Haba Haba (Kuntopiiri)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista

Mikä olet?

Himohiihtäjä
33
18%
Launtailenkkeilijä
64
35%
"Eikö lenkki kerran kuussa riitä" -henkilö
39
21%
Sohvaseppo tai -seija
32
17%
Hyvä jos ylös sängystä jaksan nousta...
15
8%
 
Ääniä yhteensä: 183

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33289
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja Pete »

Tänään tuli uitua 1,2 km. :D En käsitä, miten olen muinaisina aikoina uinut kaksikin kilometriä kerralla. :shock: Henkinen motivaationi lienee siis nykyään alhaisempi. :draamaa:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Hyvä Pete, hieno saavutus! :peukku: Nyt viisukuppila kuntoilemaan! :uujee: Pitäis tota uintia harrastaa, se on kyllä todella hyvää urheilua. Mut ei sitä ikinä jaksa lähteä hallille...

Tänään tuli juostua 8,5km.
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16706
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Pete kirjoitti:Tänään tuli uitua 1,2 km. :D En käsitä, miten olen muinaisina aikoina uinut kaksikin kilometriä kerralla. :shock: Henkinen motivaationi lienee siis nykyään alhaisempi. :draamaa:
Sanos muuta. Minäkin uin ala-asteaikoinani 3000-3500 m kolmesta viiteen kertaa viikossa, ja nykyään puolen kilometrin jälkeen alkaa tuntua, että aivo sulaa :plop:

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33289
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja Pete »

UFOPOLI kirjoitti:Minäkin uin ala-asteaikoinani 3000-3500 m kolmesta viiteen kertaa viikossa, ja nykyään puolen kilometrin jälkeen alkaa tuntua, että aivo sulaa :plop:
Hyvänen aika! :eeek: Uitko ihan kilpaakin? :mitvit:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16706
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Pete kirjoitti:Hyvänen aika! :eeek: Uitko ihan kilpaakin? :mitvit:
:joojoo: Minulla oli suuri junioriura, joka päättyi erinäisiin vastoinkäymisiin. Näitä olivat muun muassa niin huonot kilpailuhermot, että onnistuin aina tekemään kisoissa jotain järjetöntä, kuten kolauttamaan volttikäännöksestä pään pohjaan tai ajautumaan lähtösukelluksesta väärälle radalle :tajuton: Osansa oli myös viehättäväpersoonaisella valmentajalla, joka ei koskaan unohtanut keksiä jotain vikaa, kuten että olin liian lihava. Mitä en näin jälkeenpäin katsottuna oikeasti ollut :mums:

Sinänsä kaunista on, että Kajaani on (tai ainakin aikanaan oli) kansallisesti tunnettu kolmesta lajista: uinti, judo ja tennis - joista kaikkia harrastin aktiivisesti siellä asuessani :koira:

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33289
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja Pete »

UFOPOLI kirjoitti:tai ajautumaan lähtösukelluksesta väärälle radalle :tajuton:
Voi raasua! :lohduton: ( :heh: ) Minä olen kerran osallistunut johonkin paikkakunnan ala-asteiden välisiin uintikilpailuun, jossa tulin muistaakseni viimeiseksi. :rofl:

Tänään uin 1,5 km, eikä se 2 km enää niin hurjalta ajatukselta tuntunutkaan. :shock: Olin vaan niin mustelmilla, että tunsin parhaaksi lopettaa uimisen siihen. Voisiko joku keksiä pehmeät uimaratojen rajauskellukkeet! :puna: Ja voisivatko kaikki muut uimarit häipyä siltä radalta, jolle minä tulen uimaan. :niinpa:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33289
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja Pete »

Anteeksi toinen peräkkäinen viesti. :puna:

Onneksi olen helppo. Tänään sitten uin sen kaksi kilometriä ihan vain päästäkseni tänne sillä kehumaan. :heh:
Aancon kirjoitti:Tänään tuli juostua 8,5km.
Unohdin aikaisemmin ällistellä tätä! :shock: Hienoa Aancon! :peukku:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Hyvä Pete taas! :peukku: Mun saldo tällä viikolla: maanantaina 13km juoksua, tiistaina 12km juoksua, eilen 15min jossain ihme koneessa ennen 45spinningiä. Tuntu että vedin itteni ihan äärirajoille tossa spinningissä, oli todella rankkaa.

Aikooko Pete uida tänään? :uujee: Joku päivä meen kyllä uimaan sun innoittamana!! Mä haluaisin tänään mennä ainakin coreen.
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33289
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja Pete »

En uinut tänään, mutta huomenna varmaan kyllä. :joojoo: Älyttömiä nuo sun määrät - toivottavasti et saa rasitusvammoja. :shock:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16706
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Olen urhokkaasti pyöräillyt tällä viikolla kaikki matkat (keskimäärin 20 km/päivä) :uujee: Kun vielä huomisen hoitelen, tulee ensimmäinen täysi pyöräviikko sitten elokuun.

