Super-extra-wonder-shop (shoppailua)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista

Shoppailu on...

Ihanaa! Innostun aina shoppaamisesta!
91
43%
Mukavaa, mutta ei se nyt niin kummoista ole.
52
25%
Tarpeellista. Voiko shoppaamisesta muka saada nautintoa?
22
10%
Vaivaannuttavaa. En tiedä mitä ostaa, eikä oikein jaksaisi, mutta pitäisi...
33
16%
Siis mikä shoppailu? Minä pidän vielä vuoden 1982 turkoosia tuulipukuani.
14
7%
 
Ääniä yhteensä: 212

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Margot »

Oi, mustat hääpuvut. <3 Haaveilin semmoisesta jossain vaiheessa, mutta päädyin kuitenkin perinteiseen valkoiseen. Yhden mustan hääpuvun olen nähnyt (kuvissa), ja oli tosi hieno.
What color is your life?

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

Margot kirjoitti: Oi, mustat hääpuvut. <3 Haaveilin semmoisesta jossain vaiheessa, mutta päädyin kuitenkin perinteiseen valkoiseen.
Mikäs se punainen yhdessä taannoisessa kuvassa sitten oli, siinä luki "matkalla häihin" tms. Galleriassa taisi olla. Ihastelin jo, että olipa kaanis hääpuku. Mut eihän ne välttämättä olleet omat häät  :stupido: Vai oliko sulla joku matkapukukin erikseen  :heh:
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Huomenna pääsee taas kirjakauppaan. :kups: Tosin vain koulukirjoja, mutta voi olla, että matkaan tarttuu jotain muutakin.  :mrgreen:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Margot »

Marjukka kirjoitti:
Margot kirjoitti: Oi, mustat hääpuvut. <3 Haaveilin semmoisesta jossain vaiheessa, mutta päädyin kuitenkin perinteiseen valkoiseen.
Mikäs se punainen yhdessä taannoisessa kuvassa sitten oli, siinä luki "matkalla häihin" tms. Galleriassa taisi olla. Ihastelin jo, että olipa kaanis hääpuku. Mut eihän ne välttämättä olleet omat häät  :stupido: Vai oliko sulla joku matkapukukin erikseen  :heh:
Oli ne omat häät. :mrgreen: Siinä kuvassa oli mun punainen kietaisuneuletakki, jota käytin ulkovaatteena. Mulla oli myös punaiset lapaset. :heh:
What color is your life?

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

Kiva että pidin sitten villatakkia sun hääpukuna  :puna:  :repeilee: 
Oikeasti katsoin sitä, että oih, miten kauniin värinen!

Todella harvalla on kuitenkaan hääasukokonaisuudessa lapasia, aika siistiä.
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Margot »

No eihän sitä siitä kuvasta oikein näe, että mikä vaate se on. :mrgreen:
What color is your life?

Avatar
barbarossa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7772
Liittynyt: 18 Marras 2003, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja barbarossa »

Mäkin olin nimenomaan ajatellut, että sulla oli punainen hääpuku tuon kuvan peusteella. Yksi kuva siis kertoi paljon vähemmän kuin tuhat sanaa. :heh:

Ja mitä tulee Lacosten pikeepaitoihin, niin mulla oli 80-luvulla mintunvihreä sellainen, sen 80-lukulaisempaa väriä tuskin on. :draamaa:
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj

Avatar
Kosti-71
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6834
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 01:48
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Kosti-71 »

Tää osti eilen uuden sängyn 160cm. Nyt sitten mahtuu niitä komeita miesvieraitakin nukkumaan. ;)
Onnistumiset nostavat itseluottamusta. T: ikuinen sinkku

Avatar
ZetZet
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7878
Liittynyt: 02 Huhti 2004, 14:06

Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja ZetZet »

Tämä shoppaili ompelukoneen. En ole mikään käsityöihme, mutta olisi se nyt kiva saada viimeinkin ikkunaverhot päärmättyä. Ja oman koneen hankintaa puolusti sekin, että meillä kumpikin on sen verran lyhyt, että housunlahkeet joutuu aina lyhentämään.

Lotossa saa toiset ja toiset taas ei, heissan heissan heissulivei!


Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Violette »

Paljonkos nuo ompelukoneet nykyään maksaa? Mäkin olen miettinyt sen hankintaa, kun liian pitkät housunlahkeet ovat ongelmana täälläkin.
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
ZetZet
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7878
Liittynyt: 02 Huhti 2004, 14:06

Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja ZetZet »

Tuo on semmoinen aika lailla perusmalli, hintaa 169 euroa. Eli ei ihan halpa, mutta kuitenkin vielä kipukynnyksen rajoissa. Joissain kaupoissa myydään käytettyjä malleja, joita voi saada jo muutamalla kympillä. Ja sitten tietty jos haluaa saumurin, niin siitä saa pulittaa käsittääkseni ainakin 300.

Lotossa saa toiset ja toiset taas ei, heissan heissan heissulivei!


Avatar
Anna_M
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4716
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 22:22
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Anna_M »

ZetZet kirjoitti: Ja sitten tietty jos haluaa saumurin, niin siitä saa pulittaa käsittääkseni ainakin 300.
Mitä sillä saumurilla tehdään? Paitsi tietysti saumuroidaan...?
Et langeb pilk,
kuu kaob ja kaugel kaigub kell.
Sind keegi öösse kannab valgel hobusel.

Avatar
ZetZet
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7878
Liittynyt: 02 Huhti 2004, 14:06

Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja ZetZet »

Voi kuule nyt kysyit liian vaikeita. Mutta käsittääkseni se myös leikkaa ja huolittelee samalla kun ompelee saumaa, joten saumurilla saa nopeasti ja parempaa jälkeä aikaan.

Itse en ole kuitenkaan koskaan saumuria kokeillut, niin en tiedä miten paljon parempi laite se on.

Lotossa saa toiset ja toiset taas ei, heissan heissan heissulivei!


Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

Nimenomaan housunlahkeiden lyhentäminen mielessä mullakin on ompelukone. Kyllästyin kursimaan käsin. Mun peruskone maksoi kai jotain 150 e, Kodin1:ssä on aika usein plussatarjouksena joku perusmasiina n. 100-130 e. Saahan siihen toki enemmänkin rahaa uppoamaan, jos haluaa jotain jännittävämpiä toimintoja...
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Trikoon kanssa saumuri on kätevä.  :joojoo:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
minnie
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8811
Liittynyt: 26 Touko 2006, 23:38
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja minnie »

ZetZet kirjoitti: Voi kuule nyt kysyit liian vaikeita. Mutta käsittääkseni se myös leikkaa ja huolittelee samalla kun ompelee saumaa, joten saumurilla saa nopeasti ja parempaa jälkeä aikaan.

Itse en ole kuitenkaan koskaan saumuria kokeillut, niin en tiedä miten paljon parempi laite se on.
Juuri näin. Saumuri on myös kätsä housunpunttien lyhentämisessä, varsinkin farkkujen...ompelukone voi takuta paksun kankaan kanssa, mutta saumuri ei.

Mä oon aina halunnut saumurin, muttei oo varaa sellaiseen ja halpaa ei kannata ostaa, varsinkaan köyhän.  Osamaksulla vois hankkia...harkintaan. :miettii:
20th Century Boy Kuva
>Placebo<

Avatar
barbarossa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7772
Liittynyt: 18 Marras 2003, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja barbarossa »

Mä olen tyytyväisenä lyhentänyt farkkuja samalla perus-Singerillä jo 16 vuotta eikä ole osoittanut hajoamisen merkkejä.  :joojoo:
Saumuria kokeilin kerran ala-asteella kaverini luona ja se vetosi kyllä laiskaan ja ompelutaidottomaan Barbarossaan, kun se tuntui tekevän kaiken. :tapu:
Kun ompelukonetta tulen käyttäneeksi tosiaan vain housujen ja hameiden lyhentämiseen sekä joihinkin päärmäilyihin, niin saumuri olisi varmaan tehokas ratkaisu. Kuva
Toisaalta sitä täytyisi sitten käyttää aika paljon, että maksaisi itsensä takaisin - itse käytän konetta ehkä kahdesti vuodessa. :puna:
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14190
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Kosti-71 kirjoitti: Tää osti eilen uuden sängyn 160cm. Nyt sitten mahtuu niitä komeita miesvieraitakin nukkumaan. ;)
Ajatteliko kukaan muu ensin, että 160cm on hieman lyhyt sängyksi, varsinkin mallinmittaisille komeille miehille  :puna: :puna:
Hello Hi!

Avatar
GiveMeWings
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8830
Liittynyt: 15 Loka 2004, 21:50

Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja GiveMeWings »

Miks ne komeet miesvieraat laitetaan eri sänkyyn?  :mrgreen:
Terveisiä kotiin. Joka kotiin.

