Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista

Miksi olet nykyisen pankkisi (pääasiallinen) asiakas?

olen alle 18v, enkä voi vaikuttaa pankkini valintaan
6
12%
olen yli 18v, mutta pankkini on edelleen vanhempien valinta
30
61%
olen vaihtanut pankkia asuntolainan kilpailutuksen yhteydessä
3
6%
olen vaihtanut pankkia muiden etujen/syiden takia
7
14%
EOS
3
6%
 
Ääniä yhteensä: 49

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33181
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Gleðibankinn - Pankkiasiat

Viesti Kirjoittaja Pete »

Ahaa. Tekstiviesti olisikin ihan hyvä tapa, kun Suomi24 ei todellakaan ole kovin luotettava sähköpostipalveluntarjoaja.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Sämpy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1577
Liittynyt: 25 Touko 2004, 21:56
Paikkakunta: Sippola

Re: Gleðibankinn - Pankkiasiat

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Miä vaihdoin puhelinlaskun e-laskuksi se jälkeen kun yksi lasku oli hukkunut postissa. Tuosta tulee tieto sähköpostiin, ynnä mukana lasku liitteenä pdf:nä
Vielä eilen moni piti tätä päivää tulevaisuutena, mutta huomenna se on jo historiaa

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33181
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Gleðibankinn - Pankkiasiat

Viesti Kirjoittaja Pete »

Onkos teillä nyt eri pankit? Vai oletteko vaan valinneet eri ilmoitustavan?

Edit: Paitsi että nythän minä tajusin, että enhän minä siellä käytä tätä suomalaista liittymää, joten ei mulle tule sinne laskuja Suomesta. :puna: Lieköhän Ruotsissakin jo e-laskut käytössä? :mitvit:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
ZetZet
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7878
Liittynyt: 02 Huhti 2004, 14:06

Re: Gleðibankinn - Pankkiasiat

Viesti Kirjoittaja ZetZet »

Mun pankki on Osuuspankki ja puhelinyhtiö Elisa, en muista oliko jossain edes optio siitä saiko sen ilmoitustavan valita.

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Gleðibankinn - Pankkiasiat

Viesti Kirjoittaja Violette »

Olen miettinyt, pitäisikö vaan pysyä Sammon asiakkaana. :niinpa: Pankin vaihdosta tulee vaivaa, enkä kuitenkaan saisi sitä opintolainaani pois Sammosta kun uusi pankki ei sitä kuitenkaan suostu siirtämään (on niin pieni laina kuitenkin). En muutenkaan ole mikään houkutteleva asiakas uusille pankeille, kun olen köyhä opiskelija. Sammossa ainakin asiakaspalvelu on pelannut aina ja minuun on suhtauduttu vakavasti, vaikka olenkin vielä "vain" opiskelija. En ole vielä saanut mitään niin upeaa uutta pankkitarjousta, että yleensäkään kannattaisi vaihtaa. Pitää nyt miettiä vielä.
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Re: Gleðibankinn - Pankkiasiat

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

pankin vaihtoa oon mäkin miettiny, mut eiköhän nuo Sampon ongelmat ohi kuitenkin mene, vaikka nyt kuinka vit..potuttais.

Avatar
barbarossa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7772
Liittynyt: 18 Marras 2003, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Gleðibankinn - Pankkiasiat

Viesti Kirjoittaja barbarossa »

^^ Enpä mä ollut houkutteleva Sammolle, vaikka oli asuntolainat ja kaikki. :lohduton: Olin ikäni sen asiakas ollut ja pidin siitä tiukasti kiinni (ja olen vieläkin sitä mieltä, että se Sammon edesmennyt nettipankki oli nettipankeista paras!), mutta kun huvikseni kysäisin uuden asuntolainan tullessa ajankohtaiseksi tarjouksia muista pankeista jäi Sampo korkeine marginaaleineen ja palvelumaksuineen ihan jumboksi.

