Parturit ja kampaamot

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista
Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Margot »

Uskalsin viimein käyttää kampaamolahjakortin, joka mulla on ollut jo pari kuukautta. Onpa ihanaa, kun kuolleet latvat on poissa. :uujee: Tykkään pitkästä tukasta, mutta ensisijaisesti haluan sen olevan terve. Pituutta lähti varmaan viitisen senttiä, ja nyt tukka on kainalopituinen.

Projekti "mustanruskea tukka ruskeaksi" on ollut käynnissä jo jotain vuoden ja pää on edelleen iloisen
liukuvärjätty. :roll: Onneksi yleisilme on kuitenkin jo enemmän ruskea kuin musta. Värjään sävyllä, jonka nimi on "tummanvaalea". :mrgreen: Ruskealta se näyttää ainakin mun päässä.
What color is your life?

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Mun täytyy varmaan kanssa kokeilla tuota tummanvaaleaa, kun nykyisin tukastani tulee kamalan tumma lähes kaikilla väreillä. Tosin kullanruskeaa ajattelin seuraavaksi kokeilla. Viimeksi värjäsin kuparinruskealla ja silti tämä on lähes musta :jupinaa:

Jos muu ei auta, niin värinpoistoon on sitten mentävä.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Mulla on ens maanantaiksi varattu aika värjäykseen. En olekaan värjännyt kuin ehkä lokakuussa viimeksi. :miettii: Taidan tulla taas blondiksi. :hihi:
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
Prinsessa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5602
Liittynyt: 02 Joulu 2007, 11:59
Paikkakunta: Vantaa

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Prinsessa »

Miulla on uusi tucca. Se on lyhyt. :ihana: Jännitti hirveästi leikkauttaa lyhyeksi, kun hiukset on aina yltäneet vähintäänkin miltei olkapäille, eikä niska ole koskaan ollut paljas. Nyt on ja en voisi olla tyytyväisempi.
Miksen mie ajatellut tätä aiemmin? Ihan miun näköinen. :joojoo:
"Jaa, niiden vehkeiden kuuluu hammaslääkärissä mennä suuhun."
-Jennibot

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

Kuvia kuvia kuvia :uujee:
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Mä kävin myös parturissa ja tällä kertaa kampaaja hoiti hommansa erittäin hyvin! :ihana: Oon tosi tyytyväinen tukkaan. Väri on ruskea ja tukka on nyt täynnä blondeja raitoja. Uusi malli on myös kiva, tämmönen kiva toispuoleinen josta oon tykännyt. :surrur: Otsis on myös lyhyt. Mä tykkään! :ihana:
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
Prinsessa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5602
Liittynyt: 02 Joulu 2007, 11:59
Paikkakunta: Vantaa

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Prinsessa »

JeSSSe kirjoitti:Kuvia kuvia kuvia :uujee:
Facebookissa voi käydä kurkkimassa. :surrur: Niistä kuvista ei tosin vielä ihan täysin näy, että millainen tää malli on, mutta kyllä niistä jotain tolkkua saa.

Weewalle onnea uudesta onnistuneesta tucasta! :uujee: Ja: kuvia! :megafoni:
"Jaa, niiden vehkeiden kuuluu hammaslääkärissä mennä suuhun."
-Jennibot

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17127
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Ihanaa kun täällä Kuppilassa on nyt oikea kampaajabuumi! :mrgreen: Mä kävin eilen tasoittamassa tukkaani ja laittamassa uuden värin. Samalta tää letti kyllä näyttää kuin aiemminkin, mutta nyt vain hieman kohennetulta.
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Taas pitäis päästä kampaamoon! :draamaa: Tukka on kasvanut liikaa. Ja tää värikin alkaa jälleen kyllästyttää. :niinpa: Haluisin enemmän blondeja raitoja tähän mun otsikseen tai hiusten etuosaan. Näin tänään myös kaupungilla ilmoituksen, jossa haettiin hiusmalleja. :uujee: Tosin en tiedä uskallanko ihan sellaiseen lähteä mukaan, koska tuloshan saattaa olla ihan mitä hyvänsä, niin hyvässä kuin pahassa. Pitäisköhän tuollaista joskus kokeilla? Kuitenkin tukka kasvaa aika nopeasti ja tykkään toisaalta vähän erikoisemmista leikkauksista. :miettii: Onko kellään kokemusta hiusmallina olemisesta?
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33182
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Pete »

