O jardim - kuis kukkii?

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista
Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33289
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Kuis kukkii?

Viesti Kirjoittaja Pete »

Mä ajattelin ostaa jotain kukkia siskolle ja äidille, kun pääsiäislomalle menen. Mitkäköhän (pääsiäis)kukat kestävät jotenkin kylmää?
Ajattelin ostaa ne jo Kouvolasta. Kai ne viiden tunnin junamatkan kestävät vai kestävätkö?
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Lola
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 905
Liittynyt: 14 Tammi 2005, 20:17
Paikkakunta: Nürnberg

Kuis kukkii?

Viesti Kirjoittaja Lola »

osta joku sipulisysteemi...

Avatar
Clara
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3116
Liittynyt: 29 Elo 2004, 19:59

Kuis kukkii?

Viesti Kirjoittaja Clara »

Lola kirjoitti:Päätti lakata elämästä... :mrgreen: IHANA.
Mutta ehkä sun muut kukat sit menestyy paremmin. :hali:
Niin, joskus kukat vaan "loppuvat". Kultaköynnös siis loppui :rip:


Pelargoniat kukkivat jo komeasti ja saintpauliat ovat täynnä kukkanuppuja :ylppis:

Viherpeukalo sittenkin :peukku:

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Kuis kukkii?

Viesti Kirjoittaja Violette »

Pete kirjoitti:Mä ajattelin ostaa jotain kukkia siskolle ja äidille, kun pääsiäislomalle menen.
Siinä vasta ihanan herrasmiestä käytöstä :hali:

Oikeasti, miehet ostavat ihan liian vähän kukkia. :niinpa: :purnaus: Kukkia on ihana saada! :ihana:

Eikös kukkakaupoissa voida pakata kukat kuin kukat niin, että ne kestävät vähän aikaa ulkoilmassakin? Vaikka sen viisi tuntia junassakin? Vai tarkoititko jotain sellaisia kukkasia, joita voisi jo alkaa istuttelemaan sitten maahan? Kukkakaupassa osataan ehkä neuvoa.
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33289
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Kuis kukkii?

Viesti Kirjoittaja Pete »

Violette kirjoitti:Eikös kukkakaupoissa voida pakata kukat kuin kukat niin, että ne kestävät vähän aikaa ulkoilmassakin? Vaikka sen viisi tuntia junassakin? Vai tarkoititko jotain sellaisia kukkasia, joita voisi jo alkaa istuttelemaan sitten maahan? Kukkakaupassa osataan ehkä neuvoa.
Tarkoitin sellaisia maljakkoon laitettavia / kukkaruukussa olevia.
Eiköhän siellä kaupassa tosiaan neuvota. :)
Violette kirjoitti: Siinä vasta ihanan herrasmiesmäistä käytöstä
Kiitos. ;) Toivottavasti kukat ilahduttavat varsinkin siskoani, jonka parisuhde on sammumaan päin. :(
Riskinä seniorilaumat

Avatar
barbarossa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7772
Liittynyt: 18 Marras 2003, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Kuis kukkii?

Viesti Kirjoittaja barbarossa »

Joo, kyllä leikkokukat kestävät paketissa ongelmitta!
Pete kirjoitti: Kiitos. ;) Toivottavasti kukat ilahduttavat varsinkin siskoani, jonka parisuhde on sammumaan päin. :(
OT: Onko tämä se sisko, joka juuri sai lapsen? :(
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33289
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Kuis kukkii?

Viesti Kirjoittaja Pete »

barbarossa kirjoitti: OT: Onko tämä se sisko, joka juuri sai lapsen? :(
OT jatkuu:
:hali: Onneksi ei. Tämä nuorempi siskoni onkin jo kauan junnannut nykyisen "kaverinsa" kanssa onnettomassa suhteessa, ja ilmeisesti nyt kokeilevat vielä tämän kuukauden. :roll:
Riskinä seniorilaumat

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11626
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

viherpeukkuja

Viesti Kirjoittaja romualdo »

ai mitä viherpeukaloita täällä on.... olen kylväny vasta ikiviuhkot, ja pallo-hännät (ns.kuivakukista) ja tomaatit ovat n.5 senttisiä... kesällä onkin sitten istuttamista kun kuivakukan taimia on sadoittain, olkikukat, ikikukat sunmuut... vaikka viime vuotistakin satoa on vielä laatikoissa... kukapa hullua pidättelis... kasvihoopo ollu jo pienestä pitäen... :cool:
"Nyt ihmeitä on elämässä, rakkaus ja musiikki" Sing-sang-song -76

Avatar
barbarossa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7772
Liittynyt: 18 Marras 2003, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Kuis kukkii?

