Do I dream? (unet ja niiden tulkinnat)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista
Kollega
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 07 Tammi 2007, 10:49

Vs: Unet ja niiden tulkinnat

Viesti Kirjoittaja Kollega »

Mulla on yksi toistuva piirre unissa: jos vaan on veteen liittyvä tilanne (meri, uima-allas), niin ennemmin tai myöhemmin siellä on haita seassa. Harvemmin hyökkäävät, mutta se sama äärimmäinen pelonsekainen ahdistuneisuus on vakiojuttu...  :miettii:

Avatar
WandA
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1416
Liittynyt: 15 Joulu 2006, 20:10
Paikkakunta: Kuopio

Vs: Unet ja niiden tulkinnat

Viesti Kirjoittaja WandA »

Nyt tiedän mitä tarkoitti kun näin Eirikurin unessani...  :pyssyohimolla:
Anna minun sinua tykästää.

Avatar
The_Sipi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8768
Liittynyt: 24 Touko 2006, 22:28
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Vs: Unet ja niiden tulkinnat

Viesti Kirjoittaja The_Sipi »

Näin viime yönä todella ahdistavan unen. Ei siinä mitään, uni oli itsessään oikein kiva ja iloinen, mutta yksi tietty asia siinä säikäytti.

Olin huoneessa, jota en tunnistanut miksikään tutuksi paikaksi, mutta unessa mielsin sen siskoni huoneeksi jossain vähän isommassa asunnossa, joka myös oli siskon. Huoneessa oli myös ovi parvekkeelle. Huoneessa oli sellainen iloinen pieni kissanpentu, joka oli hyvin leikkisä. Pentu oli niin pieni, että minusta tuntui siltä, että kyseessä oli hädin tuskin imetyksestä selvinnyt pentu. Siinä sitten ihmettelinkin, että mistäs systerin kissat - siis pennun vanhemmat) oikein ovatkaan tällä hetkellä. kun pentu vaikutti liian pieneltä, jotta se olisi voitu erottaa emostaan.

No, siinä sitten leikin sen kissanpennun kanssa ja välillä yritin ottaa syliinkin, mutta ei se sylissä oikein viihtynyt (selvästi tuli emoonsa, sip.huom.). Pennulla oli kova juoksu päällänsä koko ajan, ja välillä kävi vieressäkin koko ajan ja kaikkeni tein hauskuuttaakseni sitä. Sitten systeri kävi syystä tai toisesta parvekkeella ja jäi sinne. Tässä kohtaa kisuli ei parvekkkeesta välittänyt, vaan edelleen leikki kanssani siinä huoneessa. Sitten systeri sai päähänsä, että sillehän jäi jotain toiseen huoneeseen ja lähti hakemaan sitä jotain jättäen parvekkeen oven auki. Sitten havaitsin liian myöhään, että kissanpentu on jo menossa kohti parveketta ja kas, eikös se vaan hyppää kaiteelle... ja vähän ohi. Tällöin olin ihan paniikissa, kuten tämä kissakin ja hän kääntyi siinä ilmassa kohti kaidetta ja niin sanotusti viime hetkellä sai kuin saikin kaiteesta kiinni toisella tassulla ja pian myös sillä toisella ja pääsin nostamaan kissan turvallisemmalle puolelle (ja nyt se viihtyikin sylissäni). siinä sitten systerin kanssa oltiin aika järkyttyneitä siitä, kun heräsin.

Vielä sängyssä makaillessa tuntui hyvin pelottavalta, että entä jos se kissa ei oiskaan saanut otetta siitä kaiteesta (sehän räpiköi pari kertaa ilmassa ennen kuin sai kiinni) ja pudonnutkin alas ainakin kolmannesta kerroksesta. Tilanne itsestään tuntui niin todelliselta, että jäi väkisinkin mieleen... vaikka koiraihminen olenkin.
Viimeksi muokannut The_Sipi, 26 Touko 2007, 16:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mahatma Gandhi walked barefoot most of the time, causing lots of calluses on his feet. He also ate very little, which made him frail and with his odd diet, he suffered from bad breath. This made him... A super calloused fragile mystic hexed by halitosis.

Avatar
Horvath
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5354
Liittynyt: 05 Kesä 2004, 20:48
Paikkakunta: Tampere

Vs: Unet ja niiden tulkinnat

Viesti Kirjoittaja Horvath »

No hui, tuosta kissanpentu-unesta tulee mieleen oma uneni (pari kuukautta sitten), jossa kissanpennut meinasivat ajautua viemäriin... (kuulostaa ehkä huvittavalta mutta se oli todella ahdistava uni!) mutta ne pelastuivat viime hetkellä.