Nyt minulla on vihdoin lyhyt ja siisti tukka! Parturi osasi leikata juuri sopivasti, etten näytä liian karulta. :peukku:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

Onnea Peten uudelle ja siistille tukalle. :peukku: Olen huomannut, että näytän hieman rantarosvolta/rangaistusvangilta, jos pääni ajellaan liian muliksi. Se on liian karua.
Ekki líta undan það dagar alltaf – á ný. En aldrei þér ég gleymi einn í mínum heimi – er hjá þér sama hvernig fer. -Magni Ásgeirsson

i wanna be a toy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4000
Liittynyt: 01 Helmi 2006, 15:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja i wanna be a toy »

Minulla on ehkä paras parturi Helsingissä :ihana: Leikkaa aina oikein ja tasaa kulmakarvatkin samaan hintaan :uujee: Mutta onkin turkkilainen :kuolaus:
Ihan voitais olla ilman niitäkään siel näin.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33182
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Pete »

i wanna be a toy kirjoitti:Mutta onkin turkkilainen :kuolaus:
Hyvä, että tuet maahanmuuttajan yritystä! :peukku:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
kwak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9532
Liittynyt: 06 Joulu 2004, 19:09
Paikkakunta: Helsinki

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja kwak »

Menen kohta parturiin enkä oikein tiedä, minkälaisen pään haluaisin. :miettii: Kyllästyttää sama vanha tukka! Olen aina käynyt jollain mahdollisimman halvoilla partureilla (kuten hius-opistossa) ja suurinpiirtein koskaan lopputulos ei ole ollut kovinkaan tyydyttävä. Tällä kertaa päätin sijoittaa ja mennä ihan kunnon parturiin. Nyt pelottaa. :apuva: Ehkä tällä kertaa kysyn neuvoa ja vinkkejä ja luotan ammattilaisen sanaan. :miettii:
Keep your head high above the water

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Violette »

^Kannattaa muistaa, että ammattilaisissakin on eroa. Kallis kampaaja tai parturi ei välttämättä ole hyvä :eiei: Olen itse huomannut, että henkilökemioiden yhteensopivuus on tärkeää, jotta kampaaja osaa lukea asiakasta ja ymmärtää, mitä tämä haluaa. Tämä siis ihan yleisenä kommenttina, ei kwakille pelkästään :heh:

Kävin itsekin juuri kampaajalla. Tällä kertaa kampaaja kehui hiusteni luonnollista väriä hyvin kauniiksi. Mitäköhän kohteliaisuuksia se keksii ensi kerraksi? :heh:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
kwak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9532
Liittynyt: 06 Joulu 2004, 19:09
Paikkakunta: Helsinki

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja kwak »

Varmasti on partureissakin eroja, mutta tämä onneksi oli oikein hyvä ja idearikas. Kyllä kannatti! :uujee: Nyt on vähän erilaisempi ja siistimpi malli kuin aiemmin (tai no aiemmin ei edes ollut mitään mallia...), mutta silti ihan mun näköinen. Tykkään!