Eli lähdin jo vuosi sitten sieltä, mutta nyt olen alkanut puolivakavissani miettiä paluumuuttoa: jos menettävät hurjaa vauhtia asiakkaitaan, niin saisikohan sieltä hyvän tarjouksen lainalle ja muille asioilleen. :miettii:
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj

Avatar
Sämpy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1577
Liittynyt: 25 Touko 2004, 21:56
Paikkakunta: Sippola

Re: Gleðibankinn - Pankkiasiat

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Pete kirjoitti:Onkos teillä nyt eri pankit? Vai oletteko vaan valinneet eri ilmoitustavan?
Osuuspankki +Sonera. Tua sähköposti tulee kylläkin suoraan Soneralta, kävin jälkikäteen miettimään jotta olikohan tää sitte kuitenkii nettilasku vai e-lasku (ja onkohan noilla sitten jotaan eroakin... ...tiedostavampaa rahankäyttäjää... :heh: )
Vielä eilen moni piti tätä päivää tulevaisuutena, mutta huomenna se on jo historiaa

Avatar
Soppis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8811
Liittynyt: 18 Touko 2004, 23:03
Paikkakunta: Tampere

Re: Gleðibankinn - Pankkiasiat

Viesti Kirjoittaja Soppis »

Vaihdoin pankkia tänään. Entinen tosin ei ollut Sampo. Pankin vaihdossa on tietysti oma vaivansa, mutta minusta tuntuu helpottavalta, että pystyy keskittämään myös vakuutukset saman katon alle. Sain entistä halvemmat palvelumaksut ja joustavammat ehdot takaisinmaksuille. Ja nyt alkoi ajatusmaailman sisäistäminen kokonaan uudestaan näiden pankkiasioiden suhteen. Pitää opiskella uuden pankin käytännöt, asiointi, netti/asiakaspalvelut. Vanhat tulivat niin selkäytimestä kun koko ikäni olin yhden ja saman pankin palveluissa kiinni.

Asuntolaina ja ensimmäinen luottokortti. :kups:

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Gleðibankinn - Pankkiasiat

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Jee Soppis, pian sulla on varmaan se oma kattokin pään päällä :tapu: . Tai siis pankin katto, mutta kumminkin :hali:
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
MrMemory
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7499
Liittynyt: 25 Maalis 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Gleðibankinn - Pankkiasiat

Viesti Kirjoittaja MrMemory »

Hyvä Soppis! :peukku: Keskittäminen kannattaa aina! Tai edes asioiden ja tuotteiden tsekkaaminen aika ajoin.

Eikä se pankin vaihto niin hankalaa ole. Pitää vain kuukauden kaksi uusia ja vanhoja palveluita rinnakkainen niin saa kaiken rauhassa sujumaan uudessa pankissa. Lopettaa vasta vanhan pankin tilit ja kortit sitten kun uusi toimii moitteetta, esim. palkka tullut ja kortti toimii tunnuslukuineen. :joojoo:
"Kun myrskyt riehuu ja kaataa heikkoja
pää nosta pystyyn ja pysy vahvana"

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11543
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Gleðibankinn - Pankkiasiat

Viesti Kirjoittaja romualdo »

Sampon eli postipankin asiakas meitsikin on, ja maksan laskuni yhä niillä kirjekuorilla, pitäis opetella tää netin kautta maksaminen, vai onko joku vieläkin helpompi tapa... kirjeet maksaa ja palvelut päälle..ihan liikaa, olis vain pitänyt tehä muutos silloin kesällä,kun pankkivirkailijan kanssa näitä asioita setvitettiin... en jaksa muuttaa pankkia,vaikka tänne kylälle tuli tuo Kortesjärven säästöpankkikin. Olkoon, Ilopankki se on paras pankki... :joojoo:

Avatar
MrMemory
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7499
Liittynyt: 25 Maalis 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Gleðibankinn - Pankkiasiat

Viesti Kirjoittaja MrMemory »

Suoraveloitushan se helpoin on. Ei tarvitse tehdä mitään, vaan laskut menee eräpäivänä tililtä. Mulla on kaikki mahdollinen suoraveloituksessa. Tsekkaa vaan kotiin tulevan laskun, että kaikki on oikein ja laittaa laskun mappiin ja odottaa että sieltä se eräpäivänä lähtee. Ilmaista ja laiskalle miehelle sopivaa. :mrgreen:

