Wars for nothing (maanpuolustukselliset asiat)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista

Suomen maanpuolustus?

Olen käynyt tai aion käydä armeijan
19
34%
Olen sivari
9
16%
Olen vapautettu asepalveluksesta
17
30%
En ole asevelvollinen Suomessa
11
20%
 
Ääniä yhteensä: 56

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja blackburn »

Vain OSA. Siis niinq verrattuna varusmiehiin, niin kyllähän suurin osa nuorista miehistä haluaa mennä inttiin heti samana kesänä kun ovat valmistuneet lukiosta tai AOL:sta. Joten siis SUURIN OSA varusmiehistä alkaa pikku hiljaa olla minusta nuorempia.
You´re gonna find out baby, I´m one in a million

Avatar
Nehaka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3689
Liittynyt: 03 Loka 2006, 20:41

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Nehaka »

Mutta oletko ajatellut sitä riskiä, että kuolatessasi teekkaria, saatat kuolata itseäsi nuorempaa miestä? Aika oksettava ajatus. :nohyi:
Practically perfect people never permit sentiment to muddle their thinking.

Avatar
duu
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 488
Liittynyt: 16 Elo 2005, 14:16
Paikkakunta: Turku

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja duu »

Onko kukaan viisukuppilalainen ollut Rovajärvellä leirillä intti aikanaan? Entäs minkälaisia muistoja teillä on loppusodasta?
I am what I am.
I will always be the same.
I will keep on running.

Vompeli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12745
Liittynyt: 26 Elo 2005, 15:50

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Vompeli »

Talvileirillä se paikka kuulemma on aika jäätävä ja pimeä.  :miettii: Joo en ole siis ollut itse kyseisellä leirillä, kun mut jätettiin hoitamaan toimistoa kassulle.

Mikä on muuten Duun TJ?  :p
Raipatirai

Avatar
Ate
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3480
Liittynyt: 15 Marras 2004, 20:35
Paikkakunta: Tampere

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Ate »

Mä olin Rovajärvellä armeija-aikana. En tosin muista siitä paljoakaan. Siitä on niin kauan :draamaa: Loppusota multa jäi kesken, kun alko ottaa sydämestä. Sairaalan pedillä vietin sen :mrgreen:
"Kyllä Suomen luonto on sitten kaunis. Varsinkin, kun se palaa."
-Miik-

Avatar
GiveMeWings
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8830
Liittynyt: 15 Loka 2004, 21:50

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja GiveMeWings »

duu kirjoitti: Onko kukaan viisukuppilalainen ollut Rovajärvellä leirillä intti aikanaan? Entäs minkälaisia muistoja teillä on loppusodasta?
Mä olin Rovalla isossa pääsotaharjoituksessa. Oli mukavaa, aurinko paistoi ja töitä riitti. Lisäksi katsoin euroviisut suorana tv:stä nimenomaan Rovajärvellä, leirisairaalassa  :tapu:
Terveisiä kotiin. Joka kotiin.

Avatar
Klodvig
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3010
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 07:17
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Klodvig »

Minä olin Rovalla marraskussa 2000. Reilun viikon jököttäminen pakkasessa yhdellä saunareissulla koko harjoituksen aikana ei ollut kovin miellyttävää.
Spread our codes to the stars
You must rescue us all

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33357
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Pete »

Rovalla olin toukokuussa 2005. Vettä satoi aika paljon, ja pääsykokeiden ansiosta pääsin sieltä muutamaa päivää aikaisemmin pois. Luulin olevani siellä täydellisessä uutispimennossa, mutta eikös heti viisuja seuraavana aamuna hoilottanut jostakin teltasta radioääni, että Suomi ei selviytynyt Kiovassa pidettävien Euroviisujen finaaliin. :niinpa:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja blackburn »

blackburn kirjoitti: HEI TONYWERNER!


Motivoiko intti sinua harrastamaan liikuntaa myös palveluksen jälkeen?

Entä kerro myös, kun sinullahan oli tuvassa mies, joka asui Ruotsissa, jonka vanhemmat olivat suomalaisia, niin kävikö hän aina vapaalla Ruotsissa vanhempiensa luona? Kun mä vaan mietin, että eikös sinun aikanasi vapaapäiviä ollut kuin yksi viikossa, sunnuntai, niin eikös tämä ruotsalainen mies sitten ehtinyt paljoa himassa olla kun matkoihinkin kului niin paljon aikaa?
PUHU MINULLE!
You´re gonna find out baby, I´m one in a million

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Vs: Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

blackburn kirjoitti:
blackburn kirjoitti: HEI TONYWERNER!

