Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista
Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Rousku kirjoitti: Mutta eikös yhtä lailla luomukana olisi villikana, jota ihminen ei ruoki? Onhan sellaisiakin, meilläkin luonnonvaraisia kanalintuja on.
Ei, koska kanalintu ei ole sama asia kuin kana. Kana on kotieläin, lintu joka kuuluu kanalintuihin. Sitä ei ole villinä lajina lainkaan. Sen sijaan minkki on minkki riippumatta siitä, onko se tarhattu vai ei. Minkin heimo on näätäeläin.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33289
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja Pete »

Sulanut juusto <3 Lapsena laitettiin juustoa mikroon paljaaltaan ja syötiin. :puna:

Ostin muuten Luomu Oltermannia (17 %), ja hyvää on. :peukku:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Re: Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

Mä luulin, että broiler on nimitys kananlihasta :shock:
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Broileri on lihantuotantoon kasvatettu kana (tai kukko). Se on jalostettu nimenomaan lihantuotantoon ja kasvaa nopeasti. Broileri on jalostettu eri roduista kuin munijakanat. Suomessa syötävä kananliha on lähes kokonaan broilerin lihaa.

Eli kyllä JeSSSe on oikeassa, kanaa se on, mutta ei samaa kanaa kuin ne, jotka tuottavat munia myyntiin.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42728
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Hazel kirjoitti:Eli kyllä JeSSSe on oikeassa, kanaa se on, mutta ei samaa kanaa kuin ne, jotka tuottavat munia myyntiin.
No höh! Ovatko väärässä muka ne 1970-luvun alussa lukemani keittokirjat, jotka esittelivät syöttökananpojan eli broilerin uutuutena, joka oli vähän muuta kuin se vanha rupinen kana, jota oli jo rasvan takia ruvettu elintaso-Suomessa karttamaan? Huomattakoon myös, että kulinaariset ja biologiset termit eivät aina vastaa toisiaan, esim. keittotaidossa pidämme omenaa hedelmänä, vaikka eihän se biologin kannalta tietenkään mikään hedelmä ole.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Miten tämä nyt on niin vaikea ymmärtää? Broileri on siis kanarotu, eli on se kana, mutta ei sama rotu kuin ne kanat joita pidetään munien tuottamiseen. Kanarotuja on siis monia ja broileri on yksi niistä. Munituskanoja on myös useampia rotuja ja monissa maissa niitäkin käytetään ihmisravintona mutta Suomessa ei enää pitkiin aikoihin. Paitsi tietty jotkut, jotka pitävät pienimuotoisesti niitä munimassa maalla, voivat sitten niitä itse syödä :mrgreen:
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42728
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Kyllä minä sen ymmärrän, että ne ovat biologiselta kannalta samaa lajia, ei siinä mitään. Kulinaariselta kannalta ne ovat kuitenkin edelleen mielestäni eri asia. Maku, koostumus, käyttötarkoitus ja valmistustapa on jossakin määrin erilainen. Myös yksilöiden elämänhistoria on ollut erilainen. Onhan termiä "kana" perinteisesti käytetty paitsi lajin nimenä, myös rajoitetummin merkityksessä ko. lajin munineet naaraspuoliset yksilöt, jolloin kukot tai kananpojat eivät ole kanoja. (Miten voi olla niin vaikea ymmärtää, että kaksi asiaa voivat tarkastelunäkokulman mukaan olla sama asia tai eri asia?)
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33289
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja Pete »

Piggybank kirjoitti:Kaupasta tarttui mukaan Elovenan lusikoitava välipala makuna mustikka-vilja.
Hyvää on tuo, mutta aika kallista. :draamaa:

Brämhultsin vastapuristettu appelsiinitäysmehu on suorastaan järkyttävän kallista, mutta näkyy olevan hyvääkin. :joojoo: Miinusta tulee purkista, joka on muovia.

