja ratikkapysäkin kautta.DenEurovise kirjoitti: ↑28 Loka 2023, 19:17 Taitaa usein noissa kolareissa olla ennemmin kyse yksityisautoilijoiden yms. tottumattomuudesta ratikkaan kuin ratikan suunnittelusta. Johan tämä uusi pikaratikkakin on kaksi kertaa törmännyt autoihin, mutta molemmilla kerroilla kyse on ollut kyse siitä, että autoilijat ovat kääntyneet kiellettyihin suuntiin ratikan eteen.
Kaipa töhöily vähenee ajan myötä. Opasteista ja liikennesuunnittelusta ei voi tehdä idioottivarmoja.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.
Re: Probka (keskustelua ajoneuvoista ja liikenteestä)
Ensimmäinen törmäys tapahtui vielä koeajoissa, jälkimmäinen oli eka varsinaisessa linjaliikenteessä. Satuinpa olemaan sen kolaroineen vaunun kyydissä ja pääsin siten myös kokemaan vaunun maksimijarrutustehot. Aika vähillä vauroilla onneksi selvittiin ja otin kolarista kuvankin, jonka postasin joukkoliikennenörttien foorumille.DenEurovise kirjoitti: ↑28 Loka 2023, 19:17 Taitaa usein noissa kolareissa olla ennemmin kyse yksityisautoilijoiden yms. tottumattomuudesta ratikkaan kuin ratikan suunnittelusta. Johan tämä uusi pikaratikkakin on kaksi kertaa törmännyt autoihin, mutta molemmilla kerroilla kyse on ollut kyse siitä, että autoilijat ovat kääntyneet kiellettyihin suuntiin ratikan eteen.
On vähän pettymys, että ratikka ei tuo nopeusetua bussilinjaan verrattuna. Pysäkkiaikoja on sanottu liian pitkiksi eli niitä olisi varaa kiristää. Ne on varmaan näin alkuun tarkoituksella laitettu liian löysiksi. Bussilinja 550 ajetaan alas vähitellen. Marraskuun alussa vuoroja vähennetään ja joulukuussa vielä lisää. Jotkut käyttävät edelleen mielummin linjaa 550, sillä se menee vähän eri reittiä, esimerkiksi Leppävaarassa palvelee paremmin radan pohjoispuolta.
Re: Probka (keskustelua ajoneuvoista ja liikenteestä)
Mielenkiintoisen näköinen foorumi. Pitäisiköhän liittyä?
Rise, angel, shine, love!
Re: Probka (keskustelua ajoneuvoista ja liikenteestä)
No jos tällainen saa sukat pyörimään jaloissa
17.1.
R-junat 9629 (Helsingistä klo 6:10) ja 9632 (Riihimäeltä klo 7:25) ajettiin poikkeuksellisesti kokoonpanolla 3×Sm2: 6064+6077+6097. D-juna 9693 (Helsingistä klo 16:10) ja R-junat 9704 (Hämeenlinnasta klo 17:57), 9719 (Helsingistä klo 19:40) ja 9720 (Riihimäeltä klo 20:55) liikennöitiin kalustonaan 3×Sm2: 6081+6071+6062.
18.1.
D-juna 9693 ja R-juna 9704 ajettiin poikkeuksellisesti kokoonpanolla 3×Sm2: 6100+6069+6065.
20.1.
Z-junat 9815 (Helsingistä klo 6:35) ja 9816 (Lahdesta klo 7:57) liikennöitiin poikkeuksellisesti kalustonaan 2×Sm2: 6077+6079.
Kaikki kyseiset yksiköt olivat vihreitä.
No, on siellä vähemmänkin autistista keskustelua kuten ehkä sinua kiinnostava Länsi-Tampereen suuri linjastoremontti.
Re: Probka (keskustelua ajoneuvoista ja liikenteestä)
^ Länsi-Tampereen linjastoremonttiasiat kyllä koskettavat! Hyvinkin konkreettisesti, ja olen myös antanut paikalliselle liikennelaitokselle suunnitelmista palautetta.
Mokomakin ratikka kyllä heikensi omia julkuyhteyksiäni.
Mokomakin ratikka kyllä heikensi omia julkuyhteyksiäni.
Rise, angel, shine, love!
