Super-extra-wonder-shop (shoppailua)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista

Shoppailu on...

Ihanaa! Innostun aina shoppaamisesta!
91
43%
Mukavaa, mutta ei se nyt niin kummoista ole.
52
25%
Tarpeellista. Voiko shoppaamisesta muka saada nautintoa?
22
10%
Vaivaannuttavaa. En tiedä mitä ostaa, eikä oikein jaksaisi, mutta pitäisi...
33
16%
Siis mikä shoppailu? Minä pidän vielä vuoden 1982 turkoosia tuulipukuani.
14
7%
 
Ääniä yhteensä: 212

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Kuva
ION Tape2PC -kasettidekki & MP3-muunnin

Tilasin Hobby Hallista tämmöisen lelun. :surrur: Mulla on ihan älyttömästi C-kasetteja jotka voisi siirtää
cd-muotoon. Lapsena tuli äänitettyä kaikkea itse tehdyistä kuunnelmista omiin siansaksankielisiin euroviisubiiseihin. :heh: Nyt ne voisi siirtää talteen cd:lle. Myös talteen äänitetyt radion viisujuonnot ja viisuyöradiot yms. voisi
pistää uuteen formaattiin ennen kuin nauhat katkeavat ja tuhoutuvat kokonaan. :joojoo:

Mitäs mie sitten tolla vehkeellä teen kun kaikki kasetit on cd:llä? :mitvit:

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

MuzaMaza kirjoitti:Mitäs mie sitten tolla vehkeellä teen kun kaikki kasetit on cd:llä? :mitvit:
Pistät kiertoon ja myyt seuraavalle aarteidensäilyttäjälle :vonkaus:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Jisuliini
Siemailija
Siemailija
Viestit: 162
Liittynyt: 22 Helmi 2009, 16:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Jisuliini »

Shoppailemaan lähteminen on itseasiassa ajatuksena aina erittäin kiva ja "JEE MENNÄÄN VAAN" Tulee heti suusta, mutta sitten kun rahat ovat menneet jo, tai sitten kun huomaa ettei melkein mihinkään ole varaa mitä haluaisi ostaa tai kun sellaisia ihania tavaroita tai vaatteita on liikaa..niin tulee masentunut tunne ja haluaa äkkiä takaisin kotii. :shock:
Shame that it is just a fairytale~~

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

^ Samma här. Rahattomana en halua lähteä kauppoihin kiertelemään, vaan mieluummin pysyttäydyn neljän seinän sisällä :eiei:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Mitä plussia ja miinuksia näette siinä, että ostaisi huonekaluosastolta mallisohvan? Ovh:aan verrattuna hintaa on alennettu 60%. Mitä pitää tarkistaa jos tuollaisen "koeistutun" sohvan ostaa? Hajoaako se käsiin? Haiseeko se?

Sohva miellyttäisi minua kovasti.

Saisiko vanhan (vuode)sohvan säästää olohuoneessa ainakin toistaiseksi? Vastakkaisella seinällä kuin uusi (ei-vuode)sohva? Kuinka paljon ostajan pitäisi stailata asuntonsa/olohuoneensa sävyt sohvan väriin? Entä jos kyseessä olen minä?

Paljon kysymyksia, vähän rahaa. :(

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Naali »

Onks se pinkki!
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Ei oo pinkki. :mrgreen:









Vaan Fuksia. :heh:

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Naali »

No kyllähän se sitten mätsää. :ihana:
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Violette »

Minustakin se sohva on hieno. Harmi etten ole Jvvv:n elinkumppani, koska silloin ostaisin tuon sohvan. Jos en muuten, niin puoliksi normaalihinnalla. :)
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Jee kannatusta! Menen mietiskelemään finanssiasioita. :hiips:

Olis kamalaa ostaa sellainen sohva josta kukaan vieras tai Violette ei pitäisi. :shock: No, saispahan löhötä yksin. :heh: Nyt sais löhötä Violeten (ja ilmeisesti satunnaisesti Nalin) kanssa. :uujee:

Avatar
Magnum
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3126
Liittynyt: 17 Loka 2005, 16:22
Paikkakunta: Miami

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Magnum »

Tää haluu kans Jvvv:n kanssa makaamaan sohvalle. Mun keittiön tuolit on kans jonkun muun koepiereskelemää mallia ja sain ne hyvällä alennuksella. Ei niissä mitään vikaa ole ollut.
"Nakuilu on ihan jees"
-Naali

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Margot »

Mää vähän nörttishoppailin. Ostin viimeinkin itselleni ulkoisen kovalevyn, joten nyt on turvallinen olo, kun saa kaiken tärkeän koneilta varmuuskopioitua.

Ostinpa samalla sitten uuden näppäimistönkin, kun vanha alkoi hajota käsiin. Mun piti ostaa ihan vaan halvin perusmalli, mutta sitten näin sellaisen, jossa on punainen taustavalo. :uujee: No, arvatkaa, pystyinkö vastustamaan. En todellakaan. :heh: Nyt mulla on siis kaunis litteä musta näppis, johon saa halutessaan punaisen taustavalon. Mä voin nörtteillä pimeessä. :uujee:
What color is your life?

