Wars for nothing (maanpuolustukselliset asiat)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista

Suomen maanpuolustus?

Olen käynyt tai aion käydä armeijan
19
34%
Olen sivari
9
16%
Olen vapautettu asepalveluksesta
17
30%
En ole asevelvollinen Suomessa
11
20%
 
Ääniä yhteensä: 56

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33290
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Pete »

Mun opiskelijakamun isä on sivarikeskuksen entinen johtaja. Hän kuulema kyllästyi hommaan, ja siirtyi Nummipusulan kaupunginjohtajaksi.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

onkohan se sitten tämä tyyppi, joka edelleen on johtamassa, mutta juuri lopettamassa työtänsä..muistaakseni hän on juuri tuonne Nummipusulaan menossa töihin.
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33290
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Pete »

JeSSSe kirjoitti:onkohan se sitten tämä tyyppi, joka edelleen on johtamassa, mutta juuri lopettamassa työtänsä..muistaakseni hän on juuri tuonne Nummipusulaan menossa töihin.
Sama mies taitaa olla.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Toni kirjoitti:
Violette kirjoitti: Siksi varmaan sanotaankin, että armeija tekee pojasta miehen :roll:
Tai miehestä pojan :roll:
Mä nään punasta kun joku sanoo että armeija tekee pojasta miehen... :twisted:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Albatrossi

Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Albatrossi »

Ja nykyään tytöstä naisen...Kuva

Avatar
kwak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9562
Liittynyt: 06 Joulu 2004, 19:09
Paikkakunta: Helsinki

Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja kwak »

gentedimare kirjoitti:Mä nään punasta kun joku sanoo että armeija tekee pojasta miehen... :twisted:
SAMOIN!!! :twisted: :evil: :jupinaa: :plaah: :jumankauta: :multiraivo: :ruoska: :mulk: :hak: :femme: :maukka: :tulta:
Keep your head high above the water

Avatar
Wilson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6663
Liittynyt: 17 Syys 2005, 16:12
Paikkakunta: Pietarsaari

Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Wilson »

Minä olin Drakassa armeijassa.....jessus siitä on 30 vuotta kun krigasin :tulta: metsissä :miekkamatsi: . Oli kiva olla ulkona.....raitista ilmaa ja liikunta tekee hyvää ihmiselle.

En tiedä jos minusta tuli huonompi tai parempi mies.....hyvä mies olen aina ollut. :puna:

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Selailin tässä puolustusvoimain kunto-opasta. (Yksi kaveri haluaa armeijaan, tyttö kun on. Poliisiksi tähtää)

"Miten tunnistat liian kovan tai rasittavan kuntoilun oireet, esimerkiksi
2) Kuntoilu ei maistu hyvältä."

Sehän selittääkin kaiken. :rofl: Siksi minun pitäisi hiljentää tahtia.
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

Mites Bronzen työpalvelus on lähtenyt käyntiin? Mulla alkais se parin viikon päästä ja innolla odotan, vaikka ekalle viikolle työtunteja onkin 46,5 :shock:

Aika tuolla koulutuskeskuksella on mennyt nyt suht nopeasti. Ehkä se aika on sen takia mennytkin niin nopeasti, kun ei ole joka ilta tullut oltua yötä paikanpäällä, vaan olen kaverin luokse paennut. Huonekaverit on ihan mukavia, tosin aikalailla erilaisia kuin minä. Torstain ja perjantain välinen yö oli aika tuskanen..olin ollut illan tämän kaverini luona ja ajattelin mennä sitten koulutuskeskukselle takaisin yöksi, koska seuraavana aamuna olisi sitten taas kotiinlähtö. Kaveri heitti mut puolyhdentoista maissa koulutuskeskuksen eteen, josta käppäilin sitten asuntolaan. Huoneesta oli valot pois, joten ajattelin muiden jo nukkuvan. Yritin mahdollisimman hiljaa hiipiä sänkyyn ja nukkumaan, nukahdinkin sitten heti. Kahdentoista aikaan heräsin kauheeseen meteliin. Huonekaverit olivatkin olleet ryyppäämässä illan ja tulivat hirveessä kännissä takaisin..ei siinä tuntiin saanut unta, kun ne vielä joivat pussikaljojaan ja metelöivät. Aamulla saivat sitten herätä krapulaan..oikein niille! :mrgreen:

Noi pari viikkoa on koostunut luennoista ja kolmesta liikuntatunnista. Tiistaina kävelimme sen Lapinjärven ympäri, josta saatiin neljännen viikon perjantai sitten vapaaksi. Ensi viikolla olisi vielä 4 päivää jäljellä ja perjantaina kymmenen aikoihin pääsee kotiin..JEE!
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Avatar
Leena
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3601
Liittynyt: 18 Syys 2004, 22:38
Paikkakunta: Tampere

Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Leena »

Ihmettelen JeSSSe tota sun kovaa ekan viikon tuntimäärää ja kun siinä on viikonloppukin töitä. Kai seuraava viikko on pienempi tuntimäärältään,pakko olla!
Bra vibrationer!

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

Sitä mäkin oon ihmetellyt. Mulla on tiedossa vasta tuon ekan viikon tuntimäärä ja saan loput vuorot tietooni kun menen paikan päälle. Jos seuraavallekin viikolle on laitettu noin paljon tunteja, niin pakko mun on kyllä asiasta huomauttaa. Ensinnäkin sallittu tuntimäärä on 40h/vko, mutta ne voivat vaihdella viikoittain, esim jollain viikolla 60h ja jollain sitten taas 20h, mutta siltikin mun mielestä viikossa pitäis olla 2 vapaapäivää. Nythän mulla on yks vapaapäivä ja yks 5 tunnin päivä..
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Hazel »

En tiedä, koskeeko JeSSe sua hoitoalan työehtosopimus tuon työajan osalta, mutta normaalistihan hoitoalla lasketaan työaika kolmen viikon periodissa. Eli kolmessa viikossa pitää olla 6 vapaapäivää, ja muistaakseni kuusi työpäivää saa teettää peräkkäin ilman vapaata. Eli mullakin on ollut sellaisia jaksoja, että ensimmäisellä viikolla on ollut keskellä viikkoa yksi vapaa, seuraavalla 2 vapaata yksittäin (välissä työpäiviä ja sitten kolmannella viikolla jakson lopussa 3 vapaata peräkkäin, eli vasta siellä on korvattu se ekan viikon puuttuva vapaa.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
BronZe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1371
Liittynyt: 27 Marras 2003, 23:12
Paikkakunta: Turku

Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja BronZe »

JeSSSe kirjoitti:Mites Bronzen työpalvelus on lähtenyt käyntiin?
Eka viikko meni tosi mukavasti, kiitos vaan kysymästä. Koko muu henkilökunta on mukava ja auttavainen, ja olihan talossa kaksi sivaria jo ennestään. Tosin eri hommissa ainakin suurimmaksi osaksi. Ensimmäisellä viikolla ei kovin paljon varsinaista työn tekemistä edes ollut. Olin joka päivä aamuvuorossa ja suurin osa nuorista on kuitenkin koulussa silloin. Ensi viikoksi saan sentään vähän suuremman "projektin" työstettäväksi. Ja tänään lupauduin lähteä mukaan valvojaksi uimahallireissulle. Enhän mä nyt heti ekalla viikolla voinu kieltäytyä, kun pyydettiin mukaan. :mrgreen:
JeSSSe kirjoitti:Kahdentoista aikaan heräsin kauheeseen meteliin. Huonekaverit olivatkin olleet ryyppäämässä illan ja tulivat hirveessä kännissä takaisin.
Kuulostaa tutulta. Yhtenä yönä yks mun huonekavereista raahautu vasta viiden aikaan yöllä kämppään, kun se oli ottanut "pienet torkut" kerroksen oleskelutilan sohvalla. :rofl:
"Real human being, and a real hero"

Avatar
lharju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6199
Liittynyt: 27 Marras 2003, 22:46
Paikkakunta: Helsinki

Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja lharju »

Eilen torstaina (3.11) olivat kutsunnat. Kaikki meni oikein hyvin, kunnes pääsin lautakunnan eteen. Sielläpä sitten tuli yhtäkkiä puheeksi oma musiikkimaku. Kun mainitsin euroviisut, niin majuri keskeytti ja sanoi välittömästi: "Ok, saat vapautuksen", syy: häiritsevä homoseksuaalisuus.