Re: Probka (keskustelua ajoneuvoista ja liikenteestä)
Miksei rakenneta monikerroksisia teitä? Jos tiellä on ruuhkaa, niin sitä levennetään. Mutta jos maa on kallista, voisiko olla kannattavampi kerrostaa?
Rise, angel, shine, love!
Re: Probka (keskustelua ajoneuvoista ja liikenteestä)
Törmäsin mielenkiintoiseen paradoksiin (Braessin paradoksi), jonka mukaan uuden nopean väylän rakentaminen olemassaolevaan tieverkkoon voi hidastaa kaikkien matka-aikaa. Tämä johtuu siitä, että kaikki valitsevat nopean väylän ja muodostuu uusi Nashin tasapaino (Nash equilibrium) josta kenenkään ei kannata poiketa. Paradoksi on siis ennenkaikkea peliteoreettinen.
Hyvin lyhyt selostus (shorts): https://www.youtube.com/shorts/9pEGvzmDXZc
Sama selitettynä pidemmin sekä ilmiön fysikaalinen vastine esitettynä jousilla ja painoilla: https://www.youtube.com/watch?v=Cg73j3QYRJc
Hyvin lyhyt selostus (shorts): https://www.youtube.com/shorts/9pEGvzmDXZc
Sama selitettynä pidemmin sekä ilmiön fysikaalinen vastine esitettynä jousilla ja painoilla: https://www.youtube.com/watch?v=Cg73j3QYRJc
Re: Probka (keskustelua ajoneuvoista ja liikenteestä)
Toivottavasti ette ole huomenna menossa mihinkään, kun kaikki on seis. Itse peruin työmatkani Hyvinkäälle. Onneksi voin työskennellä etänä.
Riskinä seniorilaumat
- ESC93
- Siivooja
- Viestit: 16260
- Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
- Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
- Viesti:
Re: Probka (keskustelua ajoneuvoista ja liikenteestä)
^ Minä ajattelin lähteä pari-kolme tuntia normaalia aikaisemmin (ts. noin 4.30). Onneksi melkein kaikki vakimummot kävivät asioilla jo tänään niin heitä ei tarvinne järjestellä kalenteriin.
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim
Re: Probka (keskustelua ajoneuvoista ja liikenteestä)
Kotkassa ei kulje julkiset huomenna käytännössä ollenkaan. Katastrofi monien kannalta
Bejba, it's kajnda krezja
- TomppaJr
- Koordinaattori
- Viestit: 37023
- Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Probka (keskustelua ajoneuvoista ja liikenteestä)
Meidän työpaikkaruokala suunnitteli joululounasta huomiselle. Harmi, että meni täysin puihin tuo homma, kun tuskin melkein ketään on missään. Typerää lakkoilua, toivottavasti minua ei koskaan pakoteta sellaiseen.
Meow cat, please meow back.
- DenEurovise
- Kanta-asiakas
- Viestit: 1727
- Liittynyt: 22 Touko 2019, 19:15
- Paikkakunta: Kuopio/Joensuu
Re: Probka (keskustelua ajoneuvoista ja liikenteestä)
^Mikä lakkoilussa tai tässä lakossa on typerää? Pitäisikö hallituksen työntekijöiden asemaa huomattavasti heikentävät uudistukset hyväksyä mukisematta?
Onhan se kyllä todella valitettavaa, kun ihmisten suunnitelmat menevät pilalle lakon takia, etenkin kun esimerkiksi VR:n hinnoittelu ohjaa vahvasti lyömään suunnitelmat lukkoon jo kuukausia etukäteen, jolloin tällaisesta ei voi tietää. Toisaalta lakko järjestetään tärkeän asian eli oikeudenmukaisten työmarkkinoiden ja oikeudenmukaisen yhteiskunnan puolesta. Kuka lakosta ja sen päämäärästä välittäisi, jos sitä ei kukaan huomaisi? Vaikuttavat kannanotot ovat niitä, jotka huomataan.
