Cinéma (Elokuvat)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista

Kuinka usein käyt elokuvissa?

Kerran kuussa tai useammin
20
11%
Kerran kahdessa kuussa
24
13%
Kolmen tai neljä kuukauden välein suunnilleen
42
23%
Ehkä pari kertaa vuodessa
58
31%
Kerran vuodessa tai harvemmin
41
22%
 
Ääniä yhteensä: 185

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Rec on yksi mun lempikauhuelokuvia, tykkäsin tosi paljon. Muistaakseni kirjoitin tänne siitä oman arvostelunikin joskus. Vuokrasin sen ensin ja sitten oli pakko ostaa ihan omaksi. Pitäisikin katsoa taas.
Periaatteessa tuolle ei saisi tehdä ainakaan suoraa jatkoa, koska loppu oli juuri tuollaisena niin tehokas. Toivottavasti se jatko-osa on ihan erillinen kertomus, eikä kuolleita herätetä henkiin.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17145
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Mulla olikin heikko muistikuva siitä, että joku oli tuosta elokuvasta joskus maininnut. :D Se oli siis täällä.
Munkin mielestä [Rec] on parhaita niistä vähistä kauhuleffoista, joita olen nähnyt. Jatko-osan juonesta en tiedä sen enempää, paitsi (spoilausvaroitus) ainakin Angelan näyttelijä tulee olemaan mukana siinä.
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Vompeli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12745
Liittynyt: 26 Elo 2005, 15:50

Re: Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja Vompeli »

Himoshoppaajan salaiset unelmat oli ihku komedia. :ihana: Neljä tähtöstä! <3
Raipatirai

Avatar
Maarushka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3115
Liittynyt: 23 Tammi 2005, 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja Maarushka »

Hazel kirjoitti:Rec on yksi mun lempikauhuelokuvia, tykkäsin tosi paljon. Muistaakseni kirjoitin tänne siitä oman arvostelunikin joskus.
Mäkin hankin jokin aika sitten tuon Rec:in Hazelin kehuttua sitä täällä. Ja en kyllä pettynyt, tuo oli just hyvä ja parani (tai paheni :peukku: ) vaan loppua kohden. Kauhuelokuvat on tosiaan loistavaa viihdettä. Viikonloppuna viimeksi sivistin itseäni Kaunalla, kun en ole syystä tai toisesta sitä vielä nähnyt. Ja kakkonenkin tuossa odottelee katsomista.
I don't want more choice, I just want nicer things!

Avatar
JIM
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1166
Liittynyt: 10 Tammi 2008, 19:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja JIM »

No nyt mäkin katoin tuon Rec:in ja pitää kyllä sanoo että oli todella jännä kauhuleffa, vaikka mäkin oon näitä tän lajityypin kauhiksia paljon nähnyt niin tässä oli tunnelma kohdallaan ja ensimmäistä kertaa varmaan vuosiin todella jännitin lopussa. :joojoo:
Toi tunnelma johtu just siitä käsikamera kuvauksesta sekä siitä että kyseessä oli Espanjalainen, eikä Jenkkileffa.Tää Amerikkalaisversio tästä ei varmasti tuota tunnelmaa pysty tavoittaan, vaan se jälleen jenkkien käsissä latistuu. :roll:
Mutta kaiken kaikkiaan loistava kauhuleffa oli. :peukku: :joojoo:
"Hard times are a-coming, missy.
You may be selling, but nobody,s going to be buying.
Not at these prices."

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33357
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja Pete »

From Beijing With Love oli ihan hauska actionkomedia. Vähän vaan ärsytti, kun takakannessa lukee vuotena 2005, vaikka leffa on tehty alunperin jo vuonna 1994. :roll: Noh, olihan tuota onneksi ihan hauska katsoa. :joojoo:

Kuva
Riskinä seniorilaumat

Avatar
The_Sipi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8768
Liittynyt: 24 Touko 2006, 22:28
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja The_Sipi »

Slummien miljonääri - :peukku: :peukku: :peukku:
Vuoden paras elokuva :mitvit: ? No ei ees. Turhankin ennalta-arvattava monin paikoin, mitä tulee itse kisailuun, ja kun kuorii (kirjoitin eka kourii) pois tämän Miljonääri-hommelin, niin jotenkin tuntui melko tavanomaiselta slummikuvaukselta (en minä tiedä, en ole slummikuvauksia paljon nähnyt). Ei sillä, niin kauan kuin Salim ja Jamal olivat lapsia, tarina veti hyvin mukaansa niin ilon kuin surunkin hetkellä, mutta mitä vanhemmiksi he tulivat, sitä enemmän tarina latistui. Tai siis, vähän väkinäisen tuntuista tuntui loppupuolella olevan. Ihan kelpo elokuvahan tämä kokonaisuudessaan, mutta ei sen enempää.

