Wars for nothing (maanpuolustukselliset asiat)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista

Suomen maanpuolustus?

Olen käynyt tai aion käydä armeijan
19
34%
Olen sivari
9
16%
Olen vapautettu asepalveluksesta
17
30%
En ole asevelvollinen Suomessa
11
20%
 
Ääniä yhteensä: 56

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33357
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Pete »

Mitenkäs Tommi ja Colby? Onko teillä sivari edessä, ja jos on niin milloin olette ajatelleet suorittaa?

En tiiä. Oli outoa lukea tätä ketjua ja omia inttiaikaisia kirjoituksiaan. Ei mulla vaan oo vielä aika kullannut muistoja. Toki inttikavereista muistaa vaan ne hauskat jutut, mutta päällimmäisenä mieleen muistuu vaan se ainainen vitutus. :roll:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Sagapo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4807
Liittynyt: 11 Marras 2003, 18:31
Viesti:

Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Sagapo »

Minulla se menee päinvastoin: muistan vain hyvät hetket. Ajoittain olen huomannut kaipaavani takaisin inttiin! :shock:
Jouez, jouez, musiciens / Enchantez-moi, magiciens
Tourne, tourne dans ma tête à moi / Fais briller les yeux des enfants-rois

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30897
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

:megafoni: MUISTAKAA OIKEIN!

Ei kun siis... niin... kyllähän ne vähemmän mieluisat muistot helpommin tulee blokattua mielestä mutta en mä silti ihan niin hörhö ole, että inttiin takaisin kaipaisin. Vaan eivätköhän nuo vielä kertauskutsulla joskus muista...
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
TOMItu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3104
Liittynyt: 11 Marras 2003, 17:08

Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja TOMItu »

Sagapo kirjoitti:Minulla se menee päinvastoin: muistan vain hyvät hetket. Ajoittain olen huomannut kaipaavani takaisin inttiin! :shock:
Hahaa....mitäs minä sanoin :cool:

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja blackburn »

Jos en saa mistään jatko-opiskelupaikkaa niin pakkohan minun on jonnekin paeta, vaikka sitten armeijaan. Siitä saa pisteitä, kun hakee uuden kerran yliopistoon.
You´re gonna find out baby, I´m one in a million

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33357
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Pete »

blackburn kirjoitti:Jos en saa mistään jatko-opiskelupaikkaa niin pakkohan minun on jonnekin paeta, vaikka sitten armeijaan.
Miksi/Mitä sinun pitää paeta? ???
Ulkomailla opiskelusta/ työskentelystä saa vielä paremmat meriitit CV:hen... ;)
Toki, inttiin kannattaa mennä, jos todella haluaa, mutta ei sinne kuitenkaan ihan hetken mielijohteesta kannata mennä. Naisillahan tilanne taitaa kuitenkin olla parempi siinä mielessä, että he saavat halutessaan lähteä intistä 40 päivää palvelukseenastumisensa jälkeen, jos niin haluavat.
Riskinä seniorilaumat

Mikkelsson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4724
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 15:15
Paikkakunta: Helsinki

Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Mikkelsson »

...ja yhtään sivarinaista ei vielä ole nähty, vaikka valmiudet siihen ovatkin olemassa. :roll:
Men jag vara stark, jag kan få allt.
Jag kan sprida färg, jag kan regera.
Men det blir nog en till kaffe och en cigarett.

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

ohanpas! Kun olin lapinjärvellä, niin koulutusohjaaja kertoi, että yks nainen on ollut siellä koulutusjaksolla...ihmetteli itsekin. Ja sitten tässä työpaikassa, jossa olen nyt työskennellyt sivarina on myös ollu naissivari, mutta hän on tullu sinne armeijasta..
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Mikkelsson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4724
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 15:15
Paikkakunta: Helsinki

Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Mikkelsson »

Okke, on sitten ehtinyt jo kehiin. Oli oman "koulutuksen" aikaan vasta valmiusasteella.
Men jag vara stark, jag kan få allt.
Jag kan sprida färg, jag kan regera.
Men det blir nog en till kaffe och en cigarett.

Avatar
BronZe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1371
Liittynyt: 27 Marras 2003, 23:12
Paikkakunta: Turku

Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja BronZe »

JeSSSe kirjoitti:325 aamua jäljellä! Jokos Bronzen matkamittari on mennyt alle 300:n? :mrgreen:
Tällä hetkellä näyttää olevan jäljellä enää 283 päivää. Ja ensimmäinen päivärahankorotus on enää 2,5 kuukauden päässä. :mrgreen:

Mun siviilipalveluksestani julkastiin paikalliseen lehteen puolen sivun mittanen juttu tällä viikolla. Sen lisäksi meillä on pitkin syksyä ja talvea kuvattu dokkaria, jonka kameran edessä oon ainakin pariin kertaan poukkeloinu, joten ties vaikka mut pystyis bongaamaan vielä siitäkin. Heh, sattumalta just noita nuoria tossa lehtijutussa mun vierelläni, kuvataan siihen dokkariin. lol