Melkein huokailin ääneen tänään, kuinka paljon raikkaampi Citymarket on Prismaan verrattuna. Ihan selvästi Prisma on tarkoitettu massoille ja Citymarket hieman enemmän yksilöille. Harmittaa, kun olen S-miehiä, mutta kunnia sille, jolle se kuuluu, eli Cittarille. :voitto: Yhtenä esimerkkinä monista mainittakoon se, että Citymarketista saa alle 400 gramman jauhelihapakkauksia. <3 Ainakaan Sellon Prismasta ei viimeksi siellä käydessäni saanut. :eiei:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

^ Kyllähän vähänkään isommista kaupoista saa jauhelihaa ihan niin ison/pienen paketin kuin vaan haluaa. Sitä vaan täytyy sitten hakea palvelutiskiltä :joojoo: .
Ihminen rakastaa kaikkia lapsiaan. Paitsi niitä, joita ei. - Ville Myllyrinne

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33289
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja Pete »

Tuo on ihan totta, mutta onko hinta heti paljonkin kalliimpi? :mitvit:

Siinäpä onkin minulle haaste uuteen kokemukseen: palvelutiskiltä ostaminen. Ei ole koskaan tullut käytettyä. :puna:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

Pete kirjoitti:Tuo on ihan totta, mutta onko hinta heti paljonkin kalliimpi? :mitvit:
Taitaa valitettavasti olla.
Ihminen rakastaa kaikkia lapsiaan. Paitsi niitä, joita ei. - Ville Myllyrinne

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja Violette »

Silloin kun asuin yksin ja/tai kun söin pienempiä määriä lihaa kerrallaan, ostin ihan surutta sen kokoisen paketin mitä kaupasta löytyi ja pakastin loput. Tietenkin voisi myös tehdä kerralla isomman annoksen ruokaa, mutta en mä ainakaan jaksa syödä samaa monta päivää peräkkäin. :eiei:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11626
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja romualdo »

ai kauheeta kun en ole ehtinyt käydä täällä kertoilemasa omia dyykkauskokemuksiani .... mutta yhel kertaa löytyi monta pakettia aamiaismuroja sellaisia pitkiä ruskeita tikkumaisia.... Kelloggsin AllBran plus fiber-on-top (ja lässynlää englantiahan tässäki on präntättynä, juu kaikkihan toki hallitsevat tuon englesmannien kielen...miten mua tökkiikin tämä asia niin, ehkä senkin vuoksi kun olen fennomaani...ja linkolalainen...) runsaskuituinen högt fiberinneåll -50% -tarralapuilla varustetut laatikot oli heitetty pois mut onneks mä sain nekin hellään huomaani .... vehnäleseistä siis tehty nää ja maltaista... ei siis mitään äkkimakeaa vaan joka pitää luonnollisemmista mauista niin suosittelen tätä kyllä .... oi maistavuutta sanois Antsakin ....
samalla keikalla löytyi myös aika monta pakettia suolakeksejä, Breton ja yhtä toistakin merkkiä, aika samanmakusia olivat, taisivat olla saman valmistajan .... original voileipäkeksejä, ainesosissa mm. palmu- ja rapsiöljyä,vehnänalkiota,kookosöljyä,soijaproteiinia ym. hyviä aineksia siis mutta ehkä ulkomaiset präntit ovat kyllästyttäneet asiakkaita... tai sitten valikoimia on vaan aivan liikaa....! ... osa joutuu väistämättäkin roskiin, (kun eivät oikein osaa vieläkään tilata suunnilleen sopivahkoja määriä, tai paha sitä on mennä sanomaan... asiakkaitten ostotottumuksethan voivat vaihdella miten vain ...) AIVAN LIIAN ISO OSA, mut sehän on toisaalta meijän (aivan liian) satunnaisten dyykkareitten onni, isolla O:lla .....
Viimeksi muokannut romualdo, 03 Marras 2010, 21:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Re: Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