Kyseisessä paikassa sattui olemaan jotkut megatarjouspäivätmitkälie, joista sain suosikkilakkani Osis+:n hinnalla paketin, jossa oli tuon lakan lisäksi mukana Xclusiven shampoo, hoitoaine ja joku tehohoitoaine. Ihanaa kampaamokrääsää! :surrur: Heti viikonloppuna testiin!
Keep your head high above the water

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Soitin nyt ajan uuteen parturi-kampaamoon, koska tuo edellinen, jossa olen käynyt ehkä kaksi vuotta, ei osaa värjätä kuten haluisin. Sain ajan jo parin tunnin päähän! :uujee: Pikkasen jännittää mitä tulee. :surrur:

Edit: No niin, nyt kävin parturissa! <3 Tulipa tosi hyvä pää! :tapu: Olis pitänyt jo aikoja sit vaihtaa kampaamoa. Parturi-kampaaja tiesi heti millaisen tukan haluan ja osasi leikata juuri hyvän tukan! Väri muuttui vaaleammaksi, etuhiuksiin pistettiin reilusti vaaleita raitoja. Tää on nyt oikealta puolelta lähes olkapäälle ulottuva ja vasemmalla puolella ulottuu hieman leuan yläpuolelle! <3 Just tällaisen tukan oon halunnut! :kups: Oon ehkä vähän pinnallinen, kun tuun näin onnelliseksi uudesta tukasta. Lisäksi parturi-kampaaja kehui hiusteni laatua, en tiedä sanooko se niin sitten jokaiselle asiakkaalle. :heh:
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42087
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Nyt minullakin on muodikkaasti pata päässä! Lyhyen hiukseni olivat juuri sopivasti alkaneet venähtää pituutta, kun patabuumi tuli, joten sain aika äkkiä muodistettua itseni. Liikkeessä olikin iso patajuliste teipattuna tiskiin, ja päätettiin että tehdään jokseenkin tuo, pikku kevennysmuunnoksella takaraivolle vain. Ja minulle sellainen pata, jota sopii hämmentääkin. Tästä saa kätsysti joko siistin tai villin, tarpeen mukaan. Eiköhän kesällä näitä ala näkyä muillakin?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja skidi »

Värjäytin hiukseni ensimmäistä kertaa kymmeneen vuoteen. Olen tottunut antamaan kampaajalleni vapaat kädet, ja kun hän ehdotti vaaleita raitoja, suostuin. En ole vielä päättänyt, ovatko ne tätimäiset vai tosi hienot. :miettii: Tukkaa lähti myös enemmän kuin olin alun perin suunnitellut, mutta menkööt. Kyllä minulla sitä riittää. :joojoo:
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

Avatar
Ticoshay
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4911
Liittynyt: 11 Huhti 2008, 16:32

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Ticoshay »

Mä ajattelin mennä hiusmalliksi kun kerran pyydettiin :surrur: Joku hullu hiustyyli kelpais
LOBODA

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Violette »

Laitan tän nyt tänne, ehkä sopii joukkoon :joojoo:

Tarvitsisin neuvoja! Kesällä on tulossa pari juhlaa, jonne pukeudutaan hienosti ja olisi kiva laittaa hiukset jotenkin. Hiuslaatuni on erittäin v-mäinen, eli jäykkä ja liukas, enkä ole vielä tähänkään ikään mennessä oppinut laittamaan itselleni mitään kampauksia. Muotoilutuotteet eivät tehoa ja esim. lämpöraudalla kiharrettu tukka palaa entiselleen tunnissa-parissa, vaikka laittaisi mitä tököttejä. Juhlavaa/siistä nutturaa en myöskään osaa tehdä, tukkaa on liikaa ja kädet loppuvat kesken. Kampaajalle on tuskin varaa mennä, ainakaan joka kerta. :puna: (Eikä nyt ole kyse siitä, että olisi "parempia" käyttökohteita rahalle, vaan että ei oikeasti ole varaa.) Onko jollain jotain vinkkejä, miten pitkästä tukasta saisi vähän "juhlavamman" näköisen, jotain helppoa kampausta tms.? Oon tosi nolo, mutta kysyn senkin uhalla. Vai jätänkö kokonaan menemättä juhliin hiusdraaman takia :draamaa: :heh:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42087
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Eikös palmikot ole nyt pop? Sitähän voi juhlistaa sijoittamalla sekaan jotakin muutakin materiaalia kuin hiusta.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Sosuli
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 273
Liittynyt: 12 Huhti 2010, 19:26

