Haba Haba (Kuntopiiri)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista

Mikä olet?

Himohiihtäjä
33
18%
Launtailenkkeilijä
63
35%
"Eikö lenkki kerran kuussa riitä" -henkilö
39
21%
Sohvaseppo tai -seija
32
18%
Hyvä jos ylös sängystä jaksan nousta...
15
8%
 
Ääniä yhteensä: 182

Avatar
Lilli
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 855
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 20:08
Paikkakunta: Kuopio

Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja Lilli »

Hienoa hiljalleen huomata, että Kuppilastakin löytyy useita Spinnaukseen hurahtaneita. Itse sitä suht säännöllisesti (kesäloma urheilustakin täytyy olla) jo 5 vuotta harrastaneena, en voisi edes kuvitella elämää ilman spinningiä! No en en mie nyt aivan fanaatikko asian suhteen ole, mutta kyllä se vaan on niin mualiman ihana laji! sport-smiley-018:
Sellainen henkilö, joka syö pannukakkua ja hilloa, ei voi olla kauhean vaarallinen.
- Muumit -

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Pitipä sattua! Onkos toi Spinning sitä pyörällä polkemista musiikin tahdissa?
Minä nimittäin sain tänään kaverilta kuntopyörän lainaan ja sinkutin jo viisi kilsaa Sandra-laulajaa kattoessa samalla videolta..
Voi luoja kun on rapakunto!! Pakko alkaa kyllä tekemään jotain kun on selkä ja hartiat ihan jumissa ja ruoka on maistunut viime aikoina liian hyvin... :oops:

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14187
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Minäkään en tiedä, mitä tuo spinnaus on, selittäkää! :oops:
Hello Hi!

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Kyllä se Juha vaan taitaa olla sitä kuntopyörän polkemista jolle on vaan annettu uusi rentikkäämpi nimi.
Ainakin Totalhki kertookin tolla edellisellä sivulla etsineensä kaupasta vallan lajia varten tehtyjä spinning-kenkiä! :shock:

Meikä polkee ihan avojaloin. Hieroo mukavasti jalkapohjia ja pistää veren kiertämään. Onks tää nyt tosi muodikas? Vesipullokin mulla on pöydällä pyörän vieressä. Saapa nähdä kuinka kauan jaksan innostua...

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

mä kävin kesällä 11kertaa spinningissä...se on just tota kuntopyöräilyä musiikin tahdissa, valtavan mukavaa! Mikäli itestä tuntuu ettei jaksa niin voi pyöräillä hiljempaa tai helpommalla vaihteella mutta kun siinä vieressä on monta muuta hikoilemassa niin se antaa vaan lisää tsemppiä! Suomessa taitaa olla jossain paikassa jopa jotain vesispinningiä...eli poljetaan vedessä..
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

No mie tutustun lajiin ihan yksikseen kaksiossani.. Sitten kun kunto sallii ja kilot, voisin HARKITA siirtymistä julkisesti polkemaan muitten kanssa... :wink:
Tänne muuten avataan pitkään remontissa ollut uimahalli marraskuun alussa. SINNE!! :D

Avatar
totalhki
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1610
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja totalhki »

Spinning-tunneilla on ohjaaja, joka polkee samaa ohjelmaa muiden edessä ja puhuu mikrofoniin. Musiikki on kovalla, ja yleensä valaistus tunnelmallisen hämärä. Siellä on tosi viihtyisät olosuhteet. Tunnit on tarkkaan suunniteltu, ja niitä on eritasoisia. Salilla jolla käyn niitä on ainakin kolme erilaista.

Ehkäpä tuo loppuun asti viety tuotteistus on tässä SE juttu. Välillä pitää mennä kovempaa ja välillä hiljempaa, välillä polkea seisaaltaan. Musiikki sopii hyvin yhteen eri vaiheiden kanssa, ja vaiheet on tarkkaan mietitty parasta lopputulosta ajatellen.

PS. Spinning-kengät on edelleen ostamatta, en ole vielä ehtinyt kauppaan asti.
Musiikki on makuasia.

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14187
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Olisko markkinoita viisuspinningille? Herrjee, kun siinä hikoilis mielellään, kun viisut soisi :shock: Voisiko kuppila laajentaa fitness-osastolle? :lol: :lol:
Hello Hi!

Avatar
Kosti-71
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6834
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 01:48
Paikkakunta: Helsinki

Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja Kosti-71 »

Jos mä olisin vetäjä, niin kyllä varmaan sois viisut. Mutta se tahtoo vaan olla niin että saleilla kiertää yksi ohjelma aina non kolme kuukautta, ja sitten vaihtuu. Ja spinnaamisessa on myös vaikeusasteiitain eri ohjelmia on easy, shape up, extreme jne..... Mä olen vasta easyssä menossa.
Onnistumiset nostavat itseluottamusta. T: ikuinen sinkku

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

JuhaUK kirjoitti:Olisko markkinoita viisuspinningille? Herrjee, kun siinä hikoilis mielellään, kun viisut soisi :shock:
No nyt kun otit tämän puheeksi muistinkin, jotta miehän tein jo syksyllä 2002 kamulle kokoelma cd:n jossa oli monta vuoden 2002 viisubiisiä ja ehdokasta mukana. Kamu näet veti silloin noita spinning-tunteja ja kertoi, että hyvin olivat viisubiisit toimineet!

Eli viisu-ujutusta tälläkin tavalla ihmisten mieliin... :wink:

Avatar
ZetZet
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7878
Liittynyt: 02 Huhti 2004, 14:06

Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja ZetZet »

Kun kerran täällä joku viikko sitten kuntosaliharrastukseni alkamisesta kuulutin, niin raportoidaanpa nyt sitten väliaikatietojakin: jalkaprässissä nousee jo 15 kiloa enemmän kuin alussa. Muissakin laitteissa olen saanut painoja lisättyjä. Enkä ole enää aivan puhki jo alkulämmittelyn jälkeen. Kyllä se ohjaaja taisi siis osata asiansa, vaikka itse alussa ihmettelinkin miten yksinkertaiselta ohjelma vaikutti kun siinä oli vain muutama vempele ja perusliike.

Lotossa saa toiset ja toiset taas ei, heissan heissan heissulivei!


Avatar
Clara
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3116
Liittynyt: 29 Elo 2004, 19:59

Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja Clara »

JOOGAAN!
Eikä nyt ole mistään leijuntaharjoituksesta kyse,vaan ihan oikeesti kehotan tutustumaan tähän "lajiin".Keskittymiskykyä,mielen ja ruumiin hallintaa,virkeyttä,unen laatu paranee....JA KAIKKI TÄMÄ IHAN AIKUISTEN OIKEESTI :wink: .
Tässä lajissa tulokset eivät tule kuin Manulle illallinen,mutta hyvää kannattaa odottaa.

Avatar
Chris
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1030
Liittynyt: 24 Maalis 2004, 00:09
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja Chris »

Loistavaa kuppilalaiset...! On ilo huomata kuinka liikuntainnostus valtaa alaa täälläkin näin syksyn tullessa...! Keep up the good work guys and gals...!
smilie_daumenpos: appl: smilie_daumenpos:

Avatar
salla
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 943
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 21:11

Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja salla »

Juu, paineita on! Paino nousi babya odotellessa melkein hurjat 20 kg, joista n. 13 tippunut kuin itsestään. Kiitos imetyksen. Nyt vielä lenkkipoluille hikoilemaan niin eiköhän ne loputkin lähde. Ei muuten, mutta sapettaa kun vanhat vaatteet ei mahdu :(

Avatar
Lilli
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 855
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 20:08
Paikkakunta: Kuopio

Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja Lilli »

Tänään Spinning-BodyPumpissa soi 'Fly on the wings of love' (tosin hiukan uudistettu versio :wink: ) ja Sertabiakin hiukan mixattuna. Että ne antoi puhtia alamäkispurttiin ja askelkyykkyyn! sport-smiley-018:
Sellainen henkilö, joka syö pannukakkua ja hilloa, ei voi olla kauhean vaarallinen.
- Muumit -

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Minua houkuteltiin tänään uuden harrasteen pariin. JOELLE UIMAAN! :shock: Eli paikallinen Avantouimarikerho oli asialla kun valitan aina kipeistä hartioista. Pakitin vielä tämän iltaisen uintisession, mutta maybe someday? Ooks mie sitt tämän näköinen (ja värinen) speechless-smiley-040:

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14187
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

No ei kai siellä nyt vielä sentään avannoissa uida? :shock:
Hello Hi!

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

No ei kai nyt edes Muziksen korkeudella? Mut kyllä se vesi jo sen verran hyistä on, että talviuimareiksi itseään kutsuvat kömpivät koloistaan!
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

No ei! :D Vaikka tänään satoikin lunta. Se on katos verissä niillä hörhöillä, jotta KYLMÄÄN pitää päästä pärskimään mahdollisimman aikaisessa vaiheessa. Käyvätköhän hyö ollenkaan kesällä uimassa?
Vai hakeutuvatko pakastimen turvaan helteiltä?... :wink:

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Mä jouduin juoksemaan täysillä eilen vähän matkaa, samoin kuin 9. lokakuuta aamulla n. klo 1.20. - 1.27 aikana. Keuhkoissa alkoi "rohista" ja sydämen lyönnit kuuluivat kummasti korvissa ja silmissä alkoi pimetä. Tätä on käynyt koko elämäni ajan.
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
Chris
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1030
Liittynyt: 24 Maalis 2004, 00:09
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja Chris »

Sitä kutsutaan huonoksi kunnoksi, Jukka...! :wink:

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Tämä keskustelu on ihmeen rauhassa uinaillut pitkän aikaa. Luulisi, että moni olisi aloittanut uuden vuoden jälkeen "uuden elämän" kuntoilun kera.

Mutta minäpä tein tänään jotain jota voi kutsua kuntoiluksi... 8)
Kävin ensimmäistä kertaa uusitussa uimahallissamme ja vetäsin aluksi 500 metriä.
Myös uutuutta hohtavat poreallas ja hierovat suihkut tulivat tutuiksi. Aion jatkaa tätä uintiharrastustani taas monen vuoden tauon jälkeen. :D

Avatar
Soppis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8811
Liittynyt: 18 Touko 2004, 23:03
Paikkakunta: Tampere

Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja Soppis »

Niin Muziz, samaa mietin että turhan vaisua tässä vaiheessa! Itse olen jättänyt täysin kaikki herkut vuoden alusta alkaen. Kivaa tulosta tullut jo! Miinusta monta kiloa. Tottakai sitä haluaisi olla parhaassa kuosissa kun tapaamme helmikuussa :wink:

You and me, can't you see, we're playing with fire?
Tell me now, do you feel this burning desire?

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Niin miekin. -5kg mulla, mutta kun ei se näy tässä "Himalajassa" vielä mitenkään. Mutta kyllä sen tuntee. Kevyempi on käppyrän askel! :wink:

Avatar
Soppis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8811
Liittynyt: 18 Touko 2004, 23:03
Paikkakunta: Tampere

Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja Soppis »

Kyl se kuule näkyy ja tuntuu kaikille muillekin jo se miinus viisikin! Itsetunto ainakin kasvaa ja siitä kun Muziz vielä vähän paremmaksi pistetään, niin tarjoan sulle ilmaisen viikonlopun Tampereella!!

Nimimerkillä: "Yhteinen projekti"

You and me, can't you see, we're playing with fire?
Tell me now, do you feel this burning desire?

Avatar
male
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5449
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja male »

Kai pitäisi minunkin kuntoa kohottaa. Paino ei terkkarin mukaan saisi laskea joten kamalasti syömistä ja jonkun verran kuntoilua. Mutta yleensä laiskuus iskee... Kuva
"Well, if you must know, I have written fourteen books and as I am the only one who has read them I can tell you that they have all been very well received."

Matt Oulusta
Naukkailija
Naukkailija
Viestit: 51
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 02:15
Paikkakunta: Poistettu käyttäjätunnus

Tais sittenkin napsahtaa väärä rasti ruutuun!

Viesti Kirjoittaja Matt Oulusta »

Väänsin rastin lauantai lenkkeilijäksi vaikka oikea olis vissiin ollut himoUIMARI! Ennen joulua aloitettu polskuttelu työpaikan ilmaispileteillä on vienyt pari-kolme iltaa viikossa, ja keskiviikko Sähläykset lisäksi! :multi: :multi: :multi: :multi: :multi: :multi:

Vaan paino tuntuu pomppivan vieterissä väliin alas ja sitten taas ylös :oops: :oops: :oops:

No on se suunta hitaahkosti laskeva, mutta matkaa IHANNEpainotaulukon maksimiin olis vielä runsaahkosti! Olen tosin vakuuttunut siitä että LIHAKSET painaa enemmän kuin läski :wink: :wink: :wink: enkä keksi mistä minä ne ylimääräiset kilot muka vuolen pois! :shock:

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Heti kun minä tietokoneeni äärestä lenkille nousen tulee maailmanloppu. Ihan saletti. Ei urheilulle! Palelee ja sattuu, ja kaikkee muuta kamalaa.

(Ja painoindeksi näyttää 19:ää...)
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja Naali »

Jónsìn kanssa samoilla linjoilla. Olen koko elämäni 20 vuotta ollut hoikka, joten mitään pakottavaa tarvetta en urheiluun ole kokenut. Minä palelen helposti enkä pidä hikoilusta ja turhasta rehkimisestä.

Avokkini on viime aikoina käynyt iltakävelyillä ja -juoksuilla, mutta en ole lähtenyt seuraksi. Pitää ootella, josko keväämmällä jaksaisi. Ulkoilu on kuitenkin ihan kivaa.

Oikeastaan tykkäisin kyllä hiihtää ja luistella, mutta niihin ei ole välineitä eikä tarpeeksi läheistä harrastuspaikkaa. Pitänee tuolla kotopuolessa käydessään kokeilla vaikka siskon kaunoluistimia.
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja Violette »

Minä taas olen nimenomaan pyytänyt avokkiani kävelylenkeille, mutta vähiin ovat valitettavasti nekin nyt jääneet :( Kyllä sitä liikuntaa pitäisi yrittää harrastaa, etten tästä enempää liho. Massaa löytyy, eikä se vielä haittaa mutta olisihan se hyvä etten enempää lihoisi. Onneksi avokki tykkää tällaisista naisellisen pehmeistä naisista Kuva
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Vastaa Viestiin