mä oon huomannu, että tulee ihan hirveesti heitettyä ruokaa pois. Mä en pysty syömään mitään, minkä parasta ennen-päiväys olis mennyt umpeen..roskiin lentävät! Samoin jos oon erehtynyt ostamaan isomman jogurttipurkin ja pitänyt parikin päivä avattuna, niin en pysty syömään, vaan on heitettävä pois. Pitäis kai entistä enemmän kiinnittää huomiota päiväyksiin ja annoskokoihin, kun ostaa ruokaa. Mun maailmankuvaani ei ikimaailmassa dyykkaus mahtuis, oksettaa jo ajatuskin :heh:
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11626
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja romualdo »

hmmm.... ehkä jotenkin pystyn ymmärtämään myös Sinunkaltaisia... Jesse... ehkä, tai en oikeastaan yhtään mutta... näin teoriasa... yritän... jollainlailla... aiemmin siis tänään tuli taas uutisissa julistusta siitä miten paljon ruokaa pannaan kotitalouksissakin menemään... arvaas Jesse.... tai voitko tajuta, miten paljon pitempään voi säilyä maitohapatettu tuote, esim. jugurtti vielä parasta ennen päiväyksen jälkeenkin... itse olen kokenut aistinvaraisesti arvioiden noin pari viikkoa tuon päiväyksen jälkeen...! ... oma bakteerikanta kehittyy vahvemmaksi kun ei ole turhan nuuka tai siis tarkka... täytyy sanoa että tuo Sinun huikenteleva tyylisi (ei millään pahalla... :shock: ) ei ole enää tervettä tai normaalia(kaan ?? en tiedä,kun elän täällä erakkona... mitenkähän naapurini eli veljeni perhe elää... ? en tiedä! tai sen mitä tiedän niin ei kyl juuri kiinnosta...kaan! ... pysyy sopukin jonkinlaisena kun ei sekaannu toisen asioihin, (koska veljeni ja minä olemme niin erilaisia kuin kesäpäivä ja joulukuinen yö vastakkain .... !) sitäkin olen erehtynyt tekemään...) ( kts. aiempia turinoitamme täällä....) mutta toki, kukin tekee miten parhaaksi näkee, jos on kauheasti ylimääräistä rahaa ja haluaa elää dallasmaisesti, eli tyyliin -huis huis pois pois tuo jugurtti on tuijottanut minua jo liian pitkään- ja tuohan juusto ei mun hyllyllä kauaa vanhene- malliin niin... hmm, .... mikäs minä olen paasaamaan ja Marttatäteilemään.... (ja siirrän pois pelikorttini joista päälimmäisessä on kuva turpeavatsaisesta afrikkalaislapsesta silmät kärpäsiä täynnä, se peittää myös sitä seuraavan kortin jossa on satojen metrien jono ruoka-avustusta odottavista pääkaupunkilaisista ... ....) poistun tästä taka-kaakkoon .... naputtelemasta ja toivotan herkullisia ruokahetkiä myös Jesselle... mukava nimimerkki muuten, onko se Sun ihan oikea nimesi .....! kärlekkii sinnekin! nm. Rompsu
Viimeksi muokannut romualdo, 04 Marras 2010, 05:05. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Re: Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

Nimi on oma, yhdellä ylimääräisellä S:llä toki :heh:

Mulla noita ruokafobioita, tai miksikä niitä nyt kutsuakaan, on enemmänkin, mutta yksi on juurikin toi, etten pysty syömään tuotteita, jotka luokittelen vanhoiksi :heh: En pystyis ikimaailmassa kuvittelemaankaan, että söisin jogurttia, jonka päiväys olisi mennyt umpeen vaikka eilen...saaaaatika kaksi viikkoa sitten :eeek:
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42728
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Haluaisin testata hankkimani osterikastikkeen, mutta se ei suostu tulemaan pullosta ulos. Sitäkö se osteri nimessä tarkoittaakin, että se on vähän sellaista kuoreensa vetäytynyttä?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja Violette »

Rainbow'n smoothiehedelmät :kiitos: Pakastepussi, jossa annospusseissa pilkottua hedelmää. Sopii smoothien ja pirtelön valmistukseen tai sellaisenaan syötäväksi. Kaksi makua, ananas-mango-papaija ja mansikka-mustikka-banaani.

