Haba Haba (Kuntopiiri)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista

Mikä olet?

Himohiihtäjä
33
18%
Launtailenkkeilijä
64
35%
"Eikö lenkki kerran kuussa riitä" -henkilö
39
21%
Sohvaseppo tai -seija
32
17%
Hyvä jos ylös sängystä jaksan nousta...
15
8%
 
Ääniä yhteensä: 183

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Mie menen tänä iltana Miesten kuntopesikseen... :puna:

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

MuzaMaza kirjoitti:Mie menen tänä iltana Miesten kuntopesikseen... :puna:
Olkaa sitten varovaisia sen pesäpallomailan kanssa :heh:

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja Naali »

Pesis on kivaa! :shock: En tosin osaa siinä yhtään mitään, mistä olisi hyötyä (esim. juosta, lyödä, syöttää, heittää, ottaa koppia). Mut hauskaa peluuta Muzikselle!
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Kiitos! :hali:

Oikeastaan mie menen tekemään siitä juttua, mutta tekee kyllä niin mieli tarttua itsekin mailan varteen.
Ehkäpä tartunkin. :joojoo:

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

Kitty kirjoitti:Siis apua, oon varannut itelleni tänään BodyAttacktunnin, mut en kyllä haluu sinne, jos se on tuollaista, kun Weewa kertoi. :eeek: Pitääkin vissiin mennä kattelemaan muita vaihtoehtoja. :hiips:
Mene mene mene, ja kerro sitten mulle, oliko kivaa. Siis eihän se mitään mahdotonta ole, varmaan vaan ihan haastava monipuolinen aerobinen tunti. En oo ite vielä päässyt kokeilemaan.
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

MuzaMaza kirjoitti:mutta tekee kyllä niin mieli tarttua itsekin mailan varteen.
Ehkäpä tartunkin. :joojoo:
:vonkaus: Oijoi mitkä hutunkeitot siellä lieneekään luvassa :vonkaus:

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Sinä tuollaisia uumoilet... :rofl:

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

tonywerner kirjoitti:
MuzaMaza kirjoitti:mutta tekee kyllä niin mieli tarttua itsekin mailan varteen.
Ehkäpä tartunkin. :joojoo:
:vonkaus: Oijoi mitkä hutunkeitot siellä lieneekään luvassa :vonkaus:
En kestä :rofl:
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Re: Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

pesäpallo olis kyllä NIIIIN kivaa! Viimeks sitä pelannu joskus nuorena kaveriporukassa. Pitääkin yrittää saada jonkinnäköstä porukkaa kokoon niin vois pelailla..

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja Violette »

Minä vihaan pesäpalloa. Olen saanut varmaankin elinikäisen trauman ala-asteen liikuntatunnilta, jossa minulle huudettiin kilpaa (opettaja + liikunnassa lahjakkaat oppilaat) kun en osannut sääntöjä enkä osunut palloon. Samoista syistä vihaan myös koripalloa. Ja polttopalloa. Ja mitäs vielä... Niin, telinevoimistelua. :joojoo:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Re: Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

Joo, ymmärrän hyvin että tota lajia kohtaa voi muodostua isot traumat. Mulle ei muodostunu, mutta mä osun aikas hyvin palloon ja oon vielä nopea juoksemaankin sekä saan koppeja :heh: heittotaito nyt on vähän niin ja näin, mutta eipä siitäkään oo valitettu..

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

Violette kirjoitti:Minä vihaan pesäpalloa. Olen saanut varmaankin elinikäisen trauman ala-asteen liikuntatunnilta, jossa minulle huudettiin kilpaa (opettaja + liikunnassa lahjakkaat oppilaat) kun en osannut sääntöjä enkä osunut palloon. Samoista syistä vihaan myös koripalloa. Ja polttopalloa.
Polttopallossahan on tosi hyvä, jos ei osu palloon...
No niin, viisastelut sikseen, mäkin inhosin/inhoan pallopelejä, eikä ole päässyt sellainen "pallosilmä" kehittymään, kun olin likinäköinen kömpelys. Ja oonhan mä vieläkin, mutta nyt se jo naurattaa :violette:
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja Violette »

En mä varmaan nykyäänkään uskaltaisi kokeilla pelata pesäpalloa. Juosta kyllä osaan ja joskus vahingossa voin osuakin siihen palloon, mutta en saa koppeja (säikähdän aina kun mikä tahansa esine lentää kohti, johtunee siitä kun sain ala-asteella koripallon täysillä päin nenää) ja en kerta kaikkiaan uskalla heittää mitään jos paikalla on miespuolisia henkilöitä jotka irvailevat tyttötyylisestä heittämisestä. :niinpa:

Sähly ja futis ovat sen sijaan ylikivoja lajeja. :uujee: Mutta niitäpä ei pelattukaan liikuntatunneilla juuri koskaan. :niinpa:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Pesäpallo oli mun lempilajini koulussa uinnin ohella :ihana: . Pelasin jossain vaiheessa koulun joukkueesskin ihan hyvällä menestyksellä. Mikään nopea juoksija en ollut, mutta löin hyvin ja pallon käsittely oli suht helppoa.

Palloon varmaan osun vieläkin, mutta juokseminen saattaisi olla hakusessa, ainakin kanssapelaajien nauruhermot saisivat kyytiä :rofl: .

Lentopallo on myös kiva peli, mutta koripallo ihan syvältä.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Hazel kirjoitti:Pesäpallo oli mun lempilajini koulussa uinnin ohella :ihana: . Pelasin jossain vaiheessa koulun joukkueesskin ihan hyvällä menestyksellä. Mikään nopea juoksija en ollut, mutta löin hyvin ja pallon käsittely oli suht helppoa.
Samixii!! :hali:

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Pitäis kokeilla leirillä :joojoo:
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13262
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Re: Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja AntSa »

Hazel kirjoitti:Pitäis kokeilla leirillä :joojoo:
Mäkin haluun!!! :tuuletus: Mä olin pesiksessä jopa ihan hyvä!!! :uujee: Olinhan kuitenkin luokkamme nopein juoksija! :draamaa:
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Hurrican
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4986
Liittynyt: 13 Tammi 2007, 14:01

Re: Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja Hurrican »

En tiedä mihin ketjuun tää kuuluu, mutta I-HA-NAA !! Mun pakkoliikuntapulla on ohi, ohi, ohi ! Peruskoulun pakkoliikunta suoritettu ! :tuuletus:

Opettaja oli sairaslomalla koko touko- ja kesäkuun, ja tulee ens viikolla. Mie oon onnistunu häipymään sillon, koska oon viimeistä päivää tiistaina koulussa ja liikuntaa on keskiviikkona ja torstaina.

Ja mun vapaaehtonen liikunta, eli lenkkeily, on toukokuussa lörpähtäny totaalisesti. En oo käynny kertaakaan lenkillä :eiei: Niin hyvin kun se alko, yhtä nopeesti se myös lopahti.

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Mä sain aina turpaani pesäpallo-ottelun jälkeen yläasteella, koska olin koulukiusattu :nuija:
Yleensä sen vuoksi, että pelasin niin huonosti, mutta kerran jostain syystä onnistuin tekemään kaksi juoksua ja sain sitten turpaani rinnakkaisluokan kiusaajilta :nuija:
Muuten kyllä ihan pidin lajista, vaikka en juuri koskaan osunutkaan palloon enkä saanut sitä kiinni enkä ollut hyvä juoksija. :joojoo:

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17145
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Täällä ilmoittautuu myös yksi pesiksen vihaaja. Mulle on jäänyt elinikäiset traumat, kun yritin osua palloon, mutta joka kerta tuli huti. Paniikkiinhan siinä joutuu, kun toiset huutaa "osu siihen!", eikä mitään tapahdu. :niinpa: En kyllä aio enää ikinä koskea pesismailaan, ainakaan pelaamistarkoituksessa.
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

tonywerner kirjoitti:Mä sain aina turpaani pesäpallo-ottelun jälkeen yläasteella, koska olin koulukiusattu :nuija:
Yleensä sen vuoksi, että pelasin niin huonosti, mutta kerran jostain syystä onnistuin tekemään kaksi juoksua ja sain sitten turpaani rinnakkaisluokan kiusaajilta :nuija:
Muuten kyllä ihan pidin lajista, vaikka en juuri koskaan osunutkaan palloon enkä saanut sitä kiinni enkä ollut hyvä juoksija. :joojoo:
:hali: Aintsu :hali:

Kuntopesiksessä käyty.
Vaikka mieleni teki kovasti tarttua mailan varteen, jätin sen tekemättä.
Olisin päässyt mukaan pelaamaan, mutta päätinkin tehdä vain juttuani. :puna:
Tuli kouluajat mieleen kun olin aina viimeisten joukossa valittavana joukkueeseen.
En pesiksessä vaan inhoamissani lätkässä ja koriksessa. Siksi en halunnut
olla tänään joukkueen jämä, joka on pakko ottaa omalle puolelleen.
Mutta mukava oli seurata muiden pelaamista ja porukka vaikutti kyllä sen verran
leppoisalta, että ehkä käyn vielä tänä kesänä kokeilemassa.

Jongulla olisi tosiaan kiva pelata pesistä tuttujen ihmisten kanssa. :joojoo:
Mut onks kellään mailoja ja räpylöitä?!? :draamaa:
Viimeksi muokannut MuzaMaza, 05 Kesä 2008, 21:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
barbarossa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7772
Liittynyt: 18 Marras 2003, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja barbarossa »

Koululiikunta tuntuu aiheuttavan kovasti traumoja ihmisille. :eiei: Pesis on ihanaa, mutta esimerkiksi luistimia en aio loppuikänäni jalkaani laittaa.
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja Violette »

Onhan se aika traumaattista, kun liikunnallisesti lahjakkaat oppilaat ilkkuvat kun ei osaa ja pahimmassa tapauksessa opettajakin osallistuu siihen. Muutenkin on jotenkin nöyryyttävää, kun oppilaita laitetaan paremmuusjärjestykseen liikuntatulosten perusteella. Ei ole kovin kannustavaa tietää olevansa viimeisten joukossa. Lukuaineissa huonon koetuloksen saa sentään useimmiten pitää omana tietonaan, mutta ei liikunnassa jossa suoritukset tehdään toisten silmien edessä. :'(
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja skidi »

Samanlaisia kokemuksia minullakin. Oli aina maha kipeä kun tiesi, että sinä päivänä on liikuntaa. En ole varma oliko pahempaa pallopelien "hei meillä on yksi pelaaja vähemmän kun toi ei osaa mitään" -huudot vai sitten se, kun luistellessa kynti turvallaan jäätä.

Tosta numeroarvioinnista olen vähän sitä mieltä, että sen voisi taito -ja taideaineista poistaa kokonaan. En ole koskaan ymmärtänyt, miksi noita aineita pitäisi arvostella ja millä perusteella (ehkä se johtuu siitä, että olen aina ollut niissä kaikissa aikalaisen huono). Muutenkin olen sitä mieltä, että lasten kilpailutusta ja arvojärjestykseen asettamista arvosanojen perusteella pitäisi lykätä mahdollisimman myöhään.
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Hurrican kirjoitti:Mun pakkoliikuntapulla on ohi, ohi, ohi ! Peruskoulun pakkoliikunta suoritettu ! :tuuletus:
Ikävä pudottaa sinut vaaleanpunaisesta pilvestäsi, mutta lukiossa vielä kaksi kurssia samaa pakkoskeidaa.

Oon saattanut ehkä joskus aikaisemminkin sanoa, että koululiikunnasta on nykyisellään enemmän haittaa kuin hyötyä. Mutta mitäpä sitä kehittämään kun "meidän Matti on hyvä jalkapallossa".
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
kwak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9562
Liittynyt: 06 Joulu 2004, 19:09
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja kwak »

MuzaMaza kirjoitti:Jongulla olisi tosiaan kiva pelata pesistä tuttujen ihmisten kanssa. :joojoo:
Mut onks kellään mailoja ja räpylöitä?!? :draamaa:
Toi ois hyvä idea! :peukku: Pelattaisko hei ihan oikeasti? Mä tykkään kans pesiksestä hirmusesti ja oon (tai ainakin olin joskus) ihan hyväkin siinä. Kai. Oon ihan surkea heittämään, mutta palloon osuin useammin kuin en. Mun pesisinnostus juontaa juurensa siitä, että kun olin ala-asteikäinen, niin mun pienen eteläsavolaisen kotikunnan Juvan pesisjoukkue nousi Superpesikseen (pesiksen SM-liigaan, toim. huom.) ja pesiksestä tuli tosi kova juttu koko paikkakunnalla. Kaikki kävi katsomassa pesisotteluita uudella hienolla sinisellä (!) tekonurmikentällä ja tää joukkue pärjäsikin ihan hyvin, vaikkei mitään suurempaa menestystä koskaan tullutkaan. Kaikki mun ikäiset lapset kävi Pesiskoulua, jossa tietysti pelattiin ja harjoiteltiin kaikkea pesikseen liittyvää, mutta myös saatiin kausiliput koko kesäksi kaikkiin JuPan peleihin! Se oli kova juttu! No, sitten tapahtui tää surullisen kuuluisa sopipelijupakka (mun syntymäpäivänä!), jossa Juvan Pallo oli kaiken lisäksi oikein pääsyyllinen ja sen seurauksena tipahti pari pykälää jonnekin kakkosdivariin... Sinne hävisi myös Juvan pesisinnostus ja tällä hetkellä tuolla tekonurmikentällä tunkee varmaan oikeaa nurmea sinisten muovitupsujen keskellä... :roll: Että se siitä.

Mä tykkäsin hirveästi suunnistamisesta myös kouluaikana ja kävin joskus jopa vapaa-aikana suunnistelemassa kavereiden kanssa. Tajusin eilen lenkillä pusikossa pomppiessa, että eipä oo tullut tehtyä tuota aikoihin! Otin koneen kauniiseen käteen ja googletin, että joka maanantai Helsingin suunnistajat järjestää kaikille avoimia iltarasteja ja päätin lähteä kokeilemaan niitö tässä joku päivä! Harmittaa vaan, että olin menossa jo parin viikon päästä, mutta söhläsin päivissä, ja pyysin töistä vapaaillan sellaiselle maantantaille, jolloin ne on jossain Nuuksion perämetsissä... :niinpa: No niin vissiin lähen julkisilla sinne asti! Jotain pitää keksiä... Tahtoo suunnistamaan!!!1 :jupinaa:
Keep your head high above the water

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja Violette »

Minäkin tykkäsin/tykkään suunnistamisesta. :D Serkkuni harrastivat sitä ja ihan kilpailivatkin siinä, olisi kiva taas kokeilla. Mennäänkö yhdessä? Ei se Nuuksio niin kaukana ole, kiva paikka.
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja skidi »

Nuuksio on muuten kiva paikka ihan vain kävellä ja retkeilläkin.
Minusta pitkät kävelylenkit ovat ihan parhaita :peukku:
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Re: Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

särkee särkee särkee!!! :jupinaa:

Toissapäivänä oltiin tanssiporukalla taas urheilukentällä. Meille on tehty valmiiks ohjelma ja nyt oli luvassa juoksua. 4 x 60m (väleissä minuutin tauko) ja tuo sarja kolme kertaa. Eli yhteensä 12 x 60m. Tää mentiin n. 90% teholla. Sen jälkeen 3 x 300m (väleissä 3min tauko) ja tuo sarja 2 kertaa..eli yhteensä 6 x 300m. Tää juostiin 85-95% teholla.

Eilen olin vielä kuntosalilla ja vaikka oon venytelly niin silti on joka paikka kipeenä :jupinaa:

tosin jollain oudolla tavalla tykkään tästä liikunnan aiheuttamasta särystä :hiips:

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16735
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Jónsì kirjoitti:Ikävä pudottaa sinut vaaleanpunaisesta pilvestäsi, mutta lukiossa vielä kaksi kurssia samaa pakkoskeidaa.
Lukioliikunnan voi hoitaa luovastikin. Itse tein kävelin opettajan puheille ja ilmoitin, että opinto-ohjelmani on niin kunnianhimoinen, ettei siinä ole sijaa liikuntatunneille, minkä lisäksi minun piti keskittyä omaan lajiini, joten minun suorastaan täytyi suorittaa pakolliset kurssit itsenäisesti :draamaa:

Vastaa Viestiin