Sugar (karkit ja muut namut)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista
Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Karkit ja muut namut

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Vompeli kirjoitti:En malttanut odottaa jouluaattoon, joten ostin laatikollisen Julia -konvehteja. Söin ne tapani mukaan yhden illan aikana. :puna:
Ihanaa että joku muukin harrastaa tätä yhden illan aikana -taktiikkaa :ihana: Mulla lähtee välillä lapasesta! :mrgreen:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Karkit ja muut namut

Viesti Kirjoittaja Violette »

Mä en nykyään edes osta mitään isoja paketillisia suklaita, kun kuitenkin syön ne saman tien kaikki. Jotkut onnistuvat säästelemään, minä en. Siksi valitankin aina siitä, kun joitakin karkkeja yms. myydään ainoastaan liian isoissa pusseissa ja rasioissa. :mrgreen:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Karkit ja muut namut

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Minä syön nykyisin vaan tummaa suklaata, siis pitää olla yli 70%, usein ostan 86% ja syön sitten vaan pienen palan päivässä esim. jälkkärinä. Jotenkin ihan öklöttää ajatuskin tavallisesta suklaasta. Olen kyllä itse yllättynyt, sillä aiemmin saatoin vetää illassa ison levyn.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37189
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Karkit ja muut namut

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Ja mun herkkua on taloussuklaa :uujee: Mutustelin yhden levyn kahdessa päivässä :heh:

jäätelö :ihana:
suklaa :ihana:
kaikki random mitä kaupasta löytyy :ihana:
irtokarkit :niinpa:

Eli ainoastaan irtokarkkeja vihaan, siis pyhä yrjötys miten inhottavia ne on...
And when I cry I cry for both of us.

Avatar
Sagapo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4807
Liittynyt: 11 Marras 2003, 18:31
Viesti:

Re: Karkit ja muut namut

Viesti Kirjoittaja Sagapo »

Jaalo kirjoitti:
Rousku kirjoitti:Kysyisin kokouksen nimeen liittyen: mitä muita namuja on kuin karkkeja?
Eikös ainakin kuivatut hedelmät ja marjat käy namuista :peukku:
Niin, enkä laskisi suklaatakaan karkkeihin – paitsi tietysti suklaakarkit! :mrgreen:

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Karkit ja muut namut

Viesti Kirjoittaja Aancon »

TomppaJr kirjoitti:Ja mun herkkua on taloussuklaa :uujee: Mutustelin yhden levyn kahdessa päivässä :heh:
Jos mä ostan suklaalevyn niin kyllä mä sen kerralla syön! :mrgreen:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: Karkit ja muut namut

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

Hazel kirjoitti:Minä syön nykyisin vaan tummaa suklaata, siis pitää olla yli 70%, usein ostan 86%
Samis. Ostan suklaata 1-2 kertaa vuodessa ja yhden levyn tuhoamiseen saattaa mennä kuukausia.
Ihminen rakastaa kaikkia lapsiaan. Paitsi niitä, joita ei. - Ville Myllyrinne

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Karkit ja muut namut

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Mansikka kirjoitti:
Hazel kirjoitti:Minä syön nykyisin vaan tummaa suklaata, siis pitää olla yli 70%, usein ostan 86%
Samis. Ostan suklaata 1-2 kertaa vuodessa ja yhden levyn tuhoamiseen saattaa mennä kuukausia.
:shock: :kups: Mä oon niin kade sulle. :niinpa:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37189
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Karkit ja muut namut

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Aancon kirjoitti:
TomppaJr kirjoitti:Ja mun herkkua on taloussuklaa :uujee: Mutustelin yhden levyn kahdessa päivässä :heh:
Jos mä ostan suklaalevyn niin kyllä mä sen kerralla syön! :mrgreen:
Noh... niin mäkin :rofl: Mutku oli äikän kirja (nimenomaan, ei äikänkirja sillä miksi nyt oppikirjaa lukisin ja mussuttaisin suklaata) luettavana niin piti vähän säästää sitä että mielenkiinto kirjaa kohtaa säilyisi :heh:

Muuten, mimmosia karkkirituaaleja ihmisillä on uutena vuotena? Mä oon nyt kahtena vuotena syöny Maraboun maitosuklaalevyn just sillon kun vuosi vaihtuu :uujee: Tulee pönö olo kun tietää et alotti sen syömisen viime vuonna :heh:
And when I cry I cry for both of us.

Ruut
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 303
Liittynyt: 01 Huhti 2007, 19:12
Paikkakunta: Turku

Re: Karkit ja muut namut

Viesti Kirjoittaja Ruut »

Wiener Nougat.... :rakas: Mun joulunaika on näköjään venynyt vähän turhan pitkälle, muistan kuinka alennusmyyntiaikaan metsästin tuota maagista valkeaa laatikkoa melkein jokaisesta ruokakaupasta. Ei löytynyt.