Mielettömän ihana tuote! Kokeilin tänään krapulaani kahdenlaista smoothieta: ensimmäiseen laitoin ananas-mango-papaijahedelmiä, kreikkalaista jogurttia ja maitoa. Toiseen taas maitoa, appelsiinimehua ja venhäleseitä. Toimii ihan perussmoothienakin appelsiinimehun kanssa. Hyvää.... :kuolaus: Mainio tuote, täytyypä käväistä ensi kerralla tapojen vastaisesti S-ryhmän kaupassa ja ostaa pari pussia lisää.
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja Aancon »

^Mä oon kans kokeillu noita. Tosi hyvä pussi - itse sekotin niitä usein jugurtin sekaan. :kuolaus:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33289
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja Pete »

Ostin Hartwallin Jouluomena-limpparia, mutta oli kyllä harmillisen epähyvää. :( Muistelen, että ainakin joku vuosi pidin kyllä Hartwallin joululimpparista, mutta ehkä se oli sitten erilaista. :miettii: Tai sitten makuni on muuttunut...

Muoks. Vuonna 2007 näköjään tykkäsin. :heh:
Pete kirjoitti:Tuli kyllä ihan puun takaa, että se Hartwallin jouluomena Jaffa on hyvää! :shock: :peukku:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14532
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Jouluomena Jaffa on taivaallista. Parasta limsaa ikinä. :kuolaus: :kuolaus:
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

oxox
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 366
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 21:03

Re: Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja oxox »

oxox suosittelee:

Novelle Plus Sinkki + E
Kuva

Ihan MIELETTÖMÄN HYVÄÄ!! En todellakaan ole mikään vissyjen tai kuplavesien tai minkään sellaisten ystävä, mutta kerran erehdyin tätä maistamaan ja takaisin ei ole ollut tulemista. Maku on todella raikas (ei siis ollenkaan tunkkainen) ja kevyt, mutta silti makua on. Tätä litkii myös hyvällä omatunnolla, sillä juomaan tosiaan lisätty iholle hyvää sinkkiä ja E-vitamiinia.

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11626
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja romualdo »

paua, eiku apua näitä turhuuksien turhuuksia, siis juoko täälläkin joku noit pullotettuja vesiä.. entäpäs jos otettais maalaisjärki taas käyttöön ja otettais nuo iholle tärkeät vitamiinit jostain ravinnosta, miel. kotimaisesta ja lähiruoasta, toki joku vähä eksoottisempi hetelmäkin käy... jos ei mitään muuta ole/keksi .... !?

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja Violette »

^Ihanko tosissaan olet sitä mieltä, että kraanavesi maistuu samalle kuin yo. maustettu ja hiilihapotettu vesi? :mitvit:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Violette kirjoitti:^Ihanko tosissaan olet sitä mieltä, että kraanavesi maistuu samalle kuin yo. maustettu ja hiilihapotettu vesi? :mitvit:
Ei se samalle maistu vaan sata kertaa paremmalle! Inhoan sydämeni pohjasta noita maustettuja litkuja, enkä erityisesti pidä maustamattomistakaan vaikka joskus Hyvän Olon maustamatonta ostankin. Ainakin täällä Kangasalla kraanavesi on erinomaista. Mulla onkin tapana pitää aina jääkaapissa itse pullottamaani (muovipullossa kylläkin :heh: ) vettä, erittäin hyvää ja edullista :)
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja Violette »

