Sata salamaa (Sääseuranta)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista
Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Sata salamaa (Sääseuranta)

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Mikä tää on tää Suomen sää nyt? :shock: Eilen yöllä kun astuin Helsinki-Vantaan ovista ulos niin oli kuin tropiikkiin olisi tullut :shock: No, yleensä tuon mukanani huonot säät joten eiköhän se tästä pian sadeennu ja viilene :joojoo:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16293
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: Sata salamaa (Sääseuranta)

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

Aancon kirjoitti:No, yleensä tuon mukanani huonot säät joten eiköhän se tästä pian sadeennu ja viilene :joojoo:
:heh: http://www.foreca.fi/Finland/Helsinki/tenday
Imagine a world where no one knows my name
Where I can be young and make my own mistakes
Sometimes I just wanna say I'm not okay
Imagine a world where no one knows my name

Avatar
mpappa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4061
Liittynyt: 02 Syys 2005, 18:18

Re: Sata salamaa (Sääseuranta)

Viesti Kirjoittaja mpappa »

Lämpömittarissa +11, mutta sentään aurinkoista. Tuulee reippaasti.
Love shine a light

Avatar
Nehaka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3689
Liittynyt: 03 Loka 2006, 20:41

Re: Sata salamaa (Sääseuranta)

Viesti Kirjoittaja Nehaka »

Aivan ihana sää! :tuuletus: Aurinko on vihdoinkin mennyt sinne, minne kuuluu (pilvien taakse) ja on viileä tuuli. Pystyin nukkumaan viime yönä. :ihana:
Practically perfect people never permit sentiment to muddle their thinking.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37228
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Sata salamaa (Sääseuranta)

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

^ Minä höntti nukuin ensimmäisen yön tänä kesänä ikkuna auki. :puna: Juu ja tietenkin sinä kylmimpänä yönä...
And when I cry I cry for both of us.

Avatar
Zera
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3744
Liittynyt: 19 Heinä 2006, 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Sata salamaa (Sääseuranta)

Viesti Kirjoittaja Zera »

Täällä ukkosti koko yön, ärsyttävää. Nyt on ihan mukava ilma, noin +11 ja sataa :D Inhoan hellettä, onneksi se meni ohi, edes vähäksi aikaa.

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17146
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Sata salamaa (Sääseuranta)

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Aancon kirjoitti:Mikä tää on tää Suomen sää nyt? :shock: Eilen yöllä kun astuin Helsinki-Vantaan ovista ulos niin oli kuin tropiikkiin olisi tullut :shock: No, yleensä tuon mukanani huonot säät joten eiköhän se tästä pian sadeennu ja viilene :joojoo:
Sun syytä siis kaikki! :draamaa: :heh:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sata salamaa (Sääseuranta)

Viesti Kirjoittaja Margot »

Olin ihan fiiliksissä, kun sain pukea aamulla sukkahousut. :heh: Toivon raikastavaa sadetta jonkin aikaa ja sitten mukavia 15-20 asteen lämpötiloja. Olo helpotti kummasti, kun ilma alkoi viiletä. Kämppäni oli kyllä aamulla edelleen ihan sauna, mutta eiköhän se siitä nyt ala helpottaa.
What color is your life?

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Sata salamaa (Sääseuranta)

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Ihana lämmin kesäsade :ihana:
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37228
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Sata salamaa (Sääseuranta)

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

^ Kylmää kesäsadetta kolme tuntia. :niinpa:
And when I cry I cry for both of us.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57786
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Sata salamaa (Sääseuranta)

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Kesä, tule takaisin! :parku:
⚰️ R.I.P. Eurovision 🪦

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sata salamaa (Sääseuranta)

Viesti Kirjoittaja Margot »

Mua ärsyttää, kun näin kuumalla ei jaksa tehdä yhtään mitään. En yhtään ihmettele, että eteläeurooppalaisilla on laiska maine. :heh:
What color is your life?