Skannasin mun tähän astisen urani kohokohdan tännekin nähtäväksi. Kuvaa painamalla sen näkee hiukan suurempana. Ois varmaan pitäny blurrata mun kasvot tosta, kun onnistuin näyttämään noin hirveeltä. lol

Kuva
"Real human being, and a real hero"

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja blackburn »

jghjjjjjjjjjjjjjjjdmmmmmmmm
You´re gonna find out baby, I´m one in a million

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja blackburn »

jghjjjjjjjjjjjjjjjdmmmmmmmm
You´re gonna find out baby, I´m one in a million

Tommi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2962
Liittynyt: 12 Marras 2003, 21:21
Paikkakunta: Helsinki

Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Sehän on sitten selvä.. :mrgreen:
I'm not a slut from Holland and I'm not fucking old bitch from Sweden.

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja blackburn »

SoriSoriSoriSoriSoriSori... Piti kokeilla toimiiko koulun tietokone tällä kertaa kun eilen ei toiminut kun yritin laittaa viestiä...

Nyt olen jaksanut ottaa selvää mitä minun täytyy tehdä päästäkseni armeijaan:
Minun täytyy lähettää Hämeen Sotilasläänin esikuntaan postitse 1.3. mennessä kirjekuoressa
- vapaaehtoisen hakemus
- nuorison terveystodistus
- kyselylomake

Haluaisin siis tosiaan Hämeenlinnaan inttiin, sillä mutsini, jonka kanssa asun, muuttaa keväällä pois Jyväkylästä Kuopioon, enkä minä halua sinne. En myöskään halua Keski-Suomen armeijaan, sillä minusta olisi kerrassaan hirveän kauhean järkyttävää olla samaan aikaan armeijassa poikien kanssa, jotka ovat tuttuja mm. peruskoulusta.
You´re gonna find out baby, I´m one in a million

Avatar
barbarossa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7772
Liittynyt: 18 Marras 2003, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja barbarossa »

BronZe kirjoitti:
Mun siviilipalveluksestani julkastiin paikalliseen lehteen puolen sivun mittanen juttu tällä viikolla. Sen lisäksi meillä on pitkin syksyä ja talvea kuvattu dokkaria, jonka kameran edessä oon ainakin pariin kertaan poukkeloinu, joten ties vaikka mut pystyis bongaamaan vielä siitäkin. Heh, sattumalta just noita nuoria tossa lehtijutussa mun vierelläni, kuvataan siihen dokkariin. lol
Tosi tärkeää ja mielenkiintoista työtä teet Bronze! :peukku: Yritin tihrustaa tuota juttua, mutta oli niin pientä pränttiä, ettei kunnolla onnistunut. Jotain siitä kuitenkin selvisi. :)
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja blackburn »

blackburn kirjoitti:SoriSoriSoriSoriSoriSori... Piti kokeilla toimiiko koulun tietokone tällä kertaa kun eilen ei toiminut kun yritin laittaa viestiä...

Nyt olen jaksanut ottaa selvää mitä minun täytyy tehdä päästäkseni armeijaan:
Minun täytyy lähettää Hämeen Sotilasläänin esikuntaan postitse 1.3. mennessä kirjekuoressa
- vapaaehtoisen hakemus
- nuorison terveystodistus
- kyselylomake

Haluaisin siis tosiaan Hämeenlinnaan inttiin, sillä mutsini, jonka kanssa asun, muuttaa keväällä pois Jyväkylästä Kuopioon, enkä minä halua sinne. En myöskään halua Keski-Suomen armeijaan, sillä minusta olisi kerrassaan hirveän kauhean järkyttävää olla samaan aikaan armeijassa poikien kanssa, jotka ovat tuttuja mm. peruskoulusta.
PUHUKAA MINULLE!
You´re gonna find out baby, I´m one in a million

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30897
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

???

Puhutaan toki, kunhan kerrot, mitä haluat tietää. Spontaanisti on vähän vaikea lähteä mitään kertoilemaan. Ei täältä taida asepalveluksen suorittaneita naisiakaan löytyä kokemuksistaan kertomaan.