Viesti Kirjoittaja barbarossa »

Pete kirjoitti: :hali: Onneksi ei. Tämä nuorempi siskoni onkin jo kauan junnannut nykyisen "kaverinsa" kanssa onnettomassa suhteessa, ja ilmeisesti nyt kokeilevat vielä tämän kuukauden. :roll:
OT:
OK. Onneton suhde ei kuulosta mukavalta, mutta siitäkin lähteminen voi olla vaikeaa. :(


Mitähän mä nyt kukista sanoisin, että pääsee taas aiheeseen. :mitvit:

Mun orkidea vieläkin hengissä! Ja kukat paikallaan! lol
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj

Avatar
Diggari
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 750
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:08
Paikkakunta: Helsinki

Kuis kukkii?

Viesti Kirjoittaja Diggari »

Minäkin olen kasvihoopo, mutta olen viisaantunut ja jättänyt ikkunalautaviljelyn, touhuan sen sijaan ulkona kolmasosan vuotta.

Lumi on Helsingin keskustassa viimeinkin (kai) sulanut. Naapuritalon eteläseinustalla krookukset ovat jo nupuillaan ja muutakin vihreää kasvaa lupaavasti. Kerrostalomme sisäpihalla olosuhteet ovat huonommat, mutta lumen sulettua ovat punaiset tulppaanini yllättäen jo viisitoistasenttisiä.

Orkideoiden hoidossa muuten ei liene muuta tärkeää kuin kastella varovasti, unohtaakin olen saanut...
Viimeksi muokannut Diggari, 11 Huhti 2006, 08:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
barbarossa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7772
Liittynyt: 18 Marras 2003, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Kuis kukkii?

Viesti Kirjoittaja barbarossa »

Lola kirjoitti:Onko kellään muuten bonzai- puuta?
Mulla on ollut kaksi hoidossa. Olin ihan stressiloman tarpeessa sen jälkeen. lol Päivittäin rupattelin niille ja suihkuttelin. Olivat paremmassa kunnossa kuin koskaan, kun omistajat palasivat. :ylppis: En ole jaksanut sellaista toistaiseksi ottaa kotiin vaivoikseni, mutta näyttävät kyllä tosi kivoilta. :)
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33289
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Kuis kukkii?

Viesti Kirjoittaja Pete »

Narsisseja ruukussa ostin. Yksi maksoi 5,90 €. Hyvin olivat kestäneet junamatkan. :)
Riskinä seniorilaumat

Mikkelsson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4724
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 15:15
Paikkakunta: Helsinki

Kuis kukkii?

Viesti Kirjoittaja Mikkelsson »

Hetkellinen energiapiikki sai vaihtamaat mullat meidän rehuvalikoimalle. Kylppäriin hankitut jukkapalmut on kestäneet tosi hienosti, uusin banaanipuu sensijaan otti ja kuoli. :rip:
Men jag vara stark, jag kan få allt.
Jag kan sprida färg, jag kan regera.
Men det blir nog en till kaffe och en cigarett.

Avatar
Clara
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3116
Liittynyt: 29 Elo 2004, 19:59

Kuis kukkii?

Viesti Kirjoittaja Clara »

Orkidea saapuu huusholliini lähiviikkoina :cool:

Sillä silmällä on haku päällä ja kunhan se the one and only - yksilö sattuu kohdalle, niin ilolla sijoitetaan ikkunalle :mrgreen:

Värillä ei tietenkään ole väliä. Kunhan on lila :peukku:

Avatar
barbarossa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7772
Liittynyt: 18 Marras 2003, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Kuis kukkii?

Viesti Kirjoittaja barbarossa »

Ihanaa, claracairo! :tapu:
Voidaan sitten vaihdella orkkukuulumisia täällä! Mun orkideani on vieläkin hengissä ja lykännyt jopa muutaman uuden kukan. Huisin kaunis yhä. :cool:
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj

Avatar
Clara
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3116
Liittynyt: 29 Elo 2004, 19:59

Kuis kukkii?

