Un peu de poivre, un peu de sel (Reseptivinkit)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista

Ruoanlaitto on:

Mahtavaa puuhaa ja ihana harrastus
47
45%
Ihan kivaa aina välillä jos viisut soivat taustalla
38
36%
Pakollinen velvollisuus keittiössä
12
11%
Jonkun toisen puuhaa, ei sovi minulle...
8
8%
 
Ääniä yhteensä: 105

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Reseptivinkit

Viesti Kirjoittaja Violette »

Mä taas en tykkää kalasta ollenkaan, mutta säilyketonnikala on toki poikkeus ;) Katkaravut maistuvat myös, toisin kuin monille muille kalan inhoajille.
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Mikkelsson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4724
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 15:15
Paikkakunta: Helsinki

Reseptivinkit

Viesti Kirjoittaja Mikkelsson »

Helpolla persoonallista kalaruokaa saa myös vähän eksoottisemmin.

Reilunkokoiset lohipalat paistetaan ensin nahkapuolelta pannulla, nahka saa vähän palaakin. Ripaus merisuolaa ja reilustu mustapippuria mausteeksi. Sitten vaan uuniin kypsymään valmiiksi. Tuo nahkapuolelta paistaminen poistaa turhaa rasvaa, mutta paistettaessa ainoastaan siltä puolin ja loppukypsennettäessä uunissa, jää kala kuitenkin meheväksi.

Sitten pannulle suikaloitua paprikaa, sipulia, vihreitä papuja ja valkosipulia kuullottumaan oliiviöljyyn.

Sitten vain tirisevälle pannulle ensin vihannekset ja päälle lohi ja tarjolle pöytään. Itse korvaan kastikkeen helpolla tulisella maustevoilla, eli sekoitan vain voita ja chilpotlejen lientä. Ei mitään muuta. Sopivan tulista ja hyvää, eikä mitään senkummempia lisukkeitakaan tarvita.

-Kokeilkaa kalaa myös perinteisen kermaisen pippuripihvin kastikkeen kanssa; meillä kun ei tuota lihaa juuri syödä, niin korvaan annoksessa pihvin tuoreella tonnikalalla. Sitten vain valkosipuliperunoita ja naminami. :)
Men jag vara stark, jag kan få allt.
Jag kan sprida färg, jag kan regera.
Men det blir nog en till kaffe och en cigarett.

Avatar
ZetZet
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7878
Liittynyt: 02 Huhti 2004, 14:06

Reseptivinkit

Viesti Kirjoittaja ZetZet »

Ai pirskatti kun harmitti pistellä Painonvartijoiden reseptillä tehtyä kasvissoppaa noita Mikkelssonin vinkkejä lukiessa... tahtoo kermaa ja herkkua.

Lotossa saa toiset ja toiset taas ei, heissan heissan heissulivei!


Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Pätkiskakku

Viesti Kirjoittaja Violette »

Marjukka tuossa monta sivua aikaisemmin kyseli pätkiskakun ohjetta, ja laitan sen nyt tähän kun satuin löytämään itsekin ihan vasta vähän aikaa sitten ;)

PÄTKISKAKKU
5 dl vehnäjauhoja
3 dl sokeria
2 tl vaniljasokeria
1 rkl leivinjauhetta
4 rkl kaakaojauhetta (esim. van houten)

150 g sulatettua voita tai margariinia
2 dl maustamatonta jogurttia
4 patukkaa pätkistä
3 munaa


Sekoita kuivat aineet keskenään.
Lisää paloitellut pätkikset sulaneen rasvan joukkoon ja sekoita.
Lisää rasvan sekaan jogurtti ja munat. Lisää vielä kuivat aineet.
Sekoita seos huolella, taikinaa ei kuitenkaan tarvitse vatkata koneella.
Laita taikina jauhotettuun kakkuvuokaan ja paista n.45 minuuttia 175 asteessa.

Kuorrutus:
170g suklaata
100g voita

Sulata aineet varovasti liedellä ja valuttele jäähtyneen kakun päälle.
Voit ripotella pinnalle vaikka suklaahippuja koristeeksi.