Viime yönä näin unta taas Twin Peaksin Bobista. Se lauleskeli herttaisella äänellä sellaista suomalaista perinteikästä paimenpoikalaulua ja samalla riehui kirveen kanssa.  :eeek:
Bir yarım akıllı, bir yarım deli
Dört yanım akıllı, bir yanım deli
Herkes akıllı, bir ben deli
Bir ben deli, bir ben deli

Avatar
Clara
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3116
Liittynyt: 29 Elo 2004, 19:59

Vs: Unet ja niiden tulkinnat

Viesti Kirjoittaja Clara »

Ensin ne portahat särjettiin
ja sitten vasta muuri...

Tapa sinä Kauhavan ruma vallesmanni,
niin minä nain sen komian lesken...


Näinkii vois Popi lauleskella  :heh:

Avatar
Horvath
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5354
Liittynyt: 05 Kesä 2004, 20:48
Paikkakunta: Tampere

Vs: Unet ja niiden tulkinnat

Viesti Kirjoittaja Horvath »

Toivottavasti ei lauleskele enää minun unissani mitään!  :grr:
Bir yarım akıllı, bir yarım deli
Dört yanım akıllı, bir yanım deli
Herkes akıllı, bir ben deli
Bir ben deli, bir ben deli

Avatar
Horvath
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5354
Liittynyt: 05 Kesä 2004, 20:48
Paikkakunta: Tampere

Vs: Unet ja niiden tulkinnat

Viesti Kirjoittaja Horvath »

Kuppilalaiset taas edustettuna unissani.... Näin unta, jossa Aintsun kanssa keskustelimme vakavasti elämän peruskysymyksistä...  :heh: Tapahtumat sijoittuivat jonkin minulle tuntemattoman maalaistalon vinttikerrokseen.  :raaps:
Bir yarım akıllı, bir yarım deli
Dört yanım akıllı, bir yanım deli
Herkes akıllı, bir ben deli
Bir ben deli, bir ben deli

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17145
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Vs: Unet ja niiden tulkinnat

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

:tapu:

Niin kuin tällä aina on tapana keskustella  :heh: Mutta maalaistalon vinttikerros kuulostaa ihanan romanttiselta :kups:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Vs: Unet ja niiden tulkinnat

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Otin eilen päiväunet ja näin unta pitkästä aikaa.  :shock:

Olin jossain ihmeellisessä leirintapaisessa jutussa, jossa oli vaikka keitä. Menin nukkumaan (niinku nyt ihmiset unessaan) ja näin unta (no niinku nyt). Siinä unessa etuhampaitani hiottiin jollain talon kokoisella höskällä. Sitten heräsin unessani kirkuen ja heti perään oikeastikin.

:raaps:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Leena
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3601
Liittynyt: 18 Syys 2004, 22:38
Paikkakunta: Tampere

Vs: Unet ja niiden tulkinnat

Viesti Kirjoittaja Leena »

Jönsi: Etuhampaiden hiominen unessa tietää sitä että sinulle läheiset ja merkittävät asiat  paranevat ihan lähipäivinä :joojoo:
Bra vibrationer!

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Vs: Unet ja niiden tulkinnat

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Oho. Minä kun luulin, että se viittaisi torstaiseen hammaslääkäriin.
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Leena
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3601
Liittynyt: 18 Syys 2004, 22:38
Paikkakunta: Tampere

Vs: Unet ja niiden tulkinnat

Viesti Kirjoittaja Leena »

Jónsì kirjoitti: Oho. Minä kun luulin, että se viittaisi torstaiseen hammaslääkäriin.
Ei todellakaan! Kirjoittelet sitten viimeistään ylihuomenna kuppilaan mitä uutta ja hyvää sinulle kuuluu :hali:
Bra vibrationer!

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Vs: Unet ja niiden tulkinnat

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Leena kirjoitti:
Jónsì kirjoitti: Oho. Minä kun luulin, että se viittaisi torstaiseen hammaslääkäriin.
Ei todellakaan! Kirjoittelet sitten viimeistään ylihuomenna kuppilaan mitä uutta ja hyvää sinulle kuuluu :hali:
Mahtaisikohan tämä tarkoittaa sitä, että yksiöhakemukseni on nyt sijalla 8/9/9.  :miettii: Ja sitä, että saisin laskurin mukaan asumislisää niin paljon, että vuokrasta jäisi vain satanen maksettavaksi itse.  :miettii:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Vs: Unet ja niiden tulkinnat

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Mitä muuten tarkoittaa, kun näin viime yönä unta, että Victoria "Posh Spice" Beckham on kuollut johonkin syömishäiriöön? (Lukemassani uutisessa mainittiin "anorexia jotain hienoa, joka ei ollut nervosa)

:raaps:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
ZetZet
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7878
Liittynyt: 02 Huhti 2004, 14:06

Vs: Unet ja niiden tulkinnat

Viesti Kirjoittaja ZetZet »

Enne? :miettii:

Lotossa saa toiset ja toiset taas ei, heissan heissan heissulivei!


Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Vs: Unet ja niiden tulkinnat

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Toivottavasti ei.  :eiei:

Ja mitä kertoo minusta, että unessani luen uutisia tietokoneen näytöltä?
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
kwak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9562
Liittynyt: 06 Joulu 2004, 19:09
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Unet ja niiden tulkinnat

Viesti Kirjoittaja kwak »

Näin viime yönä unta, että voitin 20000 euroa raaputusarvasta. Se olikin liian hyvää ollakseen totta... :aivanmaassa:
Keep your head high above the water

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Vs: Unet ja niiden tulkinnat

Viesti Kirjoittaja Violette »

Näin eilen unta, jossa olimme kuppilalaisten kanssa jossain, en nyt jaksa kaikkia yksityiskohtia selostaa, mutta mieleen jäi se, että Jvvv poltti siinä unessa tupakkaa! :eeek: Siis että ihan säännöllisiin tupakoitsijoihin kuului hän. Muistankin muistelleeni siinä unessa, että ihmettelin aikoinani Jvvv:hen tutustuessani sitä, että hän polttaa, koska Jvvv on jotenkin niin kiltin oloinen mies ettei sellaiset polta. Tupakointihan on vain "pahiksien" tapa mielestäni. Muistin tämän järkyttävän yksityiskohdan vasta nyt. :eeek: Mitäköhän tää uni symboloi? :miettii:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
The_Sipi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8768
Liittynyt: 24 Touko 2006, 22:28
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Vs: Unet ja niiden tulkinnat

Viesti Kirjoittaja The_Sipi »

Näin muuten unta, jossa oli mukana Klodde, Margot ja Nehaka sekä special guest starina Jonsin avan näköinen typykkä. Oltiin menossa kolmen ensin mainitun kanssa katsomaan jotain kiihdytysajotyyppistä autourheilua, ja sitten oltiin jonkin talon sisäpuolella, jonka kautta pääsi sitten katsomaan niitä ajoja. Tietenkin oli siinä ovella kova ryysis ja muuten oli siis varsin perusporukkaa siinä jonossa, mutta siinä oli just tuollainen Jonsin avan näköinen typykkä sillä erotuksella, että sen puvussa oli myös myös kissan häntä ja kissankorvat eli siis jonkinlainen kissanainen oli. Aattelin vaan siinä, että katos Jonsi taitaa olla tuossa, mutta en sanonut sille sitten mitään. Minä ja tuo Margotin poppoo ei vielä jonoteltu, kun ei mitään kiirettä ollut. Siinä huonessa oli sitten lipun lunastaneiden henkilöllisyyden tarkastus ja minä näytin ajokorttiani siinä sitten, mutta ei se riittänyt, kun piti olla vielä toinenkin kortti. Sanoin sitten, että kelpaako kuvaton Kela-kortti ja se kelpas. Rupesin kaiveleen lompakkoani, kun tiesin sen olevan siellä - tässä vaiheessa K/M/N rupesi jo  tuskastumaan, kun mulla kestää niin kauan. Se oli ihan peruslompakkoni sillä erotuksella, että sen sai avattua kahteen suuntaa eli jos sen korkeus on oikeesti noin 6 senttiä, niin unessa sen sai levitettyä silleen 12 senttiä korkeaksi. Etin joka kolon lompakostani, kunnes viimein löysin kortin jostain välistä. Mutta ei, se kyllä näytti Kela-kortilta, mutta Kelan tilalla luki VR. Kysyin sitten, että kelpaa, niin sitten pääsimme viimein katsomaan sitä kiihdytysajoa tai vastaavaa.

Hassua, pari yötä sitten näin kanssa unta, että ajokorttini olisi kateissa. Viimeiset pääsykoehermoilut kenties. :heh:
Mahatma Gandhi walked barefoot most of the time, causing lots of calluses on his feet. He also ate very little, which made him frail and with his odd diet, he suffered from bad breath. This made him... A super calloused fragile mystic hexed by halitosis.

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Vs: Unet ja niiden tulkinnat

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

The_Sipi kirjoitti: Aattelin vaan siinä, että katos Jonsi taitaa olla tuossa, mutta en sanonut sille sitten mitään.
No kiva vihata tätä.  :niinpa:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
The_Sipi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8768
Liittynyt: 24 Touko 2006, 22:28
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Vs: Unet ja niiden tulkinnat

Viesti Kirjoittaja The_Sipi »

Sinä nyt olit siinä jo niin pitkällä jonossa, etten sitten viitsinyt, varsinkaan kun en ollut täysin varma, että olitko se sinä. :heh:
Mahatma Gandhi walked barefoot most of the time, causing lots of calluses on his feet. He also ate very little, which made him frail and with his odd diet, he suffered from bad breath. This made him... A super calloused fragile mystic hexed by halitosis.