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Naali »

Margot kirjoitti:Mää vähän nörttishoppailin. Ostin viimeinkin itselleni ulkoisen kovalevyn, joten nyt on turvallinen olo, kun saa kaiken tärkeän koneilta varmuuskopioitua.

Ostinpa samalla sitten uuden näppäimistönkin, kun vanha alkoi hajota käsiin. Mun piti ostaa ihan vaan halvin perusmalli, mutta sitten näin sellaisen, jossa on punainen taustavalo. :uujee: No, arvatkaa, pystyinkö vastustamaan. En todellakaan. :heh: Nyt mulla on siis kaunis litteä musta näppis, johon saa halutessaan punaisen taustavalon. Mä voin nörtteillä pimeessä. :uujee:
Taustavalotettu näppis. :ihana: Muutenkin jotenkin kauniit ostokset.
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Vielä noista sohvahankinnoista:

Oman sohvani ostin vuonna 2006 Askosta. Sohvani on kolmen istuttava, joka myytiin 50% alennuksella sen takia, koska se kuului johonkin sohvaryhmään, jossa oli siis kahden- ja kolmenhengen istuttavat sohvat, ja tämä kahdenhengen istuttava sohva oli mennyt rikki. :mrgreen: Järkyttävä lause (virke). En ole varma oliko tämä ostamani sohva jokin näyttelykappale, mutta hyvä se on silti! :tuuletus:
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

Magnum kirjoitti:
Juurovissön kirjoitti:Karhun sähkönsiniset tossut, joissa hopealla "M-logo" :ihana: Vaikka asuntoni on jo ennestään täynnä tossuja, noita en voinut vastustaa. Ja olihan ne Alessa 40 egellä :surrur:

Punaiset ois ollu myös keltaisella "M-logolla", mut niistä oli joko liian isoja tai pieniä kokoja. Hmm... oiskohan jossain toisessa kaupassa? :puna:
Missä näitä on? :uujee: Vieläkö ehtii jostain hamstraamaan kotimaisia Karhuja? Mulla on yhdet kirkkaan vihreät Karhut mustalla logolla. :joojoo:

Ai niin, olen tennarinostolakossa, koska asunto on ennestään täynnä tossuja.
Arvaas mitä, löysin Karhun punaiset tossut keltaisella M:llä varustettuna eilen Malmin Prismasta! :puna:
Ja nyt tossunostolakkoon tämän jälkeen (ainakin kuukaudeksi :hihi: )

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Sohva :ihana:
Kuva
Kiitokset NimiMuurahaisille Naali ja Magnum kantoavusta, Magnumille vielä erikseen hyvästä peruutusopastuksesta. :tapu:

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Margot »

Oih, hieno on sohva. :ihana:
What color is your life?

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Violette »

Huomatkaa sävy sävyyn oleva Jvvv:n NuuNuu sohvan edessä. :rofl:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Klodvig
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3010
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 07:17
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Klodvig »

Kommii on. Minulla oli joku "fuksia sohvalla" -vitsi, mutta sitä on vaikea muotoilla käyttökelpoiseksi.
Spread our codes to the stars
You must rescue us all

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Naali »

Joo ja mun piti kertoa se eilen, mutta unohdin. :draamaa: Sohva oli kiva, vaikka myyjäsetä olikin ihan pihalla kaikesta ja mumisi. :heh:
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Margot »

^ Luultavasti se vaan järkyttyi, kun raavas mies ostaa tuon värisen sohvan. :joojoo:
What color is your life?

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Ihana jvvv:n olkkaripolkkari! :surrur:

Mie en osaa käyttää tuota edellä mainitsemaani ION Tape2PC -kasettidekki & MP3-muunninta. Olen mielestäni pistänyt kaikki piuhat oikein ja ajanut sen ohjelman tietokoneelle, mutta en pääse edes STEP1 kohtaa tekemään kun se ei ota mitään käskyjä eikä lähde pois näytöltä. Lukee vaan Begin connecting your tape deck to the computer, then click next. :niinpa:

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Jatkan yksinpuheluani. Olen hirveen pettynyt, etten saa tuota kasettidekki-muunninta pelittämään. :lohduton:
Liekö vika minussa vai sitten laitteessa. Ei tämmönen seminörtti vaan tajua miksi ohjelma ei vaan toimi enkä pääse
tekemään mp3-tiedostoja vanhoista nauhoistani. Ei edes kunnollisia suomenkielisiä käyttöohjeita mukana. Eikä mistään löydy neuvoja ongelmatilanteiden korjaamiseen.