E-laskusta en henk.koht. pidä, kun siinä on se vaiva, että se pitää erikseen vielä hyväksyä. Maksettavahan se kuitenkin on. :draamaa:
"Kun myrskyt riehuu ja kaataa heikkoja
pää nosta pystyyn ja pysy vahvana"

Avatar
ZetZet
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7878
Liittynyt: 02 Huhti 2004, 14:06

Re: Gleðibankinn - Pankkiasiat

Viesti Kirjoittaja ZetZet »

Joo, minäkin huomasin taannoin keskittämisen edut. Nyt mulla on sekä raha-asiat että vakuutukset saman konsernin hoidossa, ja pankin osuusomistajana sain vakuutuksista kivat keskittämisalennukset.

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Re: Gleðibankinn - Pankkiasiat

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

:jupinaa: en pysty nostamaan Samposta opintolainaa. Valittaa, ettei palvelu ole juuri nyt käytössä. Millä helkutilla mä huomisen hammaslääkärin maksan jos ei toi siihen mennessä toimi :jupinaa: :jupinaa:

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Gleðibankinn - Pankkiasiat

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Kävelet pankkisi konttoriin. Ihmeellisen kauan nuo Sammon ongelmat kyllä kestävät. Mitä tollasella pankilla tekee, johon ei voi yhtään luottaa.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
Alexander
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1120
Liittynyt: 19 Maalis 2006, 12:05

Re: Gleðibankinn - Pankkiasiat

Viesti Kirjoittaja Alexander »

Itse kyllästyin Sammon ongelmiin ja vaihdoin Handelsbankeniin.

Oli muuten ensimmäinen pankinvaihto elämässäni koskaan. Vaihtoon asti olin uskollisesti ollut koko elämäni Sammon tai sen edeltäjien asiakas :draamaa:

Cyrano
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4856
Liittynyt: 22 Marras 2005, 14:55

Re: Gleðibankinn - Pankkiasiat

Viesti Kirjoittaja Cyrano »

Danske Bank myöntää nyt, että Sammon tietokonejärjestelmä oli kehittyneempi kuin Dansken,
mutta väkisin piti liittää ne yhteen. "Ei me tiedetty"

Myöntävät menettäneensä yli 5.000 asiakasta tähän mennessä
ja asiakaskato jatkuu sillä Sammon ongelmat on ohi vasta kesäkuussa, jos silloinkaan,
sillä Danske Bank -konsernin nettiasiakkaista 40% on sampolaisia. "Ei me tiedetty"

Tähän munaukseen on mennyt jo 200 miljoonaa euroa,
ja sama fiksu temppu aiotaan tehdä Dansken omistamissa pankeissa Baltiassa.

Onneksi on muita pankkeja.
Kun rakkaus kerran voittaa, pois ihmisten kateus silloin jää.
Kun päivä tuo kerran koittaa, se kaikki kansat yhdistää.
Voi rakkaus tuskan poistaa, ei ihmiset sotiaan silloin käy.
Vain aurinko lämmin loistaa ja pelkoa ei missään näy.

Avatar
MrMemory
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7499
Liittynyt: 25 Maalis 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Gleðibankinn - Pankkiasiat

Viesti Kirjoittaja MrMemory »

Kävelin tänään Tiksin Sammon ohi ja tyttö puhui puhelimeen siinä pihalla: "On se nyt v**tu! Oon 40 minuuttia odottanut enkä saa vieläkään tililtäni rahaa!"

Sitten kävin Hertsikan Sammossa hakemassa valtakirjalla lainoja. Konttorissa ei ollut asiakkaan asiakasta. Eikä mikään yllätys, kun siellä ei ollut kassapalveluita. Hoidettiin vain lainaneuvotteluja ja sijoituksia... Naapuri kopissa selvitettiin puhelimessa kadonneita tiliotteita. :heh:
"Kun myrskyt riehuu ja kaataa heikkoja
pää nosta pystyyn ja pysy vahvana"

Avatar
ZetZet
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7878
Liittynyt: 02 Huhti 2004, 14:06

Re: Gleðibankinn - Pankkiasiat

Viesti Kirjoittaja ZetZet »

Ärsyttävää muuten tuo että kassapalvelut menevät kiinni niin aikaisin. Osuuspankilla on esmes kauppakeskusten yhteydessä konttoreita, jotka ovat auki iltaseiskaan-kasiin, mutta niissä ei voi nostaa tai tallettaa rahaa. Joten jos tuollaisia asioita haluaa hoitaa, pankkiin on ehdittävä ennen puolta viittä.