Viesti Kirjoittaja Clara »

barbarossa kirjoitti:Ihanaa, claracairo! :tapu:
Voidaan sitten vaihdella orkkukuulumisia täällä! Mun orkideani on vieläkin hengissä ja lykännyt jopa muutaman uuden kukan. Huisin kaunis yhä. :cool:

:rofl: :mrgreen:

Avatar
Lola
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 905
Liittynyt: 14 Tammi 2005, 20:17
Paikkakunta: Nürnberg

Kuis kukkii?

Viesti Kirjoittaja Lola »

Mä voisin liittyä tohon orkku-jengiin...kunhan muutosta selviän...mä haluisin valkoisen? lol

Avatar
TOMItu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3104
Liittynyt: 11 Marras 2003, 17:08

Kuis kukkii?

Viesti Kirjoittaja TOMItu »

Ihanaa, et muitakin orkidea tuttavallisemmin "orkku" :shock: immeisiä liikkeel! Mut yks mikä tuol pisti silmään oli toi ikkunalle sijoittelu. Älkää laittako orkideoitanne todellakaan suoraan auringonvaloon, hetkittäinen suoravalo on ok, mutta ei koko päivää eteläikkunalla pliis. Kantsii myös unohtaa ne kastelut ym aina pariksi viikoksi kerrallaan. Mä kastelen parin viikon välein, kesällä useammin. Tai en kastele vaan siis upotan! :peukku:

Kohta taas alkaa vuoden otollisin orkideasesonki, vaan niin on myös hinnatkin heille keksitty. Vaan on ne ihania :cool:

Avatar
barbarossa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7772
Liittynyt: 18 Marras 2003, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Kuis kukkii?

Viesti Kirjoittaja barbarossa »

No ei pelkoa, että saisi suoraa auringonvaloa, kun ei täällä koskaan paista aurinko. :niinpa: Siltä varalta, että paistaa silloin kun ei olla kotona, niin orkku siirretään aina turvaan lipaston päälle. :peukku:
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj

Avatar
atwa
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 763
Liittynyt: 29 Joulu 2005, 09:26
Paikkakunta: Kotka-city

Kuis kukkii?

Viesti Kirjoittaja atwa »

Mun kaikki kasvit aina kuolee. En ymmärrä mitä teen väärin....Tai siis NIIN väärin ;) Ne ei ehkä tykkää musta. Sobsobsob...

Tällä hetkellä vehka tapettuna (tottakai EDELLEEN ikkunalaudalla),samoin limoviikuna (onneks se oli aika pieni,ettei niin kovin ärsyttäny). Yks palmu ei tykänny muutosta ja muutama muu kasvi kuukahti multienvaihdon jälkeen viime keväänä :puna:

Outoa sinänsä,että mulla on samankaltainen ongelma kultaköynnöksen kanssa ku MuzaMazalla oli: se on VALTAVA. Kasvaa vaan koko ajan,kohta on olkkari pullollaan köynnöksiä. Kunhan se ei asettaudu mun rumpuihin....Sit mä ehkis joutuisin sen murhaamaan (hellästi,tottakai :) ).
Toinen kasvi,joka viihtyy pirun hyvin on nää Ikea-bambut. Kaks kappaletta on ruukussa ja ne on ihan mielettömän kokoset! Pitäis kehittää joku hirttosysteemi,ettei ne vaan katkea. Se ois hirveetä,koska ne on niin komiat :ihana: On myös pikkubambu puskemassa juuresta. Eiköhän seki aikas nopeesti kasva.

Mun sisko aina sanoo,että orkideaa pitää "imettää". Mun mielestä se on aika kuvaavaa :)

Mua luullaan usein floristiksi kun käyn leikkokukkaostoksilla (teen sitä usein). Mä vaan tiedän mitä haluan ja miten ne kukat tulee sitoa...Emmä siis mene sinne mitään pätemään,kuhan vaan kerron mitä haen ja oon ilmeisesti niin selkeä,että ne pitää mua ammattilaisena. HAHAHA :D
Kalla on tosi kaunis kukka,mutta ihan liian hautajaishenkinen....Estää himaan ostamisen. Orkidea on kans todella kaunis,mut paras kukka on tulppaani. Erivärisiä (paljon!) Aalto-maljakossa...AHHHHHHHH :ihana:
Femme, dans sa vie, dans ses rêves aussi
Femme, dans ses yeux, ses cris, ses aveux
Femme, femme aimée et femme qui aime
Femme, élégance, et femme qui danse

Avatar
Clara
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3116
Liittynyt: 29 Elo 2004, 19:59

Kuis kukkii?