Palveluspaikkaan pystynee periaatteessa vaikuttamaan melko paljon mutta mahdollisuuksia rajoittaa se, että on hakemassa jo saman kesän saapumiserään. Kannattaa siis jonkin verran tutustua vaihtoehtoihin ja muutenkin palveluspaikkatoiveensa kannattanee valita ennemmin sen mukaan, mitä intissä haluaa tehdä kuin kenen kanssa siellä haluaa (tai ei halua) olla. Alokasaika on sisällöltään sama käytännössä missä tahansa mutta jos koko palveluksen suorittaa, on se helpompaa, jos on vähän motivaatiotakin. Mainittakoon esim. koiranohjaajan koulutus vain yhtenä vähän tunnettuna vaihtoehtona. Useimpiin erikoiskoulutusvaihtoehtoihin ei voi tulla valituksi suoraan, vaan valinnat tehdään vasta peruskoulutuskauden aikana. Halukkuutensa voi kuitenkin ilmaista ja päästä siten haluamaansa varuskuntaan.

Naisilla on ymmärtääkseni keväällä erillinen joku kutsuntoja vastaava tilaisuus. En tiedä, järjestetäänkö näitä useita tai erillisissä paikoissa, mutta sen mukaan, mitä samaan aikaan kanssani inttiä suorittaneilta naisilta kuulin, niin ilmeisesti siellä joutuu ainakin kokeilemaan, ettei lysähdä täyspakkauksen alle, ja lisäksi on haastatteluja, joilla halutaan varmistaa, miksi inttiin oikeastaan halutaan. Jos perustelu on luokkaa "poikaystävä menee inttiin enkä halua jäädä yksin", niin inttiin ei ole asiaa (ja kyllä, näitäkin tapauksia ihan oikeasti on, ei tosin ilmeisestikään kovin paljoa).
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
duu
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 488
Liittynyt: 16 Elo 2005, 14:16
Paikkakunta: Turku

Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja duu »

Täältä löytyy ainakin jotain tietoa.

http://www.aamukampa.net/forum/viewforum.php?f=23
I am what I am.
I will always be the same.
I will keep on running.

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja blackburn »

Eilen tiistaina ne armeijan porukat saivat hakemukseni. Laitoin 1. vaihtoehdoksi Hämeenlinnan ja 2. Kouvolan, kun iskä katsoi kotonaan netistä mitä voisin laittaa varasijoille. Hän ehdotti myös Poria. Olisin laittanut 2. vaihtoehdoksi Lappeenrannan, mutta iskä sanoi, ettei siellä ole yksikköä vaan kaikki Lappeenrantalaiset menevät Kouvolaan. En tiedä täytinkö hakemuksia aivan täysin huolellisesti. Siinä oli joitakin outoja kysymyksiä, lakin koko ja rinnanympärys, matikan ja huolellisuuden koulunumerot jne. Koulutuksesta oli vaikea merkitä mitään, kun enhän ole vielä YO ja suorittanut vasta peruskoulun. Sitten oli sadan kohdan lista, jossa piti ympyröidä sairaudet. Laitoin siihen heinänuha, korvien soiminen ja heikkonäköisyys/silmälasit. En tiedä, olisiko minun pitänyt merkitä viimeksi mainittua, sillä onhan minulla koko ajan käytössä lasit, mutta ei minulla muuten ole hirveän heikkoa näköä.

Jos ne soittaa ja sanoo jotain, että hakemuksessani on puutteita niin vastaan vain, että "laittakaa mut nyt vaan johonkin Länsi- tai Etelä-Suomen armeijaan, ihan sama!"
You´re gonna find out baby, I´m one in a million

Avatar
Sämpy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1582
Liittynyt: 25 Touko 2004, 21:56
Paikkakunta: Sippola

Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Kouvola? Tarkoittaneekohan tuo nyt Vekaranjärveä, kun Kouvolassa ei ole enää ~25 vuoteen ollut omia varusmiesyksiköitä...
Vielä eilen moni piti tätä päivää tulevaisuutena, mutta huomenna se on jo historiaa

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33357
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Pete »

blackburn kirjoitti:korvien soiminen
Miksi sulla soi korvat? Tai siis mikä sen aiheutti? :shock:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja blackburn »

Sämpy kirjoitti:Kouvola? Tarkoittaneekohan tuo nyt Vekaranjärveä, kun Kouvolassa ei ole enää ~25 vuoteen ollut omia varusmiesyksiköitä...
Voi ei, vähän ne on ihmeissään siellä kun ovat saaneet hakemukseni...
Iskä sanoi, että voisin laittaa just Kouvolan varasijalle.

Olen huomannut korvien suhinan vasta vähän aikaa sitten, johtunee siitä kun soitan musiikkia kovaa sängyn vieressä radiossa.
You´re gonna find out baby, I´m one in a million

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33357
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Pete »

Heh heh! :rofl:
Löysin IRC-Galleriasta inttikavereitten kuvia. Ei siellä vaan voinut olla pelleilemättä, hulluksihan sitä olisi tullut ilman huumoria.
Saas nähdä, josko siellä minäkin jossain lymyilen.

:hiips: *jatkaa etsimistä*
Riskinä seniorilaumat

Avatar
duu
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 488
Liittynyt: 16 Elo 2005, 14:16
Paikkakunta: Turku

Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja duu »

Pete kirjoitti:Heh heh! :rofl:
Löysin IRC-Galleriasta inttikavereitten kuvia. Ei siellä vaan voinut olla pelleilemättä, hulluksihan sitä olisi tullut ilman huumoria.
Saas nähdä, josko siellä minäkin jossain lymyilen.

:hiips: *jatkaa etsimistä*
Linkkiä, linkkiä!
I am what I am.
I will always be the same.
I will keep on running.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33357
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Pete »

duu kirjoitti:Linkkiä, linkkiä!
Taitaa olla kaikkien kannalta parempi, jos en laita linkkiä. :rofl:
Sieltä irc-galleriasta niitä löytyy. (Onneksi ei taida musta olla kuvia. :cool: )
Riskinä seniorilaumat

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja blackburn »

Sain torstaina postitse kutsun valintatilaisuuteen, joka järjestetään 26.4. Tikkakoskella, eli n. 20 km Jyväskylästä pohjoiseen. Minähän siis hain 1. vaihtoehtona Hämeenlinnaan, mutta kai ne armeijan porukat ajattelevat, että minun on helpompi käydä valintatilauudessa lähempänä. Soitan kuitenkin sinne ja pyydän, saisinko tulla samaan tilaisuuteen Hämeenlinnaan, kun ei siitä olisi mitään vaivaa. Sitä paitsi, en halua ottaa sitä riskiä, että jostakin kumman syystä minut sijoitettaisiin Keski-Suomen yksikköön, jossa ovat kaikki entiset koulukaverini ja muut tutut! :puna:
Jos pääsen valintatilaisuuteen Hämeenlinnaan, niin matkustan edellisenä päivänä Tampereelle, olen yötä NKY:ssä, jossa 1hh maksaa alle 40€, ja seuraavana päivänä matkustan Hämeenlinnaan. Tampereella voin käydä ihanissa museoissa ja Manhattan -ravintolassa syömässä kreikkalaisen salaatin :p
You´re gonna find out baby, I´m one in a million

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33357
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Pete »

blackburn kirjoitti:Sain torstaina postitse kutsun valintatilaisuuteen, joka järjestetään 26.4. Tikkakoskella, eli n. 20 km Jyväskylästä pohjoiseen. Minähän siis hain 1. vaihtoehtona Hämeenlinnaan, mutta kai ne armeijan porukat ajattelevat, että minun on helpompi käydä valintatilauudessa lähempänä.
Siis vastaavatko nuo valintatilaisuudet kutsuntoja?
Jos vastaavat, niin eihän niitä siellä intissä järjestetä, vaan esim. seurakuntataloilla... :/
Toivottavasti pääset sinne, minne haluat! :peukku:

(Eikös Tikkakoskella ole vain lennosto?)
Riskinä seniorilaumat

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja blackburn »

Valintatilaisuus järjestetään Tikkarin ilmasotakoulun tiloissa. Aikataulussa luki, että siellä tarjotaan kahvi ennen infotilaisuuden alkamista, eli pitänee varmaan soittaa, että minulle täytyy varata teetä ja mielellään ei tylsää Yellow labelia, vaan mieluiten Twiningsin marjateetä. lol
You´re gonna find out baby, I´m one in a million

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Leikilläsihän sinä noita tee-vaatimuksia tietenkin heitit, mutta lienee syytä totulla "tylsään Yellow labeliin", sillä siellä intissä ei Cafén tarjoilijatar tule kyselemään, että "mitäs lajiketta neidille tänään laitetaan" vaan teetä kauhotaan suuresta metallisammiosta kauhalla jonon seuraavan töniessä jo selän takana kiireissään.

Ja tässä vielä Restaurant SA INT:in mény:
Ma
lounas Saippualaatikkoa, näkkileipää
päivällinen Saippulaatikkoa, näkkileipää
Ti
lounas Saippualaatikkoa, näkkileipää
päivällinen Saippulaatikkoa, näkkileipää
Ke
lounas Saippualaatikkoa, näkkileipää
päivällinen Saippulaatikkoa, näkkileipää
To
lounas Hernerokkaa, pannukakkua
päivällinen Saippulaatikkoa, näkkileipää (pierunkäryssä)
Pe
lounas Saippualaatikkoa, näkkileipää
päivällinen Saippulaatikkoa, näkkileipää
La
lounas Saippualaatikkoa, näkkileipää
päivällinen Saippulaatikkoa, näkkileipää
Su
lounas Saippualaatikkoa, näkkileipää
päivällinen Saippulaatikkoa, näkkileipää

Miksi KUKAAN haluaa VAPAAEHTOISESTI inttiin?
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja blackburn »

Saako näkkileivän päälle valita tavallisen voin sijasta yrttilevitettä?
You´re gonna find out baby, I´m one in a million

Vastaa Viestiin