Ja kyllä minä ainakin epäuskoisena katselin paikallisten kohtelua :eiei: .
Mahatma Gandhi walked barefoot most of the time, causing lots of calluses on his feet. He also ate very little, which made him frail and with his odd diet, he suffered from bad breath. This made him... A super calloused fragile mystic hexed by halitosis.

Avatar
BronZe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1371
Liittynyt: 27 Marras 2003, 23:12
Paikkakunta: Turku

Re: Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja BronZe »

On se silti huomattavasti parempi kuin joku Benjamin Button, vaikka ei tosiaan vuoden paras elokuva olekaan. :heh:

Mut joo, oot ehdottomasti oikeassa siinä, että alkupuoli on ehdottomasti elokuvan paras osa. Loppupuolella ei vaan enää ole sitä samaa taikaa, joka siinä alussa on. Iso kiitos siitä menee loistaville lapsinäyttelijöille. :tapu:

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Tuo Slummien miljonääri on mielestäni vuoden paras elokuva. :joojoo: En muista koska olisin nähnyt paremaa elokuvaa.
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja Margot »

Katsoin Elizabethtownin, jossa näyttelevät Orlando Bloom ja Kirsten Dunst. Ensinnäkin, Orlando. Voi kyynel, miten kaunis ihminen. :kaunis: Sitten, olipa kauhea elokuva. Jotenkin vähäeleisen kauhea. Siinä ei ollut mitään sellaista valtaisaa huonoutta, vaan se vaan oli mitättömyydessään ja pienimuotoisuudessaan samalla myös kauhea. Henkilöt oli ihan kamalia: Orlando tylsä pönöttäjä ja Kirsten rasittava typerä hössö. Sivuhenkilöt oli kaikki lähinnä hulluja. Kaikki tapahtumat oli ärsyttäviä ja todella epäuskottavia. Lopussa kun luuli jo olevansa turvassa, tuli vielä oikein überkamala ja epäuskottava käänne, kun tyttö oli suunnitellut pojalle täydellisen road tripin musiikkeineen päivineen. Ja tietenkin myös ajoittanut kaikki musiikit sopiviin kohtiin. Siis tällastahan tapahtuu joka päivä, mulle ainakin. :surrur:
What color is your life?

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Olen katsonut tänään kaksi leffaa:

Ihmisjahti (Wrong Turn 2003)
Ohjaus: Rob Schmidt
Pääosissa: Desmond Harrington, Eliza Dushku, Emmanuelle Chriqui, Jeremy Sisto, Julian Richings, Lindy Booth

Tylsänpuoleinen kauhuleffa, jonka esikuva on selvästi Texasin moottorisahamurhaaja. Pari tähteä.

The Sentinel - Salaliitto (2006)
Ohjaus: Clark Johnson.
Pääosissa: Michael Douglas, Kiefer Sutherland, Eva Longoria, Martin Donovan, Kim Basinger, David Rasche.

Tämä oli aika kiva toimintaleffa, piti hyvin otteessa koko ajan. Kiefer :ihana:
Kolme tähteä ja Kieferille plussa päälle.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
BronZe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1371
Liittynyt: 27 Marras 2003, 23:12
Paikkakunta: Turku

Re: Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja BronZe »

Hazel kirjoitti:Ihmisjahti (Wrong Turn 2003)
Ohjaus: Rob Schmidt
Pääosissa: Desmond Harrington, Eliza Dushku, Emmanuelle Chriqui, Jeremy Sisto, Julian Richings, Lindy Booth

Tylsänpuoleinen kauhuleffa, jonka esikuva on selvästi Texasin moottorisahamurhaaja. Pari tähteä.
Tämän näkemisestä on jo jonkun aikaa, mutta itse en kyllä mielessäni yhdistäisi näitä elokuvia juurikaan toisiinsa. Ennemminkin voisin veikata Wrong Turnin esikuvan olevan The Hills Have Eyesin alkuperäisversio, jota en tosin itse ole edes nähnyt. Mun mielestä Wrong Turn on ihan viihdyttävää kauhuleffahömppää, eikä Eliza Dushkun läsnäolo myöskään haittaa yhtään. Eliza Dushku. :ihana:

Mä ajattelin tänään katsoa joko Hellboy 2:n tai uusimman Hulkin. :miettii:

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Margot kirjoitti:Katsoin Elizabethtownin, jossa näyttelevät Orlando Bloom ja Kirsten Dunst. Ensinnäkin, Orlando. Voi kyynel, miten kaunis ihminen. :kaunis: Sitten, olipa kauhea elokuva. Jotenkin vähäeleisen kauhea. Siinä ei ollut mitään sellaista valtaisaa huonoutta, vaan se vaan oli mitättömyydessään ja pienimuotoisuudessaan samalla myös kauhea.
Kiitoksia valaisevasta arviosta. Taidan jättää tuon leffan väliin. Olen nimittäin pari kertaa meinannut katsoa sen, mutta olen uumoillut sen olevan tylsä..
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja Hazel »

BronZe kirjoitti:Ennemminkin voisin veikata Wrong Turnin esikuvan olevan The Hills Have Eyesin alkuperäisversio, jota en tosin itse ole edes nähnyt.
Mä en ole tuota nähnyt, mutta saattaa hyvinkin olla se esikuva. Mulla vaan tuli tuo Moottorisahamurhaaja mieleen lähinnä siitä paloittelusta yms.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
JIM
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1166
Liittynyt: 10 Tammi 2008, 19:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja JIM »

Katsoin tänään aiheeltaan todella rankan Trade nimisen leffan. Leffan käsitteli aiheeltaan siis ihmiskauppaa ja liikutti ainakin mua ja sai ajattelemaan tän maailman julmuuksia. :miettii:
Leffan juoni lyhyesti, eli: Vasta 13 vuotias Adriana kidnapataan Mexico cityn ghetosta ja hänet aiotaan salakuljettaa Yhdysvaltoihin ja huutokaupata siellä, mutta 17 vuotias veli lähtee joukkion perään aikomuksenaan pelastaa sisarensa ja saa tähän apua Jenkki poliisilta jonka oma tytär on muinoin kadonnut.
Rankasta aiheestaan huolimatta suosittelen tätä leffaa, :peukku: joka varmasti saa ajattelemaan asioita pintaa syvemmältä. :joojoo:
"Hard times are a-coming, missy.
You may be selling, but nobody,s going to be buying.
Not at these prices."

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja Margot »

Ai niin, piti vielä sanoa tuosta Elizabethtown-kokemuksestani, että siinä oli vieläpä käytetty yhtä oksettavimmista tarinan eteenpäinviemiskeinoista: musiikki soi taustalla ja näytetään irrallisia merkityksettömiä paloja tapahtumista. Tässä tapauksessa ei ollut jaksettu keksiä, miksi pääpari ihastui toisiinsa, joten homma oli korvattu pätkillä puhelinkeskusteluista. Vihaan tuollaista. :nohyi: Jos ei ole ideoita, älkää tehkö elokuvaa! Varsinkin tuo rakkaustarinan kuvaaminen tuntuu usein olevan niin ylivoimaista, että turvaudutaan tuohon halpaan kikkaan.
What color is your life?

Avatar
The_Sipi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8768
Liittynyt: 24 Touko 2006, 22:28
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja The_Sipi »

Jää illasta huono maku, jos nyt menee nukkumaan, sillä katsottua tuli niin huonohko Aikavarkaat kuin umpihuono Rintaman kauhut -komediatkin, joten nyt on aika päättää tämä ilta johonkin mitä luultavimmin hyvään elokuvaan: BLUE VELVET!

Tuo Margotin mainitsema "irrallisia merkityksettömiä paloja" sopisi kuvaamaan hyvin myös Rintaman kauhuja, mikä tekikin siitä niin ulosteen. Mut joo, nyt Blue Velvetin pariin.
Mahatma Gandhi walked barefoot most of the time, causing lots of calluses on his feet. He also ate very little, which made him frail and with his odd diet, he suffered from bad breath. This made him... A super calloused fragile mystic hexed by halitosis.

Avatar
BronZe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1371
Liittynyt: 27 Marras 2003, 23:12
Paikkakunta: Turku

Re: Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja BronZe »

Slumdog Millionaire avasi tosi hienosti Suomessa. Paras tuotto kopiota kohden sitten Quantum of Solacen. :peukku: Viime vuoden parhaan elokuvan Oscarin voittaja No Country for Old Menin tuotto per kopio oli noin 5 000 dollaria Slumdogia heikompi, vaikka se julkaistiin melkein puolet pienemällä kopiomäärällä. Erittäin lupaava aloitusviikon tuotto siis Slumdogilta. Vaikka eipä tuo mikään ihme ole, kun se on varsin mukavan kokoinen hitti ympäri maailmaa. :joojoo:

Mun vuoden parhaimpien elokuvien listalla se on tosin vasta seitsemäntenä, ja varmaan tulee jonkun verran tippumaan. Saas nähdä koska tippuu ulos kymmenen kärjestä. Ai niin, sitä vartenhan pitäisi vähän katsoakin niitä elokuvia. :niinpa:

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Sauna
Ohjaus: AJ Annila
Pääosissa: Ville Virtanen, Tommi Eronen, Viktor Klimenko, Sonja Petäjäjärvi, Rain Tolk, Kari Ketonen, Kati Outinen
Suomalainen kauhuleffa. Ihan ok tämä on, mutta paljon erilaisia kauhuleffoja nähneenä pidin tätä liian yllätyksettömänä. Enkä pidä elokuvista, jotka tapahtuvat melkein koko ajan sumussa ja pimeydessä.
Kolme tähteä kuitenkin.

Slummien miljonääri
Ohjaus: Danny Boyle
Pääosissa: Dev Patel, Freida Pinto, Madhur Mittal, Anil Kapoor, Irrfan Khan
Pidin tästä kyllä. Erityisesti pidin tiheästä tunnelmasta, äänityksestä ja upeasta kuvauksesta. Vaikea sanoa, ansaitsiko parhaan elokuvan oscarin, kun en ole muita ehdokkaita vielä nähnyt, mutta ihan hyvä leffa tämä on.
Neljä tähteä.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12020
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja sziget »

Yle Teema esittää kevään ajan ranskalaista uutta aaltoa. Perjantaina 20.3. on vuorossa yksi suosikeistani, Claude Chabrolin Rohkea nuoruus (1959). Yleensä näitä näkee vain arkiston teatterissa Orionissa, joskus harvoin Ylen kanavilla.

27.3. tulee Resnais'n Hiroshima, rakastettuni (1959), 3.4. Demyn Lola (1961), 10.4. Truffaut'n Ampukaa pianistia (1960), 22.5. Godardin Alphaville (1965)... :surrur:
Sarjan ohjelma
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Mäkin bongasin noita ranskalaisia, tykkään :peukku:
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
Soppis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8813
Liittynyt: 18 Touko 2004, 23:03
Paikkakunta: Tampere

Re: Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja Soppis »

Aintsu kirjoitti:En muista, onko täällä puhuttu espanjalaisesta kauhuelokuvasta [Rec] (2007). :mitvit:
Joka tapauksessa kyseessä oli mulle aivan tuntematon tapaus. Mutta oli todella intensiivinen ja mielestäni omaperäisesti toteuttu leffa! :joojoo: Pidin ideasta paljon ja elokuvan loppu herätti kysymyksiä. Haluan ehdottomasti nähdä tämän kakkososan sitten kun se ilmestyy, mutta jenkkien tekemän version taidan jättää väliin. :heh:
Hazelilta lainasin [Rec]:in. Melko hyvä. Ahdisti ainakin. Mua häiritsi vain se, että tyypit ryhtyivät aina vain järjenvastaisempiin päätöksiin juoksevana jatkumona. Vähäisetkin järjen äänet himmennettiin heti alkajaisiksi. :D Jatko-osahan tästä on jo tuloillaan, katsottavaa kamaa ykkösen pohjalta. Kauhuketta.

***½

Slummien miljonääri on paras leffa, mitä olen pitkään aikaan nähnyt!! Alussa meni kylmät väreet, sitten vaihtui silkaksi mielenkiinnoksi. Tasannevaihetta (poikien pakolliset teiniseikkailut) seurasi vangiten tehty pakottava loppuratkaisu maailman tämän hetken parhaalla elokuvamusiikilla höystettynä. En selvinnyt kyynelehtimättä. A R Rahman on nero. Just love it! :rakkaus:

****½

You and me, can't you see, we're playing with fire?
Tell me now, do you feel this burning desire?

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Ensimmäinen levy 4-tuntisesta Cleopatra-spektaakkelista ahmittu :rakkaus:
Elizabeth Taylor = jumalatar :rakkaus:
Puolet 65:sta asuvaihdoksestakin on kaiketi nähty :rakkaus:
Ja Elizabeth miltei vailla rihmankiertämääkin :rakkaus:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja Margot »

Brokeback Mountain katsottu. Odotin jännityksellä, millainen elokuva oli niin suuri ilmiö ja sai aikuiset naiset fanittamaan kuin pikkutytöt. En kyllä tajua. Ensin tyypit vähän hakkaa toisiaan ja nai. Sit kärsitään ja vanhetaan. Yhtäkkiä toinen kuolee. Ja elokuva loppuu. Mitä ihmettä? :mitvit: Suurta rakkaustarinaa en saanut tästä millään. Kuolleista ei saisi puhua pahaa, mutten kyllä oikein tykännyt Heath Ledgerin suorituksesta. Se näytti koko ajan sellaiselta "nyt esitän tässä ujoa ja jäyhää, siksi puhunkin näin vaikeasti". En pitänyt, antaisin kaksi tähteä.
What color is your life?