Viesti Kirjoittaja Clara »

TOMItu kirjoitti:Ihanaa, et muitakin orkidea tuttavallisemmin "orkku" :shock: immeisiä liikkeel! Mut yks mikä tuol pisti silmään oli toi ikkunalle sijoittelu. Älkää laittako orkideoitanne todellakaan suoraan auringonvaloon, hetkittäinen suoravalo on ok, mutta ei koko päivää eteläikkunalla pliis. Kantsii myös unohtaa ne kastelut ym aina pariksi viikoksi kerrallaan. Mä kastelen parin viikon välein, kesällä useammin. Tai en kastele vaan siis upotan! :peukku:

Kohta taas alkaa vuoden otollisin orkideasesonki, vaan niin on myös hinnatkin heille keksitty. Vaan on ne ihania :cool:

Ei toki suoraan aurinkoon, ei. Aion sijoittaa orkideani ikkunalla, jota varjostaa parveke. Ei ole koskaan suorassa auringonvalossa.

Muutenkin olen hieman jo perehtynyt tuohon hoitoon. Tai ainakin yrittänyt.
Orkideasta tulee kallein ikinä ostamani ( tai mie oikeestaan saan sen :peukku: ) enkä halua sen heti kuolevan.

Avatar
TOMItu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3104
Liittynyt: 11 Marras 2003, 17:08

Kuis kukkii?

Viesti Kirjoittaja TOMItu »

Orkideaan kyllä kannattaa satsata! Itsellä on täl hetkel limenvihreä ja vasta muutama nuppu on auki. Onhan ne hinnoissaan, mutta kyllähän ne kukkii sitten todella kauan.

Avatar
Clara
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3116
Liittynyt: 29 Elo 2004, 19:59

Kuis kukkii?

Viesti Kirjoittaja Clara »

Ei tullut tämän päivän kukkakauppareissulta vielä orkideaa, mutta mukaan tarttuivat oranssikukkainen gerbera ja kerrottu, kaksivärinen saintpaulia :cool:

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33289
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Kuis kukkii?

Viesti Kirjoittaja Pete »

claracairo kirjoitti: kerrottu saintpaulia :cool:
???
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Clara
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3116
Liittynyt: 29 Elo 2004, 19:59

Kuis kukkii?

Viesti Kirjoittaja Clara »

Pete kirjoitti:
claracairo kirjoitti: kerrottu saintpaulia :cool:
???

Monikerroksinen kukka eli kerrottu kukka. Eli yksittäisessä kukassa on terälehtiä useassa kerroksessa.

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Kuis kukkii?

Viesti Kirjoittaja Naali »

Minä ostin basilikan siemeniä. Pitäisi läntätä purkkiin ja toivoa tuloksia. Tuskin tulee, mutta onhan tässäkin taas oma jännitysmomenttinsa. ;)
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33289
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Kuis kukkii?

Viesti Kirjoittaja Pete »

claracairo kirjoitti:Monikerroksinen kukka eli kerrottu kukka. Eli yksittäisessä kukassa on terälehtiä useassa kerroksessa.
Ahaa! :mitenlie:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Kuis kukkii?

Viesti Kirjoittaja Violette »

claracairo kirjoitti:
Pete kirjoitti: ???

Monikerroksinen kukka eli kerrottu kukka. Eli yksittäisessä kukassa on terälehtiä useassa kerroksessa.
Mäkin tuota sanaa kovasti ihmettelin. Kerrottu? Mun kielitajun mukaan sen pitäisi olla ennemminkin sitten kerrostettu. Mutta hyvä kun selitit, kukkaslangia on ihan kiva oppia :peukku:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Kuis kukkii?

Viesti Kirjoittaja Naali »

Naali kirjoitti:Minä ostin basilikan siemeniä. Pitäisi läntätä purkkiin ja toivoa tuloksia. Tuskin tulee, mutta onhan tässäkin taas oma jännitysmomenttinsa. ;)
Jotain kasvaa! Yksi hento ja vihreä taimi on jo pukannut itsensä pintaan. <3 Tästä on hyvä jatkaa! :)
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
barbarossa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7772
Liittynyt: 18 Marras 2003, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Kuis kukkii?

Viesti Kirjoittaja barbarossa »

Ostin rosmariini"puun"! :cool:
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj

Vastaa Viestiin