Onhan se kyllä todella valitettavaa, kun ihmisten suunnitelmat menevät pilalle lakon takia, etenkin kun esimerkiksi VR:n hinnoittelu ohjaa vahvasti lyömään suunnitelmat lukkoon jo kuukausia etukäteen, jolloin tällaisesta ei voi tietää. Toisaalta lakko järjestetään tärkeän asian eli oikeudenmukaisten työmarkkinoiden ja oikeudenmukaisen yhteiskunnan puolesta. Kuka lakosta ja sen päämäärästä välittäisi, jos sitä ei kukaan huomaisi? Vaikuttavat kannanotot ovat niitä, jotka huomataan.
Jag fattar om du inte orkar med mig / Det är helt okej / Inom kort så vet jag att du kommer bli helt matt och irriterad / För jag är komplicerad
Miss Li: Komplicerad
Miss Li: Komplicerad
Re: Probka (keskustelua ajoneuvoista ja liikenteestä)
Minä olen menossa huomenna onneksi vain kylään kävelymatkan päähän kotoa.
Re: Probka (keskustelua ajoneuvoista ja liikenteestä)
Huomenna olisi yli kuuden tunnin junamatka tiedossa. Kunpa kohdalleni sattuisi osumaan sellainen juna, jossa VR:n netti on viisi kertaa nopeampi kuin aiemmin. Ilmeisesti kesään mennessä sellainen tulee olemaan kaikissa junissa. Katvealueita kyllä kuulemma edelleen jää.
Riskinä seniorilaumat
- DenEurovise
- Kanta-asiakas
- Viestit: 1727
- Liittynyt: 22 Touko 2019, 19:15
- Paikkakunta: Kuopio/Joensuu
Re: Probka (keskustelua ajoneuvoista ja liikenteestä)
^Niin, eihän netin saatavuus ja nopeus ole kiinni pelkästään VR:n junien wifi-ominaisuuksista, vaan myös tukiasemien sijainneista ja kantokyvystä. Eli jos yhteys on heikko ja VR:n wifiä käyttää sen parisataa junamatkustajaa kerralla, niin jokaiselle jää aika vähän kaistaa, jota käyttää.
Toisin sanoen yhteyden laatu riippuu lopulta myös aika paljon reitistä, jolla matkustat, eli kuinka hyvin sen varrella on tukiasemia. Jos olet tänne itään tulossa, niin onnea matkaan vaan.
Toisin sanoen yhteyden laatu riippuu lopulta myös aika paljon reitistä, jolla matkustat, eli kuinka hyvin sen varrella on tukiasemia. Jos olet tänne itään tulossa, niin onnea matkaan vaan.
Jag fattar om du inte orkar med mig / Det är helt okej / Inom kort så vet jag att du kommer bli helt matt och irriterad / För jag är komplicerad
Miss Li: Komplicerad
Miss Li: Komplicerad
Re: Probka (keskustelua ajoneuvoista ja liikenteestä)
Ah, tämä keskusteluhan on kuin tehty minulle juuri tähän tilanteeseen!
Istun parhaillani Flixbusissa matkalla Saksasta Hollantiin kohti Amsterdam Callingia ja Eurovision in Concertia. Tämä matkan ensimmäinen etappi kestää reilu kahdeksan tuntia, ja aamulla on sitten vaihto toiseen Flixbusiin, jossa tarvitsee istua vain vajaa puolitoista tuntia. Ajattelin jotenkin, että yöbussi olisi hyvä idea näin pitkän matkan taittamiseen, koska tässähän voisi vaikka nukkua. Mutta arvatkaa voiko - no ei sitten vahingossakaan! En käsitä, miten olen onnistunut varaamaan itselleni paikan, jossa edessä istuva haluaa pitää penkkiään liki vaakatasossa ja takana oleva kuorsaa niin että koko linkki raikaa. Julkisen liikenteen räiskyviä riemuja! No, ei kai voi valittaa kun sai matkat niin halvalla. Jotain hyvää sentään.
Nyt sitten tosiaan selailen Kuppilaa silmät ristissä ja kirjoittelen ketjuun, johon en olisi kuvitellut ikinä kirjoittavani. Jos käykin niin, etten saa ollenkaan nukutuksi, pitää jotenkin pysytellä hereillä iltapäiväkolmeen saakka, kun vasta silloin pääsen kirjautumaan hotelliin. Jos minusta ei enää kuulu, olen varmaan antautunut kiusaukselle ja nukahtanut jonnekin puistonpenkille ja joutunut ryöstetyksi.