Eiköhän tästä ole muillekin iloa vaikka Marjukka olisikin jo ehtinyt tämän löytää. Itse en ole vielä ehtinyt kokeilla...
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Reseptivinkit

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

Juuh, olin tuon löytänyt. Kiva kuitenkin että postasit sen muidenkin herkkusuiden iloksi :) Kokeiltukin on ja suosittelen, jos on suklaan ystävä. Tosin makeannälkä katoaa aika tehokkaasti jo yhden palan jälkeen :shock: Ja jos ei ole tarpeeksi suklaista, niin ainahan tuota pätkismäärää voi vähän lisätäkin... :wink:
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Reseptivinkit

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

no olipas hyvää kyllä tuo pätkiskakku!! Pistin yhden ylimääräsen pätkiksen sekaan vielä :P kannattaa muidenkin kokeilla!
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Avatar
male
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5449
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Reseptivinkit

Viesti Kirjoittaja male »

En voi jättää kokeilematta tuota pätkiskakkua. Olen aikamoinen suklaasyöppö.
"Well, if you must know, I have written fourteen books and as I am the only one who has read them I can tell you that they have all been very well received."

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Reseptivinkit

Viesti Kirjoittaja Violette »

Tätä keskustelua voisi taas nostaa esille välillä, kun satuin löytämään aivan ihanan broileripaistoksen ohjeen. Suosittelen kaikille broileri- ja riisiruokien ystäville, mutta en laihduttajille ;)

Broileripaistos

n. 300 g broilerin marinoituja (file)suikaleita
3 dl riisiä oman valinnan mukaan
1 prk smetanaa
2 dl kermaa
1 sipuli
n. 3-4 valkosipulin kynttä
currya
mustapippuria
hieman aromisuolaa
juustoraastetta

Keitä riisi kanaliemessä. Kannattaa jättää se hieman kovaksi, koska se kypsyy vielä uunissakin lisää.

Kuullota pannulla silputtua sipulia ja lisää broilerisuikaleet. Anna niiden ruskistua hyvin. Lisää mausteeksi maun mukaan currya, mustapippuria ja halutessasi aromisuolaa (minusta ei kyllä oikein tarvitse, kun broilerin marinadista, riisin keittoliemestä ja juustostakin sitä tulee tarpeeksi). Purista mukaan myös valkosipulinkynnet.

Sekoita riisi ja kanaseos. Kaada voideltuun uunivuokaan. Sekoita kerma ja smetana keskenään ja kaada päälle. Ripottele pinnalle vielä juustoraastetta.

Paista uunissa 200-225 asteessa 30-45 min.
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Soppis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8813
Liittynyt: 18 Touko 2004, 23:03
Paikkakunta: Tampere

Reseptivinkit

Viesti Kirjoittaja Soppis »

Tykkään tästä topikista kovasti. Tuli luettua koko ketju uudelleen, kun olivat päässeet hyvät vinkit unohtumaan. Ja tietysti sivun 6 legendaarinen orgasmipasta-keskusteluni Kuva

Mutta astialle: Miten saa aikaiseksi maukasta kebab-lihaa? Vinkkejä kotikokille? Sorry, ei-lihansyöjät...

En tee leivonnaisia ollenkaan, mutta pätkis-kakku vaikuttaa jopa testaamisen arvoiselta. Pitänee olla pari päivää paastolla ennen sen väsäämistä.

You and me, can't you see, we're playing with fire?
Tell me now, do you feel this burning desire?

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Reseptivinkit

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

Kertokaapas vähän vinkkejä mitä uutena vuotena vois tarjota vieraille, siis jotain pientä naposteltavaa? Oon aikeissa tehdä cocktail-lihapullia ja voileipäkakun..
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Reseptivinkit

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Älä vain tee Voileipäkakkua ainakaan ruisleivästä. Ei taida enää ehtiä kunnolla kostumaan. Tai ainakin mulle on joskus käynyt niin, etten ole kostuttanut ruista tarpeeksi ja huonosti on käynyt.

Vaaleasta leivästä tulee kyllä muutenkin parempaa kakkua. Nami!