Motivoiko intti sinua harrastamaan liikuntaa myös palveluksen jälkeen?

Entä kerro myös, kun sinullahan oli tuvassa mies, joka asui Ruotsissa, jonka vanhemmat olivat suomalaisia, niin kävikö hän aina vapaalla Ruotsissa vanhempiensa luona? Kun mä vaan mietin, että eikös sinun aikanasi vapaapäiviä ollut kuin yksi viikossa, sunnuntai, niin eikös tämä ruotsalainen mies sitten ehtinyt paljoa himassa olla kun matkoihinkin kului niin paljon aikaa?
PUHU MINULLE!
Ei motivoinut  :eiei:
Moni ihmettelikin, kun olin heidän ainoa tuttavansa, joka LIHOI intin aikana...

Kaverini kävi useimmilla pitkillä viikonloppuvapaillaan Ruotsissa, koska asui Tukholmassa. Meillä oli silloin tällöin pidemmät viikonloppuvapaat, vaikka pääsääntöisesti olikin vain tuo yksi lomapäivä. Lisäksi pitkänmatkalaiset saivat vapautusta matkojensa ansiosta. Meillä Merivoimissa tuo tuli hyvin esiin, koska siellä oli todella paljon pitkänmatkalaisiakin. Merivoimiin nimittäin osa halusi palvelukseen, vaikka asuikin jossain kaukana.
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Sämpy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1582
Liittynyt: 25 Touko 2004, 21:56
Paikkakunta: Sippola

Vs: Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

tonywerner kirjoitti: Ei motivoinut  :eiei:
Moni ihmettelikin, kun olin heidän ainoa tuttavansa, joka LIHOI intin aikana...
Tuossa on sitten tapahtunut vissiin muutosta jo muutamassa vuodessa, meitistä kun tais suurin osa lihoa sen 11-kuukautisen aikana... :)
Vielä eilen moni piti tätä päivää tulevaisuutena, mutta huomenna se on jo historiaa

Avatar
Nehaka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3689
Liittynyt: 03 Loka 2006, 20:41

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Nehaka »

Minä taidan tuntea vain sellaisia poikia, jotka ovat lihoneet armeijassa. Siis kaikki, jotka ovat armeijan vaikutuksesta painoonsa puhuneet, ovat kertoneet lihoneensa. No, ehkä minä vain tunnen kaikkia naurettavia ruipeloita, jotka tietysti lihovat armeijan lihapatojen ääressä ja lihaksien kasvaessa.  :hiips:
Practically perfect people never permit sentiment to muddle their thinking.

Avatar
Magnum
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3126
Liittynyt: 17 Loka 2005, 16:22
Paikkakunta: Miami

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Magnum »

Lihoin puoli kiloa vuoden aikana eli en käytännössä lihonut enkä laihtunut.
"Nakuilu on ihan jees"
-Naali

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Vs: Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Sämpy kirjoitti:
tonywerner kirjoitti: Moni ihmettelikin, kun olin heidän ainoa tuttavansa, joka LIHOI intin aikana...
Tuossa on sitten tapahtunut vissiin muutosta jo muutamassa vuodessa, meitistä kun tais suurin osa lihoa sen 11-kuukautisen aikana... :)
Ilmeisesti, sillä 1980-luvun lopulla oli vielä valloillaan yleinen käsitys, että intissä kunto nousee ja olemus hoikistuu.  :heh:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Re: Vs: Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja blackburn »

tonywerner kirjoitti: [quote aMeillä Merivoimissa tuo tuli hyvin esiin, koska siellä oli todella paljon pitkänmatkalaisiakin. Merivoimiin nimittäin osa halusi palvelukseen, vaikka asuikin jossain kaukana.
Olivatko ne varusmiehet, jotka tulivat palvelukseen hyvinkin kaukaa, selvästi motivoituneempia kuin normaalisti? Menikö heistä moni AUK:iin?
Etsä Tonywerner harkinnut yhtään ilmavoimia kuten Tikkakosken Ilmasotakoulua?




