Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista
Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Mansikka kirjoitti:Testattu quinoa ja pintopavut.
Suosittelen käyttämään quinoaa keittojen ainesosana. :joojoo: Siihen se sopii aivan mainiosti, lisäkkeenä en ole quinoaa koskaan testannut.
Mistä tän saa poistettua? Apua!

i wanna be a toy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4000
Liittynyt: 01 Helmi 2006, 15:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja i wanna be a toy »

Itse pidän tummasta ja valkoisesta suklaasta, en oikein perusta siitä tavallisesta :eiei:
Kinderin Bueno White ja Kinder Maxi patukat :kuolaus:
Ihan voitais olla ilman niitäkään siel näin.

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

Jónsì kirjoitti: Suosittelen käyttämään quinoaa keittojen ainesosana. :joojoo: Siihen se sopii aivan mainiosti, lisäkkeenä en ole quinoaa koskaan testannut.
Joo, siihen tarkoitukseen aionkin loput paketista käyttää. Lisäkkeeksi keitettynä se oli inhottavan puuromaista (tai sitten keitin sitä liikaa :mrgreen: ).
Ihminen rakastaa kaikkia lapsiaan. Paitsi niitä, joita ei. - Ville Myllyrinne

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

Jónsì kirjoitti:
JeSSSe kirjoitti:Esimerkiks hillopurkkikin tulis heittää kokonaisuudessaan pois, jos siitä hometta löytyy..kyllä niitä itiöitä siinä lopussa sisällössäkin on.
Ei ne itiöt sinne kyllä tyhjästäkään ilmesty, että ihan samantien voi koko purkin heittää pois siinä vaiheessa kun sen on ehtinyt avaamaan. :heh:
Ei tulis mieleenkään hyvää hilloo heittää menemään. :draamaa: Olen koko ikäni kuorinut homeen päältä ja loppuhillo on tullut syötyä purkista. Vielä en ainakaan ole kuollut. Mikäs vaara noissa homeitiöissä muuten on, tietääkö joku? :miettii:

Meinaan vaan, kun olen koko ikäni kuorinut homeen hillon päältä ja popsinut loput, piileekö minussa kenties jokin aivoja rappeuttava homesieni? :eeek: Vai olenko jo täysin homehtunut... :aivanmaassa:
Ekki líta undan það dagar alltaf – á ný. En aldrei þér ég gleymi einn í mínum heimi – er hjá þér sama hvernig fer. -Magni Ásgeirsson

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

^ Muistaakseni homeista erittyy jotain myrkkyaineita ja niitä on leviää koko hillopurkin sisältöön. Ilmeisesti eivät sitten kovin vaarallisia ole kun en ole koskaan kuullut kenenkään edes sairastuneen homehilloista. :joojoo:
Ihminen rakastaa kaikkia lapsiaan. Paitsi niitä, joita ei. - Ville Myllyrinne

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

^ Huh helpotus, tuo pelasti päiväni! :draamaa: Esim. omenasoseeseen tahtoo usein tulla hometta, mutta kaavittuani pahimmat kasvustot en maista sitä, varsinkin kun sekoitan omenasosetta kaurapuuroon. :rofl:
Ekki líta undan það dagar alltaf – á ný. En aldrei þér ég gleymi einn í mínum heimi – er hjá þér sama hvernig fer. -Magni Ásgeirsson

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42827
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja Rousku »

kwak kirjoitti:^
http://fi.wikipedia.org/wiki/Casu_marzu kirjoitti:Toukat itsessään ovat läpinäkyviä, valkoisia noin 8 mm pituisia matoja.
Toukka ≠ mato! Ja mahtaako tuokaan olla totta, että selviäisivät mahalaukun olosuhteissa? Vaikka toisaalta selviäähän siellä lapamadonkin toukat.

Voisin tuota juustoa kokeilla, ainakin kerran. Ehkä se tosiaan vaatii vahvaa punkkua kyytipojakseen (=juotava itsensä niin känniin ensin, ettei edes huomaa mitä syö).
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42827
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Mansikka kirjoitti:Quinoan koostumus oli epämiellyttävä eikä makukaan ilahduttanut.
Quinoaa (tai kvinoaa) olen käyttänyt pilahviin (jossa on mm. saksanpähkinöitä ja selleriä), arkisempaan pataan (jossa on perunaa, porkkanaa, sipulia ja soijarouhetta) ja sitten johonkin salaattiin muistaakseni kanssa. En koskaan sellaisenaan lisäkkeenä. Vähän kun paahtaa niitä muruja kuivassa pannussa tai uunipellillä ensin niin tulee irtonaisempi lopputulos eikä semmoista puuroa.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