No, ei kuitenkaan :cool:

Olin onneksi ensimmäisten joukossa, eli onneksi ei tarvinnut odottaa kovinkaan kauan. Koska kesäksi 2006 ei päässyt juuri minnekään, niin päätinpä taktikoida ja siirsinkin palveluksen alkavaksi kesäksi 2007. Paljon fiksumpaa kuin tammikuussa 2007, koska esim. jos joutuu osallistumaan vielä kesäkuussa 2007 pääsykokeisiin, niin eihän niihin ole mitenkään mahdollista harjoitella, jos on silloin armeijassa. JA, kaiken lisäksi tässä vaiheessa kesäksi 2007 oli paikkoja vapaita vielä vaikka kuinka paljon ja pääsinpä ihan tähän lähistöön - Santahamina odottaa 09.07.2007.
Jos joskus elämänsä voisi vaihtaa unelmaan.
E troco a minha vida por um dia de ilusão.

Avatar
kais(t)a
VIP-emäntä
VIP-emäntä
Viestit: 17411
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 00:51
Paikkakunta: Tampere

Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja kais(t)a »

Hih, mä olen käynyt katsomassa Santahaminassa kaupunkisotaharjoituksia. Tän hörhön mielestä se oli oikeastaan kiinnostavaa... :puna:
Послушай - у сердца голос мой.

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

SE ON OHI!

Hassua, että nyt on sellanen tunne, että sivari ois takanapäin. Mulle ehkä tää vaikein kohta kuitenkin onkin jo takana..työpalveluksen aikana kun saa yöpyä kotona!

Tää päivä meni nopeesti siellä..olin kaverilla edellisyön, kasiks suuntasin Lapinjärvelle, puolysiltä oli kämppätarkastus ja puolkymmenen olin jo matkalla kohti Kouvolaa..HIPHEI!
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

:huiskut: sitten vaan tanssimaan Alcazarin tahtiin...... :huiskut:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

Puhuttiinko sulle Bronze siellä lapinjärvellä jo tosta muuttuvasta matkalippukäytännöstä. Sivareillahan on ollut tähän asti käytössään 33 matkalippua, joita on saanut käyttää miten haluaa. Ne on olleet menopaluulippuja, eli yhdellä lipulla on voinut matkustaa vaikka Helsinki-Rovaniemi-Helsinki. Vuoden alusta tuleekin muutos:

Lippujen määrä nousee 35 kappaleeseen, mutta nyt niitä ei voi käyttää kuin matkoihin kodin ja työpaikan välillä :twisted:
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Avatar
Sagapo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4807
Liittynyt: 11 Marras 2003, 18:31
Viesti:

Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Sagapo »

Tuo 33 lippua minne vain oli todella hyvä etuisuus. Armeijasta on saanut lippuja vain kotiin, ja nyt näköjään siviilipalvelukseen valitettavasti tuli sama.
Jouez, jouez, musiciens / Enchantez-moi, magiciens
Tourne, tourne dans ma tête à moi / Fais briller les yeux des enfants-rois

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

Vois tässä vähän nyt vaikka kertoilla vähän miten on työviikko alkanut. Maanantaina siis aloitin työt reumaliiton kuntoutuslaitoksessa. Ekana päivänä olin toisen sivarin opastuksella tutustumassa taloon ja työtehtäviin yms. Ainakin näiden kolmen ekan työpäivän (tänään oli vapaata) perusteella työ on aikalailla talon ympäri juoksemista; papereiden vientiä, kopiointia, asiakkaiden kuljettamista, huoneisiin ohjaamista.. ja sen lisäksi allasvahtivuoroja. Olen tykännyt kovasti. Henkilökuntakin on ollut todella mukavaa ja sivariystävällisiä, kuten kyllä asiakkaatkin, jotka monet kyselevät kaikennäköistä. Laitoksessa työskentelee mun lisäks 4 muutakin sivaria, jotka ovat myös mukavantuntuisia. Enköhän minä tuolla sen vuoden viihdy. Kunhan nyt vaan jotenkin saisi noi matkat järjestettyä, kun bussi ei aina kulje niinku haluaisi..