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Reseptivinkit

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

itseasiassa mä luovuin tosta voileipäkakusta ja tein sen sijaan vadelmamuffineja ;)
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Avatar
TOMItu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3104
Liittynyt: 11 Marras 2003, 17:08

Reseptivinkit

Viesti Kirjoittaja TOMItu »

Tosiaan rukiinen leipä käy ihan vallan mainiosti voileipäkakkuihin, kunhan muistaa kostuttaa (esim kasvisliemi sopii hyvin yleisesti kaikkiin kakkuihin). Kakku kannattaa toki tehdä paria päivää ennen tarjoilua, esim mä tein kakun eilen ja tarjoan sitä huomenna (kahden päivän maustumisaika).

Lihaa ja kalaa ei kannata sekoittaa keskenään...voi saada hyvinkin vinkeeltä maistuvan tuotoksen. Kovin voimakkaita täytteitä ei kannata käyttää. Tosin mielestäni jonkin sortin etikkasäilykkeet (kurkut, sipulit jne kurkkusalaatit) täydentävät makua, mutta kannattaa käyttää varoen.

Itse "tahnaan" voi laittaa sitten aivan mitä kaapistansa löytää, idea vain on se, että ei tee liian vetelää siitä. Rahka (joo kyllä, myös suolaisiin) tuorejuustot, majoneesit jne.

Päälle tietysti on sama skaala erilaisia variaatioita, itse käytän majoneesin ja sulatejuuston yhdistelmää...notkeammaksi sitä saa esim omenamehulla. (moni kuumentaa sulatejuuston notkeaksi, mutta itse laitan vatkaimen täysille ja tiputtelen omenamehua pari ruokalusikallista kerralla, ettei juusto juoksetu) Tämän "päälysteen" kannattaa jotenkin maustaa, esim paprika antaa väriä ja makua.

Koristelussa kannattaa otta huomioon se, että jokainen saa otettua kaikkia koristeita leikatessaan palaansa. Eli ei kannata suosia mitään rykelmiä sitä ja toiseen kulmaan tätä. Toki ne tulevat tosi upeiksi tuolla tapaa, mutta aivan välttämättä kukaan ei halua syödä pelkkiä oliiveja palansa päältä.

Avatar
Nata
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2682
Liittynyt: 24 Huhti 2004, 17:04

Reseptivinkit

Viesti Kirjoittaja Nata »

Tässä on meidän äidin paras resepti tältä joululta: valkoisia papuja yrttitomaattimurskassa auringonkukansiemenillä ja valkosipulilla maustettuna :D Yksinkertaista valmistaa ja pahuksen hyvää riisin kanssa!

Hyvä on, myönnän, etten kasvissyöjänä maistanut kaikia äidin jouluruokia.
Svet je naš
i nova deca s nama stvaraju bolji svet.

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Reseptivinkit

Viesti Kirjoittaja Violette »

Löysin netistä niin mainion suklaaleivonnaisohjeen, että minun on aivan pakko laittaa se tännekin jakoon ;) Tein näitä tupareihin viime viikonloppuna, ja kaikki näitä maistaneet olivat ihan myytyjä. Nämä ovat tooooodella hyviä ja kaiken lisäksi helppoja tehdä.

Suklaaruudut

2½ dl vettä
200 g margariinia
4 rkl kaakaojauhetta
1 tl suolaa
5 dl vehnäjauhoja
5 dl sokeria
2 tl vanilliinisokeria
1½ tl soodaa
1 dl bulgarianjogurttia
2 munaa

Kuorrutus:
2 rkl maitoa (tai kahvia)
100 g margariinia
1 rkl kaakaojauhetta
n. ½ pkt tomusokeria
Päälle voi halutessaan ripotella kookoshiutaleita tai nonparelleja

Kiehauta vesi, margariini, kaakaojauhe ja suola kattilassa.
Jäähdytä seos.
Sekoita kuivat aineet keskenään ja lisää jäähtynyt margariini-seos siihen. Lisää seokseen myös munat ja jogurtti, sekoita.
Laita pellille ja paista 200 asteessa n. 20 minuuttia.
Jäähdytä pohja ja tee kuorrutus sekoittamalla margariini, maito ja kaakaojauhe kattilassa, anna kiehahtaa ja lisää joukkoon tomusokeri.
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
male
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5449
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Reseptivinkit

Viesti Kirjoittaja male »

No, jotain täälläkin oppii. Ei pitäisi tulla nälkäisenä katselemaan ruokajuttuja. Täytyy kyllä rientää kotiin kun suklaannälkä iskee vähemmästäkin.
"Well, if you must know, I have written fourteen books and as I am the only one who has read them I can tell you that they have all been very well received."