Sä söit joka päivä munkkeja ja lihiksiä Sotkussa.
You´re gonna find out baby, I´m one in a million

Avatar
Magnum
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3126
Liittynyt: 17 Loka 2005, 16:22
Paikkakunta: Miami

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Magnum »

Tuskinpa harkitsi, koska vasta vajaan kolmen vuoden ajan Tikkakoskella on tuollainen koulu ollut. Aiemmin siellä oli Ilmavoimien viestikoulu ja Ilmasotakoulu sijaitsi Kauhavalla, jossa on nyt lentosotakoulu.

Menenpäs tästä besserwisseröimästä.  :hiips:
"Nakuilu on ihan jees"
-Naali

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Vs: Re: Vs: Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

blackburn kirjoitti:
tonywerner kirjoitti: [quote aMeillä Merivoimissa tuo tuli hyvin esiin, koska siellä oli todella paljon pitkänmatkalaisiakin. Merivoimiin nimittäin osa halusi palvelukseen, vaikka asuikin jossain kaukana.
Olivatko ne varusmiehet, jotka tulivat palvelukseen hyvinkin kaukaa, selvästi motivoituneempia kuin normaalisti? Menikö heistä moni AUK:iin?
Etsä Tonywerner harkinnut yhtään ilmavoimia kuten Tikkakosken Ilmasotakoulua?

Sä söit joka päivä munkkeja ja lihiksiä Sotkussa.
Olivat erittäin motivoituneita. He halusivat nimenomaan laivalle, joille pääsi vain pieni murto-osa merivoimien alokkaista. Monet pettyivät, jos olivat motivoituneita ja joutuivatkin ryhmänjohtajakoulutukseen AUK:iin ja joutuivat siten suorittamaan koko palveluksensa alokkaiden ryhmänjohtajina maissa.
Ilmavoimia en harkinnut missään tapauksessa, sillä heillä oli 1980-luvulla ihan kamalat univormut. He näyttivät ihan HKL:n linja-auton kuljettajilta.

Munkit maistuivat ja lisäksi kävin Turun keskustassa Hesessä useita kertoja viikossa, koska olin Varusmiestoimikunnan puheenjohtaja ja minulla oli vapaa kulku varuskunta-alueen ulkopuolelle ja ilmaiset bussiliput. Ja siihen aikaan Hesejä ei ollut vielä muualla Suomessa ja Hesen hampurilaisten maku tuntui uudelta ja erilaiselta ja viehättävältä.
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Re: Vs: Re: Vs: Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja blackburn »

tonywerner kirjoitti: [quotHe halusivat nimenomaan laivalle, joille pääsi vain pieni murto-osa merivoimien alokkaista. Monet pettyivät, jos olivat motivoituneita ja joutuivatkin ryhmänjohtajakoulutukseen AUK:iin
Eiks ne laivalle menneet sitten päässeet AUK:iin?

Pääsitsä koskaan käymään laivalla, vai olisitko edes halunnut sinne jos olisi tarjottu mahdollisuus?
You´re gonna find out baby, I´m one in a million

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Vs: Re: Vs: Re: Vs: Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

blackburn kirjoitti: Eiks ne laivalle menneet sitten päässeet AUK:iin?

Pääsitsä koskaan käymään laivalla, vai olisitko edes halunnut sinne jos olisi tarjottu mahdollisuus?
Mä en itse asiassa tiedä niin tarkkaan noita kuvioita. Olihan siellä laivoillakin aliupseereita, mutta ne kävi vissiin jonkun eri AUK:n kuin ryhmänjohtajat  :miettii:
Olisin halunnut laivalle, mutta unelmat murskaantuivat hyvin aikaisessa vaiheessa. Luulin, että seilaan seitsemän merta merivoimissa, mutta Suomen merivoimissa vain laiva risteilee ulkomaille eli Pohjanmaa. Eikä sekään joka vuosi. Kaikki muut alukset ovat pieniä sillipurkkeja, jotka veneilee jossain Turun saaristossa.
Pääsin käymään laivalla varusmiestoimikuntatehtävissä, mutta niiden satamassa ollessa. Onneksi en sitten ollut edes lähellä päästä laivalle, koska olot aluksissa näyttivät todella ankeilta.  :shock:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja blackburn »

Kun sä olit VMTK:n pj, niin tunsivatko kaikki muut varusmiehet sinut? Siis olitko tunnettu varsumiesten keskuudessa/olitko näkyvä eri tilaisuuksissa?
You´re gonna find out baby, I´m one in a million