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja skidi »

Margot kirjoitti:Brokeback Mountain katsottu. Odotin jännityksellä, millainen elokuva oli niin suuri ilmiö ja sai aikuiset naiset fanittamaan kuin pikkutytöt. En kyllä tajua.
Noku homot on niiin ihqui!111 :surrur: :seliseli:
:hiips:
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Minusta Brokeback Mountain on kyllä aika onnistunut elokuva. Eihän se toki mikään toimintaleffa ole, vaan syvällinen analyysi 60-luvun amerikkalaisesta moraalista. Sen varsinainen tragediahan on kielletty rakkaus, yhteiskunnan takia ylläpidetyt kulissit. Ennis (Ledger) ei pystynyt edes itselleen myöntämään rakkauttaan ennen kuin Jack oli kuollut. Elokuvan loppu on mielestäni erityisen kaunis.

Ennis on minulle hahmona aika vastenmielinen, toisin kuin Jack, mutta Ledgerin näyttelijätyö on kyllä huippuluokkaa. Ledger teki Ennisistä juuri sellaisen sisäänpäin kääntyneen, rasistisen, amerikkalaisen peruscowboyn, jolle homous oli kauheuden paikka, varsinkin, kun se ilmeni itsessä. Muutkin roolityöt koskettivat ainakin minua.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33357
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja Pete »

Libanonilainen Caramel oli aikas kiva draama erilaisten naisten ystävyydestä Beirutissa. :peukku:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
The_Sipi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8768
Liittynyt: 24 Touko 2006, 22:28
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja The_Sipi »

Mahatma Gandhi walked barefoot most of the time, causing lots of calluses on his feet. He also ate very little, which made him frail and with his odd diet, he suffered from bad breath. This made him... A super calloused fragile mystic hexed by halitosis.

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Tyypillistä amerikkalaista moraalia taas :niinpa: . Toivottavasti elokuva päätyy edes DVD:lle tai ulkomaiseen levitykseen, jos ei amerikkalaisten pää kestä sen katsomista.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Margot kirjoitti:Brokeback Mountain katsottu. Odotin jännityksellä, millainen elokuva oli niin suuri ilmiö ja sai aikuiset naiset fanittamaan kuin pikkutytöt. En kyllä tajua. Ensin tyypit vähän hakkaa toisiaan ja nai. Sit kärsitään ja vanhetaan. Yhtäkkiä toinen kuolee. Ja elokuva loppuu. Mitä ihmettä? :mitvit: Suurta rakkaustarinaa en saanut tästä millään. Kuolleista ei saisi puhua pahaa, mutten kyllä oikein tykännyt Heath Ledgerin suorituksesta. Se näytti koko ajan sellaiselta "nyt esitän tässä ujoa ja jäyhää, siksi puhunkin näin vaikeasti". En pitänyt, antaisin kaksi tähteä.
En ehkä olisi ihan noin ankara, mutta aika samoilla linjoilla olin nähtyäni aikoinaan. Minustakin kaatui ennen kaikkea roolitöihin. Ledger näyttelee sisäänpäinkääntyneisyyttä kyllä hyvin, ja ahdistusta, hieman maneerisesti mutta silti jees, mutta minä en nähnyt himoa enkä nähnyt rakkautta sillä lailla kun niitä olisi pitänyt olla, silloinkin kun tarkoitus on esittää sen kätkemistä. Gyllenhaal oli siinä parempi, mutta se on aina niin slime että ei vaan iske. Minusta keskinäinen kemia ei toiminut, nämä eivät lopulta uskaltaneet ja siksi se rakkaustarina jäi torsoksi. Jos muistelee vaikka Ivoryn Pitkän päivän iltaa, jossa Hopkins yhdellä katseella ilmaisee kaiken ja sen kaiken kätkemisen, myös itseltään, yhtä aikaa tai sitten Ang Leen Jäämyrskyä, jossa Kline kanssa vetää monitasoisesti, niin aika yksiulotteista työtä tässä tehtiin.

Se alkuperäinen novellihan on todella upea, ja tarina, tässä olisi ollut kyllä ainekset

Vastaa Viestiin