Avatar
Kosti-71
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6834
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 01:48
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Do I dream? (unet ja niiden tulkinnat)

Viesti Kirjoittaja Kosti-71 »

Mä näin unta että sellainen pieni kyy puri mua jalkaan. Unikirja sanoo seuraavaa:
Unessa kohdatulla käärmeellä on monia tulkintoja. Käärme on lääketieteen ja parantamisen symboli, se edustaa miehen sukupuolielintä ja yhdyntää ja se kuvaa myös viisautta.

Mitähän tää nyt sitten tarkoittaa mun tapauksessa  :miettii:
Onnistumiset nostavat itseluottamusta. T: ikuinen sinkku

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Vs: Do I dream? (unet ja niiden tulkinnat)

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

No hui kun se yhtyy miehen sukupuolielimeen? Vai onko sillä tarpeeksi viisautta olla yhtymättä?  :raaps:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Magnum
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3126
Liittynyt: 17 Loka 2005, 16:22
Paikkakunta: Miami

Re: Do I dream? (unet ja niiden tulkinnat)

Viesti Kirjoittaja Magnum »

Keräsin helvetillisen kasan yrttejä tyynyn alle juhannunksena enkä nähnyt unessa tulevaa vaimoani. Olenko tuomittu erakoksi?
"Nakuilu on ihan jees"
-Naali

Avatar
Nehaka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3689
Liittynyt: 03 Loka 2006, 20:41

Vs: Re: Do I dream? (unet ja niiden tulkinnat)

Viesti Kirjoittaja Nehaka »

Magnum kirjoitti: Keräsin helvetillisen kasan yrttejä tyynyn alle juhannunksena enkä nähnyt unessa tulevaa vaimoani. Olenko tuomittu erakoksi?
Nukuitko alasti? Jvvv:n mielestä se on olennainen osa tätä taikaa. :joojoo: Ainakin se oli kovasti vaatimassa, että kaikki taiat suoritetaan alasti.
Practically perfect people never permit sentiment to muddle their thinking.

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17145
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Vs: Re: Do I dream? (unet ja niiden tulkinnat)

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Magnum kirjoitti: Keräsin helvetillisen kasan yrttejä tyynyn alle juhannunksena enkä nähnyt unessa tulevaa vaimoani. Olenko tuomittu erakoksi?
Et, koska sä teit sen väärin. Niitä kukkia pitää olla SEITSEMÄN. "Helvetillinen kasa" tuskin auttaa asiaa. Ja mielellään kukkien pitää olla luonnosta, koska mulla osa kukista oli revitty istutuksista enkä myöskään nähnyt unia  :/

Tai sitten me molemmat kuollaan yksin  :'(
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6883
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Do I dream? (unet ja niiden tulkinnat)

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Mä en nähnyt juhannuksena kai mitään unta  :raaps: Tosin sammuin joskus aamuseitsemältä, voi johtua siitäkin  :heh:

Mut mulla on oikeasti kyky nähdä enneunia, olen muutamat ravivoitot tällä kyvyllä raapaissut  :peukku:
Nythän on niin, että I wanna dance with me.

Avatar
Magnum
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3126
Liittynyt: 17 Loka 2005, 16:22
Paikkakunta: Miami

Re: Do I dream? (unet ja niiden tulkinnat)

Viesti Kirjoittaja Magnum »

No niitä oli seitsemän ja karusta saariston luonnosta kerättyjä kaikki. Ruohosipulissa oli vielä juuretkin mukana. En nukkunut alasti. Heräsin kuitenkin kyseisenä yönä siihen, että minut oli sysätty syrjään patjalta ja puhelimen laturi painoi persettäni. Tärkeä tieto toki!
"Nakuilu on ihan jees"
-Naali

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17145
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Vs: Do I dream? (unet ja niiden tulkinnat)

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Jos se toimii muutenkin vain tytöillä?  :miettii: En ole ennen kuullut, että miehetkin harrastaisivat tuota.
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Do I dream? (unet ja niiden tulkinnat)

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Aintsu kirjoitti: En ole ennen kuullut, että miehetkin harrastaisivat tuota.
Ainakin kuppilan miehet harrastavat.  :joojoo:
Itse tosin unohdin tehdä noita juhannustaikoja. Toisaalta, enpä juuri nukkunut juhannuksena joten jäi nekin unet näkemättä... :heh:

Vastaa Viestiin