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11678
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Sata salamaa (Sääseuranta)

Viesti Kirjoittaja romualdo »

plus että siellä on keskipäivällä 2 tunnin siesta eli huili- eli hyppy- eli lepotunnit, siinä mielesä viisaampia kuin täällä, ja iltapäivään myöhempään ovat töisä...

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Sata salamaa (Sääseuranta)

Viesti Kirjoittaja Violette »

Margot kirjoitti:Mua ärsyttää, kun näin kuumalla ei jaksa tehdä yhtään mitään. En yhtään ihmettele, että eteläeurooppalaisilla on laiska maine. :heh:
Kuuma ilma todellakin passivoi, eikä ajatuskaan juokse. Ei ihme, että pohjoiseurooppalaiset ovat rikkaita ja eteläeurooppalaisten talous on vähän miten sattuu. :heh: Kylmässä pohjolassa ei ole muuta puuhaa kuin istua sisällä työskentelemässä tai opiskelemassa ja stressaamassa tulevasta. :rofl:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Darhen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4400
Liittynyt: 02 Maalis 2005, 14:29
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sata salamaa (Sääseuranta)

Viesti Kirjoittaja Darhen »

Violette kirjoitti:
Margot kirjoitti:Mua ärsyttää, kun näin kuumalla ei jaksa tehdä yhtään mitään. En yhtään ihmettele, että eteläeurooppalaisilla on laiska maine. :heh:
Kuuma ilma todellakin passivoi, eikä ajatuskaan juokse. Ei ihme, että pohjoiseurooppalaiset ovat rikkaita ja eteläeurooppalaisten talous on vähän miten sattuu. :heh: Kylmässä pohjolassa ei ole muuta puuhaa kuin istua sisällä työskentelemässä tai opiskelemassa ja stressaamassa tulevasta. :rofl:
Asiaa turisette. :joojoo: Silti tänä kesänä ei ole ollut yhtä vaikeaa, kuin viime kesänä.. Siis toistaiseksi.. :heh:
I am not that desperate and you are not that lucky.

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: Sata salamaa (Sääseuranta)

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Margot kirjoitti:Mua ärsyttää, kun näin kuumalla ei jaksa tehdä yhtään mitään.
Mulla on just päinvastoin. Lämpimällä säällä saan itseni sängystä ylös ja tehtyä vaikka mitä rästijuttuja, jotka odottaa. Sitten kun tulee toinen suomalainen vuodenaika, p*ska, niin kaikki suunnitelmat jää toteuttamatta, koska ei vaan ole energiaa esim. opiskella niin paljon.
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sata salamaa (Sääseuranta)

Viesti Kirjoittaja Margot »

^ Joo, oon huomannut, että monilla se menee just noin päin. Pitänee siis olla kiitollinen, että itse kykenee tekemään jotain suurimman osan vuodesta, koska eihän näitä helteitä kai "parhaimmillaankaan" voi olla enempää kuin kuukausi tai kaksi vuodesta.
What color is your life?

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Sata salamaa (Sääseuranta)

Viesti Kirjoittaja Violette »

Olen samis Margotin kanssa (no ylläri). Onneksi kesän helteet eivät kestä kauaa. Ihanaa kun aamulla vetää kledjut niskaan ja viiden minuutin päästä on jo hiki. Not. :nohyi: Muina vuodenaikoina jaksan paremmin elää normaalia elämääni, johon kieltämättä kuuluu tiettyä aktiivisuutta. Ei onnaa helteellä. :joojoo:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Darhen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4400
Liittynyt: 02 Maalis 2005, 14:29
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sata salamaa (Sääseuranta)

Viesti Kirjoittaja Darhen »

Tarvitseeko tähän lisätä jotain? :mrgreen: En oo kyllä mitenkään tuottoisa talvellakaan. :roll: Mun pitää löytää oma sylvi, talät tai kevsä. :heh:
I am not that desperate and you are not that lucky.