Nyt kun joulu on ohi, alkaa nämä ihanuudet palata ruokakauppojen valikoimiin taas.:jihuujippii: En ehkä kestä. Olin eilenkin perjantaifiiliksissäni karkkihyllyllä keksimässä yksitoista syytä miksi olisin ansainnut tämän viikon päätteeksi rasiallisen herkkuja. Sitten muistin etten tietenkään malta olla syömättä kaikkea yhdellä kertaa (mikä äklö-olo sen jälkeen!!!) ja ostin pätkiksen.
TomppaJr kirjoitti: Muuten, mimmosia karkkirituaaleja ihmisillä on uutena vuotena? Mä oon nyt kahtena vuotena syöny Maraboun maitosuklaalevyn just sillon kun vuosi vaihtuu :uujee: Tulee pönö olo kun tietää et alotti sen syömisen viime vuonna :heh:
Minä oon taas tuohon samaiseen aikaan usein sipsi-dippi-kokistsero-linjalla. :ihana:

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33357
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Karkit ja muut namut

Viesti Kirjoittaja Pete »

Go Nuts with Dumle -dumlet ovat mahottoman hyviä. :uujee: Pähkinäisiä yrittävät kyseiset dumlet siis olla.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
entropia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2783
Liittynyt: 12 Maalis 2010, 00:48

Re: Karkit ja muut namut

Viesti Kirjoittaja entropia »

Pete kirjoitti:Go Nuts with Dumle -dumlet ovat mahottoman hyviä. :uujee: Pähkinäisiä yrittävät kyseiset dumlet siis olla.
Niin onkin, mutta pähkinää saisi mielestäni olla vielä enemmän. Ostan nykyään karkkia vain kun tulee jotain uutuuksia. Olen niin kyllästynyt. :lohduton:

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33357
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Karkit ja muut namut

Viesti Kirjoittaja Pete »

Halva viettää tänä vuonna 80-vuotisjuhlavuottaan. Maistelin tänään heidän juhlatuotettaan eli soikionmuotoisen LakuNappi-rasian (300 g) antimia. Hyviä ovat! :peukku:

Kuva

Tänään maistetaan Halvan maukasta lakritsaa :laulaa: (Mainio mainosbiisi muuten. :joojoo: )
Riskinä seniorilaumat

Avatar
entropia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2783
Liittynyt: 12 Maalis 2010, 00:48

Re: Karkit ja muut namut

Viesti Kirjoittaja entropia »

Muistakaa ilmoittaa, jos näette kaupassa uutuuksia, niin minäkin voisin käydä ostaan karkkia. ^Tuota voisi maistaa. :uujee:

Avatar
riksa[
Press
Press
Viestit: 4595
Liittynyt: 16 Touko 2010, 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Karkit ja muut namut

Viesti Kirjoittaja riksa[ »

Ostin laivalta 1,5kg Haribon karkkeja :puna: :puna: :puna: :puna: :puna: :puna: :puna: :puna:
Mutta hyviä ovat :uujee:
I'm not as think as you drunk I am

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Karkit ja muut namut

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

^Tuun teille tänään syömään parit Haribot, kiitos! :uujee:
Kaupassa kestää nykyisin kamalan kauan valita valmispussisekoituksia, ottaako Remixiä vai TV-mixiä vai mitä. En halua mitään sahajauholle maistuvia vaahtokarkkisieniä sekoituksiini. :niinpa: Tehkää karkkiyhtiöt täydellinen sekoitus, niin valitsen aina sen. :uujee:
Isommissa kaupoissa valitsen aina lapiolla laarista suoraan pussiin, niin saan haluamani sekoituksen. Ei mulla muuta. Ai niin ja haluan vielä tuota, tuota ja ja ja... Lopputuloksena on usein sitten hirvee säkki kaikkea jukurttirusinoista fudgeen. :surrur: Ja mukava laittaa suukkiin samaan aikaan salmi-nakkia ja etelän-hetelmäää. :surrur:
Ekki líta undan það dagar alltaf – á ný. En aldrei þér ég gleymi einn í mínum heimi – er hjá þér sama hvernig fer. -Magni Ásgeirsson

Avatar
Maarushka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3115
Liittynyt: 23 Tammi 2005, 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: Karkit ja muut namut

Viesti Kirjoittaja Maarushka »

Mä olen nyt todennut maistelleeni lähes kaiken mitä lähikaupan karkkihyllystä löytyy, joten nyt on ihan oikeasti karkkitauko päällä, kun ei niitä samoja namuja jaksa aina nassuttaa. Makuuniin tai kaupan irtokarkkilaarien ääreen en ole eksynyt, eikä oikeastaan ole edes tehnyt mielikään. Outoa.
I don't want more choice, I just want nicer things!

