Do I dream? (unet ja niiden tulkinnat)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista
Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Do I dream? (unet ja niiden tulkinnat)

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Vompeli kirjoitti:b) Mä haluan sen nappisilmäisen Hanneksen. :surrur:
Ihanaa! :ihana:

Kuva

:hihi:
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Vompeli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12745
Liittynyt: 26 Elo 2005, 15:50

Re: Do I dream? (unet ja niiden tulkinnat)

Viesti Kirjoittaja Vompeli »

No ei se toi ollut. :rofl: Mä jostain syystä oletin jonkun heittävän ton. :rofl:
Raipatirai

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Do I dream? (unet ja niiden tulkinnat)

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Jee, ehdin ekana. :repeilee:
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6883
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Do I dream? (unet ja niiden tulkinnat)

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Näin viime yönä unta, että Magnum esitteli mun sinisiä villasukkia (joita käytän öisin) sen kavereille. Niitä esitellessään se sanoi, että "katsokaa nyt kuinka hölmö tyttöystävä mulla on". :miettii:

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: Do I dream? (unet ja niiden tulkinnat)

Viesti Kirjoittaja skidi »

Viime yönä unimaailmani oli jokseenkin erikoinen. Ensiksi olimme lapsuuteni mummolassa nimiEeva Violeten ja jonkun toisen naispuolisen kuppilalaisen kanssa. Siellä muun muassa pengoimme jotain vanhoja kirjoja. Heräsi myös keskustelua siitä, että nimiMarjaana Prinsessa on tullut raskaaksi jonkun toisen kuppilalaisen avustuksella. Kauhistelimme sitä, miten yläkouluikäinen selviää yksinhuoltajana ja olikahan tuo nyt ihan fiksu päätös tässä vaiheessa. minä jouduin poistumaan mummolasta, koska minulla ilmeisesti alkoivat työt, ja minua ärsytti, että nuo kaksi muuta kuppilatarta saivat jäädä minun mummolaani. He antoivat minulle sitä paitsi mukaan postitettavaksi kasan postikortteja tältä lomamatkaltaan. Jouduin itse ostamaan postimerkit, ja kortteja oli yhteensä yli 30.

Jossakin vaiheessa olin sitten Prinsessan luona vauvakutsuilla. Hänellä ja lapsella oli oikein mukava pieni kämppä jossakin kerrostalossa. Pirsessa ei kuitenkaan itse ollut kovinkaan tyytyväinen näihin kesteihin, ja hän aika ajoin poistuikin siivouskomeroon, jossa hän soitti aina enolleen ja valitti muun muassa sitä, että vieraat keskittyvät vain vauvaan eivätkä vaivautuneet tuomaan edes lahjoja. (Näin jälkikäteen ajatellen on muuten aika törkeää mennä vauvakutsuille ilman lahjaa.)

Yhtäkkiä minullakin oli sitten lapsi. Vompeli oli sen isä, ja meidän kupeittemme hedelmä oli kaunis kuin mikä. Tytöllä oli tummanruskea, hieman kihartuva tuuhea tukka ja lumoavat nappisilmät. Katselin televisiota, jossa sanottiin suosituksena, että nuorten äitien ei pitäisi kuvitellakaan ainakaan aloittavansa opintoja. Minä mietin, että sattuipas ikävästi, kun minä olen ehtinyt juuri äskettäin aloittaa opinnot yliopistolla. Pohdiskelinkin kuumeisesti sitä, onko minun mahdollista enää laittaa lastani päivähoitoon, kun oli tulossa jokin laki, jonka mukaan alle vuoden vanhojen lasten äitien tulee olla kotona. Olin kai sitten ratkaissut ongelman omalla tavallani, sillä jossakin vaiheessa kuljeskelin yliopistolla pikkuinen sylissäni. Joku opettaja tuli kyselemään minulta, miten lapsellä voi olla niin tummat hiukset, ja minä selitin, että lapsen biologinen isä on tummempi kuin minä. Kerroin myös, että puolisoni (se ilmestyi uneen vasta nyt) on vaalea kuten on hänen lapsensakin. Opettaja ilmoitti tietävänsä seksuaalisen suuntautuneisuuteni, ja hänen mielestään minun pitäisi sanoa puolisonikin lasta omakseni, koska sellainen on sateenkaariperheissä kuulemma tapana. Olin kauhussani siitä, että opettaja tiesi, ja mietin, kuka on tiedon vuotanut.