^ Kiitos vinkistä!
Ihminen rakastaa kaikkia lapsiaan. Paitsi niitä, joita ei. - Ville Myllyrinne

mangolassi

Re: Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja mangolassi »

Tuoretta kimchiä on maistettu, eikä ollut mun pala kakkua. Yritin syödä sitä ihan paljaaltaan,joten en tiedä, oilisko ollut parempaa keiton seassa tms. Hirmu voimakkaana maistui chili, tuskin kokeilen uudestaan. Hapankaalista tykkään kyllä muuten tosi paljon, mutta tästä "lajista" siis en. :surrur:

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

^ Minua kiinnosti tuo kimchi jokin aika sitten kovastikin, mutta ilmeisesti se ei sitten olekaan hyvää kun en ole kuullut kenenkään kehuvan sitä.
Ihminen rakastaa kaikkia lapsiaan. Paitsi niitä, joita ei. - Ville Myllyrinne

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

^ Minä ihan pidin kimchistä, mutta eihän se tietty purkista ole niin hyvää kuin tuoreena. Itse olen tosin vain purkista syönyt, mutta tykkäsin kyllä.
Mistä tän saa poistettua? Apua!

mangolassi

Re: Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja mangolassi »

^ Kimchin makuiset nuudelit ovat kyllä tosi hyviä. East Asian Marketista ostin Hallituskadulta Tampereelta. Suosittelen hyvän palvelun etnokauppaa - todella. :joojoo:

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16735
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

김치 ei kuulu minunkaan herkkuihini, mikä on hieman noloa Korea-harrastajalle :puna: En muuten tainnut edes maistaa sitä paikan päällä viime vuonna... Täytyy syksyllä korjata asia ihan periaatteesta. Ja mistä sen tietää, vaikka aito tavara olisikin yllättävästi parempaa. Tosin en aseta odotuksia korkealle, sillä olen yleisesti herkkä happamille mauille.

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

IKEAn pakastettu Äppelpaj on hurjan hyvää kuumana jäätelön kera. :kuolaus:
Lidlin vihreäpakettinen suodatinkahvi on todella herkullista juotavaa. :kuolaus:
Ekki líta undan það dagar alltaf – á ný. En aldrei þér ég gleymi einn í mínum heimi – er hjá þér sama hvernig fer. -Magni Ásgeirsson

Avatar
Prinsessa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5602
Liittynyt: 02 Joulu 2007, 11:59
Paikkakunta: Vantaa

Re: Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja Prinsessa »

Felixin kurkku -tuoresalaatti on hyvää! :uujee: Ostin kokeeksi tänään ja varmasti ostan toistekin. :joojoo:
Majoneesinen mutta raikas ja tuore, vaikka tässä on myös kiva häivähdys sitä säilyke kurkkusalaattia.
"Jaa, niiden vehkeiden kuuluu hammaslääkärissä mennä suuhun."
-Jennibot

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33357
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja Pete »

Heinz-ketsupissa ei ole moitteen sijaan, mutta se vaan tulee liian suurella paineella ja lörtsähtää aina ihan minne sattuun, vaikka kuinka varovasti yrität puristaa. Se on ärsyttävää. :joojoo:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja Violette »

^Ei minulle käy koskaan noin ???
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33357
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja Pete »

En taida siis vaan osata puristaa Heinz-ketsuppipurkkiani oikein. :eiei: Traagista. :lohduton:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Maistoin Haikoussa kurkkusipsejä, olivat hyvin outoja :shock: Oletteko kuulleet moisesta?

Maistoin myös porsaan aivoja eräässä ravintolassa kun olimme työporukalla. En nyt kovin lämpimästi kyseistä herkkua kellekään suosittele.
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33357
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja Pete »

Vanajan rypsiöljyyn tehdyt ja piparmintturouheella maustetut Candy Keksi -keksit (500 g) olivat pienoinen pettymys. Maku oli kovin vaisu ja mitätön.

Valion säilöntäaineeton mansikka-punaherukkamehu (0,75 l) oli myös pettymys. Punaherukka hallitsee makua liikaa. :(
Riskinä seniorilaumat

mangolassi

Re: Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja mangolassi »

^ Mäkin olen joskus testannut jotain Vanajan rypsiöljyyn leivottua keksiä, kaura- tms, ja mulle se myös oli pettymys. Ei maistunut siis juuri miltään!

