Wars for nothing (maanpuolustukselliset asiat)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista

Suomen maanpuolustus?

Olen käynyt tai aion käydä armeijan
19
34%
Olen sivari
9
16%
Olen vapautettu asepalveluksesta
17
30%
En ole asevelvollinen Suomessa
11
20%
 
Ääniä yhteensä: 56

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11678
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja romualdo »

no onko kellään armeijasta homofiilisiä (-eroottisia, -seksuaalisia) kokemuksia? EI tietenkään niin, että itse olisi osallistunut sellaiseen ..... ?
saa tietysti vastata ihan privana tänne Keski-pohjanmaan seksologian tutkimuskeskukseen, vastaukset käsitellään luonnollisesti ihan luottamuksellisesti ...

Avatar
male
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5449
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja male »

Oon tässä viime aikoina haeskellut siviilipalveluspaikkaa. :joojoo: Ja torstaina mulla onkin sitten haastattelu humanistisen tiedekunnan kirjastoon. :uujee:

Mun käskettiin ottaa mukaan viimeisin koulutodistus. Vaikka opiskelenkin nyt yliopistossa niin tällä tarkoitetaan vissiin lukion päättötodistusta vai tietääkö joku tarkemmin mikä paperiplappunen on kyseessä? :raaps:
"Well, if you must know, I have written fourteen books and as I am the only one who has read them I can tell you that they have all been very well received."

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Violette »

^Ota molemmat, ei siitä haittaakaan ole... Tai jos et halua ottaa molempia mukaan niin kysy heiltä minkä haluavat. :joojoo:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Margot »

Mä ottaisin mukaani lukion päättötodistuksen, yo-todistuksen ja opintorekisteriotteen (ihan epävirallisen vaan).

Mahtavaa, jos malesta tulisi kirjastotyyppi. :surrur:
What color is your life?

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja blackburn »

male kirjoitti:Oon tässä viime aikoina haeskellut siviilipalveluspaikkaa. :
Mix ihmeessä sä sivariin menet? Mixezä mee inttiin, niin kuin Tonywernerkin on tehnyt? :shock:

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja blackburn »

HEI TE KAIKKI MIHET!

Tunsitteko intistä ketään lestadiolaismiehiä?

Avatar
GiveMeWings
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8830
Liittynyt: 15 Loka 2004, 21:50

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja GiveMeWings »

Minä tunsin erään. Hän oli armeijakaverini ja vanhoillislestadiolainen. :joojoo:

Avatar
male
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5449
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja male »

blackburn kirjoitti:Mix ihmeessä sä sivariin menet? Mixezä mee inttiin, niin kuin Tonywernerkin on tehnyt? :shock:
Koska mulla on jo sexikkäät vatsalihakset. :joojoo:
"Well, if you must know, I have written fourteen books and as I am the only one who has read them I can tell you that they have all been very well received."

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33363
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Pete »

male kirjoitti:Oon tässä viime aikoina haeskellut siviilipalveluspaikkaa. :joojoo: Ja torstaina mulla onkin sitten haastattelu humanistisen tiedekunnan kirjastoon. :uujee:
Miten haastattelu meni? Kirjasto siviilipalveluspaikkana kuulostaa erinomaiselta. :joojoo:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
male
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5449
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja male »

Meni oikein mainiosti. :joojoo: Heillä ei tosin ollut kauhean paljon kysyttävää, mutta vastailin parhaani mukaan. Ja suurin osa kysymyksistä oli luokkaa "haittaako sinua jos tulee ärsyttäviä asiakkaita, jotka kysyvät tyhmiä kysymyksiä". No tietenkin vastaan, että haittaa ihan mahdottomasti. :heh: Mutta sanoivat, että ilmoittavat varsin pian tuloksesta eli ei kauheen kauaan tartte odotella. :joojoo: Oishan se kivaa päästä tonne. :tapu:
"Well, if you must know, I have written fourteen books and as I am the only one who has read them I can tell you that they have all been very well received."

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33363
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Pete »

male kirjoitti:"haittaako sinua jos tulee ärsyttäviä asiakkaita, jotka kysyvät tyhmiä kysymyksiä".
Apua! :rofl: Autuaallisen humanisteja ovat tainneet haastattelijat olla. :uujee:

Pidän peukkuja, että pääset tuonne! :peukku:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Margot »

Ihana kysymys. :rofl: Onhan kirjastossa ihan hyvä sietää tyhmiä kysymyksiä. :heh: Tosin luulisi, että niitä olisi tieteellisessä kirjastossa vähemmän kuin yleisellä puolella.
What color is your life?

Avatar
male
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5449
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja male »

Sain paikan. :tapu: Tuskin sinne nyt kauhea tungos ja kamppailu oli, mutta silti jee. :tapu:
"Well, if you must know, I have written fourteen books and as I am the only one who has read them I can tell you that they have all been very well received."

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6883
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Mahtavaa male! :uujee: Onnea. :hali:

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33363
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Pete »

Hienoa male! :tapu:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
male
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5449
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja male »

Huomenna sit neljäksi viikoksi Lapinjärvelle sivarikeskukseen. :joojoo: Ei kyllä huvittaisi sit ollenkaan, mutta pakkohan se on. Viime hetken pakkaukset käynnissä. Kertokaas mitä mä kuitenkin unohdan ottaa mukaan?
"Well, if you must know, I have written fourteen books and as I am the only one who has read them I can tell you that they have all been very well received."

Avatar
The_Sipi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8768
Liittynyt: 24 Touko 2006, 22:28
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja The_Sipi »

Paljon lukemista. Muutenkin kannattaa varautua siihen, ettei siellä NYT niin paljon tekemistä ole, joten mieti, millä haluat täyttää kaiken sen ylimääräisen ajan. Toki koneelle pääsee ja telkkaria voi katsella, mutta siinä se sitten taitaakin pääasiassa olla.

Muutama kaveri kun on siellä ollut ja viimeisin juuri palasi sieltä, niin olen vaan saanut kuulla aika paljon juttuja sieltä. Kuulemma kuin intti, mutta ilman v*tutusta. :heh:
Mahatma Gandhi walked barefoot most of the time, causing lots of calluses on his feet. He also ate very little, which made him frail and with his odd diet, he suffered from bad breath. This made him... A super calloused fragile mystic hexed by halitosis.

Avatar
male
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5449
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja male »

No, onneksi oon tietokone- ja televisioaddikti jo nyt, joten eiköhän aika kulu. :heh: Sen lisäksi otin 500 vuotta Ruotsin historiaa luettavaksi, joten luulis, että sen kanssa tovi jos toinenkin menee. Mutta oon kyllä kuullut kaikilta joo, että aikamoiseen tylsistymiseen saa varautua.
"Well, if you must know, I have written fourteen books and as I am the only one who has read them I can tell you that they have all been very well received."

Avatar
wigwam
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2926
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 14:42
Paikkakunta: Kouvola

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja wigwam »

Noin 14 000 alokasta aloittaa tänään varusmiespalveluksensa ja heistä ainakin yksi on viisukuppilalainen. :cool:

Uudistuksia on luvassa, sillä esimerkiksi juoksu korvataan sauvakävelyllä alokaskaudella. :uujee:
Myöskin draamaa on ilmassa Kaartin jääkärirykmentin johtoa uhkailevan videon vuoksi. http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009071 ... 3_uu.shtml

--

Itse lähden liikkeelle "mennään katsomaan mikä on meininki" -asenteella, tosin mm. Berliinin MM-kisojen, talviolympialaisten, viisujen karsintakauden ja satojen pienenpien häppeninkien väliinjääminen lähes kokonaan ärsyttää runsaasti. Mukaan on pakattu hawaiji-paita, muutama vesipyssy (pitäähän omaat aseet olla toki mukana), aurinkovarjo, aurinkotuoli, aurinkolasit, moussemaista aurinkovoidetta unohtamatta. :cool:

Kaikki armeijakonkarit saavat toki heittää viime hetken vinkkejä. :heh:

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33363
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Pete »

Oletko wigwam oikeasti menossa inttiin? :shock:
wigwam kirjoitti:Uudistuksia on luvassa, sillä esimerkiksi juoksu korvataan sauvakävelyllä alokaskaudella.
Olen ihmetellyt tuota "uutista", sillä jo minun aikanani alikessut kertoivat, ettei alokaskaudella saa juoksuttaa ollenkaan. :joojoo:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30911
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Tsemppiä wigwamille! :peukku:
Pete kirjoitti:
wigwam kirjoitti:Uudistuksia on luvassa, sillä esimerkiksi juoksu korvataan sauvakävelyllä alokaskaudella.
Olen ihmetellyt tuota "uutista", sillä jo minun aikanani alikessut kertoivat, ettei alokaskaudella saa juoksuttaa ollenkaan. :joojoo:
:miettii: Ennen lääkärintarkastusta ei saa mutta kyllä sen jälkeen sentään on saanut. Vai ettekö te todella juosseet alokaskaudella ollenkaan? :mitvit:
wigwam kirjoitti:viime hetken vinkkejä
:miettii:

- Älä anna järjenjuoksusi hidastua pääesikunnan järjensauvakävelyn tasolle.
- Sanoita Usko Kempin klassikko uudestaan ja ärsytä kaikkia hoilaamalla Elämää sauvakävelyhaudoissa.
- Tee aloite pussisauvakävely- ja estesauvakävelykilpailujen järjestämisestä varuskunnassa.
- Varo sauvakävelyhiekkaa.
- Ei sitten mitään epäilyttäviä yösauvakävelyjä viikonloppuvapailla.
- Myös sauvakävelytaksi on huono idea, koska kuski saa sinut varmasti kiinni.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
wigwam
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2926
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 14:42
Paikkakunta: Kouvola

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja wigwam »

Pete kirjoitti:Oletko wigwam oikeasti menossa inttiin? :shock:
Juu, tarkoitus olisi toki mennä ihan oikeasti, kohta se on menoa. :joojoo:
Timoteus kirjoitti:
wigwam kirjoitti:viime hetken vinkkejä
:miettii:

- Älä anna järjenjuoksusi hidastua pääesikunnan järjensauvakävelyn tasolle.
- Sanoita Usko Kempin klassikko uudestaan ja ärsytä kaikkia hoilaamalla Elämää sauvakävelyhaudoissa.
- Tee aloite pussisauvakävely- ja estesauvakävelykilpailujen järjestämisestä varuskunnassa.
- Varo sauvakävelyhiekkaa.
- Ei sitten mitään epäilyttäviä yösauvakävelyjä viikonloppuvapailla.
- Myös sauvakävelytaksi on huono idea, koska kuski saa sinut varmasti kiinni.
Kiitos, näitä noudatetaan. :D :peukku:

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33363
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Pete »

Timoteus kirjoitti:Ennen lääkärintarkastusta ei saa mutta kyllä sen jälkeen sentään on saanut. Vai ettekö te todella juosseet alokaskaudella ollenkaan? :mitvit:
Nyt kun sanoit, niin alan kyllä epäillä muistiani, sillä toisaalta muistan myös juuri tuon, että lääkärintarkastus oli jonkinlainen raja. :miettii: Toisaalta meillä tykistössä ei kyllä juostu ylipäänsäkään kovin paljoa. :heh: Itse satuin vielä toiseen tuliasemapatteriin, jossa kovalla kurilla korvattiin muita tuliasemapattereita enemmän liikkumisvähyyttä. Ensimmäisessä tuliasemapatterissa oltiin niin lepsuja. :niinpa:
wigwam kirjoitti:Juu, tarkoitus olisi toki mennä ihan oikeasti, kohta se on menoa. :joojoo:
En kyllä ilkeä myöntää, minkä ikäiseksi olin sinua luullut. :puna: Toivottavasti viihdyt! :peukku:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
wigwam
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2926
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 14:42
Paikkakunta: Kouvola

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja wigwam »

Pete kirjoitti:
wigwam kirjoitti:Juu, tarkoitus olisi toki mennä ihan oikeasti, kohta se on menoa. :joojoo:
En kyllä ilkeä myöntää, minkä ikäiseksi olin sinua luullut. :puna: Toivottavasti viihdyt! :peukku:
Myönnä, myönnä... :heh: 10 vai 60 vuotiaaksi? :mrgreen:

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Violette »

wigwam kirjoitti:Mukaan on pakattu hawaiji-paita, muutama vesipyssy (pitäähän omaat aseet olla toki mukana), aurinkovarjo, aurinkotuoli, aurinkolasit, moussemaista aurinkovoidetta unohtamatta. :cool:
Tuo viimeinen onkin tärkein, melkein jo säikähdin, että olet unohtanut sen :draamaa:

Et sitten urheilurintsikoita kuitenkaan tarvitse? :heh: Ei kun, tsemppiä armeijaan! :peukku: Timoteuden vinkeillä päässee pitkälle... :rofl:

EDIT: Tulikin muuten mieleen aiheeseen liittyen: vietin viikonloppuna laatuaikaa poikaystäväni ja erään hyvän miespuolisen ystävämme kanssa. Oli mielenkiintoista kuunnella, kun herrat alkoivat puhua inttijuttuja ja kertoivat mm. singolla ampumisen hienouksista. Melkein alkoi taas tehdä mieli mennä inttiin itsekin. :ihana:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
The_Sipi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8768
Liittynyt: 24 Touko 2006, 22:28
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja The_Sipi »

Mäkin olen luullut wigwamia vanhemmaksi :heh: . Sauvat on myös siitä hyvät, että rahaa säästyy näinä vaikeina aikoina, kun Sauvakävellessä voidaan hyvin samalla kuivaharjoitella. Leikitään että ne sauvat on aseita ja sitten vaan syöksytään metsään kun viheltää. Ja huudetaan laukaus. Ei tarvita enää rynkkyjäkään.

No joo, munkin pikkuveli lähti tänään inttiin ja saatettiin se sinne mutsin kanssa. Sekin sen verran rapakunnossa, että saas nähdä, kuinka kauan jaksaa. Kyllä sille keljuiltua vähän tuli etukäteen, mutta vain vähän. :heh:
Mahatma Gandhi walked barefoot most of the time, causing lots of calluses on his feet. He also ate very little, which made him frail and with his odd diet, he suffered from bad breath. This made him... A super calloused fragile mystic hexed by halitosis.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33363
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Pete »

wigwam kirjoitti:Myönnä, myönnä... :heh: 10 vai 60 vuotiaaksi? :mrgreen:
Ajattelin jostakin syystä, että olet 30 - 50-vuotias. :mrgreen:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
male
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5449
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja male »

Koska meillä on tiukka tietosuoja niin en voi kertoa kuka, mutta yksi tän vuoden Suomen euroviisuesiintyjistä on täällä sivarikeskuksessa mun kanssa samaan aikaan! :uujee: Tänään nähtiin pieni ote hänen taidoistaan, joita myös Moskovassa nähtiin. :joojoo:
"Well, if you must know, I have written fourteen books and as I am the only one who has read them I can tell you that they have all been very well received."

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

Waldo? :uujee: :heh:
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13262
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Re: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja AntSa »

JeSSSe kirjoitti:Waldo? :uujee: :heh:
:heh: :tuuletus:

Zemiä niin armeijan harmaisiin kuin sivariinkin Kuppilalaisille! :uujee:
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Vastaa Viestiin