edit:
Mä alkusyksystä kävin TAYSissa työhaastattelussa, mutta silloin ei ollut mitään paikkaa vielä vapaana..tänään sit soitettiin ja tarjosivat paikkaa, mutta mullahan paikka on jo. Ehkä vähän kyllä harmittaa loppujen lopuks, kun se työpaikka olisi ollut tuossa suht lähellä kuitenkin..mutta ehkei työpaikkana kuitenkaan ihan yhtä mieluisa kuin tämä.
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Avatar
Leena
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3601
Liittynyt: 18 Syys 2004, 22:38
Paikkakunta: Tampere

Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Leena »

Kiva kuulla JeSSSe sun hyvin päässeen sivarinalkuun Apilassa! Toi paikka tuo sulle pisteitäkin kun pyrit opiskeleen :peukku: Työmatkas on kyllä todella hankala kun teet vuorotyötä eikä sulla ole omaa autoa aina käytössä. Itse kun teen vuorotyötä ihan siinä naapurissa niin en pärjäis millään ilman autoani. Juttele nyt ihmeessä vielä pomos kanssa jos olis mahdollista tehdä sulle työlistaa linja-autovuorojen mukaan. Ota asia ihan rohkeesti puheeks!
Harmi kun mekään ei voida kulkee kanssas mun autolla. Se onnistuis varmaan tosi harvoin ???
Bra vibrationer!

Avatar
BronZe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1371
Liittynyt: 27 Marras 2003, 23:12
Paikkakunta: Turku

Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja BronZe »

JeSSSe kirjoitti:Puhuttiinko sulle Bronze siellä lapinjärvellä jo tosta muuttuvasta matkalippukäytännöstä.
Ketutti se hieman, kun koulutuksen alussa meille kerrottiin, että matkoja saa käyttää, miten haluaa, mutta ihan viimeisinä päivinä kerrottiin siitä uudesta systeemistä. Just kun oli ehtiny mielessä suunnittelemaan kaiken maailman matkoja ensi vuodeksi. Paska tuuri meillä. :( lol

Mulla tulee nyt neljäs viikko täyteen ja työ maistuu edelleenkin hyvältä. Kaikkien nuorten nimet on jo hyvin mielessä ja suurimman osan kanssa tulee ihan säännöllisesti juteltuakin. Jotkut osaavat vaan harmittavan heikosti suomea ja joillain ei välttämättä englantikaan kovin hyvin suju. Mitään sen suurempia väärinymmärryksiä ei onneksi ole tullut. Viime viikolla aloitin opettamaan mm. matematiikkaa ja maantietoa muutamalle sellaiselle oppilaalle, joilta on ns. valmistava koulu loppunut ja joita ei iän takia hyväksytty paikalliselle yläasteelle. Eli kyseiset nuoret ovat olleet jo keväästä asti periaatteessa ilman minkäänlaista opetusta. Suhtautuminen mun opetukseeni on onneksi ollut erittäin positiivinen ja selvästi ovat olleet innostuneita asiasta. Kahdessa näistä pojista on ihan äärettömän paljon potentiaalia vaikka mihin ja aina välillä käy mielessä sekin, että varmasti olisivat ikäluokkansa huippuja, jos olisivat sattuneet syntymään Suomessa. Somaliassa näiden poikien koulunkäynti oli periaatteessa täysin nollassa, eikä toinen heistä osannut lukeakaan Suomeen tulleessaan. On se vaan niin harmi, ettei asiat ole kaikkialla niin hyvin, kun ne on meillä. :'(

