Super-extra-wonder-shop (shoppailua)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista

Shoppailu on...

Ihanaa! Innostun aina shoppaamisesta!
91
43%
Mukavaa, mutta ei se nyt niin kummoista ole.
52
25%
Tarpeellista. Voiko shoppaamisesta muka saada nautintoa?
22
10%
Vaivaannuttavaa. En tiedä mitä ostaa, eikä oikein jaksaisi, mutta pitäisi...
33
16%
Siis mikä shoppailu? Minä pidän vielä vuoden 1982 turkoosia tuulipukuani.
14
7%
 
Ääniä yhteensä: 212

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33181
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Pete »

Kirkkonummen Prismassa oli hygieniatuotteita ja erikoiskeksejä hurjassa alennuksessa. Ensimmäiset olivat -50 % ja jälkimmäiset jopa -62 %. :shock:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Celda
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 930
Liittynyt: 05 Tammi 2016, 14:27

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Celda »

Törmäsin Varustelekan nettikaupassa Romanian armeijan ylijäämähuopaan 35 € hintaan. Se on lampaanvillaa ja siinä on rusehtava ruutukuvio. Alkuperäismuoveissaan tulleessa huovassa oli alussa jännä, jokseenkin tervamainen haju, joka onneksi tasaantui perus lampaanvillaiseksi varsin nopeasti; reunassa on jotain itäblokin omaa nailonia. :heh: Hieman karhea se on, mutta todella tuli tarpeeseen, kun kotona on aika viileää kun lämmitys ei ole vielä päällä. :hali:

Vaalit on ja roiskuu.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42036
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Kävin tänään Rauman Prismassa shoppailemassa. Haaviin tarttui

- etukäteen tilaamani 2 kpl Joe Blascon Dermaceal Medium -peitevoidetta, ynnä 4 kpl levityssieniä
- arkki Suomen museot -aiheisia postin ikimerkkejä (olisin halunnut Arabian astiat -arkin, mutta olivat loppuneet)
- Salosen leipomon ruisreikäleipä (se on kai turkulainen leipomo? mitään raumalaista en löytänyt)
- Hailuodon panimon vehnäolutta iso pullo (valittu Suomen parhaaksi vehnäolueksi)
- Matelaiturin maustamaton Mate-energiajuoma (minulle uusi kokemus)
- tuore kurkku.

Harmittelin, ettei mukana ollut kylmälaukkua, sillä Kivikylän laukkamakkara olisi ollut pikantti paikallinen tuominen (itselleni kotiin). Nyt harmittelen, etten tajunnut, että olisihan Prismasta varmaan sellaisen + kylmävaraajan ostanut.

Lisäksi tarkastelin kalatiskin valikoimaa, kun ajattelin, että ehkä rannikolla on monipuolisempaa. Silakkaa ei ollut tarjolla. :shock: Paistettuja pikkurillin kokoisia muikkuja oli, mutta niistä ei kerrottu hintaa eikä sitäkään, mistä ovat. Tietääkseni Säkylän Pyhäjärvessä kyllä on muikkua; ehkä sitten sieltä? Mielenkiintoisena erikoisuutena tarjottiin särkikaloja alle kolmen euron kilohintaan erittelemättä kalalajeja sen tarkemmin. Joku säyne siinä näytti ainakin olevan. Aika halpaa, sanoisin.

Rauman Lukon fanituotteita oli tarjolla, mutta en ostanut. :heh:

Koko reissullani en sitten muuta ehtinytkään kuin kävellä Prismaa edestakaisin, ja käydä syömässä Prisman tiloissa löytyvässä Hesburgerissa. Tämä oli toinen kerta eläissäni kun kävin Raumalla. Edellisestä on varmaan 30 vuotta.
Rise, angel, shine, love!