Onko joku muuten maistanut Linkosuon valmistamia ruissipsejä? Haluisin saada ensiksi suosituksen, ennen kuin ostan oman pussin. :heh:

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja Violette »

^Maistoin työkaverin pussista. Maistui ihan kuivalle ruisleivälle, eli jos pidät ruisleivästä erityisen rapeana, niin go for it. Muuten kyllä välttelen Linkosuon tuotteita, ovat aina olleet surkeita kun olen niitä kokeillut, kuivia ja mauttomia.
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
mariah
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6375
Liittynyt: 13 Helmi 2005, 15:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja mariah »

Prinsessa kirjoitti:Felixin kurkku -tuoresalaatti on hyvää! :uujee: Ostin kokeeksi tänään ja varmasti ostan toistekin. :joojoo:
Majoneesinen mutta raikas ja tuore, vaikka tässä on myös kiva häivähdys sitä säilyke kurkkusalaattia.
ostin tota samaa tänää ku aattelin et passais hyvin kinkkukiusauxen kanssa ;) mut ku avasin purkin ni hajuki alko etomaan,maistoin silti mut oli yhtä pahaa mitä hajuki. no,ei tarvi ostaa enää ku kerta testattu on :mrgreen:

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja Naali »

Violette kirjoitti:^Maistoin työkaverin pussista. Maistui ihan kuivalle ruisleivälle, eli jos pidät ruisleivästä erityisen rapeana, niin go for it. Muuten kyllä välttelen Linkosuon tuotteita, ovat aina olleet surkeita kun olen niitä kokeillut, kuivia ja mauttomia.
Sopivat varmaan hyvin esimerkiksi valkosipulidipin kanssa. :kuolaus:

Ainiin! Ostin myös Peten lynkkaamaa mansikka-punaherukkamehua. Minusta se on vallan mainiota, mutta minä pidänkin punaherukoista ja happamista asioista. :joojoo:
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11678
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja romualdo »

kävimpä K:lassa sivumennen dyykkaamassa (osa 5/20 000) Löytyi muutama paketti Friggsin Maissi-riisikakkuja, kenelle tuttuja?, viinirypäleitä yksi rasiallinen, jugurttia Ingmanin mansikka 1 l. yllättävän hyvää, Suklaa-mousse pikari, Rainbow-Maissintähtiä säil.liemessä sekä espanjal. luumutomaatteja, vain yksi oli huonoksi mennyt.

Avatar
Horvath
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5354
Liittynyt: 05 Kesä 2004, 20:48
Paikkakunta: Tampere

Re: Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja Horvath »

Tänään aamupalalla vertailin kahta eri suolalihaa (leikkelettä): Poutun ja Korpelan. Pouttu oli murenevaa mutta sitkeähköä ja aika mautonta. Korpela vei voiton, koska se maistui enemmän suolalihalle eli siinä oli enemmän suolaa. Myös koostumus oli parempi, vaikka siinä olikin sellaiset reunat, jotka vaativat pureskelua ettei joudu kakomaan kurkustaan sellaista pitkää soiroa... Korpelassa oli myös miellyttävä savun maku.
Bir yarım akıllı, bir yarım deli
Dört yanım akıllı, bir yanım deli
Herkes akıllı, bir ben deli
Bir ben deli, bir ben deli

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17145
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Erehdyin ostamaan Atrian Uunivalmiin lihamurekkeen. Olisi pitänyt jättää se vaan kauppaan mätänemään, kamala mauton pökäle. :niinpa: Käytän kyllä tästä lähtien paistoaikaan kuluneen tunnin siihen, että teen itse murekkeeni. :draamaa:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja skidi »

Saarioisten kebabkiusaus maistettu. Eipä tarvitse maistaa toistamiseen. :roll:
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja Naali »

Ei kuulu ehkä tänne, mutta kirjoitanpa kuitenkin.

Tuli tästä Piggybankin Cry baby -viestistä mieleen, että en yleensä valitse ruokiani merkin perusteella, koska maku on minulle tärkeintä. Arla Ingmanin, Valion ja pienempien meijerien maidot maistuvat ihan tarpeeksi samalta. :joojoo:

Sen sijaan hapatetuissa maitotuotteissa, varsinkin viileissä ja jukurteissa, olen ruvennut suosimaan Valiota entistäkin enemmän. Mielestäni ainakin Ingmanin viilit maistuvat pistävältä. Maustetuissa juguissa se maku on hieman enemmän peitossa, mutta ärsyttää minua silti. Luultavasti samasta syystä kartan myös ulkomaisia maitotuotteita. Olenko outo snobi vai onko kukaan muu huomannut samaa? :puna:
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Vastaa Viestiin