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Jónsì kirjoitti: mutta voi olla, että matkaan tarttuu jotain muutakin.  :mrgreen:
No tarttuihan sieltä vaikka mitä. :mrgreen:

Juhani Nuorluoton Slaavien kirjalliset traditiot ja kirjakielet :kups: ja viimeinkin se puolan sanakirja, jota on pitänyt ostaa noin kaksi vuotta. Aika pieni, vain 29 000 sanaa, mutta ajaa varmasti tarkoituksensa. Näihin menikin yhteensä 42 euroa.  :puna:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
totalhki
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1610
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja totalhki »

Ulkoinen 1 TB kovalevy. Laitoin pyörimään RAID 1 moodissa ja firewire 800 piuhalla kiinni Powerbookiin. Valmiina ollaan historiallisen kevään tv-ohjelmasadon säilömiseen.  :)
Musiikki on makuasia.

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Margot »

Me ostettiin Klodden kanssa yhteinen suoristusrauta. :heh:
What color is your life?

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

totalhki kirjoitti: Ulkoinen 1 TB kovalevy.
:kuolaus:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Klodvig
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3010
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 07:17
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Klodvig »

Jónsì vei sanat -tai kuolan- suustani.
Spread our codes to the stars
You must rescue us all

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja Margot »

Haahaa, Jonsi vei kuolan Klodden suusta. :hahaha:
What color is your life?

Avatar
GiveMeWings
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8830
Liittynyt: 15 Loka 2004, 21:50

Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja GiveMeWings »

Mitäs ne nyt kuolaa. Mä ostin tänään yhden feta-paahtopaisti rieskan hintaan 3,50 euroa.  :draamaa:
Terveisiä kotiin. Joka kotiin.

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Ahaa. Mä voisin shoppailla vaikkapa laihdutuspillereitä.  :eeek:
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
GiveMeWings
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8830
Liittynyt: 15 Loka 2004, 21:50

Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja GiveMeWings »

Ei kannata, ei sellaisia ole olemassakaan. Jätä mieluummin shoppailematta rasvaisia ja makeita ruokia - saman rahan voit käyttää herkulliseen ja kevyeeseen thai-ruokaan  :hali:
Terveisiä kotiin. Joka kotiin.

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Mmh... Kylläpä minulla alkoi tehdä mieli suklaata!  :eeek:
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
The_Sipi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8768
Liittynyt: 24 Touko 2006, 22:28
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Vs: Shoppailua

Viesti Kirjoittaja The_Sipi »

Mun shoppailut, niin että sitä voisi kutsua siksi shoppailuksi kuin mitä shoppailuksi yleensä mielletään, jää pääasiassa dvd-levyihin. Siis oikeasti, oli rahatilanne kuinka heikko tahansa, ja oli katsomattomia elokuvia kuinka paljon tahansa, niin aina pitää ostaa lisää, kun näkee jonkun hyvän elokuvan alennuksessa. Tälläkin hetkellä on 12 leffaa katsomatta plus kaks tv-sarjan boksia (Tummien vesien tulkit sekä X-filesin eka tuotantokausi). Eikä puhettakaan, ettenkö ostaisi lisää leffoja vielä ennen kuin nämä olen katsonut. En vain pysty. DVD-telinekin jo täynnä ja jos minulla olisi toinen samanmoinen dvd-teline, se olisi jo puolitäysi. Tahtoo kaikki dvd:t tahtoo!  :puna:

Niin ja tosiaan, vain yhden elokuvan olen ostanut sillä perusteellaa, että sen idea on ollut niin huono, että sen on pakko olla hyvä leffa.  :heh:

Vaatteita en tykkää shoppailla oikein, kuten en cd:itäkään, joskin cd:iden kohdalla johtuu siitä, että on liikaa levyjä, joita haluaisi, mutta aikaa on niin vähän (mitäs olen leffafriikki :P). Yleensä ostan paidat noudattaen periaatettani, että kunhan on musta pääosin, saa kelvata, mutta kerran Halpa-Hallissa näin paidan, jonka aivan välttämättä halusin, vaikkei siinä ollut mustaa lainkaan. Minun vain oli saatava se t-paita... ehkä minullakin on vielä toivoa sen suhteen, että minusta sukeutuisi vielä jonain päivänä oikea perushintti. :mrgreen: :mrgreen:
Mahatma Gandhi walked barefoot most of the time, causing lots of calluses on his feet. He also ate very little, which made him frail and with his odd diet, he suffered from bad breath. This made him... A super calloused fragile mystic hexed by halitosis.

Vastaa Viestiin