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Super-extra-wonder-shop (shoppailua)

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

Voi, etkö käynyt Rauman vanhassakaupungissa? Enpä ole minäkään, mutta se on ainoita paikkoja Suomessa, missä voisin käydä. Utön yms. saarten lisäksi.

Itse tein pyöräretken Malmin Citymarkettiin viikko sitten. Ostin 18 purkkia tonnikalaa, koska -50%. Lisäksi ostin irtokarkkia, koska alennuksessa (6.95e/kg). Olen vuosikymmenten tauon jälkeen päässyt irtokarkin makuun. Nyt ostin ensimmäistä kertaa karkkia CandyKing Premium -valikoimasta. Paljon kääreellisiä makeisia. Otin pussiin suklaisia konvehtipalloja, jotka olivat italialaista alkuperää. Ei ollut premium, vaan ylimakeaa, pelkästään sokerille maistuvaa. Niinhän se usein on: moni kakku päältä kaunis.

Olen älyttömän pihi.

Mutta samalla: mielestäni se on paras luonteenpiirteeni. Ainoa, josta on ollut pelkästään hyötyä.

Halveksin kaikkia, jotka elävät yli varojensa.

Jani Toivola velkaantui kansanedustajavuosinaan.



P.S. Kävin myös Kaaren Sokoksessa. Siellä väitettiin, että Joe Blasco ei ole mihikään katoamassa, heillä on tehtaalla vain pulaa raaka-aineista.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33181
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Super-extra-wonder-shop (shoppailua)

Viesti Kirjoittaja Pete »

^ Minä kävin eilen Malmilla ukrainalaisessa Sopilka-kaupassa. Sieltä tarttui mukaan erittäin hyviä karkkeja ja ok-makuista suklaata.

Sokoksen 3+1-päivillä näkyi olevan alennuksessa jotakin Joe Blasco -voidetta. :joojoo:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42036
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Super-extra-wonder-shop (shoppailua)

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Pete kirjoitti: 30 Syys 2023, 17:02 Sokoksen 3+1-päivillä näkyi olevan alennuksessa jotakin Joe Blasco -voidetta. :joojoo:
Keskiviikkona olin liikenteessä, ja piti asioida Sokoksella, mutta tajusin että siellä on ne paviaanipäivät ja siksi tolkuton ryysis niin pyörsin pois. (Nimi tulee räikeänpinkistä väristä.)
UsvaAuer kirjoitti: 30 Syys 2023, 14:35 Voi, etkö käynyt Rauman vanhassakaupungissa? Enpä ole minäkään, mutta se on ainoita paikkoja Suomessa, missä voisin käydä.
Kävin jo silloin joskus 30 vuotta sitten. Ehkä se riittää.
UsvaAuer kirjoitti: 30 Syys 2023, 14:35 P.S. Kävin myös Kaaren Sokoksessa. Siellä väitettiin, että Joe Blasco ei ole mihikään katoamassa, heillä on tehtaalla vain pulaa raaka-aineista.
Ihanaa! Kunhan jatkavat juuri Dermaceal Mediumin tuotantoa sitten joskus taas. :heh: Minulla on nyt varastoa joksikin aikaa.
Rise, angel, shine, love!

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Super-extra-wonder-shop (shoppailua)

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

Tämän viikon shoppailut:

Keskiviikkona kiirehdin heti aamupäivästä Hulluille päiville: irtokarkit 4.90e/kg. Pettymyshän se oli: valikoima käsitti kymmentä sorttia. Ostin lähinnä susupalaa, vähän. Hullareilla on vähän väkeä ja moni tarjous näennäinen, Prisma-hinnoissa.

Torstaina tein hyvää: korjasin maahan pudonneita ja mätänemisvaarassa olevia omenoita omiin tarpeisiin. Tontti taisi olla toisen. Kävin myös Cittarissa, jonka valikoimat olen vasta löytänyt. Nytkin oli jos jonkinlaista broilerisuikaletta -50%.