Olen muuten miettinyt antavani itselleni joululahjaksi omavalmentajan. Kokemuksia aiheesta? :mitvit:

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja skidi »

Pete kirjoitti: Tänään sitten uin sen kaksi kilometriä ihan vain päästäkseni tänne sillä kehumaan. :heh:
Minä uin eilen kilometrin ja tänään kilometrin. Päättelin, että kun molemmat uintikerrat olivat kuitenkin 24 tunnin sisällä, voin lähestulkoon rehellisesti sanoa itsekin uineeni kaksi kilometriä. :heh:
Olen rapakunnossa. :puna:
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Eilen tuli juostua 15km. Siinä samassa tein 10km aikaennätyksen, 52min30sek. :uujee:

Nämä ovat aina siis matolla, mikä ei tietenkään ole ihan sama kuin ulkona juoksis. Mutta kuka tuolla paukkupakkasissa juoksiskaan. :heh:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Mä tuun taas tänne yksin kirjottelemaan! :uujee: Tänään tuli enkka taas, 12km aikaan 1h, nyt meni toi 10km myös siis aikaan 50:00, eli parannusta tuli. Kyllä sen huomaa aina näin ryyppyviikonlopun (myös paljon tullut siis syötyä) jälkeen että jaksaa vaikka mitä kun on kaloreita tankannut. Olisi jaksanut vielä paljon pidempäänkin, mutta alkoi sen verran paljon sattumaan lonkankoukistajiin että päätinpä lopettaan.
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33289
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja Pete »

Mää uin tänään taas 2 kilometriä! :uujee: Perhosta uin 50 metriä - lepäsin tosin 25 metrin jälkeen, kun se on niin älyttömän raskasta! :draamaa:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja Violette »

Spinningiä edelleen aktiivisesti, tällä hetkellä menee jopa se kolme kertaa viikossa! :shock: Kivaa kun mikä ja kunto on noussut sen verran, ettei tarvitse edes polkea verenmaku suussa. Olisi kiva tehdä jotain muutakin, koska monipuolisuus on hyvästä, mutta lenkkeilyilmoja ei oikein ole pidellyt ja aerobic-tunnit ovat aina ihan väärään aikaan.

Joululomalla menen kuuden tunnin intensiivi-showtanssikurssille. :uujee: Työkaveri oli tulossa seuraksi, mutta loukkaantuikin juuri harrastaessaan toisenlaista liikuntaa, joten joudunkin menemään yksin. :aivanmaassa:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Wilson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6663
Liittynyt: 17 Syys 2005, 16:12
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja Wilson »

Ihanaa, tämä vaarikäppyrä oli jo 8.30 aikaa sauvakävelylenkillä 1½ tuntia. Kyllä oli kaunista kun lumi on puissa ja mukavaa hengittää talven raikasta ilmaa. :uujee:

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11626
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja romualdo »

oho, arvostettu ja rakastettu Viisukäppyrämme Har... Wilsonni ei tosiaankaan pakkasta kaihda...kaiha (= kauhean outoa kirjoittaa kirjakieltä... ! heh) mä en astmaatikkona pysty ihan tuohon... täytyy ojottaa vähän lauhtumista ja lähtiä sitten rakkaan karvalepakkokorvani Jaron kanssa kävelylle, kaulaliina tietysti kiedottuna suun eteen mikä tietysti on aina viisasta myös muittenkin kohdalla vaikkei mitään hengityselinsairausta olisikaan.....

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11626
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja romualdo »

olen tietysti kun maailmankuulusta pyöräilypitäjästä olen kotoisin niin suosinut tuon maastopyörän käyttöä... nyt kun ei ole liian liukastakaan...... miten mahtavaa onkaan pyöräillä raikkaassa (kyllä, olen Kuppilan intohimoisimpia Talvi-Faneja....) talavisäässsä...... Vita Vidder ...la-la-laaaaa..... Hanget loistaa, lumessa kohtaan ..... (Swe- 71 suom.versio, Eija Merilä)

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33289
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja Pete »

Vuokatin uimahalli oli täynnä. :niinpa: Joulukuun 25. päivänä! :draamaa: Uimiseni jäikin sitten vain yhteen kilometriin. :niinpa:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16706
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Pete kirjoitti:Vuokatin uimahalli oli täynnä. :niinpa: Joulukuun 25. päivänä! :draamaa: Uimiseni jäikin sitten vain yhteen kilometriin. :niinpa:
Armas aviomieheni kuuluu käyneen ko. hallissa nyt useampanakin päivänä ollessaan sukuineen sielläpäin matkailemassa. Itsekin harkitsin, josko olisin liittynyt seuraan, mutta täältä on toisaalta aika montakymmentä kilometriä sinne ajaa...

Avatar
Treno
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2165
Liittynyt: 26 Huhti 2004, 17:20

Re: Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja Treno »

Tämän talven ensimmäinen ja samalla todennäköisesti viimeinen hiihto takana. Kuinka voikin näin väsyttää sen jäljiltä :shock: Pitoa riitti, kunpa vaan luistoakin olisi ollut!

Jos enimmiltä pyryiltä vältytään, niin huomenna sitten vähän helpompaa eli rinnettä alas Seinäjoen jätemäessä :joojoo:

Avatar
Wilson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6663
Liittynyt: 17 Syys 2005, 16:12
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja Wilson »

Minäkin olin tänään ensimmäinen kerta suksilla, onneksi täällä on hyvä lumitilanne nyt......olin jo aamulla 9.30 aikaan hiihtämässä metsässä. Kaaduin kolme kertaa kun menin mäet ylös kun oli niin paljon uutta lunta :heh: (10cm-15 cm uutta lunta)...... mutta sitten kun menin mäet alas niin kovaa vauhtia menin.

Hiihdin ainoastaan 5 km tänään kun oli eka hiihto tälle kaudelle.

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja Violette »

Olen nyt käynyt kolmena päivänä tanssitunnilla. Vanhuus ei näemmä tule yksin, nivelet vaan naksuvat ja kaikki lihakset ovat nyt kipeinä, kiitos lihaskuntoharjoitusten. :rofl: Kymmenessä vuodessa (kyllä, niin paljon mulla on ollut taukoa) olen näemmä paitsi jäykistynyt entisestään, myös lihonut 10 kiloa. Ei kai ihmekään, että hypyt ym. vaativat paljon enemmän kuin nuorena, keveänä ja vetreänä. :heh:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja Violette »

Kävin tänään maksamassa ekaa kertaa Yliopistoliikunnan liikuntamaksun. Torstaina on tarkoitus mennä testaamaan. Onko kenelläkään kokemusta Yliopistoliikunnasta, suosituksia/vinkkejä? Tai treeniseuraa? :vonkaus:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
aksim
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3369
Liittynyt: 07 Syys 2005, 13:49
Paikkakunta: Mietoinen

Re: Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja aksim »

Tämä lillerilalleri osti uimahalliin 10kerran lipun ja kävelysauvat. Kesäksi kuntoon :uujee:
Sertab oli kulunut....-erään nimierkin mielipide 2003 Turkista-

Avatar
aksim
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3369
Liittynyt: 07 Syys 2005, 13:49
Paikkakunta: Mietoinen

Re: Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja aksim »

Tänään eka kerta, uin vajaan kilometrin, sitten alkoi suonenveto ja lopetin siihen. Ihanaa oli huomenna sauvakävelemään, lähteekö joku mukaan? Anyone? :tuuletus:
Sertab oli kulunut....-erään nimierkin mielipide 2003 Turkista-

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja Violette »

Tarkoitukseni oli mennä tänään testaamaan kuntokeskuksen tanssiliikuntatunti. Sainkin tehokkaan treenin, kun kävelin kotoa juna-asemalle, juna-asemalta kuntokeskukselle, välittömästi kuntokeskukselta takaisin juna-asemalle ja juna-asemalta edelleen kotiin: tunti oli varattu täyteen. :niinpa: Koskaan aiemmin ei mulle ole käynyt niin, että jään rannalle, mutta tällaista tää nyt näköjään on kun on tammikuu, jolloin kaikki kuulemma aloittavat liikkumisen (joskin suuri osa sitten lopettaa sen, koska myöhemmin keväällä on aina tunneilla rutkasti tilaa) ja lisäksi on pyhä ja keskuksessa vain vähän tunteja, ne vähätkin sitten täyttyvät helposti... No, parempi onni ensi kerralla. Täytyy rekisteröityä nettivaraajaksi.
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Eräs kuntokeskus tarjoaa neljän kuukauden sopimusta hintaan 150 €. :miettii: Pitäisköhän lähteä. :miettii: Hintaan kuuluu kaikki ohjatut tunnit ja sali. :miettii:
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja Violette »

^Katsot sitten ettei siinä ole mitään jatkuvaa pakkojäsenyyttä, eli ettet joudu maksamaan loppuvuoden tunteja normaalihinnalla tms. :joojoo:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja Weewa »

^ Juu, täytyy katsoa. Harkitsen vielä tätä. Toisaalta joku tuollainen neljän kuukauden sopimus olisi mulle varmaan ihan passeli, kun kesällä tulee muutenkin liikuttua enemmän enkä varmaan tarvitsisi salia niin paljon. :miettii: Enkä tiedä yhtään missä olen syksyllä. Mietitään mietitään. :joojoo:
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Vastaa Viestiin