Minusta maustetut kivennäisvedet eivät ole kyllä vaihtoehtoja millekään kraanavedelle vaan lähinnä "limsoja", joita - uskokaa tai älkää - jotkut ihmiset tykkäävät juoda janoonsa tai ihan muuten vaan. Eli minusta on vähän hölmöä verrata jotain tavallista vettä ja maustettua kivennäisvettä toisiinsa ja väittää, että kaikkien kivennäisvesien ystävien pitäisi lopettaa niiden juonti ja ottaa vaan vettä kraanasta. :roll: Se olisi toki vähän hassua, jos joku ei voisi juoda kraanavettä (joka on Suomessa erinomaista), vaan ostaisi aina esim. pullotettua lähdevettä. Limsa ja kivennäisvesi on sitten jo ihan eri juttu. Makuerot ja hiilihappo ovat sellaisia juttuja, joilla on joillekin janoisille merkitystä enkä ihmettele, että silloin tekee mieli niistä myös maksaa.

Ja tuskinpa noista lisätyistä vitamiineista nyt haittaakaan on, vaikka toki olettaisi että vitamiineista kiinnostunut henkilö keskittyisi ennen kaikkea saamaan ne monipuolisesta ravinnosta.

Itse juon lähinnä normivettä, mutta tuollaiset maustetut kivennäisvedet ovat kivoja vaihtelun vuoksi esim. blandiksina. Ei todellakaan tulisi mieleen korvata niitä kraanavedellä :rofl: Eräs ystäväni tosin tykkää laimentaa vodkaa ihan vedellä, mutta itse tykkään, että mukaan tulee jotain makuakin.
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

Minä rakastan hiilihappovesiä. Paitsi niitä maustettuja, niistä kelpuutan vain sitruunan, enkä kohta kai sitäkään. Luin nimittäin Petos lautasella- kirjan, jonka ansiosta en varmaan uskalla kohta ostaa mitään. Lisäaineita ja muuta kamalaa kaikkialla :eeek: :heh: . Turun vesi on muuten aika pahaa (jokainen, joka on nähnyt Aurajoen, ei asiaa ihmettele. Meidän vesi tulee nääs sieltä), varsinkin kesällä. Silloin tulee ostettua enemmänkin pullojuomia.
Violette kirjoitti: Eräs ystäväni tosin tykkää laimentaa vodkaa ihan vedellä, mutta itse tykkään, että mukaan tulee jotain makuakin.
Erään kaverini vanhempi sukulaismies (alkoholisti) juo kuulemma itse tehtyä pontikkaa järvivedellä :shock: .
Ihminen rakastaa kaikkia lapsiaan. Paitsi niitä, joita ei. - Ville Myllyrinne

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja Violette »

Tuosta oxoxin Vichystä vielä, että itselleni se kyllä maistuu, koska tykkään aprikoosista :uujee: Eikä Suomen markkinoilla muuten ole muita aprikoosinmakuisia virvoitusjuomakäyttöön sopivia hyödykkeitä tällä hetkellä, joten... :peukku:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Englantiin on muuten vihdoin rantautunut muutkin Light-limut kuin Coca-Cola! :peukku: Viimeksi ei ollut, tai en ainakaan mistään löytänyt. Ihanaa että voi taas juoda limua ilman että tankkaa itseensä kofeiinia! :tapu:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Violette kirjoitti:
Itse juon lähinnä normivettä, mutta tuollaiset maustetut kivennäisvedet ovat kivoja vaihtelun vuoksi esim. blandiksina. Ei todellakaan tulisi mieleen korvata niitä kraanavedellä :rofl: Eräs ystäväni tosin tykkää laimentaa vodkaa ihan vedellä, mutta itse tykkään, että mukaan tulee jotain makuakin.
No joo, tämä on kyllä totta :heh: Lähinnä puutuin tuohon vertailuun kivennäisvedet/vesi, kun romualdo niitä vertasi. Ja kyllä itsekin miellän ne vaihtoehtona juuri janonuomana, mutta blandiksina en ollenkaan. Joku vodka jäävedellä on ihan puistattava ajatuskin :heh:
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Vastaa Viestiin