Havaitsin tämän, koska edellinen pankkikortti meni vanhaksi ja SEPA-maksualueen takia sitä ei enää saanut samanlaisena uudistuttua. Ja sitten kun korttityyppi meni kokonaan uusiksi, niin en saanutkaan uutta korttia tuttuun tapaan suoraan postissa kotiin, vaan se oli toimitettu omaan pankkiini. Mikä on alkuperäisellä kotipaikkakunnallani neljän tunnin junamatkan päässä. :niinpa:

Tässä piti jo tuota korttia odotellessa pärjäillä käteisellä, joten aikamoista säätämistä on ollut että on aina tarvittaessa pankkiin ehtinyt. Onneksi kuitenkin tajusin tänään soittaa omaan pankkiini, josta luvattin laittaa se kortti tulemaan postin kautta. Pitäisi olla perillä jo perjantaina.

Avatar
Leena
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3601
Liittynyt: 18 Syys 2004, 22:38
Paikkakunta: Tampere

Re: Gleðibankinn - Pankkiasiat

Viesti Kirjoittaja Leena »

Nordean asiakas olen eikä mulla ole mitään valittamista.Laskut menee suoraveloituksella ja mitään lainoja ei mulla nyt ole.Ja perinjuurin laiskana en pysty ymmärtään tai selvittään keskittämisiä yms vaikeita pankkijuttuja ???

Cyrano
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4856
Liittynyt: 22 Marras 2005, 14:55

Re: Gleðibankinn - Pankkiasiat

Viesti Kirjoittaja Cyrano »

Islantilaisten lyhyt vierailu Suomeen päättyy siihen, että vetäytyvät pörssistä.
http://www.yle.fi/uutiset/24h/id89608.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuten arveltiin, ei niillä ollut oikeata rahaa, esittivät vain rikasta.
Kun rakkaus kerran voittaa, pois ihmisten kateus silloin jää.
Kun päivä tuo kerran koittaa, se kaikki kansat yhdistää.
Voi rakkaus tuskan poistaa, ei ihmiset sotiaan silloin käy.
Vain aurinko lämmin loistaa ja pelkoa ei missään näy.

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Gleðibankinn - Pankkiasiat

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Pankki vaihdettu. Aika samat ominaisuudet joka paikasta ja käytännössä samat marginaalitkin. Päädyin näin ollen mieluisimman palvelun antaneen pankin puoleen, koska en keksinyt yhtäkään syytä miksi se ei olisi valitsemisen arvoinen.

Täytyy tehdä ihan piruuttaan laskelma paljonko jo pelkkä lainojen uusinta pudotti meikäläisen korkomenoja vuodessa. :peukku:

Viikonlopun projektina onkin sitten miettiä minkä kuvan tahdon Visa-pankkikorttiini. :cool: Ehdotuksia? :uujee:

Avatar
MrMemory
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7499
Liittynyt: 25 Maalis 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Gleðibankinn - Pankkiasiat

Viesti Kirjoittaja MrMemory »

Kiva lukea, että palveluakin vielä arvostetaan näinä kovien lukujen aikakautena. :peukku:

Visaan vaikka joku vanha viisulogo. :surrur:
"Kun myrskyt riehuu ja kaataa heikkoja
pää nosta pystyyn ja pysy vahvana"

Avatar
Roope
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18474
Liittynyt: 02 Joulu 2003, 19:08
Paikkakunta: Tampere

Re: Gleðibankinn - Pankkiasiat

Viesti Kirjoittaja Roope »

MrMemory kirjoitti: Visaan vaikka joku vanha viisulogo. :surrur:
Kuva

Olis kyllä aika upea :surrur:

Avatar
MrMemory
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7499
Liittynyt: 25 Maalis 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Gleðibankinn - Pankkiasiat

Viesti Kirjoittaja MrMemory »

Uutisissa oli juuri, että 10.000 asiakasta on siirtynyt pääsiäisen jälkeen Sampo Pankista osuuspankkiin. Eli villi veikkaus lienee, että yhteensä sieltä on lähtenyt jo yli 30.000 asiakasta, eikä loppua näy... :draamaa:
"Kun myrskyt riehuu ja kaataa heikkoja
pää nosta pystyyn ja pysy vahvana"

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Gleðibankinn - Pankkiasiat

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Itse kävin juuri äsken allekirjoittamassa uudet laina- ja korttisopimukseni. Muutaman päivän päästä vanhat lainat on kuitattu, kortti tulee parin viikon päästä.

Avatar
PikkuGwyneth
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2227
Liittynyt: 20 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Kuopio

Re: Gleðibankinn - Pankkiasiat

Viesti Kirjoittaja PikkuGwyneth »

Mullakin on asuntolainan "etsintä" käynnissä ja mahdollinen, jopa todennäköinen pankinvaihto edessä (nykyistä pankkiani ei ilmeisesti lainananto kiinnosta, kun eivät ole ottaneet yhteyttä pyynnöstä huolimatta). Tein aika tarkan laskelman kaikista kuluista oletetulle laina-ajalle, ja eipä pankkien välillä ole juuri eroja. Ne, jotka antavat hieman alemman marginaalin, ottavat kuukausittain palvelumaksuja ja toisinpäin. Taisi koko laina-ajalle tulla eroa kokonaiskustannuksissa halvimman ja kalleimman tarjouksen välillä noin 4000 €. Halvimman tarjouksen antoi -yllätys yllätys- Sampo. En vaan tiiä, uskaltaako sitä sitten valita. Kauheen vaikeeta tää päättäminen. :shock:
Kymmenen sientä.

Cyrano
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4856
Liittynyt: 22 Marras 2005, 14:55

Re: Gleðibankinn - Pankkiasiat

Viesti Kirjoittaja Cyrano »

MrMemory kirjoitti:Uutisissa oli juuri, että 10.000 asiakasta on siirtynyt pääsiäisen jälkeen Sampo Pankista osuuspankkiin. Eli villi veikkaus lienee, että yhteensä sieltä on lähtenyt jo yli 30.000 asiakasta, eikä loppua näy... :draamaa:
Uutisissa kerrottiin että Nordea ia OP ovat saaneet yhteensä 20.000 uutta asiakasta, siis Sammosta.
Siitä sitten vaan laskemaan rahaliikenteen menetystä, eli kuukausipalkat ja laskujen maksu ja korttien vingutus,
ja tämä kuukausisumma sitten kerrotaan 12 kuukaudella, jolloin menetys vuositasolla on...

Vaikka ei pysyvästi vaihtaisi pankkia, niin kannattaa siirtää oleellinen rahaliikenne kuten palkka
toiseen pankkiin ainakin siksi aikaa kun Danske Bank harjoittelee pankkitoimintaa.
Kun rakkaus kerran voittaa, pois ihmisten kateus silloin jää.
Kun päivä tuo kerran koittaa, se kaikki kansat yhdistää.
Voi rakkaus tuskan poistaa, ei ihmiset sotiaan silloin käy.
Vain aurinko lämmin loistaa ja pelkoa ei missään näy.

Avatar
Conductor
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1340
Liittynyt: 22 Loka 2007, 23:39
Paikkakunta: Helsinki

Re: Gleðibankinn - Pankkiasiat

Viesti Kirjoittaja Conductor »

MrMemory kirjoitti:Uutisissa oli juuri, että 10.000 asiakasta on siirtynyt pääsiäisen jälkeen Sampo Pankista osuuspankkiin. Eli villi veikkaus lienee, että yhteensä sieltä on lähtenyt jo yli 30.000 asiakasta, eikä loppua näy... :draamaa:
Kuulun tähän pankinvaihtajien joukkoon :joojoo:

Vastaa Viestiin