Pitänee pistää paluupostilla takaisin HH:lle. :lohduton:

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Oothan kokeillut käynnistää koneen uudelleen niin että soittimelta tulee vielä mahdollisesti samaan aikaan ääntä? Siis että kone ja USB-portti varmasti hoksaa laitteen? Itse tuskailen usein tuon USB-vinyylisoittimen kanssa - tuntuu että se käyttäytyy joka kerralla eri tavoin, ja vaatii aina vähän erilaisen lämmittelyn. :(

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Mulla on sama juttu scannerini kanssa, välillä läppäri tunnistaa sen ja välillä ei. Siihen tulee virta suoraan läppäristä USB:n kautta ja pitäisi toimia, kun vaan laittaa kuvan levylle, mutta useimmiten se ei henkäisekään. Joskus auttaa johdon irrottaminen, toisinaan taas täytyy hakea laite tietsikan levyltä ja käynnistää sieltä erikseen.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Jvvv kirjoitti:Oothan kokeillut käynnistää koneen uudelleen niin että soittimelta tulee vielä mahdollisesti samaan aikaan ääntä? Siis että kone ja USB-portti varmasti hoksaa laitteen? Itse tuskailen usein tuon USB-vinyylisoittimen kanssa - tuntuu että se käyttäytyy joka kerralla eri tavoin, ja vaatii aina vähän erilaisen lämmittelyn. :(
Mie en vaan käsitä mikä tuossa mun systeemissä mättää. :eiei:

1. USB-piuha on pistetty tietsikkaan ihan oikein ja sen toinen pää on tuossa laitteessa kiinni.
Mitään ei kyllä tapahdu, eikä kone ilmoita että uusi laite kytketty kuten esimerkiksi ämppäriä laittaessa ilmoittaa.
2. Kasettidekki pyörii, valot vilkkuu mutta ääntä ei kuulu mistään.
3. Työpöydällä on EZ Tape Conventer-pikakuvake, mutta kun klikkaan sitä niis se tulee kyllä näytölle, mutta siihen ei voi klikata mitään toimintoja. Se ei ota mitään käskyjä vastaan. Eikä sitä saa siirrettyä pois näytöltä tai suljettua rastista.

-Kyllä mie mielestäni olen toiminut ihan oikein, ajanut levyllä olleen ohjelman koneelle ja ladannut typerän I-tunesin myös. Mutta ei vaan lähde käyntiin. :lohduton:

AUTTAKKEE!!! MIE HALUAN NUO VANHAT C-KASSUTALLENTEET CD:LLE!! :vollotus:

Avatar
ashanti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3393
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 11:42
Paikkakunta: St.Moritz

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja ashanti »

Vähänkö olisi mukava tulla tutkailemaan Muzukan koneelle tuota ongelmaa , etenkin kun uusi lelusi kuulostaa kivalle. Eikö Jvvvvvvvvvvv:n neuvostakaan apua? Osaisiko Klodde neuvoa, kysy siltä suoraan?
Viimeksi muokannut ashanti, 02 Maalis 2009, 19:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
U kosu stavi ruzmarin
I jedan cvijet kraj šadrvana
Lejla, zar bi mogla ti drugog voljeti?
Golube, moj golube
Nosi joj suze mjesto pjesme

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Siis vähänkö musta olisi ihana päästä leikkimään tolla lelulla. Mulla on tietsikkapöydällä jo hirvee kasa vanhoja kasetteja valmiina uuteen kukoistukseen, mutta ei mun älykapasiteetti vaan riitä tämän(kään) ropleeman ratkaisemiseen. Kamukin kävi sitä laitetta katsomassa vänksäämässä, mutta ei osannut auttaa. :lohduton:

Avatar
Klodvig
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3010
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 07:17
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Klodvig »

Kokeile vielä (ellet ole kokeillut) vaikkapa toista USB-liitäntää koneessa, ja kokeile myös tuleeko laitteesta ääntä ulos ollenkaan jos liität sen RCA-kaapelilla suoraan stereoihin tai koneen line-in -liitäntään. Jos jälkimmäisen kautta saat ääntä ulos, niin koneella voi kuitenkin siirtää sitä kautta sitten kappaleet koneelle.

Itse olen siirtänyt suoraan kasettidekistä koneelle vanhoja kasetteja tuollaisella analogisella liitännällä, tallennukseen käy esim. ilmainen Audacity-ohjelma. Ohjelmalla voi sitten pätkiä nauhoituksen sopiviin kohtiin, normalisoida ja poistaa kohinaa, pakata mp3-muotoon (tai muuhun) ja kaikkea muuta kivaa.
Spread our codes to the stars
You must rescue us all

Avatar
Metsis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3253
Liittynyt: 07 Tammi 2006, 14:26
Paikkakunta: Turku

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Metsis »

Masennusnettishoppailin tai nettimasennusshoppailin UFFin nettikaupassa 68 eurolla. :puna:
Katsos, onni on kuin päivänpaiste, mitä kirkkaampi paiste on, sen mustempi varjo vierelläsi. Pilvisellä säällä ei ole varjojakaan.
Hilja Valtonen - Neekerityttö peilaa

Vastaa Viestiin