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Reseptivinkit

Viesti Kirjoittaja Naali »

Kuorrutus:
2 rkl maitoa (tai kahvia)
100 g margariinia
1 rkl kaakaojauhetta
n. ½ pkt tomusokeria
Päälle voi halutessaan ripotella kookoshiutaleita tai nonparelleja
Itse olen tehnyt noita samoja suklaaruutuja hieman erilaisella ohjeella. Tuosta kuorrutuksesta sanoisin, että siitä tulee ihanaa, kun siihen laittaa vähän oikein vahvaa kahvia. En itse edes juo kahvia, mutta tuohon kuorrutukseen se sopii kuin modulaatio euroviisubiisiin! :lol:

Minäkin siis lämpimästi suosittelen suklaaruutuja. Olisi tarkoitus joskus tehdä niitä itsekin, mutta pitäisi olla isompi porukka tuhoamassa. Kahdestaan sen pellillisen kyllä syö, mutta ähkyhän siinä tulee.
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Reseptivinkit

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Eli minä kahvia juomaton ihminen tunnen nämä namiherkut nimellä MOKKAPALAT! Suurta herkkua!
Ostan aina niitä koululaisten myyjäisistä mukaan.! NAMI! :D

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Reseptivinkit

Viesti Kirjoittaja Violette »

Itse asiassa nämä eivät ole mokkapaloja - kyse on hivenen eri leivonnaisesta. Huomaattehan, että ohje ei sisällä kahvia, vaikka voihan sitä toki halutessaan lisätä (mokkahan viittaa kahviin). Itse teen mokkapaloja ainakin eri ohjeella, vaikka periaate onkin sama: kakkulevyn päälle kuorrutus, jossa on paljon tomusokeria ;) Ja minusta nämä ovat muuten parempia kuin mokkapalat :oops:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Nadi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2822
Liittynyt: 26 Marras 2003, 13:30
Paikkakunta: Järvenpää

Reseptivinkit

Viesti Kirjoittaja Nadi »

Minä en perinteisistä mokkapaloista pidä. Olen saanut aikoinaan ohjeen POIKAVAUVAan, joka on samantyylinen, mutta mehevämpi ja paaaaljon parempi. Ja käytössä kuluvaisempi..... :oops: :oops: :oops:

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Reseptivinkit

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Mitä hittoa? :shock: Mehevä poikavauva? Selityksiä? Vai onko tämä nyt jatkoa sille taannoiselle "raiskaajatäti"-lööpille? :shock: :wink:
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Avatar
Nadi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2822
Liittynyt: 26 Marras 2003, 13:30
Paikkakunta: Järvenpää

Reseptivinkit

Viesti Kirjoittaja Nadi »

HEHEHEHHEHEH :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: ! No ei, kun sen tortun tai mikä lie leivonnainen, nimi on todellakin POIKAVAUVA. enpä tiedä miksi....

Tähän liittyy muuten eräs hassu tarina:

Olimme kylässä, jossa sain tätä herkkua ja pyysin heti reseptin. No, emäntä ei laittanut siihen muuta kuin ainekset, ei ohjeita. Kuvitteli tietysti, että onhan kaikki nyt tällaisia ennen vääntänyt. No, minä olin vasta kotoa muuttanut ja saimme vieraita, joille päätimme tehdä tätä herkkua. Pohja valmistui hienosti, mutta sitten tuli stoppi. Lapussa luki vain mitä laitentaan päälle ja kuinka paljon. Siinä oli myös kahvia. No, meikä kysyy siinä sitten, että onko sillä väliä, että onko se pannu- vai suodatinjauhatusta. Isäntä sanoo, että ei kai. Sitten laitoimme kahvinporot, tomusokerin, sulatetun voin ja kaakaojauheen sekaisin ja mietimme, että miten saamme sen sulamaan siihen pohjan päälle, kun se jäi sellaiseksi murumaiseksi. Sirottelimme sen päälle ja laitoimme vielä uuniin. Ei auttanut, mikään mitä yritimme. Vieraat tuli ja onneksi oli vaniljakastiketta, jonka kanssa tarjoilimme "vauvamme". Sanoin, ettei tästä tällaista pitänyt tulla. Vieras kysyi kohteliaasti, että kai te laitoitte nestemäistä kahvia...... :oops: :oops: :oops:


- ei mikään Harri Syrjänen -

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Reseptivinkit

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

:lol: :lol: :lol:

Pakko saada poikavauvaa seuraavalla J-pään reissulla! :wink:
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Avatar
Nadi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2822
Liittynyt: 26 Marras 2003, 13:30
Paikkakunta: Järvenpää

Reseptivinkit

Viesti Kirjoittaja Nadi »

Oukkidoukki, lupaan! Ja vieläpä sitä oikein tehtyä versiota eikä sitä, mistä sai miltei pölykeuhkon :lol: :lol: :lol:

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Reseptivinkit

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Pölykeuhkosta tuli mieleeni, että lienen olla ainoa, joka saa kiksejä napata lusikallisen tomusokeria purkista ja syödä sen sellaisenaan leivonnan yhteydessä... :oops: :wink:

Oho, colajuoma saa ihmisen tekemään hurjia paljastuksia näin perjantai-iltana...

Itse asiassa näille extreme-ruokamieltymyksille pitäisi varmaan perustaa oma ketjunsa. Täytyyhän näitä muillakin olla? :shock:
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Avatar
Nadi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2822
Liittynyt: 26 Marras 2003, 13:30
Paikkakunta: Järvenpää

Reseptivinkit

Viesti Kirjoittaja Nadi »

Voihan pölykeuhko sentään!!! :shock: :shock: :shock: Ei nyt ainakaan tule heti mitään mieleen..... :P

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Reseptivinkit

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Mutta tomusokeria nauttiessa pitää olla varovainen, ettei "vedä henkeen" sitä, sillä muuten koko keittiö täyttyy iloiseen tomusokerikerrokseen yhden pienen yskäisyn myötä.
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Avatar
Nadi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2822
Liittynyt: 26 Marras 2003, 13:30
Paikkakunta: Järvenpää

Reseptivinkit

Viesti Kirjoittaja Nadi »

Tästä tulikin mieleen, jotta miten ihmeessä ne niitä huumehia vetelee nenän kautta?? Eikö niille tule samat ongellmat...... Tosin musta oliskin aika siistiä, että ne rojut lentäis pölynä ilmaan :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Reseptivinkit

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Jaa-a. Enpä ole itse vetänyt sen kummemmin humehia kuin tomusokeriakaan nenän kautta (ja noista vain tomusokeriakin sisäisesti - ja vain sisäisesti), joten en voi asiassa enempää auttaa. Mitäs "rojut" tuossa äsken tarkoitti? Humehia vai niden käyttäjiä? :D
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Avatar
barbarossa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7772
Liittynyt: 18 Marras 2003, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Reseptivinkit

Viesti Kirjoittaja barbarossa »

Jvvv kirjoitti:Mutta tomusokeria nauttiessa pitää olla varovainen, ettei "vedä henkeen" sitä, sillä muuten koko keittiö täyttyy iloiseen tomusokerikerrokseen yhden pienen yskäisyn myötä.
Kyllä tämä tuli lapsuudessa marenkia tehdessä testattua. :lol:
Pitää tehdä clintonit.

EDIT: Voi taivas, olenko minä juuri kirjoittanut Paras reseptisi -ketjuun? :shock: (Käyn keittiössä lähinnä jääkaapilla..)
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj

Vastaa Viestiin