Viimeisessä unessani olin vanhempieni ja veljeni kanssa jossakin grillijuhlilla, jossa grillattavat siat kylläkin olivayt vielä elossa. niitä kierteli varmasti satoja grillien ympärillä. Sitten vapautettiin jostakin aitauksesta sikojen emot, jolloin ne alkoivat parveilla emakkojen ympärillä ja imeä näiden nisiä. sen jälkeen ne hyökkäsivät emakkojen kimppuun ja raatelivat ja söivät nämä. Kun kannibaalisiat olivat kylläisiä, tulivat peurat, jotka alkoivat myös repiä varsin väkivaltaisen näköisesti lihoja irti emakkojen ruhoista. Kansa hurrasi esitykselle. Tämän jälkeen oli aika teurastaa ja grillata siat. Minä ja veljeni päätimme lähteä pois, mutta äitini sanoi jäävänsä, koska hän tahtoi saada vähän lihaa mummin ja ukin pakastimeen, sillä vanhuksilla on pienet eläkkeet. Lähdimme veljeni kanssa kaupungille. Hän liikkui skeittilaudalla ja minä ilmeisesti yhdellä rullaluistimella potkien koko ajan toisella jalalla vauhtia. Etsimme jotakin, mitä veljeni tarvitsi mukaan jollekin matkalle, mutta kaupat eivät tuntuneet olevan auki. Vähän matkaa käveltyämme tunnustin, että olin jo täysin unohtanut, mitä olemme hakemassa. Hän vastasi, että sitä samaa kuin ennenkin. Kävilin mietteissäni ja tuijotin katua. Kun nostin pääni, veljeni oli kadonnut. Vähän aikaa etsin häntä katseellani, kunnes huomasin hänet jossakin syvennyksessä puhumassa puhelimeen. Tämän enempää en muista.
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33355
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Do I dream? (unet ja niiden tulkinnat)

Viesti Kirjoittaja Pete »

En ihan kestä noita skidin unia! :rofl:
skidi kirjoitti:kupeittemme
Äärettömän mielenkiintoista, että olet käyttänyt tuota sanaa. :kuolaus: Täytyy myöntää, etten tiedä tarkalleen sen merkitystä, mutta luullakseni olen kuullut sanan joskus. Käytetäänkö tuosta aina tuota monikkomuotoa "kupeet", ja tarkoittaako se vähän niin kuin lantiota/vyötäröä tai niiden seutua? :mitvit:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: Do I dream? (unet ja niiden tulkinnat)

Viesti Kirjoittaja skidi »

Pete kirjoitti: Käytetäänkö tuosta aina tuota monikkomuotoa "kupeet", ja tarkoittaako se vähän niin kuin lantiota/vyötäröä tai niiden seutua? :mitvit:
Olisikohan niin, että merkityksessä 'reuna, sivu, syrjä' siitä käytetään ihan yksikkömuotoakin kuve. Merkityksessä 'lantio, vyötärö' olen kuullut käytettävän vain monikkoa (kaksi kuvetta kai siinä lienee :miettii: ). Yleensä tuota kai kuulee sellaisissa fraaseissa kuin "kaivaa kuvetta" tai "kupeittemme hedelmä". Löytyisiköhän joltain parempaa tietoa?

edit. Kielitoimiston sanakirja näyttäisi antavan ruumiinosan ensisijaiseksi merkitykseksi
1. lonkan ja kylkiluiden välinen vartalonosa. Hoikka kupeiltaan. Seisoa käsi kupeella. Iski kannukset hevosen kupeisiin.
Ark. Kaivaa kuvettaan ottaa rahaa esille maksaakseen, maksaa, antaa rahaa.
Vanh., ylät. Vyöttää kupeensa sonnustautua matkaan.
2. sivu(pinta), kylki. Uunin kuve. Nousta mäen kuvetta.
3. välittömästä läheisyydestä. Onkia kiven kupeessa, kupeella. Ankkuroida saaren kupeeseen, kupeelle. Poimi marjoja mäen kupeesta, kupeelta.
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33355
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Do I dream? (unet ja niiden tulkinnat)