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Sosuli »

Leikkasin tänään kevät tukan ja kyllähän siitä aika raju tuli. Toinen puoli 2mm ja toiselle jäi n. 5 sentin tukka ja molemmille puolille pulisongit. Mutta tykkään, mahtaavaa kun voin taas laittaa tukkaa keesille :heh:
Voisinpa juoksennella auringon alla.

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Löysin Helsingistä hyvän ja halvan parturin. :surrur: Ihana WTC:n kahdenkympin parturien keskittymä. :rofl: Marssin vain ensimmäiseen vastaan tulleeseen "tehän teette ilman ajanvarausta?" ja heti pääsi tuoliin istumaan. Lähes mitättömillä ohjeilla (työhaastatteluun kelpaava, mutta potentiaalia myös biletystukaksi) sain ihan mielettömän hyvännäköisen kuontalon. Kyllä nyt kelpaa taas muutama viikko mennä.
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Naali »

Niinku nyt tollasilla ohjeilla. :rofl: SHKUVIA!
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Kävin taas tänään parturissa! :uujee: Värjyytin ja leikkautin. Ihan hyvä tuli, sama malli kuin ennenkin eli toispuoleinen. Kun mentiin pesemään mun päätä pesupisteelle, mä nukahdin siihen tuoliin. :puna: Siellä kampaamossa, jossa kävin, on hierovat tuolit niin kyllähän se nyt nukuttaa, kun kroppaa hierotaan ja vielä kampaaja hieroo päähän shampoota. :heh: Mut hyvä on tukka! :surrur:
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33182
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Pete »

Tukkani lyheni tänään juuri sopivasti. Kyllä sitä vaan on kovasti erinäköinen eri tukassa. :draamaa: Olen erittäin tyytyväinen - vihdoinkin olen löytänyt hyvän parturin ja olen oppinut kertomaan mitä haluan. :tapu:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17127
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Kävin tänään pitkästä aikaa kampaajalla ja suoraan sanottuna järkytyin hinnoista. :shock: Tämä oli eka kerta kun kävin kyseisessä paikassa, joten mulla ei ollut mitään käsitystä hintatasosta. Oletin sen kuitenkin olevan suunnilleen samaa tasoa kuin vakikampaajallani. Mitä vielä, jouduin pulittamaan hiusten värjäyksestä ja leikkauksesta yli 90 euroa! :shock: :eeek: :kups: Eikä kyseessä todellakaan ollut mikään hieno trendikampaamo, vaan S-ryhmän lafka. Olen vieläkin järkyttynyt, mutta eihän siinä tilanteessa voinut muuta kuin maksaa. Ja tottakai voin syyttää itseäni, kun en etukäteen ottanut hinnastosta selvää. No, kerranhan tuo vain kirpaisi, toisaalta en varmasti mene enää sinne uudestaan. :draamaa: Positiivista on kuitenkin, että tucca on hyvä. :heh:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

i wanna be a toy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4000
Liittynyt: 01 Helmi 2006, 15:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja i wanna be a toy »

^No ajattele, kuinka paljon se kerryttää bonusta :heh: Itselläni menee 29,50, kun vain leikkautan hiukseni. Turkkilainen parturini on kuitenkin niin hyvä, että maksan sen ilomielin :joojoo: Paljon halvemmallakin saisin leikkauksen, mutta hiukset onkin sitten aina leikauttu miten sattuu :niinpa:
Ihan voitais olla ilman niitäkään siel näin.

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17127
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Parturit ja kampaamot

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Menisivätpä bonukset edes minulle, mutta omistan vain rinnakkaiskortin. :draamaa:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Vastaa Viestiin