Tänään kävin Mustan Pekan sadonkorjuumarkkinoilla. Juurespusseja lähti euron hintaan kuusi (yhteensä 11 kiloa). Väkeä oli kuin Hullareilla entisaikaan.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33181
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Super-extra-wonder-shop (shoppailua)

Viesti Kirjoittaja Pete »

UsvaAuer kirjoitti: 07 Loka 2023, 11:57 Hullareilla on vähän väkeä
Joo, oli kyllä järkytys – kaipa kaikki vaan odottavat lähestyvää konkurssia. :/ Leffalippuja tarttui minun mukaani (pääsin ensimmäistä kertaa ikinä suoraan tiskille ilman jonotusta) ja useita joululahjoja (mm. erikoiskahveja).
Riskinä seniorilaumat

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8168
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Super-extra-wonder-shop (shoppailua)

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Mun visiitit Hulluille Päiville lakkasi siihen, kun Stockmann lopetti CD-, DVD- ja blu-ray-levyjen myymisen. Eipä ole ollut asiaa koko liikkeeseen sen koommin.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4101
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Super-extra-wonder-shop (shoppailua)

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

North Outdoorin verkkokaupassa on nyt jotain synttäritarjouksia ja Outlet-osastollakin aika paljon kaikenlaista. Sain jonkinlaisen alennuskoodinkin. Valitettavasti en nyt vain pysty perustelemaan itselleni tarvitsevani enempää merinovillavaatteita. Yritin kyllä kaikkeni.

Stokkalla en ole käynyt varmaan kymmeneen vuoteen. Aikoinaan kehitin vastenmielisyyden koko kauppaa kohtaan, kun yritin Hesan Stokkalla ostaa nahkahanskoja ja hansikasosaston myyjä (jolla näytti olevan kiire siirrellä hansikkaita pinosta toiseen) vastasi ystävälliseen tervehdykseeni, että ne voi kyllä maksaa muillekin kassoille. Jäivät sitten ostamatta ja maksamatta mille tahansa kassalle.

Jos muuten ette ole lukeneet Antto Terraksen kirjaa Stockmann Yard - myymäläetsivän muistelmat, niin suosittelen :joojoo: Ilmeisesti Terras ei kuitenkaan saanut potkuja kirjan takia.
kuva
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42036
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Super-extra-wonder-shop (shoppailua)

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^ Ei ollut heille tarpeeksi hieno. :hahaha:

Minulla on samantapainen kokemus Sokoksen kemikalio-osastolta, jossa erehdyin asioimaan joku tuulipuku ylläni. Luultiin varmaan, etten ole asiakas vaan joku seuralainen. Stockmannilta sain kyllä hyvää palvelua.

Kemikalio-osastoilta joudun metsästämään myyjää, samoin usein rautakaupoissa. Ehkä en vaikuta kummankaan asiakasryhmään kuuluvalta. Apteekissa ja alkossa myyjät sen sijaan hyökkäävät kimppuun. Autokauppoja en ole kokeillut.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42036
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Super-extra-wonder-shop (shoppailua)

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Rainbow-merkki poistuu S-ryhmän valikoimasta.

:eeek:

Siis olen ihan järkyttynyt. Saa olla korvaavan Coop-tuotemerkin vanha gouda ja ravintolafileet yhtä hyviä, tai ei hyvä heilu. :nuija:
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5411
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: Super-extra-wonder-shop (shoppailua)

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

Eilen illalla menetin pysyvästi hermoni langallisin kuulokkeisiin, joten tänään marssin Clas Ohlsonille ja ostin elämäni ensimmäiset langattomat nappikuulokkeet. Normaalihinta olisi ollut kolmekymppiä, mutta Black Weekin vuoksi sain ne 15 eurolla. On kyllä kätevää kun enää ei ole sitä johtoa tiellä kun kuuntelee musiikkia :mrgreen:
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Vastaa Viestiin