Tän viikon aikana mulla tuli ensimmäinen ristiriita erään toisen työntekijän kanssa. Kaikki alkoi siitä, kun kyseinen henkilö ajoi muutaman kanssani juttelemassa olleen nuoren ulos henkilökunnan yhteistilasta. En ollut ensimmäisten viikkojeni aikana nähnyt koskaan ennen kenenkään ajavan yhtäkään nuorta kyseisestä huoneesta pois. Se tapa, miten koko tilanne hoidettiin oli muutenkin niin töykeä ja epäkohtelias, kun vaan kuvitella voi. "Heti ulos täältä" -huuto ilman minkäänlaista kehoitusta tai pyyntö sai mun sappeni kiehumaan. Kun nuoret lähtivät sain luonnollisesti kuulla, miten nuoret eivät saisi olla siinä tilassa ja blää blää blää. Seuraavana aamuna pääsin taas suoraan saman henkilön "puhutteluun". Eilisten asioiden lisäksi hän kertoi samalla myös siitä, että oli sutannut yli, opettamilleni nuorille tekemistäni lukujärjestyksistä, kaikki 'opettaja' sanat. Syyksi sain kuulla, ettei kyseistä sanaa voi käyttää, koska en ole koulutukseltani opettaja. Kyselin mielipiteitä näihin molempiin asioihin useilta muilta ohjaajilta ja kyseisen ohjaajan tekemisiä ja sanomisia ihmeteltiin kovasti. "Kannattaa antaa noiden asioiden mennä suoraan toisesta korvasta oli ulos" oli aika yleinen kommentti. V*tuttaa vaan äärettömän paljon noin kusipäinen kättäytyminen, enkä varmasti aio tyytyä seuraamaan sitä vierestä. Samalla tavalla se käyttäytyy äärettömän usein nuoria kohtaan, eikä se ole kovinkaan suosittu muiden työtekijöiden eikä varsinkaan nuorten keskuudessa. Jos se ämmä sodan haluaa, niin sodan se tulee varmasti saamaan. :mrgreen: Nyt on tosin pieni aselepo, kun se vetäytyy taistelusta lomalle vuoden loppuun saakkaa. Alan jo nyt valmistautumaan tuleviin iskuihini. :nuncha: ;)
"Real human being, and a real hero"

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

leena kirjoitti:Työmatkas on kyllä todella hankala kun teet vuorotyötä eikä sulla ole omaa autoa aina käytössä. Itse kun teen vuorotyötä ihan siinä naapurissa niin en pärjäis millään ilman autoani. Juttele nyt ihmeessä vielä pomos kanssa jos olis mahdollista tehdä sulle työlistaa linja-autovuorojen mukaan. Ota asia ihan rohkeesti puheeks!
Noissa työvuoroissa on se "huono" puoli, että kun tuolla hoitopuolella on 2 sivaria, joista minä olen toinen (jossain vaiheessa pitäs vissiin tulla kolmas..). Ja toista ei voi koko aikaa pitää aamu- ja toista iltavuorossakaan, eikä sitten taas toista voi laittaa tekemään pelkästään viikonloppujakaan. Eiköhän nää tästä jotenkin lähde toimimaan. ;)
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja blackburn »

Aion osallistua joskus helmikuussa kutsuntoihin. Aion siis mennä armeijaan, jos en saa mistään jatko-opiskelupaikkaa. Minun täytyy joka tapauksessa aloittaa armeija, sillä tulokset tulevat vasta heinäkuun puolivälin jälkeen.
You´re gonna find out baby, I´m one in a million

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33290
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Pete »

blackburn kirjoitti:Aion osallistua joskus helmikuussa kutsuntoihin. Aion siis mennä armeijaan, jos en saa mistään jatko-opiskelupaikkaa. Minun täytyy joka tapauksessa aloittaa armeija, sillä tulokset tulevat vasta heinäkuun puolivälin jälkeen.
Kannattaa harkita tuota Blackburn tarkkaan. Jos olet suuntaamassa poliisiksi/johtamistehtäviin, niin silloin varmasti kannattaakin mennä, mutta muuten en suosittele! :/
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Mitä, ennenkuulumatonta että joku kuppilalainen meinaa mennä armeijaan! lol :peukku: Ei nyt heti propagandalla torpedoida hyvää suunnitelmaa. ;)
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Avatar
duu
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 488
Liittynyt: 16 Elo 2005, 14:16
Paikkakunta: Turku

Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja duu »

2007,Tammikuu,Niinisalo.

Kuva
Viimeksi muokannut duu, 25 Marras 2005, 18:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
I am what I am.
I will always be the same.
I will keep on running.

Albatrossi

Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Albatrossi »

Siellä on helpot maastot,aika tasaista seutua.

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Komeaa Pohjankangasta silmänkantamattomiin...
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

325 aamua jäljellä! Jokos Bronzen matkamittari on mennyt alle 300:n? :mrgreen: Kauhean nopeasti menee aika vaikka välillä sitä havahtuukin, että VIELÄ YLI KOLMESATAA PÄIVÄÄ. Tykännyt olen kuitenkin, paria hoitsua lukuunottamatta mukavaa työporukkaa. Yhden hyvän ystävänkin olen sieltä saanut. Kunpa menis loppusivarivuosikin yhtä rattosasti :)
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Vastaa Viestiin