Viesti Kirjoittaja Pete »

Kiitos erittäin informatiivisestä vastauksesta. :hali:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
The_Sipi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8768
Liittynyt: 24 Touko 2006, 22:28
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Do I dream? (unet ja niiden tulkinnat)

Viesti Kirjoittaja The_Sipi »

Mä näin unta, jossa löysin hyvin piilotetun hissin ja menin sitten sillä maan alle ja jossain vaiheessa joutui vaihtamaan hissiä, että pääsi vieläkin alemmas ja kohta sitten en ollutkaan hississä, vaan putosin vapaasti, kunnes mätkähdin maanalaiseen maailmaan. Se oli sellainen luontomaailm ja siellä oli "ruohopeltoja", järviä, sininen taivas ja kaikki. Aurinkoa en kyllä muista nähneeni. Minut otti vastaan nimiManse Kaista, joka kyllä oli aika tiukkana sen suhteen, että saanko jäädä sinne, mutta ajattelin, että olen siellä vaikka väkisin niin pitkään kuin pystyn. En ollut edes varma, miten pääsisin takaisin ylös. No, sitten lähdin tutkailemaan tuota löytämääni maailmaa ja muutamia avaruusaluksia (kyllä, paikalliset kutsuivat niitä avaruusaluksiksi) osui tielleni. Niillä ne sitten liikkui paikasta toiseen, vaikkeivät avaruuteen asti menneetkään. Käsittääkseni avaruusmatkailu niillä oli kuitenkin mahdollista. Yksi lupasi jopa ruveta kuskikseni, mutta ennen kuin pääsin sisällekään, heräsin.
Mahatma Gandhi walked barefoot most of the time, causing lots of calluses on his feet. He also ate very little, which made him frail and with his odd diet, he suffered from bad breath. This made him... A super calloused fragile mystic hexed by halitosis.

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Do I dream? (unet ja niiden tulkinnat)

Viesti Kirjoittaja Naali »

Oli viisubileet. Mulla ja malella oli samanlaiset pinkit tennarit. Sen pituinen se. :rofl:

Aiku tällä riittää mielikuvitusta noihin uniin. :heh:
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Do I dream? (unet ja niiden tulkinnat)

Viesti Kirjoittaja Violette »

Löysin kaksi oikeassa elämässä jo kuollutta kissaani metsästä villiintyneinä, itkin ilosta ja otin ne mukaan kotiini. Lisäksi Mikael Konttinen oli luonamme jossain ja oli ihastunut minuun ja luuli seurustelevansa kanssani, koska ei tajunnut että olen jo Jvvv:n kanssa, tai jotain. :raaps: Sitten hän laittoi Nightwishin Dark Passion Playn soimaan ja meni nukkumaan sohvalle istuallaan hymy huulillaan. Me muut eli minä ja kourallinen viisuilukavereita lähdimme kävellen Tampereen keskustasta nimimerkki Tiina73:n luo. Unessa hän asui 15 min. kävelymatkan päässä keskustasta, mutta en muista miksi olimme menossa sinne.

Vähän friikki uni. :raaps:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17145
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Do I dream? (unet ja niiden tulkinnat)

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Violette kirjoitti:Löysin kaksi oikeassa elämässä jo kuollutta kissaani metsästä villiintyneinä, itkin ilosta ja otin ne mukaan kotiini.
Tämä kohta oli kyllä kamalan surullinen. :(
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Do I dream? (unet ja niiden tulkinnat)

Viesti Kirjoittaja Margot »

Mä en yleensä näe mitään kovin psykoja unia, mut viimeöinen oli kyllä aika outo. :shock: Taputtelin siinä mun entistä työkaveria (naispuolista) selkään, mutta koska sen selkä oli kamalan kipeä, niin taputin sitten pepulle. :shock: Paikalla oli myös nimiErkki itikka, jota pyysin näyttämään mulle joskus vuoden -97 viisut. Sitten mun jalasta alkoi tulla aivan sairaasti verta. :shock:
What color is your life?