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sata salamaa (Sääseuranta)

Viesti Kirjoittaja Margot »

Toi hiki muakin ällöttää. Osa ihmisistä haisee ihan järkyttävälle, mutta ilman hajuakin tää on aika oksettavaa. Kiva, kun alle 10 minuutin bussimatkan jälkeen hiki valuu pitkin reisiä ja selkää pitkin p*rseeseen. :nohyi: Myös tissit on tosi viehkon hikiset. Enkä mä edes ole mikään kova hikoilemaan. Paitsi naamasta, mikä on tosi kivannäköistä, varsinkin näin asiakaspalveluammatissa. Mä näyttäisin mieluummin hyvältä.

Disclaimer: Muut saa silti tykätä helteistä. :joojoo:
What color is your life?

Avatar
Darhen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4400
Liittynyt: 02 Maalis 2005, 14:29
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sata salamaa (Sääseuranta)

Viesti Kirjoittaja Darhen »

Mun otsa hikoilee helteellä enemmän kuin Eric Saade tanssiessaan keikalla. Ei siis välttämättä paha juttu... :vonkaus:
PS: Noi pylly- yms. hiet = hyi. :eeek: Itsehän tuoksun helteellä hunajalle ja ruusuille. :rofl:
I am not that desperate and you are not that lucky.

Hurrican
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4986
Liittynyt: 13 Tammi 2007, 14:01

Re: Sata salamaa (Sääseuranta)

Viesti Kirjoittaja Hurrican »

Jónsì kirjoitti:Mulla on just päinvastoin. Lämpimällä säällä saan itseni sängystä ylös ja tehtyä vaikka mitä rästijuttuja, jotka odottaa. Sitten kun tulee toinen suomalainen vuodenaika, p*ska, niin kaikki suunnitelmat jää toteuttamatta, koska ei vaan ole energiaa esim. opiskella niin paljon.
Allekirjoitan joka sanan. Lämpimällä, tai jopa kuumalla säällä suorastaan pursuan energiaa ja haluan tehdä kaikkea. Eilen aamulla siivosin huoneeni ja vedin kahden tunnin hikilenkin pyörällä. Oli ihanaa kun sai vaan hikoilla ja kuuma aurinko tuntui joka ihosolulla. <3

Toisen suomalaisen vuodenajan voisi tosiaan nimetä p*skaksi, koska silloin palelee, masentaa, ahdistaa, v*tuttaa eikä todellakaan huvita eikä jaksa tehdä mitään. Yksinkertaisesti tämä tiivistää sen mitä ajattelen ko. vuodenajasta:
i wanna be a toy kirjoitti:Suomen talvi ei ole hyväksi kenellekään normaalille ihmisille :eiei:
Ja vielä kerran: minä rrrakastan hellettä ja aurinkoa. <3 Älä mene pois tällä kertaa liian nopeasti!

Avatar
Darhen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4400
Liittynyt: 02 Maalis 2005, 14:29
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sata salamaa (Sääseuranta)

Viesti Kirjoittaja Darhen »

Ihanaa, että vaan ääriolosuhteiden säät innostavat ihmisiä noin paljon. :rakkaus: Minusta ainakin 20 astetta lämpöä on ihanaa ja hellivää, mutta taas helteet ovat perceestä. Vastaavasti en tykkää ääripakkasista, mistä monet nyt varmasti järkyttyvät. :heh:
I am not that desperate and you are not that lucky.

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sata salamaa (Sääseuranta)

Viesti Kirjoittaja Margot »

Ei mulla vaan ole mitään syytä pitää epänormaaleina teitä, jotka nautitte helteestä. Ihmisten ruumis ja mieli nyt vaan reagoi eri tavalla eri lämpötiloihin!

Mieluiten ottaisin Darhenin tavoin jotain vähemmän äärimmäistä kuin helteet tai hirveät pakkaset. Jos pitää valita, otan kyllä pakkaset. Onneksi suurin osa vuodesta lämpötila on jotain normaalia.
What color is your life?