// Tilannepäivitys: se mies, joka kuorsasi läpi yön, on nyt hereillä ja HYRÄILEE. Se mekastaa siis sekä nukkuessaan että valveilla ollessaan. Kaiken lisäksi sillä on pahanhajuinen hengitys, ja yritän pitää naamani huiviin haudattuna, ettei tarvitsisi haistella sitä, haha.
Istun parhaillani Flixbusissa matkalla Saksasta Hollantiin kohti Amsterdam Callingia ja Eurovision in Concertia. Tämä matkan ensimmäinen etappi kestää reilu kahdeksan tuntia, ja aamulla on sitten vaihto toiseen Flixbusiin, jossa tarvitsee istua vain vajaa puolitoista tuntia. Ajattelin jotenkin, että yöbussi olisi hyvä idea näin pitkän matkan taittamiseen, koska tässähän voisi vaikka nukkua. Mutta arvatkaa voiko - no ei sitten vahingossakaan! En käsitä, miten olen onnistunut varaamaan itselleni paikan, jossa edessä istuva haluaa pitää penkkiään liki vaakatasossa ja takana oleva kuorsaa niin että koko linkki raikaa. Julkisen liikenteen räiskyviä riemuja! No, ei kai voi valittaa kun sai matkat niin halvalla. Jotain hyvää sentään.
Nyt sitten tosiaan selailen Kuppilaa silmät ristissä ja kirjoittelen ketjuun, johon en olisi kuvitellut ikinä kirjoittavani. Jos käykin niin, etten saa ollenkaan nukutuksi, pitää jotenkin pysytellä hereillä iltapäiväkolmeen saakka, kun vasta silloin pääsen kirjautumaan hotelliin. Jos minusta ei enää kuulu, olen varmaan antautunut kiusaukselle ja nukahtanut jonnekin puistonpenkille ja joutunut ryöstetyksi.
// Tilannepäivitys: se mies, joka kuorsasi läpi yön, on nyt hereillä ja HYRÄILEE. Se mekastaa siis sekä nukkuessaan että valveilla ollessaan. Kaiken lisäksi sillä on pahanhajuinen hengitys, ja yritän pitää naamani huiviin haudattuna, ettei tarvitsisi haistella sitä, haha.
I got a song on fire, I’m gonna make roast tonight
Re: Probka (keskustelua ajoneuvoista ja liikenteestä)
^ Kerran olen itsekin käyttänyt Flixbusia, ja edullista oli. Muistaakseni Genevestä Annecyyn maksoi vain seitsemän euroa.
Riskinä seniorilaumat
- TomppaJr
- Koordinaattori
- Viestit: 37023
- Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Probka (keskustelua ajoneuvoista ja liikenteestä)
Minulla on Flixbus-matka edessä Malmöstä Amsterdamiin alkaen viisuviikon jälkeisenä maanantaiaamuyönä.
Meow cat, please meow back.
- jee euroviisut
- Press
- Viestit: 19852
- Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Probka (keskustelua ajoneuvoista ja liikenteestä)
Minä taas matkustin viime kesänä edestakaisin Flixbusilla välin Budapest-Ljubljana. Kyseessä oli molempaan suuntaan päiväbussi, jolla matka kesti kuutisen tuntia. Kyllä ainakin tuon pituiselle matkalle Flixbus vaikutti ihan kätevältä ja halvalta vaihtoehdolta.
Re: Probka (keskustelua ajoneuvoista ja liikenteestä)
Miten tilanteesta saisi vielä pahemman? Mitä muita aisteja voisi häiritä? Ainakin tämä voisi potkia penkkiä, niin saataisiin mukaan tunto- ja tasapainoaistit. Näön saisi sisällytettyä esimerkiksi joka suuntaan huitovalla laserosoittimella tai päälle unohtuneella mobiililaitteen taskulampulla.Miss Ludo kirjoitti: ↑11 Huhti 2024, 06:26 // Tilannepäivitys: se mies, joka kuorsasi läpi yön, on nyt hereillä ja HYRÄILEE. Se mekastaa siis sekä nukkuessaan että valveilla ollessaan. Kaiken lisäksi sillä on pahanhajuinen hengitys, ja yritän pitää naamani huiviin haudattuna, ettei tarvitsisi haistella sitä, haha.