Say aa aa aa (Hammaslääkäripulina)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista
Avatar
Nysa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1559
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 13:23
Paikkakunta: Pielavesi

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Nysa »

Prinsessa kirjoitti:Auts, kuulostaa tosi ikävältä Nysa. :lohduton: Toivottavasti hammas ei kipeytyis entisestään, vaan olo parantuis pian. :hali:
Kiitos Prinsessa :hali: . Poski on nyt suht normaalin kokoinen ja vähän nassutin vanukasta. Ainakaan vielä ei koske, joten toivotaan parasta.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33177
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Pete »

Vaikutuin Darhenin hammaslääkärin kehoituksesta ja päätin, että juon ainoastaan vettä ja maitoa (ja siitä valmistettavia juomia) kesäkuiseen ulkomaanmatkaani saakka. Siellä olenkin varmaan suurelta osin kokislinjalla. :heh:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Darhen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4400
Liittynyt: 02 Maalis 2005, 14:29
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Darhen »

^Vaikuttavampoo hammaslekurii! :heh: Aion tosissani vähentää sokerilitkujen juomista, vaikka miun "vaimonhan" syy se on ollut tähänkin asti! :heh: Vesilinjalla siis mennään...

http://www.youtube.com/watch?v=V_utPWbJelM
I am not that desperate and you are not that lucky.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33177
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Pete »

Darhen kirjoitti:^Vaikuttavampoo hammaslekurii! :heh:
Joo, mää oon aika altis vaikutteille kaikissa hampaisiin liittyvissä jutuissa. :heh:
Välillä tulee mieleen, että suomalaisnuorilla ei taida olla hirveesti mitään kehittävää tekemistä! :rofl: Se alkuperäinen video on kyllä myös aina yhtä hauska. :heh:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42021
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Uskomatonta. Hampaissa ei ollut mitään vikaa! Paitsi tummentumia, jotka poistaa suuhygienisti joskus heinäkuussa. Ja siitä on sentään kolme vuotta kun viimeksi kävin tarkastuksessa, ja aina on jotain pientä vähintään ollut rassattavaa.

Lekuri väitti ettei tarvitsisikaan käydä kuin kolmen - neljän vuoden välein, mutta se johtuu varmaan siitä että se oli kunnallinen ja niillä on hirveä ryysis, eli koetetaan säästää. Yksityinen jos olisi ollut niin kyllähän se viimeistään vuoden päästä olisi käskenyt tulla uudelleen.

Ja Listerineä oli iso pänikkä pöydällä siellä, kaikista syöpävaaroista huolimatta.

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Mä oon huomannu että mulla on hampaat kauheessa kunnossa, varsinki ku ottaa huomioon nuorehkon ikäni. Ei mulla mitään reikiä oo, mutta apua apua hammaskiveä löytyy paljon! Mitä mä teen.. :lohduton: Ja tämä on suht outoa, sillä käytän mm. suuvettä säännöllisesti. Ehkä tähän vaikuttaa suuresti kahvi ja tupakka...?
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Margot »

^ Mulle ainakin hammaslääkäri väitti, ettei siihen voi juurikaan vaikuttaa, tuleeko hammaskiveä vai ei. Kuulemma voi yrittää ehkäistä käyttämällä hammaslankaa, mutta lopulta hammaskivi johtuu syljen koostumuksesta.
What color is your life?

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

^Juu näin on, syljen syytä kaikki.
Ihminen rakastaa kaikkia lapsiaan. Paitsi niitä, joita ei. - Ville Myllyrinne

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42021
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Aancon, menet suuhygienistille ja annat sen rapsuttaa hammaskiven pois. Se ei ole pelkkä ulkonäköasia vaan myös vaurioittaa hampaiden kiinnityskudoksia, jos sitä on paljon.