Avatar
riksa[
Press
Press
Viestit: 4595
Liittynyt: 16 Touko 2010, 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Karkit ja muut namut

Viesti Kirjoittaja riksa[ »

Juurovissön kirjoitti:^Tuun teille tänään syömään parit Haribot, kiitos! :uujee:
Mihin jäit :aivanmaassa: Paitsi että luuletko, että niitä on enää jäljellä :repeilee: Tässä on hei nyt yks krapula- ja yks muuten-vaan-mässäily-päivä takana :heihaloo:

En (ehkä) kuitenkaan sentään syönyt (läheskään) kaikkia itse :draamaa: :draamaa:
I'm not as think as you drunk I am

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33357
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Karkit ja muut namut

Viesti Kirjoittaja Pete »

Munkkiniemen päässä sijaitsevasta liikkeestä minulle oli ostettu mm. luomukarkkeja! :uujee: Porvoossa Makulaku Confectionery Ltd:n valmistamat luomulakritsapalat eivät kyllä valitettavasti olleet kovin hyviä. :(

Kuva

Sen sijaan Englannissa Cottage Delightin valmistamat säilöntäaineettomat ruusuiset omenakarkit (185 g) olivat oikein hyviä. :joojoo: Hinta oli vaan ollut 6,50 €! :eeek:

Kuva
Riskinä seniorilaumat

Vompeli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12745
Liittynyt: 26 Elo 2005, 15:50

Re: Karkit ja muut namut

Viesti Kirjoittaja Vompeli »

Mulla on kasa vadelma- ja lakritsivenei. Eikö näihin kyllästy ikinä? :puna:
Raipatirai

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Karkit ja muut namut

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Söin la-ma välisenä aikana puoli kiloa Lidlin viinikumeja :puna: Olipa hyviä ja halpoja :)
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37189
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Karkit ja muut namut

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Tunnen olevani ääliö. Porvoossa on hieno ja upea Brumbergin suklaatehdas enkä ole koskaan ostanut sieltä mitään. :puna: Äidin kanssa pienenä joskus käytiin, mutta nykyään tulee ostettua aivan muita suklaita, todennäköisesti vielä ULKOMAALAISTA. :puna: Hyi minä. Ehkä parannan tapani...
And when I cry I cry for both of us.

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Karkit ja muut namut

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Me käytiin joskus mun ollessa lapsi perheemme kanssa ihan varta vasten Porvoossa "retkellä" Brunbergin tehtaanmyymälässä ja ostettiin hurjan paljon karkkia :)
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Karkit ja muut namut

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Brunbergin laku on parasta lakua. :ihana:

Tehtaanmyymälässä olen käynyt joskus ala-asteella (80-90-lukujen vaihde), keskustan myymälässä liki vuosikymmen sitten kun järjestin työtiimille kokopäiväretken Porvooseen. Matkaan mahdutettiin mukaan käynti Brunbergin myymälässä jossa kaikille jaettiin karkkisalkku. Vaikkei kuulemma ois saanu firman piikkiin pistää. :heh:
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Karkit ja muut namut

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Jvvv kirjoitti:firman piikkiin
Ninnannunnan :heh:

Brunbergin laku on hyvää, mutta Kouvolan on minun mielestäni vielä parempaa :kuolaus:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17145
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Karkit ja muut namut

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Kouvolan laku on parasta. :joojoo:

Mekin piipahdettiin joskus ala-asteella Hesan luokkaretken yhteydessä Porvoossa karkkitehtaalla. :heh: On siellä tosin tullut käytyä myös omalla ajallakin, viimeksi muistaakseni viitisen vuotta sitten. Silloin siellä tehtaanmyymälässä oli vielä karkkikulhot, joista sai napsia maistiaisia. :mrgreen:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Karkit ja muut namut

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

^ Mutta teidän vierailunne jälkeen karkkikulhot poistettiin :mitvit: :heh:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Karkit ja muut namut

Viesti Kirjoittaja Naali »

No nyt tekee mieli sellaista aitoa lakua. Mistähän sitäkin alkaisi sitten metsästää. :niinpa:
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11678
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Karkit ja muut namut

Viesti Kirjoittaja romualdo »

Brunbergin suklaata, sellasia ohkasia levyjä, aika mukavan makuista 8.8 pist. (Fazer 9.6-10.00) tullut vaan ostettua harvinaisen vähän... jäänyt Fasun, Pandan ja sveitsiläisen suklaan varjoon... Marabousta jättäydyin jo aikoja sitten, siinä vaan ehkä maistuu liikaa sokeri...
Tupla red punainen kääre, maistettu marjoilla, teksti on nii pienellä präntillä etten jaksa ny tihirustaa...
Wrigley´s Extra drop pro xylitol inside Salmiak sugarfree - pastillirasia, oiva valinta etenkin jos rakastat sellerinvarsia, kevätaamuja sekä salmaria...
Carletin Skum jordbaer -kum overtrukket med mork chokolade, vadelmanmakuista tanskalaista 1.50 euroa, nappasin mukaan viime Kallentorin kirpparikäynnillä, samoin lähti saman valmistajan Ktaerter karamel med knas og lys chocolate, sis. maitosuklaata, toffeeta ja riisipuffia... ei tarvinnu katua ostoksiaan...

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Karkit ja muut namut

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

"Tulkaapas tyttöset maistamaan lakua..." (Spraykaalien äänellä)
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Vastaa Viestiin