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Vs: Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

blackburn kirjoitti: Kun sä olit VMTK:n pj, niin tunsivatko kaikki muut varusmiehet sinut? Siis olitko tunnettu varsumiesten keskuudessa/olitko näkyvä eri tilaisuuksissa?
Kyllä  :joojoo:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja blackburn »

Miksi susta tuli Varusmiestoimikunnan puheenjohtaja?
You´re gonna find out baby, I´m one in a million

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Hain tehtävää ja vakuutin kolmesta hakijasta valinnan suorittaneen komitean parhaiten  :joojoo:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja blackburn »

Miksi sinä hait VMTK:n puheenjohtajaksi?
You´re gonna find out baby, I´m one in a million

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Ettei minun tarvitsisi tehdä mitään.
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja blackburn »

Mutta kun sähän sanoit, ettet tykännyt inttiajasta, vaikka sait olla jopa VMTK:n ouheenjohtaja, niin oletko jälkeenpäin ajatellut, että olisi sittenkin ollut kivempi olla vain "tavallinen" varusmies. Kun olit VMTK:n pj, niin saitko käydä Sotkussa vaikka keskellä päivää, jos niin halusit?
You´re gonna find out baby, I´m one in a million

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja blackburn »

Mistä sait idean hankkiutua VMTK:n pj:ksi, vai olitko suunnitellut sitä jo ennen kuin astuit palvelukseen?

Mitä kuului VMTK:n puheenjohtajan tavalliseen työpäivään (aikataulu)?
You´re gonna find out baby, I´m one in a million

Vompeli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12745
Liittynyt: 26 Elo 2005, 15:50

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Vompeli »

Mitä mä opin VMTK:n tyyppejä tuntemaan niin ne pelas koko ajan pleikkaria.  :niinpa:
Raipatirai

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Vompeli kirjoitti: Mitä mä opin VMTK:n tyyppejä tuntemaan niin ne pelas koko ajan pleikkaria.  :niinpa:
:heh:
Tosin silloin ei ollut vielä pleikkaria keksitty  :niinpa:
Mutta me pelattiin koko ajan Amigalla  :heh:
blackburn kirjoitti: Mutta kun sähän sanoit, ettet tykännyt inttiajasta, vaikka sait olla jopa VMTK:n ouheenjohtaja, niin oletko jälkeenpäin ajatellut, että olisi sittenkin ollut kivempi olla vain "tavallinen" varusmies. Kun olit VMTK:n pj, niin saitko käydä Sotkussa vaikka keskellä päivää, jos niin halusit?
Ei missään nimessä olisi ollut kivempaa olla vain "tavallinen" varusmies. Se olisi ollut ihan kamalaa  :eeek:
blackburn kirjoitti: Mistä sait idean hankkiutua VMTK:n pj:ksi, vai olitko suunnitellut sitä jo ennen kuin astuit palvelukseen?
Siitä kun VMTK:n tyypit tulivat kertomaan tupaamme, että sellainenkin instanssi on olemassa ja että he tarvitsevat pian kotiutuvalle pj:lle seuraajan.  :joojoo:
blackburn kirjoitti: Mitä kuului VMTK:n puheenjohtajan tavalliseen työpäivään (aikataulu)?
Herätys ja aamupala olivat ihan samaan aikaan kuin muillakin  :niinpa:
Sitten kömmin Turun laivastoaseman kasarmin ylimpään kerrokseen ja telkeydyin omaan toimistooni. Jos minua vielä väsytti saatoin ottaa nokoset toimiston sohvalla. Sitten otin pari erää Amigalla ja soittelin kavereilleni/äitilleni toimiston puhelimella (siihen aikaan ei ollut vielä kännyköitä).
Sitten kävin lounaalla, jos oli hyvää ruokaa. Jos ei, hyppäsin bussiin ja menin Turun keskustaan Heseen.
Sitten kiertelin Turun kaupoissa ja tulin takaisin kassulle päivällisaikaan.
Illat hengailin sitten normaaliin tapaan muiden varusmieskavereiden kanssa.

Tuo oli tyypillisin päivä. Seuraa saatoin saada Rannikkolaivaston VMTK:n pj:stä ja sitten semmosesta kolmannesta tyypistä (en muista mikä sen titteli oli), mutta niillä oli paljon enemmän palvelusta ja he eivät hengailleet joka päivä mun kanssa.

Joskus ostin kaupungilta VMTK:n laskuun pingispalloja tai vuokrasin videon illaksi komppaniani pojille.