Syljen koostumus kuulemma muuttuu yleensä joskus parikymppisenä siten, että reikiä tulee vähemmän mutta hammaskiveä enemmän. Olisko siinä vanhemmalla iällä enemmän kalkkia, joka sakkautuu kiveksi, ja kalkkihan alentaa happamuutta joka taas altistaa rei'ille? Tämä on kyllä semmoista nojatuolikemistin pohdiskelua vain.

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Kiitoksia vastauksista! :hali: On itse asiassa helpottavaa kuulla että se on syljen syytä.. :joojoo: En ole itse siis syypää kaikkeen. Joo menen suuhygienistille sitten syksyllä... Vai pitäiskö vallan täällä Kiinassa...? :shock:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Margot »

Mua hammaslääkäri lohdutti sillä, että usein sylki aiheuttaa joko reikiä tai hammaskiveä, joten periaatteessa voi olla ihan tyytyväinen siihen hammaskiveen. :joojoo: Tosin on mulla reikiäkin, mutta ei niitä enää aikuisiällä ole tullut.
What color is your life?

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42021
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Aancon kirjoitti:Joo menen suuhygienistille sitten syksyllä... Vai pitäiskö vallan täällä Kiinassa...? :shock:
Ei sillä varmaan niin kiire ole. Ei tuo hammaskivitilanne yleensä niin äkkiä pahene. Julkiselle jos meinaat Suomessa, niin olisi kyllä korkea aika varailla aikaa, jos syksyllä "jo" meinaat päästä.

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

Eilen pohdin, milloin se minun hammaslääkäriaika olikaan, muistin päivän, mutten kellonaikaa, koska se on maaliskuussa tilattu. Tänään minulle tuli tekstiviesti, että muistutamme sinua tulevasta hammaslääkäriajasta! Wau, mitä palvelua, ja vielä julkisella puolella!

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Rousku kirjoitti: Julkiselle jos meinaat Suomessa, niin olisi kyllä korkea aika varailla aikaa, jos syksyllä "jo" meinaat päästä.
Mä varasin ajan viime viikon tiistaina ja eilen jo pääsin :joojoo: . Jossain siis on nopeaakin toimintaa julkisellakin puolella :mrgreen:
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42021
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Hazel kirjoitti:Mä varasin ajan viime viikon tiistaina ja eilen jo pääsin :joojoo: . Jossain siis on nopeaakin toimintaa julkisellakin puolella :mrgreen:
Oliko sulla jo särkyä tai jotain muuta akuutimpaa? Jollei niin ei muuta kuin iso OHO :shock:!
Siis kyllähän hätätapaukset pääsee, mutta silkkaan tarkastukseen kai melkein kaikkialla vaikeaa.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42021
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Juurovissön kirjoitti:Tänään minulle tuli tekstiviesti, että muistutamme sinua tulevasta hammaslääkäriajasta! Wau, mitä palvelua, ja vielä julkisella puolella!
Veikkaanpa että ihan siksi palvellaan, kun on tyhmää pitää kallista hammaslääkäriä + hoitajaa + vastaanoton värkkejä toimettomana. Peruuttamatta jääneet käyttämättömät ajat on kaiketi melkoinen kuluerä?

Cyrano
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4856
Liittynyt: 22 Marras 2005, 14:55

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Cyrano »

Täytyy avautua:
Viime syksynä kävin uuden kotikuntani terveyskeskuksen hamppilääkärissä.
Ajattelin säästää rahaa. Bääd idea.

Lupaavasti meni: Arvauskeskuksessa oli iso remppa menossa, mutta se oli auki, tietenkin.
Käytävän kattolevyt repsotti, huoneita oli suljettu, ihmisiä oli käytävät täynnä
ja joku ulkki sai potkuraivarin.

Vastaanottohuoneessa ilmastointi oli pois päältä kesähelteellä, joten muovipaikkojen poraamisesta aiheutunut käry
iski pahasti nenään, henkilökunta keskusteli keskenään työasioita kuin en olisi paikalla.
(kuka sano mitä työpaikkakokouksessa, mitä säästöt tarkoittaa itse kunkin työsuhteeseen,
tämä siis jo viime vuonna) Lohduttavaa musiikkia korvilleni...