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: Do I dream? (unet ja niiden tulkinnat)

Viesti Kirjoittaja skidi »

Viimeöisessä unessani oli taas kuppilaraskaus. Tällä kertaa Wadde odotti vauvavauvavauvavauvaa. En muista paljoakaan yksityiskohtia, mutta kaikki suhtautuvat kovin innokkaasti ja kannustavasti. Joku opiskelukaverini keräsi hänelle vauvanhoito-ohjeita ja tiedusteli facebookissa, miten voisi nätisti kertoa lastenkasvatuksen nurjista puolista. Kielsin pelottelemasta turhaan, koska kyllä vanhemmat tulevat ne ennen pitkää itsekin huomaamaan. Olipa huomaavaista minulta :rofl:
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

Avatar
The_Sipi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8768
Liittynyt: 24 Touko 2006, 22:28
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Do I dream? (unet ja niiden tulkinnat)

Viesti Kirjoittaja The_Sipi »

Mä näin viime yönä parikin unta. Ensimmäisestä unesta en muista enää juuri mitään, paitsi, että sillä oli jotain tekemistä Kummisetä 2 -elokuvan kanssa, jonka näkemisestä ei ole kuin ehkä kymmenen vuotta. Ilmeisesti siellä oli jotain käytäviä, jotka muodostivat neliön ja käytävien välissä oli sitten jotain... Myös nimiEsa Jvvv vilahti tässä unessa.

Toisessa unessa sitten olin jonkin sortin salaista tehtävää suorittamassa, mikä lie agentti/soluttautunut poliisi olinkaan. Tehtäväni oli mennä jonkin uskonlahkon tapaamisiin ja vakuuttaa heidät siitä, että tuen heidän agendaansa. Nämä lahkon jäsenet muistuttivat aikalailla "vinksahtaneiden hihhuleiden" karikatyyreja, mutten nyt muista, mitkä olivat niiden teesinsä. Minä sitten seurailin ekaa kokousta yrittämällä olla mahdollisimman mukana heidän rituaaleissa samalla kun naureskelin sisäisesti moisille rituaaleille. Jossain vaiheessa taisin jutella henkilökohtaisesti lahkon johtajan kanssa ja vakuutin vielä lisää, että olin heidän puolellaan. No, kävin kokouksissa vielä pari kertaa ja kolmannella kerralla huomasin jo, että vaikka pidin lahkon asiaa edelleenkin ihan pönönä, niin silti mua ajoi sinne kokoukseen jokin muukin kuin pelkkä työtehtävä :eeek: . Sitten heräsin.
Mahatma Gandhi walked barefoot most of the time, causing lots of calluses on his feet. He also ate very little, which made him frail and with his odd diet, he suffered from bad breath. This made him... A super calloused fragile mystic hexed by halitosis.

Avatar
Prinsessa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5602
Liittynyt: 02 Joulu 2007, 11:59
Paikkakunta: Vantaa

Re: Do I dream? (unet ja niiden tulkinnat)

Viesti Kirjoittaja Prinsessa »

Mie torkahdin junassa ja näin (ehkä mielentilasta johtuen) tosi pönöä unta. :hihi:

Siinä unessa nimiPurkki Kwak oli tosi suuttunut miulle. Äksyili vaan ja mökötti, eikä ees suostunu puhumaan. Lopulta sitten selvisi, mistä Kwök oli vihainen. Olin mukamas vienyt Waakun miljoonasti biljoonasti tärkeän hiusharjan. :draamaa: Onneks se oli vaan unta. NimiPömppö Kääk ei varmaan oikeasti vihaa miuta. :heh:
"Jaa, niiden vehkeiden kuuluu hammaslääkärissä mennä suuhun."
-Jennibot

Avatar
JIM
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1166
Liittynyt: 10 Tammi 2008, 19:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Do I dream? (unet ja niiden tulkinnat)

Viesti Kirjoittaja JIM »

Tää uni mun on pakko kirjottaa tänne, oli kyll sen verran kiva eli:

Unessa oli Ani Lorak yllätys esiintymässä Kampin torilla linja-auto aseman vieressä. Ani oli keskellä talvee lumihangista huolimatta pukeutunut seksikkäisiin mustiin mikroshortseihin :heh: ja esiintyi siinä asfaltilla ilman kunnon lavaa tai rekvisiitta ja vielä 10 kiloo lihonneena joista kaikki tuntui menneen hänen reisiinsä. Oikeastaan Ani lauloi vähän kuin karaoke esityksessä ja ihmiset vain kulkivat ohi välillä mulkoillen. Yleisönä olin minä ja pari kaveria katsomassa ja hauskaa tuntui olevan. :rofl:

En ehkä osaa sitä niin hauskasti kirjoittaa mitä oli, mutta heräsin ainakin iso hymy huulilla, miettien tätä Ani Lorak unta. :heh:
"Hard times are a-coming, missy.
You may be selling, but nobody,s going to be buying.
Not at these prices."

Vompeli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12745
Liittynyt: 26 Elo 2005, 15:50

Re: Do I dream? (unet ja niiden tulkinnat)

Viesti Kirjoittaja Vompeli »

Mä näin unta, että olin mennyt kynsihoitajalle. Loppulaskua en nähnyt, mutta vissiin melko kalliiksi tuli. :heh:
Raipatirai

Avatar
Kosti-71
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6834
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 01:48
Paikkakunta: Helsinki

Re: Do I dream? (unet ja niiden tulkinnat)

Viesti Kirjoittaja Kosti-71 »

Mä näin unta, että sain yönvieraan ( yhden ihanan miehen). Ja heräsin siihen kun siivosin sänkyni toista laitaa joka oli täynnä kirjoja ( siis mun iltalukemisia ).
Onnistumiset nostavat itseluottamusta. T: ikuinen sinkku

Vompeli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12745
Liittynyt: 26 Elo 2005, 15:50

Re: Do I dream? (unet ja niiden tulkinnat)

Viesti Kirjoittaja Vompeli »

Miksi hitossa mä nään unta Big Brother -ohjelmasta? :mitvit: Joka ikinen kerta siinä on finaali käynnistymässä ja mä olen muka kolmen parhaan joukossa. En mä sentäs usko että oikeassa elämässä pärjäisin siellä. :heh: Metsis taisi olla muuten tässä unessa se vahvin voittajaehdokki... :miettii:
Raipatirai

Avatar
The_Sipi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8768
Liittynyt: 24 Touko 2006, 22:28
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Do I dream? (unet ja niiden tulkinnat)

Viesti Kirjoittaja The_Sipi »

Näin unta, jossa oli Beverly Hills 90210:n Dylania huijannut huijariperhe. Herätessäni mietin pitkään, että mistä tuo perhe oli tuttu, mutta siitä Kevinistä mä sen pikku hiljaa tunnistin, vaikka unessa se olikin paljon harteikkaampi, mistä johtuen yritin hereillä yhdistää sen seriffin rooliin. Ilmeisesti Erica oli ollut karkuteillä tai siepattuna ja unessa nähtiin niiden jälleen näkeminen.

Näin myös unen, jossa oli jokin muu tv-/elokuvakasvo, muttaen muista nyt kuka... joku kuuluisa kuitenkin.
Mahatma Gandhi walked barefoot most of the time, causing lots of calluses on his feet. He also ate very little, which made him frail and with his odd diet, he suffered from bad breath. This made him... A super calloused fragile mystic hexed by halitosis.

Avatar
Metsis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3253
Liittynyt: 07 Tammi 2006, 14:26
Paikkakunta: Turku

Re: Do I dream? (unet ja niiden tulkinnat)

Viesti Kirjoittaja Metsis »

Vompeli kirjoitti:Metsis taisi olla muuten tässä unessa se vahvin voittajaehdokki... :miettii:
:uujee:
Katsos, onni on kuin päivänpaiste, mitä kirkkaampi paiste on, sen mustempi varjo vierelläsi. Pilvisellä säällä ei ole varjojakaan.
Hilja Valtonen - Neekerityttö peilaa

Avatar
Kosti-71
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6834
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 01:48
Paikkakunta: Helsinki

Re: Do I dream? (unet ja niiden tulkinnat)

Viesti Kirjoittaja Kosti-71 »

Mä olin jo viime yönä Moskovassa euroviisuissa. Oltiin siinä unessa jossain bileissä (upeita kattokruunuja roikkui katosta ja kaikki muukin oli kullan hohteista tai kiiltävää kromia). Mut mä olin siellä bileissä ihan yksin kaikki kaverit oli hävyksissä. Sitten törmäsin siellä vaan vanhaa koulututtuun 23 vuoden takaa.

Mitenhän tää pitäis tulkita? Kukaan ei haluu liikkuu mun kanssa Moskovassa samassa porukassa?
Onnistumiset nostavat itseluottamusta. T: ikuinen sinkku

Avatar
The_Sipi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8768
Liittynyt: 24 Touko 2006, 22:28
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Do I dream? (unet ja niiden tulkinnat)

Viesti Kirjoittaja The_Sipi »

Sattuisiko kenelläkään olemaan Tim Burtonin puhelinnumeroa? :mrgreen:

Katsoin elokuvaa tai olin sellaisessa, jossa oli jonkinlainen iso taikakirja, jonka eri aukeamille käännettäessä kirja imaisi sivunkääntäjän ja hänen huoneessa olevat ystävänsä (jos he itse sitä halusivat) kirjaan ja johtavat erilaisiin seikkailuihin. Eri sivuille käännettäessä joutui erilaisiin huoneisiin/alueisiin, joista pääsi pois helpohkosti. No, jossain vaiheessa siinä riehui jokin rikollinen ja elokuva loppuu siihen, kun tämä rikollinen tuomitaan imeytymään sellaiselta sivulta huoneeseen, josta ei pääse pois. Tässä neliönmuotoisessa suljetussa huoneessa oli tulilieskaseinät ja -katto ja lattialla oli tulista vettä. Tai siltä se näytti; todellisuudessa tulilieskat olivat vain lavastetta samoin kuin tulinen vesikin oli vaan illuusio. Kuitenkin tämä mies oli ihan hädissään ja yritti murtautua sieltä pois. Sitten tuli lopputekstit ja ohjaajaa en muista, mutta tuottajana tosiaan oli Tim Burton. :P

Muuten yö menikin varsinaiseksi sekamelskaksi. Jossain vaiheessa menin siskon luokse, joka asui Tokiossa alueella nimeltään Belgia-puisto. Puiston rakennukset kyllä olivat ihan japanilaisen näköisiä. Sisustus olikin sitten vähän vähemmän japanilaista. No, juteltiin siinä jonkin verran välillä, mutta välillä sitten kävin kaupungillakin, mutta tässä tää meni sekavaksi, enkä tiedä, oliko kaikki samaa unta. Kuitenkin näiden tapahtumien välissä kävin jossain vaiheessa taas siellä "Belgia-puistossa". Ensin olin kävelykadulla, jonka molemmilla puolilla oli ISOT modernit ostoskeskukset, enkä tiennyt, mikä kaupunki oli kyseessä. Kävelytie jatkui autotien toiselle puolen ja autotien toisella puolella oli sitten Poria ja siten Finnkino, kuten oikeastikin on juuri paikallisella kävelykadulla autotien vieressä. No, siinä modernin ostoskeskuksen kieppeillä näin sitten Tonin tai oikeastaan Toni bongasi minut ja sanoi "Mä olen sitten se, jolla on selkäpuolella olan kohdalla aukko" ja jatkoi kulkuansa mun ohi ja tosiaan. Hänellä oli jokin "muotipaita", jossa oli selvästi paidan tekijöiden puolesta poistettu pieni ympyränmuotoinen palanen selkäpuolelta siinä oikean olan alapuolela. No, huomasin hänen olevan menossa Finnkinoon, johon minäkin olin menossa ja kas kas: Sisään astuessani en ollutkaan enää Porin Finnkinossa vaan Plevnassa, jossa olin menossa katsomaaan jotain elokuvaa, jonka ainoat näytökset sinä päivänä oli jo mennyt (se oli ilmeisesti vähän lapsenmielinen), joten en voinut mennä katsomaan. Lähdin ulos ja katopa: Raumalla oltiin. Siellä sain pari tyyppiä riesakseni ja lähtivät seuraamaan ja toinen yritti tuupata mut seinään päin kovaa, mutta väistin ja kamppasin hänet. Hän sitten kaverinsa kanssa meni vähäksi aikaa vieressä olleeseen rakennukseen ja minä lähdin puolestaan karkuun ja juoksin kuin hidastetussa filmissä. Nähdessäni niiden tyyppien lähtevän perääni, käännyin kulman taakse ja yritin ehtiä Buena Vista -ravintolaan (arvelin sen olevan auki) soittamaan poliisia, mutta en ehtinyt sinne asti, vaan tää toinen sai mut kiinni, kaatoi maahan ja meinasi alkaa lyömään jo, mutta tässä vaiheessa taisin herätä.

Että sitä näkee kivoja unia, kun on kipeänä. :roll:
Mahatma Gandhi walked barefoot most of the time, causing lots of calluses on his feet. He also ate very little, which made him frail and with his odd diet, he suffered from bad breath. This made him... A super calloused fragile mystic hexed by halitosis.

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17145
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Do I dream? (unet ja niiden tulkinnat)

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Viime yönä näin niin häröä unta, että oksat pois.

Olin viisubileissä ja meno oli kovimmillaan, kun nimiMarjatta maiken tuli kertomaan, että Shirley Clampin "Att älska dig" oli diskattu. Biisi oli nimittäin julkaistu jo vuonna 1996 Madonnan kokoelmalevyllä. :shock: Jostain syystä kukaan ei muistanut, miten "Att älska dig" meni, joten mä lauloin sitä Ufopolille, joka oli joukon kovin Madonna-fani. :heh:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16734
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Do I dream? (unet ja niiden tulkinnat)

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Aintsu kirjoitti:Jostain syystä kukaan ei muistanut, miten "Att älska dig" meni, joten mä lauloin sitä Ufopolille, joka oli joukon kovin Madonna-fani. :heh:
Enkäkö mäkään muistanut, miten se menee? :shock: Olinpa huolimaton :eiei: Et sattunut saamaan selville, mikä sen englanninkielinen nimi oli? Vai vetikö Madonnakin sen ruotsiksi? :uujee:

Oh! Tästä muistinkin muutama yö sitten näkemäni viisu-unen. Olin jossain Melodifestivalen-tilaisuudessa keskustelemassa eri artistien kanssa. Erityisen pitkään puhuin Lena Ph:n kanssa viisufinaalin muuttuneesta äänestystavasta. Samalla hän paljasti jonkin salassa pidetyn yksityiskohdan vuoden 2004 pisteenlaskusta, mutta sen olen jo unohtanut :aivanmaassa: Merkillepantavaa on, etten muista, olenko välttämättä koskaan aiemmin nähnyt näin pitkää kokonaan ruotsinkielistä unta :miettii:

Vompeli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12745
Liittynyt: 26 Elo 2005, 15:50

Re: Do I dream? (unet ja niiden tulkinnat)

Viesti Kirjoittaja Vompeli »

Näin unta unta että menin kyläileen Tonywernerille. Siellä hän muina miehinä oven suulla oli pikkujoulukaraokejuontaja-asuunsa pukeutuneena ja toivotteli tervetulleeksi. :heh: Oli siellä muitakin kuppilalaisia, ehkäpä Toni mutten muista varmana. Sen jälkeen uni tais vaihtua keskusteluihin nimimerkki Peten kanssa. :raaps: En muista enää keskusteluja. :draamaa:
Raipatirai

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17145
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Do I dream? (unet ja niiden tulkinnat)

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

UFOPOLI kirjoitti:Enkäkö mäkään muistanut, miten se menee? :shock: Olinpa huolimaton :eiei: Et sattunut saamaan selville, mikä sen englanninkielinen nimi oli? Vai vetikö Madonnakin sen ruotsiksi? :uujee:
Mä olin ainut, joka muisti miten se sävel meni ja raakuin "Att älska dig" flunssaisella äänelläni. :heh:
Valitettavasti se ei tullut koskaan ilmi, että millä nimellä tai kielellä Madonna oli sitä biisiä alunperin esittänyt. :eiei:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33355
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Do I dream? (unet ja niiden tulkinnat)

Viesti Kirjoittaja Pete »

Vompeli kirjoitti:Sen jälkeen uni tais vaihtua keskusteluihin nimimerkki Peten kanssa. :raaps: En muista enää keskusteluja. :draamaa:
Mieli unohtaa sen, mitä se ei halua muistaa. :heh:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
The_Sipi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8768
Liittynyt: 24 Touko 2006, 22:28
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Do I dream? (unet ja niiden tulkinnat)

Viesti Kirjoittaja The_Sipi »

Mun kodissain kummittelee. :eeek:

Olin valmistautumassa töihin lähtöön eli kävin suihkussa, puin päälle, söin ja vaikka mitä. No. Hakiessani vaatteita vaatekomerosta huomasin mun likaisen mustan satiinilakanan olevan oudolla tuntuvalla paikalla, kun se oli aika levällään pahvilaatikoiden päällä. No, vedin sen alas ja samalla kuulin jonkinlaisen kolahduksen, mutta jatkoin lakanan parissa ja heitin sen siihen hyllyjen alle lattialle myttyyn (parempi paikka on se :rofl: ). No, sitten aloin ottaa selvää, että mikä se kolahdus oli ja huomasin, että siinä lakanasta oli jotenkin lojunut korttipakka. Otin korttipakan käteeni ja siinä luki: "Tällä korttipakalla kolme ilmaista pokerikierrosta ammattipelaaja Senjasen kanssa." Mieli otti tämän vähän niin kuin pop-up -ikkunana tai jonain, mutta pistin pakan taskuuni.

No, viimein oli aika lähteä kotoa. Sammutin valokatkaisijasta valot olohuoneesta kuten normaalisti, avasin oven rappukäytävään, jossa oli tämä ammattipelaaja kolmen kaverinsa kanssa odottamassa. Samalla huomasin, ettei valot olleetkaan menneet pois päältä. Menin takaisin sisälle ja nopeasti vain huitaisin valot pois ja menin takaisin rappukäytävään, jossa nämä heput edelleen olivat, mutta huomasin edellleen yhden valon palaavan. No, takaisin sisälle ja nyt jäin katsomaan sitä seinää, jossa valokatkaisin on (painikkeita kaksi). No, ilmeisesti kämpässäni oli vasta tehty remonttia, jonka muistin vasta tässä vaiheessa, kun valokatkaisimia oli yhteensä neljä ja jokaisessa siis oli kaksi painiketta ja ne kolme muuta oli sitä vanhinta selvästi leveämpiä. Silloin aloin painaa eri katkaisimista yrittäen löytää oikeaa yhdistelmää, jolla saisi kaikki kolme lamppua (lampunvarjostimessa siis kolme lamppua kiinni), mutta aina jäi vähintään yksi päälle. Kuin ei tässä olisi tarpeeksi, niin siinä painellessani niitä painikkeita huomasin kohta, että ensin meni päälle televisio ja sitten vähän ajan päästä tietokonekin. Nyt rupesin oikeesti miettimään, että mitäs helv..., mutta ennen kuin se minulle selvisi, heräsin.

Näin muitakin outoja unia, joista mainittakoon jälleen yksi kävelyuni, jossa kävelin välillä Porissa, välillä Raumalla ja välillä Tampereella, mutta kun sitten aamulla heräsin ja tein aamuhommiani, huomasin yhden asian: Yksi olohuoneen lampuistani oli palanut. :uujee: :rofl:
Mahatma Gandhi walked barefoot most of the time, causing lots of calluses on his feet. He also ate very little, which made him frail and with his odd diet, he suffered from bad breath. This made him... A super calloused fragile mystic hexed by halitosis.

Vastaa Viestiin