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Sata salamaa (Sääseuranta)

Viesti Kirjoittaja Violette »

Margot kirjoitti:Toi hiki muakin ällöttää. Osa ihmisistä haisee ihan järkyttävälle, mutta ilman hajuakin tää on aika oksettavaa. Kiva, kun alle 10 minuutin bussimatkan jälkeen hiki valuu pitkin reisiä ja selkää pitkin p*rseeseen. :nohyi: Myös tissit on tosi viehkon hikiset. Enkä mä edes ole mikään kova hikoilemaan. Paitsi naamasta, mikä on tosi kivannäköistä, varsinkin näin asiakaspalveluammatissa. Mä näyttäisin mieluummin hyvältä.
Joo, mä vihaan myös sitä valuvaa hikeä, ja etenkin tissien välissä valuessaan se kutittaa ikävästi. :puna:

Haisevat ihmiset :nohyi: Ja voi sitä riemua julkisissa kulkuneuvoissa, kun istuu penkille, joka on edellisen istujan jäljiltä aivan märkä hiestä. :roll:
Margot kirjoitti:Disclaimer: Muut saa silti tykätä helteistä. :joojoo:
Niin saa :joojoo:

OT, mutta mä en oikein ymmärrä koskaan tätä "normaali"-juttua. Okei, jonkun mielestä ei ole normaalia, jos ei nauti helteistä, mutta mä en vaan tajua, miksi pitää lajitella ihmiset ylipäätään "normaaleihin" ja "ei-normaaleihin" yleensäkään missään asiassa. Homot eivät ole normaaleja, karppaajat eivät ole normaaleja, euroviisufanit eivät ole normaaleja jne. Ihmiset on aika monessa asiassa erilaisia, niin myös tässä, miksei voi vain suvaita eri mielipiteitä ja suuntaumisia?
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Sata salamaa (Sääseuranta)

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Tämän aamun sade häiritsi mun työpäivän alkua, kun en päässytkään pyöräilemään vaan piti sumplia bussi- ja ratikka-aikataulujen kanssa. :draamaa: Ja päiväni venyy nyt liian pitkäksi! :draamaa:
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17146
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Sata salamaa (Sääseuranta)

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Weewa kirjoitti:Tämän aamun sade häiritsi mun työpäivän alkua, kun en päässytkään pyöräilemään vaan piti sumplia bussi- ja ratikka-aikataulujen kanssa. :draamaa: Ja päiväni venyy nyt liian pitkäksi! :draamaa:
Sama ongelma. Okei, olisinhan mä voinut lähteä pyöräilemään sadevaatteet ylläni, mutta tässä työssä pitää kuitenkin olla jotenkin ihmisen näköinen, enkä varmasti olisi ollut sitä enää parinkymmenen minuutin pyörämatkan jälkeen, hikisenä sekä kosteana :heh:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
riksa[
Press
Press
Viestit: 4595
Liittynyt: 16 Touko 2010, 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sata salamaa (Sääseuranta)

Viesti Kirjoittaja riksa[ »

Aintsu kirjoitti:hikisenä sekä kosteana :heh:
:vonkaus:
I'm not as think as you drunk I am

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17146
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Sata salamaa (Sääseuranta)

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Jollen suorastaan märkänä! :vonkaus:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Vompeli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12745
Liittynyt: 26 Elo 2005, 15:50

Re: Sata salamaa (Sääseuranta)

Viesti Kirjoittaja Vompeli »

Turun yksi parhaimpia puolia kyllä on, että täällä ei ikinä sada kun muualla kärsitään. Minä olen aina tuon syyksi sanonut Naantalin aurinkoa. :heh: Vähän tuli minuutin verran joku pikkukuuro ja se oli siinä. :surrur:

EDIT (17.30): No nyt näemmä alkoi mennä pilveen ja pientä jyrinää kuuluu. Saas nähdä nyt. :mrgreen:
Raipatirai

Vastaa Viestiin