:miettii: Siinä ne tärkeimmät kai tuli mainittua.

:uujee: Ai niin. Naputtelin mä kerran komppanian päällikölle ehdotuksen, jonka pohjalta kaikki täysin rikkeettömän palveluksen suorittaneet varusmiehet saisivat yhden päivän kuntoisuuslomaa ja se meni läpi ja minä ja pari muuta saimme kuntsarit.
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Re: Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja blackburn »

tonywerner kirjoitti:
Vompeli kirjoitti: Mitä mä opin VMTK:n tyyppejä tuntemaan niin ne pelas koko ajan pleikkaria.  :niinpa:
:heh:
Tosin silloin ei ollut vielä pleikkaria keksitty  :niinpa:
Mutta me pelattiin koko ajan Amigalla  :heh:
blackburn kirjoitti: Mutta kun sähän sanoit, ettet tykännyt inttiajasta, vaikka sait olla jopa VMTK:n ouheenjohtaja, niin oletko jälkeenpäin ajatellut, että olisi sittenkin ollut kivempi olla vain "tavallinen" varusmies. Kun olit VMTK:n pj, niin saitko käydä Sotkussa vaikka keskellä päivää, jos niin halusit?
Ei missään nimessä olisi ollut kivempaa olla vain "tavallinen" varusmies. Se olisi ollut ihan kamalaa  :eeek:
blackburn kirjoitti: Mistä sait idean hankkiutua VMTK:n pj:ksi, vai olitko suunnitellut sitä jo ennen kuin astuit palvelukseen?
Siitä kun VMTK:n tyypit tulivat kertomaan tupaamme, että sellainenkin instanssi on olemassa ja että he tarvitsevat pian kotiutuvalle pj:lle seuraajan.  :joojoo:
blackburn kirjoitti: Mitä kuului VMTK:n puheenjohtajan tavalliseen työpäivään (aikataulu)?
Herätys ja aamupala olivat ihan samaan aikaan kuin muillakin  :niinpa:
Sitten kömmin Turun laivastoaseman kasarmin ylimpään kerrokseen ja telkeydyin omaan toimistooni. Jos minua vielä väsytti saatoin ottaa nokoset toimiston sohvalla. Sitten otin pari erää Amigalla ja soittelin kavereilleni/äitilleni toimiston puhelimella (siihen aikaan ei ollut vielä kännyköitä).
Sitten kävin lounaalla, jos oli hyvää ruokaa. Jos ei, hyppäsin bussiin ja menin Turun keskustaan Heseen.
Sitten kiertelin Turun kaupoissa ja tulin takaisin kassulle päivällisaikaan.
Illat hengailin sitten normaaliin tapaan muiden varusmieskavereiden kanssa.

Tuo oli tyypillisin päivä. Seuraa saatoin saada Rannikkolaivaston VMTK:n pj:stä ja sitten semmosesta kolmannesta tyypistä (en muista mikä sen titteli oli), mutta niillä oli paljon enemmän palvelusta ja he eivät hengailleet joka päivä mun kanssa.

Joskus ostin kaupungilta VMTK:n laskuun pingispalloja tai vuokrasin videon illaksi komppaniani pojille.

:miettii: Siinä ne tärkeimmät kai tuli mainittua.

:uujee: Ai niin. Naputtelin mä kerran komppanian päällikölle ehdotuksen, jonka pohjalta kaikki täysin rikkeettömän palveluksen suorittaneet varusmiehet saisivat yhden päivän kuntoisuuslomaa ja se meni läpi ja minä ja pari muuta saimme kuntsarit.
Ihan LOISTAVA viesti Tonywernerilta!!!!!!!

Minkä aterian yleensä söit Hesessä? Kävitkö koskaan pizzeriassa tai kebabilla?

Kun olet elämässäsi joskus hakenut työpaikkaa, niin oletko kirjoittanut CV:eesi minkä tittelin sait varusmiespalveluksesta ja että olit VMTK:n pj? Onko sulla muita tuttuja miehiä, jotka ovat olleet intissä VMTK:n pj?

En ymmärrä, miksi sinä et tykännyt inttiajasta, jos kerta sulla oli noin mielenkiintoiset ja rennot arkipäivät...  :raaps:


Suositteletko muillekin inttiin meneville nuorille miehille VMTK:n puheenjohtajaksi ryhtymistä?
You´re gonna find out baby, I´m one in a million

Vastaa Viestiin