Kun homma oli ohi, niin minulle kerrottiin, että kaikki hampaani on laitettu kuntoon,
tarkastukseen ei ole tarvetta kuin sitten joskus ensi vuonna.
Niivvarmaa!
Hampaani oli laitettu siihen kuntoon, että yksityisellä piti käydä jo kuukauden kuluttua!
Hampaasta lohkesi paikka! Sellaisesta hampaasta jota oli hoidettu vain viikkoja aiemmin!

Yksityislääkäri ihmetteli myös sitä, että miksi ne oli uudellenpaikanneet sellaisenkin hampaan,
joka oli paikattu puoli vuotta aiemmin!

Nyt molemmat on historiaa ja mulla on uusi hamppilekuri, joka on pätevä JA sopiva. :ihana:
Minä ymmärrän häntä ja hän ymmärtää minua.
Kun rakkaus kerran voittaa, pois ihmisten kateus silloin jää.
Kun päivä tuo kerran koittaa, se kaikki kansat yhdistää.
Voi rakkaus tuskan poistaa, ei ihmiset sotiaan silloin käy.
Vain aurinko lämmin loistaa ja pelkoa ei missään näy.

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Rousku kirjoitti: Oliko sulla jo särkyä tai jotain muuta akuutimpaa? Jollei niin ei muuta kuin iso OHO :shock:!
Siis kyllähän hätätapaukset pääsee, mutta silkkaan tarkastukseen kai melkein kaikkialla vaikeaa.
Ei mulla mitään vaivaa ollut, ihan vaan suuhygienistin vuosihuollon tilasin. Särkypotilaat menee täällä suoraan hammaslääkärille.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42021
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Joo, hygienistille saattaa olla helpompi päästä. Kyllä minut silti pantiin sitäkin odottamaan 2,5 kk (sen jälkeen kun oli ensin lekuri tsekannut, että ei ole mitään vakavaa pielessä, kosmeettista häikkää vain).

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Kävin viitisen viikkoa sitten hakemassa yksityiseltä väliaikaisen paikan (kunnallisella puolella oli ruuhkaa ja oli kiire). Oikean paikan laittoajan varaus aina vaan siirtyi ja siirtyi.

Eilen illalla alkoi vihlominen olla jo ikävää, ja tänä aamuna sitten hammas reagoi pieneenkin nestemäärään, oli se sitten kylmää tai huoneenlämpöistä. Sain päivystysajan Kiloon, jonne sitten riensin aamuyhdeksältä.

Nyt ei enää vihlo! :uujee: Ja yli kuukauden tauon jälkeen voin pureskella huoletta molemmilla puolilla suuta! :uujee: Elämä hymyilee! :uujee: Pitää varata ihan kunnon tarkastusaika :niinpa: , ettei toistuis enää. :puna:

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33177
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Pete »

Saa kai täällä suuhygieniastakin puhella? :mitvit:

Olen onnistunut vähentämään happamien juomien juomista huomattavasti! :tapu: Vaikka olen käynyt pikaruokapaikoissa, niin olen ottanut juomaksi vettä. Tosin muutama päivä sitten otin Spright Zeron, jonka huomasin haisevan paskalle, ja kun Hesessä ei enää saa Coca-cola lightia, niin veden ottaminen onkin jo paljon helpompi valinta. :uujee:

Hammaslanka loppui muutama viikko sitten, mutta en ole saanut ostettua uutta. :puna:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Prinsessa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5602
Liittynyt: 02 Joulu 2007, 11:59
Paikkakunta: Vantaa

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Prinsessa »

Mie olen odottanut hammaslääkäriin pääsyä kolme kuukautta. No, nyt kun vihdoin olis 24. päivä aika, niin se pitääkin perua. Sattui justiinsa koeviikolle ja piti valita matikan kokeen ja hammaslääkärin väliltä. :niinpa: Saan varmaan odotella jouluun asti seuraavaa mahdollisuutta. Mikä tuuri.

Toisaalta olen vähän hyvillänikin, koska (ihan pikkuisen) pelkään hammaslääkäriä. Kaiken lisäksi hammaslääkärini, jonka potilaana olen koko ikäni ollut, vaihtui. Tämä uusi on ihan mukava ja helläkätinen, mutta vähän... söhlä. :apuva: Niinkun nyt asiakas itse joutuu pitelemään jotain imuria tai puhallinta, kun hoitajalla ja lääkärillä eivät riitä kädet ja vähän muutakin sählinkiä oli. En kuitenkaan valita, mukava nainen. :heh:
"Jaa, niiden vehkeiden kuuluu hammaslääkärissä mennä suuhun."
-Jennibot

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

Prinsessa kirjoitti: Tämä uusi on ihan mukava ja helläkätinen, mutta vähän... söhlä. :apuva: Niinkun nyt asiakas itse joutuu pitelemään jotain imuria tai puhallinta, kun hoitajalla ja lääkärillä eivät riitä kädet ja vähän muutakin sählinkiä oli. En kuitenkaan valita, mukava nainen. :heh:
:rofl: Ai hyvät hyssykät soikoon! Mukavaa sörkkiä itse sylkensä sillä sylkyimurilla suustansa pois. :rofl: Toisaalta siinä on se hyvä puoli, että ainakin itse tietää paremmin, missä ne syljet on... :heh: okei, asiaan: kävin tänään juurihoidossa. Toimitus kesti 50 minuuttia ja alkoi olla jo melko halvaannuttavaa pitää suuta apposen auki... pari puudutuspiikkiä pitivät onneksi kivun poissa itse hampaasta, eikä kumma kyllä hermosärkyä ainakaan vielä ole ilmaantunut, vaikka hampilääkäri kehotteli varaamaan särkylääkettä käden ulottuville, kun puudutus lakkaa.

Kaivelin netistä selkoa tuosta juurihoidosta, miksi sitä tehdään ja mihin se auttaa?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Juurihoito
Muuten, by the way, aikamoisia kauhutarinoita ihmisillä kyllä on juurihoidoista. Älkää menkö lukemaan keskustelupalstoilta.Kauhusta kankeena menen jatkamaan parin päivän päästä omaa juurihoitoani... :eeek:
Ekki líta undan það dagar alltaf – á ný. En aldrei þér ég gleymi einn í mínum heimi – er hjá þér sama hvernig fer. -Magni Ásgeirsson

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42021
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Kauhutarinaa juurihoidosta: Mulla on yksi hammas, joka juurihoidettiin reilut 30 vuotta sitten. Joko puudutuspiikki ei tehonnut ollenkaan tai sitten siihen aikaan ei ollut tapana puuduttaa, mutta ihan helvetillinen kokemus, ja siellä piti vieläpä käydä useampaan kertaan. Ikinä ei mikään ole sattunut sillä tavoin. Mutta ei niin pahaa ettei jotain hyvääkin: innostuinpa ainakin pitämään hampaistani hyvää huolta, jotta moinen ei toistuisi. (Sama hammas uusintahoidettiin pari vuotta sitten, sillä kertaa täysin kivuttomasti.)
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

^ Auts, auts, kuulostaa tosiaan kauhutarinalta, joka on vielä kaiken lisäksi totta! Itseäni kans vähän mietitytti siinä piinapenkissä istuessani, että kun syvälle juureen mennään, puudutusaine ei auta koko session ajan, vaan alan vääntelehtiä tuskasta jossain vaiheessa... mutta onneksi näin ei tänään tapahtunut. Mikä lienee sitten juurihoitoni jatko? :shock:

Sen minäkin päätin, että nyt alkaa totta totisesti keskittyminen hampaidenhoitoon! Vielä pystyy, kun niitä suussa on. :joojoo:
Ekki líta undan það dagar alltaf – á ný. En aldrei þér ég gleymi einn í mínum heimi – er hjá þér sama hvernig fer. -Magni Ásgeirsson

Avatar
Klodvig
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3010
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 07:17
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Klodvig »

Minulle on tehty juurihoitoa yhteen hampaaseen myös, se ei ollut mikään paha kokemus.
Spread our codes to the stars
You must rescue us all

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

Onks nimiHammas Miik saanut uutta hammaslääkäraikaa jo? Eiks edellinen peruuntunu sairasloman takia tms?
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Avatar
Miik
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4931
Liittynyt: 16 Huhti 2004, 10:46
Paikkakunta: Tampere

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Miik »

JeSSSe kirjoitti:Onks nimiHammas Miik saanut uutta hammaslääkäraikaa jo? Eiks edellinen peruuntunu sairasloman takia tms?
Uuh, kysymys mulle. :uujee:
Joo, olen saanut uuden ajan. Kahden viikon päästä keskiviikkona on uusi resektioaika, enkä onneksi tarvinnut mitään juuren uudelleen aukomista ja täyttämistä, vaan vanhalla täytöllä pitäisi leikkaukseen mennä. Tosin se on vähän hassua, koska silloin edellisiä aikoja varatessa oli ehdottoman tärkeää, että täyttö ja leikkaus ovat peräkkäisinä päivinä. Nyt sillä ei sitten olekaan väliä. Mutta koska en ole hammasasiantuntija, niin mikä minä olen sanomaan. Kunhan vain ihmettelen. :heh: :mrgreen:

Mut jepsjeps, kahden viikon päästä voin kertoa teille, mitä mulle oikeastaan leikkauksessa tehtiin. :peukku: Nythän tiedän vain, että juurimurtumalle tehdään jotain leikkauksessa. :heh:
"anna abreu ehkä kuppilan uusi Arja Saijonma"
NimiIronia Pete "Suomi 2010 artistitoiveita"-ketjussa

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

^Onnea ja menestystä Miikille hammasleikkaukseen! :peukku:
Tulin hetki sitten hampilekurista... taas paikattiin yksi monttu. Haluaisin tämän hoitosession jo pian päättyvän, mutta pahoin pelkään, että joudun asumaan hammaslääkärituolissa koko syssyn. Niin paljon risoja "hampurilaisia" suussa! :lohduton:

Sen päätin, että hamaaslanka viuhuu suussani joka päivä ja vuoden päästä menen tarkastukseen (nyt oli väliä kolme vuotta :puna: ).
Ekki líta undan það dagar alltaf – á ný. En aldrei þér ég gleymi einn í mínum heimi – er hjá þér sama hvernig fer. -Magni Ásgeirsson

Cyrano
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4856
Liittynyt: 22 Marras 2005, 14:55

Re: Hammaslääkäripulina

Viesti Kirjoittaja Cyrano »

Kerrankin hyvää kerrottavaa hammaslääkärikäynnin jälkeen:
Ei yhtään reikää! Vain hammaskiven poisto ja siinä kaikki!
Lääkäriin seuraavan kerran ensi vuonna!

Mistä moinen muutos? Aina on ollut reikiä ja joka kerta on porattu...
Johtuisiko siitä että hankin sähköhammasharjan puoli vuotta sitten?
Olen myös käyttänyt sitä.
Kun rakkaus kerran voittaa, pois ihmisten kateus silloin jää.
Kun päivä tuo kerran koittaa, se kaikki kansat yhdistää.
Voi rakkaus tuskan poistaa, ei ihmiset sotiaan silloin käy.
Vain aurinko lämmin loistaa ja pelkoa ei missään näy.

Vastaa Viestiin