Wars for nothing (maanpuolustukselliset asiat)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista

Suomen maanpuolustus?

Olen käynyt tai aion käydä armeijan
19
34%
Olen sivari
9
16%
Olen vapautettu asepalveluksesta
17
30%
En ole asevelvollinen Suomessa
11
20%
 
Ääniä yhteensä: 56

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Hei, tuohan on tyypillinen oikeistolainen vaalitemppu. Seuraavaksi varmaan joku oikeistolaispoliitikko (kenties jopa perussuomalainen) alkaa vaatia mies- ja naisparien oikeuksia kirkolliseen avioliittoon.  :hiips:
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Violette »

Siinäpä mulle yksi syy lisää olla menemättä inttiin - en halua leikata hiuksiani! :mrgreen:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Magnum
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3126
Liittynyt: 17 Loka 2005, 16:22
Paikkakunta: Miami

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Magnum »

Vaalitemppupa hyvinkin. Sinällään epätasa-arvoisuuteen puuttuminen on asiallista, mutta pitikö kaivaa oma poika esiin. Räsänen myös tuntuu argumentoivan artikkelissa selkeästi parturoimattomuuden puolesta: "Jollain lailla on sääli, että ne hiukset pitää leikata", äiti murehtii.
"Nakuilu on ihan jees"
-Naali

Avatar
GiveMeWings
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8830
Liittynyt: 15 Loka 2004, 21:50

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja GiveMeWings »

Räsänen ja kristilliset arvot... Olisikohan sanonut tästä tärkeästä kristillisestä asiastä mitään jos omalla pojalla ei olisi kauniita kutreja ja poika ei olisi menossa armeijaan... :hiips:
Terveisiä kotiin. Joka kotiin.

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Eiköhän tukka saa olla ihan minkäpituinen tahansa, jos sen vain saa pidettyä poissa tieltä.  :draamaa:

"Ihana" rouva Räsänen. :roll:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Magnum
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3126
Liittynyt: 17 Loka 2005, 16:22
Paikkakunta: Miami

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Magnum »

Jónsì kirjoitti: Eiköhän tukka saa olla ihan minkäpituinen tahansa, jos sen vain saa pidettyä poissa tieltä.  :draamaa:

"Ihana" rouva Räsänen. :roll:
Puolustusvoimien kaltaisessa suuressa laitoksessa joka käsittelee suurta heterogeenistä massaa, pitää olla hyvin selkeät säännöt, jotta toiminta olisi edes jossain määrin tehokasta. On vaikea määritellä tarkkaan tuota lausetta, jos sen saa pidettyä pois tieltä siinä on niin paljon tulkinnanvaraa. Sen sijaan määrittely niska ja korvat esillä, pulisongit korkeintaan korvakäytävän yläreunaan, on erittäin selkeä eikä jätä liiemmin tulkinnanvaraa.

Sodan ajan oloissa tuollainen Antti Rokka -henkinen toimintamalli, eli tehdään oma tärkein tehtävä kunnolla ja muuten ollaan vähän miten sattuu, saattaa toimia. Rauhanajan olosuhteissa koulutuksessa voi minun mielestä kuitenkin vaatia aivan toisenlaista sotilaallista kuria ja sotilaallista ulkoasua, johon kuuluu siistien hiuksien lisäksi muunmuassa kiiltävät hoidetut jalkineet ja asusteiden asianmukainen käyttö.
"Nakuilu on ihan jees"
-Naali

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Magnum kirjoitti: Sen sijaan määrittely niska ja korvat esillä, pulisongit korkeintaan korvakäytävän yläreunaan, on erittäin selkeä eikä jätä liiemmin tulkinnanvaraa.
Mutta eihän sekään määrittele hiusten pituutta. Kyllä sitä parimetrisestäkin tukasta saa nutturan, joka menee noiden sääntöjen mukaan.
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
GiveMeWings
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8830
Liittynyt: 15 Loka 2004, 21:50

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja GiveMeWings »

Magnum kirjoitti:asusteiden asianmukainen käyttö.
Kuva

Totta. Armeijassa asusteiden pitää olla tyylikkäästi ja asianmukaisesti päällä,
sekä asennon pitää olla kunnossa. Tässäkin kuvassa sotilaalla on lyhyt ja siisti
kampaus. Oikea Päivi Räsäsen lempisotilas  :rofl:
Viimeksi muokannut GiveMeWings, 04 Tammi 2007, 21:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Terveisiä kotiin. Joka kotiin.

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja blackburn »

Minun ollessani intissä kukaan alokkaista ei ollut leikannut hiuksiaan lyhyeksi, paitsi yksi nainen, jolla oli kulmiin asti oleva otsatukka, leikkasi sitä lyhyemmäksi. Kaikki tuvassa olleet naisalikersantit olivat leikanneet tukkansa lyhyeksi tai heillä oli ollut lyhyt tukka jo inttiin mennessä. Etenkin kaksi heistä kolmesta oli tajuttoman RUMIA!!! He kertoivat, että kaksi heistä oli leikannut tukkansa koneella aivan kaljuksi heti intin alkaessa. Yksikin n. 165 senttiä pitkä naisalikessu oli ihan miehen näköinen!!! Siis niinq oikeesti: Jos sillä olis vaikka toppatakki, eikä tissit näkyisi, niin varmasti monet voisivat luulla häntä mieheksi, joka on vain jäänyt kovin lyhyeksi. Minun mielestäni harvalle naiselle sopii tosi lyhyt siilitukka, ainoastaan Suvi-Anne Siimes tulee minulle mieleen naisista, joille sopii hyvinhyvin lyhyt tukka.
You´re gonna find out baby, I´m one in a million

Avatar
minnie
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8811
Liittynyt: 26 Touko 2006, 23:38
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja minnie »

Blackie: Mulla on vieläkin lyhyempi tukka kuin Suvi-Annella. Kaljukin oon ollu ja ihan omasta vapaasta tahdostani. Enkä ole käynyt armeijaa.

Olen myös sitä mieltä, että: aivan sama minkä mittaiset hiukset pojalla/miehellä ja tytöllä/naisella on armeijassa ollessaan ja ennen sekä jälkeen armeijan, kunhan hiuksien pituudesta ei ole haittaa turvallisuudelle.
20th Century Boy Kuva
>Placebo<

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

:megafoni: Puhu minulle, Blackpool: Miten nainen voi olla tajuttoman ruma?
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja blackburn »

Hei Tonywerner! Mikä on Upinniemen varuskunnan 'oikea' nimi? Siis samalla tavalla 'oikea' nimi, kuten esim. Vekaranjärven varuskunnan nimi on Karjalan prikaati ja Niinisalon nimi on Tykistöprikaati. Onko Upinniemellä mitään 'lempinimeä', kuten Santahaminaa kutsutaan 'Santikseksi'? Minun ryhmässäni kätilöopistolla on eräs n. 25-vuotias nainen, joka on naimisissa miehen kanssa, joka on kapiainen Upinniemessä.
You´re gonna find out baby, I´m one in a million

Avatar
Magnum
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3126
Liittynyt: 17 Loka 2005, 16:22
Paikkakunta: Miami

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Magnum »

En ole Tonywerner, mutta vastaan, koska haluan käyttää aikaa johonkin muuhun kuin tehokaaseen työskentelyyn palkkani eteen. Siis Karjalan Prikaati on joukko-osaston nimi. Samaten Upinniemessä toimii joukko-osasto nimeltään Suomenlahden Meripuolustusalue. Upinniemi tunnetaan ainakin nimellä Öbis.
"Nakuilu on ihan jees"
-Naali

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Hei Magnull, kiitos kun vastasit puolestani nimimerkki darkroomin kysymykseen :)
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Magnum
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3126
Liittynyt: 17 Loka 2005, 16:22
Paikkakunta: Miami

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Magnum »

Puhuisit sinäkin blackburn asioista niiden oikeilla nimillä.  :tosion:

Sekoitetaan pakkaa entisestään: Joukko-osasto Suomenlahden Meripuolustusalue (SlMepa) toimii siis useammassa paikassa. Upinniemen varuskunnan lisäksi kyseinen joukko-osaston varusmiehiä palvelee ainakin Kirkonmaan linnakkeella, Kuusisen merikuljetuskeskuksessa, Haapasaaren merivartioasemalla, Santahaminan varuskunnassa ja Isosaaren valmiuslinnakkeella. Nämä ovat siis ns. varuskuntia Suomenlahden Meripuolustusalueella.

Mikäli tämä ei vielä mennyt tarpeeksi sekavaksi, niin kyseisen joukko-osaston alla toimii useampi joukkoyksikkö, joita ovat Kotkan Rannikkopataljoona, Suomenlinnan Rannikkorykmentti,  Porkkalan Rannikkopataljoona, 7 Ohjuslaivue, 5 Miinalaivue ja Merivoimien koulutuskeskus. Näiden joukkoyksiköiden alapuolella toimivat perusyksiköt, joita ovat esimerkiksi Porkkalan Rannikkopataljoonan tapauksessa Kuljetusviirikkö ja Tukikohtakomppania.

Lisää tietoa asiasta sivulla mil.fi

Korostettakoon sitä vielä, että Vekaranjärven nimi ei ole Karjalan Prikaati eikä Niinisalon nimi ole Tykistöprikaati. Kyseiset joukko-osastot vaan sattuvat sijaitsemaan kyseisissä varuskunnissa.
Viimeksi muokannut Magnum, 10 Tammi 2007, 16:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Nakuilu on ihan jees"
-Naali

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Minä olin Turun Pansiossa inttini loppuajan, ja siellä on kaksi joukko-osastoa:
Rannikkolaivasto
Turun Laivastoasema
:joojoo:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Magnum
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3126
Liittynyt: 17 Loka 2005, 16:22
Paikkakunta: Miami

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Magnum »

tonywerner kirjoitti: Minä olin Turun Pansiossa inttini loppuajan, ja siellä on kaksi joukko-osastoa:
Rannikkolaivasto
Turun Laivastoasema
:joojoo:
Joukkoyksiköitä kenties nuo TW:n mainitsemat?

Ainakin nykyisin Pansion tukikohta on Saaristomeren Meripuolustusaluetta ja siinä tukikohdassa majailee ainakin Saaristomeren Meripataljoona ja Huoltokeskus (vastaa kaiketi Turun Laivastoasemaa) ja 6 Ohjuslaivue ja 4 Miinalaivue (vastaa kaiketi mainittua Rannikkolaivastoa).

EDIT: Tai siis enhän minä tiedä, mitä nuo ovat joskus aikoinaan olleet.
Viimeksi muokannut Magnum, 10 Tammi 2007, 17:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Nakuilu on ihan jees"
-Naali

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Magnum kirjoitti: Joukkoyksiköitä kenties nuo TW:n mainitsemat?

Ainakin nykyisin Pansion tukikohta on Saaristomeren Meripuolustusaluetta ja siinä tukikohdassa majailee ainakin Saaristomeren Meripataljoona ja Huoltokeskus (vastaa kaiketi Turun Laivastoasemaa) ja 6 Ohjuslaivue ja 4 Miinalaivue (vastaa kaiketi mainittua Rannikkolaivastoa).

EDIT: Tai siis enhän minä tiedä, mitä nuo ovat joskus aikoinaan olleet.
Jeps - siitä on se 20 vuotta parttiarallaa, kun ne oli noin  :heh:

Ohjuslaivueet ja miinalaivueet tosiaan olivat Rannikkolaivaston joukkoyksiköitä ???

Mä en tiedä muuta kuin, että meidän lomalakkien hikinauhoissa luki eri tekstit  :mrgreen:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Magnum
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3126
Liittynyt: 17 Loka 2005, 16:22
Paikkakunta: Miami

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Magnum »

tonywerner kirjoitti: Jeps - siitä on se 20 vuotta parttiarallaa, kun ne oli noin  :heh:

Ohjuslaivueet ja miinalaivueet tosiaan olivat Rannikkolaivaston joukkoyksiköitä ???

Mä en tiedä muuta kuin, että meidän lomalakkien hikinauhoissa luki eri tekstit  :mrgreen:
Kyllä ne olivat erillisiä joukko-osastoja. Näin luki Pv:n sivulla:
"Saaristomeren Meripuolustusalue vaalii sekä laivastollisia että rannikkotykistöllisiä perinteitä. SmMepa on perustettu 1.7.1998 yhdistämällä Saaristomeren Laivasto ja Turun Rannikkorykmentti."
"Rannikkolaivasto ja Turun Laivastoasema yhdistettiin vuonna 1993 Saaristomeren Laivastoksi."
Viime vuosikymmeninähän noita on yhdistelty kustannussäästöjen toivossa.

Tosin tuo lomalakin hikinauha ei olisi todistanut sitä aukottomasti. Minunkin joukko-osastossani eli Reserviupseerikoulussa oli varusmiehillä palvelusaikanani kaksia erilaisia satiaisia (joukko-osastotunnuksia siis), niin Reserviupseerikoulun kuin sen alaisen joukkoyksikön eli Kymen Ilmatorjuntarykmentin. Itsekin palveluksen alkuvaiheessa kannoin KymItR:n satiaista vasemmassa olkavarressa, kunnes sain, asusta riippuen, olkavarteeni tai olkapolettiini RUK:n satiaisen.
Viimeksi muokannut Magnum, 10 Tammi 2007, 17:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Nakuilu on ihan jees"
-Naali

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja blackburn »

Minä olen asunut nyt reilun viikon 3 hengen soluasunnossa Stadissa, ja olen huomannut, että intissä olemisesta oli minulle tosi paljon hyötyä, just tän yhteisasumisen kannalta, kun muuten minulla ei ole samanikäisiä sisaruksia, joten en ole sillä tavalla tottunut muiden ihmisten läsnäoloon, kun olen asunut melkein 10 vuotta kahdestaan mutsini kanssa.
You´re gonna find out baby, I´m one in a million

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja blackburn »

Hei Tonywerner! Oliko sinun kanssasi samaan aikaan samassa joukko-osastossa asepalveluxessa joku julkkis, kuten ammattiurhelija? Minun iskäni kanssa samaan aikaan intin Kainuun brigaadissa  kävi myös Juha Mieto. ISkäni kävi myös AUK:n Oulussa, vaikka hänen perheensä asui silloin Tikkarissa, Keski-Suomessa.

En pahoita mieltäni, jos muutkin miehet kertovat, oliko heidän kanssaan intissä ketään julkkiksii. 
You´re gonna find out baby, I´m one in a million

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Meillä oli Simo Silmu Tykistöprikaatissa samaan aikaan (osittain).

Lisäksi Seiskan mukaan Sanna Suutarin olisi pitänyt tulla meidän varuskuntaamme kyseisenä kesänä, mutta ei näkynyt. (Kyllä, Sanna Suutarin piti mennä huhujen mukaan myös miljoonaan muuhun varuskuntaan sekä kesällä että talvella :heh: )
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Eipä nyt tule mieleen, että olisi ollut julkkiksia.
Broidini kanssa samaan aikaan intissä oli näyttelijä-kansanedustaja Pekka Räty  :heh:
Klaus Thomasson tosin esiintyi meidän alokasjuhlassa  :stupido:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Vompeli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12745
Liittynyt: 26 Elo 2005, 15:50

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Vompeli »

Jvvv kirjoitti: Meillä oli Simo Silmu Tykistöprikaatissa samaan aikaan (osittain).
Meinasin jo hehkuttaa jee tyttöprikaati jee. Mutta se olikin tommonen tylsä tykistö vain.  :niinpa:
Raipatirai

Avatar
Klodvig
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3010
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 07:17
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Klodvig »

Vompeli kirjoitti: Meinasin jo hehkuttaa jee tyttöprikaati jee. Mutta se olikin tommonen tylsä tykistö vain.  :niinpa:
Ei sais haukkua Tykistöprikaatia. Sitäpaisti siellä oli toimistoalikessuna sellainen söpö brunette jolla oli pitkä palmikko. :vonkaus:
Spread our codes to the stars
You must rescue us all

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

No kiva! Ei meillä. :(
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Huvitan itseäni tällaisella (pdf). Kauheen mielenkiintoisia saurauksia listalta löytyy. En ole ennen tiennytkään että hammasproteesi tai vapautus koululiikunnasta voisivat olla sairauksia. :heh:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Vompeli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12745
Liittynyt: 26 Elo 2005, 15:50

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Vompeli »

Klodvig kirjoitti:
Vompeli kirjoitti: Meinasin jo hehkuttaa jee tyttöprikaati jee. Mutta se olikin tommonen tylsä tykistö vain.  :niinpa:
Ei sais haukkua Tykistöprikaatia. Sitäpaisti siellä oli toimistoalikessuna sellainen söpö brunette jolla oli pitkä palmikko. :vonkaus:
Uuuu... sellainen oli Parolassakin.  :draamaa:
Raipatirai

Avatar
ZetZet
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7878
Liittynyt: 02 Huhti 2004, 14:06

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja ZetZet »

Tämä on nyt sitten tutkittu: Munkit uhkaavat varusmiesten terveyttä.

Lotossa saa toiset ja toiset taas ei, heissan heissan heissulivei!


Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

taas miehiä syrjitään  :niinpa: nunnatko sit on ihan viattomia